سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود برند خود را معرفی کرده و پست‌های آن را به اشتراک بگذارید بدون این‌که دیگران احساس ناخوشایندی نسبت به این تبلیغات داشته باشند و آن‌ها را بلاک کنند؟ هر چند در نگاه اول ممکن است این کار دشوار به نظر برسد اما برخی از بازاریابان دیجیتال نکات برجسته‌ای را در این زمینه پیشنهاد می‌دهند.
مطالعات اخیر انجام شده توسط شرکت Kantar TNS نشان می‌دهند برخی از مشتریان احساس خوبی نسبت به تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام ندارند و احساس می‌کنند بیش از حد توسط این تبلیغات محاصره شده‌اند.
این گزارش که رفتار و نظرات بیش از ۷۰ هزار کاربر اینترنت در بیش از ۵۰ کشور را تحلیل کرده‌اند، نشان می‌دهد حدود ۲۶ درصد از افراد شرکت کننده، پست‌ها و تبلیغات بسیاری از برند‌ها را بدون توجه به محتوای آن رد می‌کنند.
با توجه به استفاده گسترده از شبکه‌های اجتماعی، امروزه چالش اصلی این است که بتوانید پیام برند خود را به گوش دیگران برسانید، بدون این که تاثیر منفی بر روی مخاطب بگذارید. در ادامه نکاتی را در این زمینه با هم می‌خوانیم.
نکاتی برای دستیابی به تبلیغات شبکه‌های اجتماعی موثر
هم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان
در دنیای امروز برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مشتریان می‌توانند با توجه به گستره انتخاب‌هایی که پیش رو دارند، شبکه‌ای را انتخاب کنند که از نظر محتوا بیش‌ترین همخوانی را با سلایق و نیازهای آنان دارد. و اگر تبلیغات یک برند غیرمرتبط با نیازهای آن‌ها مدام روی شبکه‌های اجتماعیشان مثل توییتر ظاهر شود، به راحتی آن را بلاک می‌کنند. حتی اگر برند مورد علاقه یک مشتری بیش از حد معمول تبلیغات داشته باشد، ممکن است از نظر مشتریان به عنوان اسپم شناخته شود.
در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی هر برند باید به دقت مشتریان و مخاطبان خود را شناخته و بداند که این مشتریان از هر کانال ارتباطی به چه نحوی استفاده می‌کنند تا بتواند استراتژی‌های انتشار مطالب را با نیازهای مشتری تطبیق دهد‌.
برای مثال، یکی از تیم‌های بازاریابی برای نشان دادن تبلیغات یک شرکت رباتیک به صورت کامل از تاثیرات مثبت تبلیغات شبکه‌های اجتماعی بهره گرفته است. این شرکت یک وبسایت داشته و دارای کمپین‌ اجتماعی است که امکان ارتباط از هر کانال و شبکه اجتماعی را برای مخاطبان خود فراهم کرده است. این شرکت حتی به مشتریان اجازه برقراری ارتباط با ربات‌ها از طریق پیام رسان فیس‌بوک را هم می‌دهد‌. در حقیقت این امکان برای مشتریان فراهم شده است که وارد کمپین‌های اجتماعی شده و با مردم سراسر جهان در تعامل باشند.


تبلیغات شبکه‌های اجتماعیهم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان یکی از نکات مهم در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی است.

