سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود برند خود را معرفی کرده و پست‌های آن را به اشتراک بگذارید بدون این‌که دیگران احساس ناخوشایندی نسبت به این تبلیغات داشته باشند و آن‌ها را بلاک کنند؟ هر چند در نگاه اول ممکن است این کار دشوار به نظر برسد اما برخی از بازاریابان دیجیتال نکات برجسته‌ای را در این زمینه پیشنهاد می‌دهند.
مطالعات اخیر انجام شده توسط شرکت Kantar TNS نشان می‌دهند برخی از مشتریان احساس خوبی نسبت به تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام ندارند و احساس می‌کنند بیش از حد توسط این تبلیغات محاصره شده‌اند.
این گزارش که رفتار و نظرات بیش از ۷۰ هزار کاربر اینترنت در بیش از ۵۰ کشور را تحلیل کرده‌اند، نشان می‌دهد حدود ۲۶ درصد از افراد شرکت کننده، پست‌ها و تبلیغات بسیاری از برند‌ها را بدون توجه به محتوای آن رد می‌کنند.
با توجه به استفاده گسترده از شبکه‌های اجتماعی، امروزه چالش اصلی این است که بتوانید پیام برند خود را به گوش دیگران برسانید، بدون این که تاثیر منفی بر روی مخاطب بگذارید. در ادامه نکاتی را در این زمینه با هم می‌خوانیم.
نکاتی برای دستیابی به تبلیغات شبکه‌های اجتماعی موثر
هم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان
در دنیای امروز برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مشتریان می‌توانند با توجه به گستره انتخاب‌هایی که پیش رو دارند، شبکه‌ای را انتخاب کنند که از نظر محتوا بیش‌ترین همخوانی را با سلایق و نیازهای آنان دارد. و اگر تبلیغات یک برند غیرمرتبط با نیازهای آن‌ها مدام روی شبکه‌های اجتماعیشان مثل توییتر ظاهر شود، به راحتی آن را بلاک می‌کنند. حتی اگر برند مورد علاقه یک مشتری بیش از حد معمول تبلیغات داشته باشد، ممکن است از نظر مشتریان به عنوان اسپم شناخته شود.
در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی هر برند باید به دقت مشتریان و مخاطبان خود را شناخته و بداند که این مشتریان از هر کانال ارتباطی به چه نحوی استفاده می‌کنند تا بتواند استراتژی‌های انتشار مطالب را با نیازهای مشتری تطبیق دهد‌.
برای مثال، یکی از تیم‌های بازاریابی برای نشان دادن تبلیغات یک شرکت رباتیک به صورت کامل از تاثیرات مثبت تبلیغات شبکه‌های اجتماعی بهره گرفته است. این شرکت یک وبسایت داشته و دارای کمپین‌ اجتماعی است که امکان ارتباط از هر کانال و شبکه اجتماعی را برای مخاطبان خود فراهم کرده است. این شرکت حتی به مشتریان اجازه برقراری ارتباط با ربات‌ها از طریق پیام رسان فیس‌بوک را هم می‌دهد‌. در حقیقت این امکان برای مشتریان فراهم شده است که وارد کمپین‌های اجتماعی شده و با مردم سراسر جهان در تعامل باشند.


تبلیغات شبکه‌های اجتماعیهم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان یکی از نکات مهم در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی است.

