سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

عناصر اساسي در طراحي استراتژي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاريابي سياسي - رسانه‌هاي اجتماعي به عنوان يکي از اصلي‌ترين ابزارهاي بازاريابي براي کسب‌وکارها هستند. امروزه به دليل بازگشت سرمايه‌ي بسيار بالا، هر کسب وکاري به دنبال بهره‌گيري از آن است. اما ايجاد اکانت رسانه‌هاي اجتماعي و شروع به توليد محتواهاي جذاب گام اول بازاريابي رسانه هاي اجتماعي نيست. قبل از هر چيزي شما بايد استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي خود را به صورت صحيح تنظيم کنيد. اين استراتژي با اين‌که مي‌تواند نقش بسيار موثري در توسعه‌ي شبکه‌هاي اجتماعي داشته باشد، اما به سادگي مي‌توانيد آن را طراحي کنيد.
در ادامه با گام‌هاي اساسي طراحي استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي آشنا خواهيد شد.
اهداف کسب وکار خود را شناسايي کنيد
هر قطعه‌اي از استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي شما بايد براساس اهداف کسب وکارتان تعيين شود. شما نمي‌توانيد بدون دانستن آن‌چه که مي‌خواهيد، به سمت آن حرکت کنيد.
هدف نهايي کسب وکار خود را شناسايي کنيد و بدانيد که چگونه مي‌خواهيد از رسانه‌هاي اجتماعي براي رسيدن به آن‌ها استفاده کنيد. اهداف شما ممکن است موارد زير و يا مواردي مشابه با موارد زير باشند.
افزايش آگاهي از برندحفظ مشتريفروش محصولکاهش هزينه‌هاو … .اين نکته‌ي مهم را در نظر داشته باشيد که تعداد اهداف بيش از حد شما را منحرف مي‌کند و تمرکز اصلي شما را بر هم مي‌زند. ما پيشنهاد مي‌کنيم دو هدف اوليه و دو هدف ثانويه داشته باشيد، بقيه‌ي خواسته‌هاي‌تان را هم به صورت زيرمجموعه‌اي از اين اهداف در نظر بگيريد.
اهداف تان را از لحاظ SMART بودن بسنجيد
شما ممکن است اهدافي را تعيين کنيد، اما اين اهداف به اندازه‌ي کافي مناسب نباشند. به عنوان مثال، شما ممکن است افزايش تعداد سرنخ‌هاي بازاريابي را هدف خود قرار دهيد، اما ندانيد که به صورت ماهانه چه تعداد سرنخ بازاريابي بايد توليد کنيد و چه نرخي از آن‌ها را چگونه بايد به فروش تبديل کنيد.
شما بايد اهداف خود را با استفاده از الگوي SMART (مشخص، قابل اندازه‌گيري، مرتبط بودن، قابليت دستيابي و محدوديت زماني) مورد بررسي قرار دهيد.
به شناسايي مخاطبان خود اقدام کنيد
اگر کسب‌وکاري از کمبود تعاملات شبکه‌هاي اجتماعي خود ناراضي باشد، اين موضوع به احتمال زياد ممکن است از عدم شناخت صحيح مخاطب نشات گرفته باشد.
شناخت صحيح مخاطب باعث مي‌شود شما افراد مناسب را در مکان مناسب، در زمان مناسب و با پيام مناسب هدف قرار دهيد. شما مي‌توانيد مخاطب مناسب خود را از لحاظ سن، شغل، درآمد، مشکلات، موانع، عادت‌ها، انگيزه‌ها و … در نظر بگيريد و سپس تعيين کنيد که افرادي با اين خصوصيات را در کجا مي‌توان يافت.
رقباي خود را بشناسيد و تحليل کنيد
آشنايي با رقبا و تجزيه تحليل استراتژي آن‌ها به شما کمک خواهد کرد تا موضوع را از جنبه‌هاي مختلف مورد بررسي قرار دهيد. يک ليست حداقل دو رقمي از رقباي خود تهيه کنيد. تعداد دنبال کنندگان، نرخ تعاملات، نوع محتوايي که منتشر مي‌کنند، زمان‌هاي انتشار و هر آن‌چه را که فکر مي‌کنيد مفيد است را ثبت کنيد.
اين اطلاعات به شما کمک خواهند کرد که شناخت بهتري از مخاطبان و محتواي ارسالي‌ مناسب‌تان داشته باشيد.
کانال‌ها و روش‌هاي مناسب را شناسايي کنيد
شما نمي‌توانيد در همه‌ي کانال‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي به صورت يکجا فعاليت کنيد. بنابراين بايد کانال‌هايي را که بيشترين بازدهي را به شما ارائه مي‌کنيد را پيدا کنيد. و براي فعاليت در آن‌ برنامه‌ريزي کنيد.
تمام کانال‌هايي که بهترين رقباي تان در آن‌ها فعاليت مي‌کنند را مورد بررسي قرار دهيد؟ در کدام کانال بيشترين تعاملات وجود دارد؟ در کدام‌يک مخاطبان هدف شما حضور دارند؟
استراتژي محتواي خود را تنظيم کنيد
بعد از اين‌که رقباي خود را شناسايي کرديد، کانال‌هاي مناسب بازاريابي را انتخاب کرديد، مي‌بايست براي محتواي خود برنامه‌ريزي کنيد. چه نوع محتوايي بايد توليد کنيد؟ چه زمان‌هايي بهترين زمان براي انتشار محتوا است و … .
بودجه و منابع مناسب را اختصاص دهيد
براي شروع بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي خود به چه منابعي نياز داريد؟ همه‌ي اين منابع را يادداشت کرده و بودجه‌اي که بايد براي آن‌ها اختصاص دهيد را تعيين کنيد. به عنوان مثال، ممکن است شما بخواهيد مديريت شبکه هاي اجتماعي خود را به يک تيم توليد محتوا بسپاريد. از همين رو، بايد تعيين کنيد که ماهانه بايد چه هزينه‌اي براي آن بپردازيد و موارد مشابه ديگر.
نقش‌ها را تعيين کنيد
شما ممکن است تيم مشخصي براي بازاريابي شبکه هاي اجتماعي خود داشته باشيد. بنابراين بايد تعيين کنيد چه کسي مسئوليت توليد محتوا را خواهد داشت. چه کسي به نظرات پاسخ خواهد داد. چه کسي مخاطبان هدف را شناسايي کرده و مورد هدف قرار خواهد داد و … .
برچسب ها: استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي, تنظيم استراتژي, رسانه هاي اجتماعي, شبکه هاي اجتماعي

