سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

بازاریابی محصولات حلال بازاريابي

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - امروز، اسلام سریعترین مذهب در حال رشد بر روی زمین است، تخمین زده می شود جمعیت جهان تا سال 2020 به 3 میلیارد نفر برسد. این در حالی است اندازۀ بازار مواد غذایی حلال جهان تا سال 2030 به 10 تریلیون دلار خواهد رسید.
محبوبیت رو به رشد حلال را می توان به تعصبات دینی مرتبط دانست و باورهایی که غذای حلال را پاک تر، سالم و خوشمزه تر می داند آرم حلال در حال حاضر یک نمادی از کیفیت و انطباق مذهبی شده است . برخی این روند را اینگونه استدلال میکنند که آن را به عنوان بخشی دیگر از روند جهانی شدن می دانند. یکی دیگر از دلایل پذیرش بسیار زیادی از حلال در داخل جمعیت جهان فرآیند همگونی است.
تاکید بر حلال در حال رشداست .که به سرعت تبدیل به یک جریان بازار جدید و مشخص شده است و در حال حاضر در حال حرکت به جریان اصلی بازار، موثر و در حال تغییر ادراک که چگونه کسب و کار از نظر بازاریابی در حال انجام است.
بازاریابی محصولات حلال
مطالعه رفتار مصرف کننده بسیار حیاتی است هنگامی که آن را به بازاریابی محصولات حلال تعبیر می کنند . این واقعیت این است که مصرف کنندگان مسلمان بسیار شبیه به هر بخش های مصرف کننده دیگر، خواستار محصولات سالم و با کیفیت ، که همچنین بر شریعت اسلام مطابقت داشته باشد
مک دونالد در سنگاپور به عنوان یک مثال زده می شود ؛ ورود هشت میلیون مشتری در یک سال پس از به دست آوردن گواهی ، ،حلال، را می توان به عنوان نمونه برشمرد
از زمانی دریافت این گواهینامه ، حلال ، KFC ، برگر کینگ و تاکو بل باعث افزایش 20 درصدی در مشتریان".شده است .
مصرف کنندگان بخوبی توجه خود را تغییر داده اند به محصولی که دارای آرم حلال نیست واز نظر برندی دارای ارزش بالایی است به محصولی که دارای اعتبار از نظر برندی کمتر ولی دارای آرم حلال است .
از این رو ارزشمند است که ما نگاهی به هر یک از عناصر آمیخته بازاریابی است که می تواند جهت جلب رضایت مشتریان و اهداف شرکت مورد استفاده قرار گیرد.
محصول، بسته بندی و کیفیت
با وجود بازار بزرگ غذای حلال ، عدم توجه کشورهای مسلمان به این بازار در بحثهایی مانند بسته بندی ،کیفیت و.....باعث شده است سهم زیادی از این بازار توسط کشورهای غیر مسلمان اداره شود .
با وجود شکایت های متعدد، صادرکنندگان مسلمان کمی برای بهبود و یا اصلاح وضعیت قدم برداشته اند . سهوا، اعتماد خریداران از دست داده است، و آنها شروع به جستجو از جای دیگری، از جمله کشورهای غیر مسلمان کرده اند .
