سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

آمیخته بازاریابی یا بازاریابی ترکیبی چیست؟ بازاريابي

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - کسب و کارها همیشه از تکنیک‌ها و ابزارهای بازاریابی متنوع برای تبلیغ و فروش خود استفاده می‌کنند اما اصطلاح “آمیخته بازاریابی” یا Marketing Mix در اواسط قرن بیستم ابداع‌شد. یکی از اولین کاربردهای آن در سال 1953، در انجمن بازاریابی آمریکا بود که در آن استاد بازاریابی دانشگاه هاروارد آقای نیل بوردون، چگونگی توسعه و اجرای برنامه آمیخته بازاریابی را بیان کردند.
شناسایی و تنظیم عناصر آمیخته بازاریابی به یک کسب و کار اجازه می‌دهد تا در هر سطحی سودآوری در تصمیمات بازاریابی خود داشته باشد.
این تصمیمات به یک کسب و کار کمک‌هایی به شرح زیر می‌کند:
نقاط قوت آن را توسعه داده و نقاط ضعف را کاهش می‌دهد. در بازار مزیت رقابتی پایدار بهتری فراهم می‌کند. همکاری سودآور بین شرکا تجاری را بهبود می‌بخشد. از دهه 1950 عناصر آمیخته بازاریابی در پاسخ به فن‌آوری‌های جدید و سایر تغییرات استفاده شد و این استراتژی یکی از بهترین استراتژی‌ها شناخته شده است.
استراتژی 4p ( استراتژی چهار پی)

سیاست و بازاریابی


از دهه 1960 آمیخته بازاریابی با استراتژی 4پی دارای مولفه های قیمت، محصول، تبلیغات و مکان است.
قیمت: قیمت خرید یک محصول، به ارزش درک شده مشتری از محصول بستگی دارد و می‌تواند استراتژی بازاریابی شما را به طرز چشمگیری تغییر دهد. قیمت پایین باعث می‌شود محصول در دسترس مشتریان بیشتری قرار گیرد درحالی‌که قیمت بالاتر برای مشتریانی است که به دنبال محصولات خاص و منحصربه‌فرد هستند. درهرصورت قیمت باید بیشتر از هزینه تولید باشد تا کسب و کار شما بتواند سود کسب کند. محصول: بازاریابان باید چرخه عمر محصول را در نظر بگیرند تا هرگونه چالشی را که ممکن است به وجود بیاید حل کنند. به‌عنوان‌مثال اولین نسخه آی پد دارای مشکل عمر باتری بود که پس از مدت‌زمان مشخصی موردتوجه قرار گرفت و اپل این مشکل را برطرف کرد. تبلیغات: بازاریابی مستقیم و ارتقاء فروش، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات اینترنتی، کاتالوگ‌ها، نمایشگاه‌های تجاری، بیلبوردها و حتی تبلیغات در بالای کابین‌های تاکسی انواع مختلفی از تبلیغات است. همچنین تبلیغات شامل توزیع اطلاعیه‌های مطبوعاتی یا روابط مداوم با رسانه‌ها است. مکان: هر مکان فیزیکی که مشتری بتواند از آن استفاده کند و به آن دسترسی داشته باشد که شامل مراکز توزیع، حمل‌ونقل و انبارداری می‌شود. 7 استراتژی آمیخته بازاریابی

