سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

آن چه باید از تبلیغات بدانید (2) بازاريابي

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - در ادامه قسمت قبل مطلب « آن چه باید از تبلیغات بدانید » در این قسمت به بررسی انواع تبلیغات می پردازیم. در واقع تبلیغات به عنوان یکی از زیرمجموعه های ترفیع در آمیخته بازاریابی، انواع مختلفی دارد که صاحب کسب و کار می بایست با توجه به جایگاه محصول، برند و ... به انتخاب نوع مناسب آن بپردازد. تبلیغات را بر مبنای هدف به سه دسته عمده تقسیم می کنند.
1- تبلیغات اطلاع دهنده
2- تبلیغات متقاعد کننده
3- تبلیغات یادآوری کننده
اهدافی که در تبلیغات اطلاع دهنده دنبال می شود شامل موارد زیر است :
- آگاه کردن بازار از وجود یک کالای جدید
- اعلام موارد استفاده جدید یک کالا
- توضیح در مورد نحوه کار با کالا
- شرح خدمات موجود
- اصلاح یا برطرف کردن تاثیرات منفی
- تعدیل انصراف مصرف کننده
- ایجاد یک تصویر ذهنی برای شرکت (برند)
اهدافی که در تبلیغات متقاعد کننده دنبال می شوند شامل موارد زیر است :
- ایجاد برتریِ نام تجاری یک کالا
- تشویق مصرف کنندگان به استفاده از نام تجاریِ یک کالای خاص
- تغییر دریافتهای ذهنی مشتریان نسبت به ویژگیهای کالا
- متقاعد کردن مشتری به خرید کالا در زمان حاضر
- متقاعد کردن مشتری برای پذیرش فروشنده شرکت
اهدافی که در تبلیغات یادآوری کننده دنبال می شوند شامل موارد زیر است :
- یادآوری به مصرف کنندگان در مورد این که احتمال احساس نیاز به کالا در آینده نزدیک وجود دارد
- یادآوری محل خرید کالا
- به خاطر سپردن کالا در طول فصولی که از آن استفاده نمی شود
- حفظ آگاهی مطلوب در مشتریان
مراحل ارتباط در تبلیغات تجاری
ارتباط در تبلیغات، دارای یک هدف ویژه است: ارسال یک پیام که به مشتریان آگاهی خواهد داد، و آنها را برای عمل کردم (خواه خرید یک کالا باشد، خواه رای دادن به یک نامزد ریاست جمهوری) تحریک خواهد کرد. فرآیند ارسال پیام تبلیغاتی برای مخاطبان گوناگون از طریق آگهی، «ارتباط بازاریابی» نامید می شود. ارتباط بازاریابی (بازارسازی) مشتریان را به طور پیوسته از آگاه سازی تا خشنودسازی، در شش مرحله هدایت می کند که همین مراحل شش گانه فرآیند ارتباط می دهند.
مرحله 1 : آگاه سازی : مطمئن شوید که مخاطب شما در مورد کالاهای‌تان اگاهی و اطلاع دارد. ضرورت و اهمیت این آگاه سازی زمانی آشکار می شود که شما یک کالای جدید را معرفی می کنید.
مرحله 2 : دریافت : در ارتباط بازارسازی‌تان مطمئن شوید که مشتریان بالقوه، ویژگی ها و فواید کالاهایتان را بخوبی بشناسد و درک کنند.
مرحله 3 : پذیرش و قبول : مشتریان آینده باید تصمیم بگیرند که آیا کالاهای شما می تواند نیازهای آنها را برآورده سازد. یا خیر. ممکن است آنها کالای شما را به دلایل مختلف رد کنند، اما تردیدی نیست که آنها را با کالاهایی دیگر مقایسه خواهند کرد.
مرحله 4 : اولویت و مزیت : خریداران، یک ویژگی مطلوب را به کالایی نسبت می دهند که برطرف کننده نیازشاان نیز باشد؛ بنابراین اگر مردم کالای شما را می پسندند، به این معنا نیست که حتماً آن را می خرند. تبلیغات باید یک دلیل قانع کننده برای خرید کالا ارائه دهد.
مرحله 5 : مالکیت : مالکیت بازخوردی است که آگهی دهنده ها امیدوارند هنگامی که با مخاطب ارتباط برقرار می کنند آن را دریافت کنند.
مرحله 6 : تقویت : از تبلیغات برای تقویت حس رضایت و خشنودی مشتریان در مورد عمل یا خرید استفاده کنید. این مراحل یک روند جدید را در فرآیند ارتباط پدید می آورد. زیرا شما یم پیام دیگر را برای مخاطب خود می فرستید و در پی واکنشی نظیر خریدهای بیشتر هستید.
این مراحل گاهی اوقات « سلسله مراتب مدل تاثیرات » نامیده می شود، زیرا مراحل واکنش مخاطب را در مقابل تبلیغات شما منعکس می کند.
این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.
دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت
منابع:
کتاب تبلیغات با بیان ساده تالیف علیرضا صدرمحمدی انتشارات سیته

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/104564/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پرچمدارهای پرهیاهو 2025 هواوی وارد بازارهای جهانی شدند

