سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود برند خود را معرفی کرده و پست‌های آن را به اشتراک بگذارید بدون این‌که دیگران احساس ناخوشایندی نسبت به این تبلیغات داشته باشند و آن‌ها را بلاک کنند؟ هر چند در نگاه اول ممکن است این کار دشوار به نظر برسد اما برخی از بازاریابان دیجیتال نکات برجسته‌ای را در این زمینه پیشنهاد می‌دهند.
مطالعات اخیر انجام شده توسط شرکت Kantar TNS نشان می‌دهند برخی از مشتریان احساس خوبی نسبت به تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام ندارند و احساس می‌کنند بیش از حد توسط این تبلیغات محاصره شده‌اند.
این گزارش که رفتار و نظرات بیش از ۷۰ هزار کاربر اینترنت در بیش از ۵۰ کشور را تحلیل کرده‌اند، نشان می‌دهد حدود ۲۶ درصد از افراد شرکت کننده، پست‌ها و تبلیغات بسیاری از برند‌ها را بدون توجه به محتوای آن رد می‌کنند.
با توجه به استفاده گسترده از شبکه‌های اجتماعی، امروزه چالش اصلی این است که بتوانید پیام برند خود را به گوش دیگران برسانید، بدون این که تاثیر منفی بر روی مخاطب بگذارید. در ادامه نکاتی را در این زمینه با هم می‌خوانیم.
نکاتی برای دستیابی به تبلیغات شبکه‌های اجتماعی موثر
هم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان
در دنیای امروز برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مشتریان می‌توانند با توجه به گستره انتخاب‌هایی که پیش رو دارند، شبکه‌ای را انتخاب کنند که از نظر محتوا بیش‌ترین همخوانی را با سلایق و نیازهای آنان دارد. و اگر تبلیغات یک برند غیرمرتبط با نیازهای آن‌ها مدام روی شبکه‌های اجتماعیشان مثل توییتر ظاهر شود، به راحتی آن را بلاک می‌کنند. حتی اگر برند مورد علاقه یک مشتری بیش از حد معمول تبلیغات داشته باشد، ممکن است از نظر مشتریان به عنوان اسپم شناخته شود.
در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی هر برند باید به دقت مشتریان و مخاطبان خود را شناخته و بداند که این مشتریان از هر کانال ارتباطی به چه نحوی استفاده می‌کنند تا بتواند استراتژی‌های انتشار مطالب را با نیازهای مشتری تطبیق دهد‌.
برای مثال، یکی از تیم‌های بازاریابی برای نشان دادن تبلیغات یک شرکت رباتیک به صورت کامل از تاثیرات مثبت تبلیغات شبکه‌های اجتماعی بهره گرفته است. این شرکت یک وبسایت داشته و دارای کمپین‌ اجتماعی است که امکان ارتباط از هر کانال و شبکه اجتماعی را برای مخاطبان خود فراهم کرده است. این شرکت حتی به مشتریان اجازه برقراری ارتباط با ربات‌ها از طریق پیام رسان فیس‌بوک را هم می‌دهد‌. در حقیقت این امکان برای مشتریان فراهم شده است که وارد کمپین‌های اجتماعی شده و با مردم سراسر جهان در تعامل باشند.


تبلیغات شبکه‌های اجتماعیهم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان یکی از نکات مهم در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی است.

