سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - عصری که در آن زندگی می‌کنیم عصر تغییرات بزرگ است. این تغییرات تک تک جنبه‌های زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. موج این تغییرات به صنعت کسب و کار نیز رسیده و روش‌های بازاریابی مدرن را ایجاد کرده است. با توجه به رشد بی‌سابقه تکنولوژی همه روزه شاهد ایجاد تغییرات بزرگی در چشم‌اندازهای دیجیتالی کسب و کارها هستیم. از این رو بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیازمند ایجاد تغییرات بزرگی هستند. از سوی دیگر نیز با توجه به این‌که رسانه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مردم تبدیل شده‌اند. می‌توان گفت اکنون بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مهمترین ابزار بازاریابی برندها هستند. با توجه به بهبود و افزایش قابلیت‌های رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز نیازمند ایجاد تغییراتی هستند که در ادامه این مطلب به بررسی برخی از مهمترین تغییرات مورد نیاز آن در سال ۲۰۱۷ می‌پردازیم.
مهمترین تغییرات مورد نیاز در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
افزودن ویدئوی زنده به پست‌های رسانه‌های اجتماعی
اهمیت بازاریابی ویدیویی در عصر حاضر دیگر بر کسی پوشیده نیست. زیرا مخاطبان عاشق محتوای ویدئویی هستند. همین امر نیز باعث شده است که رسانه‌های اجتماعی قابلیت به اشتراک‌گذاری ویدئوی پلت‌فرم خود را روز به روز بهبود بخشند. اما تاثیرگذاری ویدئوی زنده چندین برابر محتوای ویدئویی خواهد بود. زیرا این امکان فراهم می‌شود که صاحبان کسب و کار به صورت زنده به معرفی محصول و خدمات خود بپردازند. از سوی دیگر نیز با توجه به اصالت طلبی مردم به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی زنده و واقعی که ویرایشی بر روی آن انجام نگرفته باشد. ذهنیت مثبتی نسبت به نام تجاری در مخاطب ایجاد کرده و سبب جذب مشتری وفادار می‌شود. بنابراین افزودن محتوای ویدئویی زنده به استراتژی شبکه‌های اجتماعی اولین و مهمترین تغییری است که برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به آن نیاز دارید.
استفاده از محتوای پرداختی
اگر از آن دسته از کسب و کارهایی هستید که محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را منتشر می‌کنید و امیدوارید که تاثیر زیادی بر روی مخاطبان شما بگذارد سخت در اشتباه هستید. زیرا الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی امروزه تغییرات زیادی کرده است. استفاده سایر برندها از محتوا و تبلیغات پرداختی نیز شانس دیده شدن پست‌های شما را رفته رفته کاهش می‌دهد. از سوی دیگر نیز همانگونه که می‌دانید در دو سال اخیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط مردم تقریبا دو برابر شده است. بنابراین شانس دیده شدن محتوای یک برند بدون استفاده از الگوریتم‌های پرداختی به شدت کاهش می‌یابد. در حالی که استفاده از محتوای پرداختی امکان برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و تعامل با آن‌ها را دو برابر می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که استفاده از محتوا و تبلیغات پرداختی دومین تغییر در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برندها است.
استفاده از محتوای تعاملی
می‎‌توان گفت که تمام بازاریابان موفق از اهمیت تولید محتوای تعاملی در استراتژی بازاریابی خود آگاهند. زیرا محتوای تعاملی سبب جلب توجه و دقت مخاطب به سمت برند مورد نظر می‌شود. تعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد. بنابراین برندها باید تمام خلاقیت خود را در تولید محتوای تعاملی به کار گیرند تا مخاطبان به توصیه برند آن‌ها به دوستان خود بپردازند. زیرا امروزه دیگر کلیک کردن بر روی پست‌ها و چند سوال و جواب ساده کافی نیست. بلکه برندها نیاز دارند تا به نوعی تعامل ذاتی با مخاطبان خود برسند.


بازاریابی شبکه‌های اجتماعیتعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد.

استفاده از چت‌بات‌ها برای ارتباط با مشتری
مطمئنا در عصر ارتباطات کمتر کسی پیدا می‌شود که روزانه ساعت‌ها از وقت خود را صرف سوال و جواب‌های ساده بکند. بنابراین استفاده از چت‌بات‌ها گزینه مناسبی برای ارتباط با مشتری هستند. در حقیقت در این مرحله از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هوش مصنوعی نیز وارد عمل می‌شود تا ارائه‌ی خدمات به مشتریان را بهبود بخشد. در میان چت‌بات‌ها ربات تلگرام، مسنجر فیس‌بوک و واتس‌اپ از معروف‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند که در حال حاضر توسط برندها مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه برندهایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند مایلند که با افزودن برنامه‌های پیام‌رسان به استراتژی بازاریابی خود امکان تعامل با مشتری و ارائه پیشنهاد ویژه به آن‌ها را افزایش دهند.
استفاده از طرفداری کارمندان
کارمندان و کارکنان یک برند می‌توانند یکی از مهمترین تاثیرگذاران در رسانه‌های اجتماعی باشند و به بهبود بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آن کمک کنند. زیرا مردم معمولا اعتماد بیشتری به توصیه‌ی محصولات از طرف اکانت‌های شخصی دارند. بنابراین کارمندان شما می‌توانند بهترین اعتبار برای برند شما بوده و  تاثیر به سزایی بر روی اعتمادسازی در مشتریان بگذارند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, استراتژی بازاریابی, استراتژی شبکه های اجتماعی, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, بازاریابی شبکه‌های اجتماعی, تعامل با مشتری, جذب مشتری, جذب مشتری وفادار, ربات تلگرام, شبکه های اجتماعی, محتوای تعاملی, محتوای ویدئویی, محتوای ویدیویی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/782/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هدف سود 30 درصدی مایکروسافت می‌تواند پیامدهای کوتاه‌مدت برای پروژه‌های آینده Xbox داشته باشد

