سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

شبکه های اجتماعی - قسمت 14

آیا به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌توان اتکا کرد؟ بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - این روزها شبکه اجتماعی یک بحث بسیار مهم در حوزه دیجیتال مارکتینگ است و تمامی برندها به دنبال برنامه‌ریزی برای حضور موثرتر و موفق‌تر در آن هستند. ترند شبکه‌های اجتماعی از محبوب‌ترین روندهای بازاریابی برای افراد فعال در حوزه تبلیغات و بازاریابی برای برندها و کسب‌و‌کارها است.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از آی مارکتر، این روزها شبکه اجتماعی یک بحث بسیار مهم در حوزه دیجیتال مارکتینگ است و تمامی برندها به دنبال برنامه‌ریزی برای حضور موثرتر و موفق‌تر در آن هستند. ترند شبکه‌های اجتماعی از محبوب‌ترین روندهای بازاریابی برای افراد فعال در حوزه تبلیغات و بازاریابی برای برندها و کسب‌و‌کارها است.
وقتی بحث در مورد تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی پیش می‌آید ترند جهانی با ایران بسیار متفاوت است. با فاصله بسیار زیادی فیسبوک سردمدار شبکه‌های اجتماعی است این در حالی است که این شبکه محبوب در ایران فیلتر است و عملاً برندها هیچگونه فعالیت متناسب و برنامه‌ریزی شده‌ای در آن ندارند. در ایران به نظر می‌رسد که محبوب‌ترین شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از 18 میلیون کاربر فعال ایرانی است.
براساس آخرین نظرسنجی که موسسه سوشال‌فرش Social Fresh از نظر بازاریابان بدست آورده است، فیسبوک بهترین شبکه اجتماعی برای تبلیغات است و پس از آن توئیتر در جایگاه دوم قرار دارد. این در حالی است که اینستاگرام در حال رشد بسیار سریعی است و با توجه به بهینه‌سازی‌هایی که انجام می‌دهد به زودی جایگاه سومی خود را با توئیتر تغییر خواهد داد.
براساس آماری که موسسه استاتیستا Statista منتشر کرده است بیش از 60 درصد بازاریابان به تبلیغات در فیسبوک تکیه می‌کنند و این آمار برای توییتر 32 درصد و اینستاگرام 30 درصد است. نباید فراموش کرد که شبکه اجتماعی لینکدین با 23 درصد در جایگاه چهارم این فهرست قرار دارد.
براساس آخرین گزارشی که فیسبوک اعلام کرده است، بیش از 200 هزار کسب‌و‌کار به شکل ماهیانه در اینستاگرام تبلیغ می‌کنند. این درحالی است که این سرویس برای ایران مسدود و امکان دسترسی به آن از راه‌های آسان وجود ندارد. البته روش‌های تبلیغاتی دیگری همچون تبلیغ از طریق انتشار پست در صفحات محبوب و همکاری با اینفلوئنسرها راه‌کارهایی است که برندها و آژانس‌های تبلیغاتی در ایران به سراغ آن می‌روند.
تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی ترند جدیدی است که برندهای خارجی و داخلی از آن در سال آینده به میزان بسیار بیشتری استفاده خواهند کرد اما باید نشست و دید به نسیت استفاده از این ابزار، دانش مرتبط با آن نیز در ایران افزایش پیدا می‌کند یا خیر.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/13490/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شبکه 5G در ایران برای گوشی‌های آیفون فعال شد

هوش مصنوعی سامسونگ در گلکسی S23 اولترا به دهان نوزادان دندان اضافه می‌کند

بازی/ Cookie Cats Blast؛ گربه‌های کلوچه خور

دیدار مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی بنیاد و مدیرکل بنیاد مازندران با خانواده‌های معظم شهدای بهشهر و گلوگاه

