سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود برند خود را معرفی کرده و پست‌های آن را به اشتراک بگذارید بدون این‌که دیگران احساس ناخوشایندی نسبت به این تبلیغات داشته باشند و آن‌ها را بلاک کنند؟ هر چند در نگاه اول ممکن است این کار دشوار به نظر برسد اما برخی از بازاریابان دیجیتال نکات برجسته‌ای را در این زمینه پیشنهاد می‌دهند.
مطالعات اخیر انجام شده توسط شرکت Kantar TNS نشان می‌دهند برخی از مشتریان احساس خوبی نسبت به تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام ندارند و احساس می‌کنند بیش از حد توسط این تبلیغات محاصره شده‌اند.
این گزارش که رفتار و نظرات بیش از ۷۰ هزار کاربر اینترنت در بیش از ۵۰ کشور را تحلیل کرده‌اند، نشان می‌دهد حدود ۲۶ درصد از افراد شرکت کننده، پست‌ها و تبلیغات بسیاری از برند‌ها را بدون توجه به محتوای آن رد می‌کنند.
با توجه به استفاده گسترده از شبکه‌های اجتماعی، امروزه چالش اصلی این است که بتوانید پیام برند خود را به گوش دیگران برسانید، بدون این که تاثیر منفی بر روی مخاطب بگذارید. در ادامه نکاتی را در این زمینه با هم می‌خوانیم.
نکاتی برای دستیابی به تبلیغات شبکه‌های اجتماعی موثر
هم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان
در دنیای امروز برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مشتریان می‌توانند با توجه به گستره انتخاب‌هایی که پیش رو دارند، شبکه‌ای را انتخاب کنند که از نظر محتوا بیش‌ترین همخوانی را با سلایق و نیازهای آنان دارد. و اگر تبلیغات یک برند غیرمرتبط با نیازهای آن‌ها مدام روی شبکه‌های اجتماعیشان مثل توییتر ظاهر شود، به راحتی آن را بلاک می‌کنند. حتی اگر برند مورد علاقه یک مشتری بیش از حد معمول تبلیغات داشته باشد، ممکن است از نظر مشتریان به عنوان اسپم شناخته شود.
در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی هر برند باید به دقت مشتریان و مخاطبان خود را شناخته و بداند که این مشتریان از هر کانال ارتباطی به چه نحوی استفاده می‌کنند تا بتواند استراتژی‌های انتشار مطالب را با نیازهای مشتری تطبیق دهد‌.
برای مثال، یکی از تیم‌های بازاریابی برای نشان دادن تبلیغات یک شرکت رباتیک به صورت کامل از تاثیرات مثبت تبلیغات شبکه‌های اجتماعی بهره گرفته است. این شرکت یک وبسایت داشته و دارای کمپین‌ اجتماعی است که امکان ارتباط از هر کانال و شبکه اجتماعی را برای مخاطبان خود فراهم کرده است. این شرکت حتی به مشتریان اجازه برقراری ارتباط با ربات‌ها از طریق پیام رسان فیس‌بوک را هم می‌دهد‌. در حقیقت این امکان برای مشتریان فراهم شده است که وارد کمپین‌های اجتماعی شده و با مردم سراسر جهان در تعامل باشند.


تبلیغات شبکه‌های اجتماعیهم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان یکی از نکات مهم در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی است.

