سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود برند خود را معرفی کرده و پست‌های آن را به اشتراک بگذارید بدون این‌که دیگران احساس ناخوشایندی نسبت به این تبلیغات داشته باشند و آن‌ها را بلاک کنند؟ هر چند در نگاه اول ممکن است این کار دشوار به نظر برسد اما برخی از بازاریابان دیجیتال نکات برجسته‌ای را در این زمینه پیشنهاد می‌دهند.
مطالعات اخیر انجام شده توسط شرکت Kantar TNS نشان می‌دهند برخی از مشتریان احساس خوبی نسبت به تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام ندارند و احساس می‌کنند بیش از حد توسط این تبلیغات محاصره شده‌اند.
این گزارش که رفتار و نظرات بیش از ۷۰ هزار کاربر اینترنت در بیش از ۵۰ کشور را تحلیل کرده‌اند، نشان می‌دهد حدود ۲۶ درصد از افراد شرکت کننده، پست‌ها و تبلیغات بسیاری از برند‌ها را بدون توجه به محتوای آن رد می‌کنند.
با توجه به استفاده گسترده از شبکه‌های اجتماعی، امروزه چالش اصلی این است که بتوانید پیام برند خود را به گوش دیگران برسانید، بدون این که تاثیر منفی بر روی مخاطب بگذارید. در ادامه نکاتی را در این زمینه با هم می‌خوانیم.
نکاتی برای دستیابی به تبلیغات شبکه‌های اجتماعی موثر
هم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان
در دنیای امروز برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مشتریان می‌توانند با توجه به گستره انتخاب‌هایی که پیش رو دارند، شبکه‌ای را انتخاب کنند که از نظر محتوا بیش‌ترین همخوانی را با سلایق و نیازهای آنان دارد. و اگر تبلیغات یک برند غیرمرتبط با نیازهای آن‌ها مدام روی شبکه‌های اجتماعیشان مثل توییتر ظاهر شود، به راحتی آن را بلاک می‌کنند. حتی اگر برند مورد علاقه یک مشتری بیش از حد معمول تبلیغات داشته باشد، ممکن است از نظر مشتریان به عنوان اسپم شناخته شود.
در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی هر برند باید به دقت مشتریان و مخاطبان خود را شناخته و بداند که این مشتریان از هر کانال ارتباطی به چه نحوی استفاده می‌کنند تا بتواند استراتژی‌های انتشار مطالب را با نیازهای مشتری تطبیق دهد‌.
برای مثال، یکی از تیم‌های بازاریابی برای نشان دادن تبلیغات یک شرکت رباتیک به صورت کامل از تاثیرات مثبت تبلیغات شبکه‌های اجتماعی بهره گرفته است. این شرکت یک وبسایت داشته و دارای کمپین‌ اجتماعی است که امکان ارتباط از هر کانال و شبکه اجتماعی را برای مخاطبان خود فراهم کرده است. این شرکت حتی به مشتریان اجازه برقراری ارتباط با ربات‌ها از طریق پیام رسان فیس‌بوک را هم می‌دهد‌. در حقیقت این امکان برای مشتریان فراهم شده است که وارد کمپین‌های اجتماعی شده و با مردم سراسر جهان در تعامل باشند.


تبلیغات شبکه‌های اجتماعیهم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان یکی از نکات مهم در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی است.

استفاده از افراد حرفه‌ای برای رساندن پیام خود به مخاطبان
سه عامل سبب می‌شود افراد پست‌های تبلیغاتی یک شرکت را بی‌اثر بدانند: اول آن که محتوای پست‌ها به مخاطب مرتبط نبوده یا برای آنان مفید نباشد. دوم آن که یک پست چندین و چند بار تکرار شود. و آخر آن که ظاهر و محتوای پست مورد پسند مخاطبان نبوده و یا با بستر تبلیغاتی موجود همخوانی نداشته باشد. یا به بیان ساده‌تر، محتوای پست برای مخاطب ارزشمند نباشد.
اگر شما در حال حاضر در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود این سه ویژگی را دارید، بهتر است از افراد حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید تا پیام خود را به مخاطبان خود برسانید. این افراد هم می‌توانند محتوای مطالب شما را متناسب با نیاز مخاطبان آماده کنند هم با خلاقیت خود بستری مناسب برای تبلیغات فراهم کنند‌. همچنین می‌توانند پست‌های شما را به نحو زیرکانه تنظیم کنند.
این روش در تبلیغات بین YouTube و شرکت پژو امتحان شده است. این روش توانسته است تعادل خوبی بین محتویات پست‌ها و ویژگی‌های خودرو فراهم کند.
دادن جلوه انسانی به برند
اگر مشتریان احساس کنند توسط یک برند مورد هدف قرار گرفته شده‌اند برای آن‌ها خوشایند نیست و باعث از دست رفتن اعتماد آنان می‌شود. برعکس، مشتریان دوست دارند حق انتخاب داشته باشند و این نکته قابل توجهی برای بازاریابان حرفه‌ای است
در تهیه پست برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی باید تحصیلات، اطلاعات، سرگرمی مشتریان مد نظر قرار گیرد. همچنین به عواملی همچون انگیزه و رک و صادق بودن نیز توجه شود. اگر پست‌های شما چند مورد از موارد فوق را در برمی‌گیرد، شما به مشتریانتان انگیزه کافی برای خرید محصولات برند خود را می‌دهید. برای مثال اگر شما به عنوان یک بازاریاب برای یک شرکت ویتامین تبلیغ می‌کنید، می‌باید بر روی سلامت تمرکز کنید و مخاطبان خود را از این طریق تحت تاثیر قرار دهید.
افزایش ارتباط با مخاطبان در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
اگر از نظر مشتریان و مخاطبان شما تبلیغاتتان آزاردهنده و غیرمرتبط است، بدون شک روش نادرستی را در پیش گرفته‌اید. بسیاری از بازاریاب‌ها هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات، اصول این کار را به درستی نمی‌دانند و از چگونگی استفاده از این بستر برای تبلیغات خود آگاه نیستند.
به عنوان فعال یک صنعت، ما نیاز داریم استراتژیک عمل کنیم. امروزه، علی‌رغم وجود ابزارهای پیشرفته و شرکای تجاری، تشخیص مخاطبان برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی ساده‌تر از گذشته است. برندهای تجاری نیاز دارند از طریق شبکه‌های مختلف و با پست‌های خود با مخاطبان اصلی خود در ارتباط باشند و می‌بایست مخاطبان خود را برای دنبال کردن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی متقاعد سازند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, بازاریاب حرفه‌ای, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, برند, تبلیغات اجتماعی, تبلیغات رسانه‌های اجتماعی, تبلیغات شبکه‌های اجتماعی, رسانه های اجتماعی, شبکه های اجتماعی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/762/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تریلر جدید بازی Dragon’s Dogma 2 به گیم‌پلی آن می‌پردازد

