سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - عصری که در آن زندگی می‌کنیم عصر تغییرات بزرگ است. این تغییرات تک تک جنبه‌های زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. موج این تغییرات به صنعت کسب و کار نیز رسیده و روش‌های بازاریابی مدرن را ایجاد کرده است. با توجه به رشد بی‌سابقه تکنولوژی همه روزه شاهد ایجاد تغییرات بزرگی در چشم‌اندازهای دیجیتالی کسب و کارها هستیم. از این رو بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیازمند ایجاد تغییرات بزرگی هستند. از سوی دیگر نیز با توجه به این‌که رسانه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مردم تبدیل شده‌اند. می‌توان گفت اکنون بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مهمترین ابزار بازاریابی برندها هستند. با توجه به بهبود و افزایش قابلیت‌های رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز نیازمند ایجاد تغییراتی هستند که در ادامه این مطلب به بررسی برخی از مهمترین تغییرات مورد نیاز آن در سال ۲۰۱۷ می‌پردازیم.
مهمترین تغییرات مورد نیاز در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
افزودن ویدئوی زنده به پست‌های رسانه‌های اجتماعی
اهمیت بازاریابی ویدیویی در عصر حاضر دیگر بر کسی پوشیده نیست. زیرا مخاطبان عاشق محتوای ویدئویی هستند. همین امر نیز باعث شده است که رسانه‌های اجتماعی قابلیت به اشتراک‌گذاری ویدئوی پلت‌فرم خود را روز به روز بهبود بخشند. اما تاثیرگذاری ویدئوی زنده چندین برابر محتوای ویدئویی خواهد بود. زیرا این امکان فراهم می‌شود که صاحبان کسب و کار به صورت زنده به معرفی محصول و خدمات خود بپردازند. از سوی دیگر نیز با توجه به اصالت طلبی مردم به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی زنده و واقعی که ویرایشی بر روی آن انجام نگرفته باشد. ذهنیت مثبتی نسبت به نام تجاری در مخاطب ایجاد کرده و سبب جذب مشتری وفادار می‌شود. بنابراین افزودن محتوای ویدئویی زنده به استراتژی شبکه‌های اجتماعی اولین و مهمترین تغییری است که برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به آن نیاز دارید.
استفاده از محتوای پرداختی
اگر از آن دسته از کسب و کارهایی هستید که محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را منتشر می‌کنید و امیدوارید که تاثیر زیادی بر روی مخاطبان شما بگذارد سخت در اشتباه هستید. زیرا الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی امروزه تغییرات زیادی کرده است. استفاده سایر برندها از محتوا و تبلیغات پرداختی نیز شانس دیده شدن پست‌های شما را رفته رفته کاهش می‌دهد. از سوی دیگر نیز همانگونه که می‌دانید در دو سال اخیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط مردم تقریبا دو برابر شده است. بنابراین شانس دیده شدن محتوای یک برند بدون استفاده از الگوریتم‌های پرداختی به شدت کاهش می‌یابد. در حالی که استفاده از محتوای پرداختی امکان برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و تعامل با آن‌ها را دو برابر می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که استفاده از محتوا و تبلیغات پرداختی دومین تغییر در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برندها است.
استفاده از محتوای تعاملی
می‎‌توان گفت که تمام بازاریابان موفق از اهمیت تولید محتوای تعاملی در استراتژی بازاریابی خود آگاهند. زیرا محتوای تعاملی سبب جلب توجه و دقت مخاطب به سمت برند مورد نظر می‌شود. تعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد. بنابراین برندها باید تمام خلاقیت خود را در تولید محتوای تعاملی به کار گیرند تا مخاطبان به توصیه برند آن‌ها به دوستان خود بپردازند. زیرا امروزه دیگر کلیک کردن بر روی پست‌ها و چند سوال و جواب ساده کافی نیست. بلکه برندها نیاز دارند تا به نوعی تعامل ذاتی با مخاطبان خود برسند.


بازاریابی شبکه‌های اجتماعیتعامل مخاطب با برند در رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، پرسش و پاسخ، نظر سنجی و … سبب می‌شود تا نام برند در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد.

استفاده از چت‌بات‌ها برای ارتباط با مشتری
مطمئنا در عصر ارتباطات کمتر کسی پیدا می‌شود که روزانه ساعت‌ها از وقت خود را صرف سوال و جواب‌های ساده بکند. بنابراین استفاده از چت‌بات‌ها گزینه مناسبی برای ارتباط با مشتری هستند. در حقیقت در این مرحله از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هوش مصنوعی نیز وارد عمل می‌شود تا ارائه‌ی خدمات به مشتریان را بهبود بخشد. در میان چت‌بات‌ها ربات تلگرام، مسنجر فیس‌بوک و واتس‌اپ از معروف‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند که در حال حاضر توسط برندها مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه برندهایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند مایلند که با افزودن برنامه‌های پیام‌رسان به استراتژی بازاریابی خود امکان تعامل با مشتری و ارائه پیشنهاد ویژه به آن‌ها را افزایش دهند.
استفاده از طرفداری کارمندان
کارمندان و کارکنان یک برند می‌توانند یکی از مهمترین تاثیرگذاران در رسانه‌های اجتماعی باشند و به بهبود بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آن کمک کنند. زیرا مردم معمولا اعتماد بیشتری به توصیه‌ی محصولات از طرف اکانت‌های شخصی دارند. بنابراین کارمندان شما می‌توانند بهترین اعتبار برای برند شما بوده و  تاثیر به سزایی بر روی اعتمادسازی در مشتریان بگذارند.
برچسب ها: ارتباط با مشتری, استراتژی بازاریابی, استراتژی شبکه های اجتماعی, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی شبکه های اجتماعی, بازاریابی شبکه‌های اجتماعی, تعامل با مشتری, جذب مشتری, جذب مشتری وفادار, ربات تلگرام, شبکه های اجتماعی, محتوای تعاملی, محتوای ویدئویی, محتوای ویدیویی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/782/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تریلری جذاب از زمان عرضه Assassin’s Creed Mirage منتشر شد

قاب شیشه‌ای گلکسی S23 FE سامسونگ در ویدئویی تایید شد

نسل جدید عینک هوشمند متا ری-بن معرفی شد

رونمایی از مسیری تازه در تریلر بازی Forza Motorsport

تاریخ انتشار بسته الحاقی High on Life: High on Knife مشخص شد

این کامپیوتر در کف دست شما جا می‌شود!

3 فضانورد روی زمین فرود آمدند

سرویس رایگان Meta AI رونمایی شد؛ تبدیل متن به عکس و وب‌گردی با بینگ

آیفون 15 و 15 پلاس تست مقاومت را با موفقیت پشت سرگذاشتند

هوش مصنوعی به اینستاگرام اضافه می‌شود

سرویس پادکست گوگل سال آینده تعطیل می‌شود

نسخه بازطراحی‌شده واتساپ با ظاهر مدرن‌ در راه است

آب موجود در ماه شاید برای همه ماموریت‌های آینده کافی نباشد

نسخه وب رایگان فتوشاپ از دسترس خارج می‌شود

داده‌های اینترنت در اختیار ChatGPT قرار گرفت!

10 خودروی مهمی که زمانی در ایران مونتاژ می‌شدند

کهکشان راه شیری در امواج گرانشی چگونه به نظر می‌رسد؟

عینک جدید متا، هوش مصنوعی دارد و ویدیو ضبط می‌کند!

آخرین ابرماه سال 2023 را از دست ندهید

چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT حالا به اینترنت دسترسی دارد

تاریخ عرضه بازی Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 روی استیم مشخص شد

بازی/ Crisis Action: 7th Anniversary؛ هیجان این تیراندازی را تجربه کنید

ربات‌ها به زودی مثل حشرات خواهند دید

اگر این آتشفشان فوران کند؛ نسل پستانداران منقرض می‌شود!

طراحی Redmi 13C را پیش از معرفی رسمی ببینید

جزئیاتی از حرکت خودران یک مریخ نورد در سخت‌ترین مسیر‌ها

بازی Alan Wake 2 دارای حالت Performance خواهد بود

دوربین شیائومی 14 پرو چیزی کم از دوربین‌های DSLR نخواهد داشت!

لیست تروفی‌های Marvel’s Spider-Man 2 منتشر شد

بازی/ Best Fiends - Match 3 Games؛ حشرات زندانی را نجات دهید

یونیتی از تصمیم جنجالی خود تا حدودی عقب‌نشینی کرد

غارت فروشگاه‌های اپل در فیلادلفیای آمریکا

مشتری و جو زمین

بازی/ Slap Kings؛ از مسابقات سیلی‌زنی جا نمانید

از ChatGPT به‌عنوان مربی باشگاه استفاده کنید!

کهکشان مارپیچی را ببینید

ChatGPT اکنون می‌تواند ببیند و بشنود و حرف بزند!

خودنمایی رنگ مشکی مات در تصویر فاش‌شده از پیکسل 8 پرو

تایم لپس بسیار زیبا از تشکیل ابرهای کومولونیمبوس

ناتینگ از هدفون، ساعت و شارژر جدید رونمایی کرد

مهارت ربات تسلا در انجام حرکات یوگا

گوگل 25 ساله شد!

خبری بد برای طرفداران مجموعه بازی‌های فیفا

جزئیات داستانی Far Cry 7 فاش شد

مدیر سابق اپل «دستگاهی سخت‌افزاری برای عصر هوش مصنوعی» می‌سازد

یک روش جدید و عجیب برای رفتن به فضا

افتتاح هتل با استاندارد جهانی در کیش

تصویر روز ناسا؛ IC 4592، سحابی بازتابی سر اسب آبی‌رنگ

در روزهای آینده شبکه اینترنت کشور ناپایدار خواهد شد!

منتظر نسخه ارزان‌قیمت هدست اپل ویژن پرو نباشید!