به عنوان یک نتیجه، امروز در بسیاری از کشورهای اسلامی، مرغ حلال، گوشت، محصولات لبنی و غذاهای دیگر عمدتا از اروپا، استرالیا، نیوزیلند، و امریکا وارد شده است. و مصرف کنندگان خوشحال هستند چرا که آنها نه تنها مواد غذایی حلال ، بلکه مواد غذایی با کیفیت بالا دریافت می کنند .
برچسب حلال نه تنها باید توصیفی باشد، بلکه باید روشن و معنی دار برای مصرف کنندگان باشد. این برچسب باید به وضوح منبع عناصر غذایی را مشخص کند ، بیشتر از آنچه که اجزای مواد غذایی را حاوی عناصر ناآشنا مانند E- اعداد، نشان دهد که "می تواند سردرگمی و مشکلات برای مصرف کنندگان مسلمان شود" را تشخیص دهد.
برچسب مجوز رسمی حلال به راحتی قابل تشخیص باشد تا بتواند انجام فرایض مذهبی برای مسلمانان ترویج کنند؛ با این حال به به نظر می رسد که برچسب حلال می بایست با یک فونت متفاوت از دیگر علائم تجاری باشد .. فونت تلطیف عربی بسیار مرتبط با اسلام که می تواند به این برچسب حلال گنجانده شود .
توسعه، روابط عمومی و تبلیغات
ارتقاء و نام تجاری کلیدی برای ساخت محصولات است. با ایجاد یک نام تجاری حلال، ما این فرصت را به زندگی بهتر برای مردم داده ایم . ایجاد یک علامت اعتماد برای جامعه مسلمان (حلال) می تواند تبدیل به برند با قدرت برای جامعه مسلمانان شود .
علاوه بر این، شرکت در نمایشگاه ها و سمینارها در محصولات حلال می تواند تنها به فروش بیشتر منجر شود. این می تواند باعث آگاهی مسلمانان و غیر مسلمانان که می توانند به طور یکسان به محصولات حلال ، تامین کنندگان / عمده فروشان در هر دو سطح ملی و بین المللی دسترسی پیدا کنند .
تبلیغات عامل کلیدی برای بازاریابی و فروش است. از دیدگاه تبلیغات حلال، استراتژی بستگی دارد به اینکه آیا یک بازار خاص است اکثریت مسلمان جمعیت و یا آن را ترکیبی از اقوام و جوامع مختلف است. در یک جامعه با اکثریت مسلمان، که در آن حضور کل غیر مسلمانان بصورت اقلیت هستند ، مناسبترین روش تبلیغات تاکید بر ماهیت حلال و ویژگی های مواد غذایی است به طوری که آن را جذب مردمی رایج در جامعه که اکثریت را تشکیل میدهد.
با این حال، در یک جامعه چند مذهبی که در آن مسلمانان هستند که بخش اقلیت جمعیت هستند ، محصول را می توان به عنوان حلال بر روی برچسب به طوری که اعضای جامعه از وضعیت خود آگاه هستند و همچنین ترویج محصول در اسلام و رسانه های قومی است. در اینجا، برای غیر مسلمانان، کیفیت محصول است که باید تاکید شود.
بازاریابی محصولات حلال
نویسنده : دکتر سعد حران ، دانشگاه برونئی دارالسلام
منبع : مجله حلال
مترجم :خدایار عبداللهی؛ مدرس ،محقق و مشاور بازاریابی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/104579/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سامسونگ برای مقابله با تعرفه‌ها ظرفیت تولید گلکسی S25 را افزایش می‌دهد

