سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

بازاریابی سبز و بررسی نقش آن در برندینگ مقالات بازاریابی

بازاریابی سبز و بررسی نقش آن در برندینگ
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - مسئولیت زیست‌محیطی موضوعی است که هم برای برندینگ و هم برای مصرف‌کنندگان ارزشمند است؛ بنابراین باید پی ببریم بازاریابی سبز چیست؟ در ادامه این موضوع را بررسی می‌کنیم.
مجموعه مستند طبیعت سیاره آبی دو، باهدف پاک‌سازی اقیانوس‌ها از زباله‌های پلاستیکی ساخته شده است. این مستند تأثیر زیادی بر بینندگان داشت و آن‌ها را از میزان زباله‌های زیادی که موجب آلودگی دریاها شده بودند، متعجب کرد.
با وجود افزایش روزافزون میزان سطح پلاستیک و آلودگی که سیاره ما را درگیر می‌کند پیشنهاد می‌شود شرکت‌ها بیشتر از گذشته رویکرد سبزتری برای کسب‌وکار خود در نظر بگیرند تا اثرات زیان‌بار زیست‌محیطی کمتری داشته باشند.
هر چند بازاریابی سبز مفهوم جدیدی نیست ولی ممکن است هنوز نام آن را نشنیده باشید. بااین‌وجود در دنیای کسب‌وکار امروزی ضروری است که در مورد این موضوع اطلاعات کاملی داشته باشید؛ زیرا این امر باعث می‌شود نه تنها کره زمین را از نابودی نجات دهید بلکه با استفاده از استراتژی بازاریابی سبز بتوانید مشتریان و مخاطبان زیادی را جلب نمایید.
خوشبختانه امروزه شرکت‌هایی که به این موضوع اهمیت می‌دهند توانسته‌اند موفق‌تر عمل کنند و این فقط یک مد نیست بلکه هدفی است که جهان به سمت آن می‌رود بنابراین اگر می‌خواهید در این کار عملکرد موفقی داشته باشید بهتر است این کار را زودتر شروع کنید تا بتوانید نسبت به رقبا پیشی بگیرید. علاوه براین در هزینه‌های شرکت نیز صرفه‌جویی می‌شود.
اگر شما نیز می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد بازاریابی سبز و راهکارهای پایدار تجاری داشته باشید با موفق شو همراه باشید.
بازاریابی سبز چیست؟

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


بازاریابی سبز که با عنوان بازاریابی محیطی نیز شناخته می‌شود عبارت است از بازاریابی محصولات و خدماتی که به بهبود محیط‌زیست کمک می‌کنند و استفاده از آن‌ها از نظر محیط‌زیستی توصیه می‌شود. این بازاریابی با انجام اقداماتی مانند زیر قابل اجرا است:
از وسایل یک‌بار مصرف کمتری استفاده شود. محصولات در صورت امکان بسته‌بندی نشوند. محصولات از مواد تجدید پذیر و بازیافتی ساخته شوند. محصولات به روشی پایدار تولید شوند. تولید محصولات باعث آلودگی محیط‌زیست نشود. برای شرکت‌های خدماتی که کالایی تولید نمی‌کنند این اقدامات کمی متفاوت است. در این نوع شرکت‌ها نیز هدف و تلاش این است که کمتر به محیط‌زیست زیان برسانید و با محیط سازگار باشید. اگر در یک شرکت تاکسی یک راننده هستید آیا از اتومبیل‌هایی هیبریدی با میزان آلایندگی کمتری استفاده می‌کنید؟ اگر مشغول کار دفتری هستید آیا مطمئن هستید که کاغذی که استفاده می‌کنید قابل بازیافت است؟ اگر این موارد را رعایت می‌کنید پس مطمئن شوید که مشتریان شما از این کار شما اطلاع پیدا می‌کنند زیرا این کار شما بازاریابی محیطی محسوب می‌شود. بازاریابی سبز یا بازاریابی محیطی نشان از مسئولیت اجتماعی و تأثیرات زیست‌محیطی ناشی از آن است.
چرا باید بازاریابی سبز را انتخاب کنیم؟

