سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - عصری که در آن زندگی می‌کنیم عصر تغییرات بزرگ است. این تغییرات تک تک جنبه‌های زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. موج این تغییرات به صنعت کسب و کار نیز رسیده و روش‌های بازاریابی مدرن را ایجاد کرده است. با توجه به رشد بی‌سابقه تکنولوژی همه روزه شاهد ایجاد تغییرات بزرگی در چشم‌اندازهای دیجیتالی کسب و کارها هستیم. از این رو بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیازمند ایجاد تغییرات بزرگی هستند. از سوی دیگر نیز با توجه به این‌که رسانه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مردم تبدیل شده‌اند. می‌توان گفت اکنون بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مهمترین ابزار بازاریابی برندها هستند. با توجه به بهبود و افزایش قابلیت‌های رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز نیازمند ایجاد تغییراتی هستند که در ادامه این مطلب به بررسی برخی از مهمترین تغییرات مورد نیاز آن در سال ۲۰۱۷ می‌پردازیم.
مهمترین تغییرات مورد نیاز در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
افزودن ویدئوی زنده به پست‌های رسانه‌های اجتماعی
اهمیت بازاریابی ویدیویی در عصر حاضر دیگر بر کسی پوشیده نیست. زیرا مخاطبان عاشق محتوای ویدئویی هستند. همین امر نیز باعث شده است که رسانه‌های اجتماعی قابلیت به اشتراک‌گذاری ویدئوی پلت‌فرم خود را روز به روز بهبود بخشند. اما تاثیرگذاری ویدئوی زنده چندین برابر محتوای ویدئویی خواهد بود. زیرا این امکان فراهم می‌شود که صاحبان کسب و کار به صورت زنده به معرفی محصول و خدمات خود بپردازند. از سوی دیگر نیز با توجه به اصالت طلبی مردم به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی زنده و واقعی که ویرایشی بر روی آن انجام نگرفته باشد. ذهنیت مثبتی نسبت به نام تجاری در مخاطب ایجاد کرده و سبب جذب مشتری وفادار می‌شود. بنابراین افزودن محتوای ویدئویی زنده به استراتژی شبکه‌های اجتماعی اولین و مهمترین تغییری است که برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به آن نیاز دارید.
استفاده از محتوای پرداختی
اگر از آن دسته از کسب و کارهایی هستید که محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را منتشر می‌کنید و امیدوارید که تاثیر زیادی بر روی مخاطبان شما بگذارد سخت در اشتباه هستید. زیرا الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی امروزه تغییرات زیادی کرده است. استفاده سایر برندها از محتوا و تبلیغات پرداختی نیز شانس دیده شدن پست‌های شما را رفته رفته کاهش می‌دهد. از سوی دیگر نیز همانگونه که می‌دانید در دو سال اخیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط مردم تقریبا دو برابر شده است. بنابراین شانس دیده شدن محتوای یک برند بدون استفاده از الگوریتم‌های پرداختی به شدت کاهش می‌یابد. در حالی که استفاده از محتوای پرداختی امکان برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و تعامل با آن‌ها را دو برابر می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که استفاده از محتوا و تبلیغات پرداختی دومین تغییر در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برندها است.
استفاده از محتوای تعاملی
می‎‌توان گفت که تمام بازاریابان موفق از اهمیت تولید محتوای تعاملی در استراتژی بازاریابی خود آگاهند. زیرا محتوای تعاملی سبب جلب توجه و دقت مخاطب به سمت برند مورد نظر می‌شود. تعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد. بنابراین برندها باید تمام خلاقیت خود را در تولید محتوای تعاملی به کار گیرند تا مخاطبان به توصیه برند آن‌ها به دوستان خود بپردازند. زیرا امروزه دیگر کلیک کردن بر روی پست‌ها و چند سوال و جواب ساده کافی نیست. بلکه برندها نیاز دارند تا به نوعی تعامل ذاتی با مخاطبان خود برسند.


بازاریابی شبکه‌های اجتماعیتعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد.

استفاده از چت‌بات‌ها برای ارتباط با مشتری
مطمئنا در عصر ارتباطات کمتر کسی پیدا می‌شود که روزانه ساعت‌ها از وقت خود را صرف سوال و جواب‌های ساده بکند. بنابراین استفاده از چت‌بات‌ها گزینه مناسبی برای ارتباط با مشتری هستند. در حقیقت در این مرحله از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هوش مصنوعی نیز وارد عمل می‌شود تا ارائه‌ی خدمات به مشتریان را بهبود بخشد. در میان چت‌بات‌ها ربات تلگرام، مسنجر فیس‌بوک و واتس‌اپ از معروف‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند که در حال حاضر توسط برندها مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه برندهایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند مایلند که با افزودن برنامه‌های پیام‌رسان به استراتژی بازاریابی خود امکان تعامل با مشتری و ارائه پیشنهاد ویژه به آن‌ها را افزایش دهند.
استفاده از طرفداری کارمندان
کارمندان و کارکنان یک برند می‌توانند یکی از مهمترین تاثیرگذاران در رسانه‌های اجتماعی باشند و به بهبود بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آن کمک کنند. زیرا مردم معمولا اعتماد بیشتری به توصیه‌ی محصولات از طرف اکانت‌های شخصی دارند. بنابراین کارمندان شما می‌توانند بهترین اعتبار برای برند شما بوده و  تاثیر به سزایی بر روی اعتمادسازی در مشتریان بگذارند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, استراتژی بازاریابی, استراتژی شبکه های اجتماعی, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, بازاریابی شبکه‌های اجتماعی, تعامل با مشتری, جذب مشتری, جذب مشتری وفادار, ربات تلگرام, شبکه های اجتماعی, محتوای تعاملی, محتوای ویدئویی, محتوای ویدیویی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/782/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لیست قیمت گوشی‌‌های سامسونگ در بازار ایران

