سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

بررسی یک تبلیغ، مک دونالد و ایده ای تکراری بازاريابي

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - در مطالب با عنوان « بررسی یک تبلیغ » ؛ یک آگهی، تبلیغ که می تواند چاپی، تبلیغات اینترنتی، چندرسانه ای، تیزر تلویزیونی و ... باشد مورد بررسی قرار می گیرد و شما می توانید علاوه بر مشاهده آن تبلیغ تحلیلی پیرامون آن را مطالعه فرمایید.
تبلیغ تلویزیونی مک دونالد
برای مشاهده تیزر تبلیغاتی به ادامه مطلب بروید
قبلاً هم در همین سایت، تبلیغات مک دونالد را بررسی کرده بودیم و در آنجا به ارتباط بین جایگاه برند مک دونالد و هدف اصلی تبلیغ اشاره کرده بودیم، همچنین در مطلب انواع اهداف تبلیغاتی ، به طور کلی به این موضوع پرداخته بودیم.
هر اقدامی در حوزه بازاریابی، هدفی را دنبال می کند که این هدف در راستای اهداف کلان تر و با توجه جایگاه برند و محصول در بازار می باشد. به طور کلی، تبلیغات در کشورهای توسعه یافته، به سمت تبلیغاتی که کمتر محسوس باشند حرکت کرده است، برخلاف تبلیغاتی که عموماً در ایران می بینیم و نام برند یا شرکت بارها در تبلیغ دیده و شنیده می شود و معمولاً گوینده تبلیغ (Narrator) چندین بار نام برند، شرکت یا محصول را با صدای خاص خود تکرار می کند ! در تبلیغات جهانی این موضوع کمتر دیده می شود. این موضوع برای برندهای شناخته شده بازار، تشدید هم می شود. مثلاً برندی مثل مک دونالد نیازی ندارد چندین بار نام خود را تکرار کند زیرا همه جامعه هدف مک دونالد را می شناسند و هدف تبلیغ عموماً یک یادآوری و شاید تحریک دوباره برای خرید باشد.
به هر حال با این مقدمه به بررسی این تبلیغ به خصوص مک دونالد می رسیم. در این آگهی تلویزیونی، دو فرد یکی نوجوان و دیگری میانسال در حال ماهیگیری در فضایی آرام و دلپذیر هستند و در حین ماهیگیری سیب زمینی سرخ کرده های مک دونالد را هم میل می کنند ! تا این که ماهیگیر نوجوان تصمیم می گیرد یک سیب زمینی را به عنوان طعمه به قلاب ماهیگیری بزند. پس از این کار، چند نفر دیگر ناگهان برای خوردن آن سیب زمینی خود را به داخل دریاچه پرتاب می کنند ...
ایده تبلیغ اصلاً جدید نیست، باید تکراری بودن ایده را به عنوان یک نقص مدنظر داشته باشیم، مخصوصاً وقتی این تبلیغ در حال پخش در رسانه ای باشد که مخاطبان آن روزانه بارها و بارها تبلیغات مختلف را دیده اند و دیگر اشباع شده اند! در چنین شرایطی نوآوری ایده تبلیغ، اهمیت بالایی پیدا می کند و شانس دیده شدن تبلیغ را بسیار افزایش می دهد. جدای از ایدۀ تبلیغ که به تکراری بودن آن اشاره کردیم، نحوه پرداخته شدن به این ایده هم در حد و اندازه یکی از 10 برند برتر دنیا نبود ! افرادی که برای خوردن سیب زمینی به داخل آب می پرند، می توانستند به گونه ای دیگر که کمی جذابتر و شاید خنده دار باشد، این کار را انجام دهند. یک نفر شیرجه می زند، یک نفر با دوچرخه و دیگری هم حین دویدن وارد آب می شود. به نظر می رسد، کمپانی سازنده تبلیغ بسیار به دنبال کم هزینه کردن ساخت تیزر بوده است.
با وجود مواردی که اشاره شد، باید فضاسازی و موسیقی آگهی و همچنین زمان کوتاه آن را از نقاط قوت آگهی دانست. ماهیگیری، صدای طبیعت، موسیقی مناسب در مجموع یک فضای آرامش‌بخش را ایجاد می کند و استفاده از غذای مک دونالد در این فضا، غیر مستقیم پیامی روانی را به مخاطب می دهد و مک دونالد را با آرامش همراه می سازد.
این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/105610/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ارتباط شگفت‌انگیز میان یک ماده مغذی کلیدی، چاقی و خطر آلزایمر

مدل‌های جدید PS5 نیازی به جفت‌سازی دیسک درایو ندارند

راز همزیستی عجیب؛ چرا تمساح‌ها علاقه‌ای به خوردن برگچه‌خوار ندارند؟

فروش لپ‌تاپ‌های لنوو در بازار چین 14 درصد رشد کرد

کشف 53 اختروش غول‌پیکر با فورانی بزرگ‌تر از کهکشان راه‌شیری!

