سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

آن چه باید از تبلیغات بدانید (2) بازاريابي

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - در ادامه قسمت قبل مطلب « آن چه باید از تبلیغات بدانید » در این قسمت به بررسی انواع تبلیغات می پردازیم. در واقع تبلیغات به عنوان یکی از زیرمجموعه های ترفیع در آمیخته بازاریابی، انواع مختلفی دارد که صاحب کسب و کار می بایست با توجه به جایگاه محصول، برند و ... به انتخاب نوع مناسب آن بپردازد. تبلیغات را بر مبنای هدف به سه دسته عمده تقسیم می کنند.
1- تبلیغات اطلاع دهنده
2- تبلیغات متقاعد کننده
3- تبلیغات یادآوری کننده
اهدافی که در تبلیغات اطلاع دهنده دنبال می شود شامل موارد زیر است :
- آگاه کردن بازار از وجود یک کالای جدید
- اعلام موارد استفاده جدید یک کالا
- توضیح در مورد نحوه کار با کالا
- شرح خدمات موجود
- اصلاح یا برطرف کردن تاثیرات منفی
- تعدیل انصراف مصرف کننده
- ایجاد یک تصویر ذهنی برای شرکت (برند)
اهدافی که در تبلیغات متقاعد کننده دنبال می شوند شامل موارد زیر است :
- ایجاد برتریِ نام تجاری یک کالا
- تشویق مصرف کنندگان به استفاده از نام تجاریِ یک کالای خاص
- تغییر دریافتهای ذهنی مشتریان نسبت به ویژگیهای کالا
- متقاعد کردن مشتری به خرید کالا در زمان حاضر
- متقاعد کردن مشتری برای پذیرش فروشنده شرکت
اهدافی که در تبلیغات یادآوری کننده دنبال می شوند شامل موارد زیر است :
- یادآوری به مصرف کنندگان در مورد این که احتمال احساس نیاز به کالا در آینده نزدیک وجود دارد
- یادآوری محل خرید کالا
- به خاطر سپردن کالا در طول فصولی که از آن استفاده نمی شود
- حفظ آگاهی مطلوب در مشتریان
مراحل ارتباط در تبلیغات تجاری
ارتباط در تبلیغات، دارای یک هدف ویژه است: ارسال یک پیام که به مشتریان آگاهی خواهد داد، و آنها را برای عمل کردم (خواه خرید یک کالا باشد، خواه رای دادن به یک نامزد ریاست جمهوری) تحریک خواهد کرد. فرآیند ارسال پیام تبلیغاتی برای مخاطبان گوناگون از طریق آگهی، «ارتباط بازاریابی» نامید می شود. ارتباط بازاریابی (بازارسازی) مشتریان را به طور پیوسته از آگاه سازی تا خشنودسازی، در شش مرحله هدایت می کند که همین مراحل شش گانه فرآیند ارتباط می دهند.
مرحله 1 : آگاه سازی : مطمئن شوید که مخاطب شما در مورد کالاهای‌تان اگاهی و اطلاع دارد. ضرورت و اهمیت این آگاه سازی زمانی آشکار می شود که شما یک کالای جدید را معرفی می کنید.
مرحله 2 : دریافت : در ارتباط بازارسازی‌تان مطمئن شوید که مشتریان بالقوه، ویژگی ها و فواید کالاهایتان را بخوبی بشناسد و درک کنند.
مرحله 3 : پذیرش و قبول : مشتریان آینده باید تصمیم بگیرند که آیا کالاهای شما می تواند نیازهای آنها را برآورده سازد. یا خیر. ممکن است آنها کالای شما را به دلایل مختلف رد کنند، اما تردیدی نیست که آنها را با کالاهایی دیگر مقایسه خواهند کرد.
مرحله 4 : اولویت و مزیت : خریداران، یک ویژگی مطلوب را به کالایی نسبت می دهند که برطرف کننده نیازشاان نیز باشد؛ بنابراین اگر مردم کالای شما را می پسندند، به این معنا نیست که حتماً آن را می خرند. تبلیغات باید یک دلیل قانع کننده برای خرید کالا ارائه دهد.
مرحله 5 : مالکیت : مالکیت بازخوردی است که آگهی دهنده ها امیدوارند هنگامی که با مخاطب ارتباط برقرار می کنند آن را دریافت کنند.
مرحله 6 : تقویت : از تبلیغات برای تقویت حس رضایت و خشنودی مشتریان در مورد عمل یا خرید استفاده کنید. این مراحل یک روند جدید را در فرآیند ارتباط پدید می آورد. زیرا شما یم پیام دیگر را برای مخاطب خود می فرستید و در پی واکنشی نظیر خریدهای بیشتر هستید.
این مراحل گاهی اوقات « سلسله مراتب مدل تاثیرات » نامیده می شود، زیرا مراحل واکنش مخاطب را در مقابل تبلیغات شما منعکس می کند.
این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.
دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت
منابع:
کتاب تبلیغات با بیان ساده تالیف علیرضا صدرمحمدی انتشارات سیته

