سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

عناصر اساسي در طراحي استراتژي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاريابي سياسي - رسانه‌هاي اجتماعي به عنوان يکي از اصلي‌ترين ابزارهاي بازاريابي براي کسب‌وکارها هستند. امروزه به دليل بازگشت سرمايه‌ي بسيار بالا، هر کسب وکاري به دنبال بهره‌گيري از آن است. اما ايجاد اکانت رسانه‌هاي اجتماعي و شروع به توليد محتواهاي جذاب گام اول بازاريابي رسانه هاي اجتماعي نيست. قبل از هر چيزي شما بايد استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي خود را به صورت صحيح تنظيم کنيد. اين استراتژي با اين‌که مي‌تواند نقش بسيار موثري در توسعه‌ي شبکه‌هاي اجتماعي داشته باشد، اما به سادگي مي‌توانيد آن را طراحي کنيد.
در ادامه با گام‌هاي اساسي طراحي استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي آشنا خواهيد شد.
اهداف کسب وکار خود را شناسايي کنيد
هر قطعه‌اي از استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي شما بايد براساس اهداف کسب وکارتان تعيين شود. شما نمي‌توانيد بدون دانستن آن‌چه که مي‌خواهيد، به سمت آن حرکت کنيد.
هدف نهايي کسب وکار خود را شناسايي کنيد و بدانيد که چگونه مي‌خواهيد از رسانه‌هاي اجتماعي براي رسيدن به آن‌ها استفاده کنيد. اهداف شما ممکن است موارد زير و يا مواردي مشابه با موارد زير باشند.
افزايش آگاهي از برندحفظ مشتريفروش محصولکاهش هزينه‌هاو … .اين نکته‌ي مهم را در نظر داشته باشيد که تعداد اهداف بيش از حد شما را منحرف مي‌کند و تمرکز اصلي شما را بر هم مي‌زند. ما پيشنهاد مي‌کنيم دو هدف اوليه و دو هدف ثانويه داشته باشيد، بقيه‌ي خواسته‌هاي‌تان را هم به صورت زيرمجموعه‌اي از اين اهداف در نظر بگيريد.
اهداف تان را از لحاظ SMART بودن بسنجيد
شما ممکن است اهدافي را تعيين کنيد، اما اين اهداف به اندازه‌ي کافي مناسب نباشند. به عنوان مثال، شما ممکن است افزايش تعداد سرنخ‌هاي بازاريابي را هدف خود قرار دهيد، اما ندانيد که به صورت ماهانه چه تعداد سرنخ بازاريابي بايد توليد کنيد و چه نرخي از آن‌ها را چگونه بايد به فروش تبديل کنيد.
شما بايد اهداف خود را با استفاده از الگوي SMART (مشخص، قابل اندازه‌گيري، مرتبط بودن، قابليت دستيابي و محدوديت زماني) مورد بررسي قرار دهيد.
به شناسايي مخاطبان خود اقدام کنيد
اگر کسب‌وکاري از کمبود تعاملات شبکه‌هاي اجتماعي خود ناراضي باشد، اين موضوع به احتمال زياد ممکن است از عدم شناخت صحيح مخاطب نشات گرفته باشد.
