سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - عصری که در آن زندگی می‌کنیم عصر تغییرات بزرگ است. این تغییرات تک تک جنبه‌های زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. موج این تغییرات به صنعت کسب و کار نیز رسیده و روش‌های بازاریابی مدرن را ایجاد کرده است. با توجه به رشد بی‌سابقه تکنولوژی همه روزه شاهد ایجاد تغییرات بزرگی در چشم‌اندازهای دیجیتالی کسب و کارها هستیم. از این رو بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیازمند ایجاد تغییرات بزرگی هستند. از سوی دیگر نیز با توجه به این‌که رسانه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مردم تبدیل شده‌اند. می‌توان گفت اکنون بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مهمترین ابزار بازاریابی برندها هستند. با توجه به بهبود و افزایش قابلیت‌های رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز نیازمند ایجاد تغییراتی هستند که در ادامه این مطلب به بررسی برخی از مهمترین تغییرات مورد نیاز آن در سال ۲۰۱۷ می‌پردازیم.
مهمترین تغییرات مورد نیاز در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
افزودن ویدئوی زنده به پست‌های رسانه‌های اجتماعی
اهمیت بازاریابی ویدیویی در عصر حاضر دیگر بر کسی پوشیده نیست. زیرا مخاطبان عاشق محتوای ویدئویی هستند. همین امر نیز باعث شده است که رسانه‌های اجتماعی قابلیت به اشتراک‌گذاری ویدئوی پلت‌فرم خود را روز به روز بهبود بخشند. اما تاثیرگذاری ویدئوی زنده چندین برابر محتوای ویدئویی خواهد بود. زیرا این امکان فراهم می‌شود که صاحبان کسب و کار به صورت زنده به معرفی محصول و خدمات خود بپردازند. از سوی دیگر نیز با توجه به اصالت طلبی مردم به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی زنده و واقعی که ویرایشی بر روی آن انجام نگرفته باشد. ذهنیت مثبتی نسبت به نام تجاری در مخاطب ایجاد کرده و سبب جذب مشتری وفادار می‌شود. بنابراین افزودن محتوای ویدئویی زنده به استراتژی شبکه‌های اجتماعی اولین و مهمترین تغییری است که برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به آن نیاز دارید.
استفاده از محتوای پرداختی
اگر از آن دسته از کسب و کارهایی هستید که محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را منتشر می‌کنید و امیدوارید که تاثیر زیادی بر روی مخاطبان شما بگذارد سخت در اشتباه هستید. زیرا الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی امروزه تغییرات زیادی کرده است. استفاده سایر برندها از محتوا و تبلیغات پرداختی نیز شانس دیده شدن پست‌های شما را رفته رفته کاهش می‌دهد. از سوی دیگر نیز همانگونه که می‌دانید در دو سال اخیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط مردم تقریبا دو برابر شده است. بنابراین شانس دیده شدن محتوای یک برند بدون استفاده از الگوریتم‌های پرداختی به شدت کاهش می‌یابد. در حالی که استفاده از محتوای پرداختی امکان برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و تعامل با آن‌ها را دو برابر می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که استفاده از محتوا و تبلیغات پرداختی دومین تغییر در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برندها است.
استفاده از محتوای تعاملی
می‎‌توان گفت که تمام بازاریابان موفق از اهمیت تولید محتوای تعاملی در استراتژی بازاریابی خود آگاهند. زیرا محتوای تعاملی سبب جلب توجه و دقت مخاطب به سمت برند مورد نظر می‌شود. تعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد. بنابراین برندها باید تمام خلاقیت خود را در تولید محتوای تعاملی به کار گیرند تا مخاطبان به توصیه برند آن‌ها به دوستان خود بپردازند. زیرا امروزه دیگر کلیک کردن بر روی پست‌ها و چند سوال و جواب ساده کافی نیست. بلکه برندها نیاز دارند تا به نوعی تعامل ذاتی با مخاطبان خود برسند.


بازاریابی شبکه‌های اجتماعیتعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد.

استفاده از چت‌بات‌ها برای ارتباط با مشتری
مطمئنا در عصر ارتباطات کمتر کسی پیدا می‌شود که روزانه ساعت‌ها از وقت خود را صرف سوال و جواب‌های ساده بکند. بنابراین استفاده از چت‌بات‌ها گزینه مناسبی برای ارتباط با مشتری هستند. در حقیقت در این مرحله از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هوش مصنوعی نیز وارد عمل می‌شود تا ارائه‌ی خدمات به مشتریان را بهبود بخشد. در میان چت‌بات‌ها ربات تلگرام، مسنجر فیس‌بوک و واتس‌اپ از معروف‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند که در حال حاضر توسط برندها مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه برندهایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند مایلند که با افزودن برنامه‌های پیام‌رسان به استراتژی بازاریابی خود امکان تعامل با مشتری و ارائه پیشنهاد ویژه به آن‌ها را افزایش دهند.
استفاده از طرفداری کارمندان
کارمندان و کارکنان یک برند می‌توانند یکی از مهمترین تاثیرگذاران در رسانه‌های اجتماعی باشند و به بهبود بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آن کمک کنند. زیرا مردم معمولا اعتماد بیشتری به توصیه‌ی محصولات از طرف اکانت‌های شخصی دارند. بنابراین کارمندان شما می‌توانند بهترین اعتبار برای برند شما بوده و  تاثیر به سزایی بر روی اعتمادسازی در مشتریان بگذارند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, استراتژی بازاریابی, استراتژی شبکه های اجتماعی, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, بازاریابی شبکه‌های اجتماعی, تعامل با مشتری, جذب مشتری, جذب مشتری وفادار, ربات تلگرام, شبکه های اجتماعی, محتوای تعاملی, محتوای ویدئویی, محتوای ویدیویی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/782/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوشی کاربردی در بازار ژاپن؛ نوبیا S2 رونمایی شد

سومین ابرماه پیاپی سال از راه رسید؛ قرص بزرگ ماه آخر هفته در آسمان می‌درخشد

آیا نقشه برفی به بازی بتلفیلد 6 می‌آید؟

دستیابی به راهکاری نوین برای بهینه‌سازی ریز ازدیادی گیاهان با استفاده از نورهای LED در ایران

تریلر گیم‌پلی بازی The God Slayer

اختراع «لایه‌های نانوفیبری با قابلیت رهایش کنترل شده» در خارج از کشور ثبت شد

منبع داخلی: مراسم The Game Awards 2025 رونمایی‌های بزرگی خواهد داشت

معرفی آخرین یافته‌های علوم اعصاب با حمایت ستاد علوم شناختی

بحران RAM به قیمت بسیار بالای PS6 و Xbox بعدی منجر خواهد شد

دستیابی به فناوری هوشمند ریزجلبکی برای تصفیه آب و جذب دی‌اکسیدکربن در ایران

احتمال رونمایی از بازی Control 2 در مراسم Game Awards قوت گرفت

باکتری‌ها هم نساج شدند و هم رنگرز!

سامسونگ نیمی از رم موردنیاز انویدیا را تأمین خواهد کرد

اطلاعاتی درباره قمر انسلادوس سیاره زحل

این نسخه شیشه‌ای ویندوز است؛ کانسپت مدرن و دوست‌داشتنی

ابداع روشی برای رساندن دارو به نورون‌ها در مغز

جعبه‌گشایی رسمی گلکسی زد ترای‌فولد سامسونگ را تماشا کنید

گوشی‌های ساده جدید اچ‌ام‌دی با روح نوکیا رونمایی شدند

پلیمری که ابزارهای پوشیدنی را خودشارژ می‌کند

ماهیت زمان چیست؟

سامسونگ رکورد شکست و بار دیگر رهبر بازار گوشی‌های تاشو شد

صدهزار سال پیش، عربستان زیستگاهی پررونق برای انسان‌ها و حیوانات بود

این کنسول ناشناس حتی از PS5 هم پرفروش‌تر شده است

ماده‌ای عجیب و آدامس‌مانند در سیارک بنو کشف شد؛ این پلاستیک فضایی چیست؟

ناتینگ برای جذب 5 میلیون دلار سرمایه به طرفدارانش چشم دوخته است

جهش 6 برابری سرعت تست با دستگاه نانویی و ساختار ماژولار و هوش مصنوعی

قدرتمندترین گوشی اندرویدی جهان مشخص شد؛ خبری از سامسونگ و شیائومی نیست

خرابکاری هوش مصنوعی در تیترزنی برای «گوگل دیسکاور»

لیست تغییرات One UI 8.5 لو رفت؛ گوشی‌های سامسونگ بسیار هوشمندتر می‌شوند

آیا تنبلی در مغز شروع می‌شود؟

آیفون 17e احتمالا با تغییری ظریف اما مهم رونمایی خواهد شد

اگر تلاش کنید روغن را منجمد کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟

بیانیه جدید CD Projekt Red هیجان پیرامون Cyberpunk 2077 را کم کرد

آیا داروهای ضد چاقی می‌توانند کلید درمان اعتیاد باشند؟

تاسیس یک شرکت توسط رهبران سابق تسلا، گوگل و انویدیا برای ساخت پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا

ویدیوی جدید Resident Evil 9 مبارزه با زامبی‌ها را نشان می‌دهد

راه‌اندازی سیستم اندازه‌گیری هم‌زمان آنیون‌ها و کاتیون‌های معدنی با روشی مقرون به صرفه

طرفداران بار دیگر GTA 4 را از نظر گرافیکی متحول کردند

سونی آخر هفته رایگان برای بخش چندنفره آنلاین PS5 و PS4 را تایید کرد

سازندگان سابق The Elder Scrolls موتور UE5 را کنار گذاشتند

فضانورد روس به دلیل نقض قوانین امنیت ملی از ماموریت ناسا کنار گذاشته شد

آپدیت جدید پلی استیشن 5 قابلیت‌های پیام‌رسانی را بهبود می‌بخشد

ربات انسان‌نمای بریتانیایی زودتر از بقیه پا گرفت!

اصلاح 20 درصدی تعرفه بسته‌های اینترنت رایتل

حجم فایل بازی Helldivers 2 روی PC تا 85 درصد کاهش یافت

هوش مصنوعی؛ تحولی در آزادی و استقلال افراد دارای معلولیت

اپل کاربران iOS 18 را به نصب iOS 26 ترغیب می‌کند

ملاقات با یک سیاهچاله از نزدیک در عکس روز ناسا

اندروید با ویژگی Call Reason تماس‌های مهم را مشخص می‌کند

پیام مدیرعامل شرکت بیمه دی به مناسبت 13 آذر، روز ملی بیمه