سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

عناصر اساسي در طراحي استراتژي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاريابي سياسي - رسانه‌هاي اجتماعي به عنوان يکي از اصلي‌ترين ابزارهاي بازاريابي براي کسب‌وکارها هستند. امروزه به دليل بازگشت سرمايه‌ي بسيار بالا، هر کسب وکاري به دنبال بهره‌گيري از آن است. اما ايجاد اکانت رسانه‌هاي اجتماعي و شروع به توليد محتواهاي جذاب گام اول بازاريابي رسانه هاي اجتماعي نيست. قبل از هر چيزي شما بايد استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي خود را به صورت صحيح تنظيم کنيد. اين استراتژي با اين‌که مي‌تواند نقش بسيار موثري در توسعه‌ي شبکه‌هاي اجتماعي داشته باشد، اما به سادگي مي‌توانيد آن را طراحي کنيد.
در ادامه با گام‌هاي اساسي طراحي استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي آشنا خواهيد شد.
اهداف کسب وکار خود را شناسايي کنيد
هر قطعه‌اي از استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي شما بايد براساس اهداف کسب وکارتان تعيين شود. شما نمي‌توانيد بدون دانستن آن‌چه که مي‌خواهيد، به سمت آن حرکت کنيد.
هدف نهايي کسب وکار خود را شناسايي کنيد و بدانيد که چگونه مي‌خواهيد از رسانه‌هاي اجتماعي براي رسيدن به آن‌ها استفاده کنيد. اهداف شما ممکن است موارد زير و يا مواردي مشابه با موارد زير باشند.
افزايش آگاهي از برندحفظ مشتريفروش محصولکاهش هزينه‌هاو … .اين نکته‌ي مهم را در نظر داشته باشيد که تعداد اهداف بيش از حد شما را منحرف مي‌کند و تمرکز اصلي شما را بر هم مي‌زند. ما پيشنهاد مي‌کنيم دو هدف اوليه و دو هدف ثانويه داشته باشيد، بقيه‌ي خواسته‌هاي‌تان را هم به صورت زيرمجموعه‌اي از اين اهداف در نظر بگيريد.
اهداف تان را از لحاظ SMART بودن بسنجيد
شما ممکن است اهدافي را تعيين کنيد، اما اين اهداف به اندازه‌ي کافي مناسب نباشند. به عنوان مثال، شما ممکن است افزايش تعداد سرنخ‌هاي بازاريابي را هدف خود قرار دهيد، اما ندانيد که به صورت ماهانه چه تعداد سرنخ بازاريابي بايد توليد کنيد و چه نرخي از آن‌ها را چگونه بايد به فروش تبديل کنيد.
شما بايد اهداف خود را با استفاده از الگوي SMART (مشخص، قابل اندازه‌گيري، مرتبط بودن، قابليت دستيابي و محدوديت زماني) مورد بررسي قرار دهيد.
به شناسايي مخاطبان خود اقدام کنيد
اگر کسب‌وکاري از کمبود تعاملات شبکه‌هاي اجتماعي خود ناراضي باشد، اين موضوع به احتمال زياد ممکن است از عدم شناخت صحيح مخاطب نشات گرفته باشد.
شناخت صحيح مخاطب باعث مي‌شود شما افراد مناسب را در مکان مناسب، در زمان مناسب و با پيام مناسب هدف قرار دهيد. شما مي‌توانيد مخاطب مناسب خود را از لحاظ سن، شغل، درآمد، مشکلات، موانع، عادت‌ها، انگيزه‌ها و … در نظر بگيريد و سپس تعيين کنيد که افرادي با اين خصوصيات را در کجا مي‌توان يافت.
رقباي خود را بشناسيد و تحليل کنيد
آشنايي با رقبا و تجزيه تحليل استراتژي آن‌ها به شما کمک خواهد کرد تا موضوع را از جنبه‌هاي مختلف مورد بررسي قرار دهيد. يک ليست حداقل دو رقمي از رقباي خود تهيه کنيد. تعداد دنبال کنندگان، نرخ تعاملات، نوع محتوايي که منتشر مي‌کنند، زمان‌هاي انتشار و هر آن‌چه را که فکر مي‌کنيد مفيد است را ثبت کنيد.
اين اطلاعات به شما کمک خواهند کرد که شناخت بهتري از مخاطبان و محتواي ارسالي‌ مناسب‌تان داشته باشيد.
کانال‌ها و روش‌هاي مناسب را شناسايي کنيد
شما نمي‌توانيد در همه‌ي کانال‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي به صورت يکجا فعاليت کنيد. بنابراين بايد کانال‌هايي را که بيشترين بازدهي را به شما ارائه مي‌کنيد را پيدا کنيد. و براي فعاليت در آن‌ برنامه‌ريزي کنيد.
تمام کانال‌هايي که بهترين رقباي تان در آن‌ها فعاليت مي‌کنند را مورد بررسي قرار دهيد؟ در کدام کانال بيشترين تعاملات وجود دارد؟ در کدام‌يک مخاطبان هدف شما حضور دارند؟
استراتژي محتواي خود را تنظيم کنيد
بعد از اين‌که رقباي خود را شناسايي کرديد، کانال‌هاي مناسب بازاريابي را انتخاب کرديد، مي‌بايست براي محتواي خود برنامه‌ريزي کنيد. چه نوع محتوايي بايد توليد کنيد؟ چه زمان‌هايي بهترين زمان براي انتشار محتوا است و … .
بودجه و منابع مناسب را اختصاص دهيد
براي شروع بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي خود به چه منابعي نياز داريد؟ همه‌ي اين منابع را يادداشت کرده و بودجه‌اي که بايد براي آن‌ها اختصاص دهيد را تعيين کنيد. به عنوان مثال، ممکن است شما بخواهيد مديريت شبکه هاي اجتماعي خود را به يک تيم توليد محتوا بسپاريد. از همين رو، بايد تعيين کنيد که ماهانه بايد چه هزينه‌اي براي آن بپردازيد و موارد مشابه ديگر.
نقش‌ها را تعيين کنيد
شما ممکن است تيم مشخصي براي بازاريابي شبکه هاي اجتماعي خود داشته باشيد. بنابراين بايد تعيين کنيد چه کسي مسئوليت توليد محتوا را خواهد داشت. چه کسي به نظرات پاسخ خواهد داد. چه کسي مخاطبان هدف را شناسايي کرده و مورد هدف قرار خواهد داد و … .
برچسب ها: استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي, تنظيم استراتژي, رسانه هاي اجتماعي, شبکه هاي اجتماعي

