سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

بازاریابی سبز و بررسی نقش آن در برندینگ مقالات بازاریابی

بازاریابی سبز و بررسی نقش آن در برندینگ
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - مسئولیت زیست‌محیطی موضوعی است که هم برای برندینگ و هم برای مصرف‌کنندگان ارزشمند است؛ بنابراین باید پی ببریم بازاریابی سبز چیست؟ در ادامه این موضوع را بررسی می‌کنیم.
مجموعه مستند طبیعت سیاره آبی دو، باهدف پاک‌سازی اقیانوس‌ها از زباله‌های پلاستیکی ساخته شده است. این مستند تأثیر زیادی بر بینندگان داشت و آن‌ها را از میزان زباله‌های زیادی که موجب آلودگی دریاها شده بودند، متعجب کرد.
با وجود افزایش روزافزون میزان سطح پلاستیک و آلودگی که سیاره ما را درگیر می‌کند پیشنهاد می‌شود شرکت‌ها بیشتر از گذشته رویکرد سبزتری برای کسب‌وکار خود در نظر بگیرند تا اثرات زیان‌بار زیست‌محیطی کمتری داشته باشند.
هر چند بازاریابی سبز مفهوم جدیدی نیست ولی ممکن است هنوز نام آن را نشنیده باشید. بااین‌وجود در دنیای کسب‌وکار امروزی ضروری است که در مورد این موضوع اطلاعات کاملی داشته باشید؛ زیرا این امر باعث می‌شود نه تنها کره زمین را از نابودی نجات دهید بلکه با استفاده از استراتژی بازاریابی سبز بتوانید مشتریان و مخاطبان زیادی را جلب نمایید.
خوشبختانه امروزه شرکت‌هایی که به این موضوع اهمیت می‌دهند توانسته‌اند موفق‌تر عمل کنند و این فقط یک مد نیست بلکه هدفی است که جهان به سمت آن می‌رود بنابراین اگر می‌خواهید در این کار عملکرد موفقی داشته باشید بهتر است این کار را زودتر شروع کنید تا بتوانید نسبت به رقبا پیشی بگیرید. علاوه براین در هزینه‌های شرکت نیز صرفه‌جویی می‌شود.
اگر شما نیز می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد بازاریابی سبز و راهکارهای پایدار تجاری داشته باشید با موفق شو همراه باشید.
بازاریابی سبز چیست؟

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


بازاریابی سبز که با عنوان بازاریابی محیطی نیز شناخته می‌شود عبارت است از بازاریابی محصولات و خدماتی که به بهبود محیط‌زیست کمک می‌کنند و استفاده از آن‌ها از نظر محیط‌زیستی توصیه می‌شود. این بازاریابی با انجام اقداماتی مانند زیر قابل اجرا است:
از وسایل یک‌بار مصرف کمتری استفاده شود. محصولات در صورت امکان بسته‌بندی نشوند. محصولات از مواد تجدید پذیر و بازیافتی ساخته شوند. محصولات به روشی پایدار تولید شوند. تولید محصولات باعث آلودگی محیط‌زیست نشود. برای شرکت‌های خدماتی که کالایی تولید نمی‌کنند این اقدامات کمی متفاوت است. در این نوع شرکت‌ها نیز هدف و تلاش این است که کمتر به محیط‌زیست زیان برسانید و با محیط سازگار باشید. اگر در یک شرکت تاکسی یک راننده هستید آیا از اتومبیل‌هایی هیبریدی با میزان آلایندگی کمتری استفاده می‌کنید؟ اگر مشغول کار دفتری هستید آیا مطمئن هستید که کاغذی که استفاده می‌کنید قابل بازیافت است؟ اگر این موارد را رعایت می‌کنید پس مطمئن شوید که مشتریان شما از این کار شما اطلاع پیدا می‌کنند زیرا این کار شما بازاریابی محیطی محسوب می‌شود. بازاریابی سبز یا بازاریابی محیطی نشان از مسئولیت اجتماعی و تأثیرات زیست‌محیطی ناشی از آن است.
چرا باید بازاریابی سبز را انتخاب کنیم؟

