سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

عناصر اساسي در طراحي استراتژي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاريابي سياسي - رسانه‌هاي اجتماعي به عنوان يکي از اصلي‌ترين ابزارهاي بازاريابي براي کسب‌وکارها هستند. امروزه به دليل بازگشت سرمايه‌ي بسيار بالا، هر کسب وکاري به دنبال بهره‌گيري از آن است. اما ايجاد اکانت رسانه‌هاي اجتماعي و شروع به توليد محتواهاي جذاب گام اول بازاريابي رسانه هاي اجتماعي نيست. قبل از هر چيزي شما بايد استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي خود را به صورت صحيح تنظيم کنيد. اين استراتژي با اين‌که مي‌تواند نقش بسيار موثري در توسعه‌ي شبکه‌هاي اجتماعي داشته باشد، اما به سادگي مي‌توانيد آن را طراحي کنيد.
در ادامه با گام‌هاي اساسي طراحي استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي آشنا خواهيد شد.
اهداف کسب وکار خود را شناسايي کنيد
هر قطعه‌اي از استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي شما بايد براساس اهداف کسب وکارتان تعيين شود. شما نمي‌توانيد بدون دانستن آن‌چه که مي‌خواهيد، به سمت آن حرکت کنيد.
هدف نهايي کسب وکار خود را شناسايي کنيد و بدانيد که چگونه مي‌خواهيد از رسانه‌هاي اجتماعي براي رسيدن به آن‌ها استفاده کنيد. اهداف شما ممکن است موارد زير و يا مواردي مشابه با موارد زير باشند.
افزايش آگاهي از برندحفظ مشتريفروش محصولکاهش هزينه‌هاو … .اين نکته‌ي مهم را در نظر داشته باشيد که تعداد اهداف بيش از حد شما را منحرف مي‌کند و تمرکز اصلي شما را بر هم مي‌زند. ما پيشنهاد مي‌کنيم دو هدف اوليه و دو هدف ثانويه داشته باشيد، بقيه‌ي خواسته‌هاي‌تان را هم به صورت زيرمجموعه‌اي از اين اهداف در نظر بگيريد.
اهداف تان را از لحاظ SMART بودن بسنجيد
شما ممکن است اهدافي را تعيين کنيد، اما اين اهداف به اندازه‌ي کافي مناسب نباشند. به عنوان مثال، شما ممکن است افزايش تعداد سرنخ‌هاي بازاريابي را هدف خود قرار دهيد، اما ندانيد که به صورت ماهانه چه تعداد سرنخ بازاريابي بايد توليد کنيد و چه نرخي از آن‌ها را چگونه بايد به فروش تبديل کنيد.
شما بايد اهداف خود را با استفاده از الگوي SMART (مشخص، قابل اندازه‌گيري، مرتبط بودن، قابليت دستيابي و محدوديت زماني) مورد بررسي قرار دهيد.
به شناسايي مخاطبان خود اقدام کنيد
اگر کسب‌وکاري از کمبود تعاملات شبکه‌هاي اجتماعي خود ناراضي باشد، اين موضوع به احتمال زياد ممکن است از عدم شناخت صحيح مخاطب نشات گرفته باشد.
شناخت صحيح مخاطب باعث مي‌شود شما افراد مناسب را در مکان مناسب، در زمان مناسب و با پيام مناسب هدف قرار دهيد. شما مي‌توانيد مخاطب مناسب خود را از لحاظ سن، شغل، درآمد، مشکلات، موانع، عادت‌ها، انگيزه‌ها و … در نظر بگيريد و سپس تعيين کنيد که افرادي با اين خصوصيات را در کجا مي‌توان يافت.
رقباي خود را بشناسيد و تحليل کنيد
آشنايي با رقبا و تجزيه تحليل استراتژي آن‌ها به شما کمک خواهد کرد تا موضوع را از جنبه‌هاي مختلف مورد بررسي قرار دهيد. يک ليست حداقل دو رقمي از رقباي خود تهيه کنيد. تعداد دنبال کنندگان، نرخ تعاملات، نوع محتوايي که منتشر مي‌کنند، زمان‌هاي انتشار و هر آن‌چه را که فکر مي‌کنيد مفيد است را ثبت کنيد.
اين اطلاعات به شما کمک خواهند کرد که شناخت بهتري از مخاطبان و محتواي ارسالي‌ مناسب‌تان داشته باشيد.
کانال‌ها و روش‌هاي مناسب را شناسايي کنيد
شما نمي‌توانيد در همه‌ي کانال‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي به صورت يکجا فعاليت کنيد. بنابراين بايد کانال‌هايي را که بيشترين بازدهي را به شما ارائه مي‌کنيد را پيدا کنيد. و براي فعاليت در آن‌ برنامه‌ريزي کنيد.
تمام کانال‌هايي که بهترين رقباي تان در آن‌ها فعاليت مي‌کنند را مورد بررسي قرار دهيد؟ در کدام کانال بيشترين تعاملات وجود دارد؟ در کدام‌يک مخاطبان هدف شما حضور دارند؟
استراتژي محتواي خود را تنظيم کنيد
بعد از اين‌که رقباي خود را شناسايي کرديد، کانال‌هاي مناسب بازاريابي را انتخاب کرديد، مي‌بايست براي محتواي خود برنامه‌ريزي کنيد. چه نوع محتوايي بايد توليد کنيد؟ چه زمان‌هايي بهترين زمان براي انتشار محتوا است و … .
بودجه و منابع مناسب را اختصاص دهيد
براي شروع بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي خود به چه منابعي نياز داريد؟ همه‌ي اين منابع را يادداشت کرده و بودجه‌اي که بايد براي آن‌ها اختصاص دهيد را تعيين کنيد. به عنوان مثال، ممکن است شما بخواهيد مديريت شبکه هاي اجتماعي خود را به يک تيم توليد محتوا بسپاريد. از همين رو، بايد تعيين کنيد که ماهانه بايد چه هزينه‌اي براي آن بپردازيد و موارد مشابه ديگر.
نقش‌ها را تعيين کنيد
شما ممکن است تيم مشخصي براي بازاريابي شبکه هاي اجتماعي خود داشته باشيد. بنابراين بايد تعيين کنيد چه کسي مسئوليت توليد محتوا را خواهد داشت. چه کسي به نظرات پاسخ خواهد داد. چه کسي مخاطبان هدف را شناسايي کرده و مورد هدف قرار خواهد داد و … .
برچسب ها: استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي, تنظيم استراتژي, رسانه هاي اجتماعي, شبکه هاي اجتماعي

