سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود برند خود را معرفی کرده و پست‌های آن را به اشتراک بگذارید بدون این‌که دیگران احساس ناخوشایندی نسبت به این تبلیغات داشته باشند و آن‌ها را بلاک کنند؟ هر چند در نگاه اول ممکن است این کار دشوار به نظر برسد اما برخی از بازاریابان دیجیتال نکات برجسته‌ای را در این زمینه پیشنهاد می‌دهند.
مطالعات اخیر انجام شده توسط شرکت Kantar TNS نشان می‌دهند برخی از مشتریان احساس خوبی نسبت به تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام ندارند و احساس می‌کنند بیش از حد توسط این تبلیغات محاصره شده‌اند.
این گزارش که رفتار و نظرات بیش از ۷۰ هزار کاربر اینترنت در بیش از ۵۰ کشور را تحلیل کرده‌اند، نشان می‌دهد حدود ۲۶ درصد از افراد شرکت کننده، پست‌ها و تبلیغات بسیاری از برند‌ها را بدون توجه به محتوای آن رد می‌کنند.
با توجه به استفاده گسترده از شبکه‌های اجتماعی، امروزه چالش اصلی این است که بتوانید پیام برند خود را به گوش دیگران برسانید، بدون این که تاثیر منفی بر روی مخاطب بگذارید. در ادامه نکاتی را در این زمینه با هم می‌خوانیم.
نکاتی برای دستیابی به تبلیغات شبکه‌های اجتماعی موثر
هم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان
در دنیای امروز برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مشتریان می‌توانند با توجه به گستره انتخاب‌هایی که پیش رو دارند، شبکه‌ای را انتخاب کنند که از نظر محتوا بیش‌ترین همخوانی را با سلایق و نیازهای آنان دارد. و اگر تبلیغات یک برند غیرمرتبط با نیازهای آن‌ها مدام روی شبکه‌های اجتماعیشان مثل توییتر ظاهر شود، به راحتی آن را بلاک می‌کنند. حتی اگر برند مورد علاقه یک مشتری بیش از حد معمول تبلیغات داشته باشد، ممکن است از نظر مشتریان به عنوان اسپم شناخته شود.
در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی هر برند باید به دقت مشتریان و مخاطبان خود را شناخته و بداند که این مشتریان از هر کانال ارتباطی به چه نحوی استفاده می‌کنند تا بتواند استراتژی‌های انتشار مطالب را با نیازهای مشتری تطبیق دهد‌.
برای مثال، یکی از تیم‌های بازاریابی برای نشان دادن تبلیغات یک شرکت رباتیک به صورت کامل از تاثیرات مثبت تبلیغات شبکه‌های اجتماعی بهره گرفته است. این شرکت یک وبسایت داشته و دارای کمپین‌ اجتماعی است که امکان ارتباط از هر کانال و شبکه اجتماعی را برای مخاطبان خود فراهم کرده است. این شرکت حتی به مشتریان اجازه برقراری ارتباط با ربات‌ها از طریق پیام رسان فیس‌بوک را هم می‌دهد‌. در حقیقت این امکان برای مشتریان فراهم شده است که وارد کمپین‌های اجتماعی شده و با مردم سراسر جهان در تعامل باشند.


تبلیغات شبکه‌های اجتماعیهم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان یکی از نکات مهم در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی است.

