سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - عصری که در آن زندگی می‌کنیم عصر تغییرات بزرگ است. این تغییرات تک تک جنبه‌های زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. موج این تغییرات به صنعت کسب و کار نیز رسیده و روش‌های بازاریابی مدرن را ایجاد کرده است. با توجه به رشد بی‌سابقه تکنولوژی همه روزه شاهد ایجاد تغییرات بزرگی در چشم‌اندازهای دیجیتالی کسب و کارها هستیم. از این رو بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیازمند ایجاد تغییرات بزرگی هستند. از سوی دیگر نیز با توجه به این‌که رسانه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مردم تبدیل شده‌اند. می‌توان گفت اکنون بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مهمترین ابزار بازاریابی برندها هستند. با توجه به بهبود و افزایش قابلیت‌های رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز نیازمند ایجاد تغییراتی هستند که در ادامه این مطلب به بررسی برخی از مهمترین تغییرات مورد نیاز آن در سال ۲۰۱۷ می‌پردازیم.
مهمترین تغییرات مورد نیاز در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
افزودن ویدئوی زنده به پست‌های رسانه‌های اجتماعی
اهمیت بازاریابی ویدیویی در عصر حاضر دیگر بر کسی پوشیده نیست. زیرا مخاطبان عاشق محتوای ویدئویی هستند. همین امر نیز باعث شده است که رسانه‌های اجتماعی قابلیت به اشتراک‌گذاری ویدئوی پلت‌فرم خود را روز به روز بهبود بخشند. اما تاثیرگذاری ویدئوی زنده چندین برابر محتوای ویدئویی خواهد بود. زیرا این امکان فراهم می‌شود که صاحبان کسب و کار به صورت زنده به معرفی محصول و خدمات خود بپردازند. از سوی دیگر نیز با توجه به اصالت طلبی مردم به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی زنده و واقعی که ویرایشی بر روی آن انجام نگرفته باشد. ذهنیت مثبتی نسبت به نام تجاری در مخاطب ایجاد کرده و سبب جذب مشتری وفادار می‌شود. بنابراین افزودن محتوای ویدئویی زنده به استراتژی شبکه‌های اجتماعی اولین و مهمترین تغییری است که برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به آن نیاز دارید.
استفاده از محتوای پرداختی
اگر از آن دسته از کسب و کارهایی هستید که محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را منتشر می‌کنید و امیدوارید که تاثیر زیادی بر روی مخاطبان شما بگذارد سخت در اشتباه هستید. زیرا الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی امروزه تغییرات زیادی کرده است. استفاده سایر برندها از محتوا و تبلیغات پرداختی نیز شانس دیده شدن پست‌های شما را رفته رفته کاهش می‌دهد. از سوی دیگر نیز همانگونه که می‌دانید در دو سال اخیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط مردم تقریبا دو برابر شده است. بنابراین شانس دیده شدن محتوای یک برند بدون استفاده از الگوریتم‌های پرداختی به شدت کاهش می‌یابد. در حالی که استفاده از محتوای پرداختی امکان برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و تعامل با آن‌ها را دو برابر می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که استفاده از محتوا و تبلیغات پرداختی دومین تغییر در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برندها است.
استفاده از محتوای تعاملی
می‎‌توان گفت که تمام بازاریابان موفق از اهمیت تولید محتوای تعاملی در استراتژی بازاریابی خود آگاهند. زیرا محتوای تعاملی سبب جلب توجه و دقت مخاطب به سمت برند مورد نظر می‌شود. تعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد. بنابراین برندها باید تمام خلاقیت خود را در تولید محتوای تعاملی به کار گیرند تا مخاطبان به توصیه برند آن‌ها به دوستان خود بپردازند. زیرا امروزه دیگر کلیک کردن بر روی پست‌ها و چند سوال و جواب ساده کافی نیست. بلکه برندها نیاز دارند تا به نوعی تعامل ذاتی با مخاطبان خود برسند.


بازاریابی شبکه‌های اجتماعیتعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد.

استفاده از چت‌بات‌ها برای ارتباط با مشتری
مطمئنا در عصر ارتباطات کمتر کسی پیدا می‌شود که روزانه ساعت‌ها از وقت خود را صرف سوال و جواب‌های ساده بکند. بنابراین استفاده از چت‌بات‌ها گزینه مناسبی برای ارتباط با مشتری هستند. در حقیقت در این مرحله از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هوش مصنوعی نیز وارد عمل می‌شود تا ارائه‌ی خدمات به مشتریان را بهبود بخشد. در میان چت‌بات‌ها ربات تلگرام، مسنجر فیس‌بوک و واتس‌اپ از معروف‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند که در حال حاضر توسط برندها مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه برندهایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند مایلند که با افزودن برنامه‌های پیام‌رسان به استراتژی بازاریابی خود امکان تعامل با مشتری و ارائه پیشنهاد ویژه به آن‌ها را افزایش دهند.
استفاده از طرفداری کارمندان
کارمندان و کارکنان یک برند می‌توانند یکی از مهمترین تاثیرگذاران در رسانه‌های اجتماعی باشند و به بهبود بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آن کمک کنند. زیرا مردم معمولا اعتماد بیشتری به توصیه‌ی محصولات از طرف اکانت‌های شخصی دارند. بنابراین کارمندان شما می‌توانند بهترین اعتبار برای برند شما بوده و  تاثیر به سزایی بر روی اعتمادسازی در مشتریان بگذارند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, استراتژی بازاریابی, استراتژی شبکه های اجتماعی, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, بازاریابی شبکه‌های اجتماعی, تعامل با مشتری, جذب مشتری, جذب مشتری وفادار, ربات تلگرام, شبکه های اجتماعی, محتوای تعاملی, محتوای ویدئویی, محتوای ویدیویی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/782/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چگونه پیام اینستاگرامی را بخوانیم اما فرستنده متوجه نشود؟