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/11831/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چگونه پیام اینستاگرامی را بخوانیم اما فرستنده متوجه نشود؟

اولین موبایل 200 مگاپیکسلی جهان در راه است

فناوری جدید پهپادی برای شکار ایمن پهپادهای دشمن

برگزاری مراسم «روضه در صحرا» در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)/استقرار 20 ون برای انتقال رایگان شهروندان به قطعه شهدا

خبری از خلاقیت در طراحی اپل واچ سری 8 نیست

تیک‌تاک متهم شد

ویژه گیمرها؛ معرفی 10 دسته برتر بازی برای کامپیوتر

برخورد قاطع بازرسی منطقه 4 با ساخت و سازهای غیرمجاز در ایام تعطیل

آمازون تصاویر رسمی گلکسی Z Fold 4 را افشا کرد

سامسونگ گلکسی Z Flip 4 در دستان یک کاربر دیده شد

ربات‌های تریدر چگونه معاملات ارزهای دیجیتال را به صورت خودکار انجام می‌دهند؟

برگزاری آیین‌های سنتی خیمه‌سوزان و تعزیه خوانی در منطقه 13

اپل تولید آیفون 14 را بطور همزمان در هند و چین آغاز می‌کند

زندگی حسینی یعنی صداقت در همه امور

بسته الحاقی Cyber Heist بازی The Ascent معرفی شد

کاردانو از بیت‌کوین و سایر رقبا جلو زد!

آماده‌سازی مصلی تهران به مناسبت برگزاری مراسم شیرخوارگان عاشورایی

توضیحات مدیر حقوقی سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص تخلیه مجتمع مسکونی نگین

ادعای جالب توئیتر در پاسخ به ایلان ماسک

مرورگر DuckDuckGo در پی افزایش محافظت در برابر ردیاب‌های مایکروسافت

تردد کامیون در تهران در تاسوعا و عاشورا ممنوع شد/ تمهیدات و توصیه‌های ترافیکی پلیس

تردد آسوده عزاداران به تپه نورالشهدا با اجرای عملیات پخش آسفالت

ویدیوی جدیدی از بازی Hogwarts Legacy منتشر شد

اجرای مراسم تعزیه‌خوانی و بازسازی واقعه عاشورا در جنوب شرق تهران

اهتزاز پرچم عزای حسینی بر فراز بام تهران

سردرگمی سیاستگذاران غربی در پی شرایط پرنوسان بازار نفت

چرا مطالعات 600 صفحه‌ای پلاسکو در کتابخانه خاک می‌خورد؟

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری: مشاغل خانگی یکی از چندین راهکار موجود برای رفع معضل بیکاری است

مدیر کل تعاون، کار ور فاه اجتماعی خراسان شمالی:حوادث فوتی ناشی از کار به صفر رسید

توسعه حجم مبادلات تجاری ایران و کشورهای آفریقایی در دستور کار است

نویسنده جدیدی به تیم ساخت بازی Beyond Good and Evil 2 پیوست

عدم جابه‌جایی 65 درصد از عرضه در گردش بیت‌کوین طی یک سال گذشته

آیفون‌‌ها در سال 2024 به تراشه‌های 3 نانومتری مجهز می‌شوند

جک هدفون از آیپد خداحافظی می‌کند

اپل برای رفع مشکل صوتی نمایشگر استودیو دیسپلی دست به کار شد

اتوبوس‌های باکیفیت جدید از نیمه دوم سال وارد پایتخت می‌شوند/ اورهال 1400 دستگاه اتوبوس؛ امسال

تعطیلی مجموعه های ورزشی شهرداری در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی

پرورش استعدادهای ورزشی شهر با کمک فدراسیون‌ها و آموزش و پرورش/لازم است مدیریت تخصصی واحد در ورزش شهرداری ایجاد شود

تریلر جدید فیفا 23 با محوریت اتمسفر ورزشگاه و مسابقه‌ها

پتنت جدید سونی فناوری بازخورد لمسی را به استیک آنالوگ خواهد آورد

سامسونگ میزان تولید گوشی‌های هوشمند خود را کاهش می‌دهد

بروزرسانی واتساپ با ویژگی های جذاب

یک شخصیت تک تیرانداز ماهر به بازی Apex Legends آمد

گزیده‌های نفتی هفته

هشدار وقوع سیل در تهران/ مردم از رودخانه‌ها فاصله بگیرند

انتشار بخش دوم بسته Booster Course Pass بازی Mario Kart 8 Deluxe

592 هزار اپلیکیشن در فصل دوم 2022 حذف شدند

تلاش توییتر برای احیای Spaces با برخی تغییرات

استقبال شهروندان منطقه 10 از رزمایش اهدای خون

رندرهای تبلیغاتی رسمی گلکسی A23 5G سامسونگ فاش شدند