سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود برند خود را معرفی کرده و پست‌های آن را به اشتراک بگذارید بدون این‌که دیگران احساس ناخوشایندی نسبت به این تبلیغات داشته باشند و آن‌ها را بلاک کنند؟ هر چند در نگاه اول ممکن است این کار دشوار به نظر برسد اما برخی از بازاریابان دیجیتال نکات برجسته‌ای را در این زمینه پیشنهاد می‌دهند.
مطالعات اخیر انجام شده توسط شرکت Kantar TNS نشان می‌دهند برخی از مشتریان احساس خوبی نسبت به تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام ندارند و احساس می‌کنند بیش از حد توسط این تبلیغات محاصره شده‌اند.
این گزارش که رفتار و نظرات بیش از ۷۰ هزار کاربر اینترنت در بیش از ۵۰ کشور را تحلیل کرده‌اند، نشان می‌دهد حدود ۲۶ درصد از افراد شرکت کننده، پست‌ها و تبلیغات بسیاری از برند‌ها را بدون توجه به محتوای آن رد می‌کنند.
با توجه به استفاده گسترده از شبکه‌های اجتماعی، امروزه چالش اصلی این است که بتوانید پیام برند خود را به گوش دیگران برسانید، بدون این که تاثیر منفی بر روی مخاطب بگذارید. در ادامه نکاتی را در این زمینه با هم می‌خوانیم.
نکاتی برای دستیابی به تبلیغات شبکه‌های اجتماعی موثر
هم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان
در دنیای امروز برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مشتریان می‌توانند با توجه به گستره انتخاب‌هایی که پیش رو دارند، شبکه‌ای را انتخاب کنند که از نظر محتوا بیش‌ترین همخوانی را با سلایق و نیازهای آنان دارد. و اگر تبلیغات یک برند غیرمرتبط با نیازهای آن‌ها مدام روی شبکه‌های اجتماعیشان مثل توییتر ظاهر شود، به راحتی آن را بلاک می‌کنند. حتی اگر برند مورد علاقه یک مشتری بیش از حد معمول تبلیغات داشته باشد، ممکن است از نظر مشتریان به عنوان اسپم شناخته شود.
در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی هر برند باید به دقت مشتریان و مخاطبان خود را شناخته و بداند که این مشتریان از هر کانال ارتباطی به چه نحوی استفاده می‌کنند تا بتواند استراتژی‌های انتشار مطالب را با نیازهای مشتری تطبیق دهد‌.
برای مثال، یکی از تیم‌های بازاریابی برای نشان دادن تبلیغات یک شرکت رباتیک به صورت کامل از تاثیرات مثبت تبلیغات شبکه‌های اجتماعی بهره گرفته است. این شرکت یک وبسایت داشته و دارای کمپین‌ اجتماعی است که امکان ارتباط از هر کانال و شبکه اجتماعی را برای مخاطبان خود فراهم کرده است. این شرکت حتی به مشتریان اجازه برقراری ارتباط با ربات‌ها از طریق پیام رسان فیس‌بوک را هم می‌دهد‌. در حقیقت این امکان برای مشتریان فراهم شده است که وارد کمپین‌های اجتماعی شده و با مردم سراسر جهان در تعامل باشند.


تبلیغات شبکه‌های اجتماعیهم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان یکی از نکات مهم در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی است.

