سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

روندهايي که باعث تحول بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي مي‌شوند بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - اگر در زمینه‌ی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی فعالیت کرده باشید مطمئنا از اهمیت وجود تقویم محتوایی در رسانه‌های اجتماعی اطلاع دارید. زیرا استراتژی شبکه‌های اجتماعی نیز بر پایه‌ی همین تقویم محتوایی استوار است. بنابراین برای موفقیت در زمینه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی لازم است که قبل از هر چیزی زمانبندی دقیقی برای کارهای مختلف خود در نظر بگیرید. زیرا در عصر ارتباطات اهمیت زمان بیش از پیش احساس می‌شود و همین موضوع نیز می‌تواند فرصتی برای تحول بازاریابی رسانه‌های اجتماعی تلقی شود. با توجه به این‌که روند بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر به دلیل افزایش اثربخشی آن‌ها دچار تغییرات اساسی شده است. در این مطلب مهمترین روندهایی که باعث تحول بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌شوند را بررسی می‌کنیم.
روندهایی که باعث تحول بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌شوند
اهمیت استفاده از محتوای ویدیویی زنده
می‌توان گفت استفاده از محتوای ویدیویی زنده در سال‌های اخیر چندین برابر شده است. از این رو  بسیاری از برندها و کسب و کارها به کمک محتوای ویدیویی زنده علاوه بر پیشبرد استراتژی بازاریابی خود، میزان تعامل با مخاطبان خود را نیز افزایش می‌دهند. به دلیل اهمیت محتوای ویدیویی زنده است که امروزه بیشتر رسانه‌های اجتماعی امکان به اشتراک‌گذاری آن را به اپلیکیشن‌های خود اضافه می‌کنند. در عصر امروز شبکه‌های اجتماعی توییتر، فیس‌بوک و اینستاگرام از جمله پر مخاطب‌ترین شبکه‌هایی هستند که با فراهم کردن امکان به اشتراک‌گذاری محتوای ویدیویی زنده تاثیر به سزایی بر استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌گذارند و باعث تحول بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌شوند. زیرا با توجه به تعداد کاربران این شبکه‌های اجتماعی می‌توان گفت که محتوای ویدیویی می‌تواند میزان تعامل با کاربران را به حداکثر میزان ممکن برساند. ویدئوهای معرفی محصول و پرسش و پاسخ از مشتریان از جمله مهمترین مسائلی هستند که می‌توانند با تحول بازاریابی رسانه‌های اجتماعی سبب جذب مشتری و افزایش فروش شوند.


تحول بازاریابی رسانه‌های اجتماعیبا توجه به تعداد کاربران این شبکه‌های اجتماعی می‌توان گفت که محتوای ویدیویی می‌تواند میزان تعامل با کاربران را به حداکثر میزان ممکن برساند.

استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان
امکان استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان یکی از عوامل موثر در تحول بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است. زیرا استفاده از برنامه‌های پیام‌رسان با ایجاد ارتباط اثربخش امکان تعامل با مشتریان را چندین برابر می‌کند. پاسخگویی سریع به مشتریان و فراهم کردن بستری برای کسب اطلاعات بیشتر و پرسش و پاسخ از آن‌ها از جمله مهمترین عواملی هستند که باعث ایجاد تحول در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شده‌اند. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که ابزارهایی مانند ایمیل نیز می‌تواند برقراری ارتباط با مشتریان را میسر کند. اما باید توجه داشته باشید که دسترس‌پذیری آسان ابزارهای پیام‌رسان می‌تواند نقش موثری در پیشبرد استراتژی بازاریابی برندها داشته باشد.
افزایش تجارت الکترونیکی در رسانه‌های اجتماعی
امروزه با افزایش حضور مردم در شبکه‌های اجتماعی میزان فروش محصولات از طریق این شبکه‌ها چندین برابر شده است. زیرا مردم عصر دیجیتال ترجیح می‌دهند در گشت و گذار روزانه خود در رسانه‌های اجتماعی بتوانند خریدهای دلخواه خود را انجام دهند. امکان پرداخت مبلغ به صورت اینترنتی و تحویل سریع نیز باعث شده است که شبکه‌های اجتماعی به یکی از ابزارهای قدرتمند تجارت الکترونیکی تبدیل شوند. نظرسنجی‌های انجام شده نیز حاکی از آن است که نسل جوان علاقه زیادی به خرید اینترنتی اقلام مورد نیاز خود نشان می‌دهند.


