سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - عصری که در آن زندگی می‌کنیم عصر تغییرات بزرگ است. این تغییرات تک تک جنبه‌های زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. موج این تغییرات به صنعت کسب و کار نیز رسیده و روش‌های بازاریابی مدرن را ایجاد کرده است. با توجه به رشد بی‌سابقه تکنولوژی همه روزه شاهد ایجاد تغییرات بزرگی در چشم‌اندازهای دیجیتالی کسب و کارها هستیم. از این رو بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیازمند ایجاد تغییرات بزرگی هستند. از سوی دیگر نیز با توجه به این‌که رسانه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مردم تبدیل شده‌اند. می‌توان گفت اکنون بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مهمترین ابزار بازاریابی برندها هستند. با توجه به بهبود و افزایش قابلیت‌های رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز نیازمند ایجاد تغییراتی هستند که در ادامه این مطلب به بررسی برخی از مهمترین تغییرات مورد نیاز آن در سال ۲۰۱۷ می‌پردازیم.
مهمترین تغییرات مورد نیاز در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
افزودن ویدئوی زنده به پست‌های رسانه‌های اجتماعی
اهمیت بازاریابی ویدیویی در عصر حاضر دیگر بر کسی پوشیده نیست. زیرا مخاطبان عاشق محتوای ویدئویی هستند. همین امر نیز باعث شده است که رسانه‌های اجتماعی قابلیت به اشتراک‌گذاری ویدئوی پلت‌فرم خود را روز به روز بهبود بخشند. اما تاثیرگذاری ویدئوی زنده چندین برابر محتوای ویدئویی خواهد بود. زیرا این امکان فراهم می‌شود که صاحبان کسب و کار به صورت زنده به معرفی محصول و خدمات خود بپردازند. از سوی دیگر نیز با توجه به اصالت طلبی مردم به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی زنده و واقعی که ویرایشی بر روی آن انجام نگرفته باشد. ذهنیت مثبتی نسبت به نام تجاری در مخاطب ایجاد کرده و سبب جذب مشتری وفادار می‌شود. بنابراین افزودن محتوای ویدئویی زنده به استراتژی شبکه‌های اجتماعی اولین و مهمترین تغییری است که برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به آن نیاز دارید.
استفاده از محتوای پرداختی
اگر از آن دسته از کسب و کارهایی هستید که محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را منتشر می‌کنید و امیدوارید که تاثیر زیادی بر روی مخاطبان شما بگذارد سخت در اشتباه هستید. زیرا الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی امروزه تغییرات زیادی کرده است. استفاده سایر برندها از محتوا و تبلیغات پرداختی نیز شانس دیده شدن پست‌های شما را رفته رفته کاهش می‌دهد. از سوی دیگر نیز همانگونه که می‌دانید در دو سال اخیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط مردم تقریبا دو برابر شده است. بنابراین شانس دیده شدن محتوای یک برند بدون استفاده از الگوریتم‌های پرداختی به شدت کاهش می‌یابد. در حالی که استفاده از محتوای پرداختی امکان برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و تعامل با آن‌ها را دو برابر می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که استفاده از محتوا و تبلیغات پرداختی دومین تغییر در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برندها است.
استفاده از محتوای تعاملی
می‎‌توان گفت که تمام بازاریابان موفق از اهمیت تولید محتوای تعاملی در استراتژی بازاریابی خود آگاهند. زیرا محتوای تعاملی سبب جلب توجه و دقت مخاطب به سمت برند مورد نظر می‌شود. تعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد. بنابراین برندها باید تمام خلاقیت خود را در تولید محتوای تعاملی به کار گیرند تا مخاطبان به توصیه برند آن‌ها به دوستان خود بپردازند. زیرا امروزه دیگر کلیک کردن بر روی پست‌ها و چند سوال و جواب ساده کافی نیست. بلکه برندها نیاز دارند تا به نوعی تعامل ذاتی با مخاطبان خود برسند.


بازاریابی شبکه‌های اجتماعیتعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد.

استفاده از چت‌بات‌ها برای ارتباط با مشتری
مطمئنا در عصر ارتباطات کمتر کسی پیدا می‌شود که روزانه ساعت‌ها از وقت خود را صرف سوال و جواب‌های ساده بکند. بنابراین استفاده از چت‌بات‌ها گزینه مناسبی برای ارتباط با مشتری هستند. در حقیقت در این مرحله از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هوش مصنوعی نیز وارد عمل می‌شود تا ارائه‌ی خدمات به مشتریان را بهبود بخشد. در میان چت‌بات‌ها ربات تلگرام، مسنجر فیس‌بوک و واتس‌اپ از معروف‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند که در حال حاضر توسط برندها مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه برندهایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند مایلند که با افزودن برنامه‌های پیام‌رسان به استراتژی بازاریابی خود امکان تعامل با مشتری و ارائه پیشنهاد ویژه به آن‌ها را افزایش دهند.
استفاده از طرفداری کارمندان
کارمندان و کارکنان یک برند می‌توانند یکی از مهمترین تاثیرگذاران در رسانه‌های اجتماعی باشند و به بهبود بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آن کمک کنند. زیرا مردم معمولا اعتماد بیشتری به توصیه‌ی محصولات از طرف اکانت‌های شخصی دارند. بنابراین کارمندان شما می‌توانند بهترین اعتبار برای برند شما بوده و  تاثیر به سزایی بر روی اعتمادسازی در مشتریان بگذارند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, استراتژی بازاریابی, استراتژی شبکه های اجتماعی, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, بازاریابی شبکه‌های اجتماعی, تعامل با مشتری, جذب مشتری, جذب مشتری وفادار, ربات تلگرام, شبکه های اجتماعی, محتوای تعاملی, محتوای ویدئویی, محتوای ویدیویی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/782/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تریلر جدیدی از عنوان ترسناک Agni: Village of Calamity منتشر شد