استفاده از افراد حرفه‌ای برای رساندن پیام خود به مخاطبان
سه عامل سبب می‌شود افراد پست‌های تبلیغاتی یک شرکت را بی‌اثر بدانند: اول آن که محتوای پست‌ها به مخاطب مرتبط نبوده یا برای آنان مفید نباشد. دوم آن که یک پست چندین و چند بار تکرار شود. و آخر آن که ظاهر و محتوای پست مورد پسند مخاطبان نبوده و یا با بستر تبلیغاتی موجود همخوانی نداشته باشد. یا به بیان ساده‌تر، محتوای پست برای مخاطب ارزشمند نباشد.
اگر شما در حال حاضر در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود این سه ویژگی را دارید، بهتر است از افراد حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید تا پیام خود را به مخاطبان خود برسانید. این افراد هم می‌توانند محتوای مطالب شما را متناسب با نیاز مخاطبان آماده کنند هم با خلاقیت خود بستری مناسب برای تبلیغات فراهم کنند‌. همچنین می‌توانند پست‌های شما را به نحو زیرکانه تنظیم کنند.
این روش در تبلیغات بین YouTube و شرکت پژو امتحان شده است. این روش توانسته است تعادل خوبی بین محتویات پست‌ها و ویژگی‌های خودرو فراهم کند.
دادن جلوه انسانی به برند
اگر مشتریان احساس کنند توسط یک برند مورد هدف قرار گرفته شده‌اند برای آن‌ها خوشایند نیست و باعث از دست رفتن اعتماد آنان می‌شود. برعکس، مشتریان دوست دارند حق انتخاب داشته باشند و این نکته قابل توجهی برای بازاریابان حرفه‌ای است
در تهیه پست برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی باید تحصیلات، اطلاعات، سرگرمی مشتریان مد نظر قرار گیرد. همچنین به عواملی همچون انگیزه و رک و صادق بودن نیز توجه شود. اگر پست‌های شما چند مورد از موارد فوق را در برمی‌گیرد، شما به مشتریانتان انگیزه کافی برای خرید محصولات برند خود را می‌دهید. برای مثال اگر شما به عنوان یک بازاریاب برای یک شرکت ویتامین تبلیغ می‌کنید، می‌باید بر روی سلامت تمرکز کنید و مخاطبان خود را از این طریق تحت تاثیر قرار دهید.
افزایش ارتباط با مخاطبان در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
اگر از نظر مشتریان و مخاطبان شما تبلیغاتتان آزاردهنده و غیرمرتبط است، بدون شک روش نادرستی را در پیش گرفته‌اید. بسیاری از بازاریاب‌ها هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات، اصول این کار را به درستی نمی‌دانند و از چگونگی استفاده از این بستر برای تبلیغات خود آگاه نیستند.
به عنوان فعال یک صنعت، ما نیاز داریم استراتژیک عمل کنیم. امروزه، علی‌رغم وجود ابزارهای پیشرفته و شرکای تجاری، تشخیص مخاطبان برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی ساده‌تر از گذشته است. برندهای تجاری نیاز دارند از طریق شبکه‌های مختلف و با پست‌های خود با مخاطبان اصلی خود در ارتباط باشند و می‌بایست مخاطبان خود را برای دنبال کردن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی متقاعد سازند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, بازاریاب حرفه‌ای, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, برند, تبلیغات اجتماعی, تبلیغات رسانه‌های اجتماعی, تبلیغات شبکه‌های اجتماعی, رسانه های اجتماعی, شبکه های اجتماعی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/762/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چگونه پیام اینستاگرامی را بخوانیم اما فرستنده متوجه نشود؟

اولین موبایل 200 مگاپیکسلی جهان در راه است

فناوری جدید پهپادی برای شکار ایمن پهپادهای دشمن

برگزاری مراسم «روضه در صحرا» در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)/استقرار 20 ون برای انتقال رایگان شهروندان به قطعه شهدا

خبری از خلاقیت در طراحی اپل واچ سری 8 نیست

تیک‌تاک متهم شد

ویژه گیمرها؛ معرفی 10 دسته برتر بازی برای کامپیوتر

برخورد قاطع بازرسی منطقه 4 با ساخت و سازهای غیرمجاز در ایام تعطیل

آمازون تصاویر رسمی گلکسی Z Fold 4 را افشا کرد

سامسونگ گلکسی Z Flip 4 در دستان یک کاربر دیده شد

ربات‌های تریدر چگونه معاملات ارزهای دیجیتال را به صورت خودکار انجام می‌دهند؟

برگزاری آیین‌های سنتی خیمه‌سوزان و تعزیه خوانی در منطقه 13

اپل تولید آیفون 14 را بطور همزمان در هند و چین آغاز می‌کند

زندگی حسینی یعنی صداقت در همه امور

بسته الحاقی Cyber Heist بازی The Ascent معرفی شد

کاردانو از بیت‌کوین و سایر رقبا جلو زد!

