سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

عناصر اساسي در طراحي استراتژي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاريابي سياسي - رسانه‌هاي اجتماعي به عنوان يکي از اصلي‌ترين ابزارهاي بازاريابي براي کسب‌وکارها هستند. امروزه به دليل بازگشت سرمايه‌ي بسيار بالا، هر کسب وکاري به دنبال بهره‌گيري از آن است. اما ايجاد اکانت رسانه‌هاي اجتماعي و شروع به توليد محتواهاي جذاب گام اول بازاريابي رسانه هاي اجتماعي نيست. قبل از هر چيزي شما بايد استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي خود را به صورت صحيح تنظيم کنيد. اين استراتژي با اين‌که مي‌تواند نقش بسيار موثري در توسعه‌ي شبکه‌هاي اجتماعي داشته باشد، اما به سادگي مي‌توانيد آن را طراحي کنيد.
در ادامه با گام‌هاي اساسي طراحي استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي آشنا خواهيد شد.
اهداف کسب وکار خود را شناسايي کنيد
هر قطعه‌اي از استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي شما بايد براساس اهداف کسب وکارتان تعيين شود. شما نمي‌توانيد بدون دانستن آن‌چه که مي‌خواهيد، به سمت آن حرکت کنيد.
هدف نهايي کسب وکار خود را شناسايي کنيد و بدانيد که چگونه مي‌خواهيد از رسانه‌هاي اجتماعي براي رسيدن به آن‌ها استفاده کنيد. اهداف شما ممکن است موارد زير و يا مواردي مشابه با موارد زير باشند.
افزايش آگاهي از برندحفظ مشتريفروش محصولکاهش هزينه‌هاو … .اين نکته‌ي مهم را در نظر داشته باشيد که تعداد اهداف بيش از حد شما را منحرف مي‌کند و تمرکز اصلي شما را بر هم مي‌زند. ما پيشنهاد مي‌کنيم دو هدف اوليه و دو هدف ثانويه داشته باشيد، بقيه‌ي خواسته‌هاي‌تان را هم به صورت زيرمجموعه‌اي از اين اهداف در نظر بگيريد.
اهداف تان را از لحاظ SMART بودن بسنجيد
شما ممکن است اهدافي را تعيين کنيد، اما اين اهداف به اندازه‌ي کافي مناسب نباشند. به عنوان مثال، شما ممکن است افزايش تعداد سرنخ‌هاي بازاريابي را هدف خود قرار دهيد، اما ندانيد که به صورت ماهانه چه تعداد سرنخ بازاريابي بايد توليد کنيد و چه نرخي از آن‌ها را چگونه بايد به فروش تبديل کنيد.
شما بايد اهداف خود را با استفاده از الگوي SMART (مشخص، قابل اندازه‌گيري، مرتبط بودن، قابليت دستيابي و محدوديت زماني) مورد بررسي قرار دهيد.
به شناسايي مخاطبان خود اقدام کنيد
اگر کسب‌وکاري از کمبود تعاملات شبکه‌هاي اجتماعي خود ناراضي باشد، اين موضوع به احتمال زياد ممکن است از عدم شناخت صحيح مخاطب نشات گرفته باشد.
