سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - عصری که در آن زندگی می‌کنیم عصر تغییرات بزرگ است. این تغییرات تک تک جنبه‌های زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. موج این تغییرات به صنعت کسب و کار نیز رسیده و روش‌های بازاریابی مدرن را ایجاد کرده است. با توجه به رشد بی‌سابقه تکنولوژی همه روزه شاهد ایجاد تغییرات بزرگی در چشم‌اندازهای دیجیتالی کسب و کارها هستیم. از این رو بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیازمند ایجاد تغییرات بزرگی هستند. از سوی دیگر نیز با توجه به این‌که رسانه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مردم تبدیل شده‌اند. می‌توان گفت اکنون بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مهمترین ابزار بازاریابی برندها هستند. با توجه به بهبود و افزایش قابلیت‌های رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز نیازمند ایجاد تغییراتی هستند که در ادامه این مطلب به بررسی برخی از مهمترین تغییرات مورد نیاز آن در سال ۲۰۱۷ می‌پردازیم.
مهمترین تغییرات مورد نیاز در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
افزودن ویدئوی زنده به پست‌های رسانه‌های اجتماعی
اهمیت بازاریابی ویدیویی در عصر حاضر دیگر بر کسی پوشیده نیست. زیرا مخاطبان عاشق محتوای ویدئویی هستند. همین امر نیز باعث شده است که رسانه‌های اجتماعی قابلیت به اشتراک‌گذاری ویدئوی پلت‌فرم خود را روز به روز بهبود بخشند. اما تاثیرگذاری ویدئوی زنده چندین برابر محتوای ویدئویی خواهد بود. زیرا این امکان فراهم می‌شود که صاحبان کسب و کار به صورت زنده به معرفی محصول و خدمات خود بپردازند. از سوی دیگر نیز با توجه به اصالت طلبی مردم به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی زنده و واقعی که ویرایشی بر روی آن انجام نگرفته باشد. ذهنیت مثبتی نسبت به نام تجاری در مخاطب ایجاد کرده و سبب جذب مشتری وفادار می‌شود. بنابراین افزودن محتوای ویدئویی زنده به استراتژی شبکه‌های اجتماعی اولین و مهمترین تغییری است که برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به آن نیاز دارید.
استفاده از محتوای پرداختی
اگر از آن دسته از کسب و کارهایی هستید که محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را منتشر می‌کنید و امیدوارید که تاثیر زیادی بر روی مخاطبان شما بگذارد سخت در اشتباه هستید. زیرا الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی امروزه تغییرات زیادی کرده است. استفاده سایر برندها از محتوا و تبلیغات پرداختی نیز شانس دیده شدن پست‌های شما را رفته رفته کاهش می‌دهد. از سوی دیگر نیز همانگونه که می‌دانید در دو سال اخیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط مردم تقریبا دو برابر شده است. بنابراین شانس دیده شدن محتوای یک برند بدون استفاده از الگوریتم‌های پرداختی به شدت کاهش می‌یابد. در حالی که استفاده از محتوای پرداختی امکان برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و تعامل با آن‌ها را دو برابر می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که استفاده از محتوا و تبلیغات پرداختی دومین تغییر در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برندها است.
استفاده از محتوای تعاملی
می‎‌توان گفت که تمام بازاریابان موفق از اهمیت تولید محتوای تعاملی در استراتژی بازاریابی خود آگاهند. زیرا محتوای تعاملی سبب جلب توجه و دقت مخاطب به سمت برند مورد نظر می‌شود. تعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد. بنابراین برندها باید تمام خلاقیت خود را در تولید محتوای تعاملی به کار گیرند تا مخاطبان به توصیه برند آن‌ها به دوستان خود بپردازند. زیرا امروزه دیگر کلیک کردن بر روی پست‌ها و چند سوال و جواب ساده کافی نیست. بلکه برندها نیاز دارند تا به نوعی تعامل ذاتی با مخاطبان خود برسند.


بازاریابی شبکه‌های اجتماعیتعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد.

استفاده از چت‌بات‌ها برای ارتباط با مشتری
مطمئنا در عصر ارتباطات کمتر کسی پیدا می‌شود که روزانه ساعت‌ها از وقت خود را صرف سوال و جواب‌های ساده بکند. بنابراین استفاده از چت‌بات‌ها گزینه مناسبی برای ارتباط با مشتری هستند. در حقیقت در این مرحله از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هوش مصنوعی نیز وارد عمل می‌شود تا ارائه‌ی خدمات به مشتریان را بهبود بخشد. در میان چت‌بات‌ها ربات تلگرام، مسنجر فیس‌بوک و واتس‌اپ از معروف‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند که در حال حاضر توسط برندها مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه برندهایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند مایلند که با افزودن برنامه‌های پیام‌رسان به استراتژی بازاریابی خود امکان تعامل با مشتری و ارائه پیشنهاد ویژه به آن‌ها را افزایش دهند.
استفاده از طرفداری کارمندان
کارمندان و کارکنان یک برند می‌توانند یکی از مهمترین تاثیرگذاران در رسانه‌های اجتماعی باشند و به بهبود بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آن کمک کنند. زیرا مردم معمولا اعتماد بیشتری به توصیه‌ی محصولات از طرف اکانت‌های شخصی دارند. بنابراین کارمندان شما می‌توانند بهترین اعتبار برای برند شما بوده و  تاثیر به سزایی بر روی اعتمادسازی در مشتریان بگذارند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, استراتژی بازاریابی, استراتژی شبکه های اجتماعی, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, بازاریابی شبکه‌های اجتماعی, تعامل با مشتری, جذب مشتری, جذب مشتری وفادار, ربات تلگرام, شبکه های اجتماعی, محتوای تعاملی, محتوای ویدئویی, محتوای ویدیویی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/782/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاش تویوتا این 12 خودرو را دوباره تولید می‌کرد!

