سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

عناصر اساسي در طراحي استراتژي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاريابي سياسي - رسانه‌هاي اجتماعي به عنوان يکي از اصلي‌ترين ابزارهاي بازاريابي براي کسب‌وکارها هستند. امروزه به دليل بازگشت سرمايه‌ي بسيار بالا، هر کسب وکاري به دنبال بهره‌گيري از آن است. اما ايجاد اکانت رسانه‌هاي اجتماعي و شروع به توليد محتواهاي جذاب گام اول بازاريابي رسانه هاي اجتماعي نيست. قبل از هر چيزي شما بايد استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي خود را به صورت صحيح تنظيم کنيد. اين استراتژي با اين‌که مي‌تواند نقش بسيار موثري در توسعه‌ي شبکه‌هاي اجتماعي داشته باشد، اما به سادگي مي‌توانيد آن را طراحي کنيد.
در ادامه با گام‌هاي اساسي طراحي استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي آشنا خواهيد شد.
اهداف کسب وکار خود را شناسايي کنيد
هر قطعه‌اي از استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي شما بايد براساس اهداف کسب وکارتان تعيين شود. شما نمي‌توانيد بدون دانستن آن‌چه که مي‌خواهيد، به سمت آن حرکت کنيد.
هدف نهايي کسب وکار خود را شناسايي کنيد و بدانيد که چگونه مي‌خواهيد از رسانه‌هاي اجتماعي براي رسيدن به آن‌ها استفاده کنيد. اهداف شما ممکن است موارد زير و يا مواردي مشابه با موارد زير باشند.
افزايش آگاهي از برندحفظ مشتريفروش محصولکاهش هزينه‌هاو … .اين نکته‌ي مهم را در نظر داشته باشيد که تعداد اهداف بيش از حد شما را منحرف مي‌کند و تمرکز اصلي شما را بر هم مي‌زند. ما پيشنهاد مي‌کنيم دو هدف اوليه و دو هدف ثانويه داشته باشيد، بقيه‌ي خواسته‌هاي‌تان را هم به صورت زيرمجموعه‌اي از اين اهداف در نظر بگيريد.
اهداف تان را از لحاظ SMART بودن بسنجيد
شما ممکن است اهدافي را تعيين کنيد، اما اين اهداف به اندازه‌ي کافي مناسب نباشند. به عنوان مثال، شما ممکن است افزايش تعداد سرنخ‌هاي بازاريابي را هدف خود قرار دهيد، اما ندانيد که به صورت ماهانه چه تعداد سرنخ بازاريابي بايد توليد کنيد و چه نرخي از آن‌ها را چگونه بايد به فروش تبديل کنيد.
شما بايد اهداف خود را با استفاده از الگوي SMART (مشخص، قابل اندازه‌گيري، مرتبط بودن، قابليت دستيابي و محدوديت زماني) مورد بررسي قرار دهيد.
به شناسايي مخاطبان خود اقدام کنيد
اگر کسب‌وکاري از کمبود تعاملات شبکه‌هاي اجتماعي خود ناراضي باشد، اين موضوع به احتمال زياد ممکن است از عدم شناخت صحيح مخاطب نشات گرفته باشد.
شناخت صحيح مخاطب باعث مي‌شود شما افراد مناسب را در مکان مناسب، در زمان مناسب و با پيام مناسب هدف قرار دهيد. شما مي‌توانيد مخاطب مناسب خود را از لحاظ سن، شغل، درآمد، مشکلات، موانع، عادت‌ها، انگيزه‌ها و … در نظر بگيريد و سپس تعيين کنيد که افرادي با اين خصوصيات را در کجا مي‌توان يافت.
رقباي خود را بشناسيد و تحليل کنيد
آشنايي با رقبا و تجزيه تحليل استراتژي آن‌ها به شما کمک خواهد کرد تا موضوع را از جنبه‌هاي مختلف مورد بررسي قرار دهيد. يک ليست حداقل دو رقمي از رقباي خود تهيه کنيد. تعداد دنبال کنندگان، نرخ تعاملات، نوع محتوايي که منتشر مي‌کنند، زمان‌هاي انتشار و هر آن‌چه را که فکر مي‌کنيد مفيد است را ثبت کنيد.
اين اطلاعات به شما کمک خواهند کرد که شناخت بهتري از مخاطبان و محتواي ارسالي‌ مناسب‌تان داشته باشيد.
کانال‌ها و روش‌هاي مناسب را شناسايي کنيد
شما نمي‌توانيد در همه‌ي کانال‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي به صورت يکجا فعاليت کنيد. بنابراين بايد کانال‌هايي را که بيشترين بازدهي را به شما ارائه مي‌کنيد را پيدا کنيد. و براي فعاليت در آن‌ برنامه‌ريزي کنيد.
تمام کانال‌هايي که بهترين رقباي تان در آن‌ها فعاليت مي‌کنند را مورد بررسي قرار دهيد؟ در کدام کانال بيشترين تعاملات وجود دارد؟ در کدام‌يک مخاطبان هدف شما حضور دارند؟
استراتژي محتواي خود را تنظيم کنيد
بعد از اين‌که رقباي خود را شناسايي کرديد، کانال‌هاي مناسب بازاريابي را انتخاب کرديد، مي‌بايست براي محتواي خود برنامه‌ريزي کنيد. چه نوع محتوايي بايد توليد کنيد؟ چه زمان‌هايي بهترين زمان براي انتشار محتوا است و … .
بودجه و منابع مناسب را اختصاص دهيد
براي شروع بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي خود به چه منابعي نياز داريد؟ همه‌ي اين منابع را يادداشت کرده و بودجه‌اي که بايد براي آن‌ها اختصاص دهيد را تعيين کنيد. به عنوان مثال، ممکن است شما بخواهيد مديريت شبکه هاي اجتماعي خود را به يک تيم توليد محتوا بسپاريد. از همين رو، بايد تعيين کنيد که ماهانه بايد چه هزينه‌اي براي آن بپردازيد و موارد مشابه ديگر.
نقش‌ها را تعيين کنيد
شما ممکن است تيم مشخصي براي بازاريابي شبکه هاي اجتماعي خود داشته باشيد. بنابراين بايد تعيين کنيد چه کسي مسئوليت توليد محتوا را خواهد داشت. چه کسي به نظرات پاسخ خواهد داد. چه کسي مخاطبان هدف را شناسايي کرده و مورد هدف قرار خواهد داد و … .
برچسب ها: استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي, تنظيم استراتژي, رسانه هاي اجتماعي, شبکه هاي اجتماعي

