سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

چگونه یک کمپین تبلیغاتی موفق داشته باشیم؟ مقالات بازاریابی

چگونه یک کمپین تبلیغاتی موفق داشته باشیم؟
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - اگر قصد راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی را دارید حتما این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله مراحل راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق را بازگو کرده ایم.
اگر صاحب یک شغل و بیزینس هستید و قصد راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی برای معرفی خود به مخاطبان هدفتان را دارید، این مقاله برای شما مفید است و به شما برای شروع یک کمپین تبلیغاتی کمک می‌کند. کمپین‌ تبلیغاتی مجموعه‌ای از استراتژی‌ها، برای معرفی یک کسب‌وکار به مشتریان جدید و یا یادآوری آن‌ به مشتریان همیشگی‌اش است. کمپین‌ تبلیغاتی به مشاغل، در آشنایی با مشتری های جدید کمک می‌کند و در نتیجه سودآوری را افزایش می‌دهد.
تفاوت مارکتینگ (بازاریایی) و تبلیغات
بازاریابی (مارکتینگ) مجموعه‌ای از استراتژی‌ها‌، برای برقراری ارتباط میان یک شرکت و مخاطبان هدفش است. بازاریابی شامل تکنیک‌هایی مانند شناسایی مخاطب هدف، تجزیه و تحلیل بازار جهت پیدا کردن استراتژی مناسب برای جذب مشتری و ارتقاء محصول است.
تبلیغات زیرمجموعه‌ بازاریابی است و توسط شرکت‌ها، برای معرفی یا فروش محصولات و خدمات استفاده می‌شود. دراصل، هدف اصلی تبلیغات، تأثیر گذاشتن بر رفتار خرید مشتریست و همچنین باعث افزایش آگاهی در مورد برند، خدمات و محصولات شما می‌شود. در هنگام خرید کردن، مصرف‌کننده از 4 مرحله عبور می‌کند تا تصمیم نهاییش را برای خرید بگیرد. مطلع شدن، علاقه مند شدن، تصمیم گیری و خرید. ابتدا مصرف‌کننده اطلاعاتی را که از طریق تبلیغات دریافت کرده‌ است، پردازش و بررسی می‌کند. بنابراین در تبلیغات باید اطلاعاتی را در مورد مزایای محصول ارائه دهید که توجه مخاطب را جلب کند. سپس به آن کالا و خدمات احساس نیاز پیدا می‌کند و آن را می‌خرد.

سیاست و بازاریابی


مراحل راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی موفق
اهداف تبلیغاتی خود را مشخص کنید کالا و خدماتی که قصد تبلیغش را دارید، مشخص کنید مخاطب هدف خود را شناسایی کنید زمان کمپین را مشخص کنید بودجه تبلیغات را مشخص کنید رسانه‌‌ی تبلیغاتی خود را مشخص کنید پیام تبلیغاتی و کارهای گرافیکی را انجام دهید نتایج تبلیغات را پیش‌بینی و بررسی کنید در ادامه به توضیح هر یک از این مراحل می پردازیم:

سیاست و بازاریابی


اهداف تبلیغاتی خود را مشخص کنید
اهداف کمپین را به صورت واضح برای خودتان توضیح دهید. از خود بپرسید با تبلیغات به چه چیز‌هایی می‌خواهید دست یابید. تنها هدف خود را فروش قرار ندهید و گسترده‌تر و عمیق‌تر به موضوع نگاه کنید. سعی کنید هدف‌گذاری‌تان قابل اندازه‌گیری و دست یافتنی باشد تا در زمانی که مشخص کرده‌اید، نتیجه بگیرید. هدف‌گذاری، راه یک کمپین تبلیغاتی را مشخص می‎کند، پس دلیل راه‌اندازی کمپین خود را بیابید و علت آن را به ساده‌ترین شکل ممکن توضیح دهید.
اجازه دهید با دومثال موضوع را برای شما شفاف کنم. تصور کنید شما یک سایت در حوزه آموزش بازاریابی اینترنتی دارید، قصد دارید برای محصول " نحوه راه‌اندازی کمپین گوگل ادز " به مدت 1 ماه تخفیف بگذارید. شما می‌توانید به چندین صورت کمپین داشته باشید:
20 درصد تخفیف برای کاربرانی که عضو سایت شما هستند و حداقل یک‌بار محصولات شما را تهیه کرده اند. 15 درصد تخفیف برای کاربرانی که تا بحال از محصولات شما استفاده نکرده‌اند و قصد دارند برای اولین بار از سایت خرید کنند. 25 درصد برای افرادی که تاریخ عضویت‌شان در سایت بیشتر از 1 سال است. 10 درصد تخفیف برای افرادی که شما را به دوستانشان معرفی می‌کنند. و هزاران ایده دیگر برای شروع یک کمپین حرفه‌ای. خلاق باشید و سعی کنید به هر طریقی افراد را درگیر خود، محصولات و خدماتتان کنید.
در مثال دوم تصور کنید یکی از اهداف شما، برندسازی است و می‌خواهید مشتریان، شما را با برندتان به‌یاد آورند. هدف‌گذاری کمپین تبلیغاتی باید واضح باشد. یک هدف‌گذاری هوشمندانه برای برندینگ به این صورت است: افزایش 20 درصدی بازدید برند در شبکه اجتماعی اینستاگرام در 6 ماه. قبل از شروع کمپین، وضعیت فعلی خودتان را چک کنید و پس از پایان کمپین آن، نتیجه را بررسی و مقایسه کنید. توجه داشته باشید که یک برند باید پیام شرکت را منتقل ‌کند و شرکت شما را از سایر شرکت‌های شبیه به خود، متمایز کند. (برای تبلیغ برند تجاری، لوگو و شعار مخصوص به خود را ایجاد کنید.)
به طور معمول، وقتی قصد تعیین هدف برای یک کمپین تبلیغاتی را داریم، اکثر افراد تنها به فروش فکر می‌کنند. اما حقیقت این است که بسیار اهداف تبلیغاتی متفاوتی وجود دارد که باید بر آن‌ها هم تمرکز کنید.
انواع هدف‌گذاری در کمپین تبلیغاتی برقراری ارتباط دوباره، با مشتریانی که حتی یک‌بار از شما خرید کرده‌اند یا شما را می‌شناسند. اطلاع رسانی در مورد یک رویداد جدید در کسب‌وکارتان معرفی محصول یا خدمات جدید ایجاد انگیزه برای اولین خرید افزایش تعامل با کاربران افزایش فروش و درآمد جذب مشتریان جدید برند سازی

سیاست و بازاریابی


2.کالا و خدماتی که قصد تبلیغش را دارید، مشخص کنید
از تمام محصولات و خدماتی که قصد ارائه و معرفی‌شان را در کمپین تبلیغاتی خود دارید، لیستی تهیه کنید و کمپین تبلیغاتی خود را با توجه به آن‌ها طراحی کنید. تصور کنید در حال طراحی کمپین برای سایت خود هستید و محصولات متنوعی در زمینه‌های مختف، مانند آموزش سئو، آموزش اینستاگرام، آموزش فتوشاپ، تولید محتوا و .... دارید. اما آیا امکان طراحی یک کمپین برای تمام آن‌ها وجود دارد؟ خیر؛ هر کدام از آن‌ها مخاطبان و شرایط خاص خود را دارند و باید برای هر کدام از آن‌ها یک کمپین جداگانه طراحی کنید. پس در هنگام طراحی کمپین، محصولات مد نظر خود را به صورت واضح و دقیق مشخص کنید و با توجه به محصولات انتخابی کمپین را پیش ببرید.
3.مخاطب هدف خود را شناسایی کنید
مخاطب هدف، فردیست که بیشترین علاقه را به کالا و خدمات شما دارد. برای شناخت مخاطب هدف، گزارشات بازاریابی و فروش گذشته خود را مرور کنید تا متوجه شوید کدام محصول، در چه شهری، میان چه افرادی و با چه ویژگی‌هایی بیشترین فروش را داشته است. بخش عظیمی از موفقیت یک کمپین، به مخاطبان هدف شما بستگی دارد. اگر برای خود نوع مخاطب هدف را تعیین کنید، اندازه‌گیری اهداف کمپین بسیار ساده‌تر می‌شود. بررسی نکاتی مانند سن، جنسیت، طبقه اجتماعی، وضعیت تاهل، سطح تحصیلات، علاقه، عادات و سرگرمی‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید در کمپین تبلیغاتی خود با افراد نیازمند به کالا و خدمتتان ارتباط برقرار کنید. هنگامی که مخاطب هدف خود را مشخص کردید، باید آن‌ها را براساس محصولات یا خدماتی که می‌خواهید بفروشید و مشخصات جمعیتی به گروه‌های مختلف تقسیم کنید. خودتان را به جای مشتریان قرار دهید، مشخص کنید چه چیزی باعث جلب توجه آن‌ها می شود. آیا آنچه شما ارائه می‌دهید برای آنها مفید است؟ چگونه می‌توانید توجه آنها را جلب کنید؟ آیا آن‌ها برند و محصول شما را می‌شناسند؟ آیا آنها قدرت خرید محصول و خدمات شما را، با قیمت تعیین شده دارند؟

