سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

بازاریابی سبز و بررسی نقش آن در برندینگ مقالات بازاریابی

بازاریابی سبز و بررسی نقش آن در برندینگ
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - مسئولیت زیست‌محیطی موضوعی است که هم برای برندینگ و هم برای مصرف‌کنندگان ارزشمند است؛ بنابراین باید پی ببریم بازاریابی سبز چیست؟ در ادامه این موضوع را بررسی می‌کنیم.
مجموعه مستند طبیعت سیاره آبی دو، باهدف پاک‌سازی اقیانوس‌ها از زباله‌های پلاستیکی ساخته شده است. این مستند تأثیر زیادی بر بینندگان داشت و آن‌ها را از میزان زباله‌های زیادی که موجب آلودگی دریاها شده بودند، متعجب کرد.
با وجود افزایش روزافزون میزان سطح پلاستیک و آلودگی که سیاره ما را درگیر می‌کند پیشنهاد می‌شود شرکت‌ها بیشتر از گذشته رویکرد سبزتری برای کسب‌وکار خود در نظر بگیرند تا اثرات زیان‌بار زیست‌محیطی کمتری داشته باشند.
هر چند بازاریابی سبز مفهوم جدیدی نیست ولی ممکن است هنوز نام آن را نشنیده باشید. بااین‌وجود در دنیای کسب‌وکار امروزی ضروری است که در مورد این موضوع اطلاعات کاملی داشته باشید؛ زیرا این امر باعث می‌شود نه تنها کره زمین را از نابودی نجات دهید بلکه با استفاده از استراتژی بازاریابی سبز بتوانید مشتریان و مخاطبان زیادی را جلب نمایید.
خوشبختانه امروزه شرکت‌هایی که به این موضوع اهمیت می‌دهند توانسته‌اند موفق‌تر عمل کنند و این فقط یک مد نیست بلکه هدفی است که جهان به سمت آن می‌رود بنابراین اگر می‌خواهید در این کار عملکرد موفقی داشته باشید بهتر است این کار را زودتر شروع کنید تا بتوانید نسبت به رقبا پیشی بگیرید. علاوه براین در هزینه‌های شرکت نیز صرفه‌جویی می‌شود.
اگر شما نیز می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد بازاریابی سبز و راهکارهای پایدار تجاری داشته باشید با موفق شو همراه باشید.
بازاریابی سبز چیست؟

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


بازاریابی سبز که با عنوان بازاریابی محیطی نیز شناخته می‌شود عبارت است از بازاریابی محصولات و خدماتی که به بهبود محیط‌زیست کمک می‌کنند و استفاده از آن‌ها از نظر محیط‌زیستی توصیه می‌شود. این بازاریابی با انجام اقداماتی مانند زیر قابل اجرا است:
از وسایل یک‌بار مصرف کمتری استفاده شود. محصولات در صورت امکان بسته‌بندی نشوند. محصولات از مواد تجدید پذیر و بازیافتی ساخته شوند. محصولات به روشی پایدار تولید شوند. تولید محصولات باعث آلودگی محیط‌زیست نشود. برای شرکت‌های خدماتی که کالایی تولید نمی‌کنند این اقدامات کمی متفاوت است. در این نوع شرکت‌ها نیز هدف و تلاش این است که کمتر به محیط‌زیست زیان برسانید و با محیط سازگار باشید. اگر در یک شرکت تاکسی یک راننده هستید آیا از اتومبیل‌هایی هیبریدی با میزان آلایندگی کمتری استفاده می‌کنید؟ اگر مشغول کار دفتری هستید آیا مطمئن هستید که کاغذی که استفاده می‌کنید قابل بازیافت است؟ اگر این موارد را رعایت می‌کنید پس مطمئن شوید که مشتریان شما از این کار شما اطلاع پیدا می‌کنند زیرا این کار شما بازاریابی محیطی محسوب می‌شود. بازاریابی سبز یا بازاریابی محیطی نشان از مسئولیت اجتماعی و تأثیرات زیست‌محیطی ناشی از آن است.
چرا باید بازاریابی سبز را انتخاب کنیم؟