شناخت صحيح مخاطب باعث مي‌شود شما افراد مناسب را در مکان مناسب، در زمان مناسب و با پيام مناسب هدف قرار دهيد. شما مي‌توانيد مخاطب مناسب خود را از لحاظ سن، شغل، درآمد، مشکلات، موانع، عادت‌ها، انگيزه‌ها و … در نظر بگيريد و سپس تعيين کنيد که افرادي با اين خصوصيات را در کجا مي‌توان يافت.
رقباي خود را بشناسيد و تحليل کنيد
آشنايي با رقبا و تجزيه تحليل استراتژي آن‌ها به شما کمک خواهد کرد تا موضوع را از جنبه‌هاي مختلف مورد بررسي قرار دهيد. يک ليست حداقل دو رقمي از رقباي خود تهيه کنيد. تعداد دنبال کنندگان، نرخ تعاملات، نوع محتوايي که منتشر مي‌کنند، زمان‌هاي انتشار و هر آن‌چه را که فکر مي‌کنيد مفيد است را ثبت کنيد.
اين اطلاعات به شما کمک خواهند کرد که شناخت بهتري از مخاطبان و محتواي ارسالي‌ مناسب‌تان داشته باشيد.
کانال‌ها و روش‌هاي مناسب را شناسايي کنيد
شما نمي‌توانيد در همه‌ي کانال‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي به صورت يکجا فعاليت کنيد. بنابراين بايد کانال‌هايي را که بيشترين بازدهي را به شما ارائه مي‌کنيد را پيدا کنيد. و براي فعاليت در آن‌ برنامه‌ريزي کنيد.
تمام کانال‌هايي که بهترين رقباي تان در آن‌ها فعاليت مي‌کنند را مورد بررسي قرار دهيد؟ در کدام کانال بيشترين تعاملات وجود دارد؟ در کدام‌يک مخاطبان هدف شما حضور دارند؟
استراتژي محتواي خود را تنظيم کنيد
بعد از اين‌که رقباي خود را شناسايي کرديد، کانال‌هاي مناسب بازاريابي را انتخاب کرديد، مي‌بايست براي محتواي خود برنامه‌ريزي کنيد. چه نوع محتوايي بايد توليد کنيد؟ چه زمان‌هايي بهترين زمان براي انتشار محتوا است و … .
بودجه و منابع مناسب را اختصاص دهيد
براي شروع بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي خود به چه منابعي نياز داريد؟ همه‌ي اين منابع را يادداشت کرده و بودجه‌اي که بايد براي آن‌ها اختصاص دهيد را تعيين کنيد. به عنوان مثال، ممکن است شما بخواهيد مديريت شبکه هاي اجتماعي خود را به يک تيم توليد محتوا بسپاريد. از همين رو، بايد تعيين کنيد که ماهانه بايد چه هزينه‌اي براي آن بپردازيد و موارد مشابه ديگر.
نقش‌ها را تعيين کنيد
شما ممکن است تيم مشخصي براي بازاريابي شبکه هاي اجتماعي خود داشته باشيد. بنابراين بايد تعيين کنيد چه کسي مسئوليت توليد محتوا را خواهد داشت. چه کسي به نظرات پاسخ خواهد داد. چه کسي مخاطبان هدف را شناسايي کرده و مورد هدف قرار خواهد داد و … .
برچسب ها: استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي, تنظيم استراتژي, رسانه هاي اجتماعي, شبکه هاي اجتماعي