استفاده از افراد حرفه‌ای برای رساندن پیام خود به مخاطبان
سه عامل سبب می‌شود افراد پست‌های تبلیغاتی یک شرکت را بی‌اثر بدانند: اول آن که محتوای پست‌ها به مخاطب مرتبط نبوده یا برای آنان مفید نباشد. دوم آن که یک پست چندین و چند بار تکرار شود. و آخر آن که ظاهر و محتوای پست مورد پسند مخاطبان نبوده و یا با بستر تبلیغاتی موجود همخوانی نداشته باشد. یا به بیان ساده‌تر، محتوای پست برای مخاطب ارزشمند نباشد.
اگر شما در حال حاضر در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود این سه ویژگی را دارید، بهتر است از افراد حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید تا پیام خود را به مخاطبان خود برسانید. این افراد هم می‌توانند محتوای مطالب شما را متناسب با نیاز مخاطبان آماده کنند هم با خلاقیت خود بستری مناسب برای تبلیغات فراهم کنند‌. همچنین می‌توانند پست‌های شما را به نحو زیرکانه تنظیم کنند.
این روش در تبلیغات بین YouTube و شرکت پژو امتحان شده است. این روش توانسته است تعادل خوبی بین محتویات پست‌ها و ویژگی‌های خودرو فراهم کند.
دادن جلوه انسانی به برند
اگر مشتریان احساس کنند توسط یک برند مورد هدف قرار گرفته شده‌اند برای آن‌ها خوشایند نیست و باعث از دست رفتن اعتماد آنان می‌شود. برعکس، مشتریان دوست دارند حق انتخاب داشته باشند و این نکته قابل توجهی برای بازاریابان حرفه‌ای است
در تهیه پست برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی باید تحصیلات، اطلاعات، سرگرمی مشتریان مد نظر قرار گیرد. همچنین به عواملی همچون انگیزه و رک و صادق بودن نیز توجه شود. اگر پست‌های شما چند مورد از موارد فوق را در برمی‌گیرد، شما به مشتریانتان انگیزه کافی برای خرید محصولات برند خود را می‌دهید. برای مثال اگر شما به عنوان یک بازاریاب برای یک شرکت ویتامین تبلیغ می‌کنید، می‌باید بر روی سلامت تمرکز کنید و مخاطبان خود را از این طریق تحت تاثیر قرار دهید.
افزایش ارتباط با مخاطبان در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
اگر از نظر مشتریان و مخاطبان شما تبلیغاتتان آزاردهنده و غیرمرتبط است، بدون شک روش نادرستی را در پیش گرفته‌اید. بسیاری از بازاریاب‌ها هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات، اصول این کار را به درستی نمی‌دانند و از چگونگی استفاده از این بستر برای تبلیغات خود آگاه نیستند.
به عنوان فعال یک صنعت، ما نیاز داریم استراتژیک عمل کنیم. امروزه، علی‌رغم وجود ابزارهای پیشرفته و شرکای تجاری، تشخیص مخاطبان برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی ساده‌تر از گذشته است. برندهای تجاری نیاز دارند از طریق شبکه‌های مختلف و با پست‌های خود با مخاطبان اصلی خود در ارتباط باشند و می‌بایست مخاطبان خود را برای دنبال کردن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی متقاعد سازند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, بازاریاب حرفه‌ای, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, برند, تبلیغات اجتماعی, تبلیغات رسانه‌های اجتماعی, تبلیغات شبکه‌های اجتماعی, رسانه های اجتماعی, شبکه های اجتماعی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/762/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شبکه 5G در ایران برای گوشی‌های آیفون فعال شد

هوش مصنوعی سامسونگ در گلکسی S23 اولترا به دهان نوزادان دندان اضافه می‌کند

بازی/ Cookie Cats Blast؛ گربه‌های کلوچه خور

دیدار مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی بنیاد و مدیرکل بنیاد مازندران با خانواده‌های معظم شهدای بهشهر و گلوگاه