استفاده از افراد حرفه‌ای برای رساندن پیام خود به مخاطبان
سه عامل سبب می‌شود افراد پست‌های تبلیغاتی یک شرکت را بی‌اثر بدانند: اول آن که محتوای پست‌ها به مخاطب مرتبط نبوده یا برای آنان مفید نباشد. دوم آن که یک پست چندین و چند بار تکرار شود. و آخر آن که ظاهر و محتوای پست مورد پسند مخاطبان نبوده و یا با بستر تبلیغاتی موجود همخوانی نداشته باشد. یا به بیان ساده‌تر، محتوای پست برای مخاطب ارزشمند نباشد.
اگر شما در حال حاضر در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود این سه ویژگی را دارید، بهتر است از افراد حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید تا پیام خود را به مخاطبان خود برسانید. این افراد هم می‌توانند محتوای مطالب شما را متناسب با نیاز مخاطبان آماده کنند هم با خلاقیت خود بستری مناسب برای تبلیغات فراهم کنند‌. همچنین می‌توانند پست‌های شما را به نحو زیرکانه تنظیم کنند.
این روش در تبلیغات بین YouTube و شرکت پژو امتحان شده است. این روش توانسته است تعادل خوبی بین محتویات پست‌ها و ویژگی‌های خودرو فراهم کند.
دادن جلوه انسانی به برند
اگر مشتریان احساس کنند توسط یک برند مورد هدف قرار گرفته شده‌اند برای آن‌ها خوشایند نیست و باعث از دست رفتن اعتماد آنان می‌شود. برعکس، مشتریان دوست دارند حق انتخاب داشته باشند و این نکته قابل توجهی برای بازاریابان حرفه‌ای است
در تهیه پست برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی باید تحصیلات، اطلاعات، سرگرمی مشتریان مد نظر قرار گیرد. همچنین به عواملی همچون انگیزه و رک و صادق بودن نیز توجه شود. اگر پست‌های شما چند مورد از موارد فوق را در برمی‌گیرد، شما به مشتریانتان انگیزه کافی برای خرید محصولات برند خود را می‌دهید. برای مثال اگر شما به عنوان یک بازاریاب برای یک شرکت ویتامین تبلیغ می‌کنید، می‌باید بر روی سلامت تمرکز کنید و مخاطبان خود را از این طریق تحت تاثیر قرار دهید.
افزایش ارتباط با مخاطبان در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
اگر از نظر مشتریان و مخاطبان شما تبلیغاتتان آزاردهنده و غیرمرتبط است، بدون شک روش نادرستی را در پیش گرفته‌اید. بسیاری از بازاریاب‌ها هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات، اصول این کار را به درستی نمی‌دانند و از چگونگی استفاده از این بستر برای تبلیغات خود آگاه نیستند.
به عنوان فعال یک صنعت، ما نیاز داریم استراتژیک عمل کنیم. امروزه، علی‌رغم وجود ابزارهای پیشرفته و شرکای تجاری، تشخیص مخاطبان برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی ساده‌تر از گذشته است. برندهای تجاری نیاز دارند از طریق شبکه‌های مختلف و با پست‌های خود با مخاطبان اصلی خود در ارتباط باشند و می‌بایست مخاطبان خود را برای دنبال کردن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی متقاعد سازند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, بازاریاب حرفه‌ای, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, برند, تبلیغات اجتماعی, تبلیغات رسانه‌های اجتماعی, تبلیغات شبکه‌های اجتماعی, رسانه های اجتماعی, شبکه های اجتماعی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/762/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تریلر زمان عرضه بازی ARC Raiders هیجان و تلاش برای بقا را به تصویر می‌کشد

مدیرعامل بیمه دی با حضوردر بیمارستان مصطفی خمینی:‌ نام‌گذاری روز میلاد حضرت زینب (س) به عنوان روز پرستار، مایه مباهات و افتخار برای پرستاران است

کیفیت خواب ضعیف، رهاورد بیماری‌های لثه

آیفون 2027 یک ویژگی منحصربه‌فرد خواهد داشت

از آزمایشگاه تا هوش مصنوعی؛ تصاویر فراموش‌شده‌ای که می‌توانند علم را شتاب دهند

زمان خداحافظی با یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های سامسونگ فرا رسید

