سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

معرفی 5 ابزار برتر هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان نکات خواندني

معرفی 5 ابزار برتر هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - دیجیاتو / 5 ابزار هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان در دسترس است و این برنامه‌ها می‌توانند فایل‌های پی‌دی‌اف را خلاصه کنند، آموزش ببینند، مقاله بنویسند و در حل مسائل ریاضی از آن‌ها کمک بگیرند.
سال گذشته در طول فصل مدرسه «چت جی‌پی‌تی» (ChatGPT) هنوز رونمایی نشده بود و هوش مصنوعی مولد در رادار همه مردم جامعه قرار نگرفته بود. با این حال، امروزه این موضوع بیش از هر زمان دیگری محبوب شده و ابزارهای جدید هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان به صورت روزانه توسعه یافته و ارائه می‌شوند.
یک تصور غلط رایج این است که هوش مصنوعی مولد می‌تواند با ترویج تقلب به آموزش آسیب برساند. با این حال، زمانی که این ابزارها به درستی مورد استفاده قرار گیرند، این ظرفیت را دارند که یادگیری دانش‌آموزان را بهبود ببخشند و گردش کار را به طور قابل توجهی تغییر دهند. هوش مصنوعی مولد به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد تا روی کارهایی تمرکز کنند که باعث بهبود آموزش می‌شود.
امروزه، دانش‌آموزان می‌توانند از هوش مصنوعی برای کمک به یافتن منابع یک مقاله استفاده کنند؛ چراکه زمان جست‌وجو در گوگل را کاهش می‌دهد. سپس می‌توانند از این فناوری برای صرفه‌جویی در وقت برای خواندن مطالب و ترکیب ایده‌ها در یک مقاله استفاده کنند. کلید استفاده صحیح از هوش مصنوعی برای تکالیف مدرسه، شناسایی ابزارهای مناسب و موارد استفاده است. از آن‌جایی که ابزارهای زیادی وجود دارد به معرفی 5 ابزار این فناوری نوین پرداخته‌ایم که در ادامه از نظر می‌گذرانید.
بینگ‌چت
«بینگ‌چت» از پیشرفته‌ترین مدل زبانی بزرگ یعنی چت جی‌پی‌تی-4 به صورت رایگان استفاده می‌کند. علاوه بر بینگ‌چت، تنها چت ربات دیگر مبتنی بر جی‌پی‌تی-4 «چت جی‌پی‌تی پلاس» (ChatGPT Plus) است که ماهانه 20 دلار هزینه دارد و برای دانش‌آموزی که اکنون هزینه‌های مدرسه را تقبل می‌کند، زیاد است.
بینگ‌چت به اینترنت متصل است و اطلاعاتی در مورد تمام رویدادها و سایت‌های جاری دارد و دسترسی به هر اطلاعاتی را که کاربر نیاز دارد، ممکن می‌سازد. این فناوری همچنین منابع خود را به‌عنوان پاورقی ذکر می‌کند که بررسی واقعیت و جلوگیری از توهم را آسان‌تر می‌کند.
بینگ‌چت دارای توانایی‌های پیشرفته نوشتن، کدنویسی و ریاضیاتی است که چت جی‌پی‌تی دارد و آن را به یک دستیار عالی برای نوشتن و ویرایش مقاله‌ها، حل و توضیح مسائل ریاضی و تولید و اشکال‌زدایی کد تبدیل می‌کند.
کویزلت
از «کویزلت» (Quizlet) می‌توان برای دوران راهنمایی تا دانشگاه به‌عنوان یک ابزار مطالعه و کمک به یادآوری مطالب برای آزمون‌ها استفاده کرد. دانش‌آموزان می‌توانند با ساختن یک مجموعه مطالعه با اصطلاحات و تعاریف و سپس استفاده از روش‌های مختلف یادگیری، مانند فلش کارت، ستون‌های تطبیق و ... از آن استفاده کنند.
دانش‌آموزان می‌توانند میلیون‌ها مجموعه مطالعه ایجاد شده توسط کاربران دیگر را نیز مرور کنند. اگرچه این پلتفرم بسیار جدید نیست؛ اما بیش از 6 سال است که از هوش مصنوعی برای ایجاد ویژگی‌های مطالعه خود مانند حالت یادگیری و ایجاد گزینه‌های آزمایشی برای دانش‌آموزان برای بررسی مطالب خود استفاده کرده است.
