سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

بازاریابی پیامکی (اس ام اس مارکتینگ) چیست و چه مزایایی دارد؟ بازاريابي

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - بازاریابی پیام متنی یا بازاریابی پیامکی عملی است که طی آن تخفیفات، پشنهادات ویژه، اطلاعیه ها، مهم ترین رویدادهای جاری و بسیاری از اطلاعات دیگر از طریق پیامک به مشتریان ارسال می شود. در واقع بازاریابی پیامکی راهی سریع، آسان و مستقیم برای ارتباط با مشتریان است. امروزه استفاده از پیام های تبلیغاتی به منظور جذب مشتری یکی از روش های معمول بازاریابی است که از آن با نام بازاریابی پیامکی یاد می شود. بازاریابی پیامکی یکی از انواع مختلف بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ است که در حال حاضر به یکی از روش های محبوب برای بازاریابی تبدیل شده است.

سیاست و بازاریابی


یکی از دلایلی که استفاده از این نوع بازاریابی به یکی از روش های محبوب تبدیل شده است این است که افراد حداقل یک تلفن همراه را دارا می باشند. وابستگی افراد به تلفن های همراه خود به اندازه ای است که همه آنها زمان زیادی را در گوشی های خود سپری می کنند و حتی نمی توانند یک لحظه از آن جدا شوند. طبق تحقیقات انجام شده نیز مشخص شده است که همین امر سبب می شود که 90 درصد از پیامک های دریافتی در کمتر از 5 دقیقه خوانده می شوند. اگر شما اندکی تامل کرده و به نتیجه تحقیقات فکر کنید، می توانید قدرت بسیار زیاد بازاریابی پیامکی را درک نمایید.
مسئله ای که باید در هنگام اقدام برای استفاده از قابلیت های بازاریابی پیامکی در نظر گرفته شود این است که شما باید مجوزهای معمول آن را دریافت نمایید. پس از آن نیز با استفاده از اطلاعاتی که موجود باشد می توانید پیامک های خود را به صورت هدفمند برای افرادی که به خدمات شما نیاز دارند ارسال نمایید. این هم سبب می شود که در به شکلی هدف دار و با کمترین هزینه، با بیشتر تعداد مخاطبین خود ارتباط مستقیم داشته باشید.
مزایای بازاریابی پیامکی (اس ام اس مارکتینگ)

سیاست و بازاریابی


بازاریابی پیامکی دارایی بیشترین نرخ تعامل است
در مقایسه با تمامی روش های بازاریابی دیجیتال، ارسال پیامک برای مخاطبین هدف از بالاترین میزان تعامل برخوردار است. چرا که همانطور که گفته شد مخاطبین در سریع ترین حالت ممکن یعنی 3 تا 5 دقیقه بعد از دریافت، متن ارسال شده را مطالعه می نمایند. این در حالی است که در زمینه بازاریابی از طریق ایمیل گاهی ممکن است روزها طول بکشد و ایمیل ارسال شده مطالعه نشود.
مسئله مهم دیگری که باعث افزایش نرخ تعامل بازاریابی پیامکی شده است این است که افراد می توانند بدون نیاز به اینترنت پیام خود را ارسال و دریافت نمایند. پیام کوتاه ابزاری ارتباطی قدرتمندی است که بیشترین دسترسی ممکن را در سرتاسر جهان در اختیار دارد.
پلتفرم آن قابل ردیابی است
اکثریت خدمات بازاریابی پیامکی و پیام های چند رسانه ای پلتفرمی قابل ردیابی دارند. همانند دیگر روش های بازاریابی دیجیتال، در این روش نیز شما امکان مدیریت کمپین پیامکی خود را خواهید داشت. بسیاری از این سرویس ها در یک بستر مبتنی بر وب فعالیت می کنند و شما می توانید به راحتی و از پشت سیستم خود در خانه کمپین خود را مدیریت نمایید. برای مثال می توانید انتخاب کنید که ارسال پیامک به صورت منطقه ای صورت بگیرد یا برای شماره های مشخصی این ارسال صورت گیرد.
استفاده از محتوا تعاملی
بازاریابی پیامکی یا MMS این امکان را برای مخاطبین شما فراهم می کند که با فشار دادن دکمه پاسخ در سریع ترین حالت ممکن بازخورد خود ر برای شما ارسال نمایند. همچنین شما می توانید لینک سایت یا اطلاعات تماستان را در پیام کوتاه خود قرار دهید و آنها را به سمت سایت خود هدایت کنید. به این ترتیب آنها می توانند در سریع ترین حالت ممکن با نام تجاریی شما ارتباط برقرار کنند.
تحویل فوری پیام
یکی دیگر از مزیت های مهم بازاریابی پیامکی یا MMS تحویل سریع و بدون وقفه آن است. زمانی که شما دکمه ارسال را می فشارید، پیام شما طی تنها چند ثانیه کوتاه تحویل داده می شود. شما می توانید یک کمپین بازاریابی برای ارسال پیامک متنی تنظیم کنید و تنها در عرض چند دقیقه صدها کلیک یا بازخورد از کاربران دریافت نمایید.
امکان داشتن لحن صمیمانه در پیام ها
یکی از مزیت های بازاریابی پیامکی داشتن فرصتی برای داشتن لحنی صمیمانه در پیام های خود است. به عنوان مثال شما می توانید مخاطبین خود را به حالت دوم شخص مفرد خطاب قرار دهید. همین امر سبب می شود که مخاطبین احساس بهتری را داشته و جذب شوند.
چگونه از بازاریابی پیامکی بهره ببریم؟

