هواوی بار دیگر در بازار موبایل چین تاجگذاری کرد
نکات خواندني
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - زومیت / هواوی پس از چالشهای فراوان، با بازگشت قدرتمند، به صدر بازار موبایل چین تکیه زد.
مؤسسهی تحقیقاتی کانالیس گزارش خود از بازار گوشیهای هوشمند چین در سهماههی دوم سال 2025 را منتشر کرد.
بازار ![]()
بازار چین که بزرگترین میدان رقابت برندهای موبایل در جهان محسوب میشود، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش چهار درصدی در حجم عرضه مواجه شد؛ اما با وجود این افت، همچنان مسیر بهتری نسبتبه بازار جهانی در پیش گرفته است.
هواوی با عرضهی 12٫2 میلیون دستگاه و کسب 18 درصد از سهم بازار، بزرگترین برند بازار موبایل چین (از نظر حجم عرضه) شد؛ رشدی 15 درصدی نسبتبه سال گذشته. سری نوا 14 با سیستمعامل HarmonyOS 5.0 نقشی کلیدی در موفقیت هواوی در این فصل داشت.
در رتبهی دوم، ویوو با عرضهی 11٫8 میلیون گوشی و در اختیار داشتن 17 درصد سهم بازار قرار دارد. ویوو از استراتژی عرضهی مرحلهای بهره برده و مدلهایی از سریهای X200 و S30 و Y300 را روانهی بازار کرده است.رتبهی سوم به اوپو تعلق دارد (که شامل مدلهای وانپلاس نیز میشود). اوپو با فروش 10٫7 میلیون دستگاه، 16 درصد بازار را در اختیار دارد.
در جایگاههای چهارم و پنجم، شیائومی و اپل قرار دارند؛ هر دو با سهمی 15 درصدی از بازار و فروش بهترتیب 10٫4 و 10٫1 میلیون دستگاه.
کانالیس پیشبینی میکند که شرکتها در ادامهی سال با چالش حفظ روند رشد روبهرو خواهند شد، چراکه بخش عمدهای از تقاضای نیمهی نخست سال، ناشی از برنامهی یارانهای چین بود که اکنون پایان یافته است.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/782458/