سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

آمیخته بازاریابی یا بازاریابی ترکیبی چیست؟ بازاريابي

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - کسب و کارها همیشه از تکنیک‌ها و ابزارهای بازاریابی متنوع برای تبلیغ و فروش خود استفاده می‌کنند اما اصطلاح “آمیخته بازاریابی” یا Marketing Mix در اواسط قرن بیستم ابداع‌شد. یکی از اولین کاربردهای آن در سال 1953، در انجمن بازاریابی آمریکا بود که در آن استاد بازاریابی دانشگاه هاروارد آقای نیل بوردون، چگونگی توسعه و اجرای برنامه آمیخته بازاریابی را بیان کردند.
شناسایی و تنظیم عناصر آمیخته بازاریابی به یک کسب و کار اجازه می‌دهد تا در هر سطحی سودآوری در تصمیمات بازاریابی خود داشته باشد.
این تصمیمات به یک کسب و کار کمک‌هایی به شرح زیر می‌کند:
نقاط قوت آن را توسعه داده و نقاط ضعف را کاهش می‌دهد. در بازار مزیت رقابتی پایدار بهتری فراهم می‌کند. همکاری سودآور بین شرکا تجاری را بهبود می‌بخشد. از دهه 1950 عناصر آمیخته بازاریابی در پاسخ به فن‌آوری‌های جدید و سایر تغییرات استفاده شد و این استراتژی یکی از بهترین استراتژی‌ها شناخته شده است.
استراتژی 4p ( استراتژی چهار پی)

سیاست و بازاریابی


از دهه 1960 آمیخته بازاریابی با استراتژی 4پی دارای مولفه های قیمت، محصول، تبلیغات و مکان است.
قیمت: قیمت خرید یک محصول، به ارزش درک شده مشتری از محصول بستگی دارد و می‌تواند استراتژی بازاریابی شما را به طرز چشمگیری تغییر دهد. قیمت پایین باعث می‌شود محصول در دسترس مشتریان بیشتری قرار گیرد درحالی‌که قیمت بالاتر برای مشتریانی است که به دنبال محصولات خاص و منحصربه‌فرد هستند. درهرصورت قیمت باید بیشتر از هزینه تولید باشد تا کسب و کار شما بتواند سود کسب کند. محصول: بازاریابان باید چرخه عمر محصول را در نظر بگیرند تا هرگونه چالشی را که ممکن است به وجود بیاید حل کنند. به‌عنوان‌مثال اولین نسخه آی پد دارای مشکل عمر باتری بود که پس از مدت‌زمان مشخصی موردتوجه قرار گرفت و اپل این مشکل را برطرف کرد. تبلیغات: بازاریابی مستقیم و ارتقاء فروش، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات اینترنتی، کاتالوگ‌ها، نمایشگاه‌های تجاری، بیلبوردها و حتی تبلیغات در بالای کابین‌های تاکسی انواع مختلفی از تبلیغات است. همچنین تبلیغات شامل توزیع اطلاعیه‌های مطبوعاتی یا روابط مداوم با رسانه‌ها است. مکان: هر مکان فیزیکی که مشتری بتواند از آن استفاده کند و به آن دسترسی داشته باشد که شامل مراکز توزیع، حمل‌ونقل و انبارداری می‌شود. 7 استراتژی آمیخته بازاریابی