کویزلت به تازگی با استفاده از «چت جی‌پی‌تی ای‌پی‌آی» (ChatGPT API) برای ایجاد یک مربی با قابلیت هوش مصنوعی به نام «کیو-چت» ( Q-Chat) بیشتر به هوش مصنوعی پرداخته است. معلم هوش مصنوعی یک مکالمه واقعی را شبیه‌سازی می‌کند، به محصلان آموزش می‌دهد یا از طریق گفت‌وگوی زبان طبیعی کاربر را روی اطلاعات مطالعه شده آزمایش می‌کند.
کویزلت به تازگی سایر ویژگی‌های هوش مصنوعی را هم ارائه کرده است. به طور کلی، کویزلت ابزاری قدرتمند برای یادگیری و مطالعه مطالب کلاس است و دانش‌آموزان در هر سنی می‌توانند از آن بهره ببرند.
چت پی‌دی‌اف
بخش بزرگی از اسنادی که دانش آموزان استفاده می‌کنند به صورت پی‌دی‌اف است. این پی‌دی‌اف‌ها اغلب طولانی و خسته کننده هستند. «چت پی‌دی‌اف» (ChatPDF) می‌تواند به طور کامل نحوه تعامل کاربر با فایل‌های پی‌دی‌اف را برای مطالعات تغییر دهد.
دانش‌آموزان می‌توانند فایل پی‌دی‌اف را آپلود کنند و با چت پی‌دی‌اف آن را در چند ثانیه پردازش کنند. سپس، به یک رابط چت‌بات هدایت شوند که در آن هر سوالی در مورد پی‌دی‌اف داشته باشند، می‌توانند بپرسند. هنگامی که این برنامه پاسخ خود را پیدا کرد، به کاربر می‌گوید که این پاسخ خود را از کجا متن پیدا کرده است.
این ابزار می‌تواند در زمان مطالعه یک مقاله تحقیقاتی مورد استفاده قرار گیرد، یا حتی می‌تواند به سرعت اطلاعات موردنیاز برای تکمیل یک تکلیف یا مقاله را پیدا کند.
دولینگو
«دولینگو» (Duolingo) یک برنامه عالی برای یادگیری یک زبان جدید است. دانش‌آموزان می‌توانند از آن برای تکمیل دوره‌های زبانی که در مدرسه می‌گذرانند، استفاده کنند.
جذابیت اپلیکیشن دولینگو این است که تجربه یادگیری زبان را از طریق دروس کوچک، بازسازی می‌کند. همچنین دارای یک سیستم خطی، تابلوی امتیازات، لیگ و امتیاز است که به زبان‌آموزان انگیزه می‌دهد تا ادامه دهند. همچنین دوره موسیقی جدید دولینگو نحوه یادگیری و خواندن موسیقی را هم بازسازی می‌کند.
دوره‌های زبان خارجی معمولاً برای دانش‌آموزان در طول تحصیل اجباری است، از سطح دبیرستان تا کالج شروع می‌شود. دولینگو یک راه عالی برای پر کردن شکاف درکی برای زبانی بیگانه است که در کلاس تدریس می‌شود. دانش‌آموزان می‌توانند با این برنامه قبل از امتحان، درک خود را از زبان امتحان کرده یا به سادگی دروس داخل کلاس را با تمرینات خارج از کلاس تکمیل کنند.
سوکراتیک (سقراط)
اگرچه دانش‌آموزان می‌توانند از چت ربات‌های هوش مصنوعی مانند بینگ‌چت بهره ببرند؛ اما نگرانی‌هایی در مورد دسترسی آن‌ها به کل اینترنت وجود دارد. اگر والدین با این نگرانی‌ها مواجه هستند، «سوکراتیک» (Socratic) یک جایگزین عالی است.
با اپلیکیشن سوکراتیک، دانش‌آموزان می‌توانند هر سوالی که از مطالب درسی دارند را تایپ کنند. سپس، این برنامه یک پاسخ مکالمه‌مانند با گرافیک‌های منحصر به فرد و حتی پیوندهای ویدئویی «یوتیوب» (YouTube) مرتبط ایجاد می‌کند.
این برنامه فقط پاسخ‌ها یا مقاله‌ها را تولید نمی‌کند. درعوض، توضیحات و دستورالعمل‌های گام به گامی ارائه می‌دهد که دانش‌آموزان می‌توانند از آن‌ها برای دریافت پاسخ خود استفاده کنند و به‌عنوان یک ابزار یادگیری هوشمند عمل کنند.
سوکراتیک برای اینکه به والدین آرامش خاطر بدهد، از پاسخگویی به سؤالات نامناسب نیز جلوگیری می‌کند. گوگل در واقع از آن به‌عنوان برنامه یادگیری از گوگل که به دانش‌آموزان دبیرستانی و دانشگاهی کمک می‌کند، یاد می‌کند. با این حال، به دلیل عملکرد آن، می‌توان گفت که به دلیل محدودیت‌ها و گرافیک سرگرم‌کننده، برای دانش‌آموزان جوان‌تر مناسب‌تر است.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/713613/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: بنیاد شهید کاملا هوشمند شده و تمامی خدمات را به صورت الکترونیک ارائه می‌دهد

