سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - عصری که در آن زندگی می‌کنیم عصر تغییرات بزرگ است. این تغییرات تک تک جنبه‌های زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. موج این تغییرات به صنعت کسب و کار نیز رسیده و روش‌های بازاریابی مدرن را ایجاد کرده است. با توجه به رشد بی‌سابقه تکنولوژی همه روزه شاهد ایجاد تغییرات بزرگی در چشم‌اندازهای دیجیتالی کسب و کارها هستیم. از این رو بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیازمند ایجاد تغییرات بزرگی هستند. از سوی دیگر نیز با توجه به این‌که رسانه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مردم تبدیل شده‌اند. می‌توان گفت اکنون بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مهمترین ابزار بازاریابی برندها هستند. با توجه به بهبود و افزایش قابلیت‌های رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز نیازمند ایجاد تغییراتی هستند که در ادامه این مطلب به بررسی برخی از مهمترین تغییرات مورد نیاز آن در سال ۲۰۱۷ می‌پردازیم.
مهمترین تغییرات مورد نیاز در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
افزودن ویدئوی زنده به پست‌های رسانه‌های اجتماعی
اهمیت بازاریابی ویدیویی در عصر حاضر دیگر بر کسی پوشیده نیست. زیرا مخاطبان عاشق محتوای ویدئویی هستند. همین امر نیز باعث شده است که رسانه‌های اجتماعی قابلیت به اشتراک‌گذاری ویدئوی پلت‌فرم خود را روز به روز بهبود بخشند. اما تاثیرگذاری ویدئوی زنده چندین برابر محتوای ویدئویی خواهد بود. زیرا این امکان فراهم می‌شود که صاحبان کسب و کار به صورت زنده به معرفی محصول و خدمات خود بپردازند. از سوی دیگر نیز با توجه به اصالت طلبی مردم به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی زنده و واقعی که ویرایشی بر روی آن انجام نگرفته باشد. ذهنیت مثبتی نسبت به نام تجاری در مخاطب ایجاد کرده و سبب جذب مشتری وفادار می‌شود. بنابراین افزودن محتوای ویدئویی زنده به استراتژی شبکه‌های اجتماعی اولین و مهمترین تغییری است که برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به آن نیاز دارید.
استفاده از محتوای پرداختی
اگر از آن دسته از کسب و کارهایی هستید که محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را منتشر می‌کنید و امیدوارید که تاثیر زیادی بر روی مخاطبان شما بگذارد سخت در اشتباه هستید. زیرا الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی امروزه تغییرات زیادی کرده است. استفاده سایر برندها از محتوا و تبلیغات پرداختی نیز شانس دیده شدن پست‌های شما را رفته رفته کاهش می‌دهد. از سوی دیگر نیز همانگونه که می‌دانید در دو سال اخیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط مردم تقریبا دو برابر شده است. بنابراین شانس دیده شدن محتوای یک برند بدون استفاده از الگوریتم‌های پرداختی به شدت کاهش می‌یابد. در حالی که استفاده از محتوای پرداختی امکان برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و تعامل با آن‌ها را دو برابر می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که استفاده از محتوا و تبلیغات پرداختی دومین تغییر در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برندها است.
استفاده از محتوای تعاملی
می‎‌توان گفت که تمام بازاریابان موفق از اهمیت تولید محتوای تعاملی در استراتژی بازاریابی خود آگاهند. زیرا محتوای تعاملی سبب جلب توجه و دقت مخاطب به سمت برند مورد نظر می‌شود. تعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد. بنابراین برندها باید تمام خلاقیت خود را در تولید محتوای تعاملی به کار گیرند تا مخاطبان به توصیه برند آن‌ها به دوستان خود بپردازند. زیرا امروزه دیگر کلیک کردن بر روی پست‌ها و چند سوال و جواب ساده کافی نیست. بلکه برندها نیاز دارند تا به نوعی تعامل ذاتی با مخاطبان خود برسند.


بازاریابی شبکه‌های اجتماعیتعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد.

استفاده از چت‌بات‌ها برای ارتباط با مشتری
مطمئنا در عصر ارتباطات کمتر کسی پیدا می‌شود که روزانه ساعت‌ها از وقت خود را صرف سوال و جواب‌های ساده بکند. بنابراین استفاده از چت‌بات‌ها گزینه مناسبی برای ارتباط با مشتری هستند. در حقیقت در این مرحله از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هوش مصنوعی نیز وارد عمل می‌شود تا ارائه‌ی خدمات به مشتریان را بهبود بخشد. در میان چت‌بات‌ها ربات تلگرام، مسنجر فیس‌بوک و واتس‌اپ از معروف‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند که در حال حاضر توسط برندها مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه برندهایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند مایلند که با افزودن برنامه‌های پیام‌رسان به استراتژی بازاریابی خود امکان تعامل با مشتری و ارائه پیشنهاد ویژه به آن‌ها را افزایش دهند.
استفاده از طرفداری کارمندان
کارمندان و کارکنان یک برند می‌توانند یکی از مهمترین تاثیرگذاران در رسانه‌های اجتماعی باشند و به بهبود بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آن کمک کنند. زیرا مردم معمولا اعتماد بیشتری به توصیه‌ی محصولات از طرف اکانت‌های شخصی دارند. بنابراین کارمندان شما می‌توانند بهترین اعتبار برای برند شما بوده و  تاثیر به سزایی بر روی اعتمادسازی در مشتریان بگذارند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, استراتژی بازاریابی, استراتژی شبکه های اجتماعی, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, بازاریابی شبکه‌های اجتماعی, تعامل با مشتری, جذب مشتری, جذب مشتری وفادار, ربات تلگرام, شبکه های اجتماعی, محتوای تعاملی, محتوای ویدئویی, محتوای ویدیویی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/782/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کامپیوتر قدرتمند جدید لنوو با گرافیک RTX 5060 و تراشه اینتل معرفی شد

