سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود برند خود را معرفی کرده و پست‌های آن را به اشتراک بگذارید بدون این‌که دیگران احساس ناخوشایندی نسبت به این تبلیغات داشته باشند و آن‌ها را بلاک کنند؟ هر چند در نگاه اول ممکن است این کار دشوار به نظر برسد اما برخی از بازاریابان دیجیتال نکات برجسته‌ای را در این زمینه پیشنهاد می‌دهند.
مطالعات اخیر انجام شده توسط شرکت Kantar TNS نشان می‌دهند برخی از مشتریان احساس خوبی نسبت به تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام ندارند و احساس می‌کنند بیش از حد توسط این تبلیغات محاصره شده‌اند.
این گزارش که رفتار و نظرات بیش از ۷۰ هزار کاربر اینترنت در بیش از ۵۰ کشور را تحلیل کرده‌اند، نشان می‌دهد حدود ۲۶ درصد از افراد شرکت کننده، پست‌ها و تبلیغات بسیاری از برند‌ها را بدون توجه به محتوای آن رد می‌کنند.
با توجه به استفاده گسترده از شبکه‌های اجتماعی، امروزه چالش اصلی این است که بتوانید پیام برند خود را به گوش دیگران برسانید، بدون این که تاثیر منفی بر روی مخاطب بگذارید. در ادامه نکاتی را در این زمینه با هم می‌خوانیم.
نکاتی برای دستیابی به تبلیغات شبکه‌های اجتماعی موثر
هم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان
در دنیای امروز برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مشتریان می‌توانند با توجه به گستره انتخاب‌هایی که پیش رو دارند، شبکه‌ای را انتخاب کنند که از نظر محتوا بیش‌ترین همخوانی را با سلایق و نیازهای آنان دارد. و اگر تبلیغات یک برند غیرمرتبط با نیازهای آن‌ها مدام روی شبکه‌های اجتماعیشان مثل توییتر ظاهر شود، به راحتی آن را بلاک می‌کنند. حتی اگر برند مورد علاقه یک مشتری بیش از حد معمول تبلیغات داشته باشد، ممکن است از نظر مشتریان به عنوان اسپم شناخته شود.
در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی هر برند باید به دقت مشتریان و مخاطبان خود را شناخته و بداند که این مشتریان از هر کانال ارتباطی به چه نحوی استفاده می‌کنند تا بتواند استراتژی‌های انتشار مطالب را با نیازهای مشتری تطبیق دهد‌.
برای مثال، یکی از تیم‌های بازاریابی برای نشان دادن تبلیغات یک شرکت رباتیک به صورت کامل از تاثیرات مثبت تبلیغات شبکه‌های اجتماعی بهره گرفته است. این شرکت یک وبسایت داشته و دارای کمپین‌ اجتماعی است که امکان ارتباط از هر کانال و شبکه اجتماعی را برای مخاطبان خود فراهم کرده است. این شرکت حتی به مشتریان اجازه برقراری ارتباط با ربات‌ها از طریق پیام رسان فیس‌بوک را هم می‌دهد‌. در حقیقت این امکان برای مشتریان فراهم شده است که وارد کمپین‌های اجتماعی شده و با مردم سراسر جهان در تعامل باشند.


تبلیغات شبکه‌های اجتماعیهم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان یکی از نکات مهم در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی است.