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/104564/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هنرمند سابق id Software: بهینه‌سازی درست بازی‌ها یک مسئله هنری است

کنترل ربات‌ها با حرکات طبیعی بدن، حتی در حال دویدن یا موج‌سواری

مطالعه‌ای تازه هشدار می‌دهد: مصرف طولانی‌مدت با نارسایی قلبی ارتباط دارد

نسخه جدید شبیه‌ساز PS4 منتشر شد؛ بهود چشمگیر عملکرد Bloodborne

تریلری جدید از محتوای داستانی Assassin’s Creed Mirage منتشر شد

خون طلایی؛ فقط 50 نفر صاحب نادرترین گروه خونی دنیا هستند

آیفون‌های ژاپن یک تغییر بزرگ دریافت می‌کنند

ناسا بالاخره چهارشنبه واضح‌ترین تصاویر از دنباله‌دار اطلس را منتشر می‌کند

قاب‌های آیفون، لمسی می‌شوند!

تناقض جدول زمانی «ناسا» و «اسپیس‌ایکس» برای فرود روی ماه

گوشی دوست‌داشتنی چینی؛ مشخصات «اس 50 پرو مینی» لو رفت

پرتاب همزمان 3 ماهواره ایرانی به فضا

طراح آیفون ایر از اپل جدا شد و به شرکتی ناشناس پیوست

با شعار دنیای دیجیتال؛ یک گام جلوتر؛

راه‌حلی پایدار برای جایگزینی پلاستیک‌های یک‌بار مصرف

اپل از سال آینده یک تغییر مهم در روند معرفی آیفون اعمال می‌کند

مواد خودتنظیمی؛ آینده‌ای هوشمند و تطبیق‌پذیر

آیفون تاشو احتمالا باتری غول‌پیکری خواهد داشت

پژوهشگاه رویان دستاورد جدید سلول درمانی دیابت را به فاز بالینی نزدیک می‌کند

بازطراحی بزرگ اپل واچ تا سال 2028 از راه نمی‌رسد

رونمایی از اولین مهماندار رباتیک در روسیه

هدفون موستانگ تاندر با شارژدهی 70 ساعته رونمایی شد

مادرکُشی در کلونی مورچه‌ها؛ ترفند هولناک ملکه‌های انگل!

این بازی به‌طور غیرمنتظره بسیار محبوب شده است

تلفن ابری + گفتگوی آنلاین؛ فرمول موفقیت تیم‌های فروش و پشتیبانی

اگر دایناسورها هنوز زنده بودند، می‌توانستیم گوشتشان را بخوریم؟

قیمت گرافیک‌های AMD به‌زودی افزایش می‌یابد

سیاره مریخ بسیار بیشتر از آنچه تصور می‌شد، قابل سکونت بوده است

طراحی گلکسی بادز 4 پرو لو رفت؛ هندزفری 2025 سامسونگ

ناسا مخفف چیست و چه معنایی دارد؟

مرورگر گوشی‌های سامسونگ بازطراحی می‌شود؛ افشای تصاویر نسخه جدید

روشی در توقف بیماری آلزایمر کشف شد

ارزشمند، مدرن و الهام‌گرفته از آیفون؛ گوشی‌های رینو 15 و 15 پرو رونمایی شدند

راز غول‌های آفریقا؛ چرا بزرگ‌ترین جانوران خشکی جهان فقط در قاره سیاه زندگی می‌کنند؟

زمان زیادی تا مراسم بعدی ایکس‌باکس باقی نمانده است

هوش مصنوعی صدها میلیارد ستاره را در راه شیری به نمایش گذاشت

گوشی «اولترا» بعدی سامسونگ سریع‌تر شارژ خواهد شد

اضطراب دارید؟ ممکن است مشکل از کمبود ماده مغذی ساده‌ای باشد

توسعه‌دهنده: ساخت Space Marine 3 مانع توسعه محتوای جدید برای Space Marine 2 نمی‌شود

موشک «فالکون 9» یک ماهواره نقشه‌برداری از اقیانوس را پرتاب کرد

Resident Evil Requiem دموی قابل بازی دریافت نخواهد کرد

شواهد زنگ‌زدگی سنگ‌های ماه در نمونه ماموریت چین

گوشی جنگ ستارگان رونمایی شد؛ مدل سفارشی رینو 14F با طراحی جذاب

ترکیبی طبیعی که سلول‌های پیر را 28 روزه جوان می‌کند!

ریمستر بازی ترسناک Cold Fear در راه است

کشف ساختارهای عجیب و غریب در خون افراد مبتلا به کووید طولانی‌مدت

وبینار رایگان یاد بگیر چطور از AI برای سود بیشتر استفاده کنی!

اختراع انقلابی اپل؛ سنسور جدید دوربین، هم‌پای چشم انسان!

عکس روز ناسا از دنباله سرگردان «دنباله‌دار لمون»

لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر جدید هواوی با 24 گیگابایت رم در راه است