استفاده از افراد حرفه‌ای برای رساندن پیام خود به مخاطبان
سه عامل سبب می‌شود افراد پست‌های تبلیغاتی یک شرکت را بی‌اثر بدانند: اول آن که محتوای پست‌ها به مخاطب مرتبط نبوده یا برای آنان مفید نباشد. دوم آن که یک پست چندین و چند بار تکرار شود. و آخر آن که ظاهر و محتوای پست مورد پسند مخاطبان نبوده و یا با بستر تبلیغاتی موجود همخوانی نداشته باشد. یا به بیان ساده‌تر، محتوای پست برای مخاطب ارزشمند نباشد.
اگر شما در حال حاضر در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود این سه ویژگی را دارید، بهتر است از افراد حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید تا پیام خود را به مخاطبان خود برسانید. این افراد هم می‌توانند محتوای مطالب شما را متناسب با نیاز مخاطبان آماده کنند هم با خلاقیت خود بستری مناسب برای تبلیغات فراهم کنند‌. همچنین می‌توانند پست‌های شما را به نحو زیرکانه تنظیم کنند.
این روش در تبلیغات بین YouTube و شرکت پژو امتحان شده است. این روش توانسته است تعادل خوبی بین محتویات پست‌ها و ویژگی‌های خودرو فراهم کند.
دادن جلوه انسانی به برند
اگر مشتریان احساس کنند توسط یک برند مورد هدف قرار گرفته شده‌اند برای آن‌ها خوشایند نیست و باعث از دست رفتن اعتماد آنان می‌شود. برعکس، مشتریان دوست دارند حق انتخاب داشته باشند و این نکته قابل توجهی برای بازاریابان حرفه‌ای است
در تهیه پست برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی باید تحصیلات، اطلاعات، سرگرمی مشتریان مد نظر قرار گیرد. همچنین به عواملی همچون انگیزه و رک و صادق بودن نیز توجه شود. اگر پست‌های شما چند مورد از موارد فوق را در برمی‌گیرد، شما به مشتریانتان انگیزه کافی برای خرید محصولات برند خود را می‌دهید. برای مثال اگر شما به عنوان یک بازاریاب برای یک شرکت ویتامین تبلیغ می‌کنید، می‌باید بر روی سلامت تمرکز کنید و مخاطبان خود را از این طریق تحت تاثیر قرار دهید.
افزایش ارتباط با مخاطبان در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
اگر از نظر مشتریان و مخاطبان شما تبلیغاتتان آزاردهنده و غیرمرتبط است، بدون شک روش نادرستی را در پیش گرفته‌اید. بسیاری از بازاریاب‌ها هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات، اصول این کار را به درستی نمی‌دانند و از چگونگی استفاده از این بستر برای تبلیغات خود آگاه نیستند.
به عنوان فعال یک صنعت، ما نیاز داریم استراتژیک عمل کنیم. امروزه، علی‌رغم وجود ابزارهای پیشرفته و شرکای تجاری، تشخیص مخاطبان برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی ساده‌تر از گذشته است. برندهای تجاری نیاز دارند از طریق شبکه‌های مختلف و با پست‌های خود با مخاطبان اصلی خود در ارتباط باشند و می‌بایست مخاطبان خود را برای دنبال کردن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی متقاعد سازند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, بازاریاب حرفه‌ای, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, برند, تبلیغات اجتماعی, تبلیغات رسانه‌های اجتماعی, تبلیغات شبکه‌های اجتماعی, رسانه های اجتماعی, شبکه های اجتماعی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/762/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چشم‌ انتظاری برای یاسمین در سی‌ امین یادواره شهدای دودانگه ساری

پیکر پاک پدر شهید خادمی با حضور مدیر کل بنیاد مازندران در کیاسر ساری تشییع شد

بیش از 220 درخواست در میز خدمت بنیاد شهید و امور ایثارگران اردبیل بررسی شد

جلسه شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با حضور مسئولان ستاد مرکز برگزار شد

دیدار رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و مسئولان بنیاد شهید با خانواده «شهیدان ساداتی و هاشمی تبار»

بازدید مدیر کل بنیاد مازندران از گلزار شهدای روستای پنجک مرزن آباد چالوس

ضرورت حفظ امنیت روانی مردم در جنگ شناختی

دومین جلسه پدافند غیرعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

دیدار مدیر کل بنیاد مازندران با خانواده شهید سلیمانی در روستای جلیکان بخش چمستان نور

نقش‌آفرینی تشکل‌های ایثارگری در جنگ نرم و انسجام ملی مورد تأکید قرار گرفت

دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده «سردار شهید حسین سلامی»

روایت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از مظلومیت خانواده‌های شهدای حمله رژیم صهیونیستی

