سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - عصری که در آن زندگی می‌کنیم عصر تغییرات بزرگ است. این تغییرات تک تک جنبه‌های زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. موج این تغییرات به صنعت کسب و کار نیز رسیده و روش‌های بازاریابی مدرن را ایجاد کرده است. با توجه به رشد بی‌سابقه تکنولوژی همه روزه شاهد ایجاد تغییرات بزرگی در چشم‌اندازهای دیجیتالی کسب و کارها هستیم. از این رو بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیازمند ایجاد تغییرات بزرگی هستند. از سوی دیگر نیز با توجه به این‌که رسانه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مردم تبدیل شده‌اند. می‌توان گفت اکنون بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مهمترین ابزار بازاریابی برندها هستند. با توجه به بهبود و افزایش قابلیت‌های رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز نیازمند ایجاد تغییراتی هستند که در ادامه این مطلب به بررسی برخی از مهمترین تغییرات مورد نیاز آن در سال ۲۰۱۷ می‌پردازیم.
مهمترین تغییرات مورد نیاز در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
افزودن ویدئوی زنده به پست‌های رسانه‌های اجتماعی
اهمیت بازاریابی ویدیویی در عصر حاضر دیگر بر کسی پوشیده نیست. زیرا مخاطبان عاشق محتوای ویدئویی هستند. همین امر نیز باعث شده است که رسانه‌های اجتماعی قابلیت به اشتراک‌گذاری ویدئوی پلت‌فرم خود را روز به روز بهبود بخشند. اما تاثیرگذاری ویدئوی زنده چندین برابر محتوای ویدئویی خواهد بود. زیرا این امکان فراهم می‌شود که صاحبان کسب و کار به صورت زنده به معرفی محصول و خدمات خود بپردازند. از سوی دیگر نیز با توجه به اصالت طلبی مردم به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی زنده و واقعی که ویرایشی بر روی آن انجام نگرفته باشد. ذهنیت مثبتی نسبت به نام تجاری در مخاطب ایجاد کرده و سبب جذب مشتری وفادار می‌شود. بنابراین افزودن محتوای ویدئویی زنده به استراتژی شبکه‌های اجتماعی اولین و مهمترین تغییری است که برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به آن نیاز دارید.
استفاده از محتوای پرداختی
اگر از آن دسته از کسب و کارهایی هستید که محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را منتشر می‌کنید و امیدوارید که تاثیر زیادی بر روی مخاطبان شما بگذارد سخت در اشتباه هستید. زیرا الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی امروزه تغییرات زیادی کرده است. استفاده سایر برندها از محتوا و تبلیغات پرداختی نیز شانس دیده شدن پست‌های شما را رفته رفته کاهش می‌دهد. از سوی دیگر نیز همانگونه که می‌دانید در دو سال اخیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط مردم تقریبا دو برابر شده است. بنابراین شانس دیده شدن محتوای یک برند بدون استفاده از الگوریتم‌های پرداختی به شدت کاهش می‌یابد. در حالی که استفاده از محتوای پرداختی امکان برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و تعامل با آن‌ها را دو برابر می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که استفاده از محتوا و تبلیغات پرداختی دومین تغییر در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برندها است.
استفاده از محتوای تعاملی
می‎‌توان گفت که تمام بازاریابان موفق از اهمیت تولید محتوای تعاملی در استراتژی بازاریابی خود آگاهند. زیرا محتوای تعاملی سبب جلب توجه و دقت مخاطب به سمت برند مورد نظر می‌شود. تعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد. بنابراین برندها باید تمام خلاقیت خود را در تولید محتوای تعاملی به کار گیرند تا مخاطبان به توصیه برند آن‌ها به دوستان خود بپردازند. زیرا امروزه دیگر کلیک کردن بر روی پست‌ها و چند سوال و جواب ساده کافی نیست. بلکه برندها نیاز دارند تا به نوعی تعامل ذاتی با مخاطبان خود برسند.


بازاریابی شبکه‌های اجتماعیتعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد.

استفاده از چت‌بات‌ها برای ارتباط با مشتری
مطمئنا در عصر ارتباطات کمتر کسی پیدا می‌شود که روزانه ساعت‌ها از وقت خود را صرف سوال و جواب‌های ساده بکند. بنابراین استفاده از چت‌بات‌ها گزینه مناسبی برای ارتباط با مشتری هستند. در حقیقت در این مرحله از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هوش مصنوعی نیز وارد عمل می‌شود تا ارائه‌ی خدمات به مشتریان را بهبود بخشد. در میان چت‌بات‌ها ربات تلگرام، مسنجر فیس‌بوک و واتس‌اپ از معروف‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند که در حال حاضر توسط برندها مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه برندهایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند مایلند که با افزودن برنامه‌های پیام‌رسان به استراتژی بازاریابی خود امکان تعامل با مشتری و ارائه پیشنهاد ویژه به آن‌ها را افزایش دهند.
استفاده از طرفداری کارمندان
کارمندان و کارکنان یک برند می‌توانند یکی از مهمترین تاثیرگذاران در رسانه‌های اجتماعی باشند و به بهبود بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آن کمک کنند. زیرا مردم معمولا اعتماد بیشتری به توصیه‌ی محصولات از طرف اکانت‌های شخصی دارند. بنابراین کارمندان شما می‌توانند بهترین اعتبار برای برند شما بوده و  تاثیر به سزایی بر روی اعتمادسازی در مشتریان بگذارند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, استراتژی بازاریابی, استراتژی شبکه های اجتماعی, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, بازاریابی شبکه‌های اجتماعی, تعامل با مشتری, جذب مشتری, جذب مشتری وفادار, ربات تلگرام, شبکه های اجتماعی, محتوای تعاملی, محتوای ویدئویی, محتوای ویدیویی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/782/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کدام بازی‌ها از حالت 165 فریم‌برثانیه گوشی وان‌پلاس ایس 6T پشتیبانی می‌کنند؟

