سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود برند خود را معرفی کرده و پست‌های آن را به اشتراک بگذارید بدون این‌که دیگران احساس ناخوشایندی نسبت به این تبلیغات داشته باشند و آن‌ها را بلاک کنند؟ هر چند در نگاه اول ممکن است این کار دشوار به نظر برسد اما برخی از بازاریابان دیجیتال نکات برجسته‌ای را در این زمینه پیشنهاد می‌دهند.
مطالعات اخیر انجام شده توسط شرکت Kantar TNS نشان می‌دهند برخی از مشتریان احساس خوبی نسبت به تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام ندارند و احساس می‌کنند بیش از حد توسط این تبلیغات محاصره شده‌اند.
این گزارش که رفتار و نظرات بیش از ۷۰ هزار کاربر اینترنت در بیش از ۵۰ کشور را تحلیل کرده‌اند، نشان می‌دهد حدود ۲۶ درصد از افراد شرکت کننده، پست‌ها و تبلیغات بسیاری از برند‌ها را بدون توجه به محتوای آن رد می‌کنند.
با توجه به استفاده گسترده از شبکه‌های اجتماعی، امروزه چالش اصلی این است که بتوانید پیام برند خود را به گوش دیگران برسانید، بدون این که تاثیر منفی بر روی مخاطب بگذارید. در ادامه نکاتی را در این زمینه با هم می‌خوانیم.
نکاتی برای دستیابی به تبلیغات شبکه‌های اجتماعی موثر
هم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان
در دنیای امروز برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مشتریان می‌توانند با توجه به گستره انتخاب‌هایی که پیش رو دارند، شبکه‌ای را انتخاب کنند که از نظر محتوا بیش‌ترین همخوانی را با سلایق و نیازهای آنان دارد. و اگر تبلیغات یک برند غیرمرتبط با نیازهای آن‌ها مدام روی شبکه‌های اجتماعیشان مثل توییتر ظاهر شود، به راحتی آن را بلاک می‌کنند. حتی اگر برند مورد علاقه یک مشتری بیش از حد معمول تبلیغات داشته باشد، ممکن است از نظر مشتریان به عنوان اسپم شناخته شود.
در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی هر برند باید به دقت مشتریان و مخاطبان خود را شناخته و بداند که این مشتریان از هر کانال ارتباطی به چه نحوی استفاده می‌کنند تا بتواند استراتژی‌های انتشار مطالب را با نیازهای مشتری تطبیق دهد‌.
برای مثال، یکی از تیم‌های بازاریابی برای نشان دادن تبلیغات یک شرکت رباتیک به صورت کامل از تاثیرات مثبت تبلیغات شبکه‌های اجتماعی بهره گرفته است. این شرکت یک وبسایت داشته و دارای کمپین‌ اجتماعی است که امکان ارتباط از هر کانال و شبکه اجتماعی را برای مخاطبان خود فراهم کرده است. این شرکت حتی به مشتریان اجازه برقراری ارتباط با ربات‌ها از طریق پیام رسان فیس‌بوک را هم می‌دهد‌. در حقیقت این امکان برای مشتریان فراهم شده است که وارد کمپین‌های اجتماعی شده و با مردم سراسر جهان در تعامل باشند.


تبلیغات شبکه‌های اجتماعیهم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان یکی از نکات مهم در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی است.

استفاده از افراد حرفه‌ای برای رساندن پیام خود به مخاطبان
سه عامل سبب می‌شود افراد پست‌های تبلیغاتی یک شرکت را بی‌اثر بدانند: اول آن که محتوای پست‌ها به مخاطب مرتبط نبوده یا برای آنان مفید نباشد. دوم آن که یک پست چندین و چند بار تکرار شود. و آخر آن که ظاهر و محتوای پست مورد پسند مخاطبان نبوده و یا با بستر تبلیغاتی موجود همخوانی نداشته باشد. یا به بیان ساده‌تر، محتوای پست برای مخاطب ارزشمند نباشد.
اگر شما در حال حاضر در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود این سه ویژگی را دارید، بهتر است از افراد حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید تا پیام خود را به مخاطبان خود برسانید. این افراد هم می‌توانند محتوای مطالب شما را متناسب با نیاز مخاطبان آماده کنند هم با خلاقیت خود بستری مناسب برای تبلیغات فراهم کنند‌. همچنین می‌توانند پست‌های شما را به نحو زیرکانه تنظیم کنند.
این روش در تبلیغات بین YouTube و شرکت پژو امتحان شده است. این روش توانسته است تعادل خوبی بین محتویات پست‌ها و ویژگی‌های خودرو فراهم کند.
دادن جلوه انسانی به برند
اگر مشتریان احساس کنند توسط یک برند مورد هدف قرار گرفته شده‌اند برای آن‌ها خوشایند نیست و باعث از دست رفتن اعتماد آنان می‌شود. برعکس، مشتریان دوست دارند حق انتخاب داشته باشند و این نکته قابل توجهی برای بازاریابان حرفه‌ای است
در تهیه پست برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی باید تحصیلات، اطلاعات، سرگرمی مشتریان مد نظر قرار گیرد. همچنین به عواملی همچون انگیزه و رک و صادق بودن نیز توجه شود. اگر پست‌های شما چند مورد از موارد فوق را در برمی‌گیرد، شما به مشتریانتان انگیزه کافی برای خرید محصولات برند خود را می‌دهید. برای مثال اگر شما به عنوان یک بازاریاب برای یک شرکت ویتامین تبلیغ می‌کنید، می‌باید بر روی سلامت تمرکز کنید و مخاطبان خود را از این طریق تحت تاثیر قرار دهید.
افزایش ارتباط با مخاطبان در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
اگر از نظر مشتریان و مخاطبان شما تبلیغاتتان آزاردهنده و غیرمرتبط است، بدون شک روش نادرستی را در پیش گرفته‌اید. بسیاری از بازاریاب‌ها هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات، اصول این کار را به درستی نمی‌دانند و از چگونگی استفاده از این بستر برای تبلیغات خود آگاه نیستند.
به عنوان فعال یک صنعت، ما نیاز داریم استراتژیک عمل کنیم. امروزه، علی‌رغم وجود ابزارهای پیشرفته و شرکای تجاری، تشخیص مخاطبان برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی ساده‌تر از گذشته است. برندهای تجاری نیاز دارند از طریق شبکه‌های مختلف و با پست‌های خود با مخاطبان اصلی خود در ارتباط باشند و می‌بایست مخاطبان خود را برای دنبال کردن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی متقاعد سازند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, بازاریاب حرفه‌ای, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, برند, تبلیغات اجتماعی, تبلیغات رسانه‌های اجتماعی, تبلیغات شبکه‌های اجتماعی, رسانه های اجتماعی, شبکه های اجتماعی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/762/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوشی قدرتمند شیائومی آپدیت HyperOS 2.2 را دریافت کرد

این گوشی‌ها تا 2 هفته دیگر آپدیت بزرگ HyperOS شیائومی را دریافت می‌کنند

نگاهی به یکی از ابزارهای ‌مورداعتماد در آزمایشگاه‌های شیمی که ممکن است گمراهمان کند!

گوگل رقیب گلکسی زد فولد 7 را با 16 گیگابایت رم و تراشه اختصاصی عرضه می‌کند

جشن 3 سالگی تلسکوپ «جیمز وب» با سحابی «پنجه گربه»

الهام‌گرفتن از iOS 26؟ پلیر جدید یوتیوب با طراحی شیشه‌ای معرفی شد

هوش مصنوعی تا 20 سال دیگر اکثر شغل‌ها را نابود می‌کند

بررسی انواع مشکلات و خرابی‌های احتمالی کنسول های بازی (PS و XBOX)

کودکان علیه گوشی؛ یک مطالعه از رفتار تأمل‌برانگیز نسل جدید پرده برداشت

ارزان ترین مانیتور 240 هرتزی دنیا با قیمت زیر 100 دلار عرضه شد

*مدیرعامل بیمه دی: شهدای اخیر گلستان، نماد وحدت و همبستگی اقوام و مذاهب مختلف کشورند

