سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

عناصر اساسي در طراحي استراتژي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاريابي سياسي - رسانه‌هاي اجتماعي به عنوان يکي از اصلي‌ترين ابزارهاي بازاريابي براي کسب‌وکارها هستند. امروزه به دليل بازگشت سرمايه‌ي بسيار بالا، هر کسب وکاري به دنبال بهره‌گيري از آن است. اما ايجاد اکانت رسانه‌هاي اجتماعي و شروع به توليد محتواهاي جذاب گام اول بازاريابي رسانه هاي اجتماعي نيست. قبل از هر چيزي شما بايد استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي خود را به صورت صحيح تنظيم کنيد. اين استراتژي با اين‌که مي‌تواند نقش بسيار موثري در توسعه‌ي شبکه‌هاي اجتماعي داشته باشد، اما به سادگي مي‌توانيد آن را طراحي کنيد.
در ادامه با گام‌هاي اساسي طراحي استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي آشنا خواهيد شد.
اهداف کسب وکار خود را شناسايي کنيد
هر قطعه‌اي از استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي شما بايد براساس اهداف کسب وکارتان تعيين شود. شما نمي‌توانيد بدون دانستن آن‌چه که مي‌خواهيد، به سمت آن حرکت کنيد.
هدف نهايي کسب وکار خود را شناسايي کنيد و بدانيد که چگونه مي‌خواهيد از رسانه‌هاي اجتماعي براي رسيدن به آن‌ها استفاده کنيد. اهداف شما ممکن است موارد زير و يا مواردي مشابه با موارد زير باشند.
افزايش آگاهي از برندحفظ مشتريفروش محصولکاهش هزينه‌هاو … .اين نکته‌ي مهم را در نظر داشته باشيد که تعداد اهداف بيش از حد شما را منحرف مي‌کند و تمرکز اصلي شما را بر هم مي‌زند. ما پيشنهاد مي‌کنيم دو هدف اوليه و دو هدف ثانويه داشته باشيد، بقيه‌ي خواسته‌هاي‌تان را هم به صورت زيرمجموعه‌اي از اين اهداف در نظر بگيريد.
اهداف تان را از لحاظ SMART بودن بسنجيد
شما ممکن است اهدافي را تعيين کنيد، اما اين اهداف به اندازه‌ي کافي مناسب نباشند. به عنوان مثال، شما ممکن است افزايش تعداد سرنخ‌هاي بازاريابي را هدف خود قرار دهيد، اما ندانيد که به صورت ماهانه چه تعداد سرنخ بازاريابي بايد توليد کنيد و چه نرخي از آن‌ها را چگونه بايد به فروش تبديل کنيد.
شما بايد اهداف خود را با استفاده از الگوي SMART (مشخص، قابل اندازه‌گيري، مرتبط بودن، قابليت دستيابي و محدوديت زماني) مورد بررسي قرار دهيد.
به شناسايي مخاطبان خود اقدام کنيد
اگر کسب‌وکاري از کمبود تعاملات شبکه‌هاي اجتماعي خود ناراضي باشد، اين موضوع به احتمال زياد ممکن است از عدم شناخت صحيح مخاطب نشات گرفته باشد.
شناخت صحيح مخاطب باعث مي‌شود شما افراد مناسب را در مکان مناسب، در زمان مناسب و با پيام مناسب هدف قرار دهيد. شما مي‌توانيد مخاطب مناسب خود را از لحاظ سن، شغل، درآمد، مشکلات، موانع، عادت‌ها، انگيزه‌ها و … در نظر بگيريد و سپس تعيين کنيد که افرادي با اين خصوصيات را در کجا مي‌توان يافت.
رقباي خود را بشناسيد و تحليل کنيد
آشنايي با رقبا و تجزيه تحليل استراتژي آن‌ها به شما کمک خواهد کرد تا موضوع را از جنبه‌هاي مختلف مورد بررسي قرار دهيد. يک ليست حداقل دو رقمي از رقباي خود تهيه کنيد. تعداد دنبال کنندگان، نرخ تعاملات، نوع محتوايي که منتشر مي‌کنند، زمان‌هاي انتشار و هر آن‌چه را که فکر مي‌کنيد مفيد است را ثبت کنيد.
اين اطلاعات به شما کمک خواهند کرد که شناخت بهتري از مخاطبان و محتواي ارسالي‌ مناسب‌تان داشته باشيد.
کانال‌ها و روش‌هاي مناسب را شناسايي کنيد
شما نمي‌توانيد در همه‌ي کانال‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي به صورت يکجا فعاليت کنيد. بنابراين بايد کانال‌هايي را که بيشترين بازدهي را به شما ارائه مي‌کنيد را پيدا کنيد. و براي فعاليت در آن‌ برنامه‌ريزي کنيد.
تمام کانال‌هايي که بهترين رقباي تان در آن‌ها فعاليت مي‌کنند را مورد بررسي قرار دهيد؟ در کدام کانال بيشترين تعاملات وجود دارد؟ در کدام‌يک مخاطبان هدف شما حضور دارند؟
استراتژي محتواي خود را تنظيم کنيد
بعد از اين‌که رقباي خود را شناسايي کرديد، کانال‌هاي مناسب بازاريابي را انتخاب کرديد، مي‌بايست براي محتواي خود برنامه‌ريزي کنيد. چه نوع محتوايي بايد توليد کنيد؟ چه زمان‌هايي بهترين زمان براي انتشار محتوا است و … .
بودجه و منابع مناسب را اختصاص دهيد
براي شروع بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي خود به چه منابعي نياز داريد؟ همه‌ي اين منابع را يادداشت کرده و بودجه‌اي که بايد براي آن‌ها اختصاص دهيد را تعيين کنيد. به عنوان مثال، ممکن است شما بخواهيد مديريت شبکه هاي اجتماعي خود را به يک تيم توليد محتوا بسپاريد. از همين رو، بايد تعيين کنيد که ماهانه بايد چه هزينه‌اي براي آن بپردازيد و موارد مشابه ديگر.
نقش‌ها را تعيين کنيد
شما ممکن است تيم مشخصي براي بازاريابي شبکه هاي اجتماعي خود داشته باشيد. بنابراين بايد تعيين کنيد چه کسي مسئوليت توليد محتوا را خواهد داشت. چه کسي به نظرات پاسخ خواهد داد. چه کسي مخاطبان هدف را شناسايي کرده و مورد هدف قرار خواهد داد و … .
برچسب ها: استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي, تنظيم استراتژي, رسانه هاي اجتماعي, شبکه هاي اجتماعي

