سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود برند خود را معرفی کرده و پست‌های آن را به اشتراک بگذارید بدون این‌که دیگران احساس ناخوشایندی نسبت به این تبلیغات داشته باشند و آن‌ها را بلاک کنند؟ هر چند در نگاه اول ممکن است این کار دشوار به نظر برسد اما برخی از بازاریابان دیجیتال نکات برجسته‌ای را در این زمینه پیشنهاد می‌دهند.
مطالعات اخیر انجام شده توسط شرکت Kantar TNS نشان می‌دهند برخی از مشتریان احساس خوبی نسبت به تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام ندارند و احساس می‌کنند بیش از حد توسط این تبلیغات محاصره شده‌اند.
این گزارش که رفتار و نظرات بیش از ۷۰ هزار کاربر اینترنت در بیش از ۵۰ کشور را تحلیل کرده‌اند، نشان می‌دهد حدود ۲۶ درصد از افراد شرکت کننده، پست‌ها و تبلیغات بسیاری از برند‌ها را بدون توجه به محتوای آن رد می‌کنند.
با توجه به استفاده گسترده از شبکه‌های اجتماعی، امروزه چالش اصلی این است که بتوانید پیام برند خود را به گوش دیگران برسانید، بدون این که تاثیر منفی بر روی مخاطب بگذارید. در ادامه نکاتی را در این زمینه با هم می‌خوانیم.
نکاتی برای دستیابی به تبلیغات شبکه‌های اجتماعی موثر
هم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان
در دنیای امروز برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مشتریان می‌توانند با توجه به گستره انتخاب‌هایی که پیش رو دارند، شبکه‌ای را انتخاب کنند که از نظر محتوا بیش‌ترین همخوانی را با سلایق و نیازهای آنان دارد. و اگر تبلیغات یک برند غیرمرتبط با نیازهای آن‌ها مدام روی شبکه‌های اجتماعیشان مثل توییتر ظاهر شود، به راحتی آن را بلاک می‌کنند. حتی اگر برند مورد علاقه یک مشتری بیش از حد معمول تبلیغات داشته باشد، ممکن است از نظر مشتریان به عنوان اسپم شناخته شود.
در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی هر برند باید به دقت مشتریان و مخاطبان خود را شناخته و بداند که این مشتریان از هر کانال ارتباطی به چه نحوی استفاده می‌کنند تا بتواند استراتژی‌های انتشار مطالب را با نیازهای مشتری تطبیق دهد‌.
برای مثال، یکی از تیم‌های بازاریابی برای نشان دادن تبلیغات یک شرکت رباتیک به صورت کامل از تاثیرات مثبت تبلیغات شبکه‌های اجتماعی بهره گرفته است. این شرکت یک وبسایت داشته و دارای کمپین‌ اجتماعی است که امکان ارتباط از هر کانال و شبکه اجتماعی را برای مخاطبان خود فراهم کرده است. این شرکت حتی به مشتریان اجازه برقراری ارتباط با ربات‌ها از طریق پیام رسان فیس‌بوک را هم می‌دهد‌. در حقیقت این امکان برای مشتریان فراهم شده است که وارد کمپین‌های اجتماعی شده و با مردم سراسر جهان در تعامل باشند.


تبلیغات شبکه‌های اجتماعیهم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان یکی از نکات مهم در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی است.