استفاده از افراد حرفه‌ای برای رساندن پیام خود به مخاطبان
سه عامل سبب می‌شود افراد پست‌های تبلیغاتی یک شرکت را بی‌اثر بدانند: اول آن که محتوای پست‌ها به مخاطب مرتبط نبوده یا برای آنان مفید نباشد. دوم آن که یک پست چندین و چند بار تکرار شود. و آخر آن که ظاهر و محتوای پست مورد پسند مخاطبان نبوده و یا با بستر تبلیغاتی موجود همخوانی نداشته باشد. یا به بیان ساده‌تر، محتوای پست برای مخاطب ارزشمند نباشد.
اگر شما در حال حاضر در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود این سه ویژگی را دارید، بهتر است از افراد حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید تا پیام خود را به مخاطبان خود برسانید. این افراد هم می‌توانند محتوای مطالب شما را متناسب با نیاز مخاطبان آماده کنند هم با خلاقیت خود بستری مناسب برای تبلیغات فراهم کنند‌. همچنین می‌توانند پست‌های شما را به نحو زیرکانه تنظیم کنند.
این روش در تبلیغات بین YouTube و شرکت پژو امتحان شده است. این روش توانسته است تعادل خوبی بین محتویات پست‌ها و ویژگی‌های خودرو فراهم کند.
دادن جلوه انسانی به برند
اگر مشتریان احساس کنند توسط یک برند مورد هدف قرار گرفته شده‌اند برای آن‌ها خوشایند نیست و باعث از دست رفتن اعتماد آنان می‌شود. برعکس، مشتریان دوست دارند حق انتخاب داشته باشند و این نکته قابل توجهی برای بازاریابان حرفه‌ای است
در تهیه پست برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی باید تحصیلات، اطلاعات، سرگرمی مشتریان مد نظر قرار گیرد. همچنین به عواملی همچون انگیزه و رک و صادق بودن نیز توجه شود. اگر پست‌های شما چند مورد از موارد فوق را در برمی‌گیرد، شما به مشتریانتان انگیزه کافی برای خرید محصولات برند خود را می‌دهید. برای مثال اگر شما به عنوان یک بازاریاب برای یک شرکت ویتامین تبلیغ می‌کنید، می‌باید بر روی سلامت تمرکز کنید و مخاطبان خود را از این طریق تحت تاثیر قرار دهید.
افزایش ارتباط با مخاطبان در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
اگر از نظر مشتریان و مخاطبان شما تبلیغاتتان آزاردهنده و غیرمرتبط است، بدون شک روش نادرستی را در پیش گرفته‌اید. بسیاری از بازاریاب‌ها هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات، اصول این کار را به درستی نمی‌دانند و از چگونگی استفاده از این بستر برای تبلیغات خود آگاه نیستند.
به عنوان فعال یک صنعت، ما نیاز داریم استراتژیک عمل کنیم. امروزه، علی‌رغم وجود ابزارهای پیشرفته و شرکای تجاری، تشخیص مخاطبان برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی ساده‌تر از گذشته است. برندهای تجاری نیاز دارند از طریق شبکه‌های مختلف و با پست‌های خود با مخاطبان اصلی خود در ارتباط باشند و می‌بایست مخاطبان خود را برای دنبال کردن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی متقاعد سازند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, بازاریاب حرفه‌ای, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, برند, تبلیغات اجتماعی, تبلیغات رسانه‌های اجتماعی, تبلیغات شبکه‌های اجتماعی, رسانه های اجتماعی, شبکه های اجتماعی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/762/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیا قیمت کنسول نینتندو سوییچ 2 افزایش می‌یابد؟

کشف اشتهای عجیب ستارگان پیر برای بلعیدن سیارات نزدیک خود

آزاردهنده‌ترین باگ Battlefield 6 به زودی برطرف می‌شود

روش جدید درمان سرطان با از کار انداختن گیرنده‌های چشایی آن

یکی از رقبای اصلی گلکسی زد فولد هم آپدیت اندروید 16 را دریافت کرد

اشتراکات آلزایمر و پارکینسون بیش از حد تصور است

این پاوربانک اقتصادی 2500 میلی‌آمپرساعتی، شارژ 120 وات دارد

کارایی فرایندهای اکسیداسیون پیشرفته فوتوکاتالیستی در تصفیه آب

به‌روزرسانی‌های بیشتری برای Dying Light 2 در راه است

اهمیت توجه به افسردگی در «بیماران سکته قلبی»

گوشی وان‌پلاس 12 آپدیت بزرگی دریافت کرد و هوشمندتر شد

داروهای مسکن می‌توانند علت سردرد باشند!