تحول بازاریابی رسانه‌های اجتماعی امروزه با افزایش حضور مردم در شبکه‌های اجتماعی میزان فروش محصولات از طریق این شبکه‌ها چندین برابر شده است.

ظهور واقعیت مجازی در بازاریابی
در سال‌های اخیر واقعیت مجازی جایگاه ویژه‌ای را در پیش‌بینی بازار و پیشبرد استراتژی بازاریابی به خود اختصاص داده است. همانگونه که می‌دانید پیش‌بینی بازار تاثیر به سزایی در موفقیت استراتژی فروش و بازاریابی کسب و کارها دارد. بنابراین ظهور واقعیت مجازی در بازاریابی نیز یکی دیگر از عوامل ایجاد تحول در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است.
تبلیغات موبایلی رسانه‌های اجتماعی
بی‌شک تبلیغات موبایلی بخش قابل توجهی از استراتژی شبکه‌های اجتماعی را به خود اختصاص داده است. زیرا با ظهور گوشی‌های هوشمند بیشتر مردم روزانه ساعت‌ها از وقت خود را صرف فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. بنابراین میزان مواجهه با تبلیغات موبایلی در شبکه‌های اجتماعی چندین برابر سایر انواع تبلیغات است. از این رو برندها می‌کوشند با بهبود تولید محتوای بصری جذاب و  تبلیغات خلاق  میزان اثربخشی تبلیغات موبایلی خود را چندین برابر کنند.
بهبود واسط کاربری شبکه‌های اجتماعی
طراحی واسط کاربری مشتری پسند یکی از عوامل افزایش استفاده از رسانه‌های اجتماعی است. به عنوان مثال واسط کاربری ساده و عکس محور بودن اینستاگرام سبب چندین برابر شدن کاربران این رسانه‌ی اجتماعی شده است. اینستاگرام با افزودن استوری موفق شد که میزان کاربران فعال خود را تا حد زیادی افزایش دهد. زیرا بسیاری از کاربران تمایل دارند پست‌های کوتاهی از زندگی روزمره خود را با مخاطبان و دوستان خود به اشتراک بگذارند. همین امر به برندها نیز کمک می‌کند تا به از طریق به اشتراک‌گذاری اتفاقات روزمره تعامل موثرتری با کاربران و مخاطبان خود داشته باشند.
برچسب ها: بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه‌های اجتماعی, تحول بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, رسانه‌های اجتماعی, شبکه‌های اجتماعی, محتوای ویدئویی, محتوای ویدیویی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/776/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لبخند به دیجیتال مارکتینگ با ایران وب لایف

سونی در حال ساخت کنترلری برای گوشی‌های هوشمند است

محققان برای نخستین بار به شبیه‌سازی کوانتومی باریون‌ها دست یافتند

اطلاعات جدیدی از Moto G12 موتورولا فاش شد

بازگشت ویژگی پرسش و پاسخ به تیک تاک با قابلیت‌های بیشتر

عملکرد پردازنده‌ی دایمنسیتی 7000 احتمالا از اسنپدراگون 870 بهتر خواهد بود

موتو G31 موتورولا با پردازنده‌ی هلیو G85 رونمایی شد

Valve از تلاش برای پیشرفت متاورس دست می‌کشد

به‌زودی توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های iOS را ازطریق آیپد منتشر کنند