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/11831/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازی Cyberpunk 2077 آمار فروش خیره‌کننده‌ای ثبت کرد

ساعت جدید کاسیو جی‌شاک با طراحی خیره‌کننده رونمایی شد؛ عرضه بسیار محدود

هوش مصنوعی با پرامپت مناسب به بهترین مربی جهان تبدیل می‌شود

سامسونگ عملکرد شبکه 6G را با هوش مصنوعی تقویت می‌کند

آیا راه رفتن با پایه‌های چوبی انرژی کمتری مصرف می‌کند؟

پایان دوران امپرس؛ خداحافظی همیشگی با کرک بازی‌های دنوو؟

فضانوردان آمریکایی و روسی در روز شکرگزاری راهی فضا شدند

شارژر 67 وات پیشرفته شیائومی با پورت‌های متعدد رونمایی شد

اپلیکیشن‌های ورزشی محبوب ممکن است کاربران را بی‌انگیزه کنند

سونی روی دوربین میان‌رده مورد انتظار A7 V کار می‌کند

رکوردشکنی در اعماق زمین؛ طولانی‌ترین هزارتوی زیرآبی جهان بزرگ‌تر از حد تصور قبل است

آنر مجیک 8 اولترا با سیستم ارتباط ماهواره‌ای و شارژ 120 وات رؤیت شد

کشف شواهد هولناک درباره نئاندرتال‌ها

سونی LYT-901 رونمایی شد؛ سنسور 200 مگاپیکسلی برای دوربین گوشی‌ها

پرتره جدیدی از پروانه کیهانی

نام احتمالی ریمیک بازی Assassin’s Creed: Black Flag فاش شد

کدام مواد غذایی ناجی بیماران قلبی می‌شوند؟

بازی Yakuza 0 از فروشگاه‌ها حذف می‌شود

عکس روز ناسا از یک کهکشان مارپیچی

بازی جدید سازندگان God of War در اوج مراحل ساخت قرار دارد

آتشفشانی خاموش در اتیوپی پس از 12هزار سال بیدار شد

گوشی یا پاوربانک؟ برندهای چینی، موبایل 10 هزار میلی‌آمپرساعتی می‌سازند

نوجوانان اکنون صحبت با هوش مصنوعی را به انسان ترجیح می‌دهند

خرید آسان 7 خودروی وارداتی 2025 با حساب وکالتی بانک صادرات ایران

مانیتور جدید AOC با پنل مینی LED و حالت دوگانه رونمایی شد

آیا کرکس‌ها واقعاً در انتظار مرگ طعمه به دور آن می‌چرخند؟

ساعت هوشمند راگبید Z10 با بدنه تمام‌سرامیکی رونمایی شد

بلو اوریجین آماده ربودن تاج از اسپیس‌ایکس

گلکسی A37 گوشی میان‌رده قدرتمندی خواهد بود

روش جدید محافظت در برابر بیماری آلزایمر

آیپد مینی با نمایشگر اولد شاید سال آینده از راه برسد

این فناوری جدید، ماهی آزاد را از ماهی پرورشی تشخیص می‌دهد

اپل جایگاه «بزرگ‌ترین گوشی‌ساز جهان» را از چنگ سامسونگ درمی‌آورد؟

افشای نتایجی پنهان از نوعی رژیم غذایی

این پاوربانک 66 وات جدید یکی از مشکلات رایج را برطرف می‌کند

لیمو، نویدبخش باتری‌های زیست‌تخریب‌پذیر نسل آینده

بازی Death Stranding 2 توسط ESRB برای کامپیوتر رده‌بندی سنی شد

بکستبال بازی کردن ربات انسان‌نمای چین را تماشا کنید

شایعه: Destiny 3 در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد

هوش مصنوعی ذخایر بزرگ لیتیوم را کشف کرد

شرکت AMD قیمت کارت گرافیک‌های خود را حداقل 10 درصد افزایش می‌دهد

سوسک‌های حمام فقط چندش‌آور نیستند؛ آن‌ها هوای خانه را با سموم باکتریایی آلوده می‌کنند

آیا نئاندرتال‌ها باورهای دینی داشتند؟

طراحی شخصیت‌های ریمیک Prince of Persia جنجال آفرید

ساعت جدید رولمی شارژدهی طولانی دارد و به ماهواره‌ها متصل می‌شود

ریشه تکاملی جنگ؛‌ چگونه نزاعی 10 ساله میان شامپانزه‌ها به شکوفایی جمعیت آن‌ها منجر شد؟

قلب تپنده گوشی‌های قاتل پرچمدار؛ اسنپدراگون 8 نسل 5 معرفی شد

دانشمندان ممکن است برای اولین بار ماده تاریک را دیده باشند

ببینید: آیفون 17 پرو مکس با سیستم‌عامل تبلت‌های اپل!

ترکیب برنده برای محافظت از مغز سالمندان؛ «ورزش و فعالیت ذهنی»