آنر گوشی دیگری با باتری 10 هزار میلی‌آمپرساعتی می‌سازد

واکسینه شدن کودکان علیه کووید-19 اشتباه بود؟

افشای تصویر جدید گلکسی S26؛ پرچمدار سامسونگ باریک‌تر می‌شود

غول فناوری سامسونگ پا به عرصه ربات‌های انسان‌نما گذاشت

تاریخ انتشار بازی جدید Solo Leveling اعلام شد

گوگل یک مرکز داده هوش مصنوعی بزرگ را در استرالیا می‌سازد

تیزر بازی جدید سازندگان Genshin Impact منتشر شد

وقتی ساکنان فضا و زمین از یکدیگر عکس می‌گیرند

تاریخ آغاز همکاری Delta Force با Metal Gear Solid Delta: Snake Eater اعلام شد

استفاده اخلاقی از علم، هوش مصنوعی، زیست‌فناوری و محیط‌زیست؛ پیام هفته جهانی علم 2025

مانیتور جدید خمیده ال‌جی با نمایشگر 4K و طراحی چشم‌نواز رونمایی شد

بانکداری ایرانی گزارش می دهد/ رشد پایدار و بهبود مستمر در عملکرد بیمه دی؛ تداوم روند سودآور با کنترل خسارت

اخبار پول گزارش می دهد/ هوش مصنوعی چگونه نقش بیمه را از جبران به پیشگیری تبدیل می‌کند؟

آیا 3I/ATLAS پیام‌آور بیگانگان است یا سفیری از اعماق کیهان؟

رصد اقتصادی گزارش می دهد/ حرکت هوشمند بیمه دی در مسیر نوآوری، تحول دیجیتال و توسعه پایدار

بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 به سرویس ایکس باکس گیم پس اضافه می‌شود

قمر آتشفشانی «آیو» صدها برابر داغ‌تر از حد تصور است

آیا سرانجام Half-Life 3 در 18 نوامبر معرفی می‌شود؟

آیا کیفیت زندگی والدین بر پوسیدگی دندان کودکان اثر دارد؟

از بسته‌الحاقی بازی The Last Faith رونمایی شد

جهش اقتصاد گزارش می دهد/ بیمه دی پشتیبان جامعه در عصر تهدیدات نوین

ناسا یک ماهواره دانشجویی را به فضا می‌فرستد

آپدیت نرم‌افزاری بعدی آیفون این ویژگی‌ها را به‌همراه می‌آورد

«حس هفتم» در انسان کشف شد!

هیچ‌کس توانایی رقابت با GTA را ندارد؛ سخنان جالب از توسعه‌دهنده Saints Row

کشف بزرگ‌ترین تار عنکبوت دنیا با اندازه نصف زمین تنیس در اعماق زمین

مشخصات پوکو پد M1 لو رفت؛ تبلت ارزشمند شیائومی

آلزایمر با تخریب عصب‌ها در بافت چربی، فراتر از مغز اثر می‌گذارد

یکی از ویژگی‌های Phone Link ویندوز 11 حذف می‌شود

رازهای دارکوب؛ چگونه پرنده‌ای چند گرمی خود را به چکشی تمام‌عیار تبدیل می‌کند؟

12 گوشی شیائومی نسخه آزمایشی HyperOS 3 را دریافت کردند

افزایش دور کمر عاملی در تخریب حافظه زنان

نسخه جدید Mass Effect همچنان در دست توسعه است

آیا کلسیم و منیزیم فشار خون بالا را کاهش می‌دهد؟

بازی GTA 6 «تجربه‌ای خیره‌کننده و بی‌رقیب» را رقم می‌زند

رونمایی «اسپیس‌ایکس» از یک فرودگر ساده‌تر برای تسریع بازگشت به ماه

فروش بازی Elden Ring Nightreign فراتر از انتظارات بوده است؛ پیش‌بینی موفقیت بیشتر با DLC

ژلی که مینای دندان را چند هفته‌ای بازسازی می‌کند