سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

بازاریابی سبز و بررسی نقش آن در برندینگ مقالات بازاریابی

بازاریابی سبز و بررسی نقش آن در برندینگ
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - مسئولیت زیست‌محیطی موضوعی است که هم برای برندینگ و هم برای مصرف‌کنندگان ارزشمند است؛ بنابراین باید پی ببریم بازاریابی سبز چیست؟ در ادامه این موضوع را بررسی می‌کنیم.
مجموعه مستند طبیعت سیاره آبی دو، باهدف پاک‌سازی اقیانوس‌ها از زباله‌های پلاستیکی ساخته شده است. این مستند تأثیر زیادی بر بینندگان داشت و آن‌ها را از میزان زباله‌های زیادی که موجب آلودگی دریاها شده بودند، متعجب کرد.
با وجود افزایش روزافزون میزان سطح پلاستیک و آلودگی که سیاره ما را درگیر می‌کند پیشنهاد می‌شود شرکت‌ها بیشتر از گذشته رویکرد سبزتری برای کسب‌وکار خود در نظر بگیرند تا اثرات زیان‌بار زیست‌محیطی کمتری داشته باشند.
هر چند بازاریابی سبز مفهوم جدیدی نیست ولی ممکن است هنوز نام آن را نشنیده باشید. بااین‌وجود در دنیای کسب‌وکار امروزی ضروری است که در مورد این موضوع اطلاعات کاملی داشته باشید؛ زیرا این امر باعث می‌شود نه تنها کره زمین را از نابودی نجات دهید بلکه با استفاده از استراتژی بازاریابی سبز بتوانید مشتریان و مخاطبان زیادی را جلب نمایید.
خوشبختانه امروزه شرکت‌هایی که به این موضوع اهمیت می‌دهند توانسته‌اند موفق‌تر عمل کنند و این فقط یک مد نیست بلکه هدفی است که جهان به سمت آن می‌رود بنابراین اگر می‌خواهید در این کار عملکرد موفقی داشته باشید بهتر است این کار را زودتر شروع کنید تا بتوانید نسبت به رقبا پیشی بگیرید. علاوه براین در هزینه‌های شرکت نیز صرفه‌جویی می‌شود.
اگر شما نیز می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد بازاریابی سبز و راهکارهای پایدار تجاری داشته باشید با موفق شو همراه باشید.
بازاریابی سبز چیست؟

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


بازاریابی سبز که با عنوان بازاریابی محیطی نیز شناخته می‌شود عبارت است از بازاریابی محصولات و خدماتی که به بهبود محیط‌زیست کمک می‌کنند و استفاده از آن‌ها از نظر محیط‌زیستی توصیه می‌شود. این بازاریابی با انجام اقداماتی مانند زیر قابل اجرا است:
از وسایل یک‌بار مصرف کمتری استفاده شود. محصولات در صورت امکان بسته‌بندی نشوند. محصولات از مواد تجدید پذیر و بازیافتی ساخته شوند. محصولات به روشی پایدار تولید شوند. تولید محصولات باعث آلودگی محیط‌زیست نشود. برای شرکت‌های خدماتی که کالایی تولید نمی‌کنند این اقدامات کمی متفاوت است. در این نوع شرکت‌ها نیز هدف و تلاش این است که کمتر به محیط‌زیست زیان برسانید و با محیط سازگار باشید. اگر در یک شرکت تاکسی یک راننده هستید آیا از اتومبیل‌هایی هیبریدی با میزان آلایندگی کمتری استفاده می‌کنید؟ اگر مشغول کار دفتری هستید آیا مطمئن هستید که کاغذی که استفاده می‌کنید قابل بازیافت است؟ اگر این موارد را رعایت می‌کنید پس مطمئن شوید که مشتریان شما از این کار شما اطلاع پیدا می‌کنند زیرا این کار شما بازاریابی محیطی محسوب می‌شود. بازاریابی سبز یا بازاریابی محیطی نشان از مسئولیت اجتماعی و تأثیرات زیست‌محیطی ناشی از آن است.
چرا باید بازاریابی سبز را انتخاب کنیم؟