آماده‌سازی مصلی تهران به مناسبت برگزاری مراسم شیرخوارگان عاشورایی

توضیحات مدیر حقوقی سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص تخلیه مجتمع مسکونی نگین

ادعای جالب توئیتر در پاسخ به ایلان ماسک

مرورگر DuckDuckGo در پی افزایش محافظت در برابر ردیاب‌های مایکروسافت

تردد کامیون در تهران در تاسوعا و عاشورا ممنوع شد/ تمهیدات و توصیه‌های ترافیکی پلیس

تردد آسوده عزاداران به تپه نورالشهدا با اجرای عملیات پخش آسفالت

ویدیوی جدیدی از بازی Hogwarts Legacy منتشر شد

اجرای مراسم تعزیه‌خوانی و بازسازی واقعه عاشورا در جنوب شرق تهران

اهتزاز پرچم عزای حسینی بر فراز بام تهران

سردرگمی سیاستگذاران غربی در پی شرایط پرنوسان بازار نفت

چرا مطالعات 600 صفحه‌ای پلاسکو در کتابخانه خاک می‌خورد؟

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری: مشاغل خانگی یکی از چندین راهکار موجود برای رفع معضل بیکاری است

مدیر کل تعاون، کار ور فاه اجتماعی خراسان شمالی:حوادث فوتی ناشی از کار به صفر رسید

توسعه حجم مبادلات تجاری ایران و کشورهای آفریقایی در دستور کار است

نویسنده جدیدی به تیم ساخت بازی Beyond Good and Evil 2 پیوست

عدم جابه‌جایی 65 درصد از عرضه در گردش بیت‌کوین طی یک سال گذشته

آیفون‌‌ها در سال 2024 به تراشه‌های 3 نانومتری مجهز می‌شوند

جک هدفون از آیپد خداحافظی می‌کند

اپل برای رفع مشکل صوتی نمایشگر استودیو دیسپلی دست به کار شد

اتوبوس‌های باکیفیت جدید از نیمه دوم سال وارد پایتخت می‌شوند/ اورهال 1400 دستگاه اتوبوس؛ امسال

تعطیلی مجموعه های ورزشی شهرداری در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی

پرورش استعدادهای ورزشی شهر با کمک فدراسیون‌ها و آموزش و پرورش/لازم است مدیریت تخصصی واحد در ورزش شهرداری ایجاد شود

تریلر جدید فیفا 23 با محوریت اتمسفر ورزشگاه و مسابقه‌ها

پتنت جدید سونی فناوری بازخورد لمسی را به استیک آنالوگ خواهد آورد

سامسونگ میزان تولید گوشی‌های هوشمند خود را کاهش می‌دهد

بروزرسانی واتساپ با ویژگی های جذاب

یک شخصیت تک تیرانداز ماهر به بازی Apex Legends آمد

گزیده‌های نفتی هفته

هشدار وقوع سیل در تهران/ مردم از رودخانه‌ها فاصله بگیرند

انتشار بخش دوم بسته Booster Course Pass بازی Mario Kart 8 Deluxe

592 هزار اپلیکیشن در فصل دوم 2022 حذف شدند

تلاش توییتر برای احیای Spaces با برخی تغییرات

استقبال شهروندان منطقه 10 از رزمایش اهدای خون

رندرهای تبلیغاتی رسمی گلکسی A23 5G سامسونگ فاش شدند