روزهای کوتاه‌تر تابستان در راه‌اند؛ زمین در هفته‌های آتی قرار است سریع‌تر بچرخد

یک گوشی ارزان سامسونگ آپدیت امنیتی دریافت کرد

راه رفتن مجدد کودک فلج 8 ساله با درمان جدید سلولی

شهدای اخیر گلستان نماد وحدت و همبستگی اقوام و مذاهب مختلف کشورند

هوش مصنوعی سامسونگ وارد 400 میلیون دستگاه هوشمند می‌شود

اثری از «گالیله» رکورد زد

دیدار استاندار گیلان و سخنگوی وزارت خارجه با خانواده شهید دانشمند هسته‌ای

گوشی قدرتمند شیائومی آپدیت HyperOS 2.2 را دریافت کرد

این گوشی‌ها تا 2 هفته دیگر آپدیت بزرگ HyperOS شیائومی را دریافت می‌کنند

نگاهی به یکی از ابزارهای ‌مورداعتماد در آزمایشگاه‌های شیمی که ممکن است گمراهمان کند!

گوگل رقیب گلکسی زد فولد 7 را با 16 گیگابایت رم و تراشه اختصاصی عرضه می‌کند

جشن 3 سالگی تلسکوپ «جیمز وب» با سحابی «پنجه گربه»

الهام‌گرفتن از iOS 26؟ پلیر جدید یوتیوب با طراحی شیشه‌ای معرفی شد

هوش مصنوعی تا 20 سال دیگر اکثر شغل‌ها را نابود می‌کند

بررسی انواع مشکلات و خرابی‌های احتمالی کنسول های بازی (PS و XBOX)

کودکان علیه گوشی؛ یک مطالعه از رفتار تأمل‌برانگیز نسل جدید پرده برداشت

ارزان ترین مانیتور 240 هرتزی دنیا با قیمت زیر 100 دلار عرضه شد

*مدیرعامل بیمه دی: شهدای اخیر گلستان، نماد وحدت و همبستگی اقوام و مذاهب مختلف کشورند

تاثیر غیرمنتظره سدسازی؛ حجم عظیم آب‌های ذخیره‌شده قطب‌های زمین را تغییر داده است

صفحه آبی مرگ پس از 40 سال حذف شد؛ ورود صفحه مشکی مرگ به ویندوز 11

چرا از حشرات می‌ترسیم؟

احتمال عرضه نسخه نسل نهمی بازی Red Dead Redemption 2 قوت گرفت

این سگ رباتیک چینی با سرعت خارق‌العاده‌اش شما را شگفت‌زده می‌کند!

از باندل محدود پلی استیشن 5 با طرح Ghost of Yotei رونمایی شد

دانشمندان زمان شروع کوچک شدن جهان را تخمین زدند

دوبله ژاپنی Ghost of Yotei واقع‌گرایانه خواهد بود

مدلی خاص از آیفون 17 پرو و پرو مکس صرفا در چین فروخته خواهد شد

آیا غول‌های باستانی بخشی از واقعیت تاریخی آمریکا هستند؟

توسعه‌دهنده: حالت اول شخص از ابتدا برای Indiana Jones and the Great Circle درنظر گرفته شده بود

5 حقیقت شگفت انگیز درباره نحوه کار هوش مصنوعی

تکریم معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران از خانواده های شهدای مازندران

بازی Ghost of Yotei تمرکز بی‌سابقه بر ایجاد آزادی بیشتر برای بازیکنان خواهد داشت

افزایش اضطراب، افسردگی و وابستگی در مبتلایان به کرونا

ادای احترام به اسطوره‌ های ایثار در زاهدان

سازنده گوشی‌های نوکیا از بازار موبایل آمریکا خارج شد

چیزی که در مغز همه افراد «سایکوپات» مشترک است

گوشی جدید سامسونگ انتخابی جذاب برای گیمرها است

آخرین نگاه به زحل؛ روایت ناگفته از پایان باشکوه کاوشگر کاسینی ناسا

نه! ظرفیت رم آیفون بیشتر نمی‌شود

دانشمندان روشی نوین برای ساخت‌وساز پایدار در مریخ کشف کرده‌اند: پرورش جلبک

طراحی شیائومی 16 پرو مکس لو رفت؛ پرچمدار چینی برای رقابت با آیفون و گلکسی

ذوب یخ‌ها موجی از فوران‌های آتشفشانی را به دنبال دارد

مدل طلایی-صورتی یکی از گوشی‌های جذاب شیائومی معرفی شد

آیا رفتار یخ در فضا در مقایسه با زمین متفاوت است؟

آیا این گوشی ارزان بعدی شیائومی است؟

سرگذشت نیکولا تسلا؛ نابغه‌ای که تاریخ در حقش کم‌لطفی کرد

«پاک‌کن جادویی شیائومی» با قابلیت‌هایی جدید آپدیت شد

در انتظار عرضه اولین آیفون تاشو؛ تولید نمایشگر گوشی بعدی اپل شروع شد

ابداع پوستی برای ربات‌ها که همه چیز را حس می‌کند