سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود برند خود را معرفی کرده و پست‌های آن را به اشتراک بگذارید بدون این‌که دیگران احساس ناخوشایندی نسبت به این تبلیغات داشته باشند و آن‌ها را بلاک کنند؟ هر چند در نگاه اول ممکن است این کار دشوار به نظر برسد اما برخی از بازاریابان دیجیتال نکات برجسته‌ای را در این زمینه پیشنهاد می‌دهند.
مطالعات اخیر انجام شده توسط شرکت Kantar TNS نشان می‌دهند برخی از مشتریان احساس خوبی نسبت به تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام ندارند و احساس می‌کنند بیش از حد توسط این تبلیغات محاصره شده‌اند.
این گزارش که رفتار و نظرات بیش از ۷۰ هزار کاربر اینترنت در بیش از ۵۰ کشور را تحلیل کرده‌اند، نشان می‌دهد حدود ۲۶ درصد از افراد شرکت کننده، پست‌ها و تبلیغات بسیاری از برند‌ها را بدون توجه به محتوای آن رد می‌کنند.
با توجه به استفاده گسترده از شبکه‌های اجتماعی، امروزه چالش اصلی این است که بتوانید پیام برند خود را به گوش دیگران برسانید، بدون این که تاثیر منفی بر روی مخاطب بگذارید. در ادامه نکاتی را در این زمینه با هم می‌خوانیم.
نکاتی برای دستیابی به تبلیغات شبکه‌های اجتماعی موثر
هم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان
در دنیای امروز برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مشتریان می‌توانند با توجه به گستره انتخاب‌هایی که پیش رو دارند، شبکه‌ای را انتخاب کنند که از نظر محتوا بیش‌ترین همخوانی را با سلایق و نیازهای آنان دارد. و اگر تبلیغات یک برند غیرمرتبط با نیازهای آن‌ها مدام روی شبکه‌های اجتماعیشان مثل توییتر ظاهر شود، به راحتی آن را بلاک می‌کنند. حتی اگر برند مورد علاقه یک مشتری بیش از حد معمول تبلیغات داشته باشد، ممکن است از نظر مشتریان به عنوان اسپم شناخته شود.
در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی هر برند باید به دقت مشتریان و مخاطبان خود را شناخته و بداند که این مشتریان از هر کانال ارتباطی به چه نحوی استفاده می‌کنند تا بتواند استراتژی‌های انتشار مطالب را با نیازهای مشتری تطبیق دهد‌.
برای مثال، یکی از تیم‌های بازاریابی برای نشان دادن تبلیغات یک شرکت رباتیک به صورت کامل از تاثیرات مثبت تبلیغات شبکه‌های اجتماعی بهره گرفته است. این شرکت یک وبسایت داشته و دارای کمپین‌ اجتماعی است که امکان ارتباط از هر کانال و شبکه اجتماعی را برای مخاطبان خود فراهم کرده است. این شرکت حتی به مشتریان اجازه برقراری ارتباط با ربات‌ها از طریق پیام رسان فیس‌بوک را هم می‌دهد‌. در حقیقت این امکان برای مشتریان فراهم شده است که وارد کمپین‌های اجتماعی شده و با مردم سراسر جهان در تعامل باشند.


تبلیغات شبکه‌های اجتماعیهم جهت کردن محتوا و استراتژی‌های مربوط به آن با نیاز و سلیقه مشتریان یکی از نکات مهم در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی است.

