سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

بازاریابی محصولات حلال بازاريابي

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - امروز، اسلام سریعترین مذهب در حال رشد بر روی زمین است، تخمین زده می شود جمعیت جهان تا سال 2020 به 3 میلیارد نفر برسد. این در حالی است اندازۀ بازار مواد غذایی حلال جهان تا سال 2030 به 10 تریلیون دلار خواهد رسید.
محبوبیت رو به رشد حلال را می توان به تعصبات دینی مرتبط دانست و باورهایی که غذای حلال را پاک تر، سالم و خوشمزه تر می داند آرم حلال در حال حاضر یک نمادی از کیفیت و انطباق مذهبی شده است . برخی این روند را اینگونه استدلال میکنند که آن را به عنوان بخشی دیگر از روند جهانی شدن می دانند. یکی دیگر از دلایل پذیرش بسیار زیادی از حلال در داخل جمعیت جهان فرآیند همگونی است.
تاکید بر حلال در حال رشداست .که به سرعت تبدیل به یک جریان بازار جدید و مشخص شده است و در حال حاضر در حال حرکت به جریان اصلی بازار، موثر و در حال تغییر ادراک که چگونه کسب و کار از نظر بازاریابی در حال انجام است.
بازاریابی محصولات حلال
مطالعه رفتار مصرف کننده بسیار حیاتی است هنگامی که آن را به بازاریابی محصولات حلال تعبیر می کنند . این واقعیت این است که مصرف کنندگان مسلمان بسیار شبیه به هر بخش های مصرف کننده دیگر، خواستار محصولات سالم و با کیفیت ، که همچنین بر شریعت اسلام مطابقت داشته باشد
مک دونالد در سنگاپور به عنوان یک مثال زده می شود ؛ ورود هشت میلیون مشتری در یک سال پس از به دست آوردن گواهی ، ،حلال، را می توان به عنوان نمونه برشمرد
از زمانی دریافت این گواهینامه ، حلال ، KFC ، برگر کینگ و تاکو بل باعث افزایش 20 درصدی در مشتریان".شده است .
مصرف کنندگان بخوبی توجه خود را تغییر داده اند به محصولی که دارای آرم حلال نیست واز نظر برندی دارای ارزش بالایی است به محصولی که دارای اعتبار از نظر برندی کمتر ولی دارای آرم حلال است .
از این رو ارزشمند است که ما نگاهی به هر یک از عناصر آمیخته بازاریابی است که می تواند جهت جلب رضایت مشتریان و اهداف شرکت مورد استفاده قرار گیرد.
محصول، بسته بندی و کیفیت
با وجود بازار بزرگ غذای حلال ، عدم توجه کشورهای مسلمان به این بازار در بحثهایی مانند بسته بندی ،کیفیت و.....باعث شده است سهم زیادی از این بازار توسط کشورهای غیر مسلمان اداره شود .
با وجود شکایت های متعدد، صادرکنندگان مسلمان کمی برای بهبود و یا اصلاح وضعیت قدم برداشته اند . سهوا، اعتماد خریداران از دست داده است، و آنها شروع به جستجو از جای دیگری، از جمله کشورهای غیر مسلمان کرده اند .
به عنوان یک نتیجه، امروز در بسیاری از کشورهای اسلامی، مرغ حلال، گوشت، محصولات لبنی و غذاهای دیگر عمدتا از اروپا، استرالیا، نیوزیلند، و امریکا وارد شده است. و مصرف کنندگان خوشحال هستند چرا که آنها نه تنها مواد غذایی حلال ، بلکه مواد غذایی با کیفیت بالا دریافت می کنند .
برچسب حلال نه تنها باید توصیفی باشد، بلکه باید روشن و معنی دار برای مصرف کنندگان باشد. این برچسب باید به وضوح منبع عناصر غذایی را مشخص کند ، بیشتر از آنچه که اجزای مواد غذایی را حاوی عناصر ناآشنا مانند E- اعداد، نشان دهد که "می تواند سردرگمی و مشکلات برای مصرف کنندگان مسلمان شود" را تشخیص دهد.
برچسب مجوز رسمی حلال به راحتی قابل تشخیص باشد تا بتواند انجام فرایض مذهبی برای مسلمانان ترویج کنند؛ با این حال به به نظر می رسد که برچسب حلال می بایست با یک فونت متفاوت از دیگر علائم تجاری باشد .. فونت تلطیف عربی بسیار مرتبط با اسلام که می تواند به این برچسب حلال گنجانده شود .
توسعه، روابط عمومی و تبلیغات
ارتقاء و نام تجاری کلیدی برای ساخت محصولات است. با ایجاد یک نام تجاری حلال، ما این فرصت را به زندگی بهتر برای مردم داده ایم . ایجاد یک علامت اعتماد برای جامعه مسلمان (حلال) می تواند تبدیل به برند با قدرت برای جامعه مسلمانان شود .
علاوه بر این، شرکت در نمایشگاه ها و سمینارها در محصولات حلال می تواند تنها به فروش بیشتر منجر شود. این می تواند باعث آگاهی مسلمانان و غیر مسلمانان که می توانند به طور یکسان به محصولات حلال ، تامین کنندگان / عمده فروشان در هر دو سطح ملی و بین المللی دسترسی پیدا کنند .
تبلیغات عامل کلیدی برای بازاریابی و فروش است. از دیدگاه تبلیغات حلال، استراتژی بستگی دارد به اینکه آیا یک بازار خاص است اکثریت مسلمان جمعیت و یا آن را ترکیبی از اقوام و جوامع مختلف است. در یک جامعه با اکثریت مسلمان، که در آن حضور کل غیر مسلمانان بصورت اقلیت هستند ، مناسبترین روش تبلیغات تاکید بر ماهیت حلال و ویژگی های مواد غذایی است به طوری که آن را جذب مردمی رایج در جامعه که اکثریت را تشکیل میدهد.
با این حال، در یک جامعه چند مذهبی که در آن مسلمانان هستند که بخش اقلیت جمعیت هستند ، محصول را می توان به عنوان حلال بر روی برچسب به طوری که اعضای جامعه از وضعیت خود آگاه هستند و همچنین ترویج محصول در اسلام و رسانه های قومی است. در اینجا، برای غیر مسلمانان، کیفیت محصول است که باید تاکید شود.
بازاریابی محصولات حلال
نویسنده : دکتر سعد حران ، دانشگاه برونئی دارالسلام
منبع : مجله حلال
مترجم :خدایار عبداللهی؛ مدرس ،محقق و مشاور بازاریابی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/104579/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رییس بنیاد شهید: ایثارگران در سامانه کاریابی بنیاد شهید مراحل اشتغال به کار را گذرانده‌اند

کشف نشانه احتمالی حیات باستانی در مریخ

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: بنیاد شهید کاملا هوشمند شده و تمامی خدمات را به صورت الکترونیک ارائه می‌دهد

افزایش 500 درصدی شمار بازیکنان No Man’s Sky در پلی استیشن 5

تاریخ عرضه Shadows of the Damned: Hella Remastered با انتشار تریلری مشخص شد

یک رصد از سحابی Saturn در فاصله 1400 سال نوری از زمین

نمایش ترس در تریلر زمان عرضه Sylvio: Black Waters

کاهش ساعت کاری ادارات در کیش

اتفاق تاریخی؛ آیفون در بازار موبایل چین به رتبه ششم سقوط کرد

سامسونگ و مک‌آفی برای محافظت از گوشی‌های گلکسی، همکاری‌شان را ادامه می‌دهند

قیمت و زمان عرضه شیائومی میکس فلیپ در اروپا اعلام شد

گوشی مورد انتظار گلکسی A16 احتمالا در آستانه رونمایی قرار دارد

ری توییت این ویدئوی تخیلی توسط ایلان ماسک

تغییرات طراحی رابط کاربری One UI 7.0 در چند تصویر فاش شد

قایق پرنده برای مسافرکشی آماده می شود

اولین بنچمارک تراشه اگزینوس 1580 سامسونگ لو رفت

اطلاعاتی خاص در مورد ایستگاه فضایی بین‌المللی

گوگل دو مدل هوش مصنوعی جدید برای حل مسائل ریاضی پیچیده توسعه داده است

طراحی نرم افزار هوش مصنوعی برق

تغییر طراحی عمده آپدیت One UI 7 سامسونگ را ببینید

رنگ‌بندی پیکسل 9 پرو به‌طور کامل فاش شد

آیفون 18 احتمالاً در نسخه 2 ترابایتی هم عرضه خواهد شد

بومی سازی آنتن های بازتابی نانویی در کشور

اعتصاب مجدد بازیگران به‌دلیل استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بازی‌های ویدیویی

بومی سازی تولید سوزن و نخ بخیه در کشور

ناتینگ مشخصات سخت‌افزاری گوشی میان‌رده ناتینگ‌فون 2a Plus را اعلام کرد

تصاویر لو رفته از پیکسل بادز پرو 2 پیش از معرفی رسمی از طراحی جدید آن خبر می‌دهد

تولید نسل جدید مکمل‌های معدنی «روی» برای انواع دام و طیور در کشور

توسعه ایمپلنت مغزی از جنس گرافن که می‌تواند به بهبود پارکینسون کمک کند

نقش سلامت روده در عملکرد ورزشکاران المپیکی

آنر X60i با تراشه مدیاتک دیمنسیتی 6080 رسماً معرفی شد

توسعه‌دهندگان بازی «ورلد آو وارکرفت» بزرگ‌ترین اتحادیه اکتیویژن بلیزارد را تشکیل دادند

امکان تماس از طریق شبکه ملی اینترنت و رفع محدودیت جغرافیایی با سامانه تلفن ابری ایرانی

گوگل نسخه جدید هوش‌مصنوعی جمینای را منتشر کرد؛ همچنان رایگان اما سریع‌تر

قوی‌ترین پرتو گاما در جهان شناسایی شد

اوپن‌ای‌آی از موتور جستجوی خود رونمایی کرد

اپل در آستانه افتتاح آزمایشگاه تحقیقاتی جدید خود در شنژن، چین است

شیائومی 14T Pro با تراشه مدیاتک Dimensity 9300 Plus دیده شد

کشف یک تخته سنگ سفید بیگانه در مریخ

شبکه اجتماعی تردز اکنون امکان ساخت فید اختصاصی براساس نتایج جست‌وجوی کاربر را فراهم می‌کند

تبدیل معجزه‌آسای جاذبه به نور!

متا در انتظار اولین جریمه ضدانحصار خود در اروپا؛ 13.4 میلیارد دلار به‌خاطر سرویس تبلیغاتی فیسبوک

ردمی 14C در میان داده‌های IMEI و HyperOS ظاهر شد

قطره ابداعی محقق ایرانی التهاب چشم را درمان می‌کند

ایستر اگ جذاب قابلیت Circle to Search؛ وقتی ددپول و ولورین روی صفحه گوشی ظاهر می‌شوند

اسرار دریاهای قمر زحل در داده‌های فضاپیمای بازنشسته ناسا

OpenAI سرانجام از موتور جستجوی هوش مصنوعی خود با نام SearchGPT رونمایی کرد

کارایی 1000 برابری پنل خورشیدی نانوسرامیکی نسبت به پنل‌های معمولی

گلکسی S25 اولترا شما را ازلحاظ ظرفیت باتری و سرعت شارژ ناامید می‌کند

تاریخ انتشار آخرین بسته الحاقی پولی Remnant 2 مشخص شد