ایسوس تاریخ معرفی گوشی‌های گیمینگ سری راگفون 7 را اعلام کرد

رفع آب‌گرفتگی خیابان ولیعصر با تلاش نیروهای خدمات شهری

مینی کامپیوتر اینتل با 64 گیگابایت رم و پورت‌های متنوع رونمایی شد

ارائه بیش از هزار خدمت درمانی از سوی مرکز بهداشت کیش در ایام نوروز

ردمی نوت 12 توربو شیائومی رسما معرفی شد

هر روز 8 هزار نفر از ویژه‌برنامه‌های میدان آزادی بازدید می‌کنند

ایستگاه ‌های تاریخی آتش‌نشانی دارای ظرفیت‌های خوبی برای گردشگری تهران است

بازسازی آثار هنری باغ ‌موزه مینیاتور در سال جاری

مصرف بنزین سراسر کشور در هفتم فروردین 1402 به 122 میلیون لیتر رسید

گوشی‌های جدید آنر معرفی شدند

11 ویژگی که دوست داریم در آیفون تاشو ببینیم

مادر شهیدان «رضایی» به دیدار حق شتافت

قدردانی مشاور رئیس جمهور از ارائه خدمات با کیفیت به مهمانان نوروزی در کیش

هر قطره اسراف سوخت، گلوله‌ای به تن زمین

دیدار نوروزی وزیر نفت با مدیران و کارکنان صنعت نفت

ژاپن قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را تایید کرد

جانباز «حاج حسین عباسی‌تبریزی» به یاران شهیدش پیوست

بازدید مشاور رئیس جمهور از زیرساخت های سفرهای نوروزی کیش

رشد 60 درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده تهران

ایلان ماسک: بیل گیتس درک محدودی از هوش مصنوعی دارد

استقبال بیش از ٢٠٠٠مسافر نوروزی از ایستگاه‌های گردشگری منطقه6

تولید فرآورده‌های نفتی چین در سال 2023 افزایش می‌یابد

افطاری 110 دختر روزه اولی منطقه 17 در آستان مقدس امامزاده حسن(ع)

30 آسیب‌پذیری خطرناک در کمین کاربرانی که آیفون خود را به‌روز نکنند

نورپردازی 12 نقطه از منطقه8

بازی/ Walkr: Fitness Space Adventure؛ پیاده روی فضایی

ستاد گردشگری تحول مثبتی در حوزه گردشگری تهران رقم زده است

پلی‌استیشن 5 برای هندی‌ها ارزان می‌شود

مشارکت چشمگیر شهروندان تهرانی در برنامه های تفریحی ورزشی بهار 1402

چادر عشایر نمادی از کارگاه تولیدی است

لنوو مانیتور اداری جدیدی را معرفی کرد

حجم نسخه‌ رایانه‌های شخصی The Last of Us Part 1 مشخص شد

آرامکو در 2 شرکت پالایش نفت چین سرمایه‌گذاری می‌کند

تهران برای توسعه گردشگری پایدار نیازمند تاسیس سازمان گردشگری است

جوانان بیشترین استقبال را از کارگاه‌های تسهیل‌گری ازدواج داشته‌اند/ مهارت‌آموزی بیش از 300 هزار سرباز برای ورود به بازار کار

ادعای وزیر ارتباطات در خصوص افزایش 75 درصدی سرعت اینترنت

شبانه روزی شدن کتابخانه خاوران

فعالیت‌های تولید نفت کردستان عراق در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت

ماسک: به‌ زودی فقط توییت کاربران تأییدشده در زبانه For You توییتر پیشنهاد داده می‌شود

از افتتاح متروی میدان کتاب در خرداد ماه تا ایمن‌سازی 70 درصدی گود برج میلاد

المان شب نمای ماه مبارک رمضان در میدان کمال‌الملک منطقه 21 جای گرفت

بهسازی و رنگ آمیزی مبلمان و المان‌های فضای سبز منطقه 15

استقبال پرشور شهروندان از جشن بزرگ بهار ایران در بوستان ولایت

14 هزار و 182 نفر ساعت آموزش سرچاهی پارسال در مناطق عملیاتی برگزار شد

آشنایی شهروندان با جاذبه های گردشگری منطقه14/استقبال گردشگران از غرفه‌های اطلاع‌رسانی

آیین دیدار نوروزی وزیر نفت با کارکنان صنعت نفت برگزار شد