تریلر جدیدی از بازی Silent Hill: Ascension منتشر شد

بازی/ Hero Hunters؛ با ارتش کورتس خبیث مبارزه کنید

سامسونگ روی «تراشه‌های واقعیت تعمیم‌یافته» کار می‌کند

جدیدترین عضو خانواده شیائومی معرفی شد

ایسوس کیبورد بی سیم ROG Strix Scope II 96 را با قابلیت‌های جذاب معرفی کرد

انویدیا به جمع شرکت‌های تریلیون دلاری پیوست

قیمت شیائومی 13 اولترا بسیار ارزان تر از انتظار خواهد بود

کینگستون حافظه‌های SSD با دوام سری DC600M را برای مراکز داده معرفی کرد

مشخصات اولیه گوشی شیائومی 14 پرو فاش شد

برترین گوشی‌های موبایل تاریخ از نظر چت جی‌پی‌تی!

از بازی جدید سازندگان ABZU و Journey رونمایی شد

هیچ‌کس درباره کیفیت اینترنت از وزیر ارتباطات سؤال نکرد

مدیرعامل سی‌دی پراجکت شایعه خریداری شدن توسط سونی را رد کرد

بازی/ My Boo Town؛ زندگی آسان برای ساکنین شهر بسازید

پیش‌بینی هوش مصنوعی از خانه‌ها در سال 2050

تریلر عرضه فاینال فانتزی 16 داستان حماسی آن را به تصویر می‌کشد

فاکسکان برای تولید آیفون 15 آماده می‌شود

ردمی از دو مانیتور گیمینگ خوش‌قیمت رونمایی کرد

مدیرعامل جدید منطقه آزاد کیش فردا معارفه می شود

محبوب‌ترین پرچمدارهای فصل اول 2023 در بازار جهانی مشخص شدند

چطور پشتیبان‌گیری از پوشه OneDrive را در ویندوز 11 غیرفعال کنیم؟

تریلر جدید استریت فایتر 6 را تماشا کنید

توئیتر فرانسه را ترک می‌کند؟

بررسی گوشی شیائومی ردمی A1 پلاس؛ خط باریک ارزش

بازی/ Nyan Cat: Lost In Space؛ گربه گرسنه در فضا

گوگل روی دومین گوشی تاشوی خود کار می‌کند

کارگران آیفون 3 بار افزایش پاداش گرفتند

آنر Earbuds X5 با 27 ساعت عمر باتری رسما معرفی شد

ارتباط بی‌واسطه مردم با قاضی‌زاده هاشمی از طریق سامانه برخط ارتباط مردمی

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های شاهد و ایثارگر استان خراسان جنوبی/ترویج ارزش‌های دینی و انقلابی برای نسل جدید ضرورت دارد

مادر شهیدان «طاوسی» آسمانی شد

دوازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران

وزیر ارتباطات: سرقت کابل‌های مخابراتی تبدیل به رویه شده است

کاروان دوچرخه‌سواری جانبازان بصیر آذربایجان شرقی عازم حرم امام راحل شدند

شیائومی ردمی نوت 12T Pro معرفی شد

مدیرعامل انویدیا: در عصر جدید همه برنامه‌نویس هستند

جانباز سرافراز 70 درصد «حسینی» به یاران شهیدش پیوست

گوشی‌های آنر 90 و 90 پرو با دوربین 200 مگاپیکسلی رونمایی شدند

گوگل پلی برنامه ضبط نمایشگر جاسوس را حذف کرد

عمده مصرف داروهای جانبازان اعصاب و روان تولید داخل است/تأمین داروی جانبازان از سازمان غذا و دارو پیگیری می‌شود

گوشی ویوو +Y35 با دیمنسیتی 6020 رسما معرفی شد

محصولات بی‌سیم شیائومی هندی می‌شود

ایرباد آنر X5 با باتری 27 روزه و اتصال چند نقطه‌ای معرفی شد

این پردازنده گرافیکی، بازی‌های موبایلی را واقع‌گرایانه‌تر و روان‌تر از همیشه اجرا می‌کند

گرافیک محبوب ایرانی‌ها از راه رسید؛ جعبه‌گشایی و نگاه نزدیک به RTX 4060 Ti

ارائه بسته های تخفیف ویژه برای گردشگران کیش

برنامه/ زمان‌تان را بهینه استفاده کنید

پلی‌استیشن از بازی آنلاین $Fairgame رونمایی کرد؛ تریلر آن را ببینید

بازی/ Racing Limits؛ از صبح تا شب مسابقه بدهید