سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - عصری که در آن زندگی می‌کنیم عصر تغییرات بزرگ است. این تغییرات تک تک جنبه‌های زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. موج این تغییرات به صنعت کسب و کار نیز رسیده و روش‌های بازاریابی مدرن را ایجاد کرده است. با توجه به رشد بی‌سابقه تکنولوژی همه روزه شاهد ایجاد تغییرات بزرگی در چشم‌اندازهای دیجیتالی کسب و کارها هستیم. از این رو بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیازمند ایجاد تغییرات بزرگی هستند. از سوی دیگر نیز با توجه به این‌که رسانه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مردم تبدیل شده‌اند. می‌توان گفت اکنون بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مهمترین ابزار بازاریابی برندها هستند. با توجه به بهبود و افزایش قابلیت‌های رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز نیازمند ایجاد تغییراتی هستند که در ادامه این مطلب به بررسی برخی از مهمترین تغییرات مورد نیاز آن در سال ۲۰۱۷ می‌پردازیم.
مهمترین تغییرات مورد نیاز در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
افزودن ویدئوی زنده به پست‌های رسانه‌های اجتماعی
اهمیت بازاریابی ویدیویی در عصر حاضر دیگر بر کسی پوشیده نیست. زیرا مخاطبان عاشق محتوای ویدئویی هستند. همین امر نیز باعث شده است که رسانه‌های اجتماعی قابلیت به اشتراک‌گذاری ویدئوی پلت‌فرم خود را روز به روز بهبود بخشند. اما تاثیرگذاری ویدئوی زنده چندین برابر محتوای ویدئویی خواهد بود. زیرا این امکان فراهم می‌شود که صاحبان کسب و کار به صورت زنده به معرفی محصول و خدمات خود بپردازند. از سوی دیگر نیز با توجه به اصالت طلبی مردم به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی زنده و واقعی که ویرایشی بر روی آن انجام نگرفته باشد. ذهنیت مثبتی نسبت به نام تجاری در مخاطب ایجاد کرده و سبب جذب مشتری وفادار می‌شود. بنابراین افزودن محتوای ویدئویی زنده به استراتژی شبکه‌های اجتماعی اولین و مهمترین تغییری است که برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به آن نیاز دارید.
استفاده از محتوای پرداختی
اگر از آن دسته از کسب و کارهایی هستید که محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را منتشر می‌کنید و امیدوارید که تاثیر زیادی بر روی مخاطبان شما بگذارد سخت در اشتباه هستید. زیرا الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی امروزه تغییرات زیادی کرده است. استفاده سایر برندها از محتوا و تبلیغات پرداختی نیز شانس دیده شدن پست‌های شما را رفته رفته کاهش می‌دهد. از سوی دیگر نیز همانگونه که می‌دانید در دو سال اخیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط مردم تقریبا دو برابر شده است. بنابراین شانس دیده شدن محتوای یک برند بدون استفاده از الگوریتم‌های پرداختی به شدت کاهش می‌یابد. در حالی که استفاده از محتوای پرداختی امکان برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و تعامل با آن‌ها را دو برابر می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که استفاده از محتوا و تبلیغات پرداختی دومین تغییر در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برندها است.
استفاده از محتوای تعاملی
می‎‌توان گفت که تمام بازاریابان موفق از اهمیت تولید محتوای تعاملی در استراتژی بازاریابی خود آگاهند. زیرا محتوای تعاملی سبب جلب توجه و دقت مخاطب به سمت برند مورد نظر می‌شود. تعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد. بنابراین برندها باید تمام خلاقیت خود را در تولید محتوای تعاملی به کار گیرند تا مخاطبان به توصیه برند آن‌ها به دوستان خود بپردازند. زیرا امروزه دیگر کلیک کردن بر روی پست‌ها و چند سوال و جواب ساده کافی نیست. بلکه برندها نیاز دارند تا به نوعی تعامل ذاتی با مخاطبان خود برسند.


بازاریابی شبکه‌های اجتماعیتعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد.

استفاده از چت‌بات‌ها برای ارتباط با مشتری
مطمئنا در عصر ارتباطات کمتر کسی پیدا می‌شود که روزانه ساعت‌ها از وقت خود را صرف سوال و جواب‌های ساده بکند. بنابراین استفاده از چت‌بات‌ها گزینه مناسبی برای ارتباط با مشتری هستند. در حقیقت در این مرحله از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هوش مصنوعی نیز وارد عمل می‌شود تا ارائه‌ی خدمات به مشتریان را بهبود بخشد. در میان چت‌بات‌ها ربات تلگرام، مسنجر فیس‌بوک و واتس‌اپ از معروف‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند که در حال حاضر توسط برندها مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه برندهایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند مایلند که با افزودن برنامه‌های پیام‌رسان به استراتژی بازاریابی خود امکان تعامل با مشتری و ارائه پیشنهاد ویژه به آن‌ها را افزایش دهند.
استفاده از طرفداری کارمندان
کارمندان و کارکنان یک برند می‌توانند یکی از مهمترین تاثیرگذاران در رسانه‌های اجتماعی باشند و به بهبود بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آن کمک کنند. زیرا مردم معمولا اعتماد بیشتری به توصیه‌ی محصولات از طرف اکانت‌های شخصی دارند. بنابراین کارمندان شما می‌توانند بهترین اعتبار برای برند شما بوده و  تاثیر به سزایی بر روی اعتمادسازی در مشتریان بگذارند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, استراتژی بازاریابی, استراتژی شبکه های اجتماعی, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, بازاریابی شبکه‌های اجتماعی, تعامل با مشتری, جذب مشتری, جذب مشتری وفادار, ربات تلگرام, شبکه های اجتماعی, محتوای تعاملی, محتوای ویدئویی, محتوای ویدیویی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/782/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پلیرها ماد هنری کویل را برای The Witcher 3 نصب کردند، اما با گرالت مناطق محروم مواجه شدند!

ساخت غشای سلولزی نانوبلوری برای بهبود هم‌زمان استحکام، نفوذپذیری و حذف نمک

ظرفیت باتری شیائومی 17 اولترا لو رفت؛ غول‌آساتر از نسل قبل

آیا این مدل دستی کنسول PS6 است؟

عکس روز ناسا از خالکوبی خورشید روی جاده!

باتری غول‌پیکر و نمایشگر بسیار سریع؛ وان‌پلاس توربو گوشی ارزشمندی خواهد بود

شیوه متفاوت ابتلای مردان و زنان به «بیماری‌های عصبی»

ستاره‌های تاریک؛ کلید افشای راز تولد نخستین ستارگان جهان

اگر هنگام فکر کردن به مسئله بخوابیم، جواب را پیدا می‌کنیم؟ علم پاسخ جالبی دارد

درخت‌ها چطور با هم صحبت می‌کنند؟

رصد نادر یک «ابرگران‌نواختر» در آسمان

جلوگیری از ناتوانی ذهنی و ناشنوایی با «مشاوره ژنتیک»

اپل حجم تبلیغات اپ استور آیفون را افزایش داد

عرضه اولیه آیفون فولد احتمالا محدود خواهد بود

این احتمالا اولین گوشی تاشو اپل است

وقتی باکتری روده قورباغه، تومورهای سرطانی را در موش‌ها از بین می‌برد!

پاوربانک اقتصادی جدید شیائومی حتی برای لپ‌تاپ هم مناسب است

قهرمان جدید بازی مبارزه‌ای تکن، یک مادربزرگ 92 ساله است!

ارزان‌ترین تبلت نسل جدید اپل احتمالا قدرتمندتر از حد تصور خواهد بود

کال آو دیوتی جدید شرایط خوبی ندارد؛ افت شدید فروش در هفته‌های اخیر

اگر ربات دستور ایست بدهد، به حرفش گوش می‌کنید؟

آمار فروش اپل واچ اختلاف چشمگیری با ساعت‌های سامسونگ دارد

انویدیا تولید پردازنده گرافیکی را کاهش می‌دهد؛ موج افزایش قیمت در راه است؟

«جیمز وب» اولین ابرسیاه‌چاله فراری تاریخ را کشف کرد

آیفون‌های ژاپن اصلاح می‌شوند؛ زور اپل به دولت نرسید

چشم‌انداز تازه درمان بیماری‌های کبدی با کمک سلول‌های بنیادی

مشخصات اگزینوس 2600 لو رفت؛ پردازنده پرقدرت سامسونگ

این چسب هر وقت بخواهید، آزاد و محکم می‌شود

قیمت آیفون تاشو اپل چقدر خواهد بود؟

سامسونگ یکی از ویژگی‌های برجسته گلکسی S9 را احیا می‌کند

مراسم The Game Awards 2025 با 171 میلیون پخش زنده رکورد زد

خرس‌های قطبی ژن‌های خود را برای سازگاری با دنیای گرم‌تر تغییر می‌دهند

کاراکتر‌های سریال Fallout وارد Call of Duty Black Ops 7 خواهند شد

آمازون با سطل‌ زباله هوشمند به جنگ دورریز غذا می‌رود

بازی‌های بعدی Silent Hill ممکن است در هر نقطه‌ای از جهان روایت شوند

سال 2025، جلوه‌ای از قدرت و تاب‌آوری جهان علم

مانیتور M10 Ultra با پنل مینی ال‌ای‌دی و روشنایی مناسب معرفی شد

ماهواره‌های «گالیله» راهی فضا شدند

ای‌ام‌دی مدل کم‌مصرف‌تر کارت گرافیک RX 9060 XT را عرضه کرد

عکس روز ناسا از روح کیهانی!

تصاویر اولین گوشی سری «سیگنچر» موتورولا لو رفت

پوکو F8 اولترا با قیمت باورنکردنی به ایران رسید

تبدیل پر مرغ به پارچه نفیس کشمیر

تحول در درمان بیماری‌های صعب العلاج با کمک مهندسی بافت

بازی‌سازان آمریکایی 5 سال است که موفق به دریافت جایزه بهترین بازی سال نشده‌اند

عصب‌کشی درد دارد اما سپر قلب‌تان است!

اپل روی «حداقل 8 آیفون جدید» کار می‌کند

اپل کامپیوتر همه‌کاره قدرتمندی با پردازنده M5 Max می‌سازد

دو متهم اصلی و نامدار قطع درآمد هزاران جوان ایرانی

جیمز وب اولین شواهد از دایناسورهای کیهانی را کشف کرد