سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود برند خود را معرفی کرده و پست‌های آن را به اشتراک بگذارید بدون این‌که دیگران احساس ناخوشایندی نسبت به این تبلیغات داشته باشند و آن‌ها را بلاک کنند؟ هر چند در نگاه اول ممکن است این کار دشوار به نظر برسد اما برخی از بازاریابان دیجیتال نکات برجسته‌ای را در این زمینه پیشنهاد می‌دهند.
مطالعات اخیر انجام شده توسط شرکت Kantar TNS نشان می‌دهند برخی از مشتریان احساس خوبی نسبت به تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام ندارند و احساس می‌کنند بیش از حد توسط این تبلیغات محاصره شده‌اند.
این گزارش که رفتار و نظرات بیش از ۷۰ هزار کاربر اینترنت در بیش از ۵۰ کشور را تحلیل کرده‌اند، نشان می‌دهد حدود ۲۶ درصد از افراد شرکت کننده، پست‌ها و تبلیغات بسیاری از برند‌ها را بدون توجه به محتوای آن رد می‌کنند.
با توجه به استفاده گسترده از شبکه‌های اجتماعی، امروزه چالش اصلی این است که بتوانید پیام برند خود را به گوش دیگران برسانید، بدون این که تاثیر منفی بر روی مخاطب بگذارید. در ادامه نکاتی را در این زمینه با هم می‌خوانیم.
نکاتی برای دستیابی به تبلیغات شبکه‌های اجتماعی موثر
هم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان
در دنیای امروز برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مشتریان می‌توانند با توجه به گستره انتخاب‌هایی که پیش رو دارند، شبکه‌ای را انتخاب کنند که از نظر محتوا بیش‌ترین همخوانی را با سلایق و نیازهای آنان دارد. و اگر تبلیغات یک برند غیرمرتبط با نیازهای آن‌ها مدام روی شبکه‌های اجتماعیشان مثل توییتر ظاهر شود، به راحتی آن را بلاک می‌کنند. حتی اگر برند مورد علاقه یک مشتری بیش از حد معمول تبلیغات داشته باشد، ممکن است از نظر مشتریان به عنوان اسپم شناخته شود.
در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی هر برند باید به دقت مشتریان و مخاطبان خود را شناخته و بداند که این مشتریان از هر کانال ارتباطی به چه نحوی استفاده می‌کنند تا بتواند استراتژی‌های انتشار مطالب را با نیازهای مشتری تطبیق دهد‌.
برای مثال، یکی از تیم‌های بازاریابی برای نشان دادن تبلیغات یک شرکت رباتیک به صورت کامل از تاثیرات مثبت تبلیغات شبکه‌های اجتماعی بهره گرفته است. این شرکت یک وبسایت داشته و دارای کمپین‌ اجتماعی است که امکان ارتباط از هر کانال و شبکه اجتماعی را برای مخاطبان خود فراهم کرده است. این شرکت حتی به مشتریان اجازه برقراری ارتباط با ربات‌ها از طریق پیام رسان فیس‌بوک را هم می‌دهد‌. در حقیقت این امکان برای مشتریان فراهم شده است که وارد کمپین‌های اجتماعی شده و با مردم سراسر جهان در تعامل باشند.


تبلیغات شبکه‌های اجتماعیهم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان یکی از نکات مهم در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی است.

