سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

کدام مواد غذایی ناجی بیماران قلبی می‌شوند؟ نکات خواندني

کدام مواد غذایی ناجی بیماران قلبی می‌شوند؟
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - ایسنا / دانشمندان دریافتند که مصرف برخی غذاها می‌تواند به کاهش خطر مرگ در بیماران مبتلا به بیماری قلبی کمک کند.
دانشمندان دانشگاه «کیونگ هی» در کره جنوبی اظهار کردند که مصرف غذاهای سرشار از فلاونوئیدها ممکن است به کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی کمک کند.
بازار
بیماری عروق کرونر، شایع‌ترین نوع بیماری قلبی است و زمانی رخ می‌دهد که شریان‌های کرونری نمی‌توانند خون، اکسیژن و مواد مغذی کافی را به قلب برسانند. این مورد معمولا به دلیل تجمع رسوبات کلسترول، معروف به پلاک، در داخل شریان‌ها ایجاد می‌شود.
فلاونوئیدها ترکیبات طبیعی با خواص آنتی‌اکسیدانی هستند که به‌طور گسترده در میوه‌ها، سبزیجات، غلات، چای، گل‌ها، ساقه‌ها و ریشه‌ها یافت می‌شوند. این ترکیبات به داشتن اثرات ضد التهابی و کمک به محافظت از سلول‌ها در برابر استرس اکسیداتیو که می‌تواند به بافت‌ها آسیب برساند و در بیماری نقش داشته باشد، شناخته شده‌اند.
نتایج پژوهش‌های قبلی نشان داده است که مصرف بیشتر فلاونوئیدها با خطر کمتر بیماری عروق کرونر قلب، حملات قلبی و سکته مغزی مرتبط است، با این حال، تاکنون هیچ بررسی جامعی انجام نشده بود که رابطه بین مصرف فلاونوئید و مرگ ناشی از بیماری قلبی و سایر علل را بررسی کند.
پژوهشگران، 15 تحقیق منتشر شده را بررسی کردند که به بررسی ارتباط بین مصرف فلاونوئید و خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی و همه علل پرداخته بودند. نتایج تجزیه‌وتحلیل آنان نشان داد، افرادی که مصرف فلاونوئید بالاتری دارند، خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی در آنان به‌طور قابل‌توجهی کمتر است.
هنگام بررسی زیرگروه‌های مختلف فلاونوئیدها، اکثر آنها با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط بودند و فقط استثناها، فلاونول‌ها و ایزوفلاون‌ها بودند که در این تجزیه‌وتحلیل خاص، ارتباط قوی نشان ندادند. فلاونول‌ها در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شوند، در حالی که ایزوفلاون‌ها معمولا در محصولات سویا یافت می‌شوند، دارای خواص آنتی‌اکسیدانی، ضد سرطانی، ضد میکروبی و ضد التهابی هستند.
هرچند ایزوفلاون‌ها ممکن است به محافظت در برابر بیماری‌های التهابی مزمن کمک کنند اما مکانیسم‌های دقیق این ویژگی آنها هنوز به طور کامل درک نشده است. پژوهشگران همچنین دریافتند که مصرف زیاد فلاونوئیدها با کاهش خطر مرگ ناشی از همه علل، نه فقط بیماری قلبی مرتبط است. این نتایج نشان می‌دهد که غذاهای غنی از فلاونوئید ممکن است فواید سلامتی گسترده‌ای را برای مردان و زنان فراهم کنند.
سایت ساینس گزارش کرد، به‌طور کلی، یافته‌ها از توصیه‌های غذایی فعلی، مصرف زیاد میوه‌ها و سبزیجات به‌عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم و متعادل پشتیبانی می‌کنند.
نتایج این پژوهش در نشریه تغذیه بالینی «اسپن» (ESPEN) منتشر شده است.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/787407/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عکس روز ناسا از عقاب کیهانی و دوستانش!