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/11831/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هوش مصنوعی، آرتروز را در عرض چند دقیقه با دقت 98 درصدی تشخیص می‌دهد

سه شنبه های تکریم و پاسخگویی مدیر کل بنیاد مازندران به جامعه ایثارگری/ صداقت و شفاف سازی اولویت ارائه خدمت به ایثارگران

کاهش آسیب‌های ناشی از جنگ با کمک علم روانشناسی

اتفاق مهم برای ایرانی‌‌ها؛ زبان فارسی به هوش مصنوعی پادکست‌ساز گوگل اضافه شد

اسپاتیفای در سه‌ماهه اول 2025 بیش از 100 میلیون دلار به پادکسترها پول داده است

چگونه از گوگل برای ترجمه عکس استفاده کنیم؟

اهتمام دولت چهاردهم بر بزرگداشت هرچه باشکوه‌تر مراسم سالگرد شهدای دولت

دستاورد بزرگ فوجیتسو: ساخت کامپیوتر کوانتومی 256 کیوبیتی با 4 برابر قدرت بیشتر

متا از API مدل‌های هوش مصنوعی Llama برای توسعه‌دهندگان پرده برداشت

22 سال از تولد فروشگاه آیتونز اپل گذشت

متا با ایده‌ای هیجان‌انگیز به جنگ ChatGPT می‌رود؛ تلفیق هوش مصنوعی با شبکه‌های اجتماعی