شکل‌گیری"شاد"در راستای حکمرانی نظام رسانه‌ای

هزینه بسیار بالا برای خریدهای درون‌برنامه‌ای فصل اول Halo Infinite

گوشی تاشوی بعدی هواوی احتمالا طراحی صدفی خواهد داشت

سختگیری‌های تازه چین برای خروج داده‌های کاربران از این کشور

فیسبوک باید «گیفی» را بفروشد

علت نخریدن عنوان Vanguard از زبان طرفداران Call Of Duty

آزمایش فناوری تعیین آفساید با کمک ردیابی اعضای بدن

آیا سونی دسته بازی موبایل پلی استیشن را خواهد ساخت؟

گوگل پلی، در تلاش برای مهار برنامه های تقلبی

ارتش روسیه ربات «جاسوس سنگی» را تولید کرد

پهپاد تصویربردار 6 موتوره ساخته شد

برگزاری جلسه ویژه برای حل مشکلات برق در منطقه 17

سرپرست شرکت گاز استان مازندران منصوب شد

قراردادهای سوآپ تعاملات منطقه‌ای را افزایش می‌دهد

تجلیل شهردار منطقه 21 از پرسنل ایستگاه سیار «اتوبوس زندگی»

تشییع پیکر شهید محمد رضا بیات در منطقه 17

رسانه‌های جهان در مسیر وجهه‌سازی برای اسرائیل شکست خوردند

معلولیت جسمی و حرکتی، بیشترین نوع معلولیت در تهران

کاهش 15 درصدی ترافیک عصرگاهی

آمریکا در آزادسازی ذخیره‌سازی‌های نفت بازنگری نمی‌کند

اوپک پنجمین سالروز توافق وین را گرامی داشت

آخر هفته سرد و تداوم آلودگی برای تهران

ردمی نوت 11T 5G با نمایشگر 90 هرتزی و تراشه دایمنسیتی 810 معرفی شد

زمان ترس از قارچ‌ها فرا رسیده است!

مدیرعامل آسیاتک:‌ کمبود و واردات طولانی تجهیزات دلیل کیفیت پایین اینترنت است

معرفی شش شبیه‌ساز برتر اندروید در لینوکس

قیمت اوپو Reno 7 و Reno 7 Pro در هند فاش شد

نیسان طی پنج سال آینده 17٫6 میلیارد دلار در توسعه خودروهای برقی سرمایه‌گذاری خواهد کرد

با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ اعضای "کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی" منصوب شدند

عبدالملکی با اشاره به تکلیف قانونی بند الف تبصره 18 قانون بودجه مطرح کرد: زیست‌بوم ملی اشتغال ایران با همکاری همه دستگاه ها طراحی شده است/ جامعه هدف ایجاد اشتغال 14 میلیون نفر است

در چهارمین نشست کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم مطرح شد: موازی کاری، چالش اصلی نظام اداری است

از افتتاح 268 طرح تعاونی تا راه‌اندازی 4 مرکز منتا در سراسر کشور

حمایت از فعالیت­‌های اقتصادی با بیشترین اثرگذاری بر بهره­‌وری و اشتغال/ تهیه و اجرای دستورالعمل نظام مدیریت اورژانس اشتغال و کسب­ و کار/ داده‌ها و اطلاعات ثبتی سامانه (سماک) مبنای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی اشتغال

ایجاد پنجره واحد خدمات رفاهی زنان سرپرست خانوار/ راه اندازی سامانه اعتبار رفاه ایرانیان/ پروژه حمایت اجتماعی فعال

عزم جدی برای پوشش بیمه‌ای حداکثری جوامع روستایی و عشایری

هرآنچه درباره پرچمدارن جدید شیائومی می‌دانیم

ثروتمندترین مرد مکزیک: همین حالا بیت کوین بخرید

موتو اج X30 اولین گوشی مجهز به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل یک

Amazfit با کنار زدن هواوی به رتبه سوم بازار جهانی ساعت هوشمند رسید

ظاهرا گوگل پشتیبانی از دو سیم کارت را در اندروید Auto آغاز کرده است

مهاجر 37 ساله هندی تبار مدیرعامل جدید توییتر شد!