سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

بازاریابی پیامکی (اس ام اس مارکتینگ) چیست و چه مزایایی دارد؟ بازاريابي

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - بازاریابی پیام متنی یا بازاریابی پیامکی عملی است که طی آن تخفیفات، پشنهادات ویژه، اطلاعیه ها، مهم ترین رویدادهای جاری و بسیاری از اطلاعات دیگر از طریق پیامک به مشتریان ارسال می شود. در واقع بازاریابی پیامکی راهی سریع، آسان و مستقیم برای ارتباط با مشتریان است. امروزه استفاده از پیام های تبلیغاتی به منظور جذب مشتری یکی از روش های معمول بازاریابی است که از آن با نام بازاریابی پیامکی یاد می شود. بازاریابی پیامکی یکی از انواع مختلف بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ است که در حال حاضر به یکی از روش های محبوب برای بازاریابی تبدیل شده است.

سیاست و بازاریابی


یکی از دلایلی که استفاده از این نوع بازاریابی به یکی از روش های محبوب تبدیل شده است این است که افراد حداقل یک تلفن همراه را دارا می باشند. وابستگی افراد به تلفن های همراه خود به اندازه ای است که همه آنها زمان زیادی را در گوشی های خود سپری می کنند و حتی نمی توانند یک لحظه از آن جدا شوند. طبق تحقیقات انجام شده نیز مشخص شده است که همین امر سبب می شود که 90 درصد از پیامک های دریافتی در کمتر از 5 دقیقه خوانده می شوند. اگر شما اندکی تامل کرده و به نتیجه تحقیقات فکر کنید، می توانید قدرت بسیار زیاد بازاریابی پیامکی را درک نمایید.
مسئله ای که باید در هنگام اقدام برای استفاده از قابلیت های بازاریابی پیامکی در نظر گرفته شود این است که شما باید مجوزهای معمول آن را دریافت نمایید. پس از آن نیز با استفاده از اطلاعاتی که موجود باشد می توانید پیامک های خود را به صورت هدفمند برای افرادی که به خدمات شما نیاز دارند ارسال نمایید. این هم سبب می شود که در به شکلی هدف دار و با کمترین هزینه، با بیشتر تعداد مخاطبین خود ارتباط مستقیم داشته باشید.
مزایای بازاریابی پیامکی (اس ام اس مارکتینگ)

سیاست و بازاریابی


بازاریابی پیامکی دارایی بیشترین نرخ تعامل است
در مقایسه با تمامی روش های بازاریابی دیجیتال، ارسال پیامک برای مخاطبین هدف از بالاترین میزان تعامل برخوردار است. چرا که همانطور که گفته شد مخاطبین در سریع ترین حالت ممکن یعنی 3 تا 5 دقیقه بعد از دریافت، متن ارسال شده را مطالعه می نمایند. این در حالی است که در زمینه بازاریابی از طریق ایمیل گاهی ممکن است روزها طول بکشد و ایمیل ارسال شده مطالعه نشود.
مسئله مهم دیگری که باعث افزایش نرخ تعامل بازاریابی پیامکی شده است این است که افراد می توانند بدون نیاز به اینترنت پیام خود را ارسال و دریافت نمایند. پیام کوتاه ابزاری ارتباطی قدرتمندی است که بیشترین دسترسی ممکن را در سرتاسر جهان در اختیار دارد.
پلتفرم آن قابل ردیابی است
اکثریت خدمات بازاریابی پیامکی و پیام های چند رسانه ای پلتفرمی قابل ردیابی دارند. همانند دیگر روش های بازاریابی دیجیتال، در این روش نیز شما امکان مدیریت کمپین پیامکی خود را خواهید داشت. بسیاری از این سرویس ها در یک بستر مبتنی بر وب فعالیت می کنند و شما می توانید به راحتی و از پشت سیستم خود در خانه کمپین خود را مدیریت نمایید. برای مثال می توانید انتخاب کنید که ارسال پیامک به صورت منطقه ای صورت بگیرد یا برای شماره های مشخصی این ارسال صورت گیرد.
استفاده از محتوا تعاملی
بازاریابی پیامکی یا MMS این امکان را برای مخاطبین شما فراهم می کند که با فشار دادن دکمه پاسخ در سریع ترین حالت ممکن بازخورد خود ر برای شما ارسال نمایند. همچنین شما می توانید لینک سایت یا اطلاعات تماستان را در پیام کوتاه خود قرار دهید و آنها را به سمت سایت خود هدایت کنید. به این ترتیب آنها می توانند در سریع ترین حالت ممکن با نام تجاریی شما ارتباط برقرار کنند.
تحویل فوری پیام
یکی دیگر از مزیت های مهم بازاریابی پیامکی یا MMS تحویل سریع و بدون وقفه آن است. زمانی که شما دکمه ارسال را می فشارید، پیام شما طی تنها چند ثانیه کوتاه تحویل داده می شود. شما می توانید یک کمپین بازاریابی برای ارسال پیامک متنی تنظیم کنید و تنها در عرض چند دقیقه صدها کلیک یا بازخورد از کاربران دریافت نمایید.
امکان داشتن لحن صمیمانه در پیام ها
یکی از مزیت های بازاریابی پیامکی داشتن فرصتی برای داشتن لحنی صمیمانه در پیام های خود است. به عنوان مثال شما می توانید مخاطبین خود را به حالت دوم شخص مفرد خطاب قرار دهید. همین امر سبب می شود که مخاطبین احساس بهتری را داشته و جذب شوند.
چگونه از بازاریابی پیامکی بهره ببریم؟

سیاست و بازاریابی


یک کلمه کلیدی برای خودتان انتخاب نمایید
در اولین گام شما باید کلمه کلیدی مناسب و مورد نیاز کسب و کار خود را انتخاب نمایید. کلمه ای که به کسب و کار یا شرکت شما اختصاص دارد و نوع فعالیت و خدمات شما را به خوبی نشان می دهد. محتوایی که شما برای مخاطبین خود ارسال می کنید باید این کلمه کلیدی را به شکلی مناسب درون خود جای داده باشد. انتخاب این کلمه کلیدی و محتوایی که قرار است آن را دربر بگیرد بسیار مهم و نوع آن نقش تعیین کننده ای در موفقیت آمیز بودن آن دارد. به همین دلیل بهتر است که زمانی را به انتخاب کلمه کلیدی و متنی که قصد ارسال آن را دارید اختصاص دهید. با فکر و تامل بهترین متنی که می تواند بیشترین سود را از طریق ارسال پیام کوتاه به دست آورید.
لیست مخاطبین خود را گسترش دهید
انتخاب مخاطبین هدف نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما باید بتوانید افرادی که می توانند مشتری خدمت یا محصول شما شوند را پیدا کرده و پیام متنی خود را برای آنها ارسال نمایید. انتخاب این افراد می تواند بر اساس سن، جنسیت، منطقه، شماره تلفن، شغل و حالت های بسیاری دیگری صورت گیرد. انتخاب آن به شما و کسب و کاری که قصد بازاریابی برای آن را دارید، بستگی دارد. پس روی این موضوع نیز فکر کرده و با نهایت دقت بهترین دسته مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
شرکت ارائه دهنده سرویس مناسب خود را انتخاب کنید
در حال حاضر شرکت های بسیاری هستند که در زمینه بازاریابی پیامکی و ارسال پیام متنی به شکل انبوه فعال می کنند. شما می توانید با کمی تحقیق و جستجو تعداد بسیاری از این شرکت ها را پیدا نمایید. اما انتخاب یکی از این شرکت ها و سرویس هایی که ارائه می دهند، کار خود را آغاز نمایید. برای انتخاب لازم است که تمامی امکاناتی که در یک سرویس در اختیارتان قرار می گیرد را به شکلی دقیق بررسی نمایید. سپس موردی که با نیازها و هدف های شما بیشترین همخوانی را دارند، انتخاب نمایید.
پیام خود را ارسال نمایید

سیاست و بازاریابی


بعد از پشت سر گذاشتن مراحل قبل، زمان آن می رسد که پیام خود را به محاطبین ارسال کرده و بازاریابی پیامکی خود را آغاز نمایید. مطمئنا بعد از شروع کار بازخورد مستقیم و کلیک های بسیاری را دریافت خواهید کرد. مدیریت درست آنها و پاسخگویی مناسب به آنها را به هیچ عنوان فراموش نکنید. نشان دهید که برای آنها ارزش و احترام قائل هستید و با رفتاری مناسب و ارائه خدمت یا محصولی ایده آل آنها را مشتریان دائمی خود تبدیل کنید.
نیاز به استفاده از بازاریابی دیجیتال در جهان امروز بسیار احساس می شود. شرکت های بزرگ و موفق فعلی این نیاز را درک کرده اند و از آن به شکلی مناسب در راستای موفقیت خود استفاده می کنند. استارتاپ ها و شرکت های رو به رشد نیز در تلاش هستند که از بازاریابی دیجیتال برای بهبود شرایط کسب و کار خود و رشد مناسب بهره ببرند. بازاریابی پیامکی یکی از بهترین روش های موجود است که به دلیل سرعت، آسانی و دقت بالایی که دارد به یکی از انتخاب های اصلی افراد فعال تبدیل شده است.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/120353/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیفون‌های ژاپن اصلاح می‌شوند؛ زور اپل به دولت نرسید

چشم‌انداز تازه درمان بیماری‌های کبدی با کمک سلول‌های بنیادی

مشخصات اگزینوس 2600 لو رفت؛ پردازنده پرقدرت سامسونگ

این چسب هر وقت بخواهید، آزاد و محکم می‌شود

قیمت آیفون تاشو اپل چقدر خواهد بود؟

سامسونگ یکی از ویژگی‌های برجسته گلکسی S9 را احیا می‌کند

مراسم The Game Awards 2025 با 171 میلیون پخش زنده رکورد زد

خرس‌های قطبی ژن‌های خود را برای سازگاری با دنیای گرم‌تر تغییر می‌دهند

کاراکتر‌های سریال Fallout وارد Call of Duty Black Ops 7 خواهند شد

آمازون با سطل‌ زباله هوشمند به جنگ دورریز غذا می‌رود

بازی‌های بعدی Silent Hill ممکن است در هر نقطه‌ای از جهان روایت شوند

سال 2025، جلوه‌ای از قدرت و تاب‌آوری جهان علم

مانیتور M10 Ultra با پنل مینی ال‌ای‌دی و روشنایی مناسب معرفی شد

ماهواره‌های «گالیله» راهی فضا شدند

ای‌ام‌دی مدل کم‌مصرف‌تر کارت گرافیک RX 9060 XT را عرضه کرد

عکس روز ناسا از روح کیهانی!

تصاویر اولین گوشی سری «سیگنچر» موتورولا لو رفت

پوکو F8 اولترا با قیمت باورنکردنی به ایران رسید

تبدیل پر مرغ به پارچه نفیس کشمیر

تحول در درمان بیماری‌های صعب العلاج با کمک مهندسی بافت

بازی‌سازان آمریکایی 5 سال است که موفق به دریافت جایزه بهترین بازی سال نشده‌اند

عصب‌کشی درد دارد اما سپر قلب‌تان است!

اپل روی «حداقل 8 آیفون جدید» کار می‌کند

اپل کامپیوتر همه‌کاره قدرتمندی با پردازنده M5 Max می‌سازد

دو متهم اصلی و نامدار قطع درآمد هزاران جوان ایرانی

جیمز وب اولین شواهد از دایناسورهای کیهانی را کشف کرد

ماد جنجالی بازی کانتر استرایک سرانجام از دسترس خارج شد

آلبوم تصاویر بارش شهابی جوزایی 2025

از بسته الحاقی بازی Hollow Knight: Silksong رونمایی شد؛ عرضه در سال 2026

فضانوردان چینی ایستگاه فضایی تیان‌گونگ را دربرابر زباله‌های فضایی زره‌پوش کردند

آلبوم تصاویر فضایی روزهای گذشته به انتخاب آژانس فضایی اروپا

کشف ذخایر طلای اعماق زمین با ایزوتوپ هلیوم

بحران کمبود هلیوم؛ آیا آینده دومین عنصر فراوان کیهان در اعماق زمین نهفته است؟

10 ماهواره گران قیمت که در حال حاضر در مدار قرار دارند

کشف آثار جزرومد در مریخ؛ آیا سیاره سرخ زمانی قمری غول‌پیکر داشته است؟

تردمیل علیه تومور؛ سرانجام می‌دانیم ورزش چگونه خطر سرطان را کاهش می‌دهد

قیمت تبلت‌های شیائومی به‌طور ناگهانی 20 درصد رشد کرد

گلکسی واچ 4 سامسونگ آخرین آپدیت بزرگ خود را دریافت کرد

به دنبال معرفی لیان در Resident Evil Requiem، محبوبیت این بازی افزایش یافته است

گوشی‌های میان‌رده نسل جدید به این 2 پردازنده مجهز می‌شوند

شیائومی با گوشی‌های سری 20 سراغ رقابت با آیفون 2027 می‌رود

استرالیایی‌ها باید فورا گوشی آیفون‌ 12 را آپدیت کنند؛ چرا؟

گوشی S50 پرو مینی رونمایی شد؛ پرچمدار جمع‌و‌جور ویوو با تراشه قدرتمند

منوی غذایی ویژه پشت میز‌نشین‌ها

5 سال از عرضه ایرپاد مکس گذشت؛ هدفون پرچمدار اپل

مقابله با بیماری پسوریازیس به کمک «زالو درمانی»

گوشی ارزشمند آنر پلی 60A با نمایشگر 90 هرتز معرفی شد

ببینید | لاوروف: ایران هرگز برجام را نقض نکرد

هوش مصنوعی گراک باز هم اطلاعات غلط منتشر کرد

متاسفم که از فردوسی‌پور به خیابانی رسیدیم!