سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

بازاریابی پیامکی (اس ام اس مارکتینگ) چیست و چه مزایایی دارد؟ بازاريابي

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - بازاریابی پیام متنی یا بازاریابی پیامکی عملی است که طی آن تخفیفات، پشنهادات ویژه، اطلاعیه ها، مهم ترین رویدادهای جاری و بسیاری از اطلاعات دیگر از طریق پیامک به مشتریان ارسال می شود. در واقع بازاریابی پیامکی راهی سریع، آسان و مستقیم برای ارتباط با مشتریان است. امروزه استفاده از پیام های تبلیغاتی به منظور جذب مشتری یکی از روش های معمول بازاریابی است که از آن با نام بازاریابی پیامکی یاد می شود. بازاریابی پیامکی یکی از انواع مختلف بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ است که در حال حاضر به یکی از روش های محبوب برای بازاریابی تبدیل شده است.

سیاست و بازاریابی


یکی از دلایلی که استفاده از این نوع بازاریابی به یکی از روش های محبوب تبدیل شده است این است که افراد حداقل یک تلفن همراه را دارا می باشند. وابستگی افراد به تلفن های همراه خود به اندازه ای است که همه آنها زمان زیادی را در گوشی های خود سپری می کنند و حتی نمی توانند یک لحظه از آن جدا شوند. طبق تحقیقات انجام شده نیز مشخص شده است که همین امر سبب می شود که 90 درصد از پیامک های دریافتی در کمتر از 5 دقیقه خوانده می شوند. اگر شما اندکی تامل کرده و به نتیجه تحقیقات فکر کنید، می توانید قدرت بسیار زیاد بازاریابی پیامکی را درک نمایید.
مسئله ای که باید در هنگام اقدام برای استفاده از قابلیت های بازاریابی پیامکی در نظر گرفته شود این است که شما باید مجوزهای معمول آن را دریافت نمایید. پس از آن نیز با استفاده از اطلاعاتی که موجود باشد می توانید پیامک های خود را به صورت هدفمند برای افرادی که به خدمات شما نیاز دارند ارسال نمایید. این هم سبب می شود که در به شکلی هدف دار و با کمترین هزینه، با بیشتر تعداد مخاطبین خود ارتباط مستقیم داشته باشید.
مزایای بازاریابی پیامکی (اس ام اس مارکتینگ)

سیاست و بازاریابی


بازاریابی پیامکی دارایی بیشترین نرخ تعامل است
در مقایسه با تمامی روش های بازاریابی دیجیتال، ارسال پیامک برای مخاطبین هدف از بالاترین میزان تعامل برخوردار است. چرا که همانطور که گفته شد مخاطبین در سریع ترین حالت ممکن یعنی 3 تا 5 دقیقه بعد از دریافت، متن ارسال شده را مطالعه می نمایند. این در حالی است که در زمینه بازاریابی از طریق ایمیل گاهی ممکن است روزها طول بکشد و ایمیل ارسال شده مطالعه نشود.
مسئله مهم دیگری که باعث افزایش نرخ تعامل بازاریابی پیامکی شده است این است که افراد می توانند بدون نیاز به اینترنت پیام خود را ارسال و دریافت نمایند. پیام کوتاه ابزاری ارتباطی قدرتمندی است که بیشترین دسترسی ممکن را در سرتاسر جهان در اختیار دارد.
پلتفرم آن قابل ردیابی است
اکثریت خدمات بازاریابی پیامکی و پیام های چند رسانه ای پلتفرمی قابل ردیابی دارند. همانند دیگر روش های بازاریابی دیجیتال، در این روش نیز شما امکان مدیریت کمپین پیامکی خود را خواهید داشت. بسیاری از این سرویس ها در یک بستر مبتنی بر وب فعالیت می کنند و شما می توانید به راحتی و از پشت سیستم خود در خانه کمپین خود را مدیریت نمایید. برای مثال می توانید انتخاب کنید که ارسال پیامک به صورت منطقه ای صورت بگیرد یا برای شماره های مشخصی این ارسال صورت گیرد.
استفاده از محتوا تعاملی
بازاریابی پیامکی یا MMS این امکان را برای مخاطبین شما فراهم می کند که با فشار دادن دکمه پاسخ در سریع ترین حالت ممکن بازخورد خود ر برای شما ارسال نمایند. همچنین شما می توانید لینک سایت یا اطلاعات تماستان را در پیام کوتاه خود قرار دهید و آنها را به سمت سایت خود هدایت کنید. به این ترتیب آنها می توانند در سریع ترین حالت ممکن با نام تجاریی شما ارتباط برقرار کنند.
تحویل فوری پیام
یکی دیگر از مزیت های مهم بازاریابی پیامکی یا MMS تحویل سریع و بدون وقفه آن است. زمانی که شما دکمه ارسال را می فشارید، پیام شما طی تنها چند ثانیه کوتاه تحویل داده می شود. شما می توانید یک کمپین بازاریابی برای ارسال پیامک متنی تنظیم کنید و تنها در عرض چند دقیقه صدها کلیک یا بازخورد از کاربران دریافت نمایید.
امکان داشتن لحن صمیمانه در پیام ها
یکی از مزیت های بازاریابی پیامکی داشتن فرصتی برای داشتن لحنی صمیمانه در پیام های خود است. به عنوان مثال شما می توانید مخاطبین خود را به حالت دوم شخص مفرد خطاب قرار دهید. همین امر سبب می شود که مخاطبین احساس بهتری را داشته و جذب شوند.
چگونه از بازاریابی پیامکی بهره ببریم؟