اولین موبایل 200 مگاپیکسلی جهان در راه است

فناوری جدید پهپادی برای شکار ایمن پهپادهای دشمن

برگزاری مراسم «روضه در صحرا» در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)/استقرار 20 ون برای انتقال رایگان شهروندان به قطعه شهدا

خبری از خلاقیت در طراحی اپل واچ سری 8 نیست

تیک‌تاک متهم شد

ویژه گیمرها؛ معرفی 10 دسته برتر بازی برای کامپیوتر

برخورد قاطع بازرسی منطقه 4 با ساخت و سازهای غیرمجاز در ایام تعطیل

آمازون تصاویر رسمی گلکسی Z Fold 4 را افشا کرد

سامسونگ گلکسی Z Flip 4 در دستان یک کاربر دیده شد

ربات‌های تریدر چگونه معاملات ارزهای دیجیتال را به صورت خودکار انجام می‌دهند؟

برگزاری آیین‌های سنتی خیمه‌سوزان و تعزیه خوانی در منطقه 13

اپل تولید آیفون 14 را بطور همزمان در هند و چین آغاز می‌کند

زندگی حسینی یعنی صداقت در همه امور

بسته الحاقی Cyber Heist بازی The Ascent معرفی شد

کاردانو از بیت‌کوین و سایر رقبا جلو زد!

آماده‌سازی مصلی تهران به مناسبت برگزاری مراسم شیرخوارگان عاشورایی

توضیحات مدیر حقوقی سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص تخلیه مجتمع مسکونی نگین

ادعای جالب توئیتر در پاسخ به ایلان ماسک

مرورگر DuckDuckGo در پی افزایش محافظت در برابر ردیاب‌های مایکروسافت

تردد کامیون در تهران در تاسوعا و عاشورا ممنوع شد/ تمهیدات و توصیه‌های ترافیکی پلیس

تردد آسوده عزاداران به تپه نورالشهدا با اجرای عملیات پخش آسفالت

ویدیوی جدیدی از بازی Hogwarts Legacy منتشر شد

اجرای مراسم تعزیه‌خوانی و بازسازی واقعه عاشورا در جنوب شرق تهران

اهتزاز پرچم عزای حسینی بر فراز بام تهران

سردرگمی سیاستگذاران غربی در پی شرایط پرنوسان بازار نفت

چرا مطالعات 600 صفحه‌ای پلاسکو در کتابخانه خاک می‌خورد؟

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری: مشاغل خانگی یکی از چندین راهکار موجود برای رفع معضل بیکاری است

مدیر کل تعاون، کار ور فاه اجتماعی خراسان شمالی:حوادث فوتی ناشی از کار به صفر رسید

توسعه حجم مبادلات تجاری ایران و کشورهای آفریقایی در دستور کار است

نویسنده جدیدی به تیم ساخت بازی Beyond Good and Evil 2 پیوست

عدم جابه‌جایی 65 درصد از عرضه در گردش بیت‌کوین طی یک سال گذشته

آیفون‌‌ها در سال 2024 به تراشه‌های 3 نانومتری مجهز می‌شوند

جک هدفون از آیپد خداحافظی می‌کند

اپل برای رفع مشکل صوتی نمایشگر استودیو دیسپلی دست به کار شد

اتوبوس‌های باکیفیت جدید از نیمه دوم سال وارد پایتخت می‌شوند/ اورهال 1400 دستگاه اتوبوس؛ امسال

تعطیلی مجموعه های ورزشی شهرداری در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی

پرورش استعدادهای ورزشی شهر با کمک فدراسیون‌ها و آموزش و پرورش/لازم است مدیریت تخصصی واحد در ورزش شهرداری ایجاد شود

تریلر جدید فیفا 23 با محوریت اتمسفر ورزشگاه و مسابقه‌ها

پتنت جدید سونی فناوری بازخورد لمسی را به استیک آنالوگ خواهد آورد

سامسونگ میزان تولید گوشی‌های هوشمند خود را کاهش می‌دهد

بروزرسانی واتساپ با ویژگی های جذاب

یک شخصیت تک تیرانداز ماهر به بازی Apex Legends آمد

گزیده‌های نفتی هفته

هشدار وقوع سیل در تهران/ مردم از رودخانه‌ها فاصله بگیرند

انتشار بخش دوم بسته Booster Course Pass بازی Mario Kart 8 Deluxe

592 هزار اپلیکیشن در فصل دوم 2022 حذف شدند

تلاش توییتر برای احیای Spaces با برخی تغییرات

استقبال شهروندان منطقه 10 از رزمایش اهدای خون

رندرهای تبلیغاتی رسمی گلکسی A23 5G سامسونگ فاش شدند