سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - عصری که در آن زندگی می‌کنیم عصر تغییرات بزرگ است. این تغییرات تک تک جنبه‌های زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. موج این تغییرات به صنعت کسب و کار نیز رسیده و روش‌های بازاریابی مدرن را ایجاد کرده است. با توجه به رشد بی‌سابقه تکنولوژی همه روزه شاهد ایجاد تغییرات بزرگی در چشم‌اندازهای دیجیتالی کسب و کارها هستیم. از این رو بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیازمند ایجاد تغییرات بزرگی هستند. از سوی دیگر نیز با توجه به این‌که رسانه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مردم تبدیل شده‌اند. می‌توان گفت اکنون بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مهمترین ابزار بازاریابی برندها هستند. با توجه به بهبود و افزایش قابلیت‌های رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز نیازمند ایجاد تغییراتی هستند که در ادامه این مطلب به بررسی برخی از مهمترین تغییرات مورد نیاز آن در سال ۲۰۱۷ می‌پردازیم.
مهمترین تغییرات مورد نیاز در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
افزودن ویدئوی زنده به پست‌های رسانه‌های اجتماعی
اهمیت بازاریابی ویدیویی در عصر حاضر دیگر بر کسی پوشیده نیست. زیرا مخاطبان عاشق محتوای ویدئویی هستند. همین امر نیز باعث شده است که رسانه‌های اجتماعی قابلیت به اشتراک‌گذاری ویدئوی پلت‌فرم خود را روز به روز بهبود بخشند. اما تاثیرگذاری ویدئوی زنده چندین برابر محتوای ویدئویی خواهد بود. زیرا این امکان فراهم می‌شود که صاحبان کسب و کار به صورت زنده به معرفی محصول و خدمات خود بپردازند. از سوی دیگر نیز با توجه به اصالت طلبی مردم به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی زنده و واقعی که ویرایشی بر روی آن انجام نگرفته باشد. ذهنیت مثبتی نسبت به نام تجاری در مخاطب ایجاد کرده و سبب جذب مشتری وفادار می‌شود. بنابراین افزودن محتوای ویدئویی زنده به استراتژی شبکه‌های اجتماعی اولین و مهمترین تغییری است که برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به آن نیاز دارید.
استفاده از محتوای پرداختی
اگر از آن دسته از کسب و کارهایی هستید که محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را منتشر می‌کنید و امیدوارید که تاثیر زیادی بر روی مخاطبان شما بگذارد سخت در اشتباه هستید. زیرا الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی امروزه تغییرات زیادی کرده است. استفاده سایر برندها از محتوا و تبلیغات پرداختی نیز شانس دیده شدن پست‌های شما را رفته رفته کاهش می‌دهد. از سوی دیگر نیز همانگونه که می‌دانید در دو سال اخیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط مردم تقریبا دو برابر شده است. بنابراین شانس دیده شدن محتوای یک برند بدون استفاده از الگوریتم‌های پرداختی به شدت کاهش می‌یابد. در حالی که استفاده از محتوای پرداختی امکان برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و تعامل با آن‌ها را دو برابر می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که استفاده از محتوا و تبلیغات پرداختی دومین تغییر در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برندها است.
استفاده از محتوای تعاملی
می‎‌توان گفت که تمام بازاریابان موفق از اهمیت تولید محتوای تعاملی در استراتژی بازاریابی خود آگاهند. زیرا محتوای تعاملی سبب جلب توجه و دقت مخاطب به سمت برند مورد نظر می‌شود. تعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد. بنابراین برندها باید تمام خلاقیت خود را در تولید محتوای تعاملی به کار گیرند تا مخاطبان به توصیه برند آن‌ها به دوستان خود بپردازند. زیرا امروزه دیگر کلیک کردن بر روی پست‌ها و چند سوال و جواب ساده کافی نیست. بلکه برندها نیاز دارند تا به نوعی تعامل ذاتی با مخاطبان خود برسند.


بازاریابی شبکه‌های اجتماعیتعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد.

استفاده از چت‌بات‌ها برای ارتباط با مشتری
مطمئنا در عصر ارتباطات کمتر کسی پیدا می‌شود که روزانه ساعت‌ها از وقت خود را صرف سوال و جواب‌های ساده بکند. بنابراین استفاده از چت‌بات‌ها گزینه مناسبی برای ارتباط با مشتری هستند. در حقیقت در این مرحله از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هوش مصنوعی نیز وارد عمل می‌شود تا ارائه‌ی خدمات به مشتریان را بهبود بخشد. در میان چت‌بات‌ها ربات تلگرام، مسنجر فیس‌بوک و واتس‌اپ از معروف‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند که در حال حاضر توسط برندها مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه برندهایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند مایلند که با افزودن برنامه‌های پیام‌رسان به استراتژی بازاریابی خود امکان تعامل با مشتری و ارائه پیشنهاد ویژه به آن‌ها را افزایش دهند.
استفاده از طرفداری کارمندان
کارمندان و کارکنان یک برند می‌توانند یکی از مهمترین تاثیرگذاران در رسانه‌های اجتماعی باشند و به بهبود بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آن کمک کنند. زیرا مردم معمولا اعتماد بیشتری به توصیه‌ی محصولات از طرف اکانت‌های شخصی دارند. بنابراین کارمندان شما می‌توانند بهترین اعتبار برای برند شما بوده و  تاثیر به سزایی بر روی اعتمادسازی در مشتریان بگذارند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, استراتژی بازاریابی, استراتژی شبکه های اجتماعی, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, بازاریابی شبکه‌های اجتماعی, تعامل با مشتری, جذب مشتری, جذب مشتری وفادار, ربات تلگرام, شبکه های اجتماعی, محتوای تعاملی, محتوای ویدئویی, محتوای ویدیویی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/782/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرورهای سامسونگ در حال تبدیل شدن به زامبی سایبری هستند!

هوش مصنوعی پیام مقتول را به قاتلش رساند

سونی توانایی‌های صوتی گوشی پرچمدار جدیدش را به‌نمایش گذاشت

فاجعه برای گیمرها؛ قیمت کنسول بازی تا 70 درصد گران می‌شود؟

قابلیت تجربه بین نسلی در نسخه پولی بازی Deltarune ارائه می‌شود

برگزاری کنگره شهدای غریب در اسارت، کاری ارزشمند بود

یوتیوب به پخش انحصاری بازی‌های لیگ فوتبال آمریکا فکر می‌کند

قابلیت جدید یک تلسکوپ فضایی برای مطالعه سیاره‌های در حال مرگ

این ستاره نباید اینجا باشد!

دیدار مهندس اوحدی با خانواده خلبانان شهید پرواز اردیبهشت

مصرف شیره خرما و داروهای گیاهی کولیک نوزادان را برطرف نمی‌کند

عکس روز ناسا از یوگی و دوستان در مریخ!

پرداخت خسارت بیمه دی به خودروهای آسیب دیده در بندر شهید رجائی

10 هزار کارمند پاناسونیک اخراج می‌شوند

هوش مصنوعی؛ موتور محرک تحول در نظام آموزشی دانشگاه آزاد است

مدیر انتشارات Larian: بازی Clair Obscur می‌تواند بین 8 تا 10 میلیون نسخه بفروشد

نمایشگاه «هنر خدمت» به مناسبت گرامیداشت سالروز شهدای خدمت برگزار می‌شود

نخستین مراسم شهدای خدمت با محوریت پویش «خدمت ماندگار» برگزار می‌شود

قیمت Nintendo Switch 2 ممکن است در آینده بسته به تعرفه‌های وارداتی آمریکا تغییر کند

پرونده نژادپرستی گوگل با جریمه 50 میلیون دلاری حل‌ و‌ فصل شد

ساعت‌های سری گلکسی واچ 8 دیگر کاملا دایره‌ای نخواهند بود

پایان جعل برند با ترکیب «فناوری نانو» و «بلاک‌چین»

زمان انتشار HyperOS 2.2 شیائومی اعلام شد

مکزیک از گوگل شکایت کرد

آب زمین از کجا آمده است؟/ شهاب‌سنگی در قطب جنوب راز را فاش کرد!

وبینار آموزشی تازه‌های سلامت در ارولوژی و سالمندی برگزار شد

پرداخت تسهیلات اشتغال و کارآفرینی به ایثارگران 124 درصد افزایش داشته است

سامانه GPS به ماه می‌رود!

انویدیا تراشه‌های رده پایین را به چین می‌فرستد

پرداخت تسهیلات به ایثارگران 124 درصد افزایش داشته است

شتاب بیمه دی در مسیر هوشمندسازی و ارتقاء خدمات پس از فروش

سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان گلستان

اپلیکیشن تقویم اپل به هوش‌مصنوعی مجهز خواهد شد!

روندهای جدید در فناوری دارورسانی پس از 2025 چگونه است

دیدار سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده شهدای عشایر

سامسونگ برای گوشی تاشو سه‌گانه خود از باتری سیلیکون کربنی استفاده می‌کند

اگر دنیا نابود شود، این 4 خوراکی نجات‌تان می‌دهد!

سفر کاری یک‌روزه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان به شهرستان لنگرود

مقاومت غیرمنتظره؛ گوشی گوگل 4 روز در جکوزی ماند و سالم بیرون آمد

احتمال استفاده از تراشه اگزینوس 2600 در سری گلکسی S26 افزایش یافت

مریخ، ثبت شده توسط Curiosity

امواج گرانشی زیبا

عضو سابق راکستار: GTA 6 در مقایسه با دیگر عناوین ارزش 80 دلار را دارد

عدس گرانشی را ببینید

جانباز 70درصد «حاج حسن خیری» به مقام والای شهادت نائل آمد

طراحی دایره‌ای گلکسی واچ سامسونگ اصلاح می‌شود

سردترین سیاره ی شناخته شده کشف شد

جدیدترین تصاویر تبلیغاتی گلکسی S25 اج از عمر باتری 1 روزه خبر می‌دهند

کارمندان «مایکروسافت» حق ندارند از «دیپ‌سیک» استفاده کنند

ویجت نوار جستجو گوگل در اندروید بازطراحی خواهد شد