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/11831/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مشخصات فنی هواوی میت ایکس 3 و تبلت هواوی میت پد 11 2023 فاش شد

مکانیسم‌های جدید The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom باعث تحول دنیای آن خواهند شد

اختلال در سرویس‌های نرم‌افزاری از بامداد امروز

پیشرفت‌های صنعت پتروشیمی غیرقابل توقف است/ ایران بازار بلند مدت برای سرمایه‌گذاران

رکورد تولید هلدینگ خلیج فارس در سال 1401 جابه‌جا شد

اعلام ویژه برنامه‌های نوروزی و رمضانی برج میلاد/فعالیت‌های شبانه در میزبانی از مسافران نوروزی پایتخت

فهرست مناطق بازی Grand Theft Auto 6 فاش شد

استقرار اتوبوس‌های تاریخ پایتخت در برج میلاد

تاریخ معرفی شیائومی ردمی نوت 12 توربو با Snapdragon 7+ Gen 2 مشخص شد

کامل کردن تمامی محتویات بازی Final Fantasy 16 به چقدر زمان نیاز دارد؟

نصب المان نوری " به تهران زیبا خوش آمدید" در ورودی بین‌المللی پایتخت

از بهار طبیعت تا بهار سیاست

کیفیت هوای تهران در دومین روز از سال 1402 «پاک» است

شورا در کنار شهرداری است/بهترین عیدی مسئولان به مردم «کار زیاد» با خلوص نیت است/به تحول مثبت حمل و نقل عمومی برای سال آینده امیدوارم

