سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مدیرعامل اسکای روم: تا به حال از 27 میلیون کاربر یکتا میزبانی کرده‌ایم اخبار

مدیرعامل اسکای روم: تا به حال از 27 میلیون کاربر یکتا میزبانی کرده‌ایم
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - مدیرعامل اسکای روم در اولین نشست خبری این پلتفرم ایرانی ارائه‌دهنده‌ی خدمات ارتباطات تصویری اعلام کرد تاکنون 27 میلیون کاربر یکتا و 85 میلیون کاربر غیر یکتا از این سرویس آنلاین استفاده کرده‌اند.

اولین نشست خبری اسکای روم، پلتفرم‌ ایرانی ارائه‌دهنده‌ی خدمات ارتباطات تصویری آنلاین، امروز 20 دی‌‌ ماه، حدود 5 سال پس از آغاز به کار برگزار شد. مدیران این پلتفرم در مورد این سرویس اعلام کردند که طرح اولیه‌ی اسکای‌ روم در سال 1393 مطرح شد. نسخه اولیه‌ی نرم‌افزار در سال 1395 طراحی و امتیاز و حق عضویت این پلتفرم در دانشگاه علم و صنعت ثبت شد. اسکای‌روم در سال 1396 شرکتی دانش‌بنیان شد و تا سال 1398 مشغول توسعه‌ی محصول بود. در این مدت، 13 نسخه از پلتفرم عرضه شد؛ اما با شروع همه‌گیری کرونا، روند توسعه‌ای اسکای‌روم متحول شد و تمرکز بر پایداری سرویس و بهبود زیرساخت‌ها قرار گرفت. به گزارش زومیت مجید خواهانی ، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار اسکای‌ روم، می‌گوید در همان نیمه‌ی اول همه‌گیری کرونا حجم زیادی مشتری به این پلتفرم روی آوردند؛ از بانک و بیمه و صنایع مختلف و شرکت‌ها گرفته تا انجمن‌های مختلف و آموزشگاه‌ها. همین موضوع باعث شد تا اسکای روم در دوره‌ی کرونا رشد 100 برابری را تجربه کند. مدیرعامل اسکای روم برخی آمارها در رابطه با استقبال از این پلتفرم را به شرح زیر عنوان می‌کند: استفاده‌ی 27 میلیون کاربر ایرانی یکتا و در‌ مجموع 85 میلیون نفر با استفاده از دستگاه‌ها و IP-های مختلف 400 میلیون ساعت ارتباط تصویری میزبانی از 16 میلیون رویداد رکورد حضور 540 هزار کاربر هم‌زمان روی سرورهای اسکای روم برگزاری هم‌زمان 33 هزار رویداد آنلاین میزبانی از بیش از 3000 هزار کاربر هم‌زمان در یک رویداد

سیاست و بازاریابی

مجید خواهانی اعلام می‌کند به‌دلیل عدم آمادگی مجموعه برای رشد ناگهانی کاربران، برنامه با نواقص و کاستی‌هایی رو‌به‌رو است؛ با‌ این‌‌ حال ایرانی‌ها با‌ وجود امکان استفاده از سرویس‌های جهانی رایگان مانند اسکایپ و تیمز در اوایل شیوع کرونا، به اسکای روم روی آوردند و هزینه پرداخت کردند. او دلیل این انتخاب را سادگی رابط کاربری، محیط فارسی برنامه، پشتیبانی محصول و پاسخگویی در زمان وقوع مشکل عنوان کرد. خواهانی در این مورد توضیح می‌دهد: طبق تحقیقات ما در حوزه آگاهی برند، کاربران ایرانی در این بازه زمانی، چندان سمت سرویس‌های خارجی نرفتند چون استفاده از این سرویس‌ها در کشور با برخی مسائل مواجه است؛ برای مثال سرویس‌های رایگان این شرکت‌ها در ایران محدود است و برای فعالیت گسترده مناسب نیست، نسخه‌های پولی مشکل پرداخت ارزی دارند و غیره. البته عمده رشد ما در دوره اوایل شیوع کرونا بود و الان کاربران ایرانی روی سرویس‌هایی توزیع شده‌اند که روی نرم‌افزار خارجی سرویس می‌دهند. او همچنین مزیّت اسکای روم به دیگر سرویس‌های ایرانی را چنین دانست که 90 درصد این شرکت‌ها روی محصولات Open Source و کرک‌شده‌ی خارجی مانند ادوبی‌کانکت سرویس می‌دهند؛ در‌ حالی‌که اسکای روم محصول بومی ارائه می‌دهد. استقبال مراکز آموزشی از اسکای روم
مدیرعامل اسکای روم خبر می‌دهد که در دوران شیوع کرونا، مراکز آموزشی استقبال زیادی از این پلتفرم داشتند؛ در‌ واقع اسکای‌روم در این مدت میزبان بیش از 20 هزار واحد دانشگاهی، مؤسسه‌ی آموزشی و مدارس بود. مجید خواهانی به زومیت می‌گوید اگرچه اکنون 60 درصد کاربران این پلتفرم را مراکز آموزشی و 40 درصد دیگر را کسب‌وکارها و سازمان‌ها و دیگر بخش‌ها تشکیل می‌دهند، اسکای روم قصد دارد در بخش میزبانی کسب‌وکارها عملکرد پررنگ‌تری ایفا کند و این بخش را توسعه بدهد. 60 درصد کاربران اسکای روم را مراکز آموزشی تشکیل می‌دهند
او همچنین در پاسخ این سؤال زومیت که «چرا اقبال مدارس و دانش‌آموزان از اسکای روم بیشتر از پلتفرم شاد بود؟» گفت: فکر می‌کنیم شاد و اسکای روم دو پلتفرم متفاوت هستند و هر کدام امکانات متفاوتی را به مدارس و دانش‌آموزان و معلمان ارائه می‌دهند. بنابراین هر دو باید در کنار هم وجود داشته باشند. شاد بخش تعاملی را ندارد و اسکای روم این نیاز را برآورده می‌کند. مجید خواهانی پیش‌بینی کرد که با پایان‌گرفتن همه‌گیری کرونا، حجم فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها از اسکای روم کمتر شود اما به‌دلیل فرصت‌هایی که آموزش مجازی ایجاد کرد، همه‌چیز حضوری نخواهد شد و فعالیت روی این بستر همچنان وجود خواهد داشت و این پلتفرم بعد کرونا دچار ریزش چندانی نخواهد شد. آینده و حضور در بازار بین‌الملل
مدیرعامل اسکای روم با اشاره به اینکه این پلتفرم از 9 ماه پیش فعالیت واحد بین‌الملل خود را شروع کرده، ابراز امیدواری کرد که بتوانند در بازار جهانی حضور فعالی داشته باشند. خواهانی فرصت جذب کاربران جهانی را مهیا می‌داند و تأکید می‌کند با اینکه در دیگر کشورهای دنیا پلتفرم‌های بزرگی مشغول فعالیت هستند؛ اما خدمات ارتباطی آنلاین بازار بزرگی دارد و یک کسب‌و‌کار هوشمند همواره می‌تواند نقطه‌ی ورود خود به بازارهای جهانی را پیدا کند. او در همین زمینه به آغاز فعالیت شرکت‌های تولیدکننده گوشی همراه با ‌وجود حضور قدرتمند نوکیا در این بازار اشاره کرد که در‌ نهایت هم سهم بزرگی را نصیب آن‌ها کرد. مدیرعامل اسکای‌روم: بیش از 45 کشور دنیا از خدمات اسکای‌روم استفاده می‌کنند
به‌علاوه، خواهانی اعلام کرد که اسکای‌ روم در دوره‌ی کرونا از انجمن‌های علمی و شرکت‌های بزرگ چندملیتی میزبانی کرده و بیش از 45 کشور دنیا در رویدادهای برگزارشده این مراکز در اسکای روم شرکت کردند. خواهانی با اشاره به اینکه کیفیت بالای ارائه سرویس از زمان شروع به کار برای آن‌ها اهمیت داشته است، می‌گوید دلیل انتخاب اسم انگلیسی برای این پلتفرم نیز داشتن چشم‌انداز جهانی و تولید نرم‌افزار در سطح ارائه خدمت بین‌المللی بود. مدیرعامل اسکای روم در‌ مورد آینده شرکت نیز می‌گوید قصد دارند روی ارزش‌های سازمانی و پیشرو بودن در فناوری کار کنند. به‌علاوه اسکای روم یک تیم دیگر را جذب کرده و تا پایان سال محصول آن‌ها ارائه می‌شود تا به‌عنوان سرویس مکمل اسکای روم به اکوسیستم معرفی شود. این شرکت همچنین تا پایان سال قصد دارد 50 نفر نیروی انسانی جذب کند. از این پس، برنامه‌های توسعه‌ای پلتفرم از‌ جمله ارائه‌ی قابلیت‌های کاربردی، اینترفیس محصول و فضای کاربری متفاوت نیز در نسخه‌های جدید اسکای روم در برنامه قرار می‌گیرد. محسن خواهانی بیان می‌کند که قابلیت ضبط مکالمات نیز همواره یکی از دغدغه‌های آن‌ها بوده اما به‌دلیل همه‌گیر کرونا و تمرکز روی توسعه‌‌ی زیرساخت و پایداری سرویس، تیم فنی از توسعه‌ی این قابلیت جا ماند؛ به هر‌ صورت در سال آینده این ویژگی ارائه خواهد شد.