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/11831/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وویجرها هنگام گذر از دیوار آتشین منظومه شمسی با دماهای باورنکردنی مواجه شدند

مالک اینستاگرام، عینک هوشمند برای ورزشکاران می‌سازد/ رونمایی تا چند روز دیگر

ماهواره‌های استارلینک چگونه آسمان را آلوده می‌کنند؟

یک پلیر ناشناس با نقاب در تورنومنت Tekken تمام پلیرهای حرفه‌ای را شکست داد

فاژدرمانی؛ راه نجات از عفونت‌های مقاوم

اولین به‌روزرسانی بازی MindsEye منتشر شد

نتایج بنچمارک تراشه XRing O1 در گوشی شیائومی 15S پرو منتشر شد

توسعه‌دهنده: بازی The Witcher 4 ماموریت‌های تکراری نخواهد داشت

راوی سری بازی‌های Dark Souls در 80 سالگی درگذشت

بازآفرینی تابلوی «شب پرستاره» با استفاده از عکس‌های فضایی

سیاه‌چاله‌های گمشده جهان پیدا شدند

دانشمندان به شواهدی از «نیروی پنجم» نزدیک‌تر شدند

دو جهان، یک خورشید

پلی استیشن می‌خواهد هر سال یک بازی تک‌نفره بزرگ عرضه کند

مقایسه بتای چندنفره Gears of War: Reloaded روی PS5 Pro، PS5 و Xbox Series X/S

بحران انرژی رباتیک؛ آیا تغذیه مصنوعی می‌تواند مشکل انرژی ربات‌ها را حل کند؟

درخشش زمین از منظر ایستگاه فضایی بین‌المللی

دیدار و عیادت سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگان استان اردبیل از همسر شهید والامقام سید جلال حسنی

