سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود برند خود را معرفی کرده و پست‌های آن را به اشتراک بگذارید بدون این‌که دیگران احساس ناخوشایندی نسبت به این تبلیغات داشته باشند و آن‌ها را بلاک کنند؟ هر چند در نگاه اول ممکن است این کار دشوار به نظر برسد اما برخی از بازاریابان دیجیتال نکات برجسته‌ای را در این زمینه پیشنهاد می‌دهند.
مطالعات اخیر انجام شده توسط شرکت Kantar TNS نشان می‌دهند برخی از مشتریان احساس خوبی نسبت به تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام ندارند و احساس می‌کنند بیش از حد توسط این تبلیغات محاصره شده‌اند.
این گزارش که رفتار و نظرات بیش از ۷۰ هزار کاربر اینترنت در بیش از ۵۰ کشور را تحلیل کرده‌اند، نشان می‌دهد حدود ۲۶ درصد از افراد شرکت کننده، پست‌ها و تبلیغات بسیاری از برند‌ها را بدون توجه به محتوای آن رد می‌کنند.
با توجه به استفاده گسترده از شبکه‌های اجتماعی، امروزه چالش اصلی این است که بتوانید پیام برند خود را به گوش دیگران برسانید، بدون این که تاثیر منفی بر روی مخاطب بگذارید. در ادامه نکاتی را در این زمینه با هم می‌خوانیم.
نکاتی برای دستیابی به تبلیغات شبکه‌های اجتماعی موثر
هم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان
در دنیای امروز برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مشتریان می‌توانند با توجه به گستره انتخاب‌هایی که پیش رو دارند، شبکه‌ای را انتخاب کنند که از نظر محتوا بیش‌ترین همخوانی را با سلایق و نیازهای آنان دارد. و اگر تبلیغات یک برند غیرمرتبط با نیازهای آن‌ها مدام روی شبکه‌های اجتماعیشان مثل توییتر ظاهر شود، به راحتی آن را بلاک می‌کنند. حتی اگر برند مورد علاقه یک مشتری بیش از حد معمول تبلیغات داشته باشد، ممکن است از نظر مشتریان به عنوان اسپم شناخته شود.
در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی هر برند باید به دقت مشتریان و مخاطبان خود را شناخته و بداند که این مشتریان از هر کانال ارتباطی به چه نحوی استفاده می‌کنند تا بتواند استراتژی‌های انتشار مطالب را با نیازهای مشتری تطبیق دهد‌.
برای مثال، یکی از تیم‌های بازاریابی برای نشان دادن تبلیغات یک شرکت رباتیک به صورت کامل از تاثیرات مثبت تبلیغات شبکه‌های اجتماعی بهره گرفته است. این شرکت یک وبسایت داشته و دارای کمپین‌ اجتماعی است که امکان ارتباط از هر کانال و شبکه اجتماعی را برای مخاطبان خود فراهم کرده است. این شرکت حتی به مشتریان اجازه برقراری ارتباط با ربات‌ها از طریق پیام رسان فیس‌بوک را هم می‌دهد‌. در حقیقت این امکان برای مشتریان فراهم شده است که وارد کمپین‌های اجتماعی شده و با مردم سراسر جهان در تعامل باشند.


تبلیغات شبکه‌های اجتماعیهم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان یکی از نکات مهم در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی است.