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


استفاده از بازاریابی سبز نه تنها برای بقای کره خاکی مفید است بلکه باعث می‌شود مصرف‌کنندگان و مشتریان زیادی را جلب نمایید. علاوه بر این افراد زیادی به محیط‌زیست اهمیت می‌دهند و آن‌ها برای تولید محصولات پایدار و سازگار با محیط‌زیست تلاش می‌کنند.
همان‌طور که گفته شد اگر برند شرکت خود را با بازاریابی سبز تبلیغ و معرفی کنید افراد بیشتری از کسب‌وکار شما استقبال می‌کنند؛ زیرا بقای زمین برای آن‌ها اهمیت دارد. بازاریابی سبز نوعی تبلیغات احساسی است که موردتوجه بسیاری از مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.
بر اساس گزارش‌هایی که از کسب‌وکارهای کوچک به‌دست‌آمده، 55 درصد از مصرف‌کنندگان مایل هستند هزینه بیشتری پرداخت کنند تا محصولات سازگار با محیط‌زیست را خریداری کنند.
با بررسی بیشتر متوجه شدیم که 52 درصد از مصرف‌کنندگان ابتدا نوع بسته‌بندی را بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند که محصول آن‌ها پایدار است؛ بنابراین اگر فکر می‌کنید که بازاریابی سبز به زیان کسب‌وکار شما است سخت در اشتباه هستید. کمپین‌های بازاریابی کسب‌وکار شما مانند تمام صاحبان کسب‌وکارهای بزرگ می‌توانند از استراتژی‌های بازاریابی سبز استفاده کنند.
برندهای سبز
در حال حاضر برخی از شرکت‌های موفق در سراسر دنیا از استراتژی‌های بازاریابی سبز استفاده کرده‌اند یا اقداماتی انجام داده‌اند تا با این استراتژی آشنا شوند. در ادامه معروف‌ترین برندهایی که در این زمینه فعالیت دارند را معرفی می‌کنیم:
اپل
ممکن است شرکت اپل را در رده‌های شرکت‌های سبز نشناسید ولی این شرکت اقدامات زیادی در این زمینه انجام داده است. آن‌ها برای بازاریابی سبز منابع انرژی تجدید پذیر بیش از 1 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اپل در آمریکا برای تأمین انرژی از انرژی خورشیدی استفاده می‌کند.
برخی شاید فکر کنند دستگاه‌ها و محصولات اپل محصولاتی دورریختنی هستند ولی این‌گونه نیست بلکه اپل اقدامات مهمی در جهت تولید محصولات قابل بازیافت برداشته است.
اپل از مشتریان خود می‌خواهد تا محصولات را پس از استفاده با قیمتی پایین‌تر برگردانند تا آن‌ها بتوانند این محصولات را بازیافت کنند. این شرکت تلاش‌های زیادی برای سبز بودن می‌کند و این کمترین فعالیتی است که سایر شرکت‌ها نیز می‌توانند در این راستا انجام دهند.
آدیداس
آدیداس شرکت دیگری است که درزمینهٔ بازاریابی سبز فعالیت می‌کند. این شرکت همواره در تلاش است تا محصولات پایداری تولید کند به‌گونه‌ای که مواد پلاستیکی حذف شود. این شرکت همواره بر صرفه‌جویی در محیط‌زیست و سرسبزی محصولات تأکید می‌کند.
سرسبز
لوازم‌آرایشی سرسبز یکی دیگر از شرکت‌هایی است که درزمینهٔ محیط‌زیست و تولید محصولات پایدار مشغول فعالیت است. سرسبز تمام محصولات خود را در قالب بسته‌بندی‌های سازگار با محیط‌زیست و عاری از مواد شیمیایی و مضر عرضه می‌کند.
دلیل اصلی موفقیت این شرکت استفاده از تکنیک‌های بازاریابی سبزی است که به کار گرفته است. این شرکت مانند شرکت‌های موفق اپل و آدیداس از مواد قابل بازیافت استفاده کرده است و بدین ترتیب توانسته است درزمینهٔ بازاریابی سبز گامی مهم بردارد.
چگونه می‌توان یک کسب‌وکار سبز داشت؟

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


اگر به دنبال مشتریان جدیدی هستید یا حفظ و نگه‌داری کره زمین برای شما اهمیت دارد پیشنهاد می‌شود به سمت بازاریابی سبز بروید و کار خود را در این زمینه شروع کنید. با انجام اقدامات زیر می‌توانید مطمئن شوید که محصولات و خدمات شما سبز شناخته می‌شوند؛ موفق شو سایتی است که می‌توانید در این زمینه به شما کمک کند.
از فعالیتی خاص حمایت کنید.
اگر محصول شما با محیط‌زیست سازگار نیست از یک فعالیت پشتیبانی کنید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید در امور خیریه سرمایه‌گذاری کنید یا کارهای خود را بر در فضای اینترنت تبلیغ کنید.
سرمایه‌گذاری کنید.
برای موفقیت در بازاریابی سبز و پیشروی به‌سوی سبز شدن محصولات و خدمات خود، سرمایه‌گذاری کنید.
کارکنان شرکت خود را تشویق کنید تا برای سبز شدن گام بردارند.
همواره به کارکنان خود تأکید کنید تا اقداماتی در جهت هر چه سبز شدن شرکت انجام دهند. به آن‌ها پیشنهاد دهید تا از محصولات قابل بازیافت استفاده کنند. به‌عنوان‌مثال به‌جای لیوان‌های پلاستیکی از لیوان‌های قابل بازیافت استفاده کنند.
برای موفقیت خود تبلیغ کنید
اگر می‌خواهید درزمینه بازاریابی سبز موفق باشید حتماً تبلیغات لازم در این زمینه را داشته باشید. سعی کنید بازاریابی سبز را درباره عوامل موفقیت در کسب و کارتان به کار بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از مطالب سایت موفق شو استفاده کنید.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/197673/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

5 بازی مهم به‌زودی گیم پس را ترک خواهند کرد

استفاده از واکسن‌های بومی در افزایش مقاومت ماهیان

آغاز فروش رسمی آیفون 17 در بازارگاه ایرانسل با امکان خرید اقساطی

جِرم غیرمعمول نزدیک زمین، فضاپیمای مرده شوروی است

ارزان‌ترین گوشی تاشو هواوی از کدام پردازنده استفاده می‌کند؟

نگاهی به روند فرایند تشکیل یک ستاره

تاریخ رونمایی گلکسی S26 سامسونگ لو رفت

خبر خوب برای افرادی که دچار عارضه سنگ کلیه هستند!

