سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مشخصات و قابلیت های دوربین نسخه های مختلف آیفون 15 مشخص شد نکات خواندني

مشخصات و قابلیت های دوربین نسخه های مختلف آیفون 15 مشخص شد
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - شهر سخت افزار / با معرفی هر نسخه جدید اپل قابلیت‌های جدیدی به دوربین آیفون جدید اضافه می‌کند که سری آیفون 15 نیز در این زمینه استثنا نیست. در همین زمینه ساعتی پیش اطلاعات دقیقی در مورد مشخصات و سیستم های دوربین سری آیفون 15، از آیفون 15 استاندارد با دوربین 48 مگاپیکسلی ارتقا یافته تا آیفون 15 پرو مکس با لنز تله فوتو پریسکوپ جدید خود، را منتشر شده که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.
هفته بعد شاهد رونمایی از گوشی‌های سری آیفون 15 خواهیم بود. محصولاتی که انتظار می‌رود همانند سالیان گذشته توجه میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا را به سمت خود جلب کنند. اما اپل چه مشخصاتی را برای دوربین‌های این گوشی‌های پرطرفدار برگزیده است؟
آن‌طور که وبسایت MacRumors از منابع نزدیک به اپل خبر داده امسال شاهد ارتقا در بخش مگاپیکسل‌ها و استفاده از برخی سنسورهای بزرگتر نسبت به محصولات سالیان گذشته خواهیم بود و اپل برای اولین بار روی نسخه اصلی آیفون 15 از سنسورهای 48 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.
دوربین آیفون 15 و آیفون 15 پلاس
همانطور که عنوان شد، مدل‌های پایه آیفون 15 به سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی مجهز می‌شوند، اما گزارش‌ها نشان می‌دهند که این سنسور 48 مگاپیکسلی با سری فعلی آیفون 14 پرو یکسان نخواهد بود. آیفون 15 و 15 پلاس یک سنسور جدید سونی با طراحی متفاوت را دریافت خواهند کرد که قابلیت ثبت جزئیات بیشتر را در شرایط نوری ضعیف فراهم می‌کند. مشخصات دو سنسور دوربین این دو گوشی به شرح زیر است:
دوربین اصلی: 48 مگاپیکسل، دیافراگم f/1.6
فوق عریض: 12 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.4
آیفون 15 پرو
آیفون 15 پرو سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی آیفون 14 پرو فعلی را حفظ خواهد کرد ولی دوربین اولتراواید جدید و بهتری از نسل قبل خواهد داشت. با توجه به مشخصات عنوان شده، می‌توانیم انتظار بهبود کیفیت دوربین تله فوتو را داشته باشیم ولی به احتمال فراوان بخش سخت‌افزاری در اینجا تغییر خاصی نخواهد داشت.
دوربین اصلی: 48 مگاپیکسل، f/1.8، سونی IMX803 و اندازه 1/1.3 اینچی
تله فوتو: 12.7 مگاپیکسل، f/2.8
اولترا واید: 13.4MP, f/2.2
آیفون 15 پرو مکس
این گوشی که پیشرفته‌ترین محصول آتی اپل است از بهترین ترکیب نیز برخوردار خواهد بود. آیفون 15 پرو مکس دارای دوربین های اصلی و فوق عریض مشابه پرو خواهد بود، اما دستگاهی است که به طور انحصاری زوم پریسکوپی جدید را به خدمت خواهد گرفت. گزارشی دیگر نیز اعلام کرده که انتظار می‌رود اپل میزان زوم اپتیکال در این بخش را از 5 به 10 برابر ارتقا دهد.
دوربین اصلی: 48 مگاپیکسل، f/1.8، سونی IMX803 و انداره 1/1.3 اینچی
تله فوتو: 12.7 مگاپیکسل، f/2.8، لنز پریسکوپ 85 میلی‌متری، 1/1.9 اینچی
اولترا واید: 13.4MP, f/2.2
طبق اطلاعات دیگری که به واسطه این افشا در اختیار منابع قرار گرفته، اپل در دوربین پریسکوپی جدید یک لنز معادل 85 میلی‌متری با دیافراگم f/2.8 و سنسور 1/1.9 اینچی را مورد استفاده قرار خواهد داد. این امر زوم را در حدود 4 برابر می‌کند. با این اوصاف اگر قرار باشد زوم بیشتر از این مقدار ارائه شود بدون شک باید اپل دست به دامن زوم هیبریدی و دیجیتال شود.
در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که برخی تحلیلگران پیشنهاد می کنند که اپل به دلیل محدودیت فضا تصمیم گرفته تا دوربین پریسکوپی مذکور را به یک ویژگی انحصاری Pro Max تبدیل کند. ماژول دوربین در آیفون 15 پرو مکس به طور قابل توجهی بزرگتر از آیفون 15 پرو و نسل قبلی پرو مکس خواهد بود. انتظار می‌رود اپل سای آینده و در آیفون 16 پرو و 16 پرو مکس از نمایشگرهای بزرگتر (به ترتیب 6.3 و 6.9 اینچ) میل کند که این شرایط امکان استفاده از اپتیک پریسکوپی را در هر دو مدل فراهم می‌کند.
شایان ذکر است که اطلاعات ارائه شده در اینجا در دسته اطلاعات پیش از تولید قرار گرفته و ممکن است لزوماً منعکس کننده سخت‌افزار دقیق مورد استفاده توسط واحدهای تولید انبوه نباشد. 

