سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

عناصر اساسي در طراحي استراتژي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاريابي سياسي - رسانه‌هاي اجتماعي به عنوان يکي از اصلي‌ترين ابزارهاي بازاريابي براي کسب‌وکارها هستند. امروزه به دليل بازگشت سرمايه‌ي بسيار بالا، هر کسب وکاري به دنبال بهره‌گيري از آن است. اما ايجاد اکانت رسانه‌هاي اجتماعي و شروع به توليد محتواهاي جذاب گام اول بازاريابي رسانه هاي اجتماعي نيست. قبل از هر چيزي شما بايد استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي خود را به صورت صحيح تنظيم کنيد. اين استراتژي با اين‌که مي‌تواند نقش بسيار موثري در توسعه‌ي شبکه‌هاي اجتماعي داشته باشد، اما به سادگي مي‌توانيد آن را طراحي کنيد.
در ادامه با گام‌هاي اساسي طراحي استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي آشنا خواهيد شد.
اهداف کسب وکار خود را شناسايي کنيد
هر قطعه‌اي از استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي شما بايد براساس اهداف کسب وکارتان تعيين شود. شما نمي‌توانيد بدون دانستن آن‌چه که مي‌خواهيد، به سمت آن حرکت کنيد.
هدف نهايي کسب وکار خود را شناسايي کنيد و بدانيد که چگونه مي‌خواهيد از رسانه‌هاي اجتماعي براي رسيدن به آن‌ها استفاده کنيد. اهداف شما ممکن است موارد زير و يا مواردي مشابه با موارد زير باشند.
افزايش آگاهي از برندحفظ مشتريفروش محصولکاهش هزينه‌هاو … .اين نکته‌ي مهم را در نظر داشته باشيد که تعداد اهداف بيش از حد شما را منحرف مي‌کند و تمرکز اصلي شما را بر هم مي‌زند. ما پيشنهاد مي‌کنيم دو هدف اوليه و دو هدف ثانويه داشته باشيد، بقيه‌ي خواسته‌هاي‌تان را هم به صورت زيرمجموعه‌اي از اين اهداف در نظر بگيريد.
اهداف تان را از لحاظ SMART بودن بسنجيد
شما ممکن است اهدافي را تعيين کنيد، اما اين اهداف به اندازه‌ي کافي مناسب نباشند. به عنوان مثال، شما ممکن است افزايش تعداد سرنخ‌هاي بازاريابي را هدف خود قرار دهيد، اما ندانيد که به صورت ماهانه چه تعداد سرنخ بازاريابي بايد توليد کنيد و چه نرخي از آن‌ها را چگونه بايد به فروش تبديل کنيد.
شما بايد اهداف خود را با استفاده از الگوي SMART (مشخص، قابل اندازه‌گيري، مرتبط بودن، قابليت دستيابي و محدوديت زماني) مورد بررسي قرار دهيد.
به شناسايي مخاطبان خود اقدام کنيد
اگر کسب‌وکاري از کمبود تعاملات شبکه‌هاي اجتماعي خود ناراضي باشد، اين موضوع به احتمال زياد ممکن است از عدم شناخت صحيح مخاطب نشات گرفته باشد.
شناخت صحيح مخاطب باعث مي‌شود شما افراد مناسب را در مکان مناسب، در زمان مناسب و با پيام مناسب هدف قرار دهيد. شما مي‌توانيد مخاطب مناسب خود را از لحاظ سن، شغل، درآمد، مشکلات، موانع، عادت‌ها، انگيزه‌ها و … در نظر بگيريد و سپس تعيين کنيد که افرادي با اين خصوصيات را در کجا مي‌توان يافت.
رقباي خود را بشناسيد و تحليل کنيد
آشنايي با رقبا و تجزيه تحليل استراتژي آن‌ها به شما کمک خواهد کرد تا موضوع را از جنبه‌هاي مختلف مورد بررسي قرار دهيد. يک ليست حداقل دو رقمي از رقباي خود تهيه کنيد. تعداد دنبال کنندگان، نرخ تعاملات، نوع محتوايي که منتشر مي‌کنند، زمان‌هاي انتشار و هر آن‌چه را که فکر مي‌کنيد مفيد است را ثبت کنيد.
اين اطلاعات به شما کمک خواهند کرد که شناخت بهتري از مخاطبان و محتواي ارسالي‌ مناسب‌تان داشته باشيد.
کانال‌ها و روش‌هاي مناسب را شناسايي کنيد
شما نمي‌توانيد در همه‌ي کانال‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي به صورت يکجا فعاليت کنيد. بنابراين بايد کانال‌هايي را که بيشترين بازدهي را به شما ارائه مي‌کنيد را پيدا کنيد. و براي فعاليت در آن‌ برنامه‌ريزي کنيد.
تمام کانال‌هايي که بهترين رقباي تان در آن‌ها فعاليت مي‌کنند را مورد بررسي قرار دهيد؟ در کدام کانال بيشترين تعاملات وجود دارد؟ در کدام‌يک مخاطبان هدف شما حضور دارند؟
استراتژي محتواي خود را تنظيم کنيد
بعد از اين‌که رقباي خود را شناسايي کرديد، کانال‌هاي مناسب بازاريابي را انتخاب کرديد، مي‌بايست براي محتواي خود برنامه‌ريزي کنيد. چه نوع محتوايي بايد توليد کنيد؟ چه زمان‌هايي بهترين زمان براي انتشار محتوا است و … .
بودجه و منابع مناسب را اختصاص دهيد
براي شروع بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي خود به چه منابعي نياز داريد؟ همه‌ي اين منابع را يادداشت کرده و بودجه‌اي که بايد براي آن‌ها اختصاص دهيد را تعيين کنيد. به عنوان مثال، ممکن است شما بخواهيد مديريت شبکه هاي اجتماعي خود را به يک تيم توليد محتوا بسپاريد. از همين رو، بايد تعيين کنيد که ماهانه بايد چه هزينه‌اي براي آن بپردازيد و موارد مشابه ديگر.
نقش‌ها را تعيين کنيد
شما ممکن است تيم مشخصي براي بازاريابي شبکه هاي اجتماعي خود داشته باشيد. بنابراين بايد تعيين کنيد چه کسي مسئوليت توليد محتوا را خواهد داشت. چه کسي به نظرات پاسخ خواهد داد. چه کسي مخاطبان هدف را شناسايي کرده و مورد هدف قرار خواهد داد و … .
برچسب ها: استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي, تنظيم استراتژي, رسانه هاي اجتماعي, شبکه هاي اجتماعي