سیاست و بازاریابی


7 استراتژی بازاریابی تعمیم استراتژی چهار پی (4p) است که 3 مولفه شواهد فیزیکی، کارمندان و فرآیندها به آن اضافه شده است.
شواهد: هر چیز ملموس مربوط به یک محصول یا محیط فیزیکی که در آن خدمتی به مشتری ارائه می‌شود. شواهد فیزیکی ممکن است شامل بسته‌بندی محصول، رسید تحویل، علائم یا طرح یک فروشگاه فیزیکی باشد.
کارمندان: کارمندان کسانی هستند که به طور مستقیم با مشتری تعامل دارند (مانند کادر فروش و کادر خدمت مشتری)
فرآیندها: هر چیزی در سازمان که در چگونگی دستیابی به محصول یا خدمات توسط کارکنان و تحویل به مشتریان تاثیر دارد. مثل پاسخگویی به سوالات مشتریان توسط کارکنان پشتیبانی.
آمیخته بازاریابی دیجیتال چیست؟
بازاریابی دیجیتال چگونگی محقق شدن اهداف بازاریابی یک کسب و کار با استفاده از فناوری‌های دیجیتال است.
یک بازاریابی دیجیتال از همان اصول آمیخته بازاریابی سنتی پیروی می‌کند. بااین‌حال این عناصر به نحوه تاثیر اینترنت در فن‌آوری‌های جدید و رفتار مصرف‌کننده بستگی دارد.
چهار سی اس (4cs) از یک آمیخته بازاریابی
در دهه 1990 چهار پی به چهار سی اس تبدیل شد تا توجه بیشتر روی مشتری معطوف شود. چهار سی اس دارای مولفه‌های مصرف‌کننده (مشتریان)، هزینه، دسترسی و ارتباطات است. در برخی موارد، چهار سی اس ممکن است نسبت به چهار پی در یک بازاریابی دیجیتال کاربرد بیشتری داشته باشد.
مصرف‌کننده(مشتریان): بر اساس این مدل روی خواسته‌ها و نیازهای مشتریان تمرکز می‌کنیم که این امر مستلزم مطالعه رفتار و نیازهای مشتریان است.
هزینه: کل هزینه‌های برآورد شده برای دستیابی به یک محصول یا خدمات که فراتر از برچسب قیمت است. هزینه شامل زمان لازم برای تحقیق در مورد یک محصول و خرید آن است همچنین ممکن است شامل هزینه‌های مبادله‌ای باشد که مشتریان باید انجام دهند.
دسترسی: جستجو و خرید یک محصول برای مصرف کنندگان چقدر آسان یا دشوار است. ظهور بازاریابی اینترنتی و خرید اینترنتی باعث شده است تا مشتریان به راحتی بتوانند تصمیم گرفته و از راحتی خریدشان لذت ببرند.
ارتباطات: این مولفه هم به فروشنده و هم به مشتریان بستگی دارد که چگونه توانسته اند باهم ارتباط برقرار کنند که شامل تبلیغات، بازاریابی و نمایش رسانه‌ها می‌شود. در دنیای دیجیتال راه هایی مانند ایمیل، پست‌های وبلاگ، وب‌سایت‌ها و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی پل ارتباطی بین مشتریان و کسب و کارها است.
چگونه می‌توان آمیخته بازاریابی خود را شناسایی کرد

سیاست و بازاریابی


برای به دست آوردن فروش اولیه و ایجاد پایگاه مشتری، هر شغلی باید با شناسایی آمیخته بازاریابی آن شروع کند. اولین قدم در این فرآیند شناسایی مشتری هدف شما است.
زمانی که بدانید مشتری شما کیست، می‌توانید رابطه آن‌ها با کسب و کار خود را درک کنید. برای این‌که مشتری هدف خود را مشخص کنید باید به سوالات زیر پاسخ دهید:
مشتری هدف شما چه مشکلی دارد؟ پیدا کردن راه حل برای مشتری چه سودی برای شما دارد؟ مشتری هدف نسبت به رقبا چه احساسی دارد؟ در مورد شما چطور؟ چه چیزی مشتری هدف را برای خرید از شما ترغیب می‌کند؟ در مرحله بعد، اهداف خود را برای فروش و رشد و همچنین بودجه خود برای اقدامات بازاریابی مشخص کنید. سپس یک تاکتیک بازاریابی را انتخاب کنید که به شما برای رسیدن به مشتریان مورد نظر خود و رسیدن به آن اهداف کمک می‌کند.
به‌عنوان‌مثال اگر برای فروش یک محصول به 25 عدد سرنخ (مشتری بالقوه) نیاز دارید و می خواهید در این ماه 1000 واحد از محصولتان را بفروشید پس به 25000 سرنخ جدید نیاز دارید. می دانید مشتری هدف شما دو وب سایت مختلف را می خواند و به آن‌ها اعتماد دارد، یکی با 25000 بازدیدکننده در ماه و دیگری با یک‌میلیون بازدیدکننده در ماه. وب‌سایتی که فقط 25000 بازدیدکننده در ماه دارد تبلیغات در آن بسیار ارزان‌تر است، اما بعید است که همه 25000 بازدیدکننده منجر به مشتری جدید ‌شوند. بنابراین وب‌سایت با یک‌میلیون بازدیدکننده ماهانه حتی اگر گران‌تر باشد، گزینه بهتری برای صرف هزینه تبلیغاتی شماست.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/120440/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