پیام تسلیت مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت وزرشکاران سرافراز ایران

بازی Gears of War: Reloaded بیشترین پیش‌فروش را میان عناوین پلی استیشن داشته است

چرا ژاپنی‌ها چراغ راهنمایی آبی دارند؟

نهایی کردن اختصاص زمین برای ساخت مسکن مطالبه جامعه ایثارگران از راه و شهرسازی ایلام است

طراحی ردمی K80 اولترا و ردمی کی پد سرانجام به‌نمایش درآمد

چرا تشخیص جنسیت دایناسورها بسیار دشوار است؟

اسپیکر جدید شیائومی، جمع‌و‌جور اما پرقدرت است

مرز تکامل: روی زمین خطی نامرئی وجود دارد که جانوران از آن عبور نمی‌کنند

بازگشت صدای معروف ویندوز ویستا، کاربران ویندوز 11 را غافل‌گیر کرد

تلفن همراه چگونه می‌تواند اضطراب شما را در زمان بحران کاهش دهد؟

جانباز 70 درصد در ملکان به خیل همرزمان شهیدش پیوست

این گوشی بسیار ارزان برای انجام کارهای ساده مناسب است

دنیایی گمشده با عمر 34 میلیون سال، در زیر یخ‌های قطب جنوب پیدا شد

مشخصات کامل فیرفون 6 لو رفت؛ موبایلی با قطعات قابل تعویض

هواوی حالا 100 میلیون گوشی مجهز به HarmonyOS دارد!

شاهزاده اژدها؛ با جد ترسناک دایناسور تی رکس آشنا شوید

بی‌سابقه‌ترین تصاویر از خورشید؛ تلسکوپ اینویه، راز مغناطیسی پنهان را آشکار کرد

بهترین پاور بانک‌ برای گوشی اندرویدی و آیفون

سیاه‌چاله‌ غول‌پیکر M87 با 80 درصد حداکثر سرعت مجاز کیهانی می‌چرخد

گوشی شیائومی 16 پرو مکس با نمایشگر ثانویه در پنل پشتی از راه می‌رسد

کشف ارتباط غیرمنتظره: میکروب‌های دهان ما در بروز افسردگی نقش دارند

دانشمندان رمزگشایی کردند؛ مغز چگونه تفاوت بین رویا و واقعیت را تشخیص می‌دهد؟

دیدار مدیر کل بنیاد سمنان با خانواده شهدای سادات به مناسبت عید سعید غدیر خم

نکته بسیار مهمی که دارندگان کنسول نینتندو باید بدانند

تصمیم تاریخی دانمارک؛ ویندوز جای خودش را به لینوکس می‌دهد

اولین بسته الحاقی Assassin’s Creed Shadows چه زمانی عرضه خواهد شد؟

رد پای ستاره‌شناسان باستانی در گواتمالا؛ کشف 3 شهر مایایی با مراکز نجومی

دانشمندان رمزگشایی کردند: مغز چگونه تفاوت بین رویا و واقعیت را تشخیص می‌دهد؟

پیشرفت فناوری، انسان‌های باستانی را به آموزگارانی ماهر تبدیل کرد

مدل ارزان‌تر مک‌بوک ایر M4 اپل عرضه شد

تلاش برای افزایش فروش؛ گلکسی A56 سرانجام وارد بازار آمریکا می‌شود

چه می‌شود اگر بیگ بنگ آغاز جهان نبوده باشد؟