سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

قهوه برای ضربان نامنظم قلب خوب است! نکات خواندني

قهوه برای ضربان نامنظم قلب خوب است!
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - ایسنا /اولین آزمایش جهانی روی قهوه و فیبریلاسیون دهلیزی، خبرهای خوبی برای قلب ما به همراه دارد.
به نظر می‌رسد کافئین در مورد قلب، برعکس آنچه فکر می‌کنیم عمل می‌کند. دانشمندان دریافته‌اند که یک فنجان قهوه در روز، از قلب در برابر فیبریلاسیون دهلیزی (وضعیتی که می‌تواند منجر به سکته مغزی و نارسایی قلبی شود) محافظت می‌کند.
بازار
به نقل از نیو اطلس، محققان دانشگاه آدلاید(Adelaide) و دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو(UCSF) یک کارآزمایی بالینی تصادفی را روی 200 بزرگسال از کشورهای استرالیا، ایالات متحده و کانادا با فیبریلاسیون دهلیزی انجام داده‌اند تا تأثیر قهوه را بر بیماری ضربان نامنظم قلب بررسی کنند.
فیبریلاسیون دهلیزی (Atrial fibrillation) شایع‌ترین نوع آریتمی قلبی است که در آن، تحریک الکتریکی، مسیر مشخصی را در قلب طی نمی‌کند. فیبریلاسیون دهلیزی هنگامی رخ می‌دهد که در دهلیزها موج الکتریکی تحریک جهت مشخصی نداشته باشد، یعنی سلول‌های عضلانی دهلیز به صورت نامنظم تحریک و در نتیجه منقبض می‌شوند، در نتیجه انقباض منظم دهلیز وجود ندارد و دهلیزها نمی‌توانند خون را به صورت کامل به بطن‌ها پمپ کنند و همچنین ضربان‌های بطن از دهلیز پیروی نکرده و بطن بدون نظم طبیعی و بدون پیروی از دهلیز منقبض می‌شود. آریتمی قلبی به معنی غیرطبیعی بودن ضربان قلب است.
طی 6 ماه، 100 نفر از شرکت‌کنندگان حداقل یک فنجان قهوه یا یک شات اسپرسو در روز مصرف کردند، در حالی که 100 نفر دیگر از مصرف انواع قهوه و کافئین خودداری کردند. آنها دائماً تحت نظر بودند و هرگونه رویداد فیبریلاسیون دهلیزی توسط نوار قلب و پزشکان تأیید شد.
آنچه محققان یافتند، حتی متخصصان پزشکی درگیر در این اولین آزمایش جهانی را شگفت‌زده کرد.
پروفسور کریستوفر ایکس وانگ(Christopher X. Wong)، نویسنده ارشد این مقاله از دانشگاه آدلاید و بیمارستان سلطنتی آدلاید گفت: نتایج شگفت‌انگیز بود. ما برخلاف تصور رایج دریافتیم که مصرف‌کنندگان قهوه در مقایسه با افرادی که از قهوه و کافئین اجتناب می‌کردند، کاهش قابل توجهی در فیبریلاسیون دهلیزی(AF) را تجربه کردند.
وی افزود: این موضوع تعجب‌آور است، زیرا برخلاف فرض رایج پزشکان و بیماران است که قهوه اختلالات ریتم قلب مانند فیبریلاسیون دهلیزی را بدتر می‌کند. پزشکان همیشه به بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی مشکل‌ساز توصیه کرده‌اند که مصرف قهوه خود را به حداقل برسانند، اما این آزمایش نشان می‌دهد که قهوه نه تنها بی‌خطر است، بلکه احتمالاً نقش محافظتی نیز دارد.
همانطور که گفته شد، فیبریلاسیون دهلیزی به معنی ضربان نامنظم قلب است که از حفره‌های بالایی قلب (دهلیزها) شروع می‌شود و مانع از پمپاژ طبیعی خون در بدن می‌شود. این بیماری می‌تواند باعث سرگیجه، خستگی و تپش شدید قلب شود، اما می‌تواند جدی‌تر شده و منجر به نارسایی قلبی، سکته مغزی و حتی مرگ شود.
