سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود برند خود را معرفی کرده و پست‌های آن را به اشتراک بگذارید بدون این‌که دیگران احساس ناخوشایندی نسبت به این تبلیغات داشته باشند و آن‌ها را بلاک کنند؟ هر چند در نگاه اول ممکن است این کار دشوار به نظر برسد اما برخی از بازاریابان دیجیتال نکات برجسته‌ای را در این زمینه پیشنهاد می‌دهند.
مطالعات اخیر انجام شده توسط شرکت Kantar TNS نشان می‌دهند برخی از مشتریان احساس خوبی نسبت به تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام ندارند و احساس می‌کنند بیش از حد توسط این تبلیغات محاصره شده‌اند.
این گزارش که رفتار و نظرات بیش از ۷۰ هزار کاربر اینترنت در بیش از ۵۰ کشور را تحلیل کرده‌اند، نشان می‌دهد حدود ۲۶ درصد از افراد شرکت کننده، پست‌ها و تبلیغات بسیاری از برند‌ها را بدون توجه به محتوای آن رد می‌کنند.
با توجه به استفاده گسترده از شبکه‌های اجتماعی، امروزه چالش اصلی این است که بتوانید پیام برند خود را به گوش دیگران برسانید، بدون این که تاثیر منفی بر روی مخاطب بگذارید. در ادامه نکاتی را در این زمینه با هم می‌خوانیم.
نکاتی برای دستیابی به تبلیغات شبکه‌های اجتماعی موثر
هم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان
در دنیای امروز برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مشتریان می‌توانند با توجه به گستره انتخاب‌هایی که پیش رو دارند، شبکه‌ای را انتخاب کنند که از نظر محتوا بیش‌ترین همخوانی را با سلایق و نیازهای آنان دارد. و اگر تبلیغات یک برند غیرمرتبط با نیازهای آن‌ها مدام روی شبکه‌های اجتماعیشان مثل توییتر ظاهر شود، به راحتی آن را بلاک می‌کنند. حتی اگر برند مورد علاقه یک مشتری بیش از حد معمول تبلیغات داشته باشد، ممکن است از نظر مشتریان به عنوان اسپم شناخته شود.
در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی هر برند باید به دقت مشتریان و مخاطبان خود را شناخته و بداند که این مشتریان از هر کانال ارتباطی به چه نحوی استفاده می‌کنند تا بتواند استراتژی‌های انتشار مطالب را با نیازهای مشتری تطبیق دهد‌.
برای مثال، یکی از تیم‌های بازاریابی برای نشان دادن تبلیغات یک شرکت رباتیک به صورت کامل از تاثیرات مثبت تبلیغات شبکه‌های اجتماعی بهره گرفته است. این شرکت یک وبسایت داشته و دارای کمپین‌ اجتماعی است که امکان ارتباط از هر کانال و شبکه اجتماعی را برای مخاطبان خود فراهم کرده است. این شرکت حتی به مشتریان اجازه برقراری ارتباط با ربات‌ها از طریق پیام رسان فیس‌بوک را هم می‌دهد‌. در حقیقت این امکان برای مشتریان فراهم شده است که وارد کمپین‌های اجتماعی شده و با مردم سراسر جهان در تعامل باشند.


تبلیغات شبکه‌های اجتماعیهم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان یکی از نکات مهم در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی است.