قیمت گوشی گلکسی F14 5G مشخص شد

329 میلیون بار تلاش توسط بازی‌بازان برای شکست مالنیا در بازی Elden Ring

ادوبی از هوش مصنوعی جدید برای رقابت با میدجورنی رونمایی کرد

پیام تبریک رئیس جمهور به مناسب فرا رسیدن عید سعید نوروز1402

نقدها و نمرات بازی Tchia منتشر شدند

شیائومی سیستم عامل MIOS را برای جایگزینی MIUI آماده می‌کند

نخستین به‌روزرسانی بازی Sonic Frontiers به زودی منتشر می‌شود

برنامه/ هوای گل و گیاهان را داشته باشید

دیدار شهردار با خانواده شهید آتش‌نشان

معبری با نام شهید محمودرضا رحمانی

این ربات انسان‌نمای دوپا، با چشمان LED خود به شما نشان می‌دهد کجا می‌رود

سامسونگ برای تعویض گوشی‌های قدیمی با گلکسی S23 تا 750 دلار به کاربران تخفیف می‌دهد

دولینگو درحال ساخت اپلیکیشن یادگیری موسیقی است

بازی/ Spacero: Sci-Fi Hero Shooter؛ فضایی‌های بیگانه را نابود کنید

عصری جدید از هوش مصنوعی: معرفی مدل جدیدی که از متن، ویدیو تولید می‌کند

بهاردر منطقه 13

بهار در منطقه 13

تبلت اوپو پد 2 با دیمنسیتی 9000 و پشتیبانی از شارژر 67 واتی معرفی شد

هوم‌پاد مجهز به نمایشگر احتمالاً سال آینده میلادی از راه می‌رسد

هواوی Mate X3 از نمایشگر داخلی با پوشش شیشه‌ فوق‌‌باریک بهره خواهد برد

ایسر دوچرخه برقی با قابلیت‌های هوش مصنوعی می‌سازد

اخراج 9 هزار کارمند آمازون در هفته‌های آینده

بازی/ Toca Hair Salon 4؛ آرایشگری فشن و امروزی

رشد 200 درصدی نوسازی در بافت فرسوده در سال 1402/دوران رکود مسکن به پایان رسیده است

نوسازی در بافت فرسوده 200 درصد افزایش پیدا می‌کند/دوران رکود مسکن به پایان رسیده است

آیین بهره‌برداری از بخش نخست گام دوم طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان

جلوگیری از اتمام شارژ و خاموشی گوشی در اندروید 14 راحت‌تر می‌شود

گوشی جدید اوپو با دوربین عکاسی قدرتمند از راه می‌رسد

بازی/ Jelly Shift؛ ژله لرزان را شکل دهید

پورت USB-C فقط با کابل‌های تایید شده اپل سرعت شارژ سریع‌تری را به آیفون 15 ارائه می‌دهد

کاشت دو هزار اصله درخت در ورودی جنوبی پایتخت

معرفی 4مسیر ویژه تور پیاده‌گردی در محلات مرکزی شهر

برنامه نوروزی بهار ایران در منطقه13 اجرا می‌شود

آمادگی نیروهای خدمات شهری برای بارش احتمالی امشب/ساماندهی حوزه پسماند از اولویت‌های معاونت خدمات شهری است

رکورد مصرف بنزین باز هم افزایش یافت/ مصرف 144.3 میلیون لیتر در آخرین روز سال/ لزوم مدیریت بهینه مصرف سوخت

رکورد مصرف بنزین باز هم افزایش یافت / مصرف 144.3 میلیون لیتر بنزین در آخرین روز سال / لزوم مدیریت بهینه مصرف سوخت