یوتیوب به پخش انحصاری بازیهای لیگ فوتبال آمریکا فکر میکند
نکات خواندني
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - زومیت / یوتیوب احتمالاً قرار است وارد رقابت جذاب پخش مسابقات NFL شود.
لیگ ملی فوتبال آمریکا (NFL) از مدتی قبل از تلویزیونهای سنتی فراتر رفته و به همکاری با پلتفرمهای دیجیتال مانند آمازون و نتفلیکس رو آورده است. اکنون گزارشهای جدید نشان میدهند که این لیگ برای پخش انحصاری بازیها درحال مذاکره با یوتیوب است.
براساس گزارشی از NYTimes، یوتیوب درحال حاضر گزینهی اصلی برای پخش انحصاری اولین بازی NFL در جمعهی هفتهی افتتاحیه محسوب میشود. این قرارداد از جهاتی با همکاریهای قبلی لیگ با آمازون و نتفلیکس تفاوت دارد. برخلاف آن پلتفرمها که نیاز به اشتراک پولی دارند، یوتیوب رایگان است و به همین دلیل، بازی انحصاری به صورت رایگان و جهانی در دسترس خواهد بود. همچنین اگر کاربر YouTube TV باشید، احتمالاً امکان تماشای بازی از طریق این پلتفرم را نیز خواهید داشت.
بازار ![]()
اهمیت همکاری احتمالی NFL با یوتیوب فقط در رایگانبودن یا انحصاریبودن آن خلاصه نمیشود. طبق گزارش وبسایت Awful Announcing، لیگ NFL میتواند با این قرارداد راهی برای دور زدن قانون قدیمی Sports Broadcasting Act سال 1961 یافته باشد. این قانون مانع پخش تلویزیونی بازیهای NFL در روزهای جمعه و شنبه میشود؛ بازهای که مختص مسابقات دبیرستانی و دانشگاهی است. لیگ NFL تاکنون با پخش بازیهای بلک فرایدی نیز با این قانون کنار آمده است، چراکه طبق قانون باید بخش عمدهای از بازی قبل از ساعت 6 عصر (به وقت محلی) به پایان برسد.
اگر یوتیوب در این قرارداد برنده شود، نخستین بازی انحصاریاش در هفتهی اول و با حضور تیم لسآنجلس چارجرز برگزار خواهد شد. این مسابقه در برزیل انجام میشود و نام حریف چارجرز قرار است در تاریخ 13 می (23 اردیبهشت) اعلام شود.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/776218/