سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

7 گوشی عجیب موتورولا که بهتر است همه فراموششان کرده باشند نکات خواندني

7 گوشی عجیب موتورولا که بهتر است همه فراموششان کرده باشند
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - گجت نیوز / در اینجا به معرفی تعدادی از عجیب ترین گوشی های موتورولا خواهیم پرداخت که ظاهری نامتعارف داشته و نتوانستند به موفقیت چندانی دست پیدا کنند. برخی از این محصولات این ریخت، ظاهری واقعا منحصربفرد دارند.
کمپانی موتورولا به‌خاطر ساخت گوشی DynaTAC 8000X که نخستین گوشی تلفن تجاری دنیا به شمار می‌رود، نام خود را در تاریخ جاودانه کرده است.
این گوشی علیرغم وزن سنگین و عمر باتری تنها یک ساعته‌ای که داشت، زمینه‌ساز شکوفایی صنعت گوشی های موبایل شد؛ صنعتی که امروزه غول‌های بزرگی را به خود جلب کرده و همه‌روزه با پیشرفت‌های شگفت‌انگیزش نظرات مثبت فراوانی را به خود جلب می‌کند.
با وجود این که موتورولا برخی از بهترین و خاطره‌انگیزترین گوشی‌های موبایل تاریخ را تولید کرده، اما در تاریخچه این کمپانی می‌توان محصولات عجیب و غریبی هم پیدا کرد که کاربران هرگز نتوانستند ارتباط چندانی با آن‌ها برقرار کنند.
امروز قصد داریم تعدادی از این گوشی های عجیب موتورولا را معرفی کنیم که تولید برخی از آن‌ها هنوز هم برای برخی افراد جای تعجب دارد!
برخی از این گوشی ها در زمان خود محصولاتی جذاب و آینده‌نگرانه تلقی می‌شدند؛ اما در ادامه نتونستند آن‌چنان که باید رضایت مشتریان را جلب کنند. در عین حال برخی دیگر از این گوشی‌ها نیز از همان ابتدا محکوم به شکست بودند و در شمار عجیب‌ترین گوشی های تولید شده توسط بشر قرار می‌گیرند.
عجیب ترین گوشی های موتورولا در تاریخ
Motorola V70

سیاست و بازاریابی


ظاهر نامتعارف گوشی وی 70 موتورولا باعث شده بود که این گوشی محصولی آینده‌نگرانه به نظر برسد. اما این اتفاق برای موفقیت این گوشی کافی نبود.
V70 در سال 2002 به بازار عرضه شد و به دلیل طراحی خاص و قابلیت‌های منحصربفرد شخصی‌سازی که ارائه می‌داد، به عنوان یک گوشی برای علاقمندان به مد شناخته شد.
این گوشی به یک قاب چرخان مجهز بود که صفحه کلید دستگاه را مخفی می‌کرد و کاربران می‌توانستند آن را شخصی‌سازی کرده و در رنگ‌های مختلفی تهیه کنند. هرچند که با گذر زمان رفته رفته مشخص شد که این قاب به هیچ وجه کاربردی نبوده و بیش از هرچیز جنبه نمایشی دارد.
علیرغم این جذابیت‌های بصری ظاهری، گوشی وی 70 موتورولا فاقد برخی از قابلیت‌های کلیدی موبایل‌های آن زمان مانند اتصال به اینترنت و یا دوربین داخلی بود.
همچنین صفحه نمایش سیاه و سفید آن هم رزولوشن بسیار پایین 96 در 64 پیکسلی داشت و خواندن متون یا نمایش تصاویر بر روی آن‌ها کار پیچیده‌ای بود.
در کنار تمامی آن چه گفته شد، قیمت 400 دلاری این گوشی باعث شده بود که معایب دستگاه بیشتر به چشم آمده و افراد زیادی به خرید آن رغبت نشان ندهند.
با وجود تمامی این قابلیت‌های ریز و درشت، Motorola V70 یک گوشی فراموش‌شدنی از موتورولا بود که به همه گوشی‌سازان یادآوری کرد که نوآوری و خلاقیت لزوما باعث موفقیت یک محصول نخواهد شد.
Motorola MPx

سیاست و بازاریابی


دلیل حضور گوشی ام پی ایکس موتورولا در این لیست، تلاش سازندگان برای تعبیه همه فناوری‌ها و قابلیت‌های ممکن در این محصول است که آن را نه تنها به یک گوشی کامل، بلکه به یک PDA همه‌فن‌حریف تبدیل کرده بود.
برخی از قابلیت‌های این گوشی در آن زمان عبارت بودند از اتصال وای فای، کیبورد QWERTY کامل، بلوتوث، دوربین و صفحه نمایش لمسی.
تمامی قابلیت‌های یافت شده، چیزهایی هستند که در گوشی‌های هوشمند امروز تعبیه شده‌اند. بنابراین ام پی ایکس، فرسنگ‌ها از سایر محصولات زمان خود جلوتر بود. با این وجود تعبیه تمامی این قابلیت‌ها هم نتوانست مانع از شکست این گوشی شود؛ چرا که تکنولوژی لازم برای هماهنگی این امکانات و قابلیت‌های مهم هنوز به بلوغ کافی نرسیده بود.
MPx از دو طرف قابل تا شدن بود. یکی از محورها این گوشی را همانند یک محصول تاشوی معمولی باز می‌کرد و محور دوم از پهلو باز شده و کیبورد دستگاه را نمایان می‌ساخت. این کیبورد QWERTY البته ابعاد ریزی داشت و کار کردن با آن بسیار سخت بود!
از سوی دیگر، صفحه نمایش گوشی موتورولا ام پی ایکس هم با اینکه اندازه بزرگی داشت، اما بدون قلم استایلوس همراه دستگاه، عملکرد غیرمطمئنی ارائه می‌داد.
به‌طور کلی رابط کاربری شلوغ و قابلیت‌های بیش از اندازه زیاد مهم‌ترین دلایلی بودند که ام پی ایکس را به یک محصول شکست خورده تبدیل کردند.
Motorola T720i

سیاست و بازاریابی


یکی دیگر از عجیب ترین گوشی های موتورولا، T720i است که در شمار نخستین گوشی‌های با قابلیت پشتیبانی از ماژول‌های عملکردی مختلف به شمار می‌رفت. در عین حال، این ایده در نهایت شکست خورد!
موتورولا در T720i سعی کرده بود یک دوربین خارجی را از طریق درگاه شارژ به گوشی متصل کرده و از آن طریق به عکس گرفتن بپردازد. به این ترتیب کاربران می‌توانستند با وصل کردن ماژول دوربین خارجی به درگاه شارژ، تصویر محیط را در صفحه نمایش کوچک یک اینچی دستگاه مشاهده کرده و در صورت نیاز، به ثبت تصویر بپردازند.
البته ایده استفاده از ماژول خارجی دوربین در عمل به شکست انجامید! دلیل آن بود که دوربین‌های دیجیتالی که در آن زمان به بازار عرضه شده بودند، رزولوشن بالاتری در مقایسه با این ماژول موتورولا داشتند و کار کردن با آن‌ها نیز راحت‌تر بود.
جالب است بدانید که ثبت یک عکس با ماژول دوربین T720i نیازمند شش کلیک و مقدار زیادی صبر و حوصله بود! این درحالی‌ست که دوربین‌های دیجیتال به راحتی آب خوردن به عکس برداری از محیط می‌پرداختند.
این گوشی البته به جز دوربین، اکسسوری‌های دیگری مثل اسپیکر یا چراغ قوه را هم در اختیار کاربران قرار می‌داد. با این حال، گذر زمان ناکارآمدی این گوشی و قابلیت‌های آن را ثابت کردند؛ به‌طوری که در نهایت این ایده در هیچ محصول دیگری از موتورولا استفاده نشد.
Motorola AURA

