سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود برند خود را معرفی کرده و پست‌های آن را به اشتراک بگذارید بدون این‌که دیگران احساس ناخوشایندی نسبت به این تبلیغات داشته باشند و آن‌ها را بلاک کنند؟ هر چند در نگاه اول ممکن است این کار دشوار به نظر برسد اما برخی از بازاریابان دیجیتال نکات برجسته‌ای را در این زمینه پیشنهاد می‌دهند.
مطالعات اخیر انجام شده توسط شرکت Kantar TNS نشان می‌دهند برخی از مشتریان احساس خوبی نسبت به تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام ندارند و احساس می‌کنند بیش از حد توسط این تبلیغات محاصره شده‌اند.
این گزارش که رفتار و نظرات بیش از ۷۰ هزار کاربر اینترنت در بیش از ۵۰ کشور را تحلیل کرده‌اند، نشان می‌دهد حدود ۲۶ درصد از افراد شرکت کننده، پست‌ها و تبلیغات بسیاری از برند‌ها را بدون توجه به محتوای آن رد می‌کنند.
با توجه به استفاده گسترده از شبکه‌های اجتماعی، امروزه چالش اصلی این است که بتوانید پیام برند خود را به گوش دیگران برسانید، بدون این که تاثیر منفی بر روی مخاطب بگذارید. در ادامه نکاتی را در این زمینه با هم می‌خوانیم.
نکاتی برای دستیابی به تبلیغات شبکه‌های اجتماعی موثر
هم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان
در دنیای امروز برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مشتریان می‌توانند با توجه به گستره انتخاب‌هایی که پیش رو دارند، شبکه‌ای را انتخاب کنند که از نظر محتوا بیش‌ترین همخوانی را با سلایق و نیازهای آنان دارد. و اگر تبلیغات یک برند غیرمرتبط با نیازهای آن‌ها مدام روی شبکه‌های اجتماعیشان مثل توییتر ظاهر شود، به راحتی آن را بلاک می‌کنند. حتی اگر برند مورد علاقه یک مشتری بیش از حد معمول تبلیغات داشته باشد، ممکن است از نظر مشتریان به عنوان اسپم شناخته شود.
در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی هر برند باید به دقت مشتریان و مخاطبان خود را شناخته و بداند که این مشتریان از هر کانال ارتباطی به چه نحوی استفاده می‌کنند تا بتواند استراتژی‌های انتشار مطالب را با نیازهای مشتری تطبیق دهد‌.
برای مثال، یکی از تیم‌های بازاریابی برای نشان دادن تبلیغات یک شرکت رباتیک به صورت کامل از تاثیرات مثبت تبلیغات شبکه‌های اجتماعی بهره گرفته است. این شرکت یک وبسایت داشته و دارای کمپین‌ اجتماعی است که امکان ارتباط از هر کانال و شبکه اجتماعی را برای مخاطبان خود فراهم کرده است. این شرکت حتی به مشتریان اجازه برقراری ارتباط با ربات‌ها از طریق پیام رسان فیس‌بوک را هم می‌دهد‌. در حقیقت این امکان برای مشتریان فراهم شده است که وارد کمپین‌های اجتماعی شده و با مردم سراسر جهان در تعامل باشند.


تبلیغات شبکه‌های اجتماعیهم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان یکی از نکات مهم در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی است.

استفاده از افراد حرفه‌ای برای رساندن پیام خود به مخاطبان
سه عامل سبب می‌شود افراد پست‌های تبلیغاتی یک شرکت را بی‌اثر بدانند: اول آن که محتوای پست‌ها به مخاطب مرتبط نبوده یا برای آنان مفید نباشد. دوم آن که یک پست چندین و چند بار تکرار شود. و آخر آن که ظاهر و محتوای پست مورد پسند مخاطبان نبوده و یا با بستر تبلیغاتی موجود همخوانی نداشته باشد. یا به بیان ساده‌تر، محتوای پست برای مخاطب ارزشمند نباشد.
اگر شما در حال حاضر در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود این سه ویژگی را دارید، بهتر است از افراد حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید تا پیام خود را به مخاطبان خود برسانید. این افراد هم می‌توانند محتوای مطالب شما را متناسب با نیاز مخاطبان آماده کنند هم با خلاقیت خود بستری مناسب برای تبلیغات فراهم کنند‌. همچنین می‌توانند پست‌های شما را به نحو زیرکانه تنظیم کنند.
این روش در تبلیغات بین YouTube و شرکت پژو امتحان شده است. این روش توانسته است تعادل خوبی بین محتویات پست‌ها و ویژگی‌های خودرو فراهم کند.
دادن جلوه انسانی به برند
اگر مشتریان احساس کنند توسط یک برند مورد هدف قرار گرفته شده‌اند برای آن‌ها خوشایند نیست و باعث از دست رفتن اعتماد آنان می‌شود. برعکس، مشتریان دوست دارند حق انتخاب داشته باشند و این نکته قابل توجهی برای بازاریابان حرفه‌ای است
در تهیه پست برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی باید تحصیلات، اطلاعات، سرگرمی مشتریان مد نظر قرار گیرد. همچنین به عواملی همچون انگیزه و رک و صادق بودن نیز توجه شود. اگر پست‌های شما چند مورد از موارد فوق را در برمی‌گیرد، شما به مشتریانتان انگیزه کافی برای خرید محصولات برند خود را می‌دهید. برای مثال اگر شما به عنوان یک بازاریاب برای یک شرکت ویتامین تبلیغ می‌کنید، می‌باید بر روی سلامت تمرکز کنید و مخاطبان خود را از این طریق تحت تاثیر قرار دهید.
افزایش ارتباط با مخاطبان در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
اگر از نظر مشتریان و مخاطبان شما تبلیغاتتان آزاردهنده و غیرمرتبط است، بدون شک روش نادرستی را در پیش گرفته‌اید. بسیاری از بازاریاب‌ها هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات، اصول این کار را به درستی نمی‌دانند و از چگونگی استفاده از این بستر برای تبلیغات خود آگاه نیستند.
به عنوان فعال یک صنعت، ما نیاز داریم استراتژیک عمل کنیم. امروزه، علی‌رغم وجود ابزارهای پیشرفته و شرکای تجاری، تشخیص مخاطبان برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی ساده‌تر از گذشته است. برندهای تجاری نیاز دارند از طریق شبکه‌های مختلف و با پست‌های خود با مخاطبان اصلی خود در ارتباط باشند و می‌بایست مخاطبان خود را برای دنبال کردن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی متقاعد سازند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, بازاریاب حرفه‌ای, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, برند, تبلیغات اجتماعی, تبلیغات رسانه‌های اجتماعی, تبلیغات شبکه‌های اجتماعی, رسانه های اجتماعی, شبکه های اجتماعی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/762/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی چهار برنامه جایگزین برای ماشین حساب‌های قدیمی کامپیوتر

مدیرعامل اپل متاورس را زیر سوال برد

کیس متفاوت Cratus توسط کوگار معرفی شد؛ زیبا و عجیب

مدل‌های پرو آیفون 14 همچنان تقاضای بالایی دارند

سازنده‌ی The Callisto Protocol در مورد کمک هوش مصنوعی بازی به خلق وحشت می‌گوید

خروج 131 پلاک محله مسلمین از طرح کمربند سبز با پیگیری‌های مدیریت شهری

خروج 131 پلاک محله مسلمین از طرح کمربند سبز با پیگیری‌های شورای شهر

موتورولا موتو G72 با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی معرفی شد

آیا اپل تاچ آیدی را به آیفون بازمی‌گرداند؟

گوگل در ژاپن از کیبورد عجیب Gboard Bar رونمایی کرد

رقابت قدیمی‌های فوتبال در محله شوش

حضور وزیر میراث فرهنگی در جلسه آتی شورای شهر

لزوم بهره‌گیری از نظرات نخبگان برای شکل‌گیری شهری ایده‌آل

پاکسازی انهار منتهی به مراکز آموزشی در منطقه 15

ارتقاء سطح کیفی مدارس دولتی در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش

برگزاری نخستین کنفرانس مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت

ارتقای رتبه‌ علمی ماهنامه اکتشاف و تولید نفت و گاز

سند طرح تحول مدیریت پسماند در دوره جدید مدیریت شهری تهیه شد/ ارائه طرح‌های کارآمد از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای رفع معضلات پسماند پایتخت

طرح خدمت فرصتی برای خدمت به مردم است

گلکسی A54 شاید به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز شود

معاون اول رئیس‌جمهوری در دومین همایش اقتصادی دریای خزر شرکت می‌کند

تهران‌نما؛ بوستان نهج‌البلاغه

نصب هزار و 201 متر گاردیل در محورهای عبوری منطقه 14

جانمایی مخازن هزار و 100 لیتری پسماند در 12 محور اصلی منطقه 9

تکلیف پرونده گود «مخوف» میلاد مشخص شد/ الزام «پیوست ایمنی» برای آغاز پروژه‌های شهری

گوگل به‌دنبال بازتعریف جست‌وجو در اینترنت است

کاسبی با جای پارک

پیگیری جدی برای تعیین تکلیف ساختمان‌های ناایمن شهر تهران

کیفیت هوای پایتخت قابل قبول است

شرایط عموم برای راه‌اندازی شعب «شهروند محله»/ کدام فروشگاه‌ها فروش اقساطی دارند؟

گوگل با انتشار ویدئویی جدید طراحی پیکسل 7 پرو را به‌نمایش گذاشت

آیین تکریم و معارفه معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران برگزار شد

عکس | واتساپ رفع فیلتر نشد ، یک پیام رسان دیگر هم فیلتر شد

ترفند حذف دو طرفه پیام های واتساپ

آغاز تدوین نهایی آیین نامه اجرایی چگونگی فعالیت تشکل های صنفی در مناطق آزاد

انتشار کمپین رایگان Given Time بازی JETT: The Far Shore

تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت مایع در منطقه کرمان به 285 رسید

اپل ظاهرا در لحظه آخر تصمیم به استفاده از برند «پلاس» برای سری آیفون 14 گرفته است

مشخصات کروم بوک گیمینگ لنوو فاش شد

بروس ویلیس بازیگر فیلم‌های جان سخت چهره‌اش را به دیپ فیک فروخت

پیش‌آغشته کربن اپوکسی به همت پژوهشگران ایرانی تولید صنعتی شد

خواناسازی پایتخت برای استفاده افراد ناشنوا و کم شنوا در دستور کار مدیریت شهری

صادرات بدون وقفه نفت خام و میعانات گازی ایران به بازارهای هدف

برگزاری هشتمین کارگروه ویژه کودکان کار و خیابان

مغز متفکری که متوجه خواسته‌های شماست

گرامیداشت روز جهانی دریانوردی در پایانه نفتی خارک

ساخت حدود دو هزار واحد مسکونی برای آتش‌نشان‌ها در آینده

شهرداری تهران 561 میلیارد تومان چک وصول نشده از دهه 70 و 80 دارد

آیین تکریم و معارفه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

یک فوریت اعطای مجوز انتشار سه هزار و 500 میلیارد تومان اوراق مالی-اسلامی برای طرح‌های حمل و نقل عمومی به شهرداری تهران