تاثیر غیرمنتظره سدسازی؛ حجم عظیم آب‌های ذخیره‌شده قطب‌های زمین را تغییر داده است

صفحه آبی مرگ پس از 40 سال حذف شد؛ ورود صفحه مشکی مرگ به ویندوز 11

چرا از حشرات می‌ترسیم؟

احتمال عرضه نسخه نسل نهمی بازی Red Dead Redemption 2 قوت گرفت

این سگ رباتیک چینی با سرعت خارق‌العاده‌اش شما را شگفت‌زده می‌کند!

از باندل محدود پلی استیشن 5 با طرح Ghost of Yotei رونمایی شد

دانشمندان زمان شروع کوچک شدن جهان را تخمین زدند

دوبله ژاپنی Ghost of Yotei واقع‌گرایانه خواهد بود

مدلی خاص از آیفون 17 پرو و پرو مکس صرفا در چین فروخته خواهد شد

آیا غول‌های باستانی بخشی از واقعیت تاریخی آمریکا هستند؟

توسعه‌دهنده: حالت اول شخص از ابتدا برای Indiana Jones and the Great Circle درنظر گرفته شده بود

5 حقیقت شگفت انگیز درباره نحوه کار هوش مصنوعی

تکریم معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران از خانواده های شهدای مازندران

بازی Ghost of Yotei تمرکز بی‌سابقه بر ایجاد آزادی بیشتر برای بازیکنان خواهد داشت

افزایش اضطراب، افسردگی و وابستگی در مبتلایان به کرونا

ادای احترام به اسطوره‌ های ایثار در زاهدان

سازنده گوشی‌های نوکیا از بازار موبایل آمریکا خارج شد

چیزی که در مغز همه افراد «سایکوپات» مشترک است

گوشی جدید سامسونگ انتخابی جذاب برای گیمرها است

آخرین نگاه به زحل؛ روایت ناگفته از پایان باشکوه کاوشگر کاسینی ناسا

نه! ظرفیت رم آیفون بیشتر نمی‌شود

دانشمندان روشی نوین برای ساخت‌وساز پایدار در مریخ کشف کرده‌اند: پرورش جلبک

طراحی شیائومی 16 پرو مکس لو رفت؛ پرچمدار چینی برای رقابت با آیفون و گلکسی

ذوب یخ‌ها موجی از فوران‌های آتشفشانی را به دنبال دارد

مدل طلایی-صورتی یکی از گوشی‌های جذاب شیائومی معرفی شد

آیا رفتار یخ در فضا در مقایسه با زمین متفاوت است؟

آیا این گوشی ارزان بعدی شیائومی است؟

سرگذشت نیکولا تسلا؛ نابغه‌ای که تاریخ در حقش کم‌لطفی کرد

«پاک‌کن جادویی شیائومی» با قابلیت‌هایی جدید آپدیت شد

در انتظار عرضه اولین آیفون تاشو؛ تولید نمایشگر گوشی بعدی اپل شروع شد

ابداع پوستی برای ربات‌ها که همه چیز را حس می‌کند

باریک‌ترین آیفون تاریخ به پردازنده‌ای «حرفه‌ای» مجهز می‌شود

نقش هوش مصنوعی در مرور و راستی‌آزمایی مطالعات

اپل این 3 گوشی اندرویدی را از مردم می‌خرد و به آ‌ن‌ها آیفون می‌فروشد

گوشی پرچمدار سامسونگ با تخفیف 27 درصدی به فروش می‌رسد؛ اما نه در ایران

ابتکار دانشمند ایرانی در استفاده از چوب برای افزایش طول عمر باتری‌

تفاهم نامه بنیاد شهید ایلام و شهرداری بدره برای نوسازی تابلوهای مزین به تصاویر شهدا

گلکسی زد فلیپ 7 از نمای نزدیک؛ کارشناسان چه می‌گویند؟

در معرض ابتلا به آلزایمر هستید؟/ چهار مسیر منتهی به این بیماری را بشناسید