شناخت صحيح مخاطب باعث مي‌شود شما افراد مناسب را در مکان مناسب، در زمان مناسب و با پيام مناسب هدف قرار دهيد. شما مي‌توانيد مخاطب مناسب خود را از لحاظ سن، شغل، درآمد، مشکلات، موانع، عادت‌ها، انگيزه‌ها و … در نظر بگيريد و سپس تعيين کنيد که افرادي با اين خصوصيات را در کجا مي‌توان يافت.
رقباي خود را بشناسيد و تحليل کنيد
آشنايي با رقبا و تجزيه تحليل استراتژي آن‌ها به شما کمک خواهد کرد تا موضوع را از جنبه‌هاي مختلف مورد بررسي قرار دهيد. يک ليست حداقل دو رقمي از رقباي خود تهيه کنيد. تعداد دنبال کنندگان، نرخ تعاملات، نوع محتوايي که منتشر مي‌کنند، زمان‌هاي انتشار و هر آن‌چه را که فکر مي‌کنيد مفيد است را ثبت کنيد.
اين اطلاعات به شما کمک خواهند کرد که شناخت بهتري از مخاطبان و محتواي ارسالي‌ مناسب‌تان داشته باشيد.
کانال‌ها و روش‌هاي مناسب را شناسايي کنيد
شما نمي‌توانيد در همه‌ي کانال‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي به صورت يکجا فعاليت کنيد. بنابراين بايد کانال‌هايي را که بيشترين بازدهي را به شما ارائه مي‌کنيد را پيدا کنيد. و براي فعاليت در آن‌ برنامه‌ريزي کنيد.
تمام کانال‌هايي که بهترين رقباي تان در آن‌ها فعاليت مي‌کنند را مورد بررسي قرار دهيد؟ در کدام کانال بيشترين تعاملات وجود دارد؟ در کدام‌يک مخاطبان هدف شما حضور دارند؟
استراتژي محتواي خود را تنظيم کنيد
بعد از اين‌که رقباي خود را شناسايي کرديد، کانال‌هاي مناسب بازاريابي را انتخاب کرديد، مي‌بايست براي محتواي خود برنامه‌ريزي کنيد. چه نوع محتوايي بايد توليد کنيد؟ چه زمان‌هايي بهترين زمان براي انتشار محتوا است و … .
بودجه و منابع مناسب را اختصاص دهيد
براي شروع بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي خود به چه منابعي نياز داريد؟ همه‌ي اين منابع را يادداشت کرده و بودجه‌اي که بايد براي آن‌ها اختصاص دهيد را تعيين کنيد. به عنوان مثال، ممکن است شما بخواهيد مديريت شبکه هاي اجتماعي خود را به يک تيم توليد محتوا بسپاريد. از همين رو، بايد تعيين کنيد که ماهانه بايد چه هزينه‌اي براي آن بپردازيد و موارد مشابه ديگر.
نقش‌ها را تعيين کنيد
شما ممکن است تيم مشخصي براي بازاريابي شبکه هاي اجتماعي خود داشته باشيد. بنابراين بايد تعيين کنيد چه کسي مسئوليت توليد محتوا را خواهد داشت. چه کسي به نظرات پاسخ خواهد داد. چه کسي مخاطبان هدف را شناسايي کرده و مورد هدف قرار خواهد داد و … .
برچسب ها: استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي, تنظيم استراتژي, رسانه هاي اجتماعي, شبکه هاي اجتماعي