احداث نیروگاه جدید با سرمایه گذاری شرکت میکامال در کیش

قوانین خلق‌الساعه با شرایط ثبات اقتصادی همخوانی ندارد

بارگذاری لحظه‌ای اطلاعات بخش‌های مختلف کیش در سایت شفاف

اپل احتمالا از آیفون SE پلاس در سال آینده میلادی رونمایی خواهد کرد

قدردانی سه قهرمان پارالمپیک از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای استخدام در بانک رفاه

نسل بعدی ویوو Nex از قدرتمندترین تراشه کوالکام استفاده می‌کند

روسیه به دنبال ارز ملی دیجیتال برای مقابله با تحریم

سونی اکسپریا Pro I معرفی شد

واکنش زاکربرگ به انتشار اسناد گسترده علیه فیسبوک

رنگ جدید گوشی گلکسی S22 اولترا سامسونگ معرفی شد

آپدیت iOS 15.1 منتشر شد

آمریکا دفتر فضای سایبری تاسیس می‌کند

آپدیت سری گلکسی S21 با وصله امنیتی نوامبر ٢٠٢١

موتورولا Moto G200 ماه آینده از راه خواهد رسید

ظاهرا LG در حال کار روی اولین کروم‌ بوک خود است

ایجاد قلمروی اسلامی در فضای مجازی

نمونه اولیه مایکروسافت Surface Neo که کنسل شد را ببینید

گلکسی S22 اولترا سرعت شارژ سریع‌تری نسبت به برادران خود دارد

اجرای طرح‌های پیشران محرک توسعه پارک‌های شیمیایی است

سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه سراسر کشور برقرار است

مناطق آزاد برای تبدیل به مناطق سبز می‌توانند الگوی کل کشور باشند

توسعه فعالیت ها و رفع موانع مناطق آزاد با حضور سعید محمد

صنایع پایین دستی یکی از ظرفیت های موجود برای سرمایه گذاری

رشد چشمگیر شرکت های دانش بنیان در کشور

میانگین مصرف خانگی برق در کشور، 32 درصد و در تهران 42 درصد است

افزایش روزانه 400 هزار بشکه‌ای عرضه نفت اوپک‌پلاس در نوامبر

تصاویر جدید اکسپریا پرو آی سونی با حسگر دوربین فوق‌العاده یک اینچی منتشر شد

ظاهرا ال جی در حال کار روی اولین کروم‌ بوک خود است

وایکینگ‌ها دقیقا هزار سال پیش در آمریکای شمالی زندگی می‌کردند

موتورولا Moto G200 با نمایشگر 144 هرتزی و اسنپدراگون 888 ماه آینده از راه خواهد رسید

بنچمارک اولیه پیکسل 6؛ تنسور ضعیف‌تر از اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100

Merlin، اپلیکیشنی که صدای پرندگان را تشخیص می‌دهد

اس‌کی هاینیکس از توسعه HBM3 DRAM خبر داد

شیائومی دوربین 108 مگاپیکسلی را به سری ردمی نوت 11 می‌آورد

تیشرت‌هایتان را با طرح دلخواه خود انتخاب  کنید

اکسپریا پرو آی سونی با حسگر دوربین 1 اینچی و قیمت 1800 دلار معرفی شد

ممکن است گلکسی S22 اولترا سرعت شارژ سریع‌تری نسبت به برادران خود داشته باشد

Honor Play5 Youth در چین عرضه شد

بازار فعالیت در بخش ویدیو را پایان می‌دهد

تراشه M1 Max در بنچمارک‌های گرافیکی انفینیتی فوتو عملکرد کارت گرافیک 6000 دلاری AMD را شکست می‌دهد

دولت توکیو سرانجام با فلاپی دیسک خداحافظی می‌کند

ایجاد صندوق حمایتی برای زنان سرپرست خانوار و دختران با نیاز‌های ویژه

تحصیل مجازی مادران دانشجو/ طرح حامی مادر در کدام واحد دانشگاهی اجرا می‌شود؟

صندوق روستاییان و عشایر کرمانشاه بیش از 65 هزار نفر بیمه شده دارد

آغاز فرایند ثبت‌نام جشنواره ملی امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحد نمونه آذربایجان شرقی

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد: باید برای بازنشستگان آینده نگری صورت گیرد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان: کاربردی بودن طرح های پژوهشی هدفمند استان منجر به اشتغال پایدار می شود

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم تاکید کرد: لزوم توسعه اشتغال زندانیان با استفاده از آموزشهای فنی و مهارتی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان : مشارکت در اهدای خون با توجه به نیازمندی استان وظیفه همگانی است

برگزاری مجمع عمومی سالیانه هیات ورزش کارگری استان آذربایجان شرقی