افزایش 500 درصدی شمار بازیکنان No Man’s Sky در پلی استیشن 5

تاریخ عرضه Shadows of the Damned: Hella Remastered با انتشار تریلری مشخص شد

یک رصد از سحابی Saturn در فاصله 1400 سال نوری از زمین

نمایش ترس در تریلر زمان عرضه Sylvio: Black Waters

کاهش ساعت کاری ادارات در کیش

اتفاق تاریخی؛ آیفون در بازار موبایل چین به رتبه ششم سقوط کرد

سامسونگ و مک‌آفی برای محافظت از گوشی‌های گلکسی، همکاری‌شان را ادامه می‌دهند

قیمت و زمان عرضه شیائومی میکس فلیپ در اروپا اعلام شد

گوشی مورد انتظار گلکسی A16 احتمالا در آستانه رونمایی قرار دارد

ری توییت این ویدئوی تخیلی توسط ایلان ماسک

تغییرات طراحی رابط کاربری One UI 7.0 در چند تصویر فاش شد

قایق پرنده برای مسافرکشی آماده می شود

اولین بنچمارک تراشه اگزینوس 1580 سامسونگ لو رفت

اطلاعاتی خاص در مورد ایستگاه فضایی بین‌المللی

گوگل دو مدل هوش مصنوعی جدید برای حل مسائل ریاضی پیچیده توسعه داده است

طراحی نرم افزار هوش مصنوعی برق

تغییر طراحی عمده آپدیت One UI 7 سامسونگ را ببینید

رنگ‌بندی پیکسل 9 پرو به‌طور کامل فاش شد

آیفون 18 احتمالاً در نسخه 2 ترابایتی هم عرضه خواهد شد

بومی سازی آنتن های بازتابی نانویی در کشور

اعتصاب مجدد بازیگران به‌دلیل استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بازی‌های ویدیویی

بومی سازی تولید سوزن و نخ بخیه در کشور

ناتینگ مشخصات سخت‌افزاری گوشی میان‌رده ناتینگ‌فون 2a Plus را اعلام کرد

تصاویر لو رفته از پیکسل بادز پرو 2 پیش از معرفی رسمی از طراحی جدید آن خبر می‌دهد

تولید نسل جدید مکمل‌های معدنی «روی» برای انواع دام و طیور در کشور

توسعه ایمپلنت مغزی از جنس گرافن که می‌تواند به بهبود پارکینسون کمک کند

نقش سلامت روده در عملکرد ورزشکاران المپیکی

آنر X60i با تراشه مدیاتک دیمنسیتی 6080 رسماً معرفی شد

توسعه‌دهندگان بازی «ورلد آو وارکرفت» بزرگ‌ترین اتحادیه اکتیویژن بلیزارد را تشکیل دادند

امکان تماس از طریق شبکه ملی اینترنت و رفع محدودیت جغرافیایی با سامانه تلفن ابری ایرانی

گوگل نسخه جدید هوش‌مصنوعی جمینای را منتشر کرد؛ همچنان رایگان اما سریع‌تر

قوی‌ترین پرتو گاما در جهان شناسایی شد

اوپن‌ای‌آی از موتور جستجوی خود رونمایی کرد

اپل در آستانه افتتاح آزمایشگاه تحقیقاتی جدید خود در شنژن، چین است

شیائومی 14T Pro با تراشه مدیاتک Dimensity 9300 Plus دیده شد

کشف یک تخته سنگ سفید بیگانه در مریخ

شبکه اجتماعی تردز اکنون امکان ساخت فید اختصاصی براساس نتایج جست‌وجوی کاربر را فراهم می‌کند

تبدیل معجزه‌آسای جاذبه به نور!

متا در انتظار اولین جریمه ضدانحصار خود در اروپا؛ 13.4 میلیارد دلار به‌خاطر سرویس تبلیغاتی فیسبوک

ردمی 14C در میان داده‌های IMEI و HyperOS ظاهر شد

قطره ابداعی محقق ایرانی التهاب چشم را درمان می‌کند

ایستر اگ جذاب قابلیت Circle to Search؛ وقتی ددپول و ولورین روی صفحه گوشی ظاهر می‌شوند

اسرار دریاهای قمر زحل در داده‌های فضاپیمای بازنشسته ناسا

OpenAI سرانجام از موتور جستجوی هوش مصنوعی خود با نام SearchGPT رونمایی کرد

کارایی 1000 برابری پنل خورشیدی نانوسرامیکی نسبت به پنل‌های معمولی

گلکسی S25 اولترا شما را ازلحاظ ظرفیت باتری و سرعت شارژ ناامید می‌کند

تاریخ انتشار آخرین بسته الحاقی پولی Remnant 2 مشخص شد

این ربات چهارپا هنگام عملیات پلیس، شبکه وای‌فای خانه‌ها را مختل و دستگاه‌ها را غیرفعال می‌کند

اولین تریلر گیم‌ پلی EA Sports FC 25 منتشر شد