سیاست و بازاریابی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/228354/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تغییر مهم در راه آیفون؛ اینتل پردازنده برخی از گوشی‌ها را تولید می‌کند؟

معرفی بهترین ایرپاد های بازار ایران در سال 1404

طراحی نانومواد مغناطیسی برگشت‌پذیر برای تفکیک آب از نفت

تغییر عجیب آیفون 17 پرو؛ قابلیتی که از زمان آیفون 12 پرو وجود داشت، حذف شد

بنچمارک تراشه 9850X3D لو رفت؛ محصول هیجان‌انگیز ای‌ام‌دی برای گیمرها

پس از 30 سال، Run ویندوز سرانجام بازطراحی شد

رقیب جدید گلکسی A56 با استقبال گسترده در چین روبه‌رو شد

مدل جدید دسته PS5 پیشرفت چشمگیری در شارژدهی دارد

اولین آیفون تاشو بدون سیم‌کارت فیزیکی عرضه می‌شود

اولین عکس واقعی از گوشی شیائومی 17 اولترا با طراحی بسیار عجیب لو رفت

پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا مشخص شدند؛ 4 رتبه اول در اختیار آیفون، گلکسی A16 پنجم

غولی که هرگز کوچک نشد؛ اندازه مار آناکوندا از 12 میلیون سال پیش ثابت مانده است

آموزش تخصصی برنامه‌نویسی با رویکرد تضمین اشتغال در مکتب شریف

میکروب‌های روده و کم‌خوابی: آیا باکتری‌ها روی خواب ما تأثیر می‌گذارند؟

محافظت ویتامین C از سلول‌های ریه در برابر آسیب‌های آلودگی هوا

یک رشته عظیم کیهانی به طول 50 میلیون سال نوری کشف شد

تصویر جدید «جیمز وب» از پلی میان کوتوله‌های فضایی

رابطه میل به لذت آنی با افسردگی

ابداع اولین داروی ترمیم DNA و بازسازی بافت آسیب‌دیده

ابتکار دو دانش‌آموز؛ فیلتر جلبکی اگزوز خودرو که آلودگی هوا را کاهش می‌دهد

فناوری‌های نوین چگونه آلودگی هوا را کم می‌کنند؟

اندازه‌گیری قند خون با نور فروسرخ به جای سوزن در آینده نزدیک

دقت بی‌نظیر یک ربات در اولین جراحی رباتیک آب مروارید جهان

این گوشی چینی اقتصادی، نمایشگر پرسرعت و باتری بزرگ دارد

ظرفیت باتری گلکسی بادز 4 و 4 پرو لو رفت

«ژوچو 3»، نسخه چینی فالکون 9 در اولین تلاش برای بازیابی منفجر شد

حضور Resident Evil Requiem در مراسم The Game Awards 2025 تایید شد

گوشی کاربردی در بازار ژاپن؛ نوبیا S2 رونمایی شد

سومین ابرماه پیاپی سال از راه رسید؛ قرص بزرگ ماه آخر هفته در آسمان می‌درخشد

آیا نقشه برفی به بازی بتلفیلد 6 می‌آید؟

دستیابی به راهکاری نوین برای بهینه‌سازی ریز ازدیادی گیاهان با استفاده از نورهای LED در ایران

تریلر گیم‌پلی بازی The God Slayer

اختراع «لایه‌های نانوفیبری با قابلیت رهایش کنترل شده» در خارج از کشور ثبت شد

منبع داخلی: مراسم The Game Awards 2025 رونمایی‌های بزرگی خواهد داشت

معرفی آخرین یافته‌های علوم اعصاب با حمایت ستاد علوم شناختی

بحران RAM به قیمت بسیار بالای PS6 و Xbox بعدی منجر خواهد شد

دستیابی به فناوری هوشمند ریزجلبکی برای تصفیه آب و جذب دی‌اکسیدکربن در ایران

احتمال رونمایی از بازی Control 2 در مراسم Game Awards قوت گرفت

باکتری‌ها هم نساج شدند و هم رنگرز!

سامسونگ نیمی از رم موردنیاز انویدیا را تأمین خواهد کرد

اطلاعاتی درباره قمر انسلادوس سیاره زحل

این نسخه شیشه‌ای ویندوز است؛ کانسپت مدرن و دوست‌داشتنی

ابداع روشی برای رساندن دارو به نورون‌ها در مغز

جعبه‌گشایی رسمی گلکسی زد ترای‌فولد سامسونگ را تماشا کنید

گوشی‌های ساده جدید اچ‌ام‌دی با روح نوکیا رونمایی شدند

پلیمری که ابزارهای پوشیدنی را خودشارژ می‌کند

ماهیت زمان چیست؟

سامسونگ رکورد شکست و بار دیگر رهبر بازار گوشی‌های تاشو شد

صدهزار سال پیش، عربستان زیستگاهی پررونق برای انسان‌ها و حیوانات بود

این کنسول ناشناس حتی از PS5 هم پرفروش‌تر شده است