سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

بازاریابی محصولات حلال بازاريابي

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - امروز، اسلام سریعترین مذهب در حال رشد بر روی زمین است، تخمین زده می شود جمعیت جهان تا سال 2020 به 3 میلیارد نفر برسد. این در حالی است اندازۀ بازار مواد غذایی حلال جهان تا سال 2030 به 10 تریلیون دلار خواهد رسید.
محبوبیت رو به رشد حلال را می توان به تعصبات دینی مرتبط دانست و باورهایی که غذای حلال را پاک تر، سالم و خوشمزه تر می داند آرم حلال در حال حاضر یک نمادی از کیفیت و انطباق مذهبی شده است . برخی این روند را اینگونه استدلال میکنند که آن را به عنوان بخشی دیگر از روند جهانی شدن می دانند. یکی دیگر از دلایل پذیرش بسیار زیادی از حلال در داخل جمعیت جهان فرآیند همگونی است.
تاکید بر حلال در حال رشداست .که به سرعت تبدیل به یک جریان بازار جدید و مشخص شده است و در حال حاضر در حال حرکت به جریان اصلی بازار، موثر و در حال تغییر ادراک که چگونه کسب و کار از نظر بازاریابی در حال انجام است.
بازاریابی محصولات حلال
مطالعه رفتار مصرف کننده بسیار حیاتی است هنگامی که آن را به بازاریابی محصولات حلال تعبیر می کنند . این واقعیت این است که مصرف کنندگان مسلمان بسیار شبیه به هر بخش های مصرف کننده دیگر، خواستار محصولات سالم و با کیفیت ، که همچنین بر شریعت اسلام مطابقت داشته باشد
مک دونالد در سنگاپور به عنوان یک مثال زده می شود ؛ ورود هشت میلیون مشتری در یک سال پس از به دست آوردن گواهی ، ،حلال، را می توان به عنوان نمونه برشمرد
از زمانی دریافت این گواهینامه ، حلال ، KFC ، برگر کینگ و تاکو بل باعث افزایش 20 درصدی در مشتریان".شده است .
مصرف کنندگان بخوبی توجه خود را تغییر داده اند به محصولی که دارای آرم حلال نیست واز نظر برندی دارای ارزش بالایی است به محصولی که دارای اعتبار از نظر برندی کمتر ولی دارای آرم حلال است .
از این رو ارزشمند است که ما نگاهی به هر یک از عناصر آمیخته بازاریابی است که می تواند جهت جلب رضایت مشتریان و اهداف شرکت مورد استفاده قرار گیرد.
محصول، بسته بندی و کیفیت
با وجود بازار بزرگ غذای حلال ، عدم توجه کشورهای مسلمان به این بازار در بحثهایی مانند بسته بندی ،کیفیت و.....باعث شده است سهم زیادی از این بازار توسط کشورهای غیر مسلمان اداره شود .
با وجود شکایت های متعدد، صادرکنندگان مسلمان کمی برای بهبود و یا اصلاح وضعیت قدم برداشته اند . سهوا، اعتماد خریداران از دست داده است، و آنها شروع به جستجو از جای دیگری، از جمله کشورهای غیر مسلمان کرده اند .
به عنوان یک نتیجه، امروز در بسیاری از کشورهای اسلامی، مرغ حلال، گوشت، محصولات لبنی و غذاهای دیگر عمدتا از اروپا، استرالیا، نیوزیلند، و امریکا وارد شده است. و مصرف کنندگان خوشحال هستند چرا که آنها نه تنها مواد غذایی حلال ، بلکه مواد غذایی با کیفیت بالا دریافت می کنند .
برچسب حلال نه تنها باید توصیفی باشد، بلکه باید روشن و معنی دار برای مصرف کنندگان باشد. این برچسب باید به وضوح منبع عناصر غذایی را مشخص کند ، بیشتر از آنچه که اجزای مواد غذایی را حاوی عناصر ناآشنا مانند E- اعداد، نشان دهد که "می تواند سردرگمی و مشکلات برای مصرف کنندگان مسلمان شود" را تشخیص دهد.
برچسب مجوز رسمی حلال به راحتی قابل تشخیص باشد تا بتواند انجام فرایض مذهبی برای مسلمانان ترویج کنند؛ با این حال به به نظر می رسد که برچسب حلال می بایست با یک فونت متفاوت از دیگر علائم تجاری باشد .. فونت تلطیف عربی بسیار مرتبط با اسلام که می تواند به این برچسب حلال گنجانده شود .
توسعه، روابط عمومی و تبلیغات
ارتقاء و نام تجاری کلیدی برای ساخت محصولات است. با ایجاد یک نام تجاری حلال، ما این فرصت را به زندگی بهتر برای مردم داده ایم . ایجاد یک علامت اعتماد برای جامعه مسلمان (حلال) می تواند تبدیل به برند با قدرت برای جامعه مسلمانان شود .
علاوه بر این، شرکت در نمایشگاه ها و سمینارها در محصولات حلال می تواند تنها به فروش بیشتر منجر شود. این می تواند باعث آگاهی مسلمانان و غیر مسلمانان که می توانند به طور یکسان به محصولات حلال ، تامین کنندگان / عمده فروشان در هر دو سطح ملی و بین المللی دسترسی پیدا کنند .
تبلیغات عامل کلیدی برای بازاریابی و فروش است. از دیدگاه تبلیغات حلال، استراتژی بستگی دارد به اینکه آیا یک بازار خاص است اکثریت مسلمان جمعیت و یا آن را ترکیبی از اقوام و جوامع مختلف است. در یک جامعه با اکثریت مسلمان، که در آن حضور کل غیر مسلمانان بصورت اقلیت هستند ، مناسبترین روش تبلیغات تاکید بر ماهیت حلال و ویژگی های مواد غذایی است به طوری که آن را جذب مردمی رایج در جامعه که اکثریت را تشکیل میدهد.
با این حال، در یک جامعه چند مذهبی که در آن مسلمانان هستند که بخش اقلیت جمعیت هستند ، محصول را می توان به عنوان حلال بر روی برچسب به طوری که اعضای جامعه از وضعیت خود آگاه هستند و همچنین ترویج محصول در اسلام و رسانه های قومی است. در اینجا، برای غیر مسلمانان، کیفیت محصول است که باید تاکید شود.
بازاریابی محصولات حلال
نویسنده : دکتر سعد حران ، دانشگاه برونئی دارالسلام
منبع : مجله حلال
مترجم :خدایار عبداللهی؛ مدرس ،محقق و مشاور بازاریابی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/104579/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مدل 2025 کنسول قدیمی و معروف آتاری رونمایی شد