ضایعات ذرت به کمک انرژی پاک آمد؛ جهش بزرگ در تولید هیدروژن سبز

آیفون‌ها به‌زودی این 12 ویژگی جدید را دریافت می‌کنند

زمان احتمالی بازگشایی دانشگاه‌ها برای نودانشجویان

اختصاص 13 همت برای جبران خسارت زیست‌بوم دانش‌بنیان در پساجنگ

ناسا برای اولین بار هواپیمای مافوق صوت بی‌صدای X-59 را آزمایش کرد

ایرباس از بالگرد خودران برای عملیات نظامی رونمایی کرد

ماریو دوباره تاریخ‌ساز شد

پخت‌وپز هوش مصنوعی اپل

دانشمندان کلید از بین بردن عادت‌های بد را در مغز پیدا کردند

آیا دنباله‌دار «3آی/اطلس» متعلق به فرازمینی‌هاست؟

زنبورهای بامبل با مغزی ریز، مسائل پیچیده را حل می‌کنند

امشب؛ آسمان میزبان مقارنه زیبای سیاره‌های زهره و مشتری

روبات انسان نما به قله 6200 متری صعود کرد!

بهره‌گیری از ظرفیت‌های پارک‌های فناوری در رویداد صنایع خلاق «مانوین»

بازگشت دو بازی نخست Call of Duty: Black Ops به کنسول‌ها

افزایش نشت هوا در ایستگاه فضایی بین‌المللی

کدهای پنهان در iOS 27؛ نشانه‌هایی از ظهور آیفون تاشو اپل

دانشمندان عامل جدید آلزایمر و داروی آن را کشف کردند

برند لوکس لباس فضانوردی طراحی کرد

گره‌گشایی از چالش‌های صنعت دریا با پیوند فناوری، سرمایه و صنعت

کشف «غول خفته» 6 میلیارد برابر خورشید توسط «جیمز وب»

آپدیت کوچک اما کاربردی در راه نرم‌افزار گالری آیفون

عکس روز ناسا از کلاه ثور!

تاکسی روباتیک در لندن پولی می شوند

توسعه زنجیره ارزش مس با بهره‌گیری از توان دانش‌بنیان‌ها

آپدیت بزرگ آی‌او‌اس 27 جان تازه‌ای به آیفون‌های قدیمی می‌بخشد

انتظارات از رویداد WWDC26 اپل

آیا منظومه شمسی در گذشته دو سیاره بیشتر داشته است؟

کشف گونه جدیدی از دایناسورها بالدار

هم‌افزایی علمی در حوزه محیط زیست دریایی و سلامت محیطی در قالب یک تفاهم‌نامه

وان‌پلاس این هفته دو گوشی توربو 6X و توربو 6X پرو را رونمایی می‌کند

جیمز وب بازوهای مارپیچی کهکشان NGC 2090 را در نور فروسرخ ردیابی می‌کند!⁠

مشخصات کامل گوشی ردمی K100 در آستانه رونمایی لو رفت

گوگل می‌خواهد Gemini در تمام قسمت‌های گوشی شما نقش داشته باشد

لپ تاپ ایسوس Dawn 7 Pro با پردازنده Ryzen AI و صفحه نمایش 144 هرتزی معرفی شد

آپدیت HyperOS 3 برای یکی از گوشی‌های محبوب شیائومی منتشر شد

هوش مصنوعی زلزله یاب شد

ایران در جمع 6 کشور دارای توان ساخت تجهیزات پیشرفته کرایوژنیک

تیم کوک امشب برای آخرین‌بار رویداد WWDC اپل را آغاز می‌کند

اولین تصویر واقعی و مشخصات گلکسی S26 FE سامسونگ فاش شد

ماهواره های روسی جی پی اس را در اروپا مختل می‌کنند

حمایت از حضور دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه صنایع غذایی عمان

فرانسه نسل جدید موشک‌ها را از جنگنده رافال شلیک کرد

اجتماع بزرگ اجرام سماوی؛ از شب‌نشینی زهره و مشتری تا آرایش مثلثی در آسمان خرداد

عکس روز ناسا از مسافر منظومه شمسی

دانشمندان از کشف چیزی غیرمنتظره در «مه» خبر دادند

استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی در درمان آلزایمر

تداوم ثبت‌نام برای حضور در نمایشگاه نوآوری و فناوری اینوتکس 2026

حمایت از نوآوری‌ دانش‌بنیان‌ها برای رفع چالش‌های صنعت معدن