بیش از 10 میلیون بزرگسال آمریکایی به این بیماری مبتلا هستند و آنها را در معرض خطر بیشتر فشار خون بالا، چاقی و سایر بیماری‌های قلبی قرار می‌دهد. جالب اینجاست که کافئین یکی از موارد ثابت در فهرست مواردی است که متخصصان توصیه می‌کنند از آن اجتناب شود.
در آزمایشی با این عنوان که «آیا حذف قهوه از فیبریلاسیون جلوگیری می‌کند؟»، محققان دریافتند که کافئین در مقایسه با کسانی که از مصرف آن خودداری کردند، منجر به 39 درصد کاهش خطر عود فیبریلاسیون دهلیزی می‌شود و آنها چند نظریه در مورد دلیل این امر دارند.
پروفسور گرگوری مارکوس(Gregory Marcus)، نویسنده ارشد این مطالعه از بخش قلب و عروق در دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو(UCSF) گفت: مصرف قهوه، فعالیت بدنی را افزایش می‌دهد که به کاهش فیبریلاسیون دهلیزی معروف است. کافئین همچنین یک ماده ادرارآور است که می‌تواند به طور بالقوه فشار خون را کاهش داده و به نوبه خود خطر فیبریلاسیون دهلیزی را کاهش دهد. چندین ماده دیگر در قهوه نیز دارای خواص ضد التهابی هستند که می‌توانند اثرات مثبتی داشته باشند.
طبق گزارش انجمن ملی قهوه ایالات متحده، حدود دو سوم بزرگسالان در این کشور، حداقل یک فنجان در روز قهوه می‌نوشند و دانشمندان مدت‌هاست که در مورد فواید و مضرات بالقوه آن کنجکاو بوده‌اند. در سال‌های اخیر، مطالعاتی انجام شده است تا ببینند آیا قهوه می‌تواند به مغز و عملکرد شناختی، پیری سالم و البته قلب کمک کند یا خیر.
مارکوس افزود: تعداد افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی در حال افزایش است و خطر ابتلا به این بیماری با افزایش سن افزایش می‌یابد. در نتیجه، مطمئناً علاقه زیادی به راه‌های کاهش بار این بیماری وجود دارد. مطالعه ما وضوح بیشتری در مورد تأثیر قهوه کافئین‌دار بر بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی ارائه می‌دهد و باید توصیه‌های پزشکی که به بیماران می‌دهیم را تغییر دهد.
همانطور که گفته شد، قهوه به عنوان یک عامل محرک فیبریلاسیون دهلیزی شناخته می‌شود که ممکن است بر اساس نتایج این آزمایش بزرگ نیاز به تجدید نظر در مورد آن باشد. با این حال، هنوز هم تصور می‌شود که این بیماری عمدتاً ناشی از انتخاب سبک زندگی از جمله رژیم غذایی است، اما می‌تواند نتیجه چاقی، آپنه خواب، دیابت و سابقه خانوادگی فیبریلاسیون دهلیزی نیز باشد.
در حالی که محققان خاطرنشان می‌کنند که قهوه درمان قطعی فیبریلاسیون دهلیزی نیست، اما در واقع می‌تواند برخی مزایا را ارائه دهد و حداقل نباید در لیست سیاه قرار گیرد یا تصور شود که باعث ایجاد این بیماری می‌شود.
وانگ گفت: بر اساس این نتایج، بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی ​​که قهوه می‌نوشند، می‌توانند با خیال راحت به لذت بردن از قهوه خود ادامه دهند. علاوه بر این، ممکن است ارزش بررسی این موضوع را داشته باشد که آیا بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی که قهوه نمی‌نوشند، واقعاً باید شروع به نوشیدن قهوه کنند یا خیر.
این پژوهش در مجله American Medical Association منتشر شده است.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/786873/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عکس روز ناسا از عقاب کیهانی و دوستانش!

