سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود برند خود را معرفی کرده و پست‌های آن را به اشتراک بگذارید بدون این‌که دیگران احساس ناخوشایندی نسبت به این تبلیغات داشته باشند و آن‌ها را بلاک کنند؟ هر چند در نگاه اول ممکن است این کار دشوار به نظر برسد اما برخی از بازاریابان دیجیتال نکات برجسته‌ای را در این زمینه پیشنهاد می‌دهند.
مطالعات اخیر انجام شده توسط شرکت Kantar TNS نشان می‌دهند برخی از مشتریان احساس خوبی نسبت به تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام ندارند و احساس می‌کنند بیش از حد توسط این تبلیغات محاصره شده‌اند.
این گزارش که رفتار و نظرات بیش از ۷۰ هزار کاربر اینترنت در بیش از ۵۰ کشور را تحلیل کرده‌اند، نشان می‌دهد حدود ۲۶ درصد از افراد شرکت کننده، پست‌ها و تبلیغات بسیاری از برند‌ها را بدون توجه به محتوای آن رد می‌کنند.
با توجه به استفاده گسترده از شبکه‌های اجتماعی، امروزه چالش اصلی این است که بتوانید پیام برند خود را به گوش دیگران برسانید، بدون این که تاثیر منفی بر روی مخاطب بگذارید. در ادامه نکاتی را در این زمینه با هم می‌خوانیم.
نکاتی برای دستیابی به تبلیغات شبکه‌های اجتماعی موثر
هم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان
در دنیای امروز برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مشتریان می‌توانند با توجه به گستره انتخاب‌هایی که پیش رو دارند، شبکه‌ای را انتخاب کنند که از نظر محتوا بیش‌ترین همخوانی را با سلایق و نیازهای آنان دارد. و اگر تبلیغات یک برند غیرمرتبط با نیازهای آن‌ها مدام روی شبکه‌های اجتماعیشان مثل توییتر ظاهر شود، به راحتی آن را بلاک می‌کنند. حتی اگر برند مورد علاقه یک مشتری بیش از حد معمول تبلیغات داشته باشد، ممکن است از نظر مشتریان به عنوان اسپم شناخته شود.
در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی هر برند باید به دقت مشتریان و مخاطبان خود را شناخته و بداند که این مشتریان از هر کانال ارتباطی به چه نحوی استفاده می‌کنند تا بتواند استراتژی‌های انتشار مطالب را با نیازهای مشتری تطبیق دهد‌.
برای مثال، یکی از تیم‌های بازاریابی برای نشان دادن تبلیغات یک شرکت رباتیک به صورت کامل از تاثیرات مثبت تبلیغات شبکه‌های اجتماعی بهره گرفته است. این شرکت یک وبسایت داشته و دارای کمپین‌ اجتماعی است که امکان ارتباط از هر کانال و شبکه اجتماعی را برای مخاطبان خود فراهم کرده است. این شرکت حتی به مشتریان اجازه برقراری ارتباط با ربات‌ها از طریق پیام رسان فیس‌بوک را هم می‌دهد‌. در حقیقت این امکان برای مشتریان فراهم شده است که وارد کمپین‌های اجتماعی شده و با مردم سراسر جهان در تعامل باشند.


تبلیغات شبکه‌های اجتماعیهم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان یکی از نکات مهم در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی است.

