سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

عناصر اساسي در طراحي استراتژي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاريابي سياسي - رسانه‌هاي اجتماعي به عنوان يکي از اصلي‌ترين ابزارهاي بازاريابي براي کسب‌وکارها هستند. امروزه به دليل بازگشت سرمايه‌ي بسيار بالا، هر کسب وکاري به دنبال بهره‌گيري از آن است. اما ايجاد اکانت رسانه‌هاي اجتماعي و شروع به توليد محتواهاي جذاب گام اول بازاريابي رسانه هاي اجتماعي نيست. قبل از هر چيزي شما بايد استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي خود را به صورت صحيح تنظيم کنيد. اين استراتژي با اين‌که مي‌تواند نقش بسيار موثري در توسعه‌ي شبکه‌هاي اجتماعي داشته باشد، اما به سادگي مي‌توانيد آن را طراحي کنيد.
در ادامه با گام‌هاي اساسي طراحي استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي آشنا خواهيد شد.
اهداف کسب وکار خود را شناسايي کنيد
هر قطعه‌اي از استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي شما بايد براساس اهداف کسب وکارتان تعيين شود. شما نمي‌توانيد بدون دانستن آن‌چه که مي‌خواهيد، به سمت آن حرکت کنيد.
هدف نهايي کسب وکار خود را شناسايي کنيد و بدانيد که چگونه مي‌خواهيد از رسانه‌هاي اجتماعي براي رسيدن به آن‌ها استفاده کنيد. اهداف شما ممکن است موارد زير و يا مواردي مشابه با موارد زير باشند.
افزايش آگاهي از برندحفظ مشتريفروش محصولکاهش هزينه‌هاو … .اين نکته‌ي مهم را در نظر داشته باشيد که تعداد اهداف بيش از حد شما را منحرف مي‌کند و تمرکز اصلي شما را بر هم مي‌زند. ما پيشنهاد مي‌کنيم دو هدف اوليه و دو هدف ثانويه داشته باشيد، بقيه‌ي خواسته‌هاي‌تان را هم به صورت زيرمجموعه‌اي از اين اهداف در نظر بگيريد.
اهداف تان را از لحاظ SMART بودن بسنجيد
شما ممکن است اهدافي را تعيين کنيد، اما اين اهداف به اندازه‌ي کافي مناسب نباشند. به عنوان مثال، شما ممکن است افزايش تعداد سرنخ‌هاي بازاريابي را هدف خود قرار دهيد، اما ندانيد که به صورت ماهانه چه تعداد سرنخ بازاريابي بايد توليد کنيد و چه نرخي از آن‌ها را چگونه بايد به فروش تبديل کنيد.
شما بايد اهداف خود را با استفاده از الگوي SMART (مشخص، قابل اندازه‌گيري، مرتبط بودن، قابليت دستيابي و محدوديت زماني) مورد بررسي قرار دهيد.
به شناسايي مخاطبان خود اقدام کنيد
اگر کسب‌وکاري از کمبود تعاملات شبکه‌هاي اجتماعي خود ناراضي باشد، اين موضوع به احتمال زياد ممکن است از عدم شناخت صحيح مخاطب نشات گرفته باشد.
شناخت صحيح مخاطب باعث مي‌شود شما افراد مناسب را در مکان مناسب، در زمان مناسب و با پيام مناسب هدف قرار دهيد. شما مي‌توانيد مخاطب مناسب خود را از لحاظ سن، شغل، درآمد، مشکلات، موانع، عادت‌ها، انگيزه‌ها و … در نظر بگيريد و سپس تعيين کنيد که افرادي با اين خصوصيات را در کجا مي‌توان يافت.
رقباي خود را بشناسيد و تحليل کنيد
آشنايي با رقبا و تجزيه تحليل استراتژي آن‌ها به شما کمک خواهد کرد تا موضوع را از جنبه‌هاي مختلف مورد بررسي قرار دهيد. يک ليست حداقل دو رقمي از رقباي خود تهيه کنيد. تعداد دنبال کنندگان، نرخ تعاملات، نوع محتوايي که منتشر مي‌کنند، زمان‌هاي انتشار و هر آن‌چه را که فکر مي‌کنيد مفيد است را ثبت کنيد.
اين اطلاعات به شما کمک خواهند کرد که شناخت بهتري از مخاطبان و محتواي ارسالي‌ مناسب‌تان داشته باشيد.
کانال‌ها و روش‌هاي مناسب را شناسايي کنيد
شما نمي‌توانيد در همه‌ي کانال‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي به صورت يکجا فعاليت کنيد. بنابراين بايد کانال‌هايي را که بيشترين بازدهي را به شما ارائه مي‌کنيد را پيدا کنيد. و براي فعاليت در آن‌ برنامه‌ريزي کنيد.
تمام کانال‌هايي که بهترين رقباي تان در آن‌ها فعاليت مي‌کنند را مورد بررسي قرار دهيد؟ در کدام کانال بيشترين تعاملات وجود دارد؟ در کدام‌يک مخاطبان هدف شما حضور دارند؟
استراتژي محتواي خود را تنظيم کنيد
بعد از اين‌که رقباي خود را شناسايي کرديد، کانال‌هاي مناسب بازاريابي را انتخاب کرديد، مي‌بايست براي محتواي خود برنامه‌ريزي کنيد. چه نوع محتوايي بايد توليد کنيد؟ چه زمان‌هايي بهترين زمان براي انتشار محتوا است و … .
بودجه و منابع مناسب را اختصاص دهيد
براي شروع بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي خود به چه منابعي نياز داريد؟ همه‌ي اين منابع را يادداشت کرده و بودجه‌اي که بايد براي آن‌ها اختصاص دهيد را تعيين کنيد. به عنوان مثال، ممکن است شما بخواهيد مديريت شبکه هاي اجتماعي خود را به يک تيم توليد محتوا بسپاريد. از همين رو، بايد تعيين کنيد که ماهانه بايد چه هزينه‌اي براي آن بپردازيد و موارد مشابه ديگر.
نقش‌ها را تعيين کنيد
شما ممکن است تيم مشخصي براي بازاريابي شبکه هاي اجتماعي خود داشته باشيد. بنابراين بايد تعيين کنيد چه کسي مسئوليت توليد محتوا را خواهد داشت. چه کسي به نظرات پاسخ خواهد داد. چه کسي مخاطبان هدف را شناسايي کرده و مورد هدف قرار خواهد داد و … .
برچسب ها: استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي, تنظيم استراتژي, رسانه هاي اجتماعي, شبکه هاي اجتماعي