چرخش تلسکوپ «رصدخانه ورا روبین» را تماشا کنید

این 6 گوشی شیائومی قبل از بقیه به HyperOS 3 آپدیت می‌شوند

شیوع بالای انگل‌های دهانی در بیماران دیابتی

شیائومی رهبر بازار مچ‌بندهای هوشمند شد

دانش‌آموزان با فناوری‌های روز مسائل را حل می‌کنند

اپل سال آینده 2 آیفون تیتانیومی عرضه می‌کند

مغز مردان سریع‌تر از زنان کوچک می‌شود

چه کار کنیم گوشی آیفون کمتر شارژ مصرف کند؟

روده با سالم‌خوری موقت فریب نمی‌خورد

تریلر جدیدی از بازی اکشن هندی Unleash the Avatar منتشر شد

کاشفان گمنام؛ چه کسانی واقعاً قاره آمریکا را کشف کردند؟

گوشی ردمی K90 پرو بار دیگر رؤیت شد و حالا رونمایی نزدیک است

کسوف و سکوت طبیعت: خورشیدگرفتگی کلی آمریکا راز حساسیت پرندگان به نور را فاش کرد

دل پرو مکس عرضه شد؛ کامپیوتر قدرتمند و بسیار کوچک

دانشمندان خون انسان را در آزمایشگاه ساختند

هدست PSVR 2 می‌توانست فیلم‌های سه‌بعدی را نجات دهد، اما سونی فرصت را از دست داد

90 موسسه ایرانی در سیاهۀ مؤسسه‌های تأثیرگذار جهان

تیزر رسمی Server Slam بازی ARC Raiders منتشر شد

مدیرعامل بیمه دی در آئین گشایش همایش شهر پایدار؛ صنعت بیمه، کلید اعتماد در پروژه‌های سبز و پایدار است

24 ماهواره جدید «آمازون» به مدار زمین رفتند

بزرگ‌ترین آیفون تاریخ احتمالا «ارزان‌تر از انتظارات» خواهد بود

برگزاری مانور سونامی 2025 اقیانوس هند در روستای بَحل شهرستان جاسک

با انتشار تریلری از زمان عرضه بازی Of Ash and Steel رونمایی شد

مؤسسه رازی به تعهدات خود در تولید واکسن‌ عمل کرده است

رئیس سابق پلی استیشن از بزرگترین حسرت خود می‌‌گوید

نوآوری ایرانی در تولید کک سوزنی با استفاده از پسماندهای نفتی

هیدئو کوجیما با هیدئو کوجیما دیدار کرد

ارائه نخستین مدل بومی طراحی محصولات فیزیکی فناورانه برای بهبود کیفیت زندگی سالمندان

این ساعت هوشمند مکان‌یاب داخلی دارد و به فلاش LED مجهز است

با نخستین برنامه‌نویس جهان آشنا شوید

قیمت گوشی امروز 22 مهر؛ ثبات قیمتی چند روزه همچنان ادامه دارد

کاهش وزن بدون عوارض جانبی با داروی جدید چاقی

ویوو پد 5e رونمایی شد؛ تبلت جذاب با باتری غول‌آسا

کاهش 18 درصدی مهاجرت نخبگان در دانشگاه‌های برتر

دارک مود ویندوز 11 یک آپدیت بزرگ دریافت می‌کند

آیا باید اصلاح ژنتیکی حیات‌وحش ممنوع شود؟

این پاوربانک پرظرفیت، هم شارژر است و هم هات‌اسپات

کشف یک کهکشان فوق درخشان در پشت یک اختروش

گوشی میان‌رده نسل جدید سامسونگ هم آپدیت One UI 8 را دریافت کرد

جهت‌یابی پرواز در لایه‌های نامرئی آسمان!

موشک «استارشیپ» برای یازدهمین‌بار پرتاب شد

ردمجیک با رونمایی خنک‌کننده فوق پیشرفته، لبخند به لب گیمرها آورد

استفاده از برگ کاج به عنوان ردیاب زیستی

رقیب بزرگ شیائومی 17 با نمایشگر 165 هرتز اولد عرضه می‌شود

تولید 2 گوشی موردانتظار شیائومی ظاهرا لغو شده است

گوشی پرچمدار آنر به‌زودی معرفی می‌شود؛ افشای مشخصات کامل

مانیتور خوش‌قیمت جدید MSI با نمایشگر 210 هرتزی رونمایی شد

نوزادان زبان‌های بیگانه را که پیش از تولد شنیده‌اند، تشخیص می‌دهند

نمایش توانمندی‌های دیجیتال بیمه دی در شهر پایدار کیش