استفاده از افراد حرفه‌ای برای رساندن پیام خود به مخاطبان
سه عامل سبب می‌شود افراد پست‌های تبلیغاتی یک شرکت را بی‌اثر بدانند: اول آن که محتوای پست‌ها به مخاطب مرتبط نبوده یا برای آنان مفید نباشد. دوم آن که یک پست چندین و چند بار تکرار شود. و آخر آن که ظاهر و محتوای پست مورد پسند مخاطبان نبوده و یا با بستر تبلیغاتی موجود همخوانی نداشته باشد. یا به بیان ساده‌تر، محتوای پست برای مخاطب ارزشمند نباشد.
اگر شما در حال حاضر در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود این سه ویژگی را دارید، بهتر است از افراد حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید تا پیام خود را به مخاطبان خود برسانید. این افراد هم می‌توانند محتوای مطالب شما را متناسب با نیاز مخاطبان آماده کنند هم با خلاقیت خود بستری مناسب برای تبلیغات فراهم کنند‌. همچنین می‌توانند پست‌های شما را به نحو زیرکانه تنظیم کنند.
این روش در تبلیغات بین YouTube و شرکت پژو امتحان شده است. این روش توانسته است تعادل خوبی بین محتویات پست‌ها و ویژگی‌های خودرو فراهم کند.
دادن جلوه انسانی به برند
اگر مشتریان احساس کنند توسط یک برند مورد هدف قرار گرفته شده‌اند برای آن‌ها خوشایند نیست و باعث از دست رفتن اعتماد آنان می‌شود. برعکس، مشتریان دوست دارند حق انتخاب داشته باشند و این نکته قابل توجهی برای بازاریابان حرفه‌ای است
در تهیه پست برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی باید تحصیلات، اطلاعات، سرگرمی مشتریان مد نظر قرار گیرد. همچنین به عواملی همچون انگیزه و رک و صادق بودن نیز توجه شود. اگر پست‌های شما چند مورد از موارد فوق را در برمی‌گیرد، شما به مشتریانتان انگیزه کافی برای خرید محصولات برند خود را می‌دهید. برای مثال اگر شما به عنوان یک بازاریاب برای یک شرکت ویتامین تبلیغ می‌کنید، می‌باید بر روی سلامت تمرکز کنید و مخاطبان خود را از این طریق تحت تاثیر قرار دهید.
افزایش ارتباط با مخاطبان در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
اگر از نظر مشتریان و مخاطبان شما تبلیغاتتان آزاردهنده و غیرمرتبط است، بدون شک روش نادرستی را در پیش گرفته‌اید. بسیاری از بازاریاب‌ها هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات، اصول این کار را به درستی نمی‌دانند و از چگونگی استفاده از این بستر برای تبلیغات خود آگاه نیستند.
به عنوان فعال یک صنعت، ما نیاز داریم استراتژیک عمل کنیم. امروزه، علی‌رغم وجود ابزارهای پیشرفته و شرکای تجاری، تشخیص مخاطبان برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی ساده‌تر از گذشته است. برندهای تجاری نیاز دارند از طریق شبکه‌های مختلف و با پست‌های خود با مخاطبان اصلی خود در ارتباط باشند و می‌بایست مخاطبان خود را برای دنبال کردن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی متقاعد سازند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, بازاریاب حرفه‌ای, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, برند, تبلیغات اجتماعی, تبلیغات رسانه‌های اجتماعی, تبلیغات شبکه‌های اجتماعی, رسانه های اجتماعی, شبکه های اجتماعی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/762/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین تریلر از گیم‌پلی Hellraiser: Revival منتشر شد

افت شدید فروش PS5 در ژاپن؛ سونی به دنبال برنامه‌ای برای بهبود اوضاع است

نسخه فیزیکی Frostpunk 2 برای PS5 و Xbox Series X|S عرضه شد

ساعت جدید کاسیو بهترین زمان ماهی‌گیری را به شما می‌گوید!