افسانه قدیمی درست از آب درآمد؛ ماه واقعاً بر خواب تأثیر می‌گذارد؟

تبلت وان‌پلاس پد 2 معرفی شد؛ تراشه مدیاتک و نمایشگر 144 هرتز

کشف ژنی که احتمال ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

اولین تصاویر واقعی از گوشی تاشو سه‌تکه سامسونگ لو رفت

سطح مریخ در لنز کنجکاوی

آیفون 17e یک تغییر بزرگ نسبت‌به 16e خواهد داشت

میوه‌ای که اثربخشی غیرمنتظره‌ای در رفع یبوست دارد

تریلر: شخصیت جدیدی به بازی Demon Slayer اضافه خواهد شد

ماشین لباسشویی را فراموش کنید؛ این ماشین انسان شویی است

کوچک اما حرفه‌ای؛ یک شرکت چینی گوشی «پرو مینی» می‌سازد

بررسی یک نظریه جنجالی؛ آیا انسان توسط موجودات فضایی در زمین تکامل یافته است؟

شیائومی 17 اولترا بدون نمایشگر پشتی عرضه می‌شود؛ ادعای یک افشاگر

کشف گرسنه‌ترین سیاره عالم؛ سیاره‌ای که با سرعتی باورنکردنی در حال بلعیدن مواد است

رجیستری آیفون 17 در سامانه گمرک فعال شد

افقی تازه در درمان زخم‌های شدید قرنیه/ ترمیم زخم قرنیه با روش جدید در دانشگاه تهران

گلکسی M سامسونگ برای یک دستاورد مهم آماده می‌شود

فیزیکدانان به درون اتم‌ نفوذ کردند

راه یادگیری زبان آلمانی را برای مصاحبه های کاری در آلمان! (راهنمای کامل)

«تبلیغ جست‌و‌جو» به یکی از برنامه‌های اصلی آیفون اضافه می‌شود

نانوکامپوزیت جدیدی که فاضلاب‌های «چرنوبیل» را تصفیه کرد

کدام کارت گرافیک در گیم و طراحی بهتر است؟ مقایسه 5700xt و 2060super

اولین دستگاه نانویی به هوش مصنوعی مجهز شد

قیمت گوشی شیائومی امروز 5 آبان؛ پوکو F6 پرو بهترین گزینه در مقایسه با رقبا

قیمت گوشی اپل امروز 5 آبان؛ افزایش غیرعادی قیمت آیفون 16 پرو

هوش مصنوعی با پیش‌بینی طوفان به نجات جان انسان‌ها کمک می‌کند

جهان اقتصاد گزارش می هد / تحول دیجیتال؛ جهشی برای آینده درمان

قیمت گوشی سامسونگ امروز 5 آبان؛ پرچمداران ارزان‌تر، میان‌رده‌ها گران‌تر!

تحقق آرزوی افزایش طول عمر با کمک هوش مصنوعی!

آیفون 18 به 12 گیگابایت رم مجهز می‌شود؟

«هل» می‌تواند یک ضدویروس قوی باشد

خنک‌کننده قدرتمند آیفون 17 پرو به آیپد پرو می‌آید

هوش مصنوعی داروساز می‌شود

گوشی ارزان با چیدمان دوربین مشابه آیفون 16 پرو؛ لاوا شارک 2 معرفی شد

کشف سرنخ از منشأ آب؛ مایه حیات زمین شاید قدیمی‌تر از خورشید باشد

پردازنده گیمینگ و خوش‌قیمت؛ ای‌ام‌دی روی 7500X3D کار می‌کند

مغز ما در چند صدم ثانیه و پیش از آنکه خودمان بفهمیم، غذاها را انتخاب می‌کند

اچ‌پی می‌خواهد میلیون‌ها کامپیوتر جدید در عربستان تولید کند

راز طعم کوپی لواک؛ چگونه مدفوع یک پستاندار آسیایی گران‌ترین قهوه دنیا را تولید می‌کند؟

هشدار شیائومی: قیمت گوشی‌ها روند صعودی می‌گیرد

غروب درخشش زمین؛ دانشمندان می‌گویند سیاره آبی درحال تاریک‌‌تر شدن است

زره فضایی؛ استارتاپ آمریکایی از سپر محافظ در برابر زباله‌های فضایی رونمایی کرد

بزرگ‌ترین باتری در بین گوشی‌های اولترا؛ اوپو یک محصول هیجان‌انگیز می‌سازد

زره فضایی: استارتاپ آمریکایی از سپر محافظ در برابر زباله‌های فضایی رونمایی کرد

ساعت جدید گارمین با GPS داخلی رونمایی شد