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/11831/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایثارگران پشتوانه واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند

جانبازان برای اسلام و ارزش‌های اسلامی جانفشانی و صبر کردند

جانبازان نماد بصیرت و ولایتمداری هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تاکید کرد: نقش سازنده بسیج در ایجاد اشتغال مناطق محروم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان: توسعه گردشگری بهترین مسیر برای ایجاد اشتغال در استان است

مرتضوی: مشکلات مردم با قید فوریت و جدیت رسیدگی می‌شود

گوگل و مایکروسافت در دیتاسنترهای خود از انرژی تجدیدپذیر بیشتری استفاده خواهند کرد

مشخصات کامل گوشی تاشو اوپو Find N2 فاش شد

اجرای طرح جهادی بسیج در مناسب‌سازی فضای سبز بوستان چیتگر

اجرای طرح زمستان گرم در منطقه 4

لزوم اجرای دستورالعمل‌های ویژه نگهداشت شهر در منطقه 17

افتتاح فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی بعد از رفع معارضات ملکی تا 3 ماه آینده

شبکه مراکز ارزیابی صنعت نفت‌ با محوریت مرکز توسعه مدیریت ایجاد می‌شود

تغییر و تحول در قدیمی‌ترین شهرک غرب تهران

کاهش آلودگی هوای پایتخت پس از چند روز

بازدید مدیرکل بنیاد آذربایجان شرقی از آسایشگاه جانبازان نخاعی تبریز

بازی/ West Gunfighter؛ کابوی در غرب وحشی

فناوری SuperGPS موقعیت‌یابی دقیق را با خطای چند سانتی‌متری انجام می‌دهد

آغاز بهره برداری از بلوار حدفاصل میدان پرواز تا دهکده ساحلی خلیج فارس

شهدای مدافع امنیت انقلاب اسلامی را در جهان تثبیت کردند

اعتلای ایران اسلامی در گرو پیروی از سیره شهدا است

برگزاری یادواره 108 شهید دانش‌آموز شهرستان ممسنی

اجرای‌های برگزیده بخش تئاتر صحنه‌ای دومین فصل‌واره فرهنگی هنری ایثار

برگزاری یادواره 76 شهید والامقام بخش جوزار شهرستان ممسنی

تکریم ایثارگران مصداق بارز خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران است

توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین راهکار مقابله با تهاجم ضد فرهنگی است

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین ابزار در مقابل تهدیدات دشمنان است

مدیرکل بنیاد استان قزوین از پدر شهیدان «محمدرضایی» عیادت کرد

مادر شهیدان والامقام «سعیدی» به فرزندان شهیدش پیوست

نشست قاضی‌زاده هاشمی با دانشجویان دانشگاه قزوین/ برخی تصویرسازی‌ها در مورد امتیازات ایثارگران درست نیست/ نرخ بیکاری و افراد فاقد مسکن جامعه ایثارگری از عموم جامعه بالاتر است/ تشییع با شکوه شهدای امنیت نشان‌دهنده سبک زندگی ایرانی اسلامی است

همایش ماهیت شناسی فتنه اخیر در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد/هدف دشمن جلوگیری از تأثیر موفقیت‌های دولت در سفره‌های مردم است

پرداخت ناقص اعتبارات درمانی ایثارگران پیگرد نظارتی دارد

دیدار قاضی‌زاده هاشمی با ایثارگران شهرستان البرز/افزایش سه برابری کمک‌معیشت جانبازان فاقد شغل و درامد زیر 25 درصد

بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی افزایش یابند/ تخصیص درست منابع برای اشتغال ایثارگران ضرورت دارد

7 داوطلب شاهد و ایثارگر بدون احتساب سهمیه حائز رتبه‌های یک و دو رقمی آزمون سراسری شدند

بسیجیان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران از موزه شهدا بازدید کردند

تازه‌ترین فصلنامه «شاهد نوجوان» منتشر شد

روایت شکست نقشه منطقه‌ای آمریکا به‌وسیله تفکر بسیجی و پرچمداری حاج قاسم سلیمانی/تشییع شهدا در شهرهای مختلف و شعارهای مردم علیه اغتشاشگر صدای ملت است

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «رحیمی کناری»

سامسونگ تامین کنندگان ماژول دوربین محصولات جدید خود را انتخاب کرد

بازی/ Match Hit - Puzzle Fighter؛ به این مبارز کمک کنید

منابع آگاه از دسترسی «چندین هکر» به داده‌های شخصی کاربران توییتر می‌گویند

گوگل هم به سرنوشت سایر شرکت‌های فناوری دچار شد

تشکیل تیم عملیاتی در ستاد مدیریت بحران منطقه16

طرح سقف قیمت نفت روسیه در حال پیگیری است

درآمد روزانه 6 میلیون دلاری صنعت سبز پتروپالایش سهروردی صفاهان

تولید گاز در استان فارس تثبیت می‌شود

نشست اوپک‌پلاس برای رصد شرایط بازار نفت است

مجوز واشینگتن برای ازسرگیری فعالیت‌های نفتی شورون در ونزوئلا

مأموریت‌های اتاق فکر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تشریح شد