سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

شبکه های اجتماعی - قسمت 14

آیا به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌توان اتکا کرد؟ بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - این روزها شبکه اجتماعی یک بحث بسیار مهم در حوزه دیجیتال مارکتینگ است و تمامی برندها به دنبال برنامه‌ریزی برای حضور موثرتر و موفق‌تر در آن هستند. ترند شبکه‌های اجتماعی از محبوب‌ترین روندهای بازاریابی برای افراد فعال در حوزه تبلیغات و بازاریابی برای برندها و کسب‌و‌کارها است.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از آی مارکتر، این روزها شبکه اجتماعی یک بحث بسیار مهم در حوزه دیجیتال مارکتینگ است و تمامی برندها به دنبال برنامه‌ریزی برای حضور موثرتر و موفق‌تر در آن هستند. ترند شبکه‌های اجتماعی از محبوب‌ترین روندهای بازاریابی برای افراد فعال در حوزه تبلیغات و بازاریابی برای برندها و کسب‌و‌کارها است.
وقتی بحث در مورد تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی پیش می‌آید ترند جهانی با ایران بسیار متفاوت است. با فاصله بسیار زیادی فیسبوک سردمدار شبکه‌های اجتماعی است این در حالی است که این شبکه محبوب در ایران فیلتر است و عملاً برندها هیچگونه فعالیت متناسب و برنامه‌ریزی شده‌ای در آن ندارند. در ایران به نظر می‌رسد که محبوب‌ترین شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از 18 میلیون کاربر فعال ایرانی است.
براساس آخرین نظرسنجی که موسسه سوشال‌فرش Social Fresh از نظر بازاریابان بدست آورده است، فیسبوک بهترین شبکه اجتماعی برای تبلیغات است و پس از آن توئیتر در جایگاه دوم قرار دارد. این در حالی است که اینستاگرام در حال رشد بسیار سریعی است و با توجه به بهینه‌سازی‌هایی که انجام می‌دهد به زودی جایگاه سومی خود را با توئیتر تغییر خواهد داد.
براساس آماری که موسسه استاتیستا Statista منتشر کرده است بیش از 60 درصد بازاریابان به تبلیغات در فیسبوک تکیه می‌کنند و این آمار برای توییتر 32 درصد و اینستاگرام 30 درصد است. نباید فراموش کرد که شبکه اجتماعی لینکدین با 23 درصد در جایگاه چهارم این فهرست قرار دارد.
براساس آخرین گزارشی که فیسبوک اعلام کرده است، بیش از 200 هزار کسب‌و‌کار به شکل ماهیانه در اینستاگرام تبلیغ می‌کنند. این درحالی است که این سرویس برای ایران مسدود و امکان دسترسی به آن از راه‌های آسان وجود ندارد. البته روش‌های تبلیغاتی دیگری همچون تبلیغ از طریق انتشار پست در صفحات محبوب و همکاری با اینفلوئنسرها راه‌کارهایی است که برندها و آژانس‌های تبلیغاتی در ایران به سراغ آن می‌روند.
تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی ترند جدیدی است که برندهای خارجی و داخلی از آن در سال آینده به میزان بسیار بیشتری استفاده خواهند کرد اما باید نشست و دید به نسیت استفاده از این ابزار، دانش مرتبط با آن نیز در ایران افزایش پیدا می‌کند یا خیر.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/13490/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتفاق مهم برای ایرانی‌‌ها؛ زبان فارسی به هوش مصنوعی پادکست‌ساز گوگل اضافه شد

اسپاتیفای در سه‌ماهه اول 2025 بیش از 100 میلیون دلار به پادکسترها پول داده است

چگونه از گوگل برای ترجمه عکس استفاده کنیم؟

اهتمام دولت چهاردهم بر بزرگداشت هرچه باشکوه‌تر مراسم سالگرد شهدای دولت

دستاورد بزرگ فوجیتسو: ساخت کامپیوتر کوانتومی 256 کیوبیتی با 4 برابر قدرت بیشتر

متا از API مدل‌های هوش مصنوعی Llama برای توسعه‌دهندگان پرده برداشت

22 سال از تولد فروشگاه آیتونز اپل گذشت

متا با ایده‌ای هیجان‌انگیز به جنگ ChatGPT می‌رود؛ تلفیق هوش مصنوعی با شبکه‌های اجتماعی

