سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

بازاریابی پیامکی (اس ام اس مارکتینگ) چیست و چه مزایایی دارد؟ بازاريابي

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - بازاریابی پیام متنی یا بازاریابی پیامکی عملی است که طی آن تخفیفات، پشنهادات ویژه، اطلاعیه ها، مهم ترین رویدادهای جاری و بسیاری از اطلاعات دیگر از طریق پیامک به مشتریان ارسال می شود. در واقع بازاریابی پیامکی راهی سریع، آسان و مستقیم برای ارتباط با مشتریان است. امروزه استفاده از پیام های تبلیغاتی به منظور جذب مشتری یکی از روش های معمول بازاریابی است که از آن با نام بازاریابی پیامکی یاد می شود. بازاریابی پیامکی یکی از انواع مختلف بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ است که در حال حاضر به یکی از روش های محبوب برای بازاریابی تبدیل شده است.

سیاست و بازاریابی


یکی از دلایلی که استفاده از این نوع بازاریابی به یکی از روش های محبوب تبدیل شده است این است که افراد حداقل یک تلفن همراه را دارا می باشند. وابستگی افراد به تلفن های همراه خود به اندازه ای است که همه آنها زمان زیادی را در گوشی های خود سپری می کنند و حتی نمی توانند یک لحظه از آن جدا شوند. طبق تحقیقات انجام شده نیز مشخص شده است که همین امر سبب می شود که 90 درصد از پیامک های دریافتی در کمتر از 5 دقیقه خوانده می شوند. اگر شما اندکی تامل کرده و به نتیجه تحقیقات فکر کنید، می توانید قدرت بسیار زیاد بازاریابی پیامکی را درک نمایید.
مسئله ای که باید در هنگام اقدام برای استفاده از قابلیت های بازاریابی پیامکی در نظر گرفته شود این است که شما باید مجوزهای معمول آن را دریافت نمایید. پس از آن نیز با استفاده از اطلاعاتی که موجود باشد می توانید پیامک های خود را به صورت هدفمند برای افرادی که به خدمات شما نیاز دارند ارسال نمایید. این هم سبب می شود که در به شکلی هدف دار و با کمترین هزینه، با بیشتر تعداد مخاطبین خود ارتباط مستقیم داشته باشید.
مزایای بازاریابی پیامکی (اس ام اس مارکتینگ)

سیاست و بازاریابی


بازاریابی پیامکی دارایی بیشترین نرخ تعامل است
در مقایسه با تمامی روش های بازاریابی دیجیتال، ارسال پیامک برای مخاطبین هدف از بالاترین میزان تعامل برخوردار است. چرا که همانطور که گفته شد مخاطبین در سریع ترین حالت ممکن یعنی 3 تا 5 دقیقه بعد از دریافت، متن ارسال شده را مطالعه می نمایند. این در حالی است که در زمینه بازاریابی از طریق ایمیل گاهی ممکن است روزها طول بکشد و ایمیل ارسال شده مطالعه نشود.
مسئله مهم دیگری که باعث افزایش نرخ تعامل بازاریابی پیامکی شده است این است که افراد می توانند بدون نیاز به اینترنت پیام خود را ارسال و دریافت نمایند. پیام کوتاه ابزاری ارتباطی قدرتمندی است که بیشترین دسترسی ممکن را در سرتاسر جهان در اختیار دارد.
پلتفرم آن قابل ردیابی است
اکثریت خدمات بازاریابی پیامکی و پیام های چند رسانه ای پلتفرمی قابل ردیابی دارند. همانند دیگر روش های بازاریابی دیجیتال، در این روش نیز شما امکان مدیریت کمپین پیامکی خود را خواهید داشت. بسیاری از این سرویس ها در یک بستر مبتنی بر وب فعالیت می کنند و شما می توانید به راحتی و از پشت سیستم خود در خانه کمپین خود را مدیریت نمایید. برای مثال می توانید انتخاب کنید که ارسال پیامک به صورت منطقه ای صورت بگیرد یا برای شماره های مشخصی این ارسال صورت گیرد.
استفاده از محتوا تعاملی
بازاریابی پیامکی یا MMS این امکان را برای مخاطبین شما فراهم می کند که با فشار دادن دکمه پاسخ در سریع ترین حالت ممکن بازخورد خود ر برای شما ارسال نمایند. همچنین شما می توانید لینک سایت یا اطلاعات تماستان را در پیام کوتاه خود قرار دهید و آنها را به سمت سایت خود هدایت کنید. به این ترتیب آنها می توانند در سریع ترین حالت ممکن با نام تجاریی شما ارتباط برقرار کنند.
تحویل فوری پیام
یکی دیگر از مزیت های مهم بازاریابی پیامکی یا MMS تحویل سریع و بدون وقفه آن است. زمانی که شما دکمه ارسال را می فشارید، پیام شما طی تنها چند ثانیه کوتاه تحویل داده می شود. شما می توانید یک کمپین بازاریابی برای ارسال پیامک متنی تنظیم کنید و تنها در عرض چند دقیقه صدها کلیک یا بازخورد از کاربران دریافت نمایید.
امکان داشتن لحن صمیمانه در پیام ها
یکی از مزیت های بازاریابی پیامکی داشتن فرصتی برای داشتن لحنی صمیمانه در پیام های خود است. به عنوان مثال شما می توانید مخاطبین خود را به حالت دوم شخص مفرد خطاب قرار دهید. همین امر سبب می شود که مخاطبین احساس بهتری را داشته و جذب شوند.
چگونه از بازاریابی پیامکی بهره ببریم؟