ضایعات ذرت به کمک انرژی پاک آمد؛ جهش بزرگ در تولید هیدروژن سبز

آیفون‌ها به‌زودی این 12 ویژگی جدید را دریافت می‌کنند

زمان احتمالی بازگشایی دانشگاه‌ها برای نودانشجویان

اختصاص 13 همت برای جبران خسارت زیست‌بوم دانش‌بنیان در پساجنگ

ناسا برای اولین بار هواپیمای مافوق صوت بی‌صدای X-59 را آزمایش کرد

ایرباس از بالگرد خودران برای عملیات نظامی رونمایی کرد

ماریو دوباره تاریخ‌ساز شد

پخت‌وپز هوش مصنوعی اپل

دانشمندان کلید از بین بردن عادت‌های بد را در مغز پیدا کردند

آیا دنباله‌دار «3آی/اطلس» متعلق به فرازمینی‌هاست؟

زنبورهای بامبل با مغزی ریز، مسائل پیچیده را حل می‌کنند

امشب؛ آسمان میزبان مقارنه زیبای سیاره‌های زهره و مشتری

روبات انسان نما به قله 6200 متری صعود کرد!

بهره‌گیری از ظرفیت‌های پارک‌های فناوری در رویداد صنایع خلاق «مانوین»

بازگشت دو بازی نخست Call of Duty: Black Ops به کنسول‌ها

افزایش نشت هوا در ایستگاه فضایی بین‌المللی

کدهای پنهان در iOS 27؛ نشانه‌هایی از ظهور آیفون تاشو اپل

دانشمندان عامل جدید آلزایمر و داروی آن را کشف کردند

برند لوکس لباس فضانوردی طراحی کرد

گره‌گشایی از چالش‌های صنعت دریا با پیوند فناوری، سرمایه و صنعت

کشف «غول خفته» 6 میلیارد برابر خورشید توسط «جیمز وب»

آپدیت کوچک اما کاربردی در راه نرم‌افزار گالری آیفون

عکس روز ناسا از کلاه ثور!

تاکسی روباتیک در لندن پولی می شوند

توسعه زنجیره ارزش مس با بهره‌گیری از توان دانش‌بنیان‌ها

آپدیت بزرگ آی‌او‌اس 27 جان تازه‌ای به آیفون‌های قدیمی می‌بخشد

انتظارات از رویداد WWDC26 اپل

آیا منظومه شمسی در گذشته دو سیاره بیشتر داشته است؟

کشف گونه جدیدی از دایناسورها بالدار

هم‌افزایی علمی در حوزه محیط زیست دریایی و سلامت محیطی در قالب یک تفاهم‌نامه

وان‌پلاس این هفته دو گوشی توربو 6X و توربو 6X پرو را رونمایی می‌کند

جیمز وب بازوهای مارپیچی کهکشان NGC 2090 را در نور فروسرخ ردیابی می‌کند!⁠

مشخصات کامل گوشی ردمی K100 در آستانه رونمایی لو رفت

گوگل می‌خواهد Gemini در تمام قسمت‌های گوشی شما نقش داشته باشد

لپ تاپ ایسوس Dawn 7 Pro با پردازنده Ryzen AI و صفحه نمایش 144 هرتزی معرفی شد

آپدیت HyperOS 3 برای یکی از گوشی‌های محبوب شیائومی منتشر شد

هوش مصنوعی زلزله یاب شد

ایران در جمع 6 کشور دارای توان ساخت تجهیزات پیشرفته کرایوژنیک

تیم کوک امشب برای آخرین‌بار رویداد WWDC اپل را آغاز می‌کند

اولین تصویر واقعی و مشخصات گلکسی S26 FE سامسونگ فاش شد

ماهواره های روسی جی پی اس را در اروپا مختل می‌کنند

حمایت از حضور دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه صنایع غذایی عمان

فرانسه نسل جدید موشک‌ها را از جنگنده رافال شلیک کرد

اجتماع بزرگ اجرام سماوی؛ از شب‌نشینی زهره و مشتری تا آرایش مثلثی در آسمان خرداد

عکس روز ناسا از مسافر منظومه شمسی

دانشمندان از کشف چیزی غیرمنتظره در «مه» خبر دادند

استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی در درمان آلزایمر

تداوم ثبت‌نام برای حضور در نمایشگاه نوآوری و فناوری اینوتکس 2026

حمایت از نوآوری‌ دانش‌بنیان‌ها برای رفع چالش‌های صنعت معدن