سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

آمیخته بازاریابی یا بازاریابی ترکیبی چیست؟ بازاريابي

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - کسب و کارها همیشه از تکنیک‌ها و ابزارهای بازاریابی متنوع برای تبلیغ و فروش خود استفاده می‌کنند اما اصطلاح “آمیخته بازاریابی” یا Marketing Mix در اواسط قرن بیستم ابداع‌شد. یکی از اولین کاربردهای آن در سال 1953، در انجمن بازاریابی آمریکا بود که در آن استاد بازاریابی دانشگاه هاروارد آقای نیل بوردون، چگونگی توسعه و اجرای برنامه آمیخته بازاریابی را بیان کردند.
شناسایی و تنظیم عناصر آمیخته بازاریابی به یک کسب و کار اجازه می‌دهد تا در هر سطحی سودآوری در تصمیمات بازاریابی خود داشته باشد.
این تصمیمات به یک کسب و کار کمک‌هایی به شرح زیر می‌کند:
نقاط قوت آن را توسعه داده و نقاط ضعف را کاهش می‌دهد. در بازار مزیت رقابتی پایدار بهتری فراهم می‌کند. همکاری سودآور بین شرکا تجاری را بهبود می‌بخشد. از دهه 1950 عناصر آمیخته بازاریابی در پاسخ به فن‌آوری‌های جدید و سایر تغییرات استفاده شد و این استراتژی یکی از بهترین استراتژی‌ها شناخته شده است.
استراتژی 4p ( استراتژی چهار پی)

سیاست و بازاریابی


از دهه 1960 آمیخته بازاریابی با استراتژی 4پی دارای مولفه های قیمت، محصول، تبلیغات و مکان است.
قیمت: قیمت خرید یک محصول، به ارزش درک شده مشتری از محصول بستگی دارد و می‌تواند استراتژی بازاریابی شما را به طرز چشمگیری تغییر دهد. قیمت پایین باعث می‌شود محصول در دسترس مشتریان بیشتری قرار گیرد درحالی‌که قیمت بالاتر برای مشتریانی است که به دنبال محصولات خاص و منحصربه‌فرد هستند. درهرصورت قیمت باید بیشتر از هزینه تولید باشد تا کسب و کار شما بتواند سود کسب کند. محصول: بازاریابان باید چرخه عمر محصول را در نظر بگیرند تا هرگونه چالشی را که ممکن است به وجود بیاید حل کنند. به‌عنوان‌مثال اولین نسخه آی پد دارای مشکل عمر باتری بود که پس از مدت‌زمان مشخصی موردتوجه قرار گرفت و اپل این مشکل را برطرف کرد. تبلیغات: بازاریابی مستقیم و ارتقاء فروش، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات اینترنتی، کاتالوگ‌ها، نمایشگاه‌های تجاری، بیلبوردها و حتی تبلیغات در بالای کابین‌های تاکسی انواع مختلفی از تبلیغات است. همچنین تبلیغات شامل توزیع اطلاعیه‌های مطبوعاتی یا روابط مداوم با رسانه‌ها است. مکان: هر مکان فیزیکی که مشتری بتواند از آن استفاده کند و به آن دسترسی داشته باشد که شامل مراکز توزیع، حمل‌ونقل و انبارداری می‌شود. 7 استراتژی آمیخته بازاریابی