استفاده از افراد حرفه‌ای برای رساندن پیام خود به مخاطبان
سه عامل سبب می‌شود افراد پست‌های تبلیغاتی یک شرکت را بی‌اثر بدانند: اول آن که محتوای پست‌ها به مخاطب مرتبط نبوده یا برای آنان مفید نباشد. دوم آن که یک پست چندین و چند بار تکرار شود. و آخر آن که ظاهر و محتوای پست مورد پسند مخاطبان نبوده و یا با بستر تبلیغاتی موجود همخوانی نداشته باشد. یا به بیان ساده‌تر، محتوای پست برای مخاطب ارزشمند نباشد.
اگر شما در حال حاضر در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود این سه ویژگی را دارید، بهتر است از افراد حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید تا پیام خود را به مخاطبان خود برسانید. این افراد هم می‌توانند محتوای مطالب شما را متناسب با نیاز مخاطبان آماده کنند هم با خلاقیت خود بستری مناسب برای تبلیغات فراهم کنند‌. همچنین می‌توانند پست‌های شما را به نحو زیرکانه تنظیم کنند.
این روش در تبلیغات بین YouTube و شرکت پژو امتحان شده است. این روش توانسته است تعادل خوبی بین محتویات پست‌ها و ویژگی‌های خودرو فراهم کند.
دادن جلوه انسانی به برند
اگر مشتریان احساس کنند توسط یک برند مورد هدف قرار گرفته شده‌اند برای آن‌ها خوشایند نیست و باعث از دست رفتن اعتماد آنان می‌شود. برعکس، مشتریان دوست دارند حق انتخاب داشته باشند و این نکته قابل توجهی برای بازاریابان حرفه‌ای است
در تهیه پست برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی باید تحصیلات، اطلاعات، سرگرمی مشتریان مد نظر قرار گیرد. همچنین به عواملی همچون انگیزه و رک و صادق بودن نیز توجه شود. اگر پست‌های شما چند مورد از موارد فوق را در برمی‌گیرد، شما به مشتریانتان انگیزه کافی برای خرید محصولات برند خود را می‌دهید. برای مثال اگر شما به عنوان یک بازاریاب برای یک شرکت ویتامین تبلیغ می‌کنید، می‌باید بر روی سلامت تمرکز کنید و مخاطبان خود را از این طریق تحت تاثیر قرار دهید.
افزایش ارتباط با مخاطبان در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
اگر از نظر مشتریان و مخاطبان شما تبلیغاتتان آزاردهنده و غیرمرتبط است، بدون شک روش نادرستی را در پیش گرفته‌اید. بسیاری از بازاریاب‌ها هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات، اصول این کار را به درستی نمی‌دانند و از چگونگی استفاده از این بستر برای تبلیغات خود آگاه نیستند.
به عنوان فعال یک صنعت، ما نیاز داریم استراتژیک عمل کنیم. امروزه، علی‌رغم وجود ابزارهای پیشرفته و شرکای تجاری، تشخیص مخاطبان برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی ساده‌تر از گذشته است. برندهای تجاری نیاز دارند از طریق شبکه‌های مختلف و با پست‌های خود با مخاطبان اصلی خود در ارتباط باشند و می‌بایست مخاطبان خود را برای دنبال کردن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی متقاعد سازند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, بازاریاب حرفه‌ای, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, برند, تبلیغات اجتماعی, تبلیغات رسانه‌های اجتماعی, تبلیغات شبکه‌های اجتماعی, رسانه های اجتماعی, شبکه های اجتماعی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/762/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تولید آیفون 14 افزایش پیدا نمی‌کند

حضور بانوان در آتش‌نشانی اقدام ارزشمندی است/ مسکن آتش‌نشانان با تلاش جهادی شهردار انقلابی حل خواهد شد/ تعیین ضرب‌الاجل درخصوص ساختمان‌های ناایمن

دشمنان می‌کوشند امید را در دل مردم بمیرانند/ تمام تلاشمان را برای حل مشکل آتش‌نشانان به کار می‌گیریم/ تشکر از کمک رییس‌جمهور به مدیریت شهری

اینستاگرام قابلیت جدیدی را آزمایش می‌کند

عبور میزان فروش بازی Cyberpunk 2077 از مرز 20 میلیون نسخه

گوگل در پی عرضه اینترنت فوق پرسرعت 100 گیگابیت بر ثانیه برای مشترکین خانگی!

