سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

شبکه های اجتماعی - قسمت 14

آیا به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌توان اتکا کرد؟ بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - این روزها شبکه اجتماعی یک بحث بسیار مهم در حوزه دیجیتال مارکتینگ است و تمامی برندها به دنبال برنامه‌ریزی برای حضور موثرتر و موفق‌تر در آن هستند. ترند شبکه‌های اجتماعی از محبوب‌ترین روندهای بازاریابی برای افراد فعال در حوزه تبلیغات و بازاریابی برای برندها و کسب‌و‌کارها است.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از آی مارکتر، این روزها شبکه اجتماعی یک بحث بسیار مهم در حوزه دیجیتال مارکتینگ است و تمامی برندها به دنبال برنامه‌ریزی برای حضور موثرتر و موفق‌تر در آن هستند. ترند شبکه‌های اجتماعی از محبوب‌ترین روندهای بازاریابی برای افراد فعال در حوزه تبلیغات و بازاریابی برای برندها و کسب‌و‌کارها است.
وقتی بحث در مورد تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی پیش می‌آید ترند جهانی با ایران بسیار متفاوت است. با فاصله بسیار زیادی فیسبوک سردمدار شبکه‌های اجتماعی است این در حالی است که این شبکه محبوب در ایران فیلتر است و عملاً برندها هیچگونه فعالیت متناسب و برنامه‌ریزی شده‌ای در آن ندارند. در ایران به نظر می‌رسد که محبوب‌ترین شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از 18 میلیون کاربر فعال ایرانی است.
براساس آخرین نظرسنجی که موسسه سوشال‌فرش Social Fresh از نظر بازاریابان بدست آورده است، فیسبوک بهترین شبکه اجتماعی برای تبلیغات است و پس از آن توئیتر در جایگاه دوم قرار دارد. این در حالی است که اینستاگرام در حال رشد بسیار سریعی است و با توجه به بهینه‌سازی‌هایی که انجام می‌دهد به زودی جایگاه سومی خود را با توئیتر تغییر خواهد داد.
براساس آماری که موسسه استاتیستا Statista منتشر کرده است بیش از 60 درصد بازاریابان به تبلیغات در فیسبوک تکیه می‌کنند و این آمار برای توییتر 32 درصد و اینستاگرام 30 درصد است. نباید فراموش کرد که شبکه اجتماعی لینکدین با 23 درصد در جایگاه چهارم این فهرست قرار دارد.
براساس آخرین گزارشی که فیسبوک اعلام کرده است، بیش از 200 هزار کسب‌و‌کار به شکل ماهیانه در اینستاگرام تبلیغ می‌کنند. این درحالی است که این سرویس برای ایران مسدود و امکان دسترسی به آن از راه‌های آسان وجود ندارد. البته روش‌های تبلیغاتی دیگری همچون تبلیغ از طریق انتشار پست در صفحات محبوب و همکاری با اینفلوئنسرها راه‌کارهایی است که برندها و آژانس‌های تبلیغاتی در ایران به سراغ آن می‌روند.
تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی ترند جدیدی است که برندهای خارجی و داخلی از آن در سال آینده به میزان بسیار بیشتری استفاده خواهند کرد اما باید نشست و دید به نسیت استفاده از این ابزار، دانش مرتبط با آن نیز در ایران افزایش پیدا می‌کند یا خیر.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/13490/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماد جنجالی بازی کانتر استرایک سرانجام از دسترس خارج شد