سیاست و بازاریابی


7 استراتژی بازاریابی تعمیم استراتژی چهار پی (4p) است که 3 مولفه شواهد فیزیکی، کارمندان و فرآیندها به آن اضافه شده است.
شواهد: هر چیز ملموس مربوط به یک محصول یا محیط فیزیکی که در آن خدمتی به مشتری ارائه می‌شود. شواهد فیزیکی ممکن است شامل بسته‌بندی محصول، رسید تحویل، علائم یا طرح یک فروشگاه فیزیکی باشد.
کارمندان: کارمندان کسانی هستند که به طور مستقیم با مشتری تعامل دارند (مانند کادر فروش و کادر خدمت مشتری)
فرآیندها: هر چیزی در سازمان که در چگونگی دستیابی به محصول یا خدمات توسط کارکنان و تحویل به مشتریان تاثیر دارد. مثل پاسخگویی به سوالات مشتریان توسط کارکنان پشتیبانی.
آمیخته بازاریابی دیجیتال چیست؟
بازاریابی دیجیتال چگونگی محقق شدن اهداف بازاریابی یک کسب و کار با استفاده از فناوری‌های دیجیتال است.
یک بازاریابی دیجیتال از همان اصول آمیخته بازاریابی سنتی پیروی می‌کند. بااین‌حال این عناصر به نحوه تاثیر اینترنت در فن‌آوری‌های جدید و رفتار مصرف‌کننده بستگی دارد.
چهار سی اس (4cs) از یک آمیخته بازاریابی
در دهه 1990 چهار پی به چهار سی اس تبدیل شد تا توجه بیشتر روی مشتری معطوف شود. چهار سی اس دارای مولفه‌های مصرف‌کننده (مشتریان)، هزینه، دسترسی و ارتباطات است. در برخی موارد، چهار سی اس ممکن است نسبت به چهار پی در یک بازاریابی دیجیتال کاربرد بیشتری داشته باشد.
مصرف‌کننده(مشتریان): بر اساس این مدل روی خواسته‌ها و نیازهای مشتریان تمرکز می‌کنیم که این امر مستلزم مطالعه رفتار و نیازهای مشتریان است.
هزینه: کل هزینه‌های برآورد شده برای دستیابی به یک محصول یا خدمات که فراتر از برچسب قیمت است. هزینه شامل زمان لازم برای تحقیق در مورد یک محصول و خرید آن است همچنین ممکن است شامل هزینه‌های مبادله‌ای باشد که مشتریان باید انجام دهند.
دسترسی: جستجو و خرید یک محصول برای مصرف کنندگان چقدر آسان یا دشوار است. ظهور بازاریابی اینترنتی و خرید اینترنتی باعث شده است تا مشتریان به راحتی بتوانند تصمیم گرفته و از راحتی خریدشان لذت ببرند.
ارتباطات: این مولفه هم به فروشنده و هم به مشتریان بستگی دارد که چگونه توانسته اند باهم ارتباط برقرار کنند که شامل تبلیغات، بازاریابی و نمایش رسانه‌ها می‌شود. در دنیای دیجیتال راه هایی مانند ایمیل، پست‌های وبلاگ، وب‌سایت‌ها و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی پل ارتباطی بین مشتریان و کسب و کارها است.
چگونه می‌توان آمیخته بازاریابی خود را شناسایی کرد

سیاست و بازاریابی


برای به دست آوردن فروش اولیه و ایجاد پایگاه مشتری، هر شغلی باید با شناسایی آمیخته بازاریابی آن شروع کند. اولین قدم در این فرآیند شناسایی مشتری هدف شما است.
زمانی که بدانید مشتری شما کیست، می‌توانید رابطه آن‌ها با کسب و کار خود را درک کنید. برای این‌که مشتری هدف خود را مشخص کنید باید به سوالات زیر پاسخ دهید:
مشتری هدف شما چه مشکلی دارد؟ پیدا کردن راه حل برای مشتری چه سودی برای شما دارد؟ مشتری هدف نسبت به رقبا چه احساسی دارد؟ در مورد شما چطور؟ چه چیزی مشتری هدف را برای خرید از شما ترغیب می‌کند؟ در مرحله بعد، اهداف خود را برای فروش و رشد و همچنین بودجه خود برای اقدامات بازاریابی مشخص کنید. سپس یک تاکتیک بازاریابی را انتخاب کنید که به شما برای رسیدن به مشتریان مورد نظر خود و رسیدن به آن اهداف کمک می‌کند.
به‌عنوان‌مثال اگر برای فروش یک محصول به 25 عدد سرنخ (مشتری بالقوه) نیاز دارید و می خواهید در این ماه 1000 واحد از محصولتان را بفروشید پس به 25000 سرنخ جدید نیاز دارید. می دانید مشتری هدف شما دو وب سایت مختلف را می خواند و به آن‌ها اعتماد دارد، یکی با 25000 بازدیدکننده در ماه و دیگری با یک‌میلیون بازدیدکننده در ماه. وب‌سایتی که فقط 25000 بازدیدکننده در ماه دارد تبلیغات در آن بسیار ارزان‌تر است، اما بعید است که همه 25000 بازدیدکننده منجر به مشتری جدید ‌شوند. بنابراین وب‌سایت با یک‌میلیون بازدیدکننده ماهانه حتی اگر گران‌تر باشد، گزینه بهتری برای صرف هزینه تبلیغاتی شماست.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/120440/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حقیقتی از بازی GTA 4 که پس از 17 سال فاش شد

تغییرات اپی‌ژنتیکی در بدن با مصرف ماریجوانا

گوشی ویوو Y19s با قیمت منطقی و سخت‌افزار مناسب معرفی شد

بازدید سرزده رئیس کل بیمه مرکزی از مدیریت بیمه دی مازندران همزمان با معارفه مدیر استان