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/11831/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازی/ Cookie Cats Blast؛ گربه‌های کلوچه خور

دیدار مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی بنیاد و مدیرکل بنیاد مازندران با خانواده‌های معظم شهدای بهشهر و گلوگاه

ایسوس تاریخ معرفی گوشی‌های گیمینگ سری راگفون 7 را اعلام کرد

رفع آب‌گرفتگی خیابان ولیعصر با تلاش نیروهای خدمات شهری

مینی کامپیوتر اینتل با 64 گیگابایت رم و پورت‌های متنوع رونمایی شد

ارائه بیش از هزار خدمت درمانی از سوی مرکز بهداشت کیش در ایام نوروز

ردمی نوت 12 توربو شیائومی رسما معرفی شد

هر روز 8 هزار نفر از ویژه‌برنامه‌های میدان آزادی بازدید می‌کنند

ایستگاه ‌های تاریخی آتش‌نشانی دارای ظرفیت‌های خوبی برای گردشگری تهران است

بازسازی آثار هنری باغ ‌موزه مینیاتور در سال جاری

مصرف بنزین سراسر کشور در هفتم فروردین 1402 به 122 میلیون لیتر رسید

گوشی‌های جدید آنر معرفی شدند

11 ویژگی که دوست داریم در آیفون تاشو ببینیم

مادر شهیدان «رضایی» به دیدار حق شتافت

قدردانی مشاور رئیس جمهور از ارائه خدمات با کیفیت به مهمانان نوروزی در کیش

هر قطره اسراف سوخت، گلوله‌ای به تن زمین

دیدار نوروزی وزیر نفت با مدیران و کارکنان صنعت نفت

ژاپن قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را تایید کرد

جانباز «حاج حسین عباسی‌تبریزی» به یاران شهیدش پیوست

بازدید مشاور رئیس جمهور از زیرساخت های سفرهای نوروزی کیش

رشد 60 درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده تهران

ایلان ماسک: بیل گیتس درک محدودی از هوش مصنوعی دارد

استقبال بیش از ٢٠٠٠مسافر نوروزی از ایستگاه‌های گردشگری منطقه6

تولید فرآورده‌های نفتی چین در سال 2023 افزایش می‌یابد

افطاری 110 دختر روزه اولی منطقه 17 در آستان مقدس امامزاده حسن(ع)

30 آسیب‌پذیری خطرناک در کمین کاربرانی که آیفون خود را به‌روز نکنند

نورپردازی 12 نقطه از منطقه8

بازی/ Walkr: Fitness Space Adventure؛ پیاده روی فضایی

ستاد گردشگری تحول مثبتی در حوزه گردشگری تهران رقم زده است

پلی‌استیشن 5 برای هندی‌ها ارزان می‌شود

مشارکت چشمگیر شهروندان تهرانی در برنامه های تفریحی ورزشی بهار 1402

چادر عشایر نمادی از کارگاه تولیدی است

لنوو مانیتور اداری جدیدی را معرفی کرد

حجم نسخه‌ رایانه‌های شخصی The Last of Us Part 1 مشخص شد

آرامکو در 2 شرکت پالایش نفت چین سرمایه‌گذاری می‌کند

تهران برای توسعه گردشگری پایدار نیازمند تاسیس سازمان گردشگری است

جوانان بیشترین استقبال را از کارگاه‌های تسهیل‌گری ازدواج داشته‌اند/ مهارت‌آموزی بیش از 300 هزار سرباز برای ورود به بازار کار

ادعای وزیر ارتباطات در خصوص افزایش 75 درصدی سرعت اینترنت

شبانه روزی شدن کتابخانه خاوران

فعالیت‌های تولید نفت کردستان عراق در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت

ماسک: به‌ زودی فقط توییت کاربران تأییدشده در زبانه For You توییتر پیشنهاد داده می‌شود

از افتتاح متروی میدان کتاب در خرداد ماه تا ایمن‌سازی 70 درصدی گود برج میلاد

المان شب نمای ماه مبارک رمضان در میدان کمال‌الملک منطقه 21 جای گرفت

بهسازی و رنگ آمیزی مبلمان و المان‌های فضای سبز منطقه 15

استقبال پرشور شهروندان از جشن بزرگ بهار ایران در بوستان ولایت

14 هزار و 182 نفر ساعت آموزش سرچاهی پارسال در مناطق عملیاتی برگزار شد

آشنایی شهروندان با جاذبه های گردشگری منطقه14/استقبال گردشگران از غرفه‌های اطلاع‌رسانی

آیین دیدار نوروزی وزیر نفت با کارکنان صنعت نفت برگزار شد

قیمت نفت تحت تأثیر بحران بانکی و احیای تقاضای نفت چین

عبور تعداد بازی‌باز Far Cry 5 از مرز 30 میلیون نفر