سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

عناصر اساسي در طراحي استراتژي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاريابي سياسي - رسانه‌هاي اجتماعي به عنوان يکي از اصلي‌ترين ابزارهاي بازاريابي براي کسب‌وکارها هستند. امروزه به دليل بازگشت سرمايه‌ي بسيار بالا، هر کسب وکاري به دنبال بهره‌گيري از آن است. اما ايجاد اکانت رسانه‌هاي اجتماعي و شروع به توليد محتواهاي جذاب گام اول بازاريابي رسانه هاي اجتماعي نيست. قبل از هر چيزي شما بايد استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي خود را به صورت صحيح تنظيم کنيد. اين استراتژي با اين‌که مي‌تواند نقش بسيار موثري در توسعه‌ي شبکه‌هاي اجتماعي داشته باشد، اما به سادگي مي‌توانيد آن را طراحي کنيد.
در ادامه با گام‌هاي اساسي طراحي استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي آشنا خواهيد شد.
اهداف کسب وکار خود را شناسايي کنيد
هر قطعه‌اي از استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي شما بايد براساس اهداف کسب وکارتان تعيين شود. شما نمي‌توانيد بدون دانستن آن‌چه که مي‌خواهيد، به سمت آن حرکت کنيد.
هدف نهايي کسب وکار خود را شناسايي کنيد و بدانيد که چگونه مي‌خواهيد از رسانه‌هاي اجتماعي براي رسيدن به آن‌ها استفاده کنيد. اهداف شما ممکن است موارد زير و يا مواردي مشابه با موارد زير باشند.
افزايش آگاهي از برندحفظ مشتريفروش محصولکاهش هزينه‌هاو … .اين نکته‌ي مهم را در نظر داشته باشيد که تعداد اهداف بيش از حد شما را منحرف مي‌کند و تمرکز اصلي شما را بر هم مي‌زند. ما پيشنهاد مي‌کنيم دو هدف اوليه و دو هدف ثانويه داشته باشيد، بقيه‌ي خواسته‌هاي‌تان را هم به صورت زيرمجموعه‌اي از اين اهداف در نظر بگيريد.
اهداف تان را از لحاظ SMART بودن بسنجيد
شما ممکن است اهدافي را تعيين کنيد، اما اين اهداف به اندازه‌ي کافي مناسب نباشند. به عنوان مثال، شما ممکن است افزايش تعداد سرنخ‌هاي بازاريابي را هدف خود قرار دهيد، اما ندانيد که به صورت ماهانه چه تعداد سرنخ بازاريابي بايد توليد کنيد و چه نرخي از آن‌ها را چگونه بايد به فروش تبديل کنيد.
شما بايد اهداف خود را با استفاده از الگوي SMART (مشخص، قابل اندازه‌گيري، مرتبط بودن، قابليت دستيابي و محدوديت زماني) مورد بررسي قرار دهيد.
به شناسايي مخاطبان خود اقدام کنيد
اگر کسب‌وکاري از کمبود تعاملات شبکه‌هاي اجتماعي خود ناراضي باشد، اين موضوع به احتمال زياد ممکن است از عدم شناخت صحيح مخاطب نشات گرفته باشد.