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


استفاده از بازاریابی سبز نه تنها برای بقای کره خاکی مفید است بلکه باعث می‌شود مصرف‌کنندگان و مشتریان زیادی را جلب نمایید. علاوه بر این افراد زیادی به محیط‌زیست اهمیت می‌دهند و آن‌ها برای تولید محصولات پایدار و سازگار با محیط‌زیست تلاش می‌کنند.
همان‌طور که گفته شد اگر برند شرکت خود را با بازاریابی سبز تبلیغ و معرفی کنید افراد بیشتری از کسب‌وکار شما استقبال می‌کنند؛ زیرا بقای زمین برای آن‌ها اهمیت دارد. بازاریابی سبز نوعی تبلیغات احساسی است که موردتوجه بسیاری از مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.
بر اساس گزارش‌هایی که از کسب‌وکارهای کوچک به‌دست‌آمده، 55 درصد از مصرف‌کنندگان مایل هستند هزینه بیشتری پرداخت کنند تا محصولات سازگار با محیط‌زیست را خریداری کنند.
با بررسی بیشتر متوجه شدیم که 52 درصد از مصرف‌کنندگان ابتدا نوع بسته‌بندی را بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند که محصول آن‌ها پایدار است؛ بنابراین اگر فکر می‌کنید که بازاریابی سبز به زیان کسب‌وکار شما است سخت در اشتباه هستید. کمپین‌های بازاریابی کسب‌وکار شما مانند تمام صاحبان کسب‌وکارهای بزرگ می‌توانند از استراتژی‌های بازاریابی سبز استفاده کنند.
برندهای سبز
در حال حاضر برخی از شرکت‌های موفق در سراسر دنیا از استراتژی‌های بازاریابی سبز استفاده کرده‌اند یا اقداماتی انجام داده‌اند تا با این استراتژی آشنا شوند. در ادامه معروف‌ترین برندهایی که در این زمینه فعالیت دارند را معرفی می‌کنیم:
اپل
ممکن است شرکت اپل را در رده‌های شرکت‌های سبز نشناسید ولی این شرکت اقدامات زیادی در این زمینه انجام داده است. آن‌ها برای بازاریابی سبز منابع انرژی تجدید پذیر بیش از 1 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اپل در آمریکا برای تأمین انرژی از انرژی خورشیدی استفاده می‌کند.
برخی شاید فکر کنند دستگاه‌ها و محصولات اپل محصولاتی دورریختنی هستند ولی این‌گونه نیست بلکه اپل اقدامات مهمی در جهت تولید محصولات قابل بازیافت برداشته است.
اپل از مشتریان خود می‌خواهد تا محصولات را پس از استفاده با قیمتی پایین‌تر برگردانند تا آن‌ها بتوانند این محصولات را بازیافت کنند. این شرکت تلاش‌های زیادی برای سبز بودن می‌کند و این کمترین فعالیتی است که سایر شرکت‌ها نیز می‌توانند در این راستا انجام دهند.
آدیداس
آدیداس شرکت دیگری است که درزمینهٔ بازاریابی سبز فعالیت می‌کند. این شرکت همواره در تلاش است تا محصولات پایداری تولید کند به‌گونه‌ای که مواد پلاستیکی حذف شود. این شرکت همواره بر صرفه‌جویی در محیط‌زیست و سرسبزی محصولات تأکید می‌کند.
سرسبز
لوازم‌آرایشی سرسبز یکی دیگر از شرکت‌هایی است که درزمینهٔ محیط‌زیست و تولید محصولات پایدار مشغول فعالیت است. سرسبز تمام محصولات خود را در قالب بسته‌بندی‌های سازگار با محیط‌زیست و عاری از مواد شیمیایی و مضر عرضه می‌کند.
دلیل اصلی موفقیت این شرکت استفاده از تکنیک‌های بازاریابی سبزی است که به کار گرفته است. این شرکت مانند شرکت‌های موفق اپل و آدیداس از مواد قابل بازیافت استفاده کرده است و بدین ترتیب توانسته است درزمینهٔ بازاریابی سبز گامی مهم بردارد.
چگونه می‌توان یک کسب‌وکار سبز داشت؟