استفاده از افراد حرفه‌ای برای رساندن پیام خود به مخاطبان
سه عامل سبب می‌شود افراد پست‌های تبلیغاتی یک شرکت را بی‌اثر بدانند: اول آن که محتوای پست‌ها به مخاطب مرتبط نبوده یا برای آنان مفید نباشد. دوم آن که یک پست چندین و چند بار تکرار شود. و آخر آن که ظاهر و محتوای پست مورد پسند مخاطبان نبوده و یا با بستر تبلیغاتی موجود همخوانی نداشته باشد. یا به بیان ساده‌تر، محتوای پست برای مخاطب ارزشمند نباشد.
اگر شما در حال حاضر در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود این سه ویژگی را دارید، بهتر است از افراد حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید تا پیام خود را به مخاطبان خود برسانید. این افراد هم می‌توانند محتوای مطالب شما را متناسب با نیاز مخاطبان آماده کنند هم با خلاقیت خود بستری مناسب برای تبلیغات فراهم کنند‌. همچنین می‌توانند پست‌های شما را به نحو زیرکانه تنظیم کنند.
این روش در تبلیغات بین YouTube و شرکت پژو امتحان شده است. این روش توانسته است تعادل خوبی بین محتویات پست‌ها و ویژگی‌های خودرو فراهم کند.
دادن جلوه انسانی به برند
اگر مشتریان احساس کنند توسط یک برند مورد هدف قرار گرفته شده‌اند برای آن‌ها خوشایند نیست و باعث از دست رفتن اعتماد آنان می‌شود. برعکس، مشتریان دوست دارند حق انتخاب داشته باشند و این نکته قابل توجهی برای بازاریابان حرفه‌ای است
در تهیه پست برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی باید تحصیلات، اطلاعات، سرگرمی مشتریان مد نظر قرار گیرد. همچنین به عواملی همچون انگیزه و رک و صادق بودن نیز توجه شود. اگر پست‌های شما چند مورد از موارد فوق را در برمی‌گیرد، شما به مشتریانتان انگیزه کافی برای خرید محصولات برند خود را می‌دهید. برای مثال اگر شما به عنوان یک بازاریاب برای یک شرکت ویتامین تبلیغ می‌کنید، می‌باید بر روی سلامت تمرکز کنید و مخاطبان خود را از این طریق تحت تاثیر قرار دهید.
افزایش ارتباط با مخاطبان در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
اگر از نظر مشتریان و مخاطبان شما تبلیغاتتان آزاردهنده و غیرمرتبط است، بدون شک روش نادرستی را در پیش گرفته‌اید. بسیاری از بازاریاب‌ها هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات، اصول این کار را به درستی نمی‌دانند و از چگونگی استفاده از این بستر برای تبلیغات خود آگاه نیستند.
به عنوان فعال یک صنعت، ما نیاز داریم استراتژیک عمل کنیم. امروزه، علی‌رغم وجود ابزارهای پیشرفته و شرکای تجاری، تشخیص مخاطبان برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی ساده‌تر از گذشته است. برندهای تجاری نیاز دارند از طریق شبکه‌های مختلف و با پست‌های خود با مخاطبان اصلی خود در ارتباط باشند و می‌بایست مخاطبان خود را برای دنبال کردن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی متقاعد سازند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, بازاریاب حرفه‌ای, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, برند, تبلیغات اجتماعی, تبلیغات رسانه‌های اجتماعی, تبلیغات شبکه‌های اجتماعی, رسانه های اجتماعی, شبکه های اجتماعی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/762/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاوشگر نیوهورایزنز ناسا اولین آزمایش ناوبری میان‌ستاره‌ای تاریخ را انجام داد

مرورگر کامت رونمایی شد؛ رقیب هوشمند کروم با موتور جست‌و‌جو پرپلکسیتی!

انقلاب انویدیا در هوش مصنوعی با پاسخ‌دهی 32 برابر سریع‌تر به کاربران

ویژگی Now Brief گوشی‌های سامسونگ چند آپدیت مهم دریافت کرد

کشف ضربان‌های منظم در اعماق آفریقا از احتمال شکافت این قاره خبر می‌دهد

گلکسی واچ اولترا 2025 معرفی شد؛ ساعت لوکس سامسونگ برای رقابت با اپل واچ اولترا

سامسونگ رسماً تأیید کرد: گوشی سه‌تکه این شرکت در راه است

رنگ‌بندی کامل آیفون 17 ایر لو رفت؛ موبایلی برای سلایق مختلف

یافته‌های دانشمند ایرانی درباره توانایی «چت‌جی‌پی‌تی» در درک رنگ‌ها

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات نمایشگر خارجی گلکسی زد فلیپ برطرف شد