تولد اورانگوتان نادر در باغ‌وحش؛ بارقه امید برای گونه‌ای رو به انقراض

بازی WWE 2K26 در دست توسعه است

مد دریایی عجیب؛ دلفین‌ها برای دلربایی از ماده‌ها روی سرشان کلاه‌گیس می‌گذارند

یکی از باریک‌ترین گوشی‌های تاریخ؛ تصویر میت 70 ایر لو رفت

خورشید با لبخندی ترسناک به استقبال هالووین رفت!

ویژگی خلاقانه HyperOS 3 برای گوشی‌های پوکو و ردمی فعال شد

کودک 12 ساله کانادایی 2 سیارک جدید کشف کرد

موبایلی که هرگز عرضه نشد؛ تصاویر واقعی از گوشی ماژولار گوگل

ربات انسان‌نمای چینی یک خودروی 1.5 تنی را کشید

ویندوز 10 به این زودی‌ها نمی‌میرد؛ سهم بازار چشمگیر پس از 10 سال

«کاتتر» هوشمندی که در رگ‌هایی باریک‌تر از موی انسان حرکت می‌کند

خودنمایی پیکسل 10a در تصاویر جدید؛ شبه‌پرچمدار دوست‌داشتنی گوگل

ایمپلنتی که وضعیت ستون فقرات را از درون بدن گزارش می‌کند

تست باتری شیائومی 17 پرو مکس؛ قدرت‌نمایی برای آیفون

تأکید مدیرعامل بیمه دی بر نقش حیاتی بیمه در "پدافند غیرعامل" / صنعت بیمه، بازوی اصلی ارتقای تاب‌آوری ملی و صیانت از زیرساخت‌هاست

موشک «فالکون هوی» امسال پرتاب نمی‌شود

گوشی‌های سامسونگ گران‌تر می‌شوند؟

آنزیم‌ها؛ از ابزار تشخیص بیماری تا درمان‌های هدفمند

قیمت گوشی ناتینگ فون 3a لایت لو رفت

مخمر از تنش‌های مریخ جان سالم به در برد

این مانیتور خوش‌قیمت، نمایشگر 400 هرتزی دارد و مخصوص گیمرها است

کاهش 39 درصدی خطر ابتلا به زوال عقل در سالمندان با موسیقی

تصاویر موتورولا اج 70 لو رفت؛ همان ایکس 70 ایر با نام متفاوت

راز نیم‌قرنی اسکیزوفرنی فاش شد؛ خطای مغز در تشخیص گفتار درونی

مانیتور اولد جدید لنوو با قیمت منطقی قلب گیمرها را هدف می‌گیرد

دانشمندان DNA زائد را به سلاح قاتل سرطان تبدیل می‌کنند

یک سال از عرضه پلی استیشن 5 پرو گذشت؛ آیا این کنسول اکنون ارزش خرید دارد؟

از تراشه تا هوش مصنوعی؛ چین به‌دنبال خودکفایی در علم تا 5 سال آینده است

آیا بازی World of Warcraft روی کنسول نسل بعدی ایکس باکس عرضه خواهد شد؟

قمار اقلیمی بشر؛ دانشمندان می‌گویند برای نجات زمین ناگزیر به مسدودسازی نور خورشید هستیم

بازی Bully Online معرفی شد، اما شاید آن چیزی نباشد که انتظار دارید

عکس‌های ماهواره جاسوسی چین، رازهای نهفته آن را فاش کردند

قدرتمندترین کنسول دستی اندرویدی «رتروید» معرفی شد

اجرام منظومه ی شمسی از کوچیک به بزرگ

لپ‌تاپ حرفه‌ای جدید اپل مشکل حرارتی دارد

چرا روی خورشید هم باران می‌بارد؟

پلی استیشن پورتال در حال اضافه کردن یک قابلیت بسیار موردانتظار است

درمان پای دیابتی‌ها با جوراب‌های هوشمند سوئیسی

آپدیت جدید بازی Assassin’s Creed Shadows پارکور را بهبود داده و مشکلات زیادی را اصلاح می‌کند

افزایش اعتماد به نفس کودکان در طبیعت نهفته است؟

کارگردان Final Fantasy 7 Remake: تیم ما می‌تواند یک بازی کاملاً جدید خلق کند

کشف 3 سیاره که رکورد سیاره‌های فراخورشیدی را شکسته‌اند

مشخصات وان‌پلاس توربو لو رفت؛ گوشی قدرتمند با باتری دیوانه‌وار

چرا زنبورهای عسل علیه ملکه خود شورش می‌کنند؟

آیفون 20 با دکمه‌های غیرمتحرک عرضه می‌شود

از چنگال‌های عقرب تا سیگنال‌های سیاره فراخورشیدی

تریلر زمان عرضه بازی ARC Raiders هیجان و تلاش برای بقا را به تصویر می‌کشد

مدیرعامل بیمه دی با حضوردر بیمارستان مصطفی خمینی:‌ نام‌گذاری روز میلاد حضرت زینب (س) به عنوان روز پرستار، مایه مباهات و افتخار برای پرستاران است

کیفیت خواب ضعیف، رهاورد بیماری‌های لثه