سیاست و بازاریابی


یک کلمه کلیدی برای خودتان انتخاب نمایید
در اولین گام شما باید کلمه کلیدی مناسب و مورد نیاز کسب و کار خود را انتخاب نمایید. کلمه ای که به کسب و کار یا شرکت شما اختصاص دارد و نوع فعالیت و خدمات شما را به خوبی نشان می دهد. محتوایی که شما برای مخاطبین خود ارسال می کنید باید این کلمه کلیدی را به شکلی مناسب درون خود جای داده باشد. انتخاب این کلمه کلیدی و محتوایی که قرار است آن را دربر بگیرد بسیار مهم و نوع آن نقش تعیین کننده ای در موفقیت آمیز بودن آن دارد. به همین دلیل بهتر است که زمانی را به انتخاب کلمه کلیدی و متنی که قصد ارسال آن را دارید اختصاص دهید. با فکر و تامل بهترین متنی که می تواند بیشترین سود را از طریق ارسال پیام کوتاه به دست آورید.
لیست مخاطبین خود را گسترش دهید
انتخاب مخاطبین هدف نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما باید بتوانید افرادی که می توانند مشتری خدمت یا محصول شما شوند را پیدا کرده و پیام متنی خود را برای آنها ارسال نمایید. انتخاب این افراد می تواند بر اساس سن، جنسیت، منطقه، شماره تلفن، شغل و حالت های بسیاری دیگری صورت گیرد. انتخاب آن به شما و کسب و کاری که قصد بازاریابی برای آن را دارید، بستگی دارد. پس روی این موضوع نیز فکر کرده و با نهایت دقت بهترین دسته مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
شرکت ارائه دهنده سرویس مناسب خود را انتخاب کنید
در حال حاضر شرکت های بسیاری هستند که در زمینه بازاریابی پیامکی و ارسال پیام متنی به شکل انبوه فعال می کنند. شما می توانید با کمی تحقیق و جستجو تعداد بسیاری از این شرکت ها را پیدا نمایید. اما انتخاب یکی از این شرکت ها و سرویس هایی که ارائه می دهند، کار خود را آغاز نمایید. برای انتخاب لازم است که تمامی امکاناتی که در یک سرویس در اختیارتان قرار می گیرد را به شکلی دقیق بررسی نمایید. سپس موردی که با نیازها و هدف های شما بیشترین همخوانی را دارند، انتخاب نمایید.
پیام خود را ارسال نمایید

سیاست و بازاریابی


بعد از پشت سر گذاشتن مراحل قبل، زمان آن می رسد که پیام خود را به محاطبین ارسال کرده و بازاریابی پیامکی خود را آغاز نمایید. مطمئنا بعد از شروع کار بازخورد مستقیم و کلیک های بسیاری را دریافت خواهید کرد. مدیریت درست آنها و پاسخگویی مناسب به آنها را به هیچ عنوان فراموش نکنید. نشان دهید که برای آنها ارزش و احترام قائل هستید و با رفتاری مناسب و ارائه خدمت یا محصولی ایده آل آنها را مشتریان دائمی خود تبدیل کنید.
نیاز به استفاده از بازاریابی دیجیتال در جهان امروز بسیار احساس می شود. شرکت های بزرگ و موفق فعلی این نیاز را درک کرده اند و از آن به شکلی مناسب در راستای موفقیت خود استفاده می کنند. استارتاپ ها و شرکت های رو به رشد نیز در تلاش هستند که از بازاریابی دیجیتال برای بهبود شرایط کسب و کار خود و رشد مناسب بهره ببرند. بازاریابی پیامکی یکی از بهترین روش های موجود است که به دلیل سرعت، آسانی و دقت بالایی که دارد به یکی از انتخاب های اصلی افراد فعال تبدیل شده است.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/120353/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ظاهراً بازی Call of Duty: Black Ops 7 شروع ضعیفی در استیم داشته است

عکس مدارگرد «مارس اکسپرس» از پیامدهای عصر یخبندان در مریخ

بازی Ghost of Yotei سریع‌ترین فروش میان بازی‌های سونی از زمان Spider-Man 2 ثبت کرد

نقش شگفت‌انگیز سلول‌های ایمنی در شکل‌گیری اضطراب

فضانوردان چین از ترس زباله‌های فضایی با یک فضاپیمای دیگر عازم زمین شدند

نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 7 منتشر شدند

شگفتی قهوه: نوشیدن روزانه یک فنجان قلب شما را از تهدیدی خاموش محافظت می‌کند

نام گوشی سه‌تکه سامسونگ نهایی شد؛ افشای مشخصات گلکسی زد ترای‌فولد

«چت‌جی‌پی‌تی» 10 برابر بیشتر از «خیر»، «بله» می‌گوید

لپ‌تاپ‌های اپل با روشی خلاقانه، نمایشگر را به رینگ‌لایت تبدیل می‌کنند!

موشک «اطلس 5» یک ماهواره مخابراتی را به مدار زمین فرستاد

هواوی رقیب آیفون 17 پرو مکس را با یک ویژگی خلاقانه می‌سازد

نیاز پزشکان عمومی به آموزش بیشتر برای تفسیر سی‌تی‌اسکن‌های کووید- 19

بازی فارکرای برمی‌گردد؛ افشای تصاویر نسخه جدید

از رایانه‌هایی که با سلول‌های مغز انسان کار می‌کنند، چه می‌دانید؟

بازی شاهزاده ایرانی به نینتندو سوییچ می‌آید

موشک «نیو گلن» پرتاب شد

بازی جدید سونی معرفی شد؛ گیمرهای PS5 از آن محروم‌اند!

استعداد یک بخش خاص از زمین در برخورد اجرام آسمانی به آن!

قربانی غیرمنتظره تعطیلی دولت آمریکا: گوشی وان‌پلاس 15

عکس روز ناسا از شفق قطبی بر فراز فلوریدا

گلکسی اس 26 سامسونگ با 12 گیگابایت رم پرسرعت عرضه می‌شود

کشف جدید: پوست پرتقال؛ دوست قلب شما!

سیاه‌چاله‌ها چگونه تبخیر می‌شوند؟

بازی معروف Red Dead Redemption به موبایل می‌آید

متفاوت‌ترین والپیپرهای آیفون 17 پرو مکس را برای گوشی خود دانلود کنید

با سان‌فیش، عجیب‌ترین و به‌دردنخورترین ماهی اقیانوس آشنا شوید

جنجال سایدلود در اندروید؛ محدودیت برای «کاربران باتجربه» کمتر می‌شود

چرا 70 درصد الماس‌های دنیا از یک نوع آتشفشان عجیب می‌آیند؟

استودیوی سازنده God of War در مقطعی روی یک آیپی جدید کار می‌کرد

آیا حفره‌های کیهانی واقعا خالی هستند؟

بازی Assassin’s Creed Valhalla در صدر فهرست عناوین داستانی پلی استیشن 5 با بیشترین ساعات بازی شده

آیا حیوانات بدون مغز می‌توانند فکر کنند؟

این استیم فریم است؛ هدست پیشرفته گیمینگ با تراشه آرم

تاکنون درباره روزه‌داری اشتباه می‌کردیم؛ مطالعه‌ای جامع حقیقت رژیم فستینگ را آشکار می‌کند

آپدیت جدید آیفون، طراحی شیشه‌ای را بهبود می‌دهد

زنبورها می‌توانند خواندن «کد مورس» را یاد بگیرند

بازی Spider-Man 2 به دومین بازی پرفروش پلی استیشن 5 تبدیل شد

سقوط خجالت‌آور یا نمایش طنز‌آمیز؟ ربات انسان‌نمای روسیه در اولین گام خود ناک‌اوت شد

مانیتور 2026 شیائومی با نمایشگر 200 هرتز از راه رسید

نسخه جدید چت جی‌پی‌تی با 8 شخصیت جدید می‌آید

آیفون 18 پرو مکس سنگین‌ترین آیفون تاریخ خواهد بود

انتشار قوی‌ترین شراره خورشیدی سال 2025؛ زمین درمعرض سه فوران سهمگین قرار گرفت

جشنواره فروش موبایل در چین؛ اپل بالاتر از شیائومی صدرنشین شد

ثبت لحظه‌ای بی‌سابقه؛ مشاهده‌ موج یک ابرنواختر هنگام خروج از سطح ستاره‌ای در حال مرگ

آنر 500 به‌نمایش درآمد؛ گوشی اندرویدی دو دوربینه با طراحی مشابه آیفون ایر

یک مولکول طبیعی، از دست رفتن حافظه در آلزایمر را معکوس می‌کند

آیفون 17 پرو مکس نه! این یک گوشی اندرویدی ارزان‌قیمت است

رابطه سن و جنس با «رسوب کلسیم» در شریان کاروتید قلبی

مانیتور جدید سامسونگ 3 ساعت بدون برق روشن می‌ماند!