سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

عناصر اساسي در طراحي استراتژي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاريابي سياسي - رسانه‌هاي اجتماعي به عنوان يکي از اصلي‌ترين ابزارهاي بازاريابي براي کسب‌وکارها هستند. امروزه به دليل بازگشت سرمايه‌ي بسيار بالا، هر کسب وکاري به دنبال بهره‌گيري از آن است. اما ايجاد اکانت رسانه‌هاي اجتماعي و شروع به توليد محتواهاي جذاب گام اول بازاريابي رسانه هاي اجتماعي نيست. قبل از هر چيزي شما بايد استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي خود را به صورت صحيح تنظيم کنيد. اين استراتژي با اين‌که مي‌تواند نقش بسيار موثري در توسعه‌ي شبکه‌هاي اجتماعي داشته باشد، اما به سادگي مي‌توانيد آن را طراحي کنيد.
در ادامه با گام‌هاي اساسي طراحي استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي آشنا خواهيد شد.
اهداف کسب وکار خود را شناسايي کنيد
هر قطعه‌اي از استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي شما بايد براساس اهداف کسب وکارتان تعيين شود. شما نمي‌توانيد بدون دانستن آن‌چه که مي‌خواهيد، به سمت آن حرکت کنيد.
هدف نهايي کسب وکار خود را شناسايي کنيد و بدانيد که چگونه مي‌خواهيد از رسانه‌هاي اجتماعي براي رسيدن به آن‌ها استفاده کنيد. اهداف شما ممکن است موارد زير و يا مواردي مشابه با موارد زير باشند.
افزايش آگاهي از برندحفظ مشتريفروش محصولکاهش هزينه‌هاو … .اين نکته‌ي مهم را در نظر داشته باشيد که تعداد اهداف بيش از حد شما را منحرف مي‌کند و تمرکز اصلي شما را بر هم مي‌زند. ما پيشنهاد مي‌کنيم دو هدف اوليه و دو هدف ثانويه داشته باشيد، بقيه‌ي خواسته‌هاي‌تان را هم به صورت زيرمجموعه‌اي از اين اهداف در نظر بگيريد.
اهداف تان را از لحاظ SMART بودن بسنجيد
شما ممکن است اهدافي را تعيين کنيد، اما اين اهداف به اندازه‌ي کافي مناسب نباشند. به عنوان مثال، شما ممکن است افزايش تعداد سرنخ‌هاي بازاريابي را هدف خود قرار دهيد، اما ندانيد که به صورت ماهانه چه تعداد سرنخ بازاريابي بايد توليد کنيد و چه نرخي از آن‌ها را چگونه بايد به فروش تبديل کنيد.
شما بايد اهداف خود را با استفاده از الگوي SMART (مشخص، قابل اندازه‌گيري، مرتبط بودن، قابليت دستيابي و محدوديت زماني) مورد بررسي قرار دهيد.
به شناسايي مخاطبان خود اقدام کنيد
اگر کسب‌وکاري از کمبود تعاملات شبکه‌هاي اجتماعي خود ناراضي باشد، اين موضوع به احتمال زياد ممکن است از عدم شناخت صحيح مخاطب نشات گرفته باشد.
شناخت صحيح مخاطب باعث مي‌شود شما افراد مناسب را در مکان مناسب، در زمان مناسب و با پيام مناسب هدف قرار دهيد. شما مي‌توانيد مخاطب مناسب خود را از لحاظ سن، شغل، درآمد، مشکلات، موانع، عادت‌ها، انگيزه‌ها و … در نظر بگيريد و سپس تعيين کنيد که افرادي با اين خصوصيات را در کجا مي‌توان يافت.
رقباي خود را بشناسيد و تحليل کنيد
آشنايي با رقبا و تجزيه تحليل استراتژي آن‌ها به شما کمک خواهد کرد تا موضوع را از جنبه‌هاي مختلف مورد بررسي قرار دهيد. يک ليست حداقل دو رقمي از رقباي خود تهيه کنيد. تعداد دنبال کنندگان، نرخ تعاملات، نوع محتوايي که منتشر مي‌کنند، زمان‌هاي انتشار و هر آن‌چه را که فکر مي‌کنيد مفيد است را ثبت کنيد.
اين اطلاعات به شما کمک خواهند کرد که شناخت بهتري از مخاطبان و محتواي ارسالي‌ مناسب‌تان داشته باشيد.
کانال‌ها و روش‌هاي مناسب را شناسايي کنيد
شما نمي‌توانيد در همه‌ي کانال‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي به صورت يکجا فعاليت کنيد. بنابراين بايد کانال‌هايي را که بيشترين بازدهي را به شما ارائه مي‌کنيد را پيدا کنيد. و براي فعاليت در آن‌ برنامه‌ريزي کنيد.
تمام کانال‌هايي که بهترين رقباي تان در آن‌ها فعاليت مي‌کنند را مورد بررسي قرار دهيد؟ در کدام کانال بيشترين تعاملات وجود دارد؟ در کدام‌يک مخاطبان هدف شما حضور دارند؟
استراتژي محتواي خود را تنظيم کنيد
بعد از اين‌که رقباي خود را شناسايي کرديد، کانال‌هاي مناسب بازاريابي را انتخاب کرديد، مي‌بايست براي محتواي خود برنامه‌ريزي کنيد. چه نوع محتوايي بايد توليد کنيد؟ چه زمان‌هايي بهترين زمان براي انتشار محتوا است و … .
بودجه و منابع مناسب را اختصاص دهيد
براي شروع بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي خود به چه منابعي نياز داريد؟ همه‌ي اين منابع را يادداشت کرده و بودجه‌اي که بايد براي آن‌ها اختصاص دهيد را تعيين کنيد. به عنوان مثال، ممکن است شما بخواهيد مديريت شبکه هاي اجتماعي خود را به يک تيم توليد محتوا بسپاريد. از همين رو، بايد تعيين کنيد که ماهانه بايد چه هزينه‌اي براي آن بپردازيد و موارد مشابه ديگر.
نقش‌ها را تعيين کنيد
شما ممکن است تيم مشخصي براي بازاريابي شبکه هاي اجتماعي خود داشته باشيد. بنابراين بايد تعيين کنيد چه کسي مسئوليت توليد محتوا را خواهد داشت. چه کسي به نظرات پاسخ خواهد داد. چه کسي مخاطبان هدف را شناسايي کرده و مورد هدف قرار خواهد داد و … .
برچسب ها: استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي, تنظيم استراتژي, رسانه هاي اجتماعي, شبکه هاي اجتماعي

