سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

عناصر اساسي در طراحي استراتژي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاريابي سياسي - رسانه‌هاي اجتماعي به عنوان يکي از اصلي‌ترين ابزارهاي بازاريابي براي کسب‌وکارها هستند. امروزه به دليل بازگشت سرمايه‌ي بسيار بالا، هر کسب وکاري به دنبال بهره‌گيري از آن است. اما ايجاد اکانت رسانه‌هاي اجتماعي و شروع به توليد محتواهاي جذاب گام اول بازاريابي رسانه هاي اجتماعي نيست. قبل از هر چيزي شما بايد استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي خود را به صورت صحيح تنظيم کنيد. اين استراتژي با اين‌که مي‌تواند نقش بسيار موثري در توسعه‌ي شبکه‌هاي اجتماعي داشته باشد، اما به سادگي مي‌توانيد آن را طراحي کنيد.
در ادامه با گام‌هاي اساسي طراحي استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي آشنا خواهيد شد.
اهداف کسب وکار خود را شناسايي کنيد
هر قطعه‌اي از استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي شما بايد براساس اهداف کسب وکارتان تعيين شود. شما نمي‌توانيد بدون دانستن آن‌چه که مي‌خواهيد، به سمت آن حرکت کنيد.
هدف نهايي کسب وکار خود را شناسايي کنيد و بدانيد که چگونه مي‌خواهيد از رسانه‌هاي اجتماعي براي رسيدن به آن‌ها استفاده کنيد. اهداف شما ممکن است موارد زير و يا مواردي مشابه با موارد زير باشند.
افزايش آگاهي از برندحفظ مشتريفروش محصولکاهش هزينه‌هاو … .اين نکته‌ي مهم را در نظر داشته باشيد که تعداد اهداف بيش از حد شما را منحرف مي‌کند و تمرکز اصلي شما را بر هم مي‌زند. ما پيشنهاد مي‌کنيم دو هدف اوليه و دو هدف ثانويه داشته باشيد، بقيه‌ي خواسته‌هاي‌تان را هم به صورت زيرمجموعه‌اي از اين اهداف در نظر بگيريد.
اهداف تان را از لحاظ SMART بودن بسنجيد
شما ممکن است اهدافي را تعيين کنيد، اما اين اهداف به اندازه‌ي کافي مناسب نباشند. به عنوان مثال، شما ممکن است افزايش تعداد سرنخ‌هاي بازاريابي را هدف خود قرار دهيد، اما ندانيد که به صورت ماهانه چه تعداد سرنخ بازاريابي بايد توليد کنيد و چه نرخي از آن‌ها را چگونه بايد به فروش تبديل کنيد.
شما بايد اهداف خود را با استفاده از الگوي SMART (مشخص، قابل اندازه‌گيري، مرتبط بودن، قابليت دستيابي و محدوديت زماني) مورد بررسي قرار دهيد.
به شناسايي مخاطبان خود اقدام کنيد
اگر کسب‌وکاري از کمبود تعاملات شبکه‌هاي اجتماعي خود ناراضي باشد، اين موضوع به احتمال زياد ممکن است از عدم شناخت صحيح مخاطب نشات گرفته باشد.
شناخت صحيح مخاطب باعث مي‌شود شما افراد مناسب را در مکان مناسب، در زمان مناسب و با پيام مناسب هدف قرار دهيد. شما مي‌توانيد مخاطب مناسب خود را از لحاظ سن، شغل، درآمد، مشکلات، موانع، عادت‌ها، انگيزه‌ها و … در نظر بگيريد و سپس تعيين کنيد که افرادي با اين خصوصيات را در کجا مي‌توان يافت.
رقباي خود را بشناسيد و تحليل کنيد
آشنايي با رقبا و تجزيه تحليل استراتژي آن‌ها به شما کمک خواهد کرد تا موضوع را از جنبه‌هاي مختلف مورد بررسي قرار دهيد. يک ليست حداقل دو رقمي از رقباي خود تهيه کنيد. تعداد دنبال کنندگان، نرخ تعاملات، نوع محتوايي که منتشر مي‌کنند، زمان‌هاي انتشار و هر آن‌چه را که فکر مي‌کنيد مفيد است را ثبت کنيد.
اين اطلاعات به شما کمک خواهند کرد که شناخت بهتري از مخاطبان و محتواي ارسالي‌ مناسب‌تان داشته باشيد.
کانال‌ها و روش‌هاي مناسب را شناسايي کنيد
شما نمي‌توانيد در همه‌ي کانال‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي به صورت يکجا فعاليت کنيد. بنابراين بايد کانال‌هايي را که بيشترين بازدهي را به شما ارائه مي‌کنيد را پيدا کنيد. و براي فعاليت در آن‌ برنامه‌ريزي کنيد.
تمام کانال‌هايي که بهترين رقباي تان در آن‌ها فعاليت مي‌کنند را مورد بررسي قرار دهيد؟ در کدام کانال بيشترين تعاملات وجود دارد؟ در کدام‌يک مخاطبان هدف شما حضور دارند؟
استراتژي محتواي خود را تنظيم کنيد
بعد از اين‌که رقباي خود را شناسايي کرديد، کانال‌هاي مناسب بازاريابي را انتخاب کرديد، مي‌بايست براي محتواي خود برنامه‌ريزي کنيد. چه نوع محتوايي بايد توليد کنيد؟ چه زمان‌هايي بهترين زمان براي انتشار محتوا است و … .
بودجه و منابع مناسب را اختصاص دهيد
براي شروع بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي خود به چه منابعي نياز داريد؟ همه‌ي اين منابع را يادداشت کرده و بودجه‌اي که بايد براي آن‌ها اختصاص دهيد را تعيين کنيد. به عنوان مثال، ممکن است شما بخواهيد مديريت شبکه هاي اجتماعي خود را به يک تيم توليد محتوا بسپاريد. از همين رو، بايد تعيين کنيد که ماهانه بايد چه هزينه‌اي براي آن بپردازيد و موارد مشابه ديگر.
نقش‌ها را تعيين کنيد
شما ممکن است تيم مشخصي براي بازاريابي شبکه هاي اجتماعي خود داشته باشيد. بنابراين بايد تعيين کنيد چه کسي مسئوليت توليد محتوا را خواهد داشت. چه کسي به نظرات پاسخ خواهد داد. چه کسي مخاطبان هدف را شناسايي کرده و مورد هدف قرار خواهد داد و … .
برچسب ها: استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي, تنظيم استراتژي, رسانه هاي اجتماعي, شبکه هاي اجتماعي

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/11831/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سریع‌ترین شارژر موبایل جهان؛ صفر تا صد در 5 دقیقه!

کامپوزیت‌ها و نانوکامپوزیت‌ها جایگزین مناسب فلزات سنتی

سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر؛ رم موبایلی جدید سامسونگ معرفی شد

چرا نخوابیدن تمرکز را از بین می‌برد؟

رقیب آیفون 17 پرو مکس؛ جزئیاتی هیجان‌انگیز از شیائومی 17 اولترا لو رفت

چرا زرافه‌ها پاهای بسیار بلندی دارند؟

سونی از عملکرد فوق‌العاده PS Portal خبر داد

معجزه‌ای از خاک؛ کشف آنتی‌بیوتیکی قدرتمند که مقاوم‌ترین باکتری‌ها را نابود می‌کند

گلکسی S26 اولترا هم احتمالا با پردازنده اگزینوس عرضه می‌شود؛ اما فقط در یک کشور

بررسی ژنتیکی، راز قتل دوک جوان را پس از 7 قرن فاش کرد

دوربین‌های گلکسی S26 احتمالا پیشرفت بزرگی نخواهند داشت

قهوه برای ضربان نامنظم قلب خوب است!

دوربین سلفی زیر نمایشگر به آیفون می‌آید؟

ساخت دستگاه تشخیص دقیق سرطان‌های دستگاه گوارش فوقانی

طرفداران Ghost of Yotei بر سر اینکه آیا آتسو می‌تواند جین را شکست دهد، اختلاف نظر دارند

آیا ویتامین E واقعاً از قلب محافظت می‌کند؟

با حضور شرکت بیمه دی ؛4 پروژه سرمایه گذاری و نو آورانه بیمه ای در کیش اینوکس رونمایی می شود

اطلاعات جدیدی از Steam Controller 2 منتشر شد

«شاهکار» شیمی‌دانان چینی هزینه بالای درمان‌های دارویی را متحول می‌کند

تاریخ انتشار بازی Resident Evil: Survival Unit مشخص شد

پرتاب موشک «نیو گلن» به تعویق افتاد

شیائومی یک شارژر بسیار پیشرفته و جمع‌و‌جور با قیمت باورنکردنی معرفی کرد

حل مشکل تهوع ناشی از بازگشت به زمین با هدست‌ واقعیت مجازی

پیشرفته‌ترین گوشی برند لاوا در دست تولید است

4 شغلی که در عصر هوش مصنوعی ضروری خواهند بود

تکنولوژی دیوانه‌وار سامسونگ؛ «پولار آی‌دی» در گلکسی S27 اولترا استفاده می‌شود

ناسا بهترین تصاویر ممکن از دنباله‌دار اطلس را دراختیار دارد؛ اما نمی‌تواند آن‌ها را منتشر کند

قبل از اختراع پورت USB، کامپیوترها به چه چیزی مجهز بودند؟

مغز ما چگونه لحظه‌های «یافتم» را می‌سازد؟

از بازی جدید سری Horizon در هفته‌ آینده رونمایی خواهد شد

زنی که رؤیای مهندس شدن را برای دیگر زنان ممکن کرد

تریلر جدید Call of Duty: Black Ops 7 با محوریت شرح «آنچه گذشت» منتشر شد

رویای جوانی ابدی: آیا پیوند اعضا انسان را جوان می‌کند؟

آیا قیمت کنسول نینتندو سوییچ 2 افزایش می‌یابد؟

کشف اشتهای عجیب ستارگان پیر برای بلعیدن سیارات نزدیک خود

آزاردهنده‌ترین باگ Battlefield 6 به زودی برطرف می‌شود

روش جدید درمان سرطان با از کار انداختن گیرنده‌های چشایی آن

یکی از رقبای اصلی گلکسی زد فولد هم آپدیت اندروید 16 را دریافت کرد

اشتراکات آلزایمر و پارکینسون بیش از حد تصور است

این پاوربانک اقتصادی 2500 میلی‌آمپرساعتی، شارژ 120 وات دارد

کارایی فرایندهای اکسیداسیون پیشرفته فوتوکاتالیستی در تصفیه آب

به‌روزرسانی‌های بیشتری برای Dying Light 2 در راه است

اهمیت توجه به افسردگی در «بیماران سکته قلبی»

گوشی وان‌پلاس 12 آپدیت بزرگی دریافت کرد و هوشمندتر شد

داروهای مسکن می‌توانند علت سردرد باشند!

آنر گوشی دیگری با باتری 10 هزار میلی‌آمپرساعتی می‌سازد

واکسینه شدن کودکان علیه کووید-19 اشتباه بود؟

افشای تصویر جدید گلکسی S26؛ پرچمدار سامسونگ باریک‌تر می‌شود

غول فناوری سامسونگ پا به عرصه ربات‌های انسان‌نما گذاشت

تاریخ انتشار بازی جدید Solo Leveling اعلام شد