سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود برند خود را معرفی کرده و پست‌های آن را به اشتراک بگذارید بدون این‌که دیگران احساس ناخوشایندی نسبت به این تبلیغات داشته باشند و آن‌ها را بلاک کنند؟ هر چند در نگاه اول ممکن است این کار دشوار به نظر برسد اما برخی از بازاریابان دیجیتال نکات برجسته‌ای را در این زمینه پیشنهاد می‌دهند.
مطالعات اخیر انجام شده توسط شرکت Kantar TNS نشان می‌دهند برخی از مشتریان احساس خوبی نسبت به تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام ندارند و احساس می‌کنند بیش از حد توسط این تبلیغات محاصره شده‌اند.
این گزارش که رفتار و نظرات بیش از ۷۰ هزار کاربر اینترنت در بیش از ۵۰ کشور را تحلیل کرده‌اند، نشان می‌دهد حدود ۲۶ درصد از افراد شرکت کننده، پست‌ها و تبلیغات بسیاری از برند‌ها را بدون توجه به محتوای آن رد می‌کنند.
با توجه به استفاده گسترده از شبکه‌های اجتماعی، امروزه چالش اصلی این است که بتوانید پیام برند خود را به گوش دیگران برسانید، بدون این که تاثیر منفی بر روی مخاطب بگذارید. در ادامه نکاتی را در این زمینه با هم می‌خوانیم.
نکاتی برای دستیابی به تبلیغات شبکه‌های اجتماعی موثر
هم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان
در دنیای امروز برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مشتریان می‌توانند با توجه به گستره انتخاب‌هایی که پیش رو دارند، شبکه‌ای را انتخاب کنند که از نظر محتوا بیش‌ترین همخوانی را با سلایق و نیازهای آنان دارد. و اگر تبلیغات یک برند غیرمرتبط با نیازهای آن‌ها مدام روی شبکه‌های اجتماعیشان مثل توییتر ظاهر شود، به راحتی آن را بلاک می‌کنند. حتی اگر برند مورد علاقه یک مشتری بیش از حد معمول تبلیغات داشته باشد، ممکن است از نظر مشتریان به عنوان اسپم شناخته شود.
در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی هر برند باید به دقت مشتریان و مخاطبان خود را شناخته و بداند که این مشتریان از هر کانال ارتباطی به چه نحوی استفاده می‌کنند تا بتواند استراتژی‌های انتشار مطالب را با نیازهای مشتری تطبیق دهد‌.
برای مثال، یکی از تیم‌های بازاریابی برای نشان دادن تبلیغات یک شرکت رباتیک به صورت کامل از تاثیرات مثبت تبلیغات شبکه‌های اجتماعی بهره گرفته است. این شرکت یک وبسایت داشته و دارای کمپین‌ اجتماعی است که امکان ارتباط از هر کانال و شبکه اجتماعی را برای مخاطبان خود فراهم کرده است. این شرکت حتی به مشتریان اجازه برقراری ارتباط با ربات‌ها از طریق پیام رسان فیس‌بوک را هم می‌دهد‌. در حقیقت این امکان برای مشتریان فراهم شده است که وارد کمپین‌های اجتماعی شده و با مردم سراسر جهان در تعامل باشند.


تبلیغات شبکه‌های اجتماعیهم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان یکی از نکات مهم در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی است.

