سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

هدف گوگل استیدیا از کمک به استدیوهای کوچک چیست؟ کسب و کار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - زومجی / گوگل استیدیا قصد کمک به استودیوهای کوچک برای تولید آثار عظیم توسط یادگیری ماشینی را دارد.
گوگل می‌خواهد با استفاده از یادگیری ماشینی به تیم‌های بازی‌سازی کوچک امکان خلق آثاری در ابعاد World of Warcraft را بدهد.
این روزها اخبار زیادی در مورد یادگیری ماشینی (Machine Learning) می‌شنویم؛ زیرمجموعه‌ای از دانش هوش مصنوعی که در آن ماشین‌های کامپیوتری با جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات مختلف، به ارتقای کارایی خود می‌پردازند و به‌تدریج قدرت بیشتری در راستای رسیدن به اهداف موردنظر به‌دست می‌آورند. دراین‌میان شرکت گوگل هم قصد دارد با استفاده از یادگیری ماشینی به کمک استودیوهای کوچک برود و به آن‌ها اجازه‌ی خلق آثاری بسیار بزرگ را بدهد.
این کار در قالب پروژه کایمرا (Project Chimera) در دستور کار گوگل قرار گرفته و تیمی از مهندسان این شرکت از پتانسیل شبکه‌های مولد تخاصمی (GAN) برای دست‌یابی به این هدف استفاده می‌کنند (GAN یکی از مباحث جدید و پیچیده در ارتباط با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است).
اریک هافمن-جان، رئیس بخش خلاقیت مرکز تحقیق و توسعه‌ی گوگل استیدیا (Google Stadia) به‌تازگی در این رابطه مصاحبه‌ای با مجله‌ی MCVUK انجام داده و از قابلیت‌های جالب یادگیری ماشینی برای کمک به بازی‌سازهای کوچک گفته است؛ به‌طوری‌که آن‌ها در آینده قادر خواهند بود از این طریق حتی آثاری در ابعاد دنیای وارکرفت (World of Warcraft) را تولید کنند و با کمک یادگیری ماشینی به خلق محتوای عظیم موردنیاز برای پروژه‌های بزرگ خود بپردازند:
ما در حال کار روی مواردی هستیم که تولیدکننده‌های بازی‌های ویدیویی فعلاً نمی‌خواهند ریسک ورود به آن‌ها را تجربه کنند. ما به‌سراغ بازی‌سازهای مختلف می‌رویم و از آن‌ها سؤالاتی می‌پرسیم مثل: «تا امروز دوست داشته‌اید سراغ چه کارهایی در آثار خود بروید که توانایی انجام آن‌ها را نداشته‌اید؟ چه چیزهایی را از بازی‌های خود حذف کرده‌اید، به این دلیل که فرصت کافی برای رسیدگی به آن‌ها نداشتید یا قدرت پردازش آن‌ها در دسترس شما نبوده است؟»
فکر کنید چه اتفاقات جالبی می‌