استفاده از افراد حرفه‌ای برای رساندن پیام خود به مخاطبان
سه عامل سبب می‌شود افراد پست‌های تبلیغاتی یک شرکت را بی‌اثر بدانند: اول آن که محتوای پست‌ها به مخاطب مرتبط نبوده یا برای آنان مفید نباشد. دوم آن که یک پست چندین و چند بار تکرار شود. و آخر آن که ظاهر و محتوای پست مورد پسند مخاطبان نبوده و یا با بستر تبلیغاتی موجود همخوانی نداشته باشد. یا به بیان ساده‌تر، محتوای پست برای مخاطب ارزشمند نباشد.
اگر شما در حال حاضر در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود این سه ویژگی را دارید، بهتر است از افراد حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید تا پیام خود را به مخاطبان خود برسانید. این افراد هم می‌توانند محتوای مطالب شما را متناسب با نیاز مخاطبان آماده کنند هم با خلاقیت خود بستری مناسب برای تبلیغات فراهم کنند‌. همچنین می‌توانند پست‌های شما را به نحو زیرکانه تنظیم کنند.
این روش در تبلیغات بین YouTube و شرکت پژو امتحان شده است. این روش توانسته است تعادل خوبی بین محتویات پست‌ها و ویژگی‌های خودرو فراهم کند.
دادن جلوه انسانی به برند
اگر مشتریان احساس کنند توسط یک برند مورد هدف قرار گرفته شده‌اند برای آن‌ها خوشایند نیست و باعث از دست رفتن اعتماد آنان می‌شود. برعکس، مشتریان دوست دارند حق انتخاب داشته باشند و این نکته قابل توجهی برای بازاریابان حرفه‌ای است
در تهیه پست برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی باید تحصیلات، اطلاعات، سرگرمی مشتریان مد نظر قرار گیرد. همچنین به عواملی همچون انگیزه و رک و صادق بودن نیز توجه شود. اگر پست‌های شما چند مورد از موارد فوق را در برمی‌گیرد، شما به مشتریانتان انگیزه کافی برای خرید محصولات برند خود را می‌دهید. برای مثال اگر شما به عنوان یک بازاریاب برای یک شرکت ویتامین تبلیغ می‌کنید، می‌باید بر روی سلامت تمرکز کنید و مخاطبان خود را از این طریق تحت تاثیر قرار دهید.
افزایش ارتباط با مخاطبان در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
اگر از نظر مشتریان و مخاطبان شما تبلیغاتتان آزاردهنده و غیرمرتبط است، بدون شک روش نادرستی را در پیش گرفته‌اید. بسیاری از بازاریاب‌ها هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات، اصول این کار را به درستی نمی‌دانند و از چگونگی استفاده از این بستر برای تبلیغات خود آگاه نیستند.
به عنوان فعال یک صنعت، ما نیاز داریم استراتژیک عمل کنیم. امروزه، علی‌رغم وجود ابزارهای پیشرفته و شرکای تجاری، تشخیص مخاطبان برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی ساده‌تر از گذشته است. برندهای تجاری نیاز دارند از طریق شبکه‌های مختلف و با پست‌های خود با مخاطبان اصلی خود در ارتباط باشند و می‌بایست مخاطبان خود را برای دنبال کردن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی متقاعد سازند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, بازاریاب حرفه‌ای, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, برند, تبلیغات اجتماعی, تبلیغات رسانه‌های اجتماعی, تبلیغات شبکه‌های اجتماعی, رسانه های اجتماعی, شبکه های اجتماعی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/762/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ساعت جدید گارمین با GPS داخلی رونمایی شد

راز شهر گمشده مصر: آیا واقعاً طاعون باعث سقوط پایتخت فرعون آخناتون شد؟

مشخصات فیوژن 2 لو رفت؛ جانشین معنوی گوشی‌های نوکیا

پرتاب موشک‌ها سوراخ جدیدی در لایه اوزون ایجاد می‌کند

نقد و بررسی بازی Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2

سوسک‌های خانه عامل بروز حساسیت هستند

گیم‌استاپ با معرفی Halo برای PS5 پایان جنگ کنسولی را اعلام کرد

حسگر شفاف آفتاب‌سوختگی ساخته شد

تریلر همکاری بازی PUBG Mobile با Dying Light: The Beast جوایز و حالت جدید پابجی را نشان می‌دهد