کدپستی عامل ابتلا به زوال عقل ساکنان شد

بازی ARC Raiders پیش از عرضه رسمی رکورد زد

هدایت سلول‌های بنیادی برای ساخت سپرهای شخصی‌سازی‌شده

برخی از خریداران اولیه آیفون 17 پرو از تغییر رنگ گوشی خبر می‌دهند

وقتی سایه‌ها، برق خورشیدی را خاموش می‌کنند

تاریخ رونمایی گلکسی اس 26 لو رفت

با سیاه‌چاله قانون‌شکن آشنا شوید

گوشی گلکسی S26 پرو احتمالا هرگز تولید نمی‌شود

عرضه اولین آیفون تاشو تأخیر خورد؟

بحران گرمایش جهانی؛ میزان کربن جو در سال 2024 به بالاترین سطح در تاریخ رسید

نوا 14 لایت رونمایی شد؛ گوشی میان‌رده هواوی با طراحی جالب

جوان‌ترین و قدیمی‌ترین سیاره‌های منظومه شمسی کدام‌اند؟

کشف غول کیهانی جدید: دورترین و قدرتمندترین «دایره رادیویی عجیب» تاریخ مشاهده شد

نینتندو برای تولید 25 میلیون کنسول سوییچ 2 خیز برداشت

بازی Battlefield 6 طی سه روز 7 میلیون نسخه فروخته است

ساخت ابرخازن مورد استفاده در صنایع و توربین‌های بادی

سازندگان Heavy Rain روی یک بازی چندنفره رقابتی کار می‌کنند

طراحی هوشمند پپتیدها در چند روز؛ وعده هوش‌مصنوعی برای نبرد با مقاومت آنتی‌بیوتیکی

برنامه‌های سونی برای بازی موبایلی The Last of Us فاش شد

تقویم‌های جمعی با قابلیت مدیریت زمان، جایگزینی خلاقانه برای شبکه‌های سرگرمی

شیائومی به‌زودی گوشی دیگری با پسوند «پرو مکس» معرفی می‌کند

بیداری غول 700 هزار ساله ایران: آتشفشان تفتان دوباره فعال شد!

مجیک‌پد 12٫5 رونمایی شد؛ تبلت ارزشمند آنر با تراشه قدرتمند

چین شی هوانگ، اولین امپراتور چین که به دنبال اکسیر حیات بود

این گوشی رده‌بالا، نه اندرویدی است و نه آیفون؛ اما یک ویژگی منحصربه‌فرد دارد

«معجزه»؛ نام رمز گوشی‌ گلکسی S26 سامسونگ!

تولید ویدئوی هوش مصنوعی از «مارتین لوتر کینگ جونیور» متوقف شد

تحول بزرگ ویندوز 11؛ کوپایلت برای کنترل کامل کامپیوتر شما آماده می‌شود

90 درصد از علم ناپدید شده است!

اوپو فایند X9 و X9 پرو رونمایی شدند؛ پرچمداران دوربین‌محور برای رقابت با بهترین‌ها

دستگاه درمان زخم معده با قابلیت بلعیده شدن

تولید مدل فوق باریک گلکسی S26 لغو شد؟

ویدئویی از تقویت‌کننده موشک استارشیپ پیش از فرود آمدن در دریا

خودنمایی ماژول دوربین قابل تعویض در تیزر جدید ریلمی GT8 پرو

فضانوردان روسی یک پیاده‌روی فضایی 6 ساعته را انجام دادند

بازی بیسبال پلی استیشن برای اولین بار به کامپیوتر می‌آید؟

چرا بیش از نیمی از پروژه‌های هوش مصنوعی ممکن است در سال 2026 شکست بخورند؟

نینتندو شایعات مربوط به هک شدنش را تکذیب کرد

دلفین‌های به گل نشسته احتمالا مبتلا به آلزایمر هستند

تکنولوژی جدید ارتش آمریکا ابرسربازان Call of Duty را به واقعیت تبدیل می‌‌کند

نه آبی نه سبز؛ زمین ما بیش از 2٫4 میلیارد سال پیش بنفش بوده است

دانشمندان راز ژنتیکی عمر طولانی موش‌های حفار برهنه را کشف کردند

تریلر جدیدی از بازی Dispatch منتشر شد

کونامی زیر وعده خود به طرفداران Silent Hill f زده است

تولد نادرترین طوطی آبی جهان؛ امیدی تازه برای گونه‌ای منقرض‌شده

اولین تصویر واقعی گلکسی S26 اولترا لو رفت

تلسکوپ جیمز وب فوران‌های عظیم انرژی را از نخستین سیاه‌چاله تصویربرداری شده کشف کرد

گیگابایت لپ‌تاپ‌های گیمینگ A16 و A18 را با شارژدهی 12 ساعته معرفی کرد

یک ابرنواختر در کهکشان