آلبوم تصاویر بارش شهابی جوزایی 2025

از بسته الحاقی بازی Hollow Knight: Silksong رونمایی شد؛ عرضه در سال 2026

فضانوردان چینی ایستگاه فضایی تیان‌گونگ را دربرابر زباله‌های فضایی زره‌پوش کردند

آلبوم تصاویر فضایی روزهای گذشته به انتخاب آژانس فضایی اروپا

کشف ذخایر طلای اعماق زمین با ایزوتوپ هلیوم

بحران کمبود هلیوم؛ آیا آینده دومین عنصر فراوان کیهان در اعماق زمین نهفته است؟

10 ماهواره گران قیمت که در حال حاضر در مدار قرار دارند

کشف آثار جزرومد در مریخ؛ آیا سیاره سرخ زمانی قمری غول‌پیکر داشته است؟

تردمیل علیه تومور؛ سرانجام می‌دانیم ورزش چگونه خطر سرطان را کاهش می‌دهد

قیمت تبلت‌های شیائومی به‌طور ناگهانی 20 درصد رشد کرد

گلکسی واچ 4 سامسونگ آخرین آپدیت بزرگ خود را دریافت کرد

به دنبال معرفی لیان در Resident Evil Requiem، محبوبیت این بازی افزایش یافته است

گوشی‌های میان‌رده نسل جدید به این 2 پردازنده مجهز می‌شوند

شیائومی با گوشی‌های سری 20 سراغ رقابت با آیفون 2027 می‌رود

استرالیایی‌ها باید فورا گوشی آیفون‌ 12 را آپدیت کنند؛ چرا؟

گوشی S50 پرو مینی رونمایی شد؛ پرچمدار جمع‌و‌جور ویوو با تراشه قدرتمند

منوی غذایی ویژه پشت میز‌نشین‌ها

5 سال از عرضه ایرپاد مکس گذشت؛ هدفون پرچمدار اپل

مقابله با بیماری پسوریازیس به کمک «زالو درمانی»

گوشی ارزشمند آنر پلی 60A با نمایشگر 90 هرتز معرفی شد

ببینید | لاوروف: ایران هرگز برجام را نقض نکرد

هوش مصنوعی گراک باز هم اطلاعات غلط منتشر کرد

متاسفم که از فردوسی‌پور به خیابانی رسیدیم!

تصاویر آنر وین لو رفت؛ گوشی‌های نسل جدید با طراحی آشنا

گوشی بعدی اوپو به‌طور بی‌سابقه‌ای قدرتمند خواهد بود

باگ عجیب آیفون؛ برخی از عکس‌های گالری، قرمز شده‌اند!

مایکروسافت فعلاً برنامه‌ای برای افزایش قیمت بازی‌ها ندارد

حاجی‌بابایی: مادران و همسران شهدا قله صلابت ایران‌ هستند / خدمات بیمه دی به ایثارگران توفیق الهی و شایسته قدردانی است

چالش‌های اخلاق پژوهشی در استفاده از هوش مصنوعی

مدیرعامل بیمه دی در همایش تجلیل از همسران و مادران شهدای اقتدار: دیجیتالی شدن کامل ارزیابی خسارت در بخش درمان و خودرو گام مهم بیمه دی در مسیر خدمت به مردم

اوحدی: رضایت خانواده شهدا رضایت خداست/ رتبه نخست بیمه دی نشانه خدمت صادقانه به ایثارگران

اخبار پول گزارش می دهد/ راز رشد پایدار بیمه دی در بازتعریف فرهنگ فروش

اکونا پرس گزارش می دهد/ شبکه فروش بیمه دی؛ پیشران رشد 53 همتی و بازوی توسعه فروش هوشمند

حقایق جالب درباره مریخ

توانایی‌های نویدبخش مدل هوش مصنوعی «GPT 5.2»

گلکسی S26 عمیقا با هوش مصنوعی ادغام خواهد شد

نه برای سکونت، نه برای افتخار؛ انسان باید برای یافتن حیات بیگانه به مریخ برود

بازکردن قفل گوشی با ضربان قلب، ویژگی انقلابی بعدی آیفون‌

برخی دایناسورها احتمالا مانند پرندگان رنگارنگ بودند

وقتی کمبود زمان داریم، خواب مهم‌تر است یا ورزش؟

یک هفته دوری از شبکه‌های اجتماعی؛ کاهش چشمگیر افسردگی

قایق‌های تفریحی مصر باستان قبلاً فقط در کتاب‌ها بودند؛ اکنون یکی از آن‌ها کشف شده است

عجیب اما دوست‌داشتنی؛ شارژر بی‌سیم جدید ایکیا رونمایی شد

هری پاتر به بازی فورتنایت می‌آید

تمرکز شیائومی بر مدل‌های پرو؛ آینده مدل استاندارد پوکو X8 و F8 در هاله‌ای از ابهام

تبلتی با نمایشگر مشابه کاغذ؛ قیمت میت‌پد 2026 هواوی مشخص شد

هدیه 5 دلاری به حساب برخی از کاربران پلی‌استیشن واریز شد

هواوی گوشی‌های سری نوا 15 را چه زمانی رونمایی می‌کند؟

فراتر از تله‌پاتی: کار تیمی، مغز انسان‌ها را به هم متصل می‌کند