استفاده از افراد حرفه‌ای برای رساندن پیام خود به مخاطبان
سه عامل سبب می‌شود افراد پست‌های تبلیغاتی یک شرکت را بی‌اثر بدانند: اول آن که محتوای پست‌ها به مخاطب مرتبط نبوده یا برای آنان مفید نباشد. دوم آن که یک پست چندین و چند بار تکرار شود. و آخر آن که ظاهر و محتوای پست مورد پسند مخاطبان نبوده و یا با بستر تبلیغاتی موجود همخوانی نداشته باشد. یا به بیان ساده‌تر، محتوای پست برای مخاطب ارزشمند نباشد.
اگر شما در حال حاضر در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود این سه ویژگی را دارید، بهتر است از افراد حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید تا پیام خود را به مخاطبان خود برسانید. این افراد هم می‌توانند محتوای مطالب شما را متناسب با نیاز مخاطبان آماده کنند هم با خلاقیت خود بستری مناسب برای تبلیغات فراهم کنند‌. همچنین می‌توانند پست‌های شما را به نحو زیرکانه تنظیم کنند.
این روش در تبلیغات بین YouTube و شرکت پژو امتحان شده است. این روش توانسته است تعادل خوبی بین محتویات پست‌ها و ویژگی‌های خودرو فراهم کند.
دادن جلوه انسانی به برند
اگر مشتریان احساس کنند توسط یک برند مورد هدف قرار گرفته شده‌اند برای آن‌ها خوشایند نیست و باعث از دست رفتن اعتماد آنان می‌شود. برعکس، مشتریان دوست دارند حق انتخاب داشته باشند و این نکته قابل توجهی برای بازاریابان حرفه‌ای است
در تهیه پست برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی باید تحصیلات، اطلاعات، سرگرمی مشتریان مد نظر قرار گیرد. همچنین به عواملی همچون انگیزه و رک و صادق بودن نیز توجه شود. اگر پست‌های شما چند مورد از موارد فوق را در برمی‌گیرد، شما به مشتریانتان انگیزه کافی برای خرید محصولات برند خود را می‌دهید. برای مثال اگر شما به عنوان یک بازاریاب برای یک شرکت ویتامین تبلیغ می‌کنید، می‌باید بر روی سلامت تمرکز کنید و مخاطبان خود را از این طریق تحت تاثیر قرار دهید.
افزایش ارتباط با مخاطبان در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
اگر از نظر مشتریان و مخاطبان شما تبلیغاتتان آزاردهنده و غیرمرتبط است، بدون شک روش نادرستی را در پیش گرفته‌اید. بسیاری از بازاریاب‌ها هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات، اصول این کار را به درستی نمی‌دانند و از چگونگی استفاده از این بستر برای تبلیغات خود آگاه نیستند.
به عنوان فعال یک صنعت، ما نیاز داریم استراتژیک عمل کنیم. امروزه، علی‌رغم وجود ابزارهای پیشرفته و شرکای تجاری، تشخیص مخاطبان برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی ساده‌تر از گذشته است. برندهای تجاری نیاز دارند از طریق شبکه‌های مختلف و با پست‌های خود با مخاطبان اصلی خود در ارتباط باشند و می‌بایست مخاطبان خود را برای دنبال کردن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی متقاعد سازند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, بازاریاب حرفه‌ای, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, برند, تبلیغات اجتماعی, تبلیغات رسانه‌های اجتماعی, تبلیغات شبکه‌های اجتماعی, رسانه های اجتماعی, شبکه های اجتماعی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/762/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شرکت EA: بازی Battlefield 6 در حدود 98 درصد از بازی‌ها بدون تقلب بوده است

بازیکنان Where Winds Meet به هوش مصنوعی می‌گویند معما را حل کرده‌اند و او باور می‌کند!

راز سرسخت‌ترین بازمانده چرنوبیل؛ قارچی که از تشعشعات تغذیه می‌کند

استخراج لیتیوم از باتری‌های فرسوده، ارزان‌تر از خرید آن

توسعه‌دهنده Palworld از دلیل علاقه خود به بازی‌های مستقل می‌گوید

دانشمندان محرک چاقی در روغن سویا را کشف کردند

شیائومی 17 اولترا احتمالا پیش از پایان سال 2025 عرضه می‌شود

عکس روز ناسا از دنباله‌ یک دنباله‌دار میان‌ستاره‌ای

والپیپرهای لورفته گلکسی S26 اولترا یک راز مهم را مخفی کرده‌اند

استفاده از هوش مصنوعی دانش ما را کاهش می‌دهد!