کشف اثر زیستی رنج در مغز: چرا سختی‌های کودکی تا آخر عمر با ما می‌مانند؟

قیمت موتو ایکس 70 ایر اعلام شد؛ گوشی فوق باریک اندرویدی

«گلوتن» همیشه مقصر علائم ناراحت‌کننده روده نیست

دورخیز اپل برای افزایش ظرفیت تولید ایرپاد در هند

رونمایی چین از ارزان‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا

هواوی هم گوشی «ایر» می‌سازد؛ رقیب چینی آیفون ایر

تلسکوپ «4MOST» اولین نور را دریافت کرد

این گوشی جان‌سخت 48 گیگابایت رم دارد؛ اما هیجان‌زده نشوید

فضاپیمای باری پیشرفته ژاپن به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد

پایان پشتیبانی از ویندوز 10 به نفع اپل تمام شد

ویتامین «دی» دوست یا دشمن است؟

پلی استیشن 3 از تمامی ایکس باکس‌های عرضه‌شده فروش بیشتری داشته است

موفقیت فناوران ایرانی در توسعه سامانه سورت هوشمند

از بازی ترسناک و چندنفره Nightholme با انتشار تریلری رونمایی شد

نبض اقتصاد گزارش میدهد/ به بهانه روز پرستار بررسی شد؛ پرستاران عشق/ نگاهی به فداکاری همسران جانبازان و همراهی بیمه دی

کشف یک سیاره فراخورشیدی در فاصله 18 سال نوری از زمین

طرفداران Ghost of Yotei به برخی کم‌کاری‌ها نسبت به سوشیما انتقاد کردند

«کلستروم گاوی» راهی تازه برای تقویت ایمنی ورزشکاران

ریمیک Halo یکی از بهترین ویژگی‌های بازی اصلی را حذف کرده است

کشف دانشمندان ژاپنی: برگ درختان گردو حاوی علف‌کش طبیعی است

درک زمان در گذر عمر؛ چرا هرچه سن ما بالاتر می‌رود، روزها سریع‌تر می‌گذرد؟

این ساعت هوشمند جدید 17 روز شارژدهی دارد و تا عمق 100 متری آب دوام می‌آورد

بررسی اپل واچ سری 11؛ بهترین ساعت استاندارد اپل، اما نه برای ایرانی‌ها

برای نخستین‌بار یک دنباله‌دار درمقابل چشمان ما درحال تشکیل حلقه است

تریلر جدید The Outer Worlds 2 دنیای دیوانه‌وار آن را به تصویر می‌کشد

مأموریت SunRISE ناسا برای پرتاب در سال 2026

سنسور 200 مگاپیکسلی سونی معرفی شد؛ قدرت‌نمایی ژاپنی‌ها در عکاسی موبایل

ادعای عجیب یک دانشمند درباره وجود موجودات زنده در مریخ

یک گاز مولکولی نامرئی در کهکشان راه شیری کشف شد

یکی از معروف‌ترین انحصاری‌های ایکس‌باکس به پلی‌استیشن می‌آید

بتلفیلد 6 در میان موفق‌ترین بازی‌های کامپیوتر قرار دارد

کمک پیوند مدفوع به کاهش افسردگی!

این تبلت جان‌سخت به پروژکتور داخلی مجهز است!

هشدار پزشکان: چربی پنهان حتی در افراد لاغر می‌تواند به رگ‌های حیاتی آسیب بزند

جلوه سه‌بعدی آیکون‌ها در گوشی سامسونگ؛ شاید با One UI 8.5

17 مدال‌آور المپیادهای علمی جهانی تقدیر شدند

ترمیم تارهای صوتی آسیب‌دیده با ژل جدید

قیمت و زمان عرضه ناتینگ فون 3a لایت لو رفت

بدون مشتری، زمین هرگز زنده نمی‌ماند

قیمت گوشی اپل امروز 3 آبان؛ سقوط لاک‌پشتی قیمت آیفون‌ها

چراغ روشن هنگام شب، فاجعه‌ای برای قلب است