سیاست و بازاریابی


یک کلمه کلیدی برای خودتان انتخاب نمایید
در اولین گام شما باید کلمه کلیدی مناسب و مورد نیاز کسب و کار خود را انتخاب نمایید. کلمه ای که به کسب و کار یا شرکت شما اختصاص دارد و نوع فعالیت و خدمات شما را به خوبی نشان می دهد. محتوایی که شما برای مخاطبین خود ارسال می کنید باید این کلمه کلیدی را به شکلی مناسب درون خود جای داده باشد. انتخاب این کلمه کلیدی و محتوایی که قرار است آن را دربر بگیرد بسیار مهم و نوع آن نقش تعیین کننده ای در موفقیت آمیز بودن آن دارد. به همین دلیل بهتر است که زمانی را به انتخاب کلمه کلیدی و متنی که قصد ارسال آن را دارید اختصاص دهید. با فکر و تامل بهترین متنی که می تواند بیشترین سود را از طریق ارسال پیام کوتاه به دست آورید.
لیست مخاطبین خود را گسترش دهید
انتخاب مخاطبین هدف نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما باید بتوانید افرادی که می توانند مشتری خدمت یا محصول شما شوند را پیدا کرده و پیام متنی خود را برای آنها ارسال نمایید. انتخاب این افراد می تواند بر اساس سن، جنسیت، منطقه، شماره تلفن، شغل و حالت های بسیاری دیگری صورت گیرد. انتخاب آن به شما و کسب و کاری که قصد بازاریابی برای آن را دارید، بستگی دارد. پس روی این موضوع نیز فکر کرده و با نهایت دقت بهترین دسته مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
شرکت ارائه دهنده سرویس مناسب خود را انتخاب کنید
در حال حاضر شرکت های بسیاری هستند که در زمینه بازاریابی پیامکی و ارسال پیام متنی به شکل انبوه فعال می کنند. شما می توانید با کمی تحقیق و جستجو تعداد بسیاری از این شرکت ها را پیدا نمایید. اما انتخاب یکی از این شرکت ها و سرویس هایی که ارائه می دهند، کار خود را آغاز نمایید. برای انتخاب لازم است که تمامی امکاناتی که در یک سرویس در اختیارتان قرار می گیرد را به شکلی دقیق بررسی نمایید. سپس موردی که با نیازها و هدف های شما بیشترین همخوانی را دارند، انتخاب نمایید.
پیام خود را ارسال نمایید

سیاست و بازاریابی


بعد از پشت سر گذاشتن مراحل قبل، زمان آن می رسد که پیام خود را به محاطبین ارسال کرده و بازاریابی پیامکی خود را آغاز نمایید. مطمئنا بعد از شروع کار بازخورد مستقیم و کلیک های بسیاری را دریافت خواهید کرد. مدیریت درست آنها و پاسخگویی مناسب به آنها را به هیچ عنوان فراموش نکنید. نشان دهید که برای آنها ارزش و احترام قائل هستید و با رفتاری مناسب و ارائه خدمت یا محصولی ایده آل آنها را مشتریان دائمی خود تبدیل کنید.
نیاز به استفاده از بازاریابی دیجیتال در جهان امروز بسیار احساس می شود. شرکت های بزرگ و موفق فعلی این نیاز را درک کرده اند و از آن به شکلی مناسب در راستای موفقیت خود استفاده می کنند. استارتاپ ها و شرکت های رو به رشد نیز در تلاش هستند که از بازاریابی دیجیتال برای بهبود شرایط کسب و کار خود و رشد مناسب بهره ببرند. بازاریابی پیامکی یکی از بهترین روش های موجود است که به دلیل سرعت، آسانی و دقت بالایی که دارد به یکی از انتخاب های اصلی افراد فعال تبدیل شده است.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/120353/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوشی بعدی پوکو بدون شارژر عرضه می‌شود