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/11831/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تغییر مهم در راه آیفون؛ اینتل پردازنده برخی از گوشی‌ها را تولید می‌کند؟

معرفی بهترین ایرپاد های بازار ایران در سال 1404

طراحی نانومواد مغناطیسی برگشت‌پذیر برای تفکیک آب از نفت

تغییر عجیب آیفون 17 پرو؛ قابلیتی که از زمان آیفون 12 پرو وجود داشت، حذف شد

بنچمارک تراشه 9850X3D لو رفت؛ محصول هیجان‌انگیز ای‌ام‌دی برای گیمرها

پس از 30 سال، Run ویندوز سرانجام بازطراحی شد

رقیب جدید گلکسی A56 با استقبال گسترده در چین روبه‌رو شد

مدل جدید دسته PS5 پیشرفت چشمگیری در شارژدهی دارد

اولین آیفون تاشو بدون سیم‌کارت فیزیکی عرضه می‌شود

اولین عکس واقعی از گوشی شیائومی 17 اولترا با طراحی بسیار عجیب لو رفت

پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا مشخص شدند؛ 4 رتبه اول در اختیار آیفون، گلکسی A16 پنجم

غولی که هرگز کوچک نشد؛ اندازه مار آناکوندا از 12 میلیون سال پیش ثابت مانده است

آموزش تخصصی برنامه‌نویسی با رویکرد تضمین اشتغال در مکتب شریف

میکروب‌های روده و کم‌خوابی: آیا باکتری‌ها روی خواب ما تأثیر می‌گذارند؟

محافظت ویتامین C از سلول‌های ریه در برابر آسیب‌های آلودگی هوا

یک رشته عظیم کیهانی به طول 50 میلیون سال نوری کشف شد

تصویر جدید «جیمز وب» از پلی میان کوتوله‌های فضایی

رابطه میل به لذت آنی با افسردگی

ابداع اولین داروی ترمیم DNA و بازسازی بافت آسیب‌دیده

ابتکار دو دانش‌آموز؛ فیلتر جلبکی اگزوز خودرو که آلودگی هوا را کاهش می‌دهد

فناوری‌های نوین چگونه آلودگی هوا را کم می‌کنند؟

اندازه‌گیری قند خون با نور فروسرخ به جای سوزن در آینده نزدیک

دقت بی‌نظیر یک ربات در اولین جراحی رباتیک آب مروارید جهان

این گوشی چینی اقتصادی، نمایشگر پرسرعت و باتری بزرگ دارد

ظرفیت باتری گلکسی بادز 4 و 4 پرو لو رفت

«ژوچو 3»، نسخه چینی فالکون 9 در اولین تلاش برای بازیابی منفجر شد

حضور Resident Evil Requiem در مراسم The Game Awards 2025 تایید شد

گوشی کاربردی در بازار ژاپن؛ نوبیا S2 رونمایی شد

سومین ابرماه پیاپی سال از راه رسید؛ قرص بزرگ ماه آخر هفته در آسمان می‌درخشد

آیا نقشه برفی به بازی بتلفیلد 6 می‌آید؟

دستیابی به راهکاری نوین برای بهینه‌سازی ریز ازدیادی گیاهان با استفاده از نورهای LED در ایران

تریلر گیم‌پلی بازی The God Slayer

اختراع «لایه‌های نانوفیبری با قابلیت رهایش کنترل شده» در خارج از کشور ثبت شد

منبع داخلی: مراسم The Game Awards 2025 رونمایی‌های بزرگی خواهد داشت

معرفی آخرین یافته‌های علوم اعصاب با حمایت ستاد علوم شناختی

بحران RAM به قیمت بسیار بالای PS6 و Xbox بعدی منجر خواهد شد

دستیابی به فناوری هوشمند ریزجلبکی برای تصفیه آب و جذب دی‌اکسیدکربن در ایران

احتمال رونمایی از بازی Control 2 در مراسم Game Awards قوت گرفت

باکتری‌ها هم نساج شدند و هم رنگرز!

سامسونگ نیمی از رم موردنیاز انویدیا را تأمین خواهد کرد

اطلاعاتی درباره قمر انسلادوس سیاره زحل

این نسخه شیشه‌ای ویندوز است؛ کانسپت مدرن و دوست‌داشتنی

ابداع روشی برای رساندن دارو به نورون‌ها در مغز

جعبه‌گشایی رسمی گلکسی زد ترای‌فولد سامسونگ را تماشا کنید

گوشی‌های ساده جدید اچ‌ام‌دی با روح نوکیا رونمایی شدند

پلیمری که ابزارهای پوشیدنی را خودشارژ می‌کند

ماهیت زمان چیست؟

سامسونگ رکورد شکست و بار دیگر رهبر بازار گوشی‌های تاشو شد

صدهزار سال پیش، عربستان زیستگاهی پررونق برای انسان‌ها و حیوانات بود

این کنسول ناشناس حتی از PS5 هم پرفروش‌تر شده است