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


استفاده از بازاریابی سبز نه تنها برای بقای کره خاکی مفید است بلکه باعث می‌شود مصرف‌کنندگان و مشتریان زیادی را جلب نمایید. علاوه بر این افراد زیادی به محیط‌زیست اهمیت می‌دهند و آن‌ها برای تولید محصولات پایدار و سازگار با محیط‌زیست تلاش می‌کنند.
همان‌طور که گفته شد اگر برند شرکت خود را با بازاریابی سبز تبلیغ و معرفی کنید افراد بیشتری از کسب‌وکار شما استقبال می‌کنند؛ زیرا بقای زمین برای آن‌ها اهمیت دارد. بازاریابی سبز نوعی تبلیغات احساسی است که موردتوجه بسیاری از مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.
بر اساس گزارش‌هایی که از کسب‌وکارهای کوچک به‌دست‌آمده، 55 درصد از مصرف‌کنندگان مایل هستند هزینه بیشتری پرداخت کنند تا محصولات سازگار با محیط‌زیست را خریداری کنند.
با بررسی بیشتر متوجه شدیم که 52 درصد از مصرف‌کنندگان ابتدا نوع بسته‌بندی را بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند که محصول آن‌ها پایدار است؛ بنابراین اگر فکر می‌کنید که بازاریابی سبز به زیان کسب‌وکار شما است سخت در اشتباه هستید. کمپین‌های بازاریابی کسب‌وکار شما مانند تمام صاحبان کسب‌وکارهای بزرگ می‌توانند از استراتژی‌های بازاریابی سبز استفاده کنند.
برندهای سبز
در حال حاضر برخی از شرکت‌های موفق در سراسر دنیا از استراتژی‌های بازاریابی سبز استفاده کرده‌اند یا اقداماتی انجام داده‌اند تا با این استراتژی آشنا شوند. در ادامه معروف‌ترین برندهایی که در این زمینه فعالیت دارند را معرفی می‌کنیم:
اپل
ممکن است شرکت اپل را در رده‌های شرکت‌های سبز نشناسید ولی این شرکت اقدامات زیادی در این زمینه انجام داده است. آن‌ها برای بازاریابی سبز منابع انرژی تجدید پذیر بیش از 1 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اپل در آمریکا برای تأمین انرژی از انرژی خورشیدی استفاده می‌کند.
برخی شاید فکر کنند دستگاه‌ها و محصولات اپل محصولاتی دورریختنی هستند ولی این‌گونه نیست بلکه اپل اقدامات مهمی در جهت تولید محصولات قابل بازیافت برداشته است.
اپل از مشتریان خود می‌خواهد تا محصولات را پس از استفاده با قیمتی پایین‌تر برگردانند تا آن‌ها بتوانند این محصولات را بازیافت کنند. این شرکت تلاش‌های زیادی برای سبز بودن می‌کند و این کمترین فعالیتی است که سایر شرکت‌ها نیز می‌توانند در این راستا انجام دهند.
آدیداس
آدیداس شرکت دیگری است که درزمینهٔ بازاریابی سبز فعالیت می‌کند. این شرکت همواره در تلاش است تا محصولات پایداری تولید کند به‌گونه‌ای که مواد پلاستیکی حذف شود. این شرکت همواره بر صرفه‌جویی در محیط‌زیست و سرسبزی محصولات تأکید می‌کند.
سرسبز
لوازم‌آرایشی سرسبز یکی دیگر از شرکت‌هایی است که درزمینهٔ محیط‌زیست و تولید محصولات پایدار مشغول فعالیت است. سرسبز تمام محصولات خود را در قالب بسته‌بندی‌های سازگار با محیط‌زیست و عاری از مواد شیمیایی و مضر عرضه می‌کند.
دلیل اصلی موفقیت این شرکت استفاده از تکنیک‌های بازاریابی سبزی است که به کار گرفته است. این شرکت مانند شرکت‌های موفق اپل و آدیداس از مواد قابل بازیافت استفاده کرده است و بدین ترتیب توانسته است درزمینهٔ بازاریابی سبز گامی مهم بردارد.
چگونه می‌توان یک کسب‌وکار سبز داشت؟

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


اگر به دنبال مشتریان جدیدی هستید یا حفظ و نگه‌داری کره زمین برای شما اهمیت دارد پیشنهاد می‌شود به سمت بازاریابی سبز بروید و کار خود را در این زمینه شروع کنید. با انجام اقدامات زیر می‌توانید مطمئن شوید که محصولات و خدمات شما سبز شناخته می‌شوند؛ موفق شو سایتی است که می‌توانید در این زمینه به شما کمک کند.
از فعالیتی خاص حمایت کنید.
اگر محصول شما با محیط‌زیست سازگار نیست از یک فعالیت پشتیبانی کنید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید در امور خیریه سرمایه‌گذاری کنید یا کارهای خود را بر در فضای اینترنت تبلیغ کنید.
سرمایه‌گذاری کنید.
برای موفقیت در بازاریابی سبز و پیشروی به‌سوی سبز شدن محصولات و خدمات خود، سرمایه‌گذاری کنید.
کارکنان شرکت خود را تشویق کنید تا برای سبز شدن گام بردارند.
همواره به کارکنان خود تأکید کنید تا اقداماتی در جهت هر چه سبز شدن شرکت انجام دهند. به آن‌ها پیشنهاد دهید تا از محصولات قابل بازیافت استفاده کنند. به‌عنوان‌مثال به‌جای لیوان‌های پلاستیکی از لیوان‌های قابل بازیافت استفاده کنند.
برای موفقیت خود تبلیغ کنید
اگر می‌خواهید درزمینه بازاریابی سبز موفق باشید حتماً تبلیغات لازم در این زمینه را داشته باشید. سعی کنید بازاریابی سبز را درباره عوامل موفقیت در کسب و کارتان به کار بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از مطالب سایت موفق شو استفاده کنید.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/197673/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سفر معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد جهت پیگیری مشکلات ایثارگران به استان زنجان