استفاده از افراد حرفه‌ای برای رساندن پیام خود به مخاطبان
سه عامل سبب می‌شود افراد پست‌های تبلیغاتی یک شرکت را بی‌اثر بدانند: اول آن که محتوای پست‌ها به مخاطب مرتبط نبوده یا برای آنان مفید نباشد. دوم آن که یک پست چندین و چند بار تکرار شود. و آخر آن که ظاهر و محتوای پست مورد پسند مخاطبان نبوده و یا با بستر تبلیغاتی موجود همخوانی نداشته باشد. یا به بیان ساده‌تر، محتوای پست برای مخاطب ارزشمند نباشد.
اگر شما در حال حاضر در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود این سه ویژگی را دارید، بهتر است از افراد حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید تا پیام خود را به مخاطبان خود برسانید. این افراد هم می‌توانند محتوای مطالب شما را متناسب با نیاز مخاطبان آماده کنند هم با خلاقیت خود بستری مناسب برای تبلیغات فراهم کنند‌. همچنین می‌توانند پست‌های شما را به نحو زیرکانه تنظیم کنند.
این روش در تبلیغات بین YouTube و شرکت پژو امتحان شده است. این روش توانسته است تعادل خوبی بین محتویات پست‌ها و ویژگی‌های خودرو فراهم کند.
دادن جلوه انسانی به برند
اگر مشتریان احساس کنند توسط یک برند مورد هدف قرار گرفته شده‌اند برای آن‌ها خوشایند نیست و باعث از دست رفتن اعتماد آنان می‌شود. برعکس، مشتریان دوست دارند حق انتخاب داشته باشند و این نکته قابل توجهی برای بازاریابان حرفه‌ای است
در تهیه پست برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی باید تحصیلات، اطلاعات، سرگرمی مشتریان مد نظر قرار گیرد. همچنین به عواملی همچون انگیزه و رک و صادق بودن نیز توجه شود. اگر پست‌های شما چند مورد از موارد فوق را در برمی‌گیرد، شما به مشتریانتان انگیزه کافی برای خرید محصولات برند خود را می‌دهید. برای مثال اگر شما به عنوان یک بازاریاب برای یک شرکت ویتامین تبلیغ می‌کنید، می‌باید بر روی سلامت تمرکز کنید و مخاطبان خود را از این طریق تحت تاثیر قرار دهید.
افزایش ارتباط با مخاطبان در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
اگر از نظر مشتریان و مخاطبان شما تبلیغاتتان آزاردهنده و غیرمرتبط است، بدون شک روش نادرستی را در پیش گرفته‌اید. بسیاری از بازاریاب‌ها هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات، اصول این کار را به درستی نمی‌دانند و از چگونگی استفاده از این بستر برای تبلیغات خود آگاه نیستند.
به عنوان فعال یک صنعت، ما نیاز داریم استراتژیک عمل کنیم. امروزه، علی‌رغم وجود ابزارهای پیشرفته و شرکای تجاری، تشخیص مخاطبان برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی ساده‌تر از گذشته است. برندهای تجاری نیاز دارند از طریق شبکه‌های مختلف و با پست‌های خود با مخاطبان اصلی خود در ارتباط باشند و می‌بایست مخاطبان خود را برای دنبال کردن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی متقاعد سازند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, بازاریاب حرفه‌ای, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, برند, تبلیغات اجتماعی, تبلیغات رسانه‌های اجتماعی, تبلیغات شبکه‌های اجتماعی, رسانه های اجتماعی, شبکه های اجتماعی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/762/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازی Clair Obscur: Expedition 33 به یک موفقیت دیگر میان گیمر‌ها دست یافت

این کنسول دستی جذاب، بازی‌های PS2 را اجرا می‌کند

آیا سال آینده یک حلقه هوشمند روی انگشت خود خواهید داشت؟

نگرانی دانشمندان از ناپدید شدن کرم‌های زامبی

3 ماهواره‌ در مسیر مدار لئو؛ از ماهواره‌های «پایا»، «ظفر2» و نمونه دوم «کوثر» چه می‌دانیم؟

«مراقبت ناماسته» روشی برای بهبود زندگی بیماران آلزایمر

کامپیوتر گیمینگ جدید اچ‌پی با 32 گیگابایت رم و گرافیک پرقدرت معرفی شد

جالب‌ترین سیاره‌های فراخورشیدی کشف‌شده در سال 2025

نمایشگر هوشمند شیائومی با طراحی جذاب و قیمت منطقی رونمایی شد

تریلر زمان عرضه همکاری Minecraft و Stranger Things

جهش اقتصاد گزارش می دهد ؛ توانمندسازی نمایندگان، محور راهبرد بیمه دی برای ارتقای کیفیت و افزایش سهم بازار

جهش اقتصاد گزارش می دهد ؛ شتاب و اعتماد؛ روایت تازه از مسیر بیمه دی

مدیرعامل بیمه دی در مراسم تجلیل از 4 مدال آور المپیاد هوش مصنوعی 2025 مطرح کرد؛ بیمه دی به طور کامل هوشمند سازی می شود/استفاده از نخبگان و المپیادی ها در دستور کار بیمه دی است

