اپل ارزشمندترین برند دنیا شد؛ سامسونگ پنجم
نکات خواندني
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - زومیت / اپل برای سیزدهمین سال پیاپی به جایگاه اول برترین برندهای جهان تکیه زد.
برای سیزدهمین سال پیاپی، اپل در رتبهی نخست فهرست «برترین برندهای جهان» مؤسسهی Interbrand قرار گرفت؛ فهرستی که ارزش، نفوذ و قدرت برندها را میسنجد.
بازار ![]()
این رتبهبندی تا حدی جنبهی ذهنی دارد؛ اما گزارش سالانهی اینتربرند همواره دید روشنی از روند بازار و چگونگی تغییر در ارزش و درک عمومی برندها ارائه میدهد. این گزارش همچنین مسیر رشد و افول جریانهای اصلی بازار را دنبال میکند و امسال همانطور که گونزالو بروخو، مدیرعامل جهانی اینتربرند اشاره کرد، تأثیر هوش مصنوعی کاملاً مشهود است.
در رتبهبندی امسال، انویدیا بیشترین رشد ارزش برند را تجربه کرد و با افزایش 116 درصدی به 43٫2 میلیارد دلار رسید و در جایگاه پانزدهم قرار گرفت.
اپل همچنان در صدر فهرست قرار دارد؛ اما ارزش برند آن نسبتبه سال گذشته 4 درصد کاهش یافت و به 460٫9 میلیارد دلار رسید. پس از آن، مایکروسافت با رشد 10 درصدی و ارزش 388٫5 میلیارد دلار در رتبهی دوم قرار گرفت. گوگل با 9 درصد رشد به 317٫1 میلیارد دلار رسید.
ارزش برند آمازون با افزایش 7 درصدی به 219٫9 میلیارد دلار و سامسونگ با کاهش 10 درصدی به 90٫5 میلیارد دلار رسید. سامسونگ در این رتبهبندی جایگاه پنجم را دارد.
برندهای دیگر شامل کوالکام در رتبهی 39 با 20٫1 میلیارد دلار، دل در رتبهی 51 با 16٫3 میلیارد دلار، و شاپیفای در رتبهی 99 با 6٫9 میلیارد دلار بودند. در بخش «برندهای زیر نظر»، نامهایی مانند الکترونیک آرتز، اچپی، الجی و واتساپ دیده میشود.
نام ChatGPT سه بار در گزارش ذکر شده؛ اما هنوز در فهرست 100 برند برتر جای ندارد. در مجموع، ارزش کلی 100 برند برتر به 3٫6 تریلیون دلار رسیده که نسبتبه سال 2024 حدود 150 میلیارد دلار افزایش داشته است.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/786051/