چرا روستاییان به زراعت چوب روی خوش نشان نمی‌دهند؟

ضرورت تقویت نقش داروسازان در ترک سیگار

لولای مستحکم گلکسی زد ترای‌فولد پس از 150 هزار بار تاشدن، تسلیم شد

مانیتور 144 هرتزی جدید لنوو با قیمتی باورنکردنی رونمایی شد

ظاهرا تولید آیفون ایر 2 لغو نشده است

این عنکبوت‌ نسخه‌ جعلی خودش را می‌بافد

عکس روز ناسا از نقاط قرمز کوچک در جهان اولیه

جست‌وجو برای یافتن آدم‌فضایی‌ها ادامه دارد

یافته شوکه‌کننده: تیتان، قمر یخی زحل ممکن است اصلاً اقیانوس مدفون نداشته باشد

ویژگی حذف شده از بازی The Last of Us Part 2 که می‌توانست مخفی‌کاری را متحول کند

«بی‌اخلاقی علمی» مهم‌ترین آسیب هوش مصنوعی برای نشریات است

هیچ‌ لپ‌تاپ گیمینگی با برند ردمی در سال 2026 عرضه نمی‌شود

برنامه دوربین گوشی‌های سامسونگ یک قابلیت مهم دریافت می‌کند

تبدیل زباله‌های پلاستیکی به مواد شیمیایی ارزشمند

بزرگی شکم مردان خطر مشکلات قلبی را افزایش می‌دهد

دارویی که آلزایمر را متوقف کرد

وان‌پلاس توربو در انتوتو قدرت‌نمایی کرد؛ گوشی ارزشمند چینی

این گوشی مفهومی دو نمایشگر جلویی دارد!

شیائومی 17 اولترا یک مدل ویژه با تمرکز بر عکاسی دارد

پایا؛ پیشرفته‌ترین ماهواره تصویربرداری بومی ایران با دقت 3 متری

روند توسعه بازی Marvel’s Blade به خوبی پیش می‌رود

«سارا تبریزی» دانشمند ایرانی برگزیده سال 2025

قهوه یا چای؛ کدام برای سلامت استخوان‌ها پس از یائسگی بهتر است؟

خاموش‌کردن موقت بینایی؛ رویکردی نویدبخش برای درمان تنبلی چشم در بزرگسالان

وقتی یخ، هوا و آلودگی دست‌به‌دست هم می‌دهند

شیائومی 17 اولترا پیش از رونمایی، در ویدیو رسمی به‌نمایش درآمد

نمایشگر این تبلت به‌طرز اعجاب‌انگیزی شبیه کاغذ است

مینی‌مغزها راز اسکیزوفرنی و دوقطبی را فاش کردند

کشفی که فهم ما را از خورشید تغییر داد

سامسونگ با یک گوشی تاشو منحصربه‌فرد به رقابت با آیفون فولد می‌رود

بازی‌های با برچسب هوش مصنوعی مولد تاکنون بیش از 660 میلیون دلار در استیم درآمد داشته‌اند

سری Call of Duty به کنسول سوییچ 2 خواهد آمد

اولین «بیمه زباله فضایی» جهان معرفی شد

خاص‌ترین ساعت هوشمند هواوی با طراحی دل‌ربا رونمایی شد

برنامه Camera Assistant سامسونگ آپدیت شد و حالا ویژگی‌های حرفه‌ای‌تری دارد

10 پرواز فضایی برتر که در سال 2025 رقم خوردند

به‌روزرسانی جدید پلی استیشن 5 تم زمستانی را به کنسول اضافه می‌کند

چاپ سه بعدی، درمان و آموزش پزشکی را متحول می‌کند

افزایش قیمت رم، اپل را به سامسونگ نزدیک‌تر کرد

دانشمندان از سر کنجکاوی سن یک کرم آزمایشگاهی را اندازه گرفتند؛ نتیجه همه را غافلگیر کرد

سه‌ ماهواره ایرانی به‌زودی از روسیه پرتاب می‌شوند

تکامل علیه فرد؛ مورچه‌ها دنیا را فتح کردند، اما به قیمت تولید کارگران ارزان‌قیمت

دردسر افراد مبتلا به اوتیسم با تغییر مدل‌های «چت‌جی‌پی‌تی»

یکی از ارزشمندترین گوشی‌های 2026؛ مشخصات وان‌پلاس 15T لو رفت

لپ‌تاپ منحصربه‌فرد هواوی آپدیت شد و حالا عملکرد بهتری دارد

ناسا و بوئینگ در فکر انقلاب در طراحی بال هواپیماها

پرواز بدون خلبان پرنده عمودپرواز شرکت تابعه «بوئینگ»

تولید کارت گرافیک RTX 5060 Ti احتمالا متوقف می‌شود

لپ‌تاپ رول‌شدنی لنوو احتمالا یک هیولای گیمینگ خواهد بود