سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - عصری که در آن زندگی می‌کنیم عصر تغییرات بزرگ است. این تغییرات تک تک جنبه‌های زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. موج این تغییرات به صنعت کسب و کار نیز رسیده و روش‌های بازاریابی مدرن را ایجاد کرده است. با توجه به رشد بی‌سابقه تکنولوژی همه روزه شاهد ایجاد تغییرات بزرگی در چشم‌اندازهای دیجیتالی کسب و کارها هستیم. از این رو بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیازمند ایجاد تغییرات بزرگی هستند. از سوی دیگر نیز با توجه به این‌که رسانه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مردم تبدیل شده‌اند. می‌توان گفت اکنون بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مهمترین ابزار بازاریابی برندها هستند. با توجه به بهبود و افزایش قابلیت‌های رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز نیازمند ایجاد تغییراتی هستند که در ادامه این مطلب به بررسی برخی از مهمترین تغییرات مورد نیاز آن در سال ۲۰۱۷ می‌پردازیم.
مهمترین تغییرات مورد نیاز در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
افزودن ویدئوی زنده به پست‌های رسانه‌های اجتماعی
اهمیت بازاریابی ویدیویی در عصر حاضر دیگر بر کسی پوشیده نیست. زیرا مخاطبان عاشق محتوای ویدئویی هستند. همین امر نیز باعث شده است که رسانه‌های اجتماعی قابلیت به اشتراک‌گذاری ویدئوی پلت‌فرم خود را روز به روز بهبود بخشند. اما تاثیرگذاری ویدئوی زنده چندین برابر محتوای ویدئویی خواهد بود. زیرا این امکان فراهم می‌شود که صاحبان کسب و کار به صورت زنده به معرفی محصول و خدمات خود بپردازند. از سوی دیگر نیز با توجه به اصالت طلبی مردم به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی زنده و واقعی که ویرایشی بر روی آن انجام نگرفته باشد. ذهنیت مثبتی نسبت به نام تجاری در مخاطب ایجاد کرده و سبب جذب مشتری وفادار می‌شود. بنابراین افزودن محتوای ویدئویی زنده به استراتژی شبکه‌های اجتماعی اولین و مهمترین تغییری است که برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به آن نیاز دارید.
استفاده از محتوای پرداختی
اگر از آن دسته از کسب و کارهایی هستید که محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را منتشر می‌کنید و امیدوارید که تاثیر زیادی بر روی مخاطبان شما بگذارد سخت در اشتباه هستید. زیرا الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی امروزه تغییرات زیادی کرده است. استفاده سایر برندها از محتوا و تبلیغات پرداختی نیز شانس دیده شدن پست‌های شما را رفته رفته کاهش می‌دهد. از سوی دیگر نیز همانگونه که می‌دانید در دو سال اخیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط مردم تقریبا دو برابر شده است. بنابراین شانس دیده شدن محتوای یک برند بدون استفاده از الگوریتم‌های پرداختی به شدت کاهش می‌یابد. در حالی که استفاده از محتوای پرداختی امکان برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و تعامل با آن‌ها را دو برابر می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که استفاده از محتوا و تبلیغات پرداختی دومین تغییر در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برندها است.
استفاده از محتوای تعاملی
می‎‌توان گفت که تمام بازاریابان موفق از اهمیت تولید محتوای تعاملی در استراتژی بازاریابی خود آگاهند. زیرا محتوای تعاملی سبب جلب توجه و دقت مخاطب به سمت برند مورد نظر می‌شود. تعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد. بنابراین برندها باید تمام خلاقیت خود را در تولید محتوای تعاملی به کار گیرند تا مخاطبان به توصیه برند آن‌ها به دوستان خود بپردازند. زیرا امروزه دیگر کلیک کردن بر روی پست‌ها و چند سوال و جواب ساده کافی نیست. بلکه برندها نیاز دارند تا به نوعی تعامل ذاتی با مخاطبان خود برسند.


بازاریابی شبکه‌های اجتماعیتعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد.

استفاده از چت‌بات‌ها برای ارتباط با مشتری
مطمئنا در عصر ارتباطات کمتر کسی پیدا می‌شود که روزانه ساعت‌ها از وقت خود را صرف سوال و جواب‌های ساده بکند. بنابراین استفاده از چت‌بات‌ها گزینه مناسبی برای ارتباط با مشتری هستند. در حقیقت در این مرحله از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هوش مصنوعی نیز وارد عمل می‌شود تا ارائه‌ی خدمات به مشتریان را بهبود بخشد. در میان چت‌بات‌ها ربات تلگرام، مسنجر فیس‌بوک و واتس‌اپ از معروف‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند که در حال حاضر توسط برندها مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه برندهایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند مایلند که با افزودن برنامه‌های پیام‌رسان به استراتژی بازاریابی خود امکان تعامل با مشتری و ارائه پیشنهاد ویژه به آن‌ها را افزایش دهند.
استفاده از طرفداری کارمندان
کارمندان و کارکنان یک برند می‌توانند یکی از مهمترین تاثیرگذاران در رسانه‌های اجتماعی باشند و به بهبود بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آن کمک کنند. زیرا مردم معمولا اعتماد بیشتری به توصیه‌ی محصولات از طرف اکانت‌های شخصی دارند. بنابراین کارمندان شما می‌توانند بهترین اعتبار برای برند شما بوده و  تاثیر به سزایی بر روی اعتمادسازی در مشتریان بگذارند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, استراتژی بازاریابی, استراتژی شبکه های اجتماعی, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, بازاریابی شبکه‌های اجتماعی, تعامل با مشتری, جذب مشتری, جذب مشتری وفادار, ربات تلگرام, شبکه های اجتماعی, محتوای تعاملی, محتوای ویدئویی, محتوای ویدیویی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/782/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چند گوشی محبوب شیائومی به‌زودی به HyperOS 3 آپدیت می‌شوند