کلاهبرداری در شبکه شاد: از حساب والدین به‌نام مدرسه برداشت می‌شود

استفاده معلمان چینی از هوش مصنوعی برای نمره دادن به تست‌های دانش‌آموزان

تصویر روز ناسا؛ حلقه‌های سیاره زحل ناپدید شدند

هشدار محققان: داروهای رایجی که کودکان را مستعد آسم و آلرژی می‌کند

پدرخوانده هوش مصنوعی: مردم هنوز متوجه خطر هوش مصنوعی نیستند

تصویر رسمی گلکسی S25 اج لو رفت؛ خودنمایی حاشیه‌های باریک و دوربین دوگانه

حافظه چت‌جی‌پی‌تی به چه دردی می‌خورد؟

گوشی CMF Phone 2 Pro در قامت قاتل پرچمداران اقتصادی از راه رسید

پیش‌خرید تصاویر ماهواره‌های بومی بخش خصوصی از سوی سازمان فضایی

رمز ماندگاری گفتمان شهید رئیسی، مردم‌داری و حضور میدانی است

واتس‌اپ تماس صوتی و تصویری را به نسخه وب می‌آورد

بهبود قابل توجه درد زانو با داروی دیابت!

رابط کاربری One UI 8 سامسونگ امکان خلاصه سازی ویدیو در هر وب‌سایتی را فراهم می‌کند

اولین ماهواره‌های آمازون برای ارائه اینترنت پرتاب شدند

مشخصات دوربین آنر مجیک 8 پرو لو رفت؛ رقیب جدی گلکسی و آیفون در حوزه عکاسی

راز موفقیت بونوبوهای ماده در برابر سلطه نرها

راهکار نوین محققان دانشگاه تهران برای جداسازی دی‌اکسید کربن از پساب‌های صنعتی

هوش مصنوعی بازگشت تومور مغزی در کودکان را پیش‌بینی می‌کند

مصرف گوجه‌فرنگی می‌تواند جلوی افزایش وزن را بگیرد

مشخصات دیمنسیتی 9500 لو رفت؛ تراشه پرقدرت مدیاتک برای گوشی‌های رده‌بالا

تبدیل ربات‌های انسان‌سوار فیلم‌های تخیلی به واقعیت

دولینگو هوش مصنوعی را جایگزین نیروهای پیمانی خود می‌کند

رقیب جدید استارلینک؛ اولین ماهواره‌های آمازون برای ارائه اینترنت پرتاب شدند

راهکار جدید محققان آمریکایی: تزریق نانوذرات طلا به چشم برای بازگرداندن بینایی

برگزاری جلسه ستاد اجرائی شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش استان با حضور مدیر کل بنیاد سمنان

ساعت کوانتومی بدون عقربه: کشف روش جدید برای سنجش زمان

گلکسی واچ کلاسیک سامسونگ احیا می‌شود

سومین دریافت‌کننده تراشه نورالینک توانست دوباره صحبت کند

استارلینک از طرح اینترنت ماهواره‌ای جدیدی با دیش و روتر رایگان رونمایی کرد

پیش‌بینی بازگشت تومور مغزی در کودکان با هوش مصنوعی

مادر شهیدان والامقام «احمد و محمود رضاپور» به لقاءالله پیوست

علی‌بابا از مدل‌های هوش مصنوعی استدلالگر Qwen3 رونمایی کرد

کشف یک ابر مولکولی عظیم در نزدیکی منظومه شمسی

نوبیا تبلت پرو با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 و نمایشگر 144 هرتزی معرفی شد

علت بدحالی فضانورد ناسا پس از بازگشت به زمین چه بود؟

ChatGPT به قابلیت‌های پیشرفته‌تری برای خریدهای اینترنتی مجهز می‌شود

ساخت «پروژه کویپر» با پرتاب 27 ماهواره «آمازون» آغاز شد

اولین بمب سیاه‌چاله ساخته شد!

با گوشی‌های ال‌جی خداحافظی کنید