پایگاه خبری خلاقیت گزارش می دهد/ تحول دیجیتال در صنعت بیمه با اپلیکیشن دی دار

اقتصاد سرآمد آنلاین گزارش می دهد/ حفاظت حرفه‌ای از دارایی‌ها؛ بیمه آتش‌سوزی دی، انتخابی مطمئن برای فردا

نقش ولی فقیه در کشور تعیین کننده است

نخستین گردهمایی توجیهی رؤسای ادارات آموزش بنیاد شهید «منطقه 1» کشور برگزار شد

دیدار مدیر کل بنیاد مازندران با خانواده پاسدار شهید مجید آل ابراهیم در چالوس

آغاز همکاری بیمه دی و فدراسیون فوتبال از امروز

حجاب و عفاف یکی از مهمترین وصایای شهدا بوده است/ خطر دوگانگی ارزشی یکی از تهدیدهای هویتی است

شهدا با انتخاب مرگ، به حیات جاودان رسیدند / شهادت مفهومی از هستی‌بخشی است

رهروان واقعی سیره شهدا باشیم

جنبه مردمی انقلاب مردم را پای‌کار ایران نگه‌داشت

تقویت اتحاد و وفاق ملی در کشور نتیجه جنگ 12 روزه

انتصاب «سرپرست اداره‌کل امور مشاورین وزرا و روسای دستگاه‌های اجرایی»

دانشگاه خوب می‌تواند ملت خود را به سعادتی واقعی برساند/ دانشگاه شاهد باید در مسیر توسعه علومی گام بردارد که برای جامعه منفعت داشته باشد

دیدار چهره‌به‌چهره مدیرکل بنیاد شهید منطقه دو استان قم با خانواده شهدا و ایثارگران

استاندار یزد زنده نگه داشتن خاطره شهدای اقتدار را خواستار شد.

تشییع باشکوه پیکر شهید حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به خاک مقدس ایران اسلامی در زاهدان

دنیای پرداخت گزارش می دهد/ اپلیکیشن دی‌دار راهی نوین برای ارائه خدمات بیمه‌ای

خرد و کلان گزارش می دهد/ رشد 72 درصدی حق بیمه تولیدی بیمه دی در بهار

رئیس بنیاد شهید: خانواده‌های شهدای حمله اخیر رژیم صهیونیستی تحت پوشش بیمه دی قرار می‌گیرند

تبلت بعدی شیائومی هم به نمایشگر اولد مجهز نمی‌شود

امکان ساخت رگ‌های خونی جدید در بدن با کمک نانوسیلیکات

انتصاب مدیرکل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

تکنولوژی جدید انویدیا نرخ فریم بازی‌ها را دو برابر می‌کند!

عینک نوردرمانی راهی برای شناخت سالمندان در مراحل ابتدایی آلزایمر

دستورالعمل حمایت از سرآمدان نخبگان شاهد و ایثارگر به استان‌ها ابلاغ شد

5 محصول منحصربه‌فردی که اپل در دهه 1990 عرضه کرد

آیا ورزش واقعاً سلامت روان را بهبود می‌بخشد؟

دیدار و دلجویی از خانواده شهید محمد شایان‌فرد

خدمت به خانواده شهدا، عین رضایت الهی است

هیچ نسخه جدیدی از بازی Need for Speed ساخته نمی‌شود؛ ادعای منابع آگاه

*“دی‌دار” از مرز یک میلیون عضو گذشت / گام بلند بیمه دی در ارتقای تجربه مشتری*

کشف تاریخی زیر سوال رفت؛ قدیمی‌ترین دهانه برخوردی زمین جوان‌تر از تصور قبلی است

موزه مشهور دایناسورها در آمریکا، زیر پارکینگ خودش فسیل دایناسور پیدا کرد

نسخه جدید بازی «گیاهان دربرابر زامبی‌ها» لغو شد؟

آسیب نور شهرهای بزرگ به سلامت قلب

پدر گرامی شهیدان والامقام «صادقچه» آسمانی شد

سیستم‌عامل نوظهوری که در اجرای بازی‌ها دست ویندوز را از پشت می‌بندد

کشف تاریخی زیر سوال رفت: قدیمی‌ترین دهانه برخوردی زمین جوان‌تر از تصور قبلی است