گوشی تاشو سه‌تکه سامسونگ ارزان‌تر از گوشی هواوی خواهد بود؟

ثبت‌نام اینترنت فیبرنوری رایتل در میانه آغاز شد

دانش‌آموز 17 ساله هندی یک آموزگار رباتیک ساخت

کنسول دستی ویندوزی Ayaneo Next II با نمایشگر 9 اینچ رونمایی شد

هوش مصنوعی چین در المپیاد جهانی ریاضی مدال طلا گرفت

همکاری Call of Duty و Street Fighter در راه است

هوش مصنوعی با شعر فریب می‌خورد!

یکی از طرفداران بازی Zelda: Ocarina of Time را با موتور Unreal Engine 5 ریمیک کرد

ساختارهای مرموز گوشته ممکن است عامل وجود حیات روی زمین باشند

بازی Turok Origins برای انتشار در سال 2026 برنامه‌ریزی شده است

خرس‌های تنبل باهوش‌تر از تصور ما؛ برای نخستین‌بار استفاده پانداها از ابزار مشاهده شد

شایعه: ریمیک Assassin’s Creed Black Flag شامل ویژگی‌های جذابی خواهد بود

رمزگشایی از سقوط تاریخی؛ خشکسالی‌های پی‌درپی، تمدن بزرگ دره سند را نابود کرد

بازیکنان Fortnite در فصل هفتم تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی پیدا کردند

هشدار دانشمندان: یادگیری با هوش مصنوعی شما را سطحی‌نگر می‌کند

هدفون رده‌بالای جدید سنهایزر با طراحی دوست‌داشتنی رونمایی شد

مغز ما تا 32 سالگی هنوز نوجوان است؛ دانشمندان می‌گویند رشد عصبی چهار دوره مهم دارد

آیا قیمت مدل‌های جدید آیفون در سال آینده رشد می‌کند؟

پیش‌بینی آینده با حباب‌های گاز آتشفشانی!

ردمی نوت 16 پرو پلاس احتمالا دوربین 200 مگاپیکسلی خواهد داشت

تهیه کنجاله پروتئینی از پَر

سامسونگ تبلت میان‌رده ارزشمندی با نمایشگر 90 هرتز معرفی کرد

فیزیکدانان یک چالش پزشکی را حل کردند

کدام بازی‌ها از حالت 165 فریم‌برثانیه گوشی وان‌پلاس ایس 6T پشتیبانی می‌کنند؟

از ورود فضانوردان جدید به ایستگاه فضایی تا کاوش‌های مداری

2 گوشی میان‌رده ناتینگ به اندروید 16 آپدیت شدند

مقاومت آنفلوانزای پرندگان در برابر تب، دانشمندان را نگران کرد

سنسور 200 مگاپیکسلی موبایلی سونی چه تفاوتی با سنسور سامسونگ دارد؟

تشخیص دقیق آلزایمر با هوش مصنوعی

مدل سفارشی آیفون 17 پرو با تم عشق رونمایی شد

تولید نخستین دستگاه زاویه تماس هوشمند و ماژولار ایران از سوی محققان دانشگاه تهران

مراسم گیم آواردز 2025 میزبان بازی‌های هیجان‌انگیزی خواهد بود

چین یک «بلوک کوانتومی شکست‌ناپذیر» ساخت

شمار بازیکنان Where Winds Meet از 9 میلیون نفر عبور کرد

کدام گروه از سالمندان، بیشتر در خطر افسردگی هستند؟

کنسول‌های ROG Ally ایسوس حالا سریع‌تر و هوشمندتر هستند

وان‌پلاس 15، یکی از ارزشمندترین گوشی‌های اندرویدی امسال، وارد بازار پراهمیت آمریکا می‌شود

سه بازی بعدی مجموعه The Witcher در بازه زمانی شش ساله منتشر خواهند شد

مقصر اصلی ریزش موی ناشی از استرس بالاخره شناسایی شد

چین، ربات‌های انسان‌نما را بی‌نیاز از آموزش می‌کند