کشف ماهواره ناسا درباره انتشار اشعه ایکس از سیاه‌چاله

به اتمام رساندن داستان Death Stranding 2 ممکن است 75 ساعت طول بکشد

سقوط کاوشگر قدیمی شوروی روی زمین،«سقوط معمولی» نخواهد بود

ضربه کاری اپل به گوگل؛ عرضه گزینه‌های جست‌وجوی هوش مصنوعی در سافاری

آپدیت One UI 7 برای Galaxy S22 Ultra سامسونگ به ایران رسید

سیستم ایمنی باعث ایجاد ترس می‌شود و روانگردان‌ها این واکنش را مسدود می‌کنند

هیولای گیمینگ با نمایشگر سه‌بعدی و بدنه فیبر کربن؛ این لپ‌تاپ جدید لنوو است

درختان صنوبر چند ساعت قبل از خورشیدگرفتگی، با یکدیگر صحبت می‌کنند!

عینک هوشمند با توانایی تشخیص چهره؛ متا پروژه بزرگی در سر دارد

اپلیکیشن هوش مصنوعی جمنای برای آیپد سرانجام منتشر شد

گوگل مپ از این‌ پس اسکرین‌شات‌های شما را اسکن می‌کند

کشف منبع جدیدی از طلا در کیهان

برگزاری نشست بررسی مطالبات خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان مازندران با حضور رئیس بنیاد شهید

این ربات کوچک 25 گرمی می‌تواند دنیا را نجات دهد

قیمت کنسول بازی ممکن است تا 70 درصد به دلیل تعرفه‌های ترامپ افزایش یابد

مسابقه بزرگ فرهنگی «شهدای خدمت»برگزار می‌شود

آپدیت One UI 7 برای گلکسی A35 منتشر شد

دانشمندان: سفر‌های بین کهکشانی تا 100 سال آینده به واقعیت تبدیل می‌شود

آپدیت One UI 7 گلکسی S23 FE رسما به ایران رسید

خورشید در نهایت، تمام حیات روی زمین را نابود خواهد کرد

دیدار مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با مادران شهدای محله جوادیه

تریلر دوم GTA 6 باعث افزایش چشم‌گیر بازدید موسیقی آن شده است

کاهش مصرف سموم در باغ‌های سیب با اینترنت اشیاء

کتاب «اینجا بدون تو» به قلم همسر شهید مدافع حرم محمد بلباسی رونمایی شد

دیدار معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد و مدیرکل بنیاد مازندران با جانبازان نخاعی

نسخه آزمایشی One UI 8 سامسونگ 2 هفته دیگر از راه می‌رسد؛ ادعای سم‌موبایل

راز یادگیری هوش مصنوعی فاش شد؛ فکر نمی‌کند، فقط حدس می‌زند

کشف جدید فضایی؛ زمین در محاصره تکه‌های مخفی ماه

کتاب «اینجا بدون تو» به قلم محبوبه بلباسی، همسر شهید مدافع حرم محمد بلباسی رونمایی شد

رمدی: Control 2 بودجه کمتری نسبت به Alan Wake 2 دارد

آنر 400 و 400 پرو یکم خرداد معرفی می‌شوند

تبدیل گرمای بدن به برق با مهندسی فضای خالی اتمی

برای اولین‌بار در 22 سال اخیر، جست‌و‌جوهای گوگل در مرورگر سافاری افت کرد

بازی/ Tiles Hop EDM Rush Music Game؛ با موسیقی و سرعت بالا رکورد ثبت کنید

گلکسی زد فولد 7 باریک‌ترین گوشی تاشو جهان خواهد بود

حمله هواوی به قلمرو ویندوز و مک؛ سیستم‌عامل HarmonyOS for PC معرفی شد

کشف شباهت‌های جدید بین مریخ و زمین

فروش اپل واچ در سال 2024 افت 19 درصدی تجربه کرد

بازآموزی مغز، امید تازه‌ای برای مبتلایان به درد مزمن رقم می‌زند

هواوی از نسخه دسکتاپ HarmonyOS رونمایی کرد

رکورد جهانی طولانی ترین مکالمه تلفنی تاریخ؛ دو روز بدون خواب

تریلر دوم GTA 6 به 79 میلیون بازدید و 4.8 میلیون لایک رسید

شاید سیارک «وستا» تکه‌ای از یک سیاره منظومه شمسی باشد

شاید تا 10 سال دیگر، آیفونی وجود نداشته باشد!

مشخصات موتورولا Moto G86 لو رفت

راز پنهان اسم تازه ایلان ماسک

تریلر دوم GTA 6 کاملاً in game ضبط شده و شامل گیم‌پلی خود بازی می‌شود

تأثیر شگفت‌انگیز ریاضیات بر رشد ذهنی کودکان

نشست مشترک سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران با قائم مقام کنسرسیوم مرکز فناوری سلامت