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


استفاده از بازاریابی سبز نه تنها برای بقای کره خاکی مفید است بلکه باعث می‌شود مصرف‌کنندگان و مشتریان زیادی را جلب نمایید. علاوه بر این افراد زیادی به محیط‌زیست اهمیت می‌دهند و آن‌ها برای تولید محصولات پایدار و سازگار با محیط‌زیست تلاش می‌کنند.
همان‌طور که گفته شد اگر برند شرکت خود را با بازاریابی سبز تبلیغ و معرفی کنید افراد بیشتری از کسب‌وکار شما استقبال می‌کنند؛ زیرا بقای زمین برای آن‌ها اهمیت دارد. بازاریابی سبز نوعی تبلیغات احساسی است که موردتوجه بسیاری از مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.
بر اساس گزارش‌هایی که از کسب‌وکارهای کوچک به‌دست‌آمده، 55 درصد از مصرف‌کنندگان مایل هستند هزینه بیشتری پرداخت کنند تا محصولات سازگار با محیط‌زیست را خریداری کنند.
با بررسی بیشتر متوجه شدیم که 52 درصد از مصرف‌کنندگان ابتدا نوع بسته‌بندی را بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند که محصول آن‌ها پایدار است؛ بنابراین اگر فکر می‌کنید که بازاریابی سبز به زیان کسب‌وکار شما است سخت در اشتباه هستید. کمپین‌های بازاریابی کسب‌وکار شما مانند تمام صاحبان کسب‌وکارهای بزرگ می‌توانند از استراتژی‌های بازاریابی سبز استفاده کنند.
برندهای سبز
در حال حاضر برخی از شرکت‌های موفق در سراسر دنیا از استراتژی‌های بازاریابی سبز استفاده کرده‌اند یا اقداماتی انجام داده‌اند تا با این استراتژی آشنا شوند. در ادامه معروف‌ترین برندهایی که در این زمینه فعالیت دارند را معرفی می‌کنیم:
اپل
ممکن است شرکت اپل را در رده‌های شرکت‌های سبز نشناسید ولی این شرکت اقدامات زیادی در این زمینه انجام داده است. آن‌ها برای بازاریابی سبز منابع انرژی تجدید پذیر بیش از 1 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اپل در آمریکا برای تأمین انرژی از انرژی خورشیدی استفاده می‌کند.
برخی شاید فکر کنند دستگاه‌ها و محصولات اپل محصولاتی دورریختنی هستند ولی این‌گونه نیست بلکه اپل اقدامات مهمی در جهت تولید محصولات قابل بازیافت برداشته است.
اپل از مشتریان خود می‌خواهد تا محصولات را پس از استفاده با قیمتی پایین‌تر برگردانند تا آن‌ها بتوانند این محصولات را بازیافت کنند. این شرکت تلاش‌های زیادی برای سبز بودن می‌کند و این کمترین فعالیتی است که سایر شرکت‌ها نیز می‌توانند در این راستا انجام دهند.
آدیداس
آدیداس شرکت دیگری است که درزمینهٔ بازاریابی سبز فعالیت می‌کند. این شرکت همواره در تلاش است تا محصولات پایداری تولید کند به‌گونه‌ای که مواد پلاستیکی حذف شود. این شرکت همواره بر صرفه‌جویی در محیط‌زیست و سرسبزی محصولات تأکید می‌کند.
سرسبز
لوازم‌آرایشی سرسبز یکی دیگر از شرکت‌هایی است که درزمینهٔ محیط‌زیست و تولید محصولات پایدار مشغول فعالیت است. سرسبز تمام محصولات خود را در قالب بسته‌بندی‌های سازگار با محیط‌زیست و عاری از مواد شیمیایی و مضر عرضه می‌کند.
دلیل اصلی موفقیت این شرکت استفاده از تکنیک‌های بازاریابی سبزی است که به کار گرفته است. این شرکت مانند شرکت‌های موفق اپل و آدیداس از مواد قابل بازیافت استفاده کرده است و بدین ترتیب توانسته است درزمینهٔ بازاریابی سبز گامی مهم بردارد.
چگونه می‌توان یک کسب‌وکار سبز داشت؟

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


اگر به دنبال مشتریان جدیدی هستید یا حفظ و نگه‌داری کره زمین برای شما اهمیت دارد پیشنهاد می‌شود به سمت بازاریابی سبز بروید و کار خود را در این زمینه شروع کنید. با انجام اقدامات زیر می‌توانید مطمئن شوید که محصولات و خدمات شما سبز شناخته می‌شوند؛ موفق شو سایتی است که می‌توانید در این زمینه به شما کمک کند.
از فعالیتی خاص حمایت کنید.
اگر محصول شما با محیط‌زیست سازگار نیست از یک فعالیت پشتیبانی کنید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید در امور خیریه سرمایه‌گذاری کنید یا کارهای خود را بر در فضای اینترنت تبلیغ کنید.
سرمایه‌گذاری کنید.
برای موفقیت در بازاریابی سبز و پیشروی به‌سوی سبز شدن محصولات و خدمات خود، سرمایه‌گذاری کنید.
کارکنان شرکت خود را تشویق کنید تا برای سبز شدن گام بردارند.
همواره به کارکنان خود تأکید کنید تا اقداماتی در جهت هر چه سبز شدن شرکت انجام دهند. به آن‌ها پیشنهاد دهید تا از محصولات قابل بازیافت استفاده کنند. به‌عنوان‌مثال به‌جای لیوان‌های پلاستیکی از لیوان‌های قابل بازیافت استفاده کنند.
برای موفقیت خود تبلیغ کنید
اگر می‌خواهید درزمینه بازاریابی سبز موفق باشید حتماً تبلیغات لازم در این زمینه را داشته باشید. سعی کنید بازاریابی سبز را درباره عوامل موفقیت در کسب و کارتان به کار بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از مطالب سایت موفق شو استفاده کنید.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/197673/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاریابی ها در جذب نیروی کار مورد نیاز شرکت ها در استان البرز فعال شوند