سیاست و بازاریابی


4.زمان کمپین را مشخص کنید
بازه زمانی‌ای تعیین کنید و برنامه خود را براساس آن تنظیم کنید. به عنوان مثال شروع کمپین فروش محصولات در تخفیف 20 درصدی به مدت 1 هفته. فراموش نکنید که زمان بسیار عامل مهم و تاثیر گذار در کمپین تبلیغاتی است و موفقیت شما را قابل اندازه گیری می‌کند.

سیاست و بازاریابی


5.بودجه تبلیغات را مشخص کنید
هنگام تنظیم بودجه تبلیغات خود واقع‌بین باشید و هنگام تعیین آن دو عامل را در نظر بگیرید.
سابقه تبلیغاتی شما در گذشته اگر در گذشته تبلیغات داشته‌اید، برای شروع باید کمپین‌های گذشته و نتایج را بررسی کنید و کمپین جدید را با توجه به نتایج گذشته تنظیم کنید. سعی کنید نقاط قوت و ضعف کمپین‌های گذشته را پیدا کنید و کمپین جدید را اصلاح کنید.
بررسی ارزش تبلیغات ( سود و ضرر مالی) میزان درآمد و بازدهی تبلیغات را بررسی کنید و مطمئن شوید که تبلیغاتی که انجام می‌دهید باعث سودآوری شما می‌شود و به‌صرفه است.

سیاست و بازاریابی


6.رسانه‌‌ی تبلیغاتی خود را مشخص کنید
ابتدا لیستی از رسانه‌های تبلیغاتی موجود تهیه کنید، سپس رسانه‌هایی را انتخاب کنید که با اهداف، مخاطبان، زمان بندی و بودجه شما همسو باشند. به عبارت دیگر، کدام رسانه و کدام نوع تبلیغ برای شما بهترین گزینه است؟ در کدام رسانه مخاطبان شما وقت خود را می‌گذرانند؟ در هر بستر، شرایط تبلیغ و نوع مخاطبان متفاوت است.
انواع تبلیغات در فضای وب
تبلیغات کلیکی تبلیغات بنری تبلیغات همسان تبلیغات ریتارگتینگ تبلیغات ویدئویی تبلیغات رفتارمحور رپورتاژ آگهی گوگل ادز هر کدام از تبلیغات برای هدف خاصی ایجاد شده‌اند و شما باید با بررسی انواع تبلیغات در فضای وب، مناسب‌ترین تبلیغ را با توجه به اهداف خود انتخاب نمایید.

