سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

شگفتی قهوه: نوشیدن روزانه یک فنجان قلب شما را از تهدیدی خاموش محافظت می‌کند نکات خواندني

شگفتی قهوه: نوشیدن روزانه یک فنجان قلب شما را از تهدیدی خاموش محافظت می‌کند
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - ایسنا / برخلاف باورهای رایج، روزانه یک فنجان قهوه نه‌تنها مضر نیست، بلکه می‌تواند قلب شما را از یک اختلال ریتم بسیار خطرناک محافظت کند.
یافته‌های پژوهشی بین‌المللی، باوری قدیمی و رایج در میان پزشکان و بیماران در مورد قهوه را به چالش کشیده است: نوشیدن روزانه‌ی یک فنجان قهوه نه تنها برای افراد مبتلا به اختلال ریتم قلب مضر نیست، بلکه می‌تواند به شکل چشمگیری از قلب در برابر فیبریلاسیون دهلیزی (AF) محافظت کند؛ عارضه‌ای که خطر سکته مغزی و نارسایی قلبی را افزایش می‌دهد.
بازار
این کشف شگفت‌انگیز حاصل یک کارآزمایی بالینی تصادفی است که توسط محققان دانشگاه آدلاید و دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو (UCSF)، روی 200 بیمار مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی از استرالیا، آمریکا و کانادا انجام شد. در این مطالعه‌ی شش ماهه، نیمی از شرکت‌کنندگان روزانه حداقل یک فنجان قهوه مصرف کردند، در حالی که گروه دیگر از تمام انواع کافئین پرهیز داشتند. تمام رویدادهای قلبی شرکت‌کنندگان به‌طور مداوم با الکتروکاردیوگرام ثبت و توسط پزشکان تأیید شد.
پروفسور کریستوفر اکس. وونگ، نویسنده اول مطالعه از دانشگاه آدلاید، نتایج را فوق‌العاده توصیف کرد:
برخلاف تصور رایج، دریافتیم کسانی که قهوه می‌نوشیدند کاهش قابل‌توجهی در فیبریلاسیون دهلیزی داشتند. این یافته‌های شگفت‌آور، برخلاف تصور رایج پزشکان و بیماران است که قهوه را عامل تشدید اختلالات ریتم قلبی مانند فیبریلاسیون دهلیزی می‌دانند. پزشکان همیشه به بیماران مبتلا به این بیماری توصیه می‌کردند مصرف قهوه را محدود کنند، اما این آزمایش نشان می‌دهد که قهوه نه‌تنها ایمن است، بلکه احتمالاً محافظت‌کننده نیز است.
فیبریلاسیون دهلیزی، نوعی ریتم غیرطبیعی قلب است که مانع از پمپاژ مؤثر خون در بدن می‌شود و می‌تواند به سرگیجه، خستگی و تپش قلب منجر شود. در موارد شدید، این وضعیت خطر نارسایی قلبی، سکته مغزی و حتی مرگ را به همراه دارد و کافئین همواره در فهرست مواد ممنوعه برای این بیماران قرار داشته است.
کافئین می‌تواند فشار خون را کاهش دهد
پژوهشگران در مطالعه که به شکلی کنایه‌آمیز، به اختصار DECAF (دکف به معنای قهوه‌ی بدون کافئین است، اما در این‌جا بدین شکل معنی می‌شود: آیا حذف قهوه از فیبریلاسیون جلوگیری می‌کند؟) نام‌گذاری شده، دریافتند که مصرف کافئین با کاهش 39 درصدی خطر وقوع مجدد فیبریلاسیون دهلیزی همراه بوده است.
پروفسور گرگوری مارکوس، نویسنده‌ی ارشد، دلایل احتمالی این پدیده را چنین توضیح می‌دهد: «قهوه فعالیت بدنی را افزایش می‌دهد که می‌دانیم باعث کاهش فیبریلاسیون دهلیزی می‌شود. کافئین همچنین ادرارآور است که می‌تواند فشار خون را کاهش دهد و در نتیجه خطر فیبریلاسیون دهلیزی را کم کند. چندین ماده‌ی دیگر در قهوه نیز خواص ضدالتهابی دارند که می‌توانند اثرات مثبتی داشته باشند.
با توجه به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به اختلال فیبریلاسیون دهلیزی، یافتن راه‌هایی برای کاهش بار این بیماری اهمیت ویژه‌ای دارد. پژوهش نشان می‌دهد که اگرچه قهوه درمان قطعی این بیماری نیست، می‌تواند بخشی از یک سبک زندگی سالم برای بیماران باشد و دیگر نباید آن را یک عامل تحریک‌کننده دانست. به گفته‌ی پروفسور وونگ، با توجه به این نتایج، بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی دیگر می‌توانند بدون نگرانی از قهوه لذت ببرند.
پژوهش در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/787006/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روشی نوین برای تصفیه پساب‌های دارویی، دستاورد پژوهشگران دانشگاه تهران

نسخه تلگرام برای اپل واچ منتشر شد

راهکار عجیب دانشمندان برای محافظت از زمین در برابر طوفان‌های خورشیدی

روبات انسان نما فروشگاه 24 ساعته را می گرداند

تمدید مهلت ثبت‌ نام در بزرگترین رویداد ملی صنایع خلاق «مانوین»

ماوس تاشو لاجیتک موبی فولد با طراحی الهام گرفته از گوشی های تاشو معرفی شد

عکس روز ناسا از عقاب کیهانی و دوستانش!

ضایعات ذرت به کمک انرژی پاک آمد؛ جهش بزرگ در تولید هیدروژن سبز

آیفون‌ها به‌زودی این 12 ویژگی جدید را دریافت می‌کنند

زمان احتمالی بازگشایی دانشگاه‌ها برای نودانشجویان

اختصاص 13 همت برای جبران خسارت زیست‌بوم دانش‌بنیان در پساجنگ

ناسا برای اولین بار هواپیمای مافوق صوت بی‌صدای X-59 را آزمایش کرد

ایرباس از بالگرد خودران برای عملیات نظامی رونمایی کرد

ماریو دوباره تاریخ‌ساز شد

پخت‌وپز هوش مصنوعی اپل

دانشمندان کلید از بین بردن عادت‌های بد را در مغز پیدا کردند

آیا دنباله‌دار «3آی/اطلس» متعلق به فرازمینی‌هاست؟

زنبورهای بامبل با مغزی ریز، مسائل پیچیده را حل می‌کنند

امشب؛ آسمان میزبان مقارنه زیبای سیاره‌های زهره و مشتری

روبات انسان نما به قله 6200 متری صعود کرد!

بهره‌گیری از ظرفیت‌های پارک‌های فناوری در رویداد صنایع خلاق «مانوین»

بازگشت دو بازی نخست Call of Duty: Black Ops به کنسول‌ها

افزایش نشت هوا در ایستگاه فضایی بین‌المللی

کدهای پنهان در iOS 27؛ نشانه‌هایی از ظهور آیفون تاشو اپل

دانشمندان عامل جدید آلزایمر و داروی آن را کشف کردند

برند لوکس لباس فضانوردی طراحی کرد

گره‌گشایی از چالش‌های صنعت دریا با پیوند فناوری، سرمایه و صنعت

کشف «غول خفته» 6 میلیارد برابر خورشید توسط «جیمز وب»

آپدیت کوچک اما کاربردی در راه نرم‌افزار گالری آیفون

عکس روز ناسا از کلاه ثور!

تاکسی روباتیک در لندن پولی می شوند

توسعه زنجیره ارزش مس با بهره‌گیری از توان دانش‌بنیان‌ها

آپدیت بزرگ آی‌او‌اس 27 جان تازه‌ای به آیفون‌های قدیمی می‌بخشد

انتظارات از رویداد WWDC26 اپل

آیا منظومه شمسی در گذشته دو سیاره بیشتر داشته است؟

کشف گونه جدیدی از دایناسورها بالدار

هم‌افزایی علمی در حوزه محیط زیست دریایی و سلامت محیطی در قالب یک تفاهم‌نامه

وان‌پلاس این هفته دو گوشی توربو 6X و توربو 6X پرو را رونمایی می‌کند

جیمز وب بازوهای مارپیچی کهکشان NGC 2090 را در نور فروسرخ ردیابی می‌کند!⁠

مشخصات کامل گوشی ردمی K100 در آستانه رونمایی لو رفت

گوگل می‌خواهد Gemini در تمام قسمت‌های گوشی شما نقش داشته باشد

لپ تاپ ایسوس Dawn 7 Pro با پردازنده Ryzen AI و صفحه نمایش 144 هرتزی معرفی شد

آپدیت HyperOS 3 برای یکی از گوشی‌های محبوب شیائومی منتشر شد

هوش مصنوعی زلزله یاب شد

ایران در جمع 6 کشور دارای توان ساخت تجهیزات پیشرفته کرایوژنیک

تیم کوک امشب برای آخرین‌بار رویداد WWDC اپل را آغاز می‌کند

اولین تصویر واقعی و مشخصات گلکسی S26 FE سامسونگ فاش شد

ماهواره های روسی جی پی اس را در اروپا مختل می‌کنند

حمایت از حضور دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه صنایع غذایی عمان

فرانسه نسل جدید موشک‌ها را از جنگنده رافال شلیک کرد