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/11831/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تریلر: شخصیت جدیدی به بازی Demon Slayer اضافه خواهد شد

ماشین لباسشویی را فراموش کنید؛ این ماشین انسان شویی است

کوچک اما حرفه‌ای؛ یک شرکت چینی گوشی «پرو مینی» می‌سازد

بررسی یک نظریه جنجالی؛ آیا انسان توسط موجودات فضایی در زمین تکامل یافته است؟

شیائومی 17 اولترا بدون نمایشگر پشتی عرضه می‌شود؛ ادعای یک افشاگر

کشف گرسنه‌ترین سیاره عالم؛ سیاره‌ای که با سرعتی باورنکردنی در حال بلعیدن مواد است

رجیستری آیفون 17 در سامانه گمرک فعال شد

افقی تازه در درمان زخم‌های شدید قرنیه/ ترمیم زخم قرنیه با روش جدید در دانشگاه تهران

گلکسی M سامسونگ برای یک دستاورد مهم آماده می‌شود

فیزیکدانان به درون اتم‌ نفوذ کردند

راه یادگیری زبان آلمانی را برای مصاحبه های کاری در آلمان! (راهنمای کامل)

«تبلیغ جست‌و‌جو» به یکی از برنامه‌های اصلی آیفون اضافه می‌شود

نانوکامپوزیت جدیدی که فاضلاب‌های «چرنوبیل» را تصفیه کرد

کدام کارت گرافیک در گیم و طراحی بهتر است؟ مقایسه 5700xt و 2060super

اولین دستگاه نانویی به هوش مصنوعی مجهز شد

قیمت گوشی شیائومی امروز 5 آبان؛ پوکو F6 پرو بهترین گزینه در مقایسه با رقبا

قیمت گوشی اپل امروز 5 آبان؛ افزایش غیرعادی قیمت آیفون 16 پرو

هوش مصنوعی با پیش‌بینی طوفان به نجات جان انسان‌ها کمک می‌کند

جهان اقتصاد گزارش می هد / تحول دیجیتال؛ جهشی برای آینده درمان

قیمت گوشی سامسونگ امروز 5 آبان؛ پرچمداران ارزان‌تر، میان‌رده‌ها گران‌تر!

تحقق آرزوی افزایش طول عمر با کمک هوش مصنوعی!

آیفون 18 به 12 گیگابایت رم مجهز می‌شود؟

«هل» می‌تواند یک ضدویروس قوی باشد

خنک‌کننده قدرتمند آیفون 17 پرو به آیپد پرو می‌آید

هوش مصنوعی داروساز می‌شود

گوشی ارزان با چیدمان دوربین مشابه آیفون 16 پرو؛ لاوا شارک 2 معرفی شد

کشف سرنخ از منشأ آب؛ مایه حیات زمین شاید قدیمی‌تر از خورشید باشد

پردازنده گیمینگ و خوش‌قیمت؛ ای‌ام‌دی روی 7500X3D کار می‌کند

مغز ما در چند صدم ثانیه و پیش از آنکه خودمان بفهمیم، غذاها را انتخاب می‌کند

اچ‌پی می‌خواهد میلیون‌ها کامپیوتر جدید در عربستان تولید کند

راز طعم کوپی لواک؛ چگونه مدفوع یک پستاندار آسیایی گران‌ترین قهوه دنیا را تولید می‌کند؟

هشدار شیائومی: قیمت گوشی‌ها روند صعودی می‌گیرد

غروب درخشش زمین؛ دانشمندان می‌گویند سیاره آبی درحال تاریک‌‌تر شدن است

زره فضایی؛ استارتاپ آمریکایی از سپر محافظ در برابر زباله‌های فضایی رونمایی کرد

بزرگ‌ترین باتری در بین گوشی‌های اولترا؛ اوپو یک محصول هیجان‌انگیز می‌سازد

زره فضایی: استارتاپ آمریکایی از سپر محافظ در برابر زباله‌های فضایی رونمایی کرد

ساعت جدید گارمین با GPS داخلی رونمایی شد

راز شهر گمشده مصر: آیا واقعاً طاعون باعث سقوط پایتخت فرعون آخناتون شد؟

مشخصات فیوژن 2 لو رفت؛ جانشین معنوی گوشی‌های نوکیا

پرتاب موشک‌ها سوراخ جدیدی در لایه اوزون ایجاد می‌کند

نقد و بررسی بازی Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2

سوسک‌های خانه عامل بروز حساسیت هستند

گیم‌استاپ با معرفی Halo برای PS5 پایان جنگ کنسولی را اعلام کرد

حسگر شفاف آفتاب‌سوختگی ساخته شد

تریلر همکاری بازی PUBG Mobile با Dying Light: The Beast جوایز و حالت جدید پابجی را نشان می‌دهد

کشف اثر زیستی رنج در مغز: چرا سختی‌های کودکی تا آخر عمر با ما می‌مانند؟

قیمت موتو ایکس 70 ایر اعلام شد؛ گوشی فوق باریک اندرویدی

«گلوتن» همیشه مقصر علائم ناراحت‌کننده روده نیست

دورخیز اپل برای افزایش ظرفیت تولید ایرپاد در هند

رونمایی چین از ارزان‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا