سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

بازاریابی پیامکی (اس ام اس مارکتینگ) چیست و چه مزایایی دارد؟ بازاريابي

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - بازاریابی پیام متنی یا بازاریابی پیامکی عملی است که طی آن تخفیفات، پشنهادات ویژه، اطلاعیه ها، مهم ترین رویدادهای جاری و بسیاری از اطلاعات دیگر از طریق پیامک به مشتریان ارسال می شود. در واقع بازاریابی پیامکی راهی سریع، آسان و مستقیم برای ارتباط با مشتریان است. امروزه استفاده از پیام های تبلیغاتی به منظور جذب مشتری یکی از روش های معمول بازاریابی است که از آن با نام بازاریابی پیامکی یاد می شود. بازاریابی پیامکی یکی از انواع مختلف بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ است که در حال حاضر به یکی از روش های محبوب برای بازاریابی تبدیل شده است.

سیاست و بازاریابی


یکی از دلایلی که استفاده از این نوع بازاریابی به یکی از روش های محبوب تبدیل شده است این است که افراد حداقل یک تلفن همراه را دارا می باشند. وابستگی افراد به تلفن های همراه خود به اندازه ای است که همه آنها زمان زیادی را در گوشی های خود سپری می کنند و حتی نمی توانند یک لحظه از آن جدا شوند. طبق تحقیقات انجام شده نیز مشخص شده است که همین امر سبب می شود که 90 درصد از پیامک های دریافتی در کمتر از 5 دقیقه خوانده می شوند. اگر شما اندکی تامل کرده و به نتیجه تحقیقات فکر کنید، می توانید قدرت بسیار زیاد بازاریابی پیامکی را درک نمایید.
مسئله ای که باید در هنگام اقدام برای استفاده از قابلیت های بازاریابی پیامکی در نظر گرفته شود این است که شما باید مجوزهای معمول آن را دریافت نمایید. پس از آن نیز با استفاده از اطلاعاتی که موجود باشد می توانید پیامک های خود را به صورت هدفمند برای افرادی که به خدمات شما نیاز دارند ارسال نمایید. این هم سبب می شود که در به شکلی هدف دار و با کمترین هزینه، با بیشتر تعداد مخاطبین خود ارتباط مستقیم داشته باشید.
مزایای بازاریابی پیامکی (اس ام اس مارکتینگ)

سیاست و بازاریابی


بازاریابی پیامکی دارایی بیشترین نرخ تعامل است
در مقایسه با تمامی روش های بازاریابی دیجیتال، ارسال پیامک برای مخاطبین هدف از بالاترین میزان تعامل برخوردار است. چرا که همانطور که گفته شد مخاطبین در سریع ترین حالت ممکن یعنی 3 تا 5 دقیقه بعد از دریافت، متن ارسال شده را مطالعه می نمایند. این در حالی است که در زمینه بازاریابی از طریق ایمیل گاهی ممکن است روزها طول بکشد و ایمیل ارسال شده مطالعه نشود.
مسئله مهم دیگری که باعث افزایش نرخ تعامل بازاریابی پیامکی شده است این است که افراد می توانند بدون نیاز به اینترنت پیام خود را ارسال و دریافت نمایند. پیام کوتاه ابزاری ارتباطی قدرتمندی است که بیشترین دسترسی ممکن را در سرتاسر جهان در اختیار دارد.
پلتفرم آن قابل ردیابی است
اکثریت خدمات بازاریابی پیامکی و پیام های چند رسانه ای پلتفرمی قابل ردیابی دارند. همانند دیگر روش های بازاریابی دیجیتال، در این روش نیز شما امکان مدیریت کمپین پیامکی خود را خواهید داشت. بسیاری از این سرویس ها در یک بستر مبتنی بر وب فعالیت می کنند و شما می توانید به راحتی و از پشت سیستم خود در خانه کمپین خود را مدیریت نمایید. برای مثال می توانید انتخاب کنید که ارسال پیامک به صورت منطقه ای صورت بگیرد یا برای شماره های مشخصی این ارسال صورت گیرد.
استفاده از محتوا تعاملی
بازاریابی پیامکی یا MMS این امکان را برای مخاطبین شما فراهم می کند که با فشار دادن دکمه پاسخ در سریع ترین حالت ممکن بازخورد خود ر برای شما ارسال نمایند. همچنین شما می توانید لینک سایت یا اطلاعات تماستان را در پیام کوتاه خود قرار دهید و آنها را به سمت سایت خود هدایت کنید. به این ترتیب آنها می توانند در سریع ترین حالت ممکن با نام تجاریی شما ارتباط برقرار کنند.
تحویل فوری پیام
یکی دیگر از مزیت های مهم بازاریابی پیامکی یا MMS تحویل سریع و بدون وقفه آن است. زمانی که شما دکمه ارسال را می فشارید، پیام شما طی تنها چند ثانیه کوتاه تحویل داده می شود. شما می توانید یک کمپین بازاریابی برای ارسال پیامک متنی تنظیم کنید و تنها در عرض چند دقیقه صدها کلیک یا بازخورد از کاربران دریافت نمایید.
امکان داشتن لحن صمیمانه در پیام ها
یکی از مزیت های بازاریابی پیامکی داشتن فرصتی برای داشتن لحنی صمیمانه در پیام های خود است. به عنوان مثال شما می توانید مخاطبین خود را به حالت دوم شخص مفرد خطاب قرار دهید. همین امر سبب می شود که مخاطبین احساس بهتری را داشته و جذب شوند.
چگونه از بازاریابی پیامکی بهره ببریم؟

سیاست و بازاریابی


یک کلمه کلیدی برای خودتان انتخاب نمایید
در اولین گام شما باید کلمه کلیدی مناسب و مورد نیاز کسب و کار خود را انتخاب نمایید. کلمه ای که به کسب و کار یا شرکت شما اختصاص دارد و نوع فعالیت و خدمات شما را به خوبی نشان می دهد. محتوایی که شما برای مخاطبین خود ارسال می کنید باید این کلمه کلیدی را به شکلی مناسب درون خود جای داده باشد. انتخاب این کلمه کلیدی و محتوایی که قرار است آن را دربر بگیرد بسیار مهم و نوع آن نقش تعیین کننده ای در موفقیت آمیز بودن آن دارد. به همین دلیل بهتر است که زمانی را به انتخاب کلمه کلیدی و متنی که قصد ارسال آن را دارید اختصاص دهید. با فکر و تامل بهترین متنی که می تواند بیشترین سود را از طریق ارسال پیام کوتاه به دست آورید.
لیست مخاطبین خود را گسترش دهید
انتخاب مخاطبین هدف نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما باید بتوانید افرادی که می توانند مشتری خدمت یا محصول شما شوند را پیدا کرده و پیام متنی خود را برای آنها ارسال نمایید. انتخاب این افراد می تواند بر اساس سن، جنسیت، منطقه، شماره تلفن، شغل و حالت های بسیاری دیگری صورت گیرد. انتخاب آن به شما و کسب و کاری که قصد بازاریابی برای آن را دارید، بستگی دارد. پس روی این موضوع نیز فکر کرده و با نهایت دقت بهترین دسته مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
شرکت ارائه دهنده سرویس مناسب خود را انتخاب کنید
در حال حاضر شرکت های بسیاری هستند که در زمینه بازاریابی پیامکی و ارسال پیام متنی به شکل انبوه فعال می کنند. شما می توانید با کمی تحقیق و جستجو تعداد بسیاری از این شرکت ها را پیدا نمایید. اما انتخاب یکی از این شرکت ها و سرویس هایی که ارائه می دهند، کار خود را آغاز نمایید. برای انتخاب لازم است که تمامی امکاناتی که در یک سرویس در اختیارتان قرار می گیرد را به شکلی دقیق بررسی نمایید. سپس موردی که با نیازها و هدف های شما بیشترین همخوانی را دارند، انتخاب نمایید.
پیام خود را ارسال نمایید

سیاست و بازاریابی


بعد از پشت سر گذاشتن مراحل قبل، زمان آن می رسد که پیام خود را به محاطبین ارسال کرده و بازاریابی پیامکی خود را آغاز نمایید. مطمئنا بعد از شروع کار بازخورد مستقیم و کلیک های بسیاری را دریافت خواهید کرد. مدیریت درست آنها و پاسخگویی مناسب به آنها را به هیچ عنوان فراموش نکنید. نشان دهید که برای آنها ارزش و احترام قائل هستید و با رفتاری مناسب و ارائه خدمت یا محصولی ایده آل آنها را مشتریان دائمی خود تبدیل کنید.
نیاز به استفاده از بازاریابی دیجیتال در جهان امروز بسیار احساس می شود. شرکت های بزرگ و موفق فعلی این نیاز را درک کرده اند و از آن به شکلی مناسب در راستای موفقیت خود استفاده می کنند. استارتاپ ها و شرکت های رو به رشد نیز در تلاش هستند که از بازاریابی دیجیتال برای بهبود شرایط کسب و کار خود و رشد مناسب بهره ببرند. بازاریابی پیامکی یکی از بهترین روش های موجود است که به دلیل سرعت، آسانی و دقت بالایی که دارد به یکی از انتخاب های اصلی افراد فعال تبدیل شده است.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/120353/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«مراقبت ناماسته» روشی برای بهبود زندگی بیماران آلزایمر

کامپیوتر گیمینگ جدید اچ‌پی با 32 گیگابایت رم و گرافیک پرقدرت معرفی شد

جالب‌ترین سیاره‌های فراخورشیدی کشف‌شده در سال 2025

نمایشگر هوشمند شیائومی با طراحی جذاب و قیمت منطقی رونمایی شد

تریلر زمان عرضه همکاری Minecraft و Stranger Things

جهش اقتصاد گزارش می دهد ؛ توانمندسازی نمایندگان، محور راهبرد بیمه دی برای ارتقای کیفیت و افزایش سهم بازار

جهش اقتصاد گزارش می دهد ؛ شتاب و اعتماد؛ روایت تازه از مسیر بیمه دی

مدیرعامل بیمه دی در مراسم تجلیل از 4 مدال آور المپیاد هوش مصنوعی 2025 مطرح کرد؛ بیمه دی به طور کامل هوشمند سازی می شود/استفاده از نخبگان و المپیادی ها در دستور کار بیمه دی است

مدیرعامل بیمه دی: بیمه، ابزار راهبردی کاهش ریسک و جهش صادرات در شرایط تحریم است

اقتصاد تهران گزارش می دهد/ سود پایدار بیمه دی به مدد شبکه فروش؛ واقعیتی انکارناپذیر از تلاشی خستگی ناپذیر

کشف دانشمندان ژاپنی: باکتری روده قورباغه سلول‌های سرطانی را نابود می‌کند

فروپاشی یک باور قدیمی در مورد پشه‌ها

تئوری جدید: جهان ما شاید آینه‌ای از یک پادجهان پیش از مهبانگ باشد

عبداللهی: بیمه دی در مسیر صعودی صنعت بیمه؛ تثبیت رتبه نخست غیردولتی‌ها با تحول دیجیتال، خرده‌فروشی و توانگری سطح یک / رونمایی از جشنواره فروش «دی تا دی»

تریلر جدیدی از بازی NTE منتشر شد؛ GTA انیمه‌ای در ژاپن

عکس روز ناسا از ماژول قمری ماموریت «آپولو 17»

دستاورد بزرگ سامسونگ؛ تراشه موبایلی اگزینوس 2600 گرافیک کاملا اختصاصی خواهد داشت

نویسنده Silent Hill f از راز نام‌گذاری شخصیت اصلی بازی پرده‌ برداشت

کامران به متین مزدا داد؛ برنده بازی کس دیگری بود

قیمت گوشی موردانتظار ریلمی 16 پرو پلاس لو رفت

گوشی گلکسی M سامسونگ دارید؟ آپدیت One UI 8.5 نزدیک است

باتری گلکسی A07 بسیار بزرگ‌تر از نسل قبل است

اولین تصاویر واقعی از وان‌پلاس توربو، گوشی مورد انتظار چینی

این گوشی شیائومی، مثل دوربین‌های عکاسی زوم می‌کند!

اگر دیابت دارید کنار پنجره بنشینید

تب هوش مصنوعی، دانشگاه‌های انگلیس را فرا گرفت

ال‌جی با رونمایی مانیتور فوق‌پیشرفته 5K، نگاه‌ها را خیره کرد

این گوشی چینی به‌طرز غیر قابل باوری شبیه آیفون 17 پرو است

اندروید در کالبد آیفون 17 پرو؛ گوشی‌های سری آنر وین معرفی شدند

عکس روز ناسا از یک مهمان میان‌ستاره‌ای

سلامت مغز با عملکرد کلیه‌ها مرتبط است

حال و هوای کریسمس در ایستگاه فضایی بین‌المللی

هوش مصنوعی، طراح جدید نانوذرات دارویی

رفتارهای خودآسیب‌رسان نوجوانان؛ نقش خانواده و اعتیاد به اینترنت

شیائومی بادز 6 رونمایی شد؛ هندزفری ارزشمند با شارژدهی طولانی

مودم جدید سامسونگ برای گلکسی S26، عملکرد بهتری در ارتباطات ماهواره‌ای دارد

وقتی دشمن فرشته نجات می‌شود؛ چرا کرگدن‌ها به پرندگان خون‌خوار سواری می‌دهند؟

آیکو Z11 توربو به‌نمایش درآمد؛ گوشی قدرتمند با دوربین 200 مگاپیکسلی

مانیتورهای جدید ویوسونیک با پنل پیشرفته سامسونگ معرفی شدند

این گوشی‌ها و تبلت‌های شیائومی همین هفته به HyperOS 3 آپدیت می‌شوند

ساعت هوشمند جدید لنوو با 27 ساعت شارژدهی رونمایی شد

انقلاب در مقیاس میکرو: کوچکترین ربات مستقل دنیا به اندازه دو تار مو عرض دارد

مدل جدید دسته پلی استیشن 5 با قیمت بالاتر و شارژدهی بیشتر معرفی شد

بدبوترین چیز در جهان چیست؟

چگونه می‌توان با دنباله‌داری ملاقات کرد که هنوز کشف نشده است؟

تک‌شاخ، خز روباه و درخت کریسمس در آسمان!

نقش «معماری بیمارستان» در بهبود فرایند درمان بیماران

ارتش ربات‌های انسان‌نما تنها با «یک کلمه» هک می‌شود!

ماوس گیمینگ جدید لاجیتک با سنسور دقیق و طراحی ارگونومیک معرفی شد

آپدیت جدید فیرفون 4، گوشی را فریز می‌کند