شیائومی گوشی جدیدی با باتری 9 هزار میلی‌آمپرساعتی می‌سازد

روشی دقیق برای اندازه‌گیری فشار خون

فروش سری بازی Persona 5 از مرز 13 میلیون نسخه عبور کرد

پسماندهای غذا به سوخت هواپیما تبدیل می‌شوند

مشخصات گوشی N6 لو رفت؛ رقیب چینی گلکسی زد فولد

پرتاب جدید «اسپیس‌ایکس» برای پایه‌گذاری یک ایستگاه فضایی خصوصی

اسمارت‌واچ جذاب پولار با 7 روز شارژدهی و ویژگی نوار قلب معرفی شد

موشک هایپرسونیک جدید چین در دل آسمان تغییر شکل می‌دهد

آیفون‌های جدید با این ویژگی، روح آیفون 2007 را زنده نگه می‌دارند

موشک «نیو گلن» در آستانه ماموریت مریخ ناسا روشن شد

افتتاح شبکه فیبرنوری رایتل در میانه با حضور وزیر ارتباطات

همکاری فورتنایت با هری پاتر در راه است

هوش مصنوعی، «رابین ویلیامز» را زنده کرد!

افشاگری جدید: بازی میلیارد دلاری Halo قربانی منافع شخصی مدیر سابق ایکس‌باکس شد

هوش مصنوعی خودخواه می‌شود

آرمان ملی گزارش می دهد/ عیار بالای هوش مصنوعی در بیمه دی؛ گذری بر کارنامه بیمه دی در دایره توسعه هوشمندسازی

یکی از بزرگ‌ترین معماهای سری Red Dead Redemption پس از 15 سال پاسخ داده شد

آزمایش خطرناک؛ چرا نباید مغز هوش مصنوعی را در بدن ربات گذاشت؟

ساخت ریلز اینستاگرام با هوش مصنوعی ( معرفی 12 ابزار رایگان)

بخش داستانی و زامبی Call of Duty: Black Ops 7 چهار روز زودتر منتشر می‌شود

کم‌فروشی فلوراید در خمیردندان‌های ایرانی!

توسعه‌دهندگان Call of Duty از افزایش قیمت گیم پس خوشحال هستند

پارچه ضدگلوله تنها با 1.8 میلی‌متر ضخامت ساخته شد

آیا شخصیت‌های کارتون باب اسفنجی به بازی فورتنایت خواهند آمد؟

کشف سه سیاره زمین‌سان با دو غروب خورشید دانشمندان را شگفت‌زده کرد

پایان جدال قدیمی دیرینه‌شناسان؛ تی‌رکس نابالغ بالاخره گونه‌ای مستقل شناخته شد

حالت آسان جدیدی به Battlefield 6 اضافه شد؛ نبردی ساده‌تر با حضور 32 ربات

قیمت جی تی ای 6 چقدر خواهد بود؟

درمان ضدپیری جدید عمر موش‌ها را تا 73 درصد افزایش داد؛ البته فقط در نرها

مشخصات اولیه گلکسی S26 لو رفت؛ باتری بزرگ‌تر و نمایشگر بهتر

چاپ 3بعدی بافت عضلانی در گرانش صفر برای مطالعه بیماری‌های فضایی

تریلر جدیدی از بازی Fatal Fury: City of the Wolves با محوریت شخصیت چون لی منتشر شد

عظمتی فراتر از اهرام مصر؛ آرامگاه‌های باشکوه هخامنشیان در ایران شما را شگفت‌زده خواهند کرد

شرکت راکستار قصد داشت یک بازی قرون وسطایی بسازد

«نجات جان یک نوزاد با ویرایش ژن»، نور امید میلیون‌ها بیمار شد

تریلر لایو اکشن Battlefield Redsec منتشر شد

افزایش سرعت اینترنت با فعال‌سازی فناوری 5G در گوشی‌های سامسونگ

کفگیر ماموریت ماه به ته دیگ خورد!

کارگردان Assassin’s Creed 3: این مجموعه می‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد!

نابودی بیش از 80 درصدی تومورهای تخمدان با نانوذرات جدید

این هندزفری پشت‌باز 28 ساعت شارژدهی دارد و تماس‌ها را به 100 زبان ترجمه می‌کند

پیوند اولین کلیه هیبریدی انسان-خوک در اسپانیا