سیاست و بازاریابی


یک کلمه کلیدی برای خودتان انتخاب نمایید
در اولین گام شما باید کلمه کلیدی مناسب و مورد نیاز کسب و کار خود را انتخاب نمایید. کلمه ای که به کسب و کار یا شرکت شما اختصاص دارد و نوع فعالیت و خدمات شما را به خوبی نشان می دهد. محتوایی که شما برای مخاطبین خود ارسال می کنید باید این کلمه کلیدی را به شکلی مناسب درون خود جای داده باشد. انتخاب این کلمه کلیدی و محتوایی که قرار است آن را دربر بگیرد بسیار مهم و نوع آن نقش تعیین کننده ای در موفقیت آمیز بودن آن دارد. به همین دلیل بهتر است که زمانی را به انتخاب کلمه کلیدی و متنی که قصد ارسال آن را دارید اختصاص دهید. با فکر و تامل بهترین متنی که می تواند بیشترین سود را از طریق ارسال پیام کوتاه به دست آورید.
لیست مخاطبین خود را گسترش دهید
انتخاب مخاطبین هدف نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما باید بتوانید افرادی که می توانند مشتری خدمت یا محصول شما شوند را پیدا کرده و پیام متنی خود را برای آنها ارسال نمایید. انتخاب این افراد می تواند بر اساس سن، جنسیت، منطقه، شماره تلفن، شغل و حالت های بسیاری دیگری صورت گیرد. انتخاب آن به شما و کسب و کاری که قصد بازاریابی برای آن را دارید، بستگی دارد. پس روی این موضوع نیز فکر کرده و با نهایت دقت بهترین دسته مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
شرکت ارائه دهنده سرویس مناسب خود را انتخاب کنید
در حال حاضر شرکت های بسیاری هستند که در زمینه بازاریابی پیامکی و ارسال پیام متنی به شکل انبوه فعال می کنند. شما می توانید با کمی تحقیق و جستجو تعداد بسیاری از این شرکت ها را پیدا نمایید. اما انتخاب یکی از این شرکت ها و سرویس هایی که ارائه می دهند، کار خود را آغاز نمایید. برای انتخاب لازم است که تمامی امکاناتی که در یک سرویس در اختیارتان قرار می گیرد را به شکلی دقیق بررسی نمایید. سپس موردی که با نیازها و هدف های شما بیشترین همخوانی را دارند، انتخاب نمایید.
پیام خود را ارسال نمایید

سیاست و بازاریابی


بعد از پشت سر گذاشتن مراحل قبل، زمان آن می رسد که پیام خود را به محاطبین ارسال کرده و بازاریابی پیامکی خود را آغاز نمایید. مطمئنا بعد از شروع کار بازخورد مستقیم و کلیک های بسیاری را دریافت خواهید کرد. مدیریت درست آنها و پاسخگویی مناسب به آنها را به هیچ عنوان فراموش نکنید. نشان دهید که برای آنها ارزش و احترام قائل هستید و با رفتاری مناسب و ارائه خدمت یا محصولی ایده آل آنها را مشتریان دائمی خود تبدیل کنید.
نیاز به استفاده از بازاریابی دیجیتال در جهان امروز بسیار احساس می شود. شرکت های بزرگ و موفق فعلی این نیاز را درک کرده اند و از آن به شکلی مناسب در راستای موفقیت خود استفاده می کنند. استارتاپ ها و شرکت های رو به رشد نیز در تلاش هستند که از بازاریابی دیجیتال برای بهبود شرایط کسب و کار خود و رشد مناسب بهره ببرند. بازاریابی پیامکی یکی از بهترین روش های موجود است که به دلیل سرعت، آسانی و دقت بالایی که دارد به یکی از انتخاب های اصلی افراد فعال تبدیل شده است.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/120353/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تریلر زمان عرضه Arena Breakout: Infinite منتشر شد

با انتشار تریلری از کالکشن RoboCop: Rogue City رونمایی شد

موشک «آلفا» دوباره پرواز می‌کند

تریلر جدید Sonic Racing: Crossworlds به Mario Kart World طعنه می‌زند

ربات انسان‌نمای برنده ماراتن، ارزیاب کفش ورزشی شد

حاشیه‌های فوق باریک و رنگ‌بندی مهیج؛ گوشی میزو 22 رونمایی شد

دوز بالاتر اوزمپیک، امیدی تازه برای درمان بهتر چاقی

آیفون ایر با پیشرفت اندک نسبت‌به آیفون 16 پرو رؤیت شد

ماه در حال فرار کردن از زمین است

هندزفری جدید شیائومی دور گوش قرار می‌گیرد و صدای سه‌بعدی پخش می‌کند

لحظه وصل شدن کپسول فضایی دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی

نحوه کارکردن با دسته ایکس‌باکس در ویندوز 11 تغییر می‌کند

وقتی مارها پرواز می‌کنند؛ با استادان سرخوردن در جنگل‌های بارانی آسیا آشنا شوید

لپ‌تاپ‌های اپل با آپدیت بزرگ macOS Tahoe 26 نونوار شدند

غبار هوشمند؛ دانشمندان روی تبدیل ذرات ریز هوا به جاسوس‌های نامرئی کار می‌کنند

«دستیار گالری» با One UI 8 به گوشی‌های سامسونگ می‌آید

کشف صدها باکتری و دو آنتی‌بیوتیک جدید از دل خاک جنگل

آپدیت جدید آیفون، روی حرارت و شارژدهی اثر منفی می‌گذارد

توسعه ماده جدید رباتیک با قابلیت خودترمیمی و کشسانی بالا

آپدیت iOS 26 منتشر شد؛ کدام مدل‌های آیفون آن را دریافت می‌کنند؟

بررسی داخلی فضاپیماها

حجم آپدیت iOS 26 آیفون چقدر است؟

یک احتمال دلهره‌آور درباره خطر انحراف سیارک‌ها

یک کشف جدید درباره جهش ژن آلزایمر

آیفون شیشه‌ای؛ موبایلی جنجالی که شاید در آینده تولید شود

پردازنده نامحبوب احتمالا بار دیگر به پرچمداران سامسونگ برمی‌گردد

حضور در فضا موجب فعال‌سازی بخش‌های تاریک ژنوم ما می‌شود

اولین تصویر وان‌پلاس 15 با ظاهری بحث‌برانگیز لو رفت

تاثیر دیابت بارداری بر مغز مادر و رشد عصبی کودک

میان‌رده‌های ارزشمند با باتری غول‌پیکر؛ گوشی‌های اوپو F31 معرفی شدند

دانشمندان راز توهمات بصری را فاش کردند

ایکس باکس همکاری‌ خود با استودیو‌های چینی را گسترش خواهد داد

هوش مصنوعی، زیردریایی‌ها را ردیابی می‌کند

با انتشار تریلری از Tomodachi Life: Living the Dream رونمایی شد

بزرگترین فضاپیمای باری «نورثروپ گرومن» راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شد

شیائومی پد مینی؛ تبلت کوچک‌جثه چینی‌ها در راه است

چربی لبنیات؛ بی‌خطرتر از آنچه تصور می‌شد

طراحی چشم‌نواز، نمایشگر اولد و پردازنده پرقدرت؛ لپ‌تاپ گیمینگ جدید لنوو رونمایی شد

چگونه میدان‌های مغناطیسی خورشید بی‌وقفه فعال هستند؟

بهبود شارژدهی و عملکرد دوربین؛ گوشی CMF Phone 2 Pro ناتینگ آپدیت بزرگی دریافت کرد

ماه یک قمر زنده است!

گوشی شیائومی 16 هرگز ساخته نمی‌شود؛ تولید شیائومی 17 برای رقابت با آیفون 17

تغذیه حافظه رایانه با کریستال‌های اتمی

گوشی «اقتصادی» پوکو C85 با قیمت غیرمنتظره وارد بازار ایران شد

ماه همین امسال دوباره به رنگ سرخ درمی‌آید، اما از ایران دیده نخواهد شد

عاشق پرچمدارهای اندرویدی هستید؟ این نام را به خاطر بسپارید: اسنپدراگون 8 الیت نسل 5

توسعه نانوکاتالیست‌های تولید هیدروژن سبز با پایداری 300 ساعته

امشب، شب بزرگی برای کاربران آیفون است

طراحی دستگاه تولید خودکار میکرونیدل تجزیه‌پذیر برای درمان‌های پوستی

ساعت هوشمند جدید شیائومی احتمالا هفته آینده معرفی می‌شود