گوشی ردمی نوت 11R معرفی شد

ابزار جدید گوگل می‌تواند اطلاعات شخصی شما را در جستجوها نشان دهد

بازی/ Recurrence؛ می‌خواهید پلیس شوید؟ این بازی را از دست ندهید

سونی دوربین جدیدی را معرفی کرد

ورایزن از اولین کنسول دستی اندرویدی 5G جهان رونمایی می‌کند

کتاب «جنگ به روایت نفت» رونمایی شد

در آینده زندگی بدون واقعیت افزوده غیرقابل تصور می‌شود

کالبدشکافی اپل واچ اولترا مشکلات مربوط به تعمیر و دوام آن را نشان می‌دهد

گوگل از ویژگی‌های جدید موتور جستجوی خود رونمایی کرد

بازی Skull And Bones تاخیر خورد

شیائومی روی توسعه سیستم دوربین شبه DSLR برای اسمارت‌فون‌ها کار می‌کند

برنامه/ خاطراتتان را زنده نگه دارید

با فعال‌شدن UEFI روی سرفیس Duo 2 امکان اجرای ویندوز روی این گوشی فراهم شد

تمدید حکم محسن مهدیان، مدیرعامل شرکت همشهری

بدرقه مادر شهیدان ابراهیمی ورکیانی به خانه ابدی در منطقه 14

برگزاری بزرگترین مزایده سازمان مدیریت میادین تا 12 مهرماه

سالانه بیش از 400 هزار بازرسی کار از کارگاه های فعال انجام می شود / 21 هزار کمیته حفاظت فنی در کشور فعال است

آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس

خط قرمز اپل روی بزرگترین شبکه اجتماعی روسیه

سازندگان به مشکلات Call of Duty Modern Warfare 2 رسیدگی خواهند کرد

سرفیس استودیو 3 مایکروسافت احتمالاً از طراحی شبیه نسل قبل بهره می‌برد

تاج جدیدی بر سر جدیدترین پرچم‌دار اپل قرار گرفت

بازی/ Demon Blade - Japan Action RPG؛ در برابر شیطان بایستید

شیائومی 12 لایت NE 5G در پایگاه داده FCC رویت شد

شاید یک بازی جدید Ninja Gaiden توسط استودیوهای دیگر ساخته شود

شجاعت نفتی‌ها در دفاع مقدس کمتر از رزمندگان خط مقدم نبود

رونمایی اینتل از برنامه‌ای برای اتصال گوشی به کامپیوتر

فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ چه زمانی برداشته می‌شود؟

پای سیگنال به پرونده ماسک و توییتر باز شد

بهسازی بیش از 30 تقاطع منتهی به مدارس منطقه 19 همزمان با آغاز ماه مهر

رقابت‌های ورزشی جانبازان و معلولین شهر تهران برگزار می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی: تعاون می تواند نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی ایفا کند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در بازدید از کارخانه لاستیک بارز: کارگران در دوره های مختلف چرخ های تولید را به حرکت درآورده اند

تکرار صدرنشینی Splatoon 3 در جدول فروش فیزیکی هفتگی بازی‌های بریتانیا

بازیکنان جدید Overwatch 2 به 100 دست بازی برای باز کردن قهرمانان اصلی نیاز دارند

تعیین تکلیف 48پروژه بلاتکلیف به ارزش 50هزار میلیارد تومان/ تحقق 3برابری منابع مالی شهرداری توسط سازمان سرمایه‌گذاری نسبت به سهم تعیین شده

مـــا هــم درخشیدیم

3 اقدام برای ساماندهی موتورها

شناسایی 85 بدافزار تبلیغاتی در اپ‌استور و پلی‌استور

نقدها و نمرات بازی Grounded منتشر شدند

موزیلا کمپانی گوگل را عامل سقوط فایرفاکس می‌داند

چرا دوربین‌های پاپ‌آپ از گوشی‌های موبایل حذف شدند؟

مایکروسافت به‌زودی سرفیس استودیو را احیا می‌کند

حرکت کاروان روایت مقاومت در منطقه 13