سیاست و بازاریابی


انواع تبلیغات در بستر شبکه‌های اجتماعی
می‌توانید با توجه به اهداف خود یک کمپین تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید. هر شبکه اجتماعی دارای پنل تبلیغات است، اما تمام این خدمات در ایران تحریم و فیلتر هستند. شما می‌توانید از راه‌های دیگری برای تبلیغات در این شبکه های اجتماعی استفاده کنید.
به عنوان مثال برای تبلیغات در یوتیوب، تنها باید با توجه به هدف خود، تولید محتوای ویدئویی انجام دهید و مهارت و تخصص و برندتان را به مخاطبان معرفی کنید. ابتدا هدف خود را برای شروع فعالیت در یوتیوب مشخص کنید و سپس با توجه به آن، موضوع ویدئو‌های خود را برای این بستر انتخاب کنید. و یا برای تبلیغ در اینستاگرام می‌‌توانید به افرادی که تایید اجتماعی و دنبال کنندگان زیادی دارند و مخاطبانشان به حرفه شما علاقه دارند، تبلیغ دهید.
برای طراحی یک کمپین موفق، خلاق و تحلیل‌گر باشید. بستر و نوع تبلیغ شما تاثیر به سزایی در بازخورد و نتیجه آن دارد.
7.پیام تبلیغاتی داشته‌باشید و به زیبایی بصری دقت کنید
یک تبلیغ خوب دارای شعار و تصاویر قدرتمند است. شعار باید توجه مصرف‌کننده را به خود جلب کند و جذابیت داشته باشد. در شعار تبلیغاتی سعی کنید داستان کسب‌‌وکارتان و هدفش را به صورت کوتاه و خلاصه بیان کنید، انجام این‌کار باعث برقراری ارتباط کاربران بیشتری با تبلیغ شما می‌شود.
8.نتایج تبلیغات را پیش‌بینی و بررسی کنید
آخرین و مهم‌ترین مرحله، اندازه‌گیری و بررسی نتایج است. بر اساس اهداف تجاری خود، باید معیارهای خاصی را مشخص کنید تا بدانید آیا کمپین شما موفق است یا خیر. حتی می‌توانید اواسط کمپین آن را اصلاح کنید و یا کمپین را تجزیه و تحلیل کنید تا در دفعات دیگر کار خود را بهبود دهید.

سیاست و بازاریابی


نکات مهم در تبلیغات
ساعت فعالیت خود را برای مخاطب مشخص کنید افراد را به انجام کاری دعوت کنید چندین روش تماس داشته باشید در شبکه اجتماعی فعالیت داشته باشید وبسایت داشته باشید آدرس مشخص داشته باشید با مخاطب تعامل داشته باشید
کلام آخر:
در نهایت اگر کمپین تبلیغاتی شما مطابق انتظارات شما پیش نرفت، 8 مورد گفته شده را دوبار بررسی کنید و مشکل خود را پیدا کنید. چندین مخاطب و رسانه تبلیغاتی را برای شروع آزمایش کنید تا کمپین‌های تبلیغاتی که بیشترین فروش و نتیجه را برای شما دارند، شناسایی کنید. ممکن است لازم باشد کمپین تبلیغاتی خود را برای افزایش اثر بخشی، تغییر دهید. گزارشات فروش و بازاریابی خود را در حین کمپین بررسی کنید تا مشخص شود چه نوع تبلیغاتی برای شما مناسب است.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/217975/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اپل روی «حداقل 8 آیفون جدید» کار می‌کند