استفاده از افراد حرفه‌ای برای رساندن پیام خود به مخاطبان
سه عامل سبب می‌شود افراد پست‌های تبلیغاتی یک شرکت را بی‌اثر بدانند: اول آن که محتوای پست‌ها به مخاطب مرتبط نبوده یا برای آنان مفید نباشد. دوم آن که یک پست چندین و چند بار تکرار شود. و آخر آن که ظاهر و محتوای پست مورد پسند مخاطبان نبوده و یا با بستر تبلیغاتی موجود همخوانی نداشته باشد. یا به بیان ساده‌تر، محتوای پست برای مخاطب ارزشمند نباشد.
اگر شما در حال حاضر در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود این سه ویژگی را دارید، بهتر است از افراد حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید تا پیام خود را به مخاطبان خود برسانید. این افراد هم می‌توانند محتوای مطالب شما را متناسب با نیاز مخاطبان آماده کنند هم با خلاقیت خود بستری مناسب برای تبلیغات فراهم کنند‌. همچنین می‌توانند پست‌های شما را به نحو زیرکانه تنظیم کنند.
این روش در تبلیغات بین YouTube و شرکت پژو امتحان شده است. این روش توانسته است تعادل خوبی بین محتویات پست‌ها و ویژگی‌های خودرو فراهم کند.
دادن جلوه انسانی به برند
اگر مشتریان احساس کنند توسط یک برند مورد هدف قرار گرفته شده‌اند برای آن‌ها خوشایند نیست و باعث از دست رفتن اعتماد آنان می‌شود. برعکس، مشتریان دوست دارند حق انتخاب داشته باشند و این نکته قابل توجهی برای بازاریابان حرفه‌ای است
در تهیه پست برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی باید تحصیلات، اطلاعات، سرگرمی مشتریان مد نظر قرار گیرد. همچنین به عواملی همچون انگیزه و رک و صادق بودن نیز توجه شود. اگر پست‌های شما چند مورد از موارد فوق را در برمی‌گیرد، شما به مشتریانتان انگیزه کافی برای خرید محصولات برند خود را می‌دهید. برای مثال اگر شما به عنوان یک بازاریاب برای یک شرکت ویتامین تبلیغ می‌کنید، می‌باید بر روی سلامت تمرکز کنید و مخاطبان خود را از این طریق تحت تاثیر قرار دهید.
افزایش ارتباط با مخاطبان در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
اگر از نظر مشتریان و مخاطبان شما تبلیغاتتان آزاردهنده و غیرمرتبط است، بدون شک روش نادرستی را در پیش گرفته‌اید. بسیاری از بازاریاب‌ها هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات، اصول این کار را به درستی نمی‌دانند و از چگونگی استفاده از این بستر برای تبلیغات خود آگاه نیستند.
به عنوان فعال یک صنعت، ما نیاز داریم استراتژیک عمل کنیم. امروزه، علی‌رغم وجود ابزارهای پیشرفته و شرکای تجاری، تشخیص مخاطبان برای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی ساده‌تر از گذشته است. برندهای تجاری نیاز دارند از طریق شبکه‌های مختلف و با پست‌های خود با مخاطبان اصلی خود در ارتباط باشند و می‌بایست مخاطبان خود را برای دنبال کردن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی متقاعد سازند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, بازاریاب حرفه‌ای, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, برند, تبلیغات اجتماعی, تبلیغات رسانه‌های اجتماعی, تبلیغات شبکه‌های اجتماعی, رسانه های اجتماعی, شبکه های اجتماعی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/762/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دومین اجلاس مجمع طلاب و فضلای فرزند شاهد/ عرضه علم و دین به جامعه بزرگترین امر تبیینی طلاب فرزند شهید است/شهید طلبه «آرمان علی‌وردی» تبدیل به الگو و راهنما در جامعه شد

وقتی سونی برای رقبایش خط‌ونشان جدی می‌کشد!

بدنه شیائومی 13 در برابر لکه و کثیفی مقاوم خواهد بود

سونی می‌گوید مشکلات کمبود عرضه PS5 را حل کرده است

تراشه Dimensity 8200 با تغییری مهم در چینش هسته‌ها و پشتیبانی از رهگیری پرتو معرفی شد

بازی/ موزیک ویدئوهای اختصاصی بسازید

ماینرهای دیروز؛ بدهکاران امروز

پیام تسلیت وزیر نفت برای درگذشت رستم قاسمی

حل و فصل 53 پرونده متوقف شده سرمایه گذاری طی 9 ماه

نشست قاضی‌زاده هاشمی با نخبگان شاهد و ایثارگر سیستان و بلوچستان/ جامعه ایثارگری مانند گذشته می‌تواند کارگشایی کرده و شرایط را متحول کند/ مشکل اشتغال ایثارگران با توانمندسازی و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دانش‌بنیان کاهش می‌یابد