بازی واقعیت مجازی اساسینز کرید نکسوس آبان ماه منتشر می‌شود

مقایسه عمر باتری آیفون 15 پرو مکس با پرچمدار سامسونگ و دیگر رقبا

قابلیت فوق‌العاده Action Mode در آیفون 15 را ببینید

بازی/ Reckless Getaway 2؛ شهر را به هم بریزید

تصویر روز ناسا؛ آرپ 142 یا کهکشان مرغ مگس‌خوار

با این سیستم صوتی صدای افراد مزاحم را Mute کنید

تلاش تازه سامسونگ برای شکست اپل؛ گلکسی S23 اولترا دوربین رسمی محبوب‌ترین یوتوبر جهان شد

ساخت دستگاه تحریک عمقی مغز برای درمان اعتیاد

سامسونگ از گوشی‌های گلکسی A05 و A05s رونمایی کرد

قدرتمندترین گوشی گیمینگ جهان در مقابل بازی Genshin Impact به زانو درآمد

مدل جدید هواوی میت 60 یکی از خاص‌ترین گوشی‌های دنیا است!

زلزله ترکیه ساخت دست بشر بوده!

تریلر زمان عرضه Cyberpunk 2077: Phantom Liberty منتشر شد

کوالکام تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 را در دو نسخه متفاوت معرفی می‌کند

سامسونگ برای رقابت با خانواده آیفون 15 دست به کار شد

آزمایش عجیب یک معلم شیمی در کلاس

هواوی میت پد پرو 13.2 اینچ رونمایی شد؛ اولین تبلت دنیا با نمایشگر OLED منعطف

تصاویر رسمی گلکسی بادز FE با مدل‌های رنگی مختلف منتشر شد

تاریخ انتشار بازی Resident Evil Village برای آیفون و آیپد

صدرنشینی بازی Mortal Kombat 1 در اولین هفته انتشار در بریتانیا

ال جی از اولین لپ تاپ تاشوی خود با نام Gram Fold رونمایی کرد

همه هزینه‌های هوش مصنوعی با مایکروسافت!

اتصال پایدار اینترنت ماهواره‌ای با کمک هوش مصنوعی

نحوه فرستادن‌ کاوشگر به سیارات

کاربران از مشکلات آیفون 15 پرو شکایت دارند

تست باتری خانواده آیفون 15؛ کدام مدل بیشترین شارژدهی را دارد؟

درمان سرطان با هوش نانویی!

عضو کارگروه فیلترینگ: جلسه‌ای برای بازنگری در فیلترینگ تشکیل نشده است

سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری آمازون در استارتاپ هوش مصنوعی

مشخصات گوشی جنجالی هواوی محرمانه ماند

این ربات جراح تومورهای مغزی کودکان را برمی‌دارد

استقرار قایق‌های خودران برای محافظت از جانداران دریایی

ناسا برای نابودی ایستگاه فضایی بین المللی آستین بالا زد

محبوبیت ارزان‌ترین مدل آیفون 15 افزایش یافت

شکست انحصار تولید تنها داروی مورد تائید FDA برای درمان سکته مغزی در کشور

تحول در تولید الیاف طبیعی؛ محققان ژنتیک توانستند از کرم ابریشم تارعنکبوت تولید کنند

برند ULTIMATE DESIGN هواوی برای محصولات پریمیوم رونمایی شد

ربات انسان‌نمای تسلا حالا می‌تواند به‌صورت خودکار اشیا را مرتب کند

ایران دومین کشور تولیدکننده داروی درمان سکته مغزی ایسکمیک شد

11 ژن سرطان تهاجمی پروستات شناسایی شدند

چند دامنه فارسی به ثبت رسیده است؟

ژن درمانی جدید به معلولان قدرت راه رفتن می دهد

پوششی که در فصل‌های مختلف سال، ساختمان را سرد یا گرم می‌کند

«شریفی»ها از باارزش‌ترین سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند

قیمت پیکسل 8 و 8 پرو برای بازار آمریکا و بریتانیا افشا شد

محصولات پایین‌دستی پی‌وی‌سی تا 7 برابر ارزشمندتر است

پژوهش جدید: حیات بیگانه ممکن است برخلاف زمین بر پایه کربن نباشد

شرکت TSMC احتمالاً از سال 2026 شروع به تولید تراشه‌های 2 نانومتری می‌کند

برنامه/ 11 ویجت کاربردی حالت استندبای آیفون که باید امتحان کنید