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


اگر به دنبال مشتریان جدیدی هستید یا حفظ و نگه‌داری کره زمین برای شما اهمیت دارد پیشنهاد می‌شود به سمت بازاریابی سبز بروید و کار خود را در این زمینه شروع کنید. با انجام اقدامات زیر می‌توانید مطمئن شوید که محصولات و خدمات شما سبز شناخته می‌شوند؛ موفق شو سایتی است که می‌توانید در این زمینه به شما کمک کند.
از فعالیتی خاص حمایت کنید.
اگر محصول شما با محیط‌زیست سازگار نیست از یک فعالیت پشتیبانی کنید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید در امور خیریه سرمایه‌گذاری کنید یا کارهای خود را بر در فضای اینترنت تبلیغ کنید.
سرمایه‌گذاری کنید.
برای موفقیت در بازاریابی سبز و پیشروی به‌سوی سبز شدن محصولات و خدمات خود، سرمایه‌گذاری کنید.
کارکنان شرکت خود را تشویق کنید تا برای سبز شدن گام بردارند.
همواره به کارکنان خود تأکید کنید تا اقداماتی در جهت هر چه سبز شدن شرکت انجام دهند. به آن‌ها پیشنهاد دهید تا از محصولات قابل بازیافت استفاده کنند. به‌عنوان‌مثال به‌جای لیوان‌های پلاستیکی از لیوان‌های قابل بازیافت استفاده کنند.
برای موفقیت خود تبلیغ کنید
اگر می‌خواهید درزمینه بازاریابی سبز موفق باشید حتماً تبلیغات لازم در این زمینه را داشته باشید. سعی کنید بازاریابی سبز را درباره عوامل موفقیت در کسب و کارتان به کار بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از مطالب سایت موفق شو استفاده کنید.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/197673/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افشای تصویر جدید گلکسی S26؛ پرچمدار سامسونگ باریک‌تر می‌شود

غول فناوری سامسونگ پا به عرصه ربات‌های انسان‌نما گذاشت

تاریخ انتشار بازی جدید Solo Leveling اعلام شد

گوگل یک مرکز داده هوش مصنوعی بزرگ را در استرالیا می‌سازد

تیزر بازی جدید سازندگان Genshin Impact منتشر شد

وقتی ساکنان فضا و زمین از یکدیگر عکس می‌گیرند

تاریخ آغاز همکاری Delta Force با Metal Gear Solid Delta: Snake Eater اعلام شد

استفاده اخلاقی از علم، هوش مصنوعی، زیست‌فناوری و محیط‌زیست؛ پیام هفته جهانی علم 2025

مانیتور جدید خمیده ال‌جی با نمایشگر 4K و طراحی چشم‌نواز رونمایی شد

بانکداری ایرانی گزارش می دهد/ رشد پایدار و بهبود مستمر در عملکرد بیمه دی؛ تداوم روند سودآور با کنترل خسارت

اخبار پول گزارش می دهد/ هوش مصنوعی چگونه نقش بیمه را از جبران به پیشگیری تبدیل می‌کند؟

آیا 3I/ATLAS پیام‌آور بیگانگان است یا سفیری از اعماق کیهان؟

رصد اقتصادی گزارش می دهد/ حرکت هوشمند بیمه دی در مسیر نوآوری، تحول دیجیتال و توسعه پایدار

بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 به سرویس ایکس باکس گیم پس اضافه می‌شود