کلاهبرداری در شبکه شاد: از حساب والدین به‌نام مدرسه برداشت می‌شود

استفاده معلمان چینی از هوش مصنوعی برای نمره دادن به تست‌های دانش‌آموزان

تصویر روز ناسا؛ حلقه‌های سیاره زحل ناپدید شدند

هشدار محققان: داروهای رایجی که کودکان را مستعد آسم و آلرژی می‌کند

پدرخوانده هوش مصنوعی: مردم هنوز متوجه خطر هوش مصنوعی نیستند

تصویر رسمی گلکسی S25 اج لو رفت؛ خودنمایی حاشیه‌های باریک و دوربین دوگانه

حافظه چت‌جی‌پی‌تی به چه دردی می‌خورد؟

گوشی CMF Phone 2 Pro در قامت قاتل پرچمداران اقتصادی از راه رسید

پیش‌خرید تصاویر ماهواره‌های بومی بخش خصوصی از سوی سازمان فضایی

رمز ماندگاری گفتمان شهید رئیسی، مردم‌داری و حضور میدانی است

واتس‌اپ تماس صوتی و تصویری را به نسخه وب می‌آورد

بهبود قابل توجه درد زانو با داروی دیابت!

رابط کاربری One UI 8 سامسونگ امکان خلاصه سازی ویدیو در هر وب‌سایتی را فراهم می‌کند

اولین ماهواره‌های آمازون برای ارائه اینترنت پرتاب شدند

مشخصات دوربین آنر مجیک 8 پرو لو رفت؛ رقیب جدی گلکسی و آیفون در حوزه عکاسی

راز موفقیت بونوبوهای ماده در برابر سلطه نرها

راهکار نوین محققان دانشگاه تهران برای جداسازی دی‌اکسید کربن از پساب‌های صنعتی

هوش مصنوعی بازگشت تومور مغزی در کودکان را پیش‌بینی می‌کند

مصرف گوجه‌فرنگی می‌تواند جلوی افزایش وزن را بگیرد

مشخصات دیمنسیتی 9500 لو رفت؛ تراشه پرقدرت مدیاتک برای گوشی‌های رده‌بالا

تبدیل ربات‌های انسان‌سوار فیلم‌های تخیلی به واقعیت

دولینگو هوش مصنوعی را جایگزین نیروهای پیمانی خود می‌کند

رقیب جدید استارلینک؛ اولین ماهواره‌های آمازون برای ارائه اینترنت پرتاب شدند

راهکار جدید محققان آمریکایی: تزریق نانوذرات طلا به چشم برای بازگرداندن بینایی

برگزاری جلسه ستاد اجرائی شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش استان با حضور مدیر کل بنیاد سمنان

ساعت کوانتومی بدون عقربه: کشف روش جدید برای سنجش زمان

گلکسی واچ کلاسیک سامسونگ احیا می‌شود

سومین دریافت‌کننده تراشه نورالینک توانست دوباره صحبت کند

استارلینک از طرح اینترنت ماهواره‌ای جدیدی با دیش و روتر رایگان رونمایی کرد

پیش‌بینی بازگشت تومور مغزی در کودکان با هوش مصنوعی

مادر شهیدان والامقام «احمد و محمود رضاپور» به لقاءالله پیوست

علی‌بابا از مدل‌های هوش مصنوعی استدلالگر Qwen3 رونمایی کرد

کشف یک ابر مولکولی عظیم در نزدیکی منظومه شمسی

نوبیا تبلت پرو با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 و نمایشگر 144 هرتزی معرفی شد

علت بدحالی فضانورد ناسا پس از بازگشت به زمین چه بود؟

ChatGPT به قابلیت‌های پیشرفته‌تری برای خریدهای اینترنتی مجهز می‌شود

ساخت «پروژه کویپر» با پرتاب 27 ماهواره «آمازون» آغاز شد

اولین بمب سیاه‌چاله ساخته شد!

با گوشی‌های ال‌جی خداحافظی کنید

فضاپیمای شوروی پس از نیم قرن به زمین بازمی‌گردد

وان پلاس 13s در راه است

کاوشگرهای سه‌بعدی که مسافران آینده مغز انسان هستند