سیاست و بازاریابی


گوشی موتورولا AURA یکی از آخرین گوشی‌های واقعا تاشو پیش از قدرت گرفتن گوشی های هوشمند مدرن به شمار می‌رود. این محصول در سال 2008 به بازار عرضه شد؛ یعنی زمانی که گوشی های هوشمند با نرخ سرسام‌آوری در حال پیشرفت در بازار و تنگ کردن عرصه بر محصولات سنتی بودند.
در زمان عرضه موتورولا AURA حدودا یک سال از عرضه آیفون گذشته بود و بازار چندان توجهی به گوشی‌های غیرهوشمند نشان نمی‌داد.
البته AURA هم مشابه با وی 70 یک گوشی تاشوی کامل نبود؛ چرا که قاب بیرونی آن به کمک یک فنر حول صفحه نمایش دایره‌ای این گوشی می‌چرخید و کلیدهای آن را نمایان می‌کرد.
سیستم مکانیکی به کار رفته در این مکانیزم باز کردن قاب، طراحی بسیار دقیق و باکیفیتی داشت که لذت کار کردن با آن را دوچندان می‌کرد.
گوشی AURA همچنین از یک قاب فلزی استفاده می‌کرد که آن را از حیث کیفیت، یک سر و گردن بالاتر از سایر گوشی‌های بازار قرار می‌داد.
البته این امر بدون هزینه هم نبود؛ چرا که این گوشی در آن زمان با برچسب قیمتی 2000 دلاری روانه بازار شده بود و خرید آن برای بسیاری افراد امکان‌پذیر نبود.
موتورولا همچنین برای کسانی که به کالاهای لوکس و فوق العاده گرانقیمت اهمیت می‌دادند نیز مدل محدود از این گوشی تحت نام AURA Diamoniqe را روانه بازار کرد که در ساخت آن از 90 الماس مجموعا به ارزش یک قیراط استفاده شده بود.
‌Motorola V.box V100

سیاست و بازاریابی


گوشی وی باکس وی 100 موتورولا در سال 2000 و در بحبوحه شوع هزاره جدید و نگرانی مردم از آینده بشر و تسلط تکنولوژی بر آن‌ها به بازار عرضه شد!
این محصول سعی داشت قالب سنتی طراحی گوشی‌های موبایل را در هم شکسته و گوشی های تلفن همراه را از طراحی جعبه مانند محصولاتی چون DynaTAC و StarTAC رها کند.
به همین جهت، موتورولا سعی داشت با استفاده از طراحی شبیه به لپ تاپ‌ها، ضمن اینکه آن‌ها را به محصولاتی جمع و جورتر تبدیل می‌کند، کاربردها و قابلیت‌های جدیدی هم برای‌شان به ارمغان بیاورد.
گوشی وی باکس وی 100 موتورولا از یک کیبورد QWERTY کامل بهره می‌برد که در آن زمان قابلیتی انقلابی به شمار می‌رفت.
بعلاوه، این گوشی همچنین قادر به ضبط پیام‌های صوتی بود و می‌توانست به وبسایت‌های متنی نیز دسترسی داشته باشد.
این دسته قابلیت‌ها V.box V100 را به محصولی پیشرو تبدیل کرده بودند که توانستند مسیر را برای تولید گوشی‌های موبایل کنونی هموار کند.
با این وجود، طراحی عجیب و غریب این گوشی که از بدنه‌ای نیمه شفاف تشکیل شده بود و بی‌شباهت به اسباب بازی نبود، نتوانست چندان رضایت مشتریان را جلب کند.به همین جهت، این گوشی علیرغم تاثیر مهمی که در آینده صنعت گوشی های هوشمند داشت به یکی از عجیب ترین گوشی های موتورولا تبدیل شد.
Motorola PEBL