شناخت صحيح مخاطب باعث مي‌شود شما افراد مناسب را در مکان مناسب، در زمان مناسب و با پيام مناسب هدف قرار دهيد. شما مي‌توانيد مخاطب مناسب خود را از لحاظ سن، شغل، درآمد، مشکلات، موانع، عادت‌ها، انگيزه‌ها و … در نظر بگيريد و سپس تعيين کنيد که افرادي با اين خصوصيات را در کجا مي‌توان يافت.
رقباي خود را بشناسيد و تحليل کنيد
آشنايي با رقبا و تجزيه تحليل استراتژي آن‌ها به شما کمک خواهد کرد تا موضوع را از جنبه‌هاي مختلف مورد بررسي قرار دهيد. يک ليست حداقل دو رقمي از رقباي خود تهيه کنيد. تعداد دنبال کنندگان، نرخ تعاملات، نوع محتوايي که منتشر مي‌کنند، زمان‌هاي انتشار و هر آن‌چه را که فکر مي‌کنيد مفيد است را ثبت کنيد.
اين اطلاعات به شما کمک خواهند کرد که شناخت بهتري از مخاطبان و محتواي ارسالي‌ مناسب‌تان داشته باشيد.
کانال‌ها و روش‌هاي مناسب را شناسايي کنيد
شما نمي‌توانيد در همه‌ي کانال‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي به صورت يکجا فعاليت کنيد. بنابراين بايد کانال‌هايي را که بيشترين بازدهي را به شما ارائه مي‌کنيد را پيدا کنيد. و براي فعاليت در آن‌ برنامه‌ريزي کنيد.
تمام کانال‌هايي که بهترين رقباي تان در آن‌ها فعاليت مي‌کنند را مورد بررسي قرار دهيد؟ در کدام کانال بيشترين تعاملات وجود دارد؟ در کدام‌يک مخاطبان هدف شما حضور دارند؟
استراتژي محتواي خود را تنظيم کنيد
بعد از اين‌که رقباي خود را شناسايي کرديد، کانال‌هاي مناسب بازاريابي را انتخاب کرديد، مي‌بايست براي محتواي خود برنامه‌ريزي کنيد. چه نوع محتوايي بايد توليد کنيد؟ چه زمان‌هايي بهترين زمان براي انتشار محتوا است و … .
بودجه و منابع مناسب را اختصاص دهيد
براي شروع بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي خود به چه منابعي نياز داريد؟ همه‌ي اين منابع را يادداشت کرده و بودجه‌اي که بايد براي آن‌ها اختصاص دهيد را تعيين کنيد. به عنوان مثال، ممکن است شما بخواهيد مديريت شبکه هاي اجتماعي خود را به يک تيم توليد محتوا بسپاريد. از همين رو، بايد تعيين کنيد که ماهانه بايد چه هزينه‌اي براي آن بپردازيد و موارد مشابه ديگر.
نقش‌ها را تعيين کنيد
شما ممکن است تيم مشخصي براي بازاريابي شبکه هاي اجتماعي خود داشته باشيد. بنابراين بايد تعيين کنيد چه کسي مسئوليت توليد محتوا را خواهد داشت. چه کسي به نظرات پاسخ خواهد داد. چه کسي مخاطبان هدف را شناسايي کرده و مورد هدف قرار خواهد داد و … .
برچسب ها: استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي, تنظيم استراتژي, رسانه هاي اجتماعي, شبکه هاي اجتماعي

