سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - عصری که در آن زندگی می‌کنیم عصر تغییرات بزرگ است. این تغییرات تک تک جنبه‌های زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. موج این تغییرات به صنعت کسب و کار نیز رسیده و روش‌های بازاریابی مدرن را ایجاد کرده است. با توجه به رشد بی‌سابقه تکنولوژی همه روزه شاهد ایجاد تغییرات بزرگی در چشم‌اندازهای دیجیتالی کسب و کارها هستیم. از این رو بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیازمند ایجاد تغییرات بزرگی هستند. از سوی دیگر نیز با توجه به این‌که رسانه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مردم تبدیل شده‌اند. می‌توان گفت اکنون بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مهمترین ابزار بازاریابی برندها هستند. با توجه به بهبود و افزایش قابلیت‌های رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز نیازمند ایجاد تغییراتی هستند که در ادامه این مطلب به بررسی برخی از مهمترین تغییرات مورد نیاز آن در سال ۲۰۱۷ می‌پردازیم.
مهمترین تغییرات مورد نیاز در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
افزودن ویدئوی زنده به پست‌های رسانه‌های اجتماعی
اهمیت بازاریابی ویدیویی در عصر حاضر دیگر بر کسی پوشیده نیست. زیرا مخاطبان عاشق محتوای ویدئویی هستند. همین امر نیز باعث شده است که رسانه‌های اجتماعی قابلیت به اشتراک‌گذاری ویدئوی پلت‌فرم خود را روز به روز بهبود بخشند. اما تاثیرگذاری ویدئوی زنده چندین برابر محتوای ویدئویی خواهد بود. زیرا این امکان فراهم می‌شود که صاحبان کسب و کار به صورت زنده به معرفی محصول و خدمات خود بپردازند. از سوی دیگر نیز با توجه به اصالت طلبی مردم به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی زنده و واقعی که ویرایشی بر روی آن انجام نگرفته باشد. ذهنیت مثبتی نسبت به نام تجاری در مخاطب ایجاد کرده و سبب جذب مشتری وفادار می‌شود. بنابراین افزودن محتوای ویدئویی زنده به استراتژی شبکه‌های اجتماعی اولین و مهمترین تغییری است که برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به آن نیاز دارید.
استفاده از محتوای پرداختی
اگر از آن دسته از کسب و کارهایی هستید که محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را منتشر می‌کنید و امیدوارید که تاثیر زیادی بر روی مخاطبان شما بگذارد سخت در اشتباه هستید. زیرا الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی امروزه تغییرات زیادی کرده است. استفاده سایر برندها از محتوا و تبلیغات پرداختی نیز شانس دیده شدن پست‌های شما را رفته رفته کاهش می‌دهد. از سوی دیگر نیز همانگونه که می‌دانید در دو سال اخیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط مردم تقریبا دو برابر شده است. بنابراین شانس دیده شدن محتوای یک برند بدون استفاده از الگوریتم‌های پرداختی به شدت کاهش می‌یابد. در حالی که استفاده از محتوای پرداختی امکان برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و تعامل با آن‌ها را دو برابر می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که استفاده از محتوا و تبلیغات پرداختی دومین تغییر در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برندها است.
استفاده از محتوای تعاملی
می‎‌توان گفت که تمام بازاریابان موفق از اهمیت تولید محتوای تعاملی در استراتژی بازاریابی خود آگاهند. زیرا محتوای تعاملی سبب جلب توجه و دقت مخاطب به سمت برند مورد نظر می‌شود. تعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد. بنابراین برندها باید تمام خلاقیت خود را در تولید محتوای تعاملی به کار گیرند تا مخاطبان به توصیه برند آن‌ها به دوستان خود بپردازند. زیرا امروزه دیگر کلیک کردن بر روی پست‌ها و چند سوال و جواب ساده کافی نیست. بلکه برندها نیاز دارند تا به نوعی تعامل ذاتی با مخاطبان خود برسند.


بازاریابی شبکه‌های اجتماعیتعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد.

استفاده از چت‌بات‌ها برای ارتباط با مشتری
مطمئنا در عصر ارتباطات کمتر کسی پیدا می‌شود که روزانه ساعت‌ها از وقت خود را صرف سوال و جواب‌های ساده بکند. بنابراین استفاده از چت‌بات‌ها گزینه مناسبی برای ارتباط با مشتری هستند. در حقیقت در این مرحله از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هوش مصنوعی نیز وارد عمل می‌شود تا ارائه‌ی خدمات به مشتریان را بهبود بخشد. در میان چت‌بات‌ها ربات تلگرام، مسنجر فیس‌بوک و واتس‌اپ از معروف‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند که در حال حاضر توسط برندها مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه برندهایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند مایلند که با افزودن برنامه‌های پیام‌رسان به استراتژی بازاریابی خود امکان تعامل با مشتری و ارائه پیشنهاد ویژه به آن‌ها را افزایش دهند.
استفاده از طرفداری کارمندان
کارمندان و کارکنان یک برند می‌توانند یکی از مهمترین تاثیرگذاران در رسانه‌های اجتماعی باشند و به بهبود بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آن کمک کنند. زیرا مردم معمولا اعتماد بیشتری به توصیه‌ی محصولات از طرف اکانت‌های شخصی دارند. بنابراین کارمندان شما می‌توانند بهترین اعتبار برای برند شما بوده و  تاثیر به سزایی بر روی اعتمادسازی در مشتریان بگذارند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, استراتژی بازاریابی, استراتژی شبکه های اجتماعی, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, بازاریابی شبکه‌های اجتماعی, تعامل با مشتری, جذب مشتری, جذب مشتری وفادار, ربات تلگرام, شبکه های اجتماعی, محتوای تعاملی, محتوای ویدئویی, محتوای ویدیویی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/782/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایثارگران پشتوانه واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند

جانبازان برای اسلام و ارزش‌های اسلامی جانفشانی و صبر کردند

جانبازان نماد بصیرت و ولایتمداری هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تاکید کرد: نقش سازنده بسیج در ایجاد اشتغال مناطق محروم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان: توسعه گردشگری بهترین مسیر برای ایجاد اشتغال در استان است

مرتضوی: مشکلات مردم با قید فوریت و جدیت رسیدگی می‌شود

گوگل و مایکروسافت در دیتاسنترهای خود از انرژی تجدیدپذیر بیشتری استفاده خواهند کرد

مشخصات کامل گوشی تاشو اوپو Find N2 فاش شد

اجرای طرح جهادی بسیج در مناسب‌سازی فضای سبز بوستان چیتگر

اجرای طرح زمستان گرم در منطقه 4

لزوم اجرای دستورالعمل‌های ویژه نگهداشت شهر در منطقه 17

افتتاح فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی بعد از رفع معارضات ملکی تا 3 ماه آینده

شبکه مراکز ارزیابی صنعت نفت‌ با محوریت مرکز توسعه مدیریت ایجاد می‌شود

تغییر و تحول در قدیمی‌ترین شهرک غرب تهران

کاهش آلودگی هوای پایتخت پس از چند روز

بازدید مدیرکل بنیاد آذربایجان شرقی از آسایشگاه جانبازان نخاعی تبریز

بازی/ West Gunfighter؛ کابوی در غرب وحشی

فناوری SuperGPS موقعیت‌یابی دقیق را با خطای چند سانتی‌متری انجام می‌دهد

آغاز بهره برداری از بلوار حدفاصل میدان پرواز تا دهکده ساحلی خلیج فارس

شهدای مدافع امنیت انقلاب اسلامی را در جهان تثبیت کردند

اعتلای ایران اسلامی در گرو پیروی از سیره شهدا است

برگزاری یادواره 108 شهید دانش‌آموز شهرستان ممسنی

اجرای‌های برگزیده بخش تئاتر صحنه‌ای دومین فصل‌واره فرهنگی هنری ایثار

برگزاری یادواره 76 شهید والامقام بخش جوزار شهرستان ممسنی

تکریم ایثارگران مصداق بارز خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران است

توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین راهکار مقابله با تهاجم ضد فرهنگی است

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین ابزار در مقابل تهدیدات دشمنان است

مدیرکل بنیاد استان قزوین از پدر شهیدان «محمدرضایی» عیادت کرد

مادر شهیدان والامقام «سعیدی» به فرزندان شهیدش پیوست

نشست قاضی‌زاده هاشمی با دانشجویان دانشگاه قزوین/ برخی تصویرسازی‌ها در مورد امتیازات ایثارگران درست نیست/ نرخ بیکاری و افراد فاقد مسکن جامعه ایثارگری از عموم جامعه بالاتر است/ تشییع با شکوه شهدای امنیت نشان‌دهنده سبک زندگی ایرانی اسلامی است

همایش ماهیت شناسی فتنه اخیر در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد/هدف دشمن جلوگیری از تأثیر موفقیت‌های دولت در سفره‌های مردم است

پرداخت ناقص اعتبارات درمانی ایثارگران پیگرد نظارتی دارد

دیدار قاضی‌زاده هاشمی با ایثارگران شهرستان البرز/افزایش سه برابری کمک‌معیشت جانبازان فاقد شغل و درامد زیر 25 درصد

بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی افزایش یابند/ تخصیص درست منابع برای اشتغال ایثارگران ضرورت دارد

7 داوطلب شاهد و ایثارگر بدون احتساب سهمیه حائز رتبه‌های یک و دو رقمی آزمون سراسری شدند

بسیجیان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران از موزه شهدا بازدید کردند

تازه‌ترین فصلنامه «شاهد نوجوان» منتشر شد

روایت شکست نقشه منطقه‌ای آمریکا به‌وسیله تفکر بسیجی و پرچمداری حاج قاسم سلیمانی/تشییع شهدا در شهرهای مختلف و شعارهای مردم علیه اغتشاشگر صدای ملت است

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «رحیمی کناری»

سامسونگ تامین کنندگان ماژول دوربین محصولات جدید خود را انتخاب کرد

بازی/ Match Hit - Puzzle Fighter؛ به این مبارز کمک کنید

منابع آگاه از دسترسی «چندین هکر» به داده‌های شخصی کاربران توییتر می‌گویند

گوگل هم به سرنوشت سایر شرکت‌های فناوری دچار شد

تشکیل تیم عملیاتی در ستاد مدیریت بحران منطقه16

طرح سقف قیمت نفت روسیه در حال پیگیری است

درآمد روزانه 6 میلیون دلاری صنعت سبز پتروپالایش سهروردی صفاهان

تولید گاز در استان فارس تثبیت می‌شود

نشست اوپک‌پلاس برای رصد شرایط بازار نفت است

مجوز واشینگتن برای ازسرگیری فعالیت‌های نفتی شورون در ونزوئلا

مأموریت‌های اتاق فکر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تشریح شد