ایسوس تاریخ معرفی گوشی‌های گیمینگ سری راگفون 7 را اعلام کرد

رفع آب‌گرفتگی خیابان ولیعصر با تلاش نیروهای خدمات شهری

مینی کامپیوتر اینتل با 64 گیگابایت رم و پورت‌های متنوع رونمایی شد

ارائه بیش از هزار خدمت درمانی از سوی مرکز بهداشت کیش در ایام نوروز

ردمی نوت 12 توربو شیائومی رسما معرفی شد

هر روز 8 هزار نفر از ویژه‌برنامه‌های میدان آزادی بازدید می‌کنند

ایستگاه ‌های تاریخی آتش‌نشانی دارای ظرفیت‌های خوبی برای گردشگری تهران است

بازسازی آثار هنری باغ ‌موزه مینیاتور در سال جاری

مصرف بنزین سراسر کشور در هفتم فروردین 1402 به 122 میلیون لیتر رسید

گوشی‌های جدید آنر معرفی شدند

11 ویژگی که دوست داریم در آیفون تاشو ببینیم

مادر شهیدان «رضایی» به دیدار حق شتافت

قدردانی مشاور رئیس جمهور از ارائه خدمات با کیفیت به مهمانان نوروزی در کیش

هر قطره اسراف سوخت، گلوله‌ای به تن زمین

دیدار نوروزی وزیر نفت با مدیران و کارکنان صنعت نفت

ژاپن قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را تایید کرد

جانباز «حاج حسین عباسی‌تبریزی» به یاران شهیدش پیوست

بازدید مشاور رئیس جمهور از زیرساخت های سفرهای نوروزی کیش

رشد 60 درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده تهران

ایلان ماسک: بیل گیتس درک محدودی از هوش مصنوعی دارد

استقبال بیش از ٢٠٠٠مسافر نوروزی از ایستگاه‌های گردشگری منطقه6

تولید فرآورده‌های نفتی چین در سال 2023 افزایش می‌یابد

افطاری 110 دختر روزه اولی منطقه 17 در آستان مقدس امامزاده حسن(ع)

30 آسیب‌پذیری خطرناک در کمین کاربرانی که آیفون خود را به‌روز نکنند

نورپردازی 12 نقطه از منطقه8

بازی/ Walkr: Fitness Space Adventure؛ پیاده روی فضایی

ستاد گردشگری تحول مثبتی در حوزه گردشگری تهران رقم زده است

پلی‌استیشن 5 برای هندی‌ها ارزان می‌شود

مشارکت چشمگیر شهروندان تهرانی در برنامه های تفریحی ورزشی بهار 1402

چادر عشایر نمادی از کارگاه تولیدی است

لنوو مانیتور اداری جدیدی را معرفی کرد

حجم نسخه‌ رایانه‌های شخصی The Last of Us Part 1 مشخص شد

آرامکو در 2 شرکت پالایش نفت چین سرمایه‌گذاری می‌کند

تهران برای توسعه گردشگری پایدار نیازمند تاسیس سازمان گردشگری است

جوانان بیشترین استقبال را از کارگاه‌های تسهیل‌گری ازدواج داشته‌اند/ مهارت‌آموزی بیش از 300 هزار سرباز برای ورود به بازار کار

ادعای وزیر ارتباطات در خصوص افزایش 75 درصدی سرعت اینترنت

شبانه روزی شدن کتابخانه خاوران

فعالیت‌های تولید نفت کردستان عراق در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت

ماسک: به‌ زودی فقط توییت کاربران تأییدشده در زبانه For You توییتر پیشنهاد داده می‌شود

از افتتاح متروی میدان کتاب در خرداد ماه تا ایمن‌سازی 70 درصدی گود برج میلاد

المان شب نمای ماه مبارک رمضان در میدان کمال‌الملک منطقه 21 جای گرفت

بهسازی و رنگ آمیزی مبلمان و المان‌های فضای سبز منطقه 15

استقبال پرشور شهروندان از جشن بزرگ بهار ایران در بوستان ولایت

14 هزار و 182 نفر ساعت آموزش سرچاهی پارسال در مناطق عملیاتی برگزار شد

آشنایی شهروندان با جاذبه های گردشگری منطقه14/استقبال گردشگران از غرفه‌های اطلاع‌رسانی

آیین دیدار نوروزی وزیر نفت با کارکنان صنعت نفت برگزار شد