اپل کامپیوتر همه‌کاره قدرتمندی با پردازنده M5 Max می‌سازد

دو متهم اصلی و نامدار قطع درآمد هزاران جوان ایرانی

جیمز وب اولین شواهد از دایناسورهای کیهانی را کشف کرد

ماد جنجالی بازی کانتر استرایک سرانجام از دسترس خارج شد

آلبوم تصاویر بارش شهابی جوزایی 2025

از بسته الحاقی بازی Hollow Knight: Silksong رونمایی شد؛ عرضه در سال 2026

فضانوردان چینی ایستگاه فضایی تیان‌گونگ را دربرابر زباله‌های فضایی زره‌پوش کردند

آلبوم تصاویر فضایی روزهای گذشته به انتخاب آژانس فضایی اروپا

کشف ذخایر طلای اعماق زمین با ایزوتوپ هلیوم

بحران کمبود هلیوم؛ آیا آینده دومین عنصر فراوان کیهان در اعماق زمین نهفته است؟

10 ماهواره گران قیمت که در حال حاضر در مدار قرار دارند

کشف آثار جزرومد در مریخ؛ آیا سیاره سرخ زمانی قمری غول‌پیکر داشته است؟

تردمیل علیه تومور؛ سرانجام می‌دانیم ورزش چگونه خطر سرطان را کاهش می‌دهد

قیمت تبلت‌های شیائومی به‌طور ناگهانی 20 درصد رشد کرد

گلکسی واچ 4 سامسونگ آخرین آپدیت بزرگ خود را دریافت کرد

به دنبال معرفی لیان در Resident Evil Requiem، محبوبیت این بازی افزایش یافته است

گوشی‌های میان‌رده نسل جدید به این 2 پردازنده مجهز می‌شوند

شیائومی با گوشی‌های سری 20 سراغ رقابت با آیفون 2027 می‌رود

استرالیایی‌ها باید فورا گوشی آیفون‌ 12 را آپدیت کنند؛ چرا؟

گوشی S50 پرو مینی رونمایی شد؛ پرچمدار جمع‌و‌جور ویوو با تراشه قدرتمند

منوی غذایی ویژه پشت میز‌نشین‌ها

5 سال از عرضه ایرپاد مکس گذشت؛ هدفون پرچمدار اپل

مقابله با بیماری پسوریازیس به کمک «زالو درمانی»

گوشی ارزشمند آنر پلی 60A با نمایشگر 90 هرتز معرفی شد

ببینید | لاوروف: ایران هرگز برجام را نقض نکرد

هوش مصنوعی گراک باز هم اطلاعات غلط منتشر کرد

متاسفم که از فردوسی‌پور به خیابانی رسیدیم!

تصاویر آنر وین لو رفت؛ گوشی‌های نسل جدید با طراحی آشنا

گوشی بعدی اوپو به‌طور بی‌سابقه‌ای قدرتمند خواهد بود

باگ عجیب آیفون؛ برخی از عکس‌های گالری، قرمز شده‌اند!

مایکروسافت فعلاً برنامه‌ای برای افزایش قیمت بازی‌ها ندارد

حاجی‌بابایی: مادران و همسران شهدا قله صلابت ایران‌ هستند / خدمات بیمه دی به ایثارگران توفیق الهی و شایسته قدردانی است

چالش‌های اخلاق پژوهشی در استفاده از هوش مصنوعی

مدیرعامل بیمه دی در همایش تجلیل از همسران و مادران شهدای اقتدار: دیجیتالی شدن کامل ارزیابی خسارت در بخش درمان و خودرو گام مهم بیمه دی در مسیر خدمت به مردم

اوحدی: رضایت خانواده شهدا رضایت خداست/ رتبه نخست بیمه دی نشانه خدمت صادقانه به ایثارگران

اخبار پول گزارش می دهد/ راز رشد پایدار بیمه دی در بازتعریف فرهنگ فروش

اکونا پرس گزارش می دهد/ شبکه فروش بیمه دی؛ پیشران رشد 53 همتی و بازوی توسعه فروش هوشمند

حقایق جالب درباره مریخ

توانایی‌های نویدبخش مدل هوش مصنوعی «GPT 5.2»

گلکسی S26 عمیقا با هوش مصنوعی ادغام خواهد شد

نه برای سکونت، نه برای افتخار؛ انسان باید برای یافتن حیات بیگانه به مریخ برود

بازکردن قفل گوشی با ضربان قلب، ویژگی انقلابی بعدی آیفون‌

برخی دایناسورها احتمالا مانند پرندگان رنگارنگ بودند

وقتی کمبود زمان داریم، خواب مهم‌تر است یا ورزش؟

یک هفته دوری از شبکه‌های اجتماعی؛ کاهش چشمگیر افسردگی

قایق‌های تفریحی مصر باستان قبلاً فقط در کتاب‌ها بودند؛ اکنون یکی از آن‌ها کشف شده است

عجیب اما دوست‌داشتنی؛ شارژر بی‌سیم جدید ایکیا رونمایی شد

هری پاتر به بازی فورتنایت می‌آید

تمرکز شیائومی بر مدل‌های پرو؛ آینده مدل استاندارد پوکو X8 و F8 در هاله‌ای از ابهام