مایکروسافت از رسیدن به رشد 48 درصدی مشترکان سرویس گیمپس بازماند
نکات خواندني
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - زومیت / رشد مشترکان سرویس گیمپس مایکروسافت امسال کُندتر از سال گذشته بود و این شرکت نتوانست به هدفگذاری 48 درصدی خود دست یابد.
سرویس اشتراکی گیمپس ایکس باکس در سال مالی 2021 که 30 ژوئن بهپایان رسید، با رشد 37٫48 همراه بود و نتوانست به رشد 47٫79 درصدیای دست یابد که مایکروسافت برای آن هدفگذاری کرده بود.
بهگزارش Windowscentral، اگرچه تعداد مشترکان گیمپس بین نیمه سالهای 2020 و 2021 به رشد 37٫47 درصدی رسید، این نرخ رشد با کاهش درخورتوجهی درمقایسهبا همین بازه در سال 2020-2019 همراه بود.
رشد مشترکان گیمپس در سال 2020 به 87٫75 درصد رسیده بود که از هدفگذاری 71 درصدی مایکروسافت بیشتر و احتمالا بخشی از آن بهدلیل جدیدتربودن این سرویس در آن سال بود. نرخ رشد مشترکان گیمپس یکی از معدود آمارهایی است که مایکروسافت درباره این سرویس اشتراکی منتشر میکند؛ بااینحال، آخرینباری که این شرکت تعداد کل مشترکان گیمپس را اعلام کرد، به ماه ژانویه امسال مربوط بود که به 18 میلیون نفر رسیده بود.
رشد مشترکان گیمپس یکی از اهداف عملکرد برای مدیران مایکروسافت است که اگر در بازه سهساله به آن دست یابند، سهام بیشتری دریافت خواهند کرد.
مایکروسافت از زمان راهاندازی این سرویس، عناوین مختلفی به آن اضافه کرده است که از بین آنها میتوان به بازی بسیار تحسینشده Hades و Nier Automata اشاره کرد؛ اما بسیاری از بازیهای اورجینال نظیر Halo Infinite و Forza Horizon 5 هنوز در راهاند.
همچنین، برای آنکه مایکروسافت بتواند از مزایای تصاحب استودیوهای بازی بهرهای ببرد، به زمان نیاز دارد و این موضوع میتواند درنهایت به تعداد مشترکان گیمپس بیفزاید. احتمالا با عرضه Starfield، بازی انحصاری بتسدا و اضافهشدن آن به گیمپس، نرخ رشد اشتراک این سرویس بیش از پیش افزایش یابد.
شما نیز از سرویس اشتراکی گیمپس استفاده میکنید؟ آینده آن را چطور پیشبینی میکنید؟
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/218414/