نمایشگاه «شهرهای خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری تهران» برگزار می‌شود

روسیه گرفتار بحران نرم‌افزاری شد

مهیا شدن اینترنت امن برای کودکان با یک کد دستوری

همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران نقطه عطف توانمندسازی اقتصاد شهری است

کارنامه 10ماهه وزارت نفت/ افزایش درآمدهای نفتی

استانداردسازی 98 درصد جایگاه‌های سی‌ان‌جی منطقه قم

دریانوردان پایانه‌های نفتی ایران نمونه کشوری شدند

ارائه خدمات مشاوره به خانواده‌های آسیب‌پذیر در سرای محلات منطقه 15

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان: بیمه پردازی در تامین اجتماعی شرط اصلی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی قلمداد شود

جذب 95 درصدی اعتبارات مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان بر نقش تعاونی‌ها در توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر تاکید کرد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد: کمک بلاعوض به تعاونی‌های فراگیر و سه دهک پایین درآمدی در گلستان

مدل 5G گلکسی A23 سامسونگ با تراشه Snapdragon 695 دیده شد

تا مهرماه 70 درصد به ظرفیت کل اینترنت کشور افزوده می‌شود

معرفی بازی های جدید برای کنسول Mega Drive Mini 2 توسط سگا

بررسی وضعیت مدیریت بحران منطقه 8 در پویش قرار خدمت

توافق کامل شهرداری و وزارت دفاع درباره پروژه شاخه غربی یادگار امام(ره)

افزایش ارتباط مدیران با شهروندان در این دوره از مدیریت شهری

آغاز جشنواره تابستانه منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد

بهسازی معابر و بزرگراه‌های جنوب شهر با پخش بیش از 3 هزار تن آسفالت در منطقه 19

ضرورت توجه مدیریت شهری به احداث پارکینگ محله‌ای با اولویت بافت فرسوده

گزارش صداوسیما از توسعه دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم

وقتی کنسول‌پلیرها شروع به بازی با پی‌سی می‌کنند!

ویدئویی از بازی لغو شده‌ی صورت‌زخمی 2 به بیرون درز کرد

مشخصات یک گوشی ارزان قیمت از خانواده‌ ردمی شیائومی منتشر شد

جعبه‌گشایی و نگاه نزدیک به شیائومی 12 لایت 5G پیش از معرفی رسمی

گوشی‌های جذابی که هیچوقت عرضه نشدند!

10 گوشی پرطرفدار هفته

از تبار هابیلیان

تبدیل بوستان گفتگو به نمایشگاه دائمی فناوری/12 ایستگاه مترو در نیمه دوم امسال افتتاح می‌شود

ثبت رکوردهای جدید از حملات باج‌افزاری

4 بلایی که نباید سر باتری لپ‌تاپ دربیاورید

مشخصات شیائومی 12T افشا شد

استفاده از گوگل آنالیتیکس ممنوع می‌شود

شیوه‌هایی برای نابودی باتری گوشی عزیزتان

آیا نسخۀ موبایلی Warzone جایگزین Call of Duty: Mobile خواهد شد؟

آغاز ساخت نخستین مشعل پاک و بسته کشور در پتروشیمی صدف خلیج فارس

راهکار ممانعت از تخلفات در پیش فروش آپارتمان‌ها

ضرورت اجرای دقیق ضوابط و قواعد شهری در منطقه 22

طرح توانمندسازی اقتصادی بانوان محله عبدل‌آباد در منطقه 19 اجرا می‌شود

نخستین جشنواره فرهنگی-هنری «مهاجر» برگزار می‌شود

نشست تأمین مالی طرح احیای چاه‌های کم‌بازده و غیرفعال شرکت ملی نفت برگزار می‌شود

اقدام‌های معاونت منابع انسانی از ابتدای دولت سیزدهم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد: یکی از حربه‌های دشمنان نظام به دام انداختن جوانان بوسیله اعتیاد است

قیمت نفت افزایش یافت

تصویب 44 طرح تعاونی های متقاضی تسهیلات، از محل خط اعتباری ویژه بخش تعاون در کردستان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان: با نیاز سنجی بازارکار و تعامل با دانشگاه علمی کاربردی بخش زیادی از مشکلات اشتغال رفع می شود

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان: برگزاری 73درصد از مجامع عمومی تعاونیهای سهام عدالت

شناسایی 557 سرای نا ایمن و 7 سرای بحرانی در بازار