سیاست و بازاریابی


گوشی PEBL نیز یکی دیگر از گوشی های عجیب موتورولا به شمار می‌رود که البته در سال 2005 محصول فوق‌العاده جذابی تلقی می‌شد و همه به دنبال دست پیدا کردن به آن بودند.
بخش بزرگی از این محبوبیت به دلیل طراحی فوق‌العاده ارگونومیک و خاص این دستگاه بود که حس بی‌نهایت پریمیومی به کاربر القا می‌کرد.
دیگر ویژگی بارز گوشی PEBL طراحی فوق‌العاده لولای آن بود. در حالی که در آن زمان اکثر گوشی‌های تاشو طراحی مشابهی داشتند و استفاده از آن‌ها مستلزم باز کردن قاب بود، PEBL از طراحی منحصربفردی بهره می‌برد که به واسطه سیستم فنری به کار رفته در آن قابلیت باز کردن قاب با یک فشار ساده فراهم بود.
این سیستم باز کردن خودکار قابلیتی فوق‌العاده خاص و منحصربفرد برای این گوشی به شمار می‌رفت و الهام بخش مجموعه گسترده‌ای از محصولات تاشو در سال‌های بعد شد.
علیرغم این قابلیت‌های ظاهری شگفت‌انگیز، توانایی‌های فنی محدود این گوشی و ضعف‌های تکنولوژیک آن باعث شد که PEBL در نهایت عمر بسیار کوتاهی داشته و خیلی زود به فراموشی سپرده شود.
Motorola Razr

سیاست و بازاریابی


گوشی ریزر V3 یکی از جذاب‌ترین محصولاتی بود که کمپانی موتورولا تا به امروز تولید کرده است. این گوشی با طراحی بسیار جذاب و جوان‌پسندانه تاشوی خود و ضخامت کمی که داشت، توانست افراد زیادی را در سال 2004 به خود جلب کرده و فروشی میلیونی را تجربه کند.
همین موفقیت باعث شد موتورولا در سال 2019 به فکر بازسازی این محصول در قالب یک گوشی اندرویدی بیفتد. نسل جدید گوشی های ریزر همچنان از طراحی تاشو بهره می‌برد و ضخامت کم و قابلیت‌های جذاب را با هم ادغام می‌کرد.
این گوشی با قیمت سرسام‌آور 1500 دلاری به بازار عرضه شد؛ هرچند که دوام و عملکرد پایین مهم‌ترین دلایلی بودند که آن را به یک محصول معمولی تبدیل کردند.
همچنین یک سال پس از عرضه ریزر 2019، گوشی گلکسی زد فلیپ سامسونگ روانه بازار شد که از حیث مشخصات فنی، گوشی تاشوی موتورولا را قورت می‌داد! پرچمدار تاشوی سامسونگ موفق شده بود مشخصات فنی بهتر، صفحه نمایش بزرگتر و طراحی جمع و جورتری داشته باشد و به‌طور کامل RAZR 2019 را کنار بزند.
موتورولا البته سری ریزر را رها نکرد و نسخه 2022 این گوشی را نیز با بازطراحی کلی و استفاده از سخت افزار قدرتمندتر نسبت به مدل 2019 رونمایی کرد.
این گوشی در مقایسه با مدل 2019 مدل بسیار بهتری بوده و مشخصات بهتری داشت؛ اما همچنان قادر به رقابت با سری گوشی‌های گلکسی زد فلیپ و برخی رقبای چینی نبود.
البته تصاویر و شایعات جدید از احتمال عرضه مدل 2023 این سری گوشی‌ها خبر می‌دهند. بنابراین باید منتظر ماند و دید تصمیم این کمپانی برای آینده سری RAZR چیست.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/696329/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

کمک آمریکا به تراشه‌سازان؛ مایکرون 6 میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

نکاتی درباره آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو

نسخه‌ آیفون واتساپ با دستور دولت چین از اپ استور حذف شد

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

آیفون 17 پلاس ظاهراً با نمایشگر کوچک‌تر از گوشی‌های فعلی پلاس معرفی می‌شود

پیشرفت صنعت تراشه چین در سایه تحریم‌ها؛ تولید 40 درصد رشد کرد

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

برخی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان

دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

ربات «اطلس» بازگشت!

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

تراشه Kirin 9010 هواوی با CPU دوازده هسته‌ای معرفی شد

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

علم منتظر معجزه نمی ماند

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

خداحافظ نبوغ!

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است