استفاده از افراد حرفه‌ای برای رساندن پیام خود به مخاطبان
سه عامل سبب می‌شود افراد پست‌های تبلیغاتی یک شرکت را بی‌اثر بدانند: اول آن که محتوای پست‌ها به مخاطب مرتبط نبوده یا برای آنان مفید نباشد. دوم آن که یک پست چندین و چند بار تکرار شود. و آخر آن که ظاهر و محتوای پست مورد پسند مخاطبان نبوده و یا با بستر تبلیغاتی موجود همخوانی نداشته باشد. یا به بیان ساده‌تر، محتوای پست برای مخاطب ارزشمند نباشد.
اگر شما در حال حاضر در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود این سه ویژگی را دارید، بهتر است از افراد حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید تا پیام خود را به مخاطبان خود برسانید. این افراد هم می‌توانند محتوای مطالب شما را متناسب با نیاز مخاطبان آماده کنند هم با خلاقیت خود بستری مناسب برای تبلیغات فراهم کنند‌. همچنین می‌توانند پست‌های شما را به نحو زیرکانه تنظیم کنند.
این روش در تبلیغات بین YouTube و شرکت پژو امتحان شده است. این روش توانسته است تعادل خوبی بین محتویات پست‌ها و ویژگی‌های خودرو فراهم کند.
دادن جلوه انسانی به برند
اگر مشتریان احساس کنند توسط یک برند مورد هدف قرار گرفته شده‌اند برای آن‌ها خوشایند نیست و باعث از دست رفتن اعتماد آنان می‌شود. برعکس، مشتریان دوست دارند حق انتخاب داشته باشند و این نکته قابل توجهی برای بازاریابان حرفه‌ای است
در تهیه پست برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی باید تحصیلات، اطلاعات، سرگرمی مشتریان مد نظر قرار گیرد. همچنین به عواملی همچون انگیزه و رک و صادق بودن نیز توجه شود. اگر پست‌های شما چند مورد از موارد فوق را در برمی‌گیرد، شما به مشتریانتان انگیزه کافی برای خرید محصولات برند خود را می‌دهید. برای مثال اگر شما به عنوان یک بازاریاب برای یک شرکت ویتامین تبلیغ می‌کنید، می‌باید بر روی سلامت تمرکز کنید و مخاطبان خود را از این طریق تحت تاثیر قرار دهید.
افزایش ارتباط با مخاطبان در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
اگر از نظر مشتریان و مخاطبان شما تبلیغاتتان آزاردهنده و غیرمرتبط است، بدون شک روش نادرستی را در پیش گرفته‌اید. بسیاری از بازاریاب‌ها هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات، اصول این کار را به درستی نمی‌دانند و از چگونگی استفاده از این بستر برای تبلیغات خود آگاه نیستند.
به عنوان فعال یک صنعت، ما نیاز داریم استراتژیک عمل کنیم. امروزه، علی‌رغم وجود ابزارهای پیشرفته و شرکای تجاری، تشخیص مخاطبان برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی ساده‌تر از گذشته است. برندهای تجاری نیاز دارند از طریق شبکه‌های مختلف و با پست‌های خود با مخاطبان اصلی خود در ارتباط باشند و می‌بایست مخاطبان خود را برای دنبال کردن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی متقاعد سازند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, بازاریاب حرفه‌ای, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, برند, تبلیغات اجتماعی, تبلیغات رسانه‌های اجتماعی, تبلیغات شبکه‌های اجتماعی, رسانه های اجتماعی, شبکه های اجتماعی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/762/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لبخند به دیجیتال مارکتینگ با ایران وب لایف

سونی در حال ساخت کنترلری برای گوشی‌های هوشمند است

محققان برای نخستین بار به شبیه‌سازی کوانتومی باریون‌ها دست یافتند

اطلاعات جدیدی از Moto G12 موتورولا فاش شد

بازگشت ویژگی پرسش و پاسخ به تیک تاک با قابلیت‌های بیشتر

عملکرد پردازنده‌ی دایمنسیتی 7000 احتمالا از اسنپدراگون 870 بهتر خواهد بود

موتو G31 موتورولا با پردازنده‌ی هلیو G85 رونمایی شد

Valve از تلاش برای پیشرفت متاورس دست می‌کشد

به‌زودی توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های iOS را ازطریق آیپد منتشر کنند