سیاست و بازاریابی


7 استراتژی بازاریابی تعمیم استراتژی چهار پی (4p) است که 3 مولفه شواهد فیزیکی، کارمندان و فرآیندها به آن اضافه شده است.
شواهد: هر چیز ملموس مربوط به یک محصول یا محیط فیزیکی که در آن خدمتی به مشتری ارائه می‌شود. شواهد فیزیکی ممکن است شامل بسته‌بندی محصول، رسید تحویل، علائم یا طرح یک فروشگاه فیزیکی باشد.
کارمندان: کارمندان کسانی هستند که به طور مستقیم با مشتری تعامل دارند (مانند کادر فروش و کادر خدمت مشتری)
فرآیندها: هر چیزی در سازمان که در چگونگی دستیابی به محصول یا خدمات توسط کارکنان و تحویل به مشتریان تاثیر دارد. مثل پاسخگویی به سوالات مشتریان توسط کارکنان پشتیبانی.
آمیخته بازاریابی دیجیتال چیست؟
بازاریابی دیجیتال چگونگی محقق شدن اهداف بازاریابی یک کسب و کار با استفاده از فناوری‌های دیجیتال است.
یک بازاریابی دیجیتال از همان اصول آمیخته بازاریابی سنتی پیروی می‌کند. بااین‌حال این عناصر به نحوه تاثیر اینترنت در فن‌آوری‌های جدید و رفتار مصرف‌کننده بستگی دارد.
چهار سی اس (4cs) از یک آمیخته بازاریابی
در دهه 1990 چهار پی به چهار سی اس تبدیل شد تا توجه بیشتر روی مشتری معطوف شود. چهار سی اس دارای مولفه‌های مصرف‌کننده (مشتریان)، هزینه، دسترسی و ارتباطات است. در برخی موارد، چهار سی اس ممکن است نسبت به چهار پی در یک بازاریابی دیجیتال کاربرد بیشتری داشته باشد.
مصرف‌کننده(مشتریان): بر اساس این مدل روی خواسته‌ها و نیازهای مشتریان تمرکز می‌کنیم که این امر مستلزم مطالعه رفتار و نیازهای مشتریان است.
هزینه: کل هزینه‌های برآورد شده برای دستیابی به یک محصول یا خدمات که فراتر از برچسب قیمت است. هزینه شامل زمان لازم برای تحقیق در مورد یک محصول و خرید آن است همچنین ممکن است شامل هزینه‌های مبادله‌ای باشد که مشتریان باید انجام دهند.
دسترسی: جستجو و خرید یک محصول برای مصرف کنندگان چقدر آسان یا دشوار است. ظهور بازاریابی اینترنتی و خرید اینترنتی باعث شده است تا مشتریان به راحتی بتوانند تصمیم گرفته و از راحتی خریدشان لذت ببرند.
ارتباطات: این مولفه هم به فروشنده و هم به مشتریان بستگی دارد که چگونه توانسته اند باهم ارتباط برقرار کنند که شامل تبلیغات، بازاریابی و نمایش رسانه‌ها می‌شود. در دنیای دیجیتال راه هایی مانند ایمیل، پست‌های وبلاگ، وب‌سایت‌ها و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی پل ارتباطی بین مشتریان و کسب و کارها است.
چگونه می‌توان آمیخته بازاریابی خود را شناسایی کرد

سیاست و بازاریابی


برای به دست آوردن فروش اولیه و ایجاد پایگاه مشتری، هر شغلی باید با شناسایی آمیخته بازاریابی آن شروع کند. اولین قدم در این فرآیند شناسایی مشتری هدف شما است.
زمانی که بدانید مشتری شما کیست، می‌توانید رابطه آن‌ها با کسب و کار خود را درک کنید. برای این‌که مشتری هدف خود را مشخص کنید باید به سوالات زیر پاسخ دهید:
مشتری هدف شما چه مشکلی دارد؟ پیدا کردن راه حل برای مشتری چه سودی برای شما دارد؟ مشتری هدف نسبت به رقبا چه احساسی دارد؟ در مورد شما چطور؟ چه چیزی مشتری هدف را برای خرید از شما ترغیب می‌کند؟ در مرحله بعد، اهداف خود را برای فروش و رشد و همچنین بودجه خود برای اقدامات بازاریابی مشخص کنید. سپس یک تاکتیک بازاریابی را انتخاب کنید که به شما برای رسیدن به مشتریان مورد نظر خود و رسیدن به آن اهداف کمک می‌کند.
به‌عنوان‌مثال اگر برای فروش یک محصول به 25 عدد سرنخ (مشتری بالقوه) نیاز دارید و می خواهید در این ماه 1000 واحد از محصولتان را بفروشید پس به 25000 سرنخ جدید نیاز دارید. می دانید مشتری هدف شما دو وب سایت مختلف را می خواند و به آن‌ها اعتماد دارد، یکی با 25000 بازدیدکننده در ماه و دیگری با یک‌میلیون بازدیدکننده در ماه. وب‌سایتی که فقط 25000 بازدیدکننده در ماه دارد تبلیغات در آن بسیار ارزان‌تر است، اما بعید است که همه 25000 بازدیدکننده منجر به مشتری جدید ‌شوند. بنابراین وب‌سایت با یک‌میلیون بازدیدکننده ماهانه حتی اگر گران‌تر باشد، گزینه بهتری برای صرف هزینه تبلیغاتی شماست.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/120440/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوشی جنگ ستارگان رونمایی شد؛ مدل سفارشی رینو 14F با طراحی جذاب

ترکیبی طبیعی که سلول‌های پیر را 28 روزه جوان می‌کند!

ریمستر بازی ترسناک Cold Fear در راه است

کشف ساختارهای عجیب و غریب در خون افراد مبتلا به کووید طولانی‌مدت

وبینار رایگان یاد بگیر چطور از AI برای سود بیشتر استفاده کنی!

اختراع انقلابی اپل؛ سنسور جدید دوربین، هم‌پای چشم انسان!