استفاده از افراد حرفه‌ای برای رساندن پیام خود به مخاطبان
سه عامل سبب می‌شود افراد پست‌های تبلیغاتی یک شرکت را بی‌اثر بدانند: اول آن که محتوای پست‌ها به مخاطب مرتبط نبوده یا برای آنان مفید نباشد. دوم آن که یک پست چندین و چند بار تکرار شود. و آخر آن که ظاهر و محتوای پست مورد پسند مخاطبان نبوده و یا با بستر تبلیغاتی موجود همخوانی نداشته باشد. یا به بیان ساده‌تر، محتوای پست برای مخاطب ارزشمند نباشد.
اگر شما در حال حاضر در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود این سه ویژگی را دارید، بهتر است از افراد حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید تا پیام خود را به مخاطبان خود برسانید. این افراد هم می‌توانند محتوای مطالب شما را متناسب با نیاز مخاطبان آماده کنند هم با خلاقیت خود بستری مناسب برای تبلیغات فراهم کنند‌. همچنین می‌توانند پست‌های شما را به نحو زیرکانه تنظیم کنند.
این روش در تبلیغات بین YouTube و شرکت پژو امتحان شده است. این روش توانسته است تعادل خوبی بین محتویات پست‌ها و ویژگی‌های خودرو فراهم کند.
دادن جلوه انسانی به برند
اگر مشتریان احساس کنند توسط یک برند مورد هدف قرار گرفته شده‌اند برای آن‌ها خوشایند نیست و باعث از دست رفتن اعتماد آنان می‌شود. برعکس، مشتریان دوست دارند حق انتخاب داشته باشند و این نکته قابل توجهی برای بازاریابان حرفه‌ای است
در تهیه پست برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی باید تحصیلات، اطلاعات، سرگرمی مشتریان مد نظر قرار گیرد. همچنین به عواملی همچون انگیزه و رک و صادق بودن نیز توجه شود. اگر پست‌های شما چند مورد از موارد فوق را در برمی‌گیرد، شما به مشتریانتان انگیزه کافی برای خرید محصولات برند خود را می‌دهید. برای مثال اگر شما به عنوان یک بازاریاب برای یک شرکت ویتامین تبلیغ می‌کنید، می‌باید بر روی سلامت تمرکز کنید و مخاطبان خود را از این طریق تحت تاثیر قرار دهید.
افزایش ارتباط با مخاطبان در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
اگر از نظر مشتریان و مخاطبان شما تبلیغاتتان آزاردهنده و غیرمرتبط است، بدون شک روش نادرستی را در پیش گرفته‌اید. بسیاری از بازاریاب‌ها هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات، اصول این کار را به درستی نمی‌دانند و از چگونگی استفاده از این بستر برای تبلیغات خود آگاه نیستند.
به عنوان فعال یک صنعت، ما نیاز داریم استراتژیک عمل کنیم. امروزه، علی‌رغم وجود ابزارهای پیشرفته و شرکای تجاری، تشخیص مخاطبان برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی ساده‌تر از گذشته است. برندهای تجاری نیاز دارند از طریق شبکه‌های مختلف و با پست‌های خود با مخاطبان اصلی خود در ارتباط باشند و می‌بایست مخاطبان خود را برای دنبال کردن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی متقاعد سازند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, بازاریاب حرفه‌ای, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, برند, تبلیغات اجتماعی, تبلیغات رسانه‌های اجتماعی, تبلیغات شبکه‌های اجتماعی, رسانه های اجتماعی, شبکه های اجتماعی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/762/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پای نخستین فیلم وسترن به فضا باز می‌شود

فروش کنسول PS5 به 84.2 میلیون واحد رسید؛ فروش Ghost of Yotei از 3.3 میلیون نسخه عبور کرد

وقتی خورشید خاموش شد؛ چرا سال 536 میلادی بدترین زمان برای زندگی بود؟

10 قابلیت مخفی گوشی که احتمالا از آن‌ها استفاده نمی‌کنید

هوش مصنوعی، درمان آلزایمر را متحول خواهد کرد

آیفون با iOS 27 به 3 ویژگی بزرگ با محوریت هوش مصنوعی مجهز می‌شود

بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛ رکورد تازه بیمه دی در سودآوری نیمه نخست سال 1404/تحقق 70 درصد از سود سال گذشته تنها در شش ماه

روزنامه صمت گزارش می دهد/ چرا بیمه دی؟

«ظفر»، «پایا» و «کوثر» در نوبت پرتاب قرار گرفتند/آخرین وضعیت ایستگاه‌های ماهواره‌ای

این پرچمدار بعدی سامسونگ است؛ گلکسی S26 پلاس در رنگ نارنجی

باتری جدیدی که هیچ آسیبی در آن تاثیر ندارد

باتری بزرگ و دوربین 200 مگاپیکسلی؛ گوشی ویوو Y500 پرو معرفی شد

روش جدیدی که هم‌زمان چندین جهش ژنتیکی را را اصلاح می کند

سریع‌ترین شارژر موبایل جهان؛ صفر تا صد در 5 دقیقه!

کامپوزیت‌ها و نانوکامپوزیت‌ها جایگزین مناسب فلزات سنتی

سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر؛ رم موبایلی جدید سامسونگ معرفی شد

چرا نخوابیدن تمرکز را از بین می‌برد؟

رقیب آیفون 17 پرو مکس؛ جزئیاتی هیجان‌انگیز از شیائومی 17 اولترا لو رفت

چرا زرافه‌ها پاهای بسیار بلندی دارند؟

سونی از عملکرد فوق‌العاده PS Portal خبر داد

معجزه‌ای از خاک؛ کشف آنتی‌بیوتیکی قدرتمند که مقاوم‌ترین باکتری‌ها را نابود می‌کند

گلکسی S26 اولترا هم احتمالا با پردازنده اگزینوس عرضه می‌شود؛ اما فقط در یک کشور

بررسی ژنتیکی، راز قتل دوک جوان را پس از 7 قرن فاش کرد

دوربین‌های گلکسی S26 احتمالا پیشرفت بزرگی نخواهند داشت

قهوه برای ضربان نامنظم قلب خوب است!

دوربین سلفی زیر نمایشگر به آیفون می‌آید؟

ساخت دستگاه تشخیص دقیق سرطان‌های دستگاه گوارش فوقانی

طرفداران Ghost of Yotei بر سر اینکه آیا آتسو می‌تواند جین را شکست دهد، اختلاف نظر دارند

آیا ویتامین E واقعاً از قلب محافظت می‌کند؟

با حضور شرکت بیمه دی ؛4 پروژه سرمایه گذاری و نو آورانه بیمه ای در کیش اینوکس رونمایی می شود

اطلاعات جدیدی از Steam Controller 2 منتشر شد

«شاهکار» شیمی‌دانان چینی هزینه بالای درمان‌های دارویی را متحول می‌کند

تاریخ انتشار بازی Resident Evil: Survival Unit مشخص شد

پرتاب موشک «نیو گلن» به تعویق افتاد

شیائومی یک شارژر بسیار پیشرفته و جمع‌و‌جور با قیمت باورنکردنی معرفی کرد

حل مشکل تهوع ناشی از بازگشت به زمین با هدست‌ واقعیت مجازی

پیشرفته‌ترین گوشی برند لاوا در دست تولید است

4 شغلی که در عصر هوش مصنوعی ضروری خواهند بود

تکنولوژی دیوانه‌وار سامسونگ؛ «پولار آی‌دی» در گلکسی S27 اولترا استفاده می‌شود

ناسا بهترین تصاویر ممکن از دنباله‌دار اطلس را دراختیار دارد؛ اما نمی‌تواند آن‌ها را منتشر کند

قبل از اختراع پورت USB، کامپیوترها به چه چیزی مجهز بودند؟

مغز ما چگونه لحظه‌های «یافتم» را می‌سازد؟

از بازی جدید سری Horizon در هفته‌ آینده رونمایی خواهد شد

زنی که رؤیای مهندس شدن را برای دیگر زنان ممکن کرد

تریلر جدید Call of Duty: Black Ops 7 با محوریت شرح «آنچه گذشت» منتشر شد

رویای جوانی ابدی: آیا پیوند اعضا انسان را جوان می‌کند؟

آیا قیمت کنسول نینتندو سوییچ 2 افزایش می‌یابد؟

کشف اشتهای عجیب ستارگان پیر برای بلعیدن سیارات نزدیک خود

آزاردهنده‌ترین باگ Battlefield 6 به زودی برطرف می‌شود

روش جدید درمان سرطان با از کار انداختن گیرنده‌های چشایی آن