سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود برند خود را معرفی کرده و پست‌های آن را به اشتراک بگذارید بدون این‌که دیگران احساس ناخوشایندی نسبت به این تبلیغات داشته باشند و آن‌ها را بلاک کنند؟ هر چند در نگاه اول ممکن است این کار دشوار به نظر برسد اما برخی از بازاریابان دیجیتال نکات برجسته‌ای را در این زمینه پیشنهاد می‌دهند.
مطالعات اخیر انجام شده توسط شرکت Kantar TNS نشان می‌دهند برخی از مشتریان احساس خوبی نسبت به تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام ندارند و احساس می‌کنند بیش از حد توسط این تبلیغات محاصره شده‌اند.
این گزارش که رفتار و نظرات بیش از ۷۰ هزار کاربر اینترنت در بیش از ۵۰ کشور را تحلیل کرده‌اند، نشان می‌دهد حدود ۲۶ درصد از افراد شرکت کننده، پست‌ها و تبلیغات بسیاری از برند‌ها را بدون توجه به محتوای آن رد می‌کنند.
با توجه به استفاده گسترده از شبکه‌های اجتماعی، امروزه چالش اصلی این است که بتوانید پیام برند خود را به گوش دیگران برسانید، بدون این که تاثیر منفی بر روی مخاطب بگذارید. در ادامه نکاتی را در این زمینه با هم می‌خوانیم.
نکاتی برای دستیابی به تبلیغات شبکه‌های اجتماعی موثر
هم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان
در دنیای امروز برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مشتریان می‌توانند با توجه به گستره انتخاب‌هایی که پیش رو دارند، شبکه‌ای را انتخاب کنند که از نظر محتوا بیش‌ترین همخوانی را با سلایق و نیازهای آنان دارد. و اگر تبلیغات یک برند غیرمرتبط با نیازهای آن‌ها مدام روی شبکه‌های اجتماعیشان مثل توییتر ظاهر شود، به راحتی آن را بلاک می‌کنند. حتی اگر برند مورد علاقه یک مشتری بیش از حد معمول تبلیغات داشته باشد، ممکن است از نظر مشتریان به عنوان اسپم شناخته شود.
در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی هر برند باید به دقت مشتریان و مخاطبان خود را شناخته و بداند که این مشتریان از هر کانال ارتباطی به چه نحوی استفاده می‌کنند تا بتواند استراتژی‌های انتشار مطالب را با نیازهای مشتری تطبیق دهد‌.
برای مثال، یکی از تیم‌های بازاریابی برای نشان دادن تبلیغات یک شرکت رباتیک به صورت کامل از تاثیرات مثبت تبلیغات شبکه‌های اجتماعی بهره گرفته است. این شرکت یک وبسایت داشته و دارای کمپین‌ اجتماعی است که امکان ارتباط از هر کانال و شبکه اجتماعی را برای مخاطبان خود فراهم کرده است. این شرکت حتی به مشتریان اجازه برقراری ارتباط با ربات‌ها از طریق پیام رسان فیس‌بوک را هم می‌دهد‌. در حقیقت این امکان برای مشتریان فراهم شده است که وارد کمپین‌های اجتماعی شده و با مردم سراسر جهان در تعامل باشند.


تبلیغات شبکه‌های اجتماعیهم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان یکی از نکات مهم در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی است.

استفاده از افراد حرفه‌ای برای رساندن پیام خود به مخاطبان
سه عامل سبب می‌شود افراد پست‌های تبلیغاتی یک شرکت را بی‌اثر بدانند: اول آن که محتوای پست‌ها به مخاطب مرتبط نبوده یا برای آنان مفید نباشد. دوم آن که یک پست چندین و چند بار تکرار شود. و آخر آن که ظاهر و محتوای پست مورد پسند مخاطبان نبوده و یا با بستر تبلیغاتی موجود همخوانی نداشته باشد. یا به بیان ساده‌تر، محتوای پست برای مخاطب ارزشمند نباشد.
اگر شما در حال حاضر در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود این سه ویژگی را دارید، بهتر است از افراد حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید تا پیام خود را به مخاطبان خود برسانید. این افراد هم می‌توانند محتوای مطالب شما را متناسب با نیاز مخاطبان آماده کنند هم با خلاقیت خود بستری مناسب برای تبلیغات فراهم کنند‌. همچنین می‌توانند پست‌های شما را به نحو زیرکانه تنظیم کنند.
این روش در تبلیغات بین YouTube و شرکت پژو امتحان شده است. این روش توانسته است تعادل خوبی بین محتویات پست‌ها و ویژگی‌های خودرو فراهم کند.
دادن جلوه انسانی به برند
اگر مشتریان احساس کنند توسط یک برند مورد هدف قرار گرفته شده‌اند برای آن‌ها خوشایند نیست و باعث از دست رفتن اعتماد آنان می‌شود. برعکس، مشتریان دوست دارند حق انتخاب داشته باشند و این نکته قابل توجهی برای بازاریابان حرفه‌ای است
در تهیه پست برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی باید تحصیلات، اطلاعات، سرگرمی مشتریان مد نظر قرار گیرد. همچنین به عواملی همچون انگیزه و رک و صادق بودن نیز توجه شود. اگر پست‌های شما چند مورد از موارد فوق را در برمی‌گیرد، شما به مشتریانتان انگیزه کافی برای خرید محصولات برند خود را می‌دهید. برای مثال اگر شما به عنوان یک بازاریاب برای یک شرکت ویتامین تبلیغ می‌کنید، می‌باید بر روی سلامت تمرکز کنید و مخاطبان خود را از این طریق تحت تاثیر قرار دهید.
افزایش ارتباط با مخاطبان در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
اگر از نظر مشتریان و مخاطبان شما تبلیغاتتان آزاردهنده و غیرمرتبط است، بدون شک روش نادرستی را در پیش گرفته‌اید. بسیاری از بازاریاب‌ها هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات، اصول این کار را به درستی نمی‌دانند و از چگونگی استفاده از این بستر برای تبلیغات خود آگاه نیستند.
به عنوان فعال یک صنعت، ما نیاز داریم استراتژیک عمل کنیم. امروزه، علی‌رغم وجود ابزارهای پیشرفته و شرکای تجاری، تشخیص مخاطبان برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی ساده‌تر از گذشته است. برندهای تجاری نیاز دارند از طریق شبکه‌های مختلف و با پست‌های خود با مخاطبان اصلی خود در ارتباط باشند و می‌بایست مخاطبان خود را برای دنبال کردن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی متقاعد سازند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, بازاریاب حرفه‌ای, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, برند, تبلیغات اجتماعی, تبلیغات رسانه‌های اجتماعی, تبلیغات شبکه‌های اجتماعی, رسانه های اجتماعی, شبکه های اجتماعی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/762/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتشار نسخه آزمایشی آپدیت One UI 8.5 بسیار نزدیک است