عکس روز ناسا از دنباله سرگردان «دنباله‌دار لمون»

لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر جدید هواوی با 24 گیگابایت رم در راه است

رزماری، مرهم سریع زخم‌ها می‌شود

مشخصات و رنگ‌بندی گوشی‌های جدید هواوی اعلام شد

تجارت گردان گزارش می دهد/ بیمه دی؛ پیشگام ارائه پوشش‌های متفاوت در مسئولیت مدنی

نقش پررنگ همسالان در آغاز سیگار کشیدن جوانان

اقتصاد گویا گزارش می دهد/ حضور بیمه دی در کیش اینوکس 2025 بررسی شد؛ پیوند راهبردی بیمه و بازار سرمایه با چهار رونمایی و سه تفاهم‌نامه بزرگ

پوستر پوکو F8 منتشر شد؛ گوشی ارزشمند با طراحی عجیب

تشخیص زودهنگام «آب‌سیاه» ممکن شد

عجیب‌ترین طراحی امسال؟ گوشی جدید هواوی با دو حلقه پشتی به‌نمایش درآمد

راز شکل‌گیری زانوی پرتو کیهانی فاش شد

فهرست بدترین بازی‌های سال 2025 براساس نمرات متاکریتیک اعلام شد

مک بوک M5 برای چه کسانی مناسب‌ تره؟

کشف ارتباط عجیب هوش و شنوایی: چرا بعضی افراد در شلوغی خوب نمی‌شنوند؟

تحلیل محمدحسین رسولی از جیتکس دبی 2025 و مسیر آینده‌ی هوش مصنوعی

اطلاعات تازه‌ای از آیفون ایر 2 لو رفت

چرا زرافه‌ها علاوه بر گردن، پاهای بسیار بلند نیز دارند؟

نقشه راه آیپد در سال 2026؛ هر مدل چه زمانی معرفی می‌شود؟

مرگ تدریجی ستارگان: کل کیهان اکنون رو به زوال و تاریکی است

مک پرو جدید اپل به‌این‌زودی‌ها عرضه نمی‌شود؛ ادعای بلومبرگ

زنگ خطر ادعای مالکیت ماه و نیاز به جلوگیری از درگیری‌های احتمالی

صدای پول گزارش می دهد؛ از اضطراب سفر تا اطمینان؛فاصله ای به اندازه نام بیمه دی

کارت گرافیک سری RTX 60 انویدیا احتمالاً در اوایل سال 2027 عرضه خواهد شد

علم و فلسفه می‌تواند به بررسی زندگی انسان و جایگاه او در جهان کمک کند

یک گیمر در بازی بتل رویال Battlefield 6 بدون کشتن هیچ بازیکنی پیروز شد

مغز جدید ربات‌ها با الهام از پرندگان و مورچه‌ها برای مسیریابی بدون GPS

تأخیر بازی GTA 6 قدرت‌نمایی است، نه ضعف؛ تحلیل یک کارشناس

این چسب عجیب، پیرشدن پوست را تحلیل می‌کند

ایسوس: استقبال بازار از Xbox ROG Ally «فوق‌العاده مثبت» بوده است

شهری زیرزمینی از تار و عنکبوت در قلب بالکان

این کرم‌ها سیاه‌چاله‌ها را به هم متصل می‌کنند

این مانیتور پرچمدار، گزینه‌ای جذاب و گران‌قیمت برای گیمرها است

آشنایی با جدیدترین رویکردهای علمی حوزه نانومواد در شماره جدید مجله NSAM

اندروید 17 یک ویژگی جذاب برای گیمرهای موبایل خواهد داشت

عکس روز ناسا از صفحه حلقه‌های زحل

یکی از قابلیت‌های جذاب آیفون به گوشی‌های اندرویدی می‌آید

بارش‌کم‌جان «اسدی» مهمان آسمان بدون ماه می‌شود

شارژرهای و پاوربانک‌های بلکین فراخوان شدند؛ خطر آتش‌سوزی

نوآوری در بازیافت باتری‌های لیتیومی

یکی از افراد شاخص سری Assassin’s Creed برای کار روی دنباله Cyberpunk 2077 به CDPR پیوست

نام 2772 پژوهشگر ایرانی در میان دو درصد برترین‌های جهان در سال 2025

اقتصاد تهران گزارش می دهد/ بیمه دی با دست پر به کیش اینوکس رفت؛ با دست پر تر برگشت

میانگین نمرات Call of Duty: Black Ops 7 در بخش کاربری متاکریتیک به 1.6 سقوط کرد

اکونا پرس گزارش می دهد/ بیمه‌ دی الگویی تازه از شفافیت مالی در صنعت بیمه کشور ساخت