کشتی‌های ماهیگیری پنگوئن‌های آفریقایی را به لبه انقراض رسانده‌اند

گوشی رباتیک آنر به‌نمایش درآمد

نقشه کلاسیک Nuketown بازیCall of Duty: Black Ops 7 معرفی شد

از رویداد Hammer Jam بازی Clash of Clans رونمایی شد

به‌روزرسانی Welcome Hub در پلی استیشن 5 با قابلیت‌های جدید معرفی شد

تریلر زمان عرضه نسخه PS5 بازی Stalker 2: Heart of Chornobyl منتشر شد

راز دوازده‌وجهی‌های رومی

خداحافظی دانشمند ارشد هوش مصنوعی «متا» از این شرکت

10 نماد مصر باستان که باید درباره آنها بدانید

کشف تازه دانشمندان ایرانی در حوزه ترمودینامیک کوانتومی

مایکروسافت: تقریبا یک میلیارد نفر به ویندوز 11 «اتکا می‌کنند»

ثبت تصاویری از غبار مارپیچی اطراف «Apep»

چطور اپل چشم‌انداز دنیای موبایل را در ایران و جهان زیر و رو کرد؟

سامسونگ تعداد بیشتری پنل اولد برای آیفون 17 می‌سازد

ماساژ کف پا، راهکاری ساده برای بهبود خواب زنان یائسه

راهکارهای تازه برای شناسایی دقیق‌تر دوپینگ در ورزش

بازی، راهی ساده برای بهبود ناهنجاری‌های بدنی کودکان

مانیتور 32 اینچ جدید ال‌جی با وضوح خیره‌کننده 6K رونمایی شد

یک گیمر بازی کال آو دیوتی 2025 را به پایان رساند و پولش را پس گرفت!

ناسا با انتشار تصاویر مورد انتظار از دنباله‌دار اطلس، به شایعات پایان داد

الکترونیک آرتز: Battlefield 6 پرفروش‌ترین بازی شوتر سال است

چرا اولین شهرهای دنیا در نزدیکی خلیج فارس شکل گرفتند؟ علم پاسخ می‌دهد

رانندگی در GTA 6 باید چقدر واقع‌گرایانه باشد؟

کم‌خونی مادران، عامل پنهان کاهش وزن نوزادان

سیستم پیامک ماهواره‌ای به دو گوشی گوگل اضافه شد

چرا دست کاشف انبساط جهان از «نوبل» کوتاه ماند؟

این گوشی اقتصادی هندی می‌خواهد رقیب محصولات پرفروش چینی باشد

کشف دهانه برخوردی عظیم و مرموزی در چین که تاریخ زمین‌شناسی را بازنویسی می‌کند

آپدیت HyperOS 3 به‌صورت آزمایشی برای پوکو F5 منتشر شد

کشف دانشمندان چینی: غارهای کارستی مریخ ممکن است پناهگاه حیات پنهان باشند

گوشی ساده و بسیار جان‌سخت با روح نوکیا؛ این «ترا ام» است

رونمایی از اولین اسکلت رباتیک غواصی جهان

ساعت‌های جدید اپل چگونه با چاپ سه‌بعدی ساخته می‌شوند؟

مدل جدید هوش مصنوعی «گوگل» منتشر شد

تریلر جدیدی از گیم‌پلی بازی Fatekeeper منتشر شد

«پرده آمنیوتیک» نماد پیشرفت در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج

آژانس فضایی اروپا به دنبال جانشین برای ناسا

نقدها و نمرات بازی Anno 117: Pax Romana منتشر شدند

قدم بعدی هوش مصنوعی دیپ‌مایند پس از بردن نوبل چیست؟

وان‌پلاس 15 با شارژدهی چشمگیر در برابر آیفون قدرت‌نمایی کرد

اگر مغزتان را دوست دارید، مسواک بزنید!

بهترین بازی‌های دونفره اندروید: سرگرمی و هیجان برای دو نفر

تریلر جدید Ghost of Yotei زیبایی تجربه روی PS5 Pro را به تصویر می‌کشد

عکس روز ناسا از آفتاب‌پرست کیهانی

مشاوره سبب افزایش تمایل به فرزندآوری زنان تک‌ فرزند می‌شود

از باندل Flowering Chaos بازی Fortnite برای PS5 رونمایی شد

دنیای پیچیده نوجوانان در سایه سرطان!

هوش مصنوعی، ویندوز 11 را متحول می‌کند؛ جزئیات آپدیت 2026

یائسگی؛ پایان زنانگی یا آغاز مرحله‌ای تازه از زندگی؟