آیا بازی Half-Life 3 به‌زودی رونمایی می‌شود؟

برای سفر به مریخ چه چیزهایی در چمدان بگذاریم؟

اپل به‌لطف آیفون 17 در آستانه ثبت یک رکورد بزرگ است

هوش مصنوعی نمایشگر سه‌بعدی ساخت

گیمرها برای دریافت آپدیت نسل نهمی Red Dead Redemption روی ایکس باکس خود دچار مشکل هستند

فناوری یک‌مرحله‌ای تولید نانوغشاهای فوتوترمال

بازی این ماه سرویس گیم پس ایکس باکس را ترک خواهند کرد

فناوری، ناجی مرجان‌های دریایی می‌شود

ماد جدید GTA Vice City آن را یک نسل جلوتر می‌برد

طراحی «نویز صورتی» برای خودروهای برقی بی‌صدا

کنسول بازی جدید AYANEO از برخی لپ‌تاپ‌ها هم باتری بزرگ‌تری دارد

«جواهر» موتورولا؛ مدل سفارشی اج 70 به 14 کریستال سواروفسکی مزین است

تشخیص آلزایمر و پارکینسون از عرق بدن ممکن می‌شود!

نخستین اروپایی که به ماه سفر خواهد کرد، یک آلمانی است

بازی LET IT DIE حالت آفلاین دریافت می‌کند

اولین تصویر از سیستم‌های زه‌کشی رودخانه‌های مریخ

13 سال پس از انتشار، بازی Euro Truck Simulator 2 رکورد تازه‌ای از تعداد بازیکنان ثبت می‌کند

راهکاری که همزمان آلودگی زیست‌محیطی دو صنعت را کاهش داد

آپدیت جدید بازی Tekken 8 منتشر شد + جزئیات بیشتر

توانمندسازی افراد برای آینده‌ دیجیتال

نمایش تازه‌ای از گیم‌پلی 007 First Light در هفته جاری منتشر می‌شود

ریه‌های کوچکی که آزمایش درمان‌های سرطان را امکان‌پذیر می‌کنند

نسل بعدی ایکس‌ باکس گران‌تر از استیم ماشین خواهد بود؟

عکس روز ناسا از یک کهکشان مارپیچی با مرکز فعال

گوشی تاشو سه‌تکه سامسونگ چقدر باریک است؟

نقش عجیب آلودگی هوا در افزایش خطر سرطان معده

قیمت گوشی گلکسی زد ترای‌فولد سامسونگ چقدر است؟

موشک اروپا ماهواره کره جنوبی را به مدار زمین برد

گوشی جدید سامسونگ نمایشگر 10 اینچ دارد!

صورت فلکی ماهواره‌ای جدید چین برای نظارت بر ترافیک فضایی

گلکسی زد ترای‌فولد رونمایی شد؛ متفاوت‌ترین گوشی سامسونگ با طراحی جسورانه

ماوس و کیبورد بروس‌لی با طراحی چشم‌نواز عرضه شدند

مداری پنهان در مغز دید بصری ما را بازنویسی می‌کند

دستور هند به اپل: یک نرم‌افزار دولتی را روی آیفون‌ها نصب کنید

طلوع سومین اَبَرماه سال و همنشینی با سیاره سبز-آبی در سایه آلاینده‌های مزاحم هوا

نسخه فیزیکی بازی فورتنایت با قیمت باورنکردنی 42٬500 دلار حراج شد

چرا برخی از خاطرات یک عمر باقی می‌مانند و برخی زود محو می‌شوند؟

شرکت EA: بازی Battlefield 6 در حدود 98 درصد از بازی‌ها بدون تقلب بوده است

بازیکنان Where Winds Meet به هوش مصنوعی می‌گویند معما را حل کرده‌اند و او باور می‌کند!

راز سرسخت‌ترین بازمانده چرنوبیل؛ قارچی که از تشعشعات تغذیه می‌کند

استخراج لیتیوم از باتری‌های فرسوده، ارزان‌تر از خرید آن

توسعه‌دهنده Palworld از دلیل علاقه خود به بازی‌های مستقل می‌گوید

دانشمندان محرک چاقی در روغن سویا را کشف کردند

شیائومی 17 اولترا احتمالا پیش از پایان سال 2025 عرضه می‌شود

عکس روز ناسا از دنباله‌ یک دنباله‌دار میان‌ستاره‌ای