از ورود فضانوردان جدید به ایستگاه فضایی تا کاوش‌های مداری

2 گوشی میان‌رده ناتینگ به اندروید 16 آپدیت شدند

مقاومت آنفلوانزای پرندگان در برابر تب، دانشمندان را نگران کرد

سنسور 200 مگاپیکسلی موبایلی سونی چه تفاوتی با سنسور سامسونگ دارد؟

تشخیص دقیق آلزایمر با هوش مصنوعی

مدل سفارشی آیفون 17 پرو با تم عشق رونمایی شد

تولید نخستین دستگاه زاویه تماس هوشمند و ماژولار ایران از سوی محققان دانشگاه تهران

مراسم گیم آواردز 2025 میزبان بازی‌های هیجان‌انگیزی خواهد بود

چین یک «بلوک کوانتومی شکست‌ناپذیر» ساخت

شمار بازیکنان Where Winds Meet از 9 میلیون نفر عبور کرد

کدام گروه از سالمندان، بیشتر در خطر افسردگی هستند؟

کنسول‌های ROG Ally ایسوس حالا سریع‌تر و هوشمندتر هستند

وان‌پلاس 15، یکی از ارزشمندترین گوشی‌های اندرویدی امسال، وارد بازار پراهمیت آمریکا می‌شود

سه بازی بعدی مجموعه The Witcher در بازه زمانی شش ساله منتشر خواهند شد

مقصر اصلی ریزش موی ناشی از استرس بالاخره شناسایی شد

چین، ربات‌های انسان‌نما را بی‌نیاز از آموزش می‌کند

عکس روز ناسا از سطح قمر «تایتان»

تریلر جدیدی از بازی Code Vein 2 منتشر شد

آشفتگی قاعده‌مند؛ کشف قانونی جدید که می‌تواند نحوه شکستن اجسام را پیش‌بینی کند

با انتشار تریلری جدید تاریخ عرضه Arknights: Endfield مشخص شد

معمای پیکره‌های موآی: آیا غول‌های سنگی ایستر حاصل رقابت قبیله‌ای بودند؟

اگر دلتنگ Resident Evil های قدیمی هستید، تریلر Liminal Point را از دست ندهید

پمپئی جاده ابریشم: تمدن گمشده قرون وسطایی از زیر آب‌های قرقیزستان بیرون آمد

بازی Project Motor Racing در یک نگاه؛ آیا این شبیه‌ساز مسابقه‌ای می‌تواند بازیکنان را راضی کند؟

شیوع خاموش یک تهدید باستانی: سویه خطرناک حصبه در حال تسخیر جهان است

این بازی ترسناک موبایلی به‌شدت محبوب شده است

عکس «آژانس فضایی اروپا» از «چشم صحرا»

شایعه: پورت PC بازی Ghost of Yotei نیمه اول سال 2026 منتشر خواهد شد

کشف دارویی برای مبارزه با کشنده‌ترین سرطان‌های مغز

عکس ناسا از مواد آلی در فوران‌های قمر زحل

تاریخ عرضه ریمیک Prince of Persia: The Sands of Time لو رفت

اعلام فهرست شعب کشیک استان تهران بانک صادرات ایران در روزهای یکشنبه و دوشنبه 9 و 10 آذر

آپدیت Gran Turismo 7 هشت ماشین جدید به بازی اضافه می‌کند

تحقق 6G با امواج صوتی اسپین هیبریدی

سازندگان MindsEye سعی می‌کنند با محتوای رایگان بازی را احیا کنند

چین برای اولین پرتاب موشک تجاری قابل استفاده مجدد خود آماده می‌شود

این نوکیا مورف است؛ گوشی انعطاف‌پذیر از جنس آینده!

فضانوردان ناسا با لباس فضایی جدید به آب زدند

علی‌رغم شروع دوره رایگان Battlefield 6، تعداد بازیکنان ثابت است

طراحی دارویی به صورت قطره بینی برای حذف تومورهای مغزی

فروش پلی استیشن 5 در بریتانیا کمی بیشتر از سوییچ 2 است

«اینشتین کوچک» در 15 سالگی دکترای فیزیک کوانتوم گرفت

سازندگان Hollow Knight در مراسم TGA شرکت نمی‌کنند!

عکس روز ناسا از بازی‌های ماه!

گلکسی S23 FE با دریافت یک آپدیت جدید، امن‌تر شد

مارمولک بدون دست به‌عنوان گونه‌ جدید معرفی شد

مشخصات وان‌پلاس ایس 6T لو رفت؛ گوشی میان‌رده ارزشمند با باتری بزرگ

شیائومی مهندس «ایلان ماسک» را قاپید

آپدیت One UI 8 به یکی دیگر از تبلت‌های سامسونگ آمد