تپه‌های شنی آوازخوان و دریاچه‌های مرموز!

یک فرض 180 ساله در مورد «نور» اشتباه از آب درآمد

گلکسی S25 به‌لطف یک آپدیت جدید حالا گوشی امن‌تری است

عصاره انگور فرنگی سیاه ناجی بیماران دیابتی شد

این اولین پاوربانک مغناطیسی گلکسی S26 است

انتشار تازه‌ترین تصاویر از اطلس؛ دنباله‌دار میان‌ستاره‌ای در آستانه گذر از کنار زمین است

دردسر اجتماعی شدن ویروس برای داروهای ضد ویروسی

هیدئو کوجیما: OD Knock یک بازی ترسناک معمولی نیست

تولید نخستین مکمل آشامیدنی برای تقویت سیستم ایمنی مخاطی طیور در ایران و خاورمیانه

بنچمارک برخی از پردازنده‌های پنترلیک اینتل لو رفت

حذف 90 درصدی فلزات سنگین پساب با تولید ماده‌ای از ضایعات آلوده به روغن روانکار صنایع روی

برای رصد جذاب‌ترین شهاب‌باران امسال آماده شوید

لنوو و دل از افزایش قیمت لپ‌تاپ خبر دادند

دورکاری برای سلامت روان خوب است یا بد؟

گوشی‌های ساده HMD 100 و HMD 101 با شارژدهی طولانی رونمایی شدند

هوش مصنوعی زمان و هزینه پژوهش را کم می‌کند اما به چه قیمتی؟

پردازنده گیمینگ AMD 9850X3D قدرت‌نمایی کرد

توضیحی درباره نحوه تشکیل بارش شهابی جوزایی

تاریخ عرضه Phantom Blade Zero در مراسم The Game Awards 2025 اعلام می‌شود

ورزشکاران بیشتر در معرض خطر ابتلا به ضربان نامنظم قلب هستند!

مدل ویژه شیائومی 17 اولترا با نام و طراحی جدید عرضه می‌شود

پرتوتابی، راهکاری برای کاهش آلودگی آب

موتورولا با گوشی اج 70 به بازار موبایل هند هجوم می‌برد

ماده ساخت دانشمند ایرانی، دی‌اکسید کربن را جذب می‌کند

ایکس باکس به گیمر‌ها گیفت کارت 10 دلاری هدیه می‌دهد

از بازی تریلر روان‌شناختی When Sirens Fall Silent رونمایی شد

کنسول PS5 Slim حالا سروصدای بسیار کمتری دارد

جولا فون رونمایی شد؛ گوشی فنلاندی مجهزبه لینوکس

مجموعه‌بازی Dead Space به خاطره‌ها پیوست؟

آیا شیائومی واقعا به فکر تولید گوشی تاشو سه‌تکه است؟

آپدیت اندروید 16 سرانجام برای گوشی موتو G56 منتشر شد

نوبیا سایبربادز رونمایی شد؛ هندزفری جذاب با تم موجودات فضایی!

سلطه کنسول پلی استیشن 5 بر بازار در تخفیفات بلک فرایدی بریتانیا

وان‌پلاس با یک آپدیت مهم برخی از مشکلات گوشی‌هایش را برطرف کرد

جزئیات تازه‌ای از بازی جدید مجموعه Star Wars فاش شد

این 4 محصول اپل احتمالا ماه آینده رونمایی می‌شوند

کشف نقطه عطف پیری؛ بدن انسان از 75 سالگی وارد مرحله شکنندگی می‌شود

رباتی که کارگران را نجات می‌دهد

اینترنت سریع، پایدار و همیشه آماده، با قیمت بسیار مناسب

کدام مناطق زمین بیشتر در خطر برخورد شهاب سنگ هستند

آماده‌باش در آسمان ایران /شب 22 آذر چشم از آسمان برندارید!

پایان تشنگی با امواج فراصوت؛ فناوری جدید حتی از هوای مناطق خشک آب تولید می‌کند

دستگاهی شبیه به پوست برای ارسال پیامک بدون نمایشگر!

عکس روز ناسا از رنگ‌های گمشده خورشید

گزینه‌ای جدید برای درمان تنبلی چشم

نبرد انسان و ماشین؛ شکایت از یوتیوبر معروف به‌دلیل خفه کردن یک ربات!

آینده صنعت کشاورزی در دستان ربات‌های انسان‌نما خواهد بود

متون باستانی چینی از نخستین خورشیدگرفتگی ثبت شده جهان پرده برداشتند

خواب‌های ما با افزایش سن چه تغییری می‌کنند؟