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/11831/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هدف سود 30 درصدی مایکروسافت می‌تواند پیامدهای کوتاه‌مدت برای پروژه‌های آینده Xbox داشته باشد

کشتی‌های ماهیگیری پنگوئن‌های آفریقایی را به لبه انقراض رسانده‌اند

گوشی رباتیک آنر به‌نمایش درآمد

نقشه کلاسیک Nuketown بازیCall of Duty: Black Ops 7 معرفی شد

از رویداد Hammer Jam بازی Clash of Clans رونمایی شد

به‌روزرسانی Welcome Hub در پلی استیشن 5 با قابلیت‌های جدید معرفی شد

تریلر زمان عرضه نسخه PS5 بازی Stalker 2: Heart of Chornobyl منتشر شد

راز دوازده‌وجهی‌های رومی

خداحافظی دانشمند ارشد هوش مصنوعی «متا» از این شرکت

10 نماد مصر باستان که باید درباره آنها بدانید

کشف تازه دانشمندان ایرانی در حوزه ترمودینامیک کوانتومی

مایکروسافت: تقریبا یک میلیارد نفر به ویندوز 11 «اتکا می‌کنند»

ثبت تصاویری از غبار مارپیچی اطراف «Apep»

چطور اپل چشم‌انداز دنیای موبایل را در ایران و جهان زیر و رو کرد؟

سامسونگ تعداد بیشتری پنل اولد برای آیفون 17 می‌سازد

ماساژ کف پا، راهکاری ساده برای بهبود خواب زنان یائسه

راهکارهای تازه برای شناسایی دقیق‌تر دوپینگ در ورزش

بازی، راهی ساده برای بهبود ناهنجاری‌های بدنی کودکان

مانیتور 32 اینچ جدید ال‌جی با وضوح خیره‌کننده 6K رونمایی شد

یک گیمر بازی کال آو دیوتی 2025 را به پایان رساند و پولش را پس گرفت!

ناسا با انتشار تصاویر مورد انتظار از دنباله‌دار اطلس، به شایعات پایان داد

الکترونیک آرتز: Battlefield 6 پرفروش‌ترین بازی شوتر سال است

چرا اولین شهرهای دنیا در نزدیکی خلیج فارس شکل گرفتند؟ علم پاسخ می‌دهد

رانندگی در GTA 6 باید چقدر واقع‌گرایانه باشد؟

کم‌خونی مادران، عامل پنهان کاهش وزن نوزادان

سیستم پیامک ماهواره‌ای به دو گوشی گوگل اضافه شد

چرا دست کاشف انبساط جهان از «نوبل» کوتاه ماند؟

این گوشی اقتصادی هندی می‌خواهد رقیب محصولات پرفروش چینی باشد

کشف دهانه برخوردی عظیم و مرموزی در چین که تاریخ زمین‌شناسی را بازنویسی می‌کند

آپدیت HyperOS 3 به‌صورت آزمایشی برای پوکو F5 منتشر شد

کشف دانشمندان چینی: غارهای کارستی مریخ ممکن است پناهگاه حیات پنهان باشند

گوشی ساده و بسیار جان‌سخت با روح نوکیا؛ این «ترا ام» است

رونمایی از اولین اسکلت رباتیک غواصی جهان

ساعت‌های جدید اپل چگونه با چاپ سه‌بعدی ساخته می‌شوند؟

مدل جدید هوش مصنوعی «گوگل» منتشر شد

تریلر جدیدی از گیم‌پلی بازی Fatekeeper منتشر شد

«پرده آمنیوتیک» نماد پیشرفت در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج

آژانس فضایی اروپا به دنبال جانشین برای ناسا

نقدها و نمرات بازی Anno 117: Pax Romana منتشر شدند

قدم بعدی هوش مصنوعی دیپ‌مایند پس از بردن نوبل چیست؟

وان‌پلاس 15 با شارژدهی چشمگیر در برابر آیفون قدرت‌نمایی کرد

اگر مغزتان را دوست دارید، مسواک بزنید!

بهترین بازی‌های دونفره اندروید: سرگرمی و هیجان برای دو نفر

تریلر جدید Ghost of Yotei زیبایی تجربه روی PS5 Pro را به تصویر می‌کشد

عکس روز ناسا از آفتاب‌پرست کیهانی

مشاوره سبب افزایش تمایل به فرزندآوری زنان تک‌ فرزند می‌شود

از باندل Flowering Chaos بازی Fortnite برای PS5 رونمایی شد

دنیای پیچیده نوجوانان در سایه سرطان!

هوش مصنوعی، ویندوز 11 را متحول می‌کند؛ جزئیات آپدیت 2026

یائسگی؛ پایان زنانگی یا آغاز مرحله‌ای تازه از زندگی؟