ضرورت تلاش مجاهدانه برای انسجام فرزندان شاهد و ایثارگر/حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران از تشکل‌های طلاب و فضلای شاهد

دومین اجلاس مجمع طلاب و فضلای فرزند شاهد/ عرضه علم و دین به جامعه بزرگترین امر تبیینی طلاب فرزند شهید است/شهید طلبه «آرمان حق‌وردی» تبدیل به الگو و راهنما در جامعه شد

عرضه پردازنده‌های Sapphire Rapids اینتل در آینده‌ای نزدیک

مدیاتک از تراشه دایمنسیتی 8200 رسما رونمایی کرد

نقدها و نمرات بازی Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion منتشر شد

سامسونگ شریک تجاری مسابقات بازی‌های موبایلی اسنپدراگون پرو شد

اینستاگرام اطلاع‌رسانی درباره «شادوبن» اکانت‌ها را شروع می‌کند

امکان ساخت آواتار سه‌بعدی به واتساپ اضافه شد

توییتر قیمت سرویس Blue را در آیفون افزایش می‌دهد

رندرهای رسمی گوشی شیائومی 13 منتشر شد، معرفی تا 3 روز دیگر

آغاز مسابقات فوتسال بانوان «جام ریحانه» در بوستان «بهشت مادران»

افتتاح پروژه واحد نمک زدایی آب دریا در جزیره کیش

عبور بازی Microsoft Flight Simulator از مرز 10 میلیون بازیکن

رم ارزان می‌شود

صحنه‌های مختلف بازی God of War Ragnarok از نگاه میمیر

پخش تیزر تایید حضور Baldur’s Gate 3 در مراسم The Game Awards امسال

استیو جابز چگونه باعث خلق لوگوی نمادین اپل شد

پرجستجو ترین کلمات سال 2022 گوگل با یک ترند غیرمنتظره مشخص شد

ایلان ماسک به جرم آزمایش‌های مرگ‌بار تراشه مغزی نورالینک به دادگاه می‌رود

با این گوشی VPN نیاز ندارید

بازی/ Hero Hunters؛ با یک ارتش خبیث مبارزه کنید

تشکیل کارگروه بابت رسیدگی به مشکلات انشعاباتی محله کن/36 ایستگاه مترو در منطقه 5 در حال ساخت است

توسعه توانمندی‌های داخلی در سایه چتر حمایتی نفت

دورانی تازه از مناقشات اقلیمی

بیش از پنج هزار کارگر اصفهانی برای شرکت در جشنواره امتنان ثبت نام کردند

همتیان خبر داد: افزایش سقف تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی

«حامی‌شهر»؛ طرحی برای حمایت از بی‌خانمان‌ها

اپل بازه تعیین قیمت در اپ‌استور را تغییر داد

خدمت‌رسانی کیفی‌تر با بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان توان‌یاب

تمرکز مدیریت شهری منطقه11، تکمیل پروژه‌های توسعه محله‌ای است

طرح "قهرمان محله من" در مدارس محله هرندی اجرا می‌شود

مصرف گاز بخش خانگی و تجاری به مرز 600 میلیون مترمکعب نزدیک شد/ اخطارِ افت فشار

اختصاص 70درصد از فضاهای تبلیغاتی شهرتهران به طرح‌های پویش «ایران ما»

برگزاری اردوی سنجش سلامت جانبازان ضایعه نخاعی استان گیلان در هتل کوثر رامسر

ایثارگران همه وجود و هستی خود را برای انقلاب و نظام فدا کردند

عزت، امنیت و اقتدار کشور مدیون رشادتهای ایثارگران است

حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشجویان در حوزه ایثار اجتماعی/آیین تکریم از دانشجویان نخبه شاهد و ایثارگر شهرستان‌های تهران برگزار شد

برپایی کافه‌رویداد در پارک شهر همزمان با هفته ملی افراد دارای معلولیت

افزایش 10 درصدی حجم گاز انتقالی به مناطق غربی و شمالی کشور

ارسال پیام انبوه اخطار وقوع زلزله جعلی است