ویندوز به کدام سمت می‌رود؟ آینده‌ای پر از ابهام

این دوربین حرفه‌ای فقط تصاویر سیاه و سفید می‌گیرد

10 «باید» و «نباید» کار با چت‌بات‌های هوش مصنوعی

کشف 3 ژن که احتمال ADHD را تا 15 برابر افزایش می‌دهند

تماشا کنید: بازی هندی Raji: Kaliyuga معرفی شد

تریلر رونمایی بازی Roadside Research را تماشا کنید

کلیسای نجات‌دهنده مقدس در تنریف، برنده جایزه ساختمان سال جهان 2025 شد

لپ‌تاپ جدید هواوی مخصوص کاربران تجاری است

کشف قوی‌ترین شواهد از نقش ویروس اپشتین بار در بروز بیماری لوپوس

پوکو F8 اولترا با دوربین تله‌فوتو 5 برابری از راه می‌رسد

اندروید 16 برای گوشی‌های ناتینگ؛ تاریخ انتشار Nothing OS 4.0 اعلام شد

بقا در اعماق درازگودال ماریانا؛ حیات در یکی از سمی‌ترین نقاط سیاره نیز جریان دارد

مرورگر هوشمند «اطلس» با قابلیت‌هایی جذاب آپدیت شد

کنسول دستی پاکت ورت معرفی شد؛ بازگشت به بازی‌های کلاسیک با طراحی مدرن

تحویل انسولین از طریق پوست ممکن می‌شود

سیستم انتقال فایل اندروید با آیفون سازگار شد؛ لحظه‌ای تاریخی در صنعت موبایل

کاهش طبیعی دردهای پس از زایمان با «سنبل‌الطیب»

کروم در اندروید یک رقیب جدید دارد: مرورگر هوشمند کامت

پیری سالم؛ آنچه باید در دهه 30 زندگی خود انجام دهید تا در 70 سالگی سالم باشید

گوشی رباتیک آنر به‌نمایش درآمد

نقشه کلاسیک Nuketown بازیCall of Duty: Black Ops 7 معرفی شد

از رویداد Hammer Jam بازی Clash of Clans رونمایی شد

به‌روزرسانی Welcome Hub در پلی استیشن 5 با قابلیت‌های جدید معرفی شد

تریلر زمان عرضه نسخه PS5 بازی Stalker 2: Heart of Chornobyl منتشر شد

راز دوازده‌وجهی‌های رومی

خداحافظی دانشمند ارشد هوش مصنوعی «متا» از این شرکت

10 نماد مصر باستان که باید درباره آنها بدانید

کشف تازه دانشمندان ایرانی در حوزه ترمودینامیک کوانتومی

مایکروسافت: تقریبا یک میلیارد نفر به ویندوز 11 «اتکا می‌کنند»

ثبت تصاویری از غبار مارپیچی اطراف «Apep»

چطور اپل چشم‌انداز دنیای موبایل را در ایران و جهان زیر و رو کرد؟

سامسونگ تعداد بیشتری پنل اولد برای آیفون 17 می‌سازد

ماساژ کف پا، راهکاری ساده برای بهبود خواب زنان یائسه

راهکارهای تازه برای شناسایی دقیق‌تر دوپینگ در ورزش

بازی، راهی ساده برای بهبود ناهنجاری‌های بدنی کودکان

مانیتور 32 اینچ جدید ال‌جی با وضوح خیره‌کننده 6K رونمایی شد

یک گیمر بازی کال آو دیوتی 2025 را به پایان رساند و پولش را پس گرفت!

ناسا با انتشار تصاویر مورد انتظار از دنباله‌دار اطلس، به شایعات پایان داد

الکترونیک آرتز: Battlefield 6 پرفروش‌ترین بازی شوتر سال است

چرا اولین شهرهای دنیا در نزدیکی خلیج فارس شکل گرفتند؟ علم پاسخ می‌دهد

رانندگی در GTA 6 باید چقدر واقع‌گرایانه باشد؟

کم‌خونی مادران، عامل پنهان کاهش وزن نوزادان

سیستم پیامک ماهواره‌ای به دو گوشی گوگل اضافه شد

چرا دست کاشف انبساط جهان از «نوبل» کوتاه ماند؟

این گوشی اقتصادی هندی می‌خواهد رقیب محصولات پرفروش چینی باشد

کشف دهانه برخوردی عظیم و مرموزی در چین که تاریخ زمین‌شناسی را بازنویسی می‌کند