مدیرعامل بیمه دی: بیمه، ابزار راهبردی کاهش ریسک و جهش صادرات در شرایط تحریم است

اقتصاد تهران گزارش می دهد/ سود پایدار بیمه دی به مدد شبکه فروش؛ واقعیتی انکارناپذیر از تلاشی خستگی ناپذیر

کشف دانشمندان ژاپنی: باکتری روده قورباغه سلول‌های سرطانی را نابود می‌کند

فروپاشی یک باور قدیمی در مورد پشه‌ها

تئوری جدید: جهان ما شاید آینه‌ای از یک پادجهان پیش از مهبانگ باشد

عبداللهی: بیمه دی در مسیر صعودی صنعت بیمه؛ تثبیت رتبه نخست غیردولتی‌ها با تحول دیجیتال، خرده‌فروشی و توانگری سطح یک / رونمایی از جشنواره فروش «دی تا دی»

تریلر جدیدی از بازی NTE منتشر شد؛ GTA انیمه‌ای در ژاپن

عکس روز ناسا از ماژول قمری ماموریت «آپولو 17»

دستاورد بزرگ سامسونگ؛ تراشه موبایلی اگزینوس 2600 گرافیک کاملا اختصاصی خواهد داشت

نویسنده Silent Hill f از راز نام‌گذاری شخصیت اصلی بازی پرده‌ برداشت

کامران به متین مزدا داد؛ برنده بازی کس دیگری بود

قیمت گوشی موردانتظار ریلمی 16 پرو پلاس لو رفت

گوشی گلکسی M سامسونگ دارید؟ آپدیت One UI 8.5 نزدیک است

باتری گلکسی A07 بسیار بزرگ‌تر از نسل قبل است

اولین تصاویر واقعی از وان‌پلاس توربو، گوشی مورد انتظار چینی

این گوشی شیائومی، مثل دوربین‌های عکاسی زوم می‌کند!

اگر دیابت دارید کنار پنجره بنشینید

تب هوش مصنوعی، دانشگاه‌های انگلیس را فرا گرفت

ال‌جی با رونمایی مانیتور فوق‌پیشرفته 5K، نگاه‌ها را خیره کرد

این گوشی چینی به‌طرز غیر قابل باوری شبیه آیفون 17 پرو است

اندروید در کالبد آیفون 17 پرو؛ گوشی‌های سری آنر وین معرفی شدند

عکس روز ناسا از یک مهمان میان‌ستاره‌ای

سلامت مغز با عملکرد کلیه‌ها مرتبط است

حال و هوای کریسمس در ایستگاه فضایی بین‌المللی

هوش مصنوعی، طراح جدید نانوذرات دارویی

رفتارهای خودآسیب‌رسان نوجوانان؛ نقش خانواده و اعتیاد به اینترنت

شیائومی بادز 6 رونمایی شد؛ هندزفری ارزشمند با شارژدهی طولانی

مودم جدید سامسونگ برای گلکسی S26، عملکرد بهتری در ارتباطات ماهواره‌ای دارد

وقتی دشمن فرشته نجات می‌شود؛ چرا کرگدن‌ها به پرندگان خون‌خوار سواری می‌دهند؟

آیکو Z11 توربو به‌نمایش درآمد؛ گوشی قدرتمند با دوربین 200 مگاپیکسلی

مانیتورهای جدید ویوسونیک با پنل پیشرفته سامسونگ معرفی شدند

این گوشی‌ها و تبلت‌های شیائومی همین هفته به HyperOS 3 آپدیت می‌شوند

ساعت هوشمند جدید لنوو با 27 ساعت شارژدهی رونمایی شد

انقلاب در مقیاس میکرو: کوچکترین ربات مستقل دنیا به اندازه دو تار مو عرض دارد

مدل جدید دسته پلی استیشن 5 با قیمت بالاتر و شارژدهی بیشتر معرفی شد

بدبوترین چیز در جهان چیست؟

چگونه می‌توان با دنباله‌داری ملاقات کرد که هنوز کشف نشده است؟