قیمت گوشی‌های تاشو 2025 سامسونگ اعلام شد

گوشی پرهیاهو جدید سامسونگ چند سال آپدیت می‌شود؟

گلکسی زد فولد 7 رونمایی شد

راهکاری طبیعی برای مبارزه با قارچ پژمرده‌کننده گوجه‌فرنگی

گلکسی زد فولد 7 مقاوم‌ترین گوشی تاشو دنیا است؟

گلکسی واچ 8 و واچ 8 کلاسیک رونمایی شدند؛ بازطراحی ساعت‌های سامسونگ با ترکیب دایره و مربع

سامسونگ تأیید کرد: جانشین گلکسی زد فولد 7 از همین‌حالا در حال توسعه است!

سامسونگ به‌طور غیرمنتظره از نسخه‌ی فن‌ادیشن گلکسی Z Flip 7 رونمایی کرده است

گوشی 2 هزار دلاری جدید سامسونگ از قلم لمسی پشتیبانی نمی‌کند!

آیا بیوپلاستیک‌ها می‌توانند راه‌حلی برای زندگی فراتر از زمین باشند؟

جغد کیهانی رصد شد

خانواده شهدا افتخار کشور هستند/ تاکید بر رسیدگی فوری به مشکلات خانواده شهدای ترور

گلکسی زد فلیپ 7 معرفی شد؛ بازگشت به میدان رقابت با نمایشگر خارجی بسیار جذاب

گلکسی زد فولد 7 رونمایی شد؛ پرچمدار تاشو سامسونگ با تغییری بحث‌برانگیز

کشف یک متحد جدید برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

ارزان‌ترین گوشی هوش مصنوعی دنیا؛ این موبایل هندی طراحی متفاوتی دارد

عکس روز ناسا از «سحابی سه‌تکه»

تشکیل کارگروه ویژه و افزایش خدمات بنیاد شهید مازندران در شرایط جنگی

زمان عرضه آیفون 17e لو رفت

وقتی سلول‌های کشنده به ناجی تبدیل می‌شوند

طراحی آیفون 17 ایر با رنگی جذاب به نمایش درآمد

دانشمندان چینی راز ترمیم اندام‌ها را کشف کردند

شایعه دقیقه‌نودی؛ گوشی گران‌قیمت جدید سامسونگ از قلم لمسی پشتیبانی نمی‌کند

از چشمان استثنایی تا ضربات مرگبار؛ چگونه میگوی آخوندکی به جانوری بی‌نظیر تبدیل شده است؟

کد لورفته iOS 18، نام تراشه‌های جدید اپل را فاش کرد

«عروس دریایی» آسمان: شکار تصویری جادویی از یک پدیده جوی نادر از فضا

این 2 گوشی ارزان‌قیمت سامسونگ منسوخ شدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

ارزیابی جمعیت باکتری‌ها در بیماران مبتلا به گاستریت و آتروفی معده

شیائومی 16 در آستانه رونمایی است

کلید موفقیت درمان‌های غیرتهاجمی نوین برای ترمیم و بازسازی پوست

پرونده جنجالی اپل واچ بدون نقش‌آفرینی مدیر ایرانی به دادگاه برمی‌گردد

ویژگی مرموز چت جی پی تی فاش شد

بازی کال آو دیوتی موبایل به درآمد شگفت‌انگیزی دست پیدا کرد

سوییچ ژنتیک برای باز تولید عضو بدن

معروف‌ترین رقیب گوگل کروم حالا بسیار سریع‌تر از گذشته است

پیشگیری از عفونت پا در تابستان با جوراب‌های ضدبو نانویی

حدود نیمی از بازی‌های برتر استیم در سال 2025 از میان آثار AA یا مستقل هستند

استفاده از هیدروژن سبز برای بهبود انعطاف‌پذیری شبکه‌های انرژی الکتریکی

تاریخ برگزاری رویداد Future Games Show مشخص شد

استیم به درخواست کره جنوبی یک ماد را به دلیل «تحریف تاریخ» از دسترس خارج کرد