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/710522/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تحقیقات علمی درباره شخصیت عطرها

نیم قرن پیش انسان به ماه رفت / چرا باید حرف ناسا را باور کنیم؟

این هدست مخصوص می‌تواند به درمان افسردگی در خانه کمک کند

ربات چینی رکورد پرش ایستاده را شکست

پردازنده‌های دسکتاپ AMD رایزن 9000 X3D در 17 آبان معرفی می‌شوند

دیده شدن نشانه‌ حیات در مریخ

جنگ 34 غول رباتی جنگجو در رقابت‌های المپیکی

وال‌استریت ژورنال و نیویورک‌پست از شرکت هوش مصنوعی Perplexity به‌اتهام نقض کپی‌رایت شکایت کردند

بومی‌سازی الکترود سنجش اسیدیته با یک دهم قیمت نمونه مشابه خارجی

عملکرد خیره‌کننده هوش مصنوعی ادوبی

دیدار عمومی مدیرکل بنیاد مازندران با جامعه ایثارگری

دیدار نماینده ولی فقیه بنیاد شهید و امور ایثارگران با آیت الله علم‌الهدی

کیفیت نمایشگر آیفون 16 اپل از گلکسی A35 سامسونگ پایین‌تر است

دیجی‌کالا: درگاه‌های پرداخت اینترنتی ما مسدود شده است؛ اینماد فعال شد

اینستاگرام و فیسبوک با فناوری تشخیص چهره به مبارزه با تبلیغات جعلی می‌روند

127 تیم در ماموریت غیر ممکن و جنگ ربات‌ها رقابت می‌کنند

پیگیری روند توسعه ماهواره «پژوهش 2» و طرح‌های اکتشافات فضایی در ماه

شهاب‌سنگی 4 برابر اورست حیات را روی زمین تقویت کرد

تاریخ معرفی ایسوس ROG Phone 9 به‌همراه نمایش طراحی این گوشی‌ها مشخص شد

آپدیت اندروید 15 برخی از گوشی‌های پیکسل 6 را دچار مشکل می‌کند

پانسمان سریع زخم‌های باز شکمی در اتاق عمل با کیت‌های دانش‌بنیان

ساخت دستگاه دمنده گاز دی اکسید کربن به‌دست دانش‌بنیان‌ها