شکل‌گیری"شاد"در راستای حکمرانی نظام رسانه‌ای

هزینه بسیار بالا برای خریدهای درون‌برنامه‌ای فصل اول Halo Infinite

گوشی تاشوی بعدی هواوی احتمالا طراحی صدفی خواهد داشت

سختگیری‌های تازه چین برای خروج داده‌های کاربران از این کشور

فیسبوک باید «گیفی» را بفروشد

علت نخریدن عنوان Vanguard از زبان طرفداران Call Of Duty

آزمایش فناوری تعیین آفساید با کمک ردیابی اعضای بدن

آیا سونی دسته بازی موبایل پلی استیشن را خواهد ساخت؟

گوگل پلی، در تلاش برای مهار برنامه های تقلبی

ارتش روسیه ربات «جاسوس سنگی» را تولید کرد

پهپاد تصویربردار 6 موتوره ساخته شد

برگزاری جلسه ویژه برای حل مشکلات برق در منطقه 17

سرپرست شرکت گاز استان مازندران منصوب شد

قراردادهای سوآپ تعاملات منطقه‌ای را افزایش می‌دهد

تجلیل شهردار منطقه 21 از پرسنل ایستگاه سیار «اتوبوس زندگی»

تشییع پیکر شهید محمد رضا بیات در منطقه 17

رسانه‌های جهان در مسیر وجهه‌سازی برای اسرائیل شکست خوردند

معلولیت جسمی و حرکتی، بیشترین نوع معلولیت در تهران

کاهش 15 درصدی ترافیک عصرگاهی

آمریکا در آزادسازی ذخیره‌سازی‌های نفت بازنگری نمی‌کند

اوپک پنجمین سالروز توافق وین را گرامی داشت

آخر هفته سرد و تداوم آلودگی برای تهران

ردمی نوت 11T 5G با نمایشگر 90 هرتزی و تراشه دایمنسیتی 810 معرفی شد

زمان ترس از قارچ‌ها فرا رسیده است!

مدیرعامل آسیاتک:‌ کمبود و واردات طولانی تجهیزات دلیل کیفیت پایین اینترنت است

معرفی شش شبیه‌ساز برتر اندروید در لینوکس

قیمت اوپو Reno 7 و Reno 7 Pro در هند فاش شد

نیسان طی پنج سال آینده 17٫6 میلیارد دلار در توسعه خودروهای برقی سرمایه‌گذاری خواهد کرد

با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ اعضای "کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی" منصوب شدند

عبدالملکی با اشاره به تکلیف قانونی بند الف تبصره 18 قانون بودجه مطرح کرد: زیست‌بوم ملی اشتغال ایران با همکاری همه دستگاه ها طراحی شده است/ جامعه هدف ایجاد اشتغال 14 میلیون نفر است

در چهارمین نشست کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم مطرح شد: موازی کاری، چالش اصلی نظام اداری است

از افتتاح 268 طرح تعاونی تا راه‌اندازی 4 مرکز منتا در سراسر کشور

حمایت از فعالیت­‌های اقتصادی با بیشترین اثرگذاری بر بهره­‌وری و اشتغال/ تهیه و اجرای دستورالعمل نظام مدیریت اورژانس اشتغال و کسب­ و کار/ داده‌ها و اطلاعات ثبتی سامانه (سماک) مبنای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی اشتغال

ایجاد پنجره واحد خدمات رفاهی زنان سرپرست خانوار/ راه اندازی سامانه اعتبار رفاه ایرانیان/ پروژه حمایت اجتماعی فعال

عزم جدی برای پوشش بیمه‌ای حداکثری جوامع روستایی و عشایری

هرآنچه درباره پرچمدارن جدید شیائومی می‌دانیم

ثروتمندترین مرد مکزیک: همین حالا بیت کوین بخرید

موتو اج X30 اولین گوشی مجهز به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل یک

Amazfit با کنار زدن هواوی به رتبه سوم بازار جهانی ساعت هوشمند رسید

ظاهرا گوگل پشتیبانی از دو سیم کارت را در اندروید Auto آغاز کرده است

مهاجر 37 ساله هندی تبار مدیرعامل جدید توییتر شد!