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/11831/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اپل قرار است «کارخانه‌های پرتعدادی» در خاک آمریکا احداث کند

جهان زودتر از تصور قبلی انسان به پایان می‌رسد

گلکسی S25 اج چگونه خنک می‌ماند؟ سامسونگ راهکاری هوشمندانه دارد

کشف رویداد کم‌سابقه؛ سیاه‌چاله‌ای سرگردان ستاره‌ای دوردست را بلعید

نشر شاهد در خط مقدم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایستاده است

بازی Borderlands 4 بزرگ‌ترین جهان مجموعه را خواهد داشت

شفق قطبی چیست و چطور به وجود می‌آید؟

قورباغه‌های ظریف چگونه از انقراض عامل نابودی تی رکس جان سالم به در بردند؟

ترفند تکاملی عجیب؛ برخی گیاهان برای گرده‌افشانی بوی تعفن تولید می‌کنند

گرامیداشت شهدای خدمت، تجلی وفاداری به آرمان‌های انقلاب در قم

گوشی Xperia 1 VII رونمایی شد؛ پرچمدار تندوتیز و گران‌قیمت سونی

گلکسی S25 اج سامسونگ رونمایی شد؛ باریک‌اندام، اما بُرنده!

علم ریاضی چه زمانی اختراع شد؟

پدران شهدا الگو های برتر صبوری، فداکاری و گنجینه ای از اسرار عشق و ایثارند

آیفون گران می‌شود!

چطور انسان می‌تواند از انرژی بی پایان سیاه چاله استفاده کند؟

SSDهای 512 ترابایتی همین نزدیکی‌هاست!

آلکاتل با یک گوشی «اولترا» به بازار موبایل برمی‌گردد

کشف جهش ژنتیکی نادر که به افراد امکان می‌دهد شب‌ها فقط چهار ساعت بخوابند

چرا وضعیت آلرژی بدتر شده است؟

ابرنواخترهای آینده؛ کدام ستاره‌ها ممکن است به‌زودی منفجر شوند؟

اختتامیه جلسات آموزه‌های تربیتی سوره لقمان با محوریت بزرگداشت «شهید حمیدرضا اسداللهی»

سامسونگ با معرفی اولین نمایشگر گیمینگ 500 هرتزی جهان، رکوردها را جابه‌جا کرد

دیدار نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرمانده مرکز مقاومت بسیج

گوریلا گلس سرامیک 2 معرفی شد؛ شیشه بسیار مقاوم گلکسی S25 اج

اجرای پروژه 6 میلیون پوندی برای کاهش هزینه برق مراکز داده هوش مصنوعی

حمله قلبی با یک تراشه ردیابی می‌شود

سامسونگ برند Core را با گلکسی بادز احیا می‌کند

اپل دسترسی به وای فای عمومی را ساده می‌کند

بازسازی نمای جانبی راه شیری توسط تلسکوپ «گایا»

اینفوگرافیک برنامه‌های بزرگداشت هفته خدمت

دیدار مدیرکل آموزش با دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید مدارس و دانشگاه‌های استان سیستان و بلوچستان

ویندوز فون هنوز زنده است؛ انتشار اولین نرم‌افزار هوش مصنوعی برای سیستم‌عامل خاطره‌انگیز

ابرکامپیوتر ژاپنی فوگاگو بشر را به شوخی گرفت!

نشست صمیمانه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان با مدیران صندوق قرض‌الحسنه شاهد

سفر یک روزه مدیر کل بنیاد مازندران به شهرستان بهشهر

تعیین تکلیف مزایده فرکانس‌های 3600 و 3700 مگاهرتز در هفته جاری

نشست مشترک سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران با اساتید دانشگاه تهران

بدنه هوشمند با نورپردازی RGB؛ Infinix طراحی گوشی‌های گیمینگ را متحول می‌کند

ارتباطات در خاموشی؛ وقتی باتری‌ها توان ادامه ندارند

رنگ‌بندی جذاب گوشی میان‌رده جدید موتورولا لو رفت

فاهکومرام به بازی Tekken 8 بازمی‌گردد

تکنولوژی دیپ‌لیک اینتل تنها 5 سال پس از تولد به فراموشی سپرده شد

اپل سال 2027 محصولاتی «انقلابی و مهم» رونمایی خواهد کرد؛ ادعای بلومبرگ

دانشمندان بزرگ‌ترین موانع در ساخت چیپ‌های فوتونیک را شکستند!

هوش مصنوعی به کمک پاکسازی پلاستیک از اقیانوس‌ها آمد

ترند خطرناک تیک‌تاک خبرساز شد؛ به‌آتش‌کشیدن لپ‌تاپ‌های مدرسه با روشی عجیب

منو راست‌کلیک ویندوز 11 حالا گزینه جدیدی دارد و کاربران از آن متنفرند

هشدار ایلان ماسک: خورشید، زندگی در زمین را نابود خواهد کرد

پیکر مطهر شهید ناصر جوهر زاده کارمند بنیاد شهید بعد از قریب به 39 سال شناسایی و به آغوش وطن بازگشت