کشف تازه: مغز کثیف مقصر اصلی حواس‌پرتی شما پس از بی‌خوابی است

تاریخ انتشار آپدیت بعدی آیفون لو رفت

چگونه روابط انسانی از وسوسه مصرف مواد جلوگیری می‌کند

گوشی ارزان با نمایشگر فوق سریع و باتری بزرگ؛ ریلمی C85 معرفی شد

محیط‌های صنعتی و چرخه خطرناک استرس و چاقی

بسته‌ الحاقی داستانی GTA 5 پیش از لغو شدن، نیمی از پروسه ساخت را طی کرده بود

سریع‌ترین دوربین جهان در خدمت فیزیک

بنیان‌گذار راکستار: بازی Red Dead Redemption 3 احتمالاً ساخته خواهد شد

ورزشکاران روزانه 11 هزار ضربان قلب صرفه‌جویی می‌کنند!

5 بازی مهم به‌زودی گیم پس را ترک خواهند کرد

استفاده از واکسن‌های بومی در افزایش مقاومت ماهیان

آغاز فروش رسمی آیفون 17 در بازارگاه ایرانسل با امکان خرید اقساطی

جِرم غیرمعمول نزدیک زمین، فضاپیمای مرده شوروی است

ارزان‌ترین گوشی تاشو هواوی از کدام پردازنده استفاده می‌کند؟

نگاهی به روند فرایند تشکیل یک ستاره

تاریخ رونمایی گلکسی S26 سامسونگ لو رفت

خبر خوب برای افرادی که دچار عارضه سنگ کلیه هستند!

شیائومی گوشی جدیدی با باتری 9 هزار میلی‌آمپرساعتی می‌سازد

روشی دقیق برای اندازه‌گیری فشار خون

فروش سری بازی Persona 5 از مرز 13 میلیون نسخه عبور کرد

پسماندهای غذا به سوخت هواپیما تبدیل می‌شوند

مشخصات گوشی N6 لو رفت؛ رقیب چینی گلکسی زد فولد

پرتاب جدید «اسپیس‌ایکس» برای پایه‌گذاری یک ایستگاه فضایی خصوصی

اسمارت‌واچ جذاب پولار با 7 روز شارژدهی و ویژگی نوار قلب معرفی شد

موشک هایپرسونیک جدید چین در دل آسمان تغییر شکل می‌دهد

آیفون‌های جدید با این ویژگی، روح آیفون 2007 را زنده نگه می‌دارند

موشک «نیو گلن» در آستانه ماموریت مریخ ناسا روشن شد

افتتاح شبکه فیبرنوری رایتل در میانه با حضور وزیر ارتباطات

همکاری فورتنایت با هری پاتر در راه است

هوش مصنوعی، «رابین ویلیامز» را زنده کرد!

افشاگری جدید: بازی میلیارد دلاری Halo قربانی منافع شخصی مدیر سابق ایکس‌باکس شد

هوش مصنوعی خودخواه می‌شود

آرمان ملی گزارش می دهد/ عیار بالای هوش مصنوعی در بیمه دی؛ گذری بر کارنامه بیمه دی در دایره توسعه هوشمندسازی

یکی از بزرگ‌ترین معماهای سری Red Dead Redemption پس از 15 سال پاسخ داده شد

آزمایش خطرناک؛ چرا نباید مغز هوش مصنوعی را در بدن ربات گذاشت؟

ساخت ریلز اینستاگرام با هوش مصنوعی ( معرفی 12 ابزار رایگان)

بخش داستانی و زامبی Call of Duty: Black Ops 7 چهار روز زودتر منتشر می‌شود

کم‌فروشی فلوراید در خمیردندان‌های ایرانی!

توسعه‌دهندگان Call of Duty از افزایش قیمت گیم پس خوشحال هستند

پارچه ضدگلوله تنها با 1.8 میلی‌متر ضخامت ساخته شد

آیا شخصیت‌های کارتون باب اسفنجی به بازی فورتنایت خواهند آمد؟

کشف سه سیاره زمین‌سان با دو غروب خورشید دانشمندان را شگفت‌زده کرد

پایان جدال قدیمی دیرینه‌شناسان؛ تی‌رکس نابالغ بالاخره گونه‌ای مستقل شناخته شد

حالت آسان جدیدی به Battlefield 6 اضافه شد؛ نبردی ساده‌تر با حضور 32 ربات

قیمت جی تی ای 6 چقدر خواهد بود؟

درمان ضدپیری جدید عمر موش‌ها را تا 73 درصد افزایش داد؛ البته فقط در نرها