کشف فضاهای مشکوک در هرم منکورع مصر: آیا گذرگاهی مخفی وجود دارد؟

از منو استارت جدید تا بهبود آیکون باتری؛ آپدیت جدید ویندوز 11 منتشر شد

نئاندرتال‌ها هنوز زنده‌اند؛ اما جذب انسان‌های امروزی شده‌اند

جنجالی‌ترین ویژگی هوش مصنوعی آیفون به اندروید آمد

توالی‌یابی ژنوم تمام گونه‌های زنده روی زمین با هوش مصنوعی

سونی از مانیتور گیمینگ 27 اینچی جدیدی با قلاب شارژر کنترلر دوال‌سنس رونمایی کرد

آب هنگام جوشیدن روی اجاق حباب تشکیل می‌دهد؛ اما چرا در مایکروویو این‌گونه نمی‌شود؟

تریلر جدیدی از بازی Let It Die: Inferno منتشر شد

دانشمندان اکنون به کمک هوش مصنوعی می‌توانند افکار شما را از روی اسکن MRI بخوانند

گوشی قدرتمند شیائومی 17 اولترا چه زمانی عرضه می‌شود؟

ضعف انسجام علمی، بستر رشد شبه‌علم در ایران را فراهم کرده است

نقد و بررسی بازی DRAGON QUEST I & II HD-2D Remake

فوران خورشید باعث خاموشی‌ رادیویی در سراسر آفریقا و اروپا شد

بازی Temple Run 3 عرضه شد

غربالگری کلسترول کودکان ضروری است؟

سونی تاکنون چند دستگاه پلی استیشن 5 فروخته است؟

هند چتر نجات اولین کپسول حامل فضانوردان خود را آزمایش کرد

طراحی دو رنگ آیفون 17 پرو سال آینده منسوخ می‌شود؛ بازگشت به ظاهر یکپارچه

هوش مصنوعی جدید مایکروسافت به زودی همکار شما می‌شود

آیفون ایر جدید شاید با 2 دوربین عرضه شود

صاحب‌نظران جنبه‌های انقلاب هوش مصنوعی سلامت را بررسی می‌کنند

عرضه مدل ارزان‌تر گلکسی S25 سامسونگ شروع شد

اولین زن استاد فیزیک در بریتانیا و حامی بازگشت زنان به کار پژوهشی

این گوشی اندرویدی با نمایشگر 240 هرتز به جنگ بزرگان می‌رود

ارزیابی ایمنی «واکسن سینوفارم» در دوران بارداری

اوپو از سامسونگ عبور کرد؛ سقوط غول کره‌ای به رتبه سوم بازار موبایل هند

دانشمندان کد باستانی مایاها برای پیش‌بینی دقیق خورشید گرفتگی را رمزگشایی کردند

6 میلیون نفر این گوشی را خریده‌اند

ماندگارترین فناوری جهان؛ اجداد ما میلیون‌ها سال از یک نوع ابزار سنگی استفاده می‌کردند

کابوس در ارتفاع؛ بازی ترسناک روان‌شناختی BrokenLore: ASCEND معرفی شد

یک مشکل پنهان تنفسی ممکن است دلیل خستگی مزمن باشد

موتورولا گوشی پرچمدار با پردازنده شبه‌پرچمدار می‌سازد

کشف قابلیت تهیه غذا از ادرار فضانوردان در فضا!

حجم مورد نیاز برای بازی Call of Duty Black Ops 7 در پلی استیشن، ایکس باکس و رایانه‌های شخصی مشخص شد

تولید انرژی هیدروژن پاک

آیفون پاکت رونمایی شد؛ روشی جدید برای حمل گوشی‌های اپل!

کاهش چربی خون با کمک ویرایش ژن برای اولین بار

آمار خیره‌کننده از نینتندو، شرکت بازی‌سازی ژاپنی

برای داشتن مغز جوان‌تر یک زبان جدید یاد بگیرید

بازی Silent Hill f احتمالا برای PS4 و Xbox One عرضه خواهد شد

قلب تپنده‌ مغناطیسی خورشید برای اولین‌بار شکار شد

نسخه‌ چینی Diablo 4 به شکل عجیبی سانسور شده است

پژوهش باید اثر قابل مشاهده در جامعه و صنعت داشته باشد

بازی Fallout 4 Anniversay Edition با واکنش منفی کاربران مواجه شد

رونمایی از تراشه هوش مصنوعی که صدا را در لحظه ترجمه می‌کند

گلکسی S26 احتمالا زودتر از انتظار عرضه می‌شود

گام جدید محققان دانشگاه تهران در تحلیل داده‌های زیستی و تصاویر پاتولوژی

پوکو F8 پرو حالا در آستانه رونمایی است

شکست پرتاب موشک خصوصی چین و از دست رفتن 3 ماهواره