قمر آتشفشانی «آیو» صدها برابر داغ‌تر از حد تصور است

آیا سرانجام Half-Life 3 در 18 نوامبر معرفی می‌شود؟

آیا کیفیت زندگی والدین بر پوسیدگی دندان کودکان اثر دارد؟

از بسته‌الحاقی بازی The Last Faith رونمایی شد

جهش اقتصاد گزارش می دهد/ بیمه دی پشتیبان جامعه در عصر تهدیدات نوین

ناسا یک ماهواره دانشجویی را به فضا می‌فرستد

آپدیت نرم‌افزاری بعدی آیفون این ویژگی‌ها را به‌همراه می‌آورد

«حس هفتم» در انسان کشف شد!

هیچ‌کس توانایی رقابت با GTA را ندارد؛ سخنان جالب از توسعه‌دهنده Saints Row

کشف بزرگ‌ترین تار عنکبوت دنیا با اندازه نصف زمین تنیس در اعماق زمین

مشخصات پوکو پد M1 لو رفت؛ تبلت ارزشمند شیائومی

آلزایمر با تخریب عصب‌ها در بافت چربی، فراتر از مغز اثر می‌گذارد

یکی از ویژگی‌های Phone Link ویندوز 11 حذف می‌شود

رازهای دارکوب؛ چگونه پرنده‌ای چند گرمی خود را به چکشی تمام‌عیار تبدیل می‌کند؟

12 گوشی شیائومی نسخه آزمایشی HyperOS 3 را دریافت کردند

افزایش دور کمر عاملی در تخریب حافظه زنان

نسخه جدید Mass Effect همچنان در دست توسعه است

آیا کلسیم و منیزیم فشار خون بالا را کاهش می‌دهد؟

بازی GTA 6 «تجربه‌ای خیره‌کننده و بی‌رقیب» را رقم می‌زند

رونمایی «اسپیس‌ایکس» از یک فرودگر ساده‌تر برای تسریع بازگشت به ماه

فروش بازی Elden Ring Nightreign فراتر از انتظارات بوده است؛ پیش‌بینی موفقیت بیشتر با DLC

ژلی که مینای دندان را چند هفته‌ای بازسازی می‌کند

این کنسول دستی جدید حتی از برخی لپ‌تاپ‌های گیمینگ قدرتمندتر است

شکل‌گیری خطوط راه‌راه روی سطح مریخ در اثر برخورد شهاب‌سنگ

مایکروسافت یکی از مشکلات مهم ویندوز 11 را برطرف می‌کند

اقتصاد سرآمد آنلاین گزارش می دهد/تحول ساختاری و جهش هوشمند بیمه دی؛ مدیریت هادی عبداللهی چگونه این شرکت را به صدر صنعت بیمه رساند

جشن آمریکایی‌ها بابت اولین تماس فضایی چینی‌ها با ناسا

طرح مفهومی جدیدی از بازی Mass Effect 5 منتشر شد

کشف کاتالیزور جدید کره‌ای برای تبدیل دی‌اکسیدکربن به سوخت پاک در دمای پایین

عملکرد “ودی” زیر ذره‌بین بورس/ رشد فروش بیمه دی متفاوت تر از رقبا

بازی Halo Infinite به‌زودی آخرین آپدیت بزرگ خود را دریافت خواهد کرد

نقش میکروب‌های روده کودکان نوپا در کاوشگری

چهارمین بازی پرفروش تاریخ؛ Red Dead Redemption 2 به دستاورد خیره‌کننده‌ای رسید

راز مهمان 7 میلیارد ساله از اعماق کهکشان: عبوری که شاید دیگر تکرار نشود

سیمای اقتصادی گزارش می دهد/ از امضای تفاهم‌نامه تا رشد تراز مالی بررسی شد؛ بیمه دی و تحولی راهبردی در حمل‌ونقل با توسعه پوشش‌ها

روابط گستر گزارش می دهد/ بیمه دی همچنان در جایگاه برتر میان شرکت‌های خصوصی