گزارش: بازی Battlefield 6 با بودجه 400 میلیون دلاری در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد

پوکو F7 در برابر گلکسی A56؛ کدام گوشی را بخریم؟

علی‌رغم تعدیل گسترده در Xbox، بیش از 40 بازی همچنان در دست توسعه هستند

وقتی ویدیوها را با سرعت بالاتر از حالت عادی تماشا می‌کنید، چه اتفاقی برای مغز می‌افتد؟

جزئیات زیرساخت‌های کارآفرینی دیجیتال و کشف استعدادها در هوش مصنوعی

تعداد بازی‌های انحصاری پلی‌ استیشن از زمان PS3 تقریباً 70% کاهش یافته است

ماهواره هواشناسی اروپا با موشک «فالکون 9» راهی مدار زمین شد

گزارش: تیم کنترل کیفیت ایکس‌ باکس نصف شد

سامانه‌ای نوآورانه برای افزایش اثرگذاری داروهای شیمی‌درمانی

گلباران محل شهادت مسافران پرواز 655 در خلیج فارس

دیدار معاون بهداشت و درمان بنیاد و مدیرکل بنیاد مازندران با خانواده شهیدان محمدرضا ذاکریان و محمد عرفان رمضانی

رئیس Striking Distance مدیرعامل استودیوی سازنده Subnautica 2 شد

بیرون کشیدن گرافن و هیدروژن پاک از دل پسماند نفتی

مدل طلایی گوشی پرفروش شیائومی با قیمت کمتر از مدل عادی معرفی شد

*کسب رتبه نخست صنعت بیمه، توسط بیمه دی در فصل بهار /فروش سه ماهه بیمه دی بالاتر از سایر شرکت ها*

عکس روز ناسا از یک نواختر در دل آسمان

تکنو 3 گوشی بسیار خوش‌قیمت با امکانات مناسب معرفی کرد

ارائه روشی نوین برای تحلیل گسل‌ها با دقت بالا

این گوشی ارزان به نمایشگر روان و شارژ سریع مجهز است

اولین قدم برای تحقق ژنوم مصنوعی انسان

دیدار استاندار و مدیر کل بنیاد مازندران با خانواده شهید نخبه علمی محمدرضا ذاکریان

کشور آمریکا صلاحیت ادعای حقوق بشر در دنیا را ندارد

پیشرفته‌ترین ساعت هوشمند اپل چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

انفجار دو نواختر جدید در آسمان

یادواره شهدای والامقام مدافع وطن در اردبیل برگزار شد

غافل‌گیری گیمرها؛ این جانشین بازی خاطره‌انگیز سوپر ماریو اودیسه است

اپل پس از 2 سال به شبکه اجتماعی تردز پیوست

یک هفته تا «غافلگیری بزرگ» سامسونگ؛ ماجرا چیست؟

امروز زمین در دورترین نقطه از خورشید می‌ایستد

بهبود روش انتقال سلول بنیادی برای ترمیم بافت غضروف

ویروس‌ جدید در خفاش‌ها شناسایی شد

قیمت ناتینگ فون 3 چقدر است؟

کابوس‌ دیدن احتمال مرگ زودرس را 3 برابر افزایش می‌دهد

توسعه‌دهنده FBC: Firebreak به شکست تجاری این بازی اعتراف کرد

«دکمه خود تخریبی»: سناریویی فاجعه‌بار برای پایان جهان

شش بازی در ماه ژوئیه 2025 سرویس گیم پس را ترک خواهند کرد

کشف سیاره‌ای نادر به لطف نظریه انیشتین

نینتندو از هویت تیم توسعه‌دهنده بازی Donkey Kong Bananza پرده برداری کرد

راه شیری بر فراز صخره‌های مخروطی

سه‌ چهارم درآمد استیم از بازی‌های اکشن و نقش‌آفرینی تأمین می‌شود

گوشی ارزان نسل جدید سامسونگ آپدیت بزرگی دریافت کرد

حجم بازی Hell is Us مشخص شد

خطر پنهان گرمایش زمین؛ دمای بالا کیفیت خواب میلیاردها نفر را تهدید می‌کند

اتصالات پنهان در اعماق زمین: گیاهان فراتر از آنچه می‌بینیم، در خاک ریشه دارند

بالاخره می‌دانیم چرا مجسمه‌های ملکه حتشپسوت در مصر باستان نابود شدند

ارائه خدمات به خانواده شهدا رسالت سنگینی بر دوش ماست

تقدیر مدیرکل ارتباطات و مراجعات از تلاش‌های همکاران در پاسخگویی به ایثارگران از طریق خدمات سامانه تلفنی 1616

سری شیائومی 16 شامل یک گوشی برای رقابت مستقیم با آیفون 17 ایر خواهد بود

مانور کمک گرانشی؛ فضاپیماها چگونه با استفاده از سیاره‌ها شتاب می‌گیرند؟