سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مقالات دکتر محبیان

برندینگ شخصی؛ کنترل منطق حاکم بر اذهان /گفتگویی با دکتر امیر محبیان

سیاست و بازاریابی-برندینگ در ایران و حتی در جهان غرب مفهومی نویست و در این مفهوم موضوع و شاخه برندینگ شخصی یا به اصطلاح انگلیسی اش پرسونال برندینگ از جذاب ترین مباحث در این سبک است. مدیران و شخصیت های بسیاری هستند که می خواهند از این مبنای تازه کشف شده در جهان بهره برده و فنون آن را دانسته و خود را چه در تجارت و چه در سیاست و فرهنگ چهره کنند.

درک فرهنگ‌های جمع گرایانه

فرهنگ‌های جمع گرایانه بر نیازها و اهداف گروه به‌طور کلی فراتر از نیازها و خواسته‌های هر فرد تأکیددارند. در چنین فرهنگ‌هایی ، روابط با دیگر اعضای گروه و پیوستگی متقابل میان افراد نقش بنیادی در هویت هر شخص دارد. فرهنگ‌ها در آسیا ، آمریکای مرکزی ، آمریکای جنوبی و آفریقا گرایش جمعی‌تری(کلکتیویستی) دارند.

چگونه سلسله‌مراتب نیازهای معروف مزلو انگیزش انسانی را توضیح می‌دهد؟

چه چیزی به رفتار انسان انگیزه می‌بخشد؟ سلسله‌مراتب نیازهای مزلو یکی از نظریه‌های شناخته‌شده انگیزش است. بر پایه گفته آبراهام مزلو روانشناس اومانیست، اعمال ما برای دستیابی به نیازهای مشخص برانگیخته‌شده است.

انگیزش: عوامل روانشناختی که رفتار را هدایت می کنند

انگیزش همچون فرآیندی است که آغاز ، راهنمایی و حفظ رفتارهای هدفمند را تعریف می‌کند. انگیزه همان چیزی است که باعث می‌شود شما کارکنید ، چه این کنش نوشیدن یک لیوان آب برای کاهش تشنگی باشد یا خواندن کتاب برای به کسب دانش.

آشنایی با بازاریابی سیاسی

مقاله حاضر نوشته دکتر امیر محبیان برای آشنایی آغازگران فهم بازاریابی سیاسی است.

ساير مطالب