پل ارتباطی میان مغز انسان و الگوریتم‌های هوشمند شکل گرفته است

شخصیت اصلی Like a Dragon در بازی Sonic Racing: Crossworlds حضور می‌یابد

شاهکار جدید معماری زاها حدید در چین؛ ساختمانی مواج که گویی از آینده آمده است

راز نخستین حمله هولناک کوسه‌ای بی‌خطر به انسان: چرا یک شناگر زنده بلعیده شد؟

تیک‌تو از موفقیت تجاری بازی Mafia: The Old Country خبر داد

اولین سیستم آتش‌نشانی هوش مصنوعی جهان برای مهار آتش‌سوزی‌های نفتی در کشتی‌ها

بازی GTA 5 به‌زودی در دسترس کاربران پلی استیشن پلاس قرار خواهد گرفت

عکس چینی‌ها از دنباله‌دار مرموز این روزها

تبلیغ جدید بازی Marvel Rivals تصاویری از شخصیت‌های روگ و گمبیت را فاش کرد

گام تازه در استفاده از ترکیبات طبیعی برای درمان التهاب روده

بازی Dispatch شاید برای کنسول‌های نینتندو سوییچ 2 و ایکس باکس منتشر شود

سلول‌های بنیادی، ناجی احتمالی قلب‌های بیمار

کوچک‌ترین ابرکامپیوتر جهان از راه رسید

تمرینات هوازی، یاری‌گر بدن زنان در برابر «سندرم تخمدان پلی‌کیستیک»

مشخصات دوربین گلکسی S26 اولترا لو رفت؛ قدرتمند، مثل همیشه

پرتاب دوم «نیو گلن» با ماهواره‌های واقعی ناسا خواهد بود

این هدفون شبیه ایرپاد مکس اپل است و 155 ساعت شارژدهی می‌کند

این کوچک‌ترین فلش یک ترابایتی USB-C در دنیا است

ابداع رحم مصنوعی برای نوزادان زودرس

این هندزفری کوبنده، 43 ساعت شارژدهی دارد

مربع اسرارآمیز در مریخ توجه ایلان ماسک را جلب کرد

آپدیت iOS 26.2 قابلیتی جذاب برای علاقه‌مندان به موسیقی خواهد داشت

برخورد زباله فضایی با فضاپیما، سه فضانورد چینی را در مدار زمین گرفتار کرد

اولین آیفون تاشو دوربین سلفی را به زیر نمایشگر می‌برد

آیا ورزشکاران جوان باید کراتین مصرف کنند؟

از حالت نوبتی بازی Pillars of Eternity رونمایی شد

عنوان Freedom: Rebels in the Darkness؛ با محوریت شورش بردگان دهه‌ها پیش از Assassin’s Creed ساخته شده بود

‌سنجش بینایی به سنجش هوش مصنوعی تبدیل می‌شود

توسعه‌دهنده Call of Duty قصد داشت یک بازی چندنفره اقتباسی از مجموعه Secret Wars مارول بسازد، اما لغو شد

جادوی 3 هزار قدم: پیاده‌روی روزانه جلوی پیشرفت آلزایمر را می‌گیرد

جدیدترین آمار فروش سری Dark Souls و Tekken اعلام شد

بزرگسالی امروز، نه نوجوانی است و نه بلوغ کامل

کلاس سامورایی به بازی Lineage 2 اضافه شد

طراحی تراشه‌های جدید چرا و چگونه خودکار می‌شود؟

اندروید شیشه‌ای رونمایی شد؛ طراحی مشابه iOS 26 آیفون

شازم، نرم‌افزار تشخیص آهنگ آیفون، شیشه‌ای شد

به هوش مصنوعی آتش‌نشان اعتماد کنیم یا نه؟

چینی‌ها «انسان‌نماترین ربات جهان» را با پوست مصنوعی رونمایی کردند!

هندزفری پشت‌باز وان‌مور با قیمت منطقی و طراحی جذاب رونمایی شد

هشدار قرمز در جنوبگان: یخچال هکتوریا با سرعتی بی‌سابقه فروپاشیده است

آیفون‌های قدیمی آپدیت جدید دریافت کردند؛ همین‌حالا دانلود کنید

آیا پشه‌های ایسلند از زمستان سخت جان سالم به در خواهند برد؟

گوشی فوق باریک با باتری بزرگ و نمایشگر غول‌پیکر؛ هواوی میت 70 ایر رونمایی شد

یکی از ترکیبات موجود در حنا می‌تواند آسیب‌های کبدی را معکوس کند

شبیه‌ساز پلی استیشن 2 اکنون تقریباً با تمام مجموعه بازی‌های این کنسول سازگار شده است

خطر تکرار کارینگتون؛ طوفان خورشیدی بعدی می‌تواند تمام ماهواره‌ها را نابود کند

آپدیت جدید آیفون یک ویژگی مهم را حذف می‌کند؛ اما نه برای همه

بررسی علمی و اخلاقی یک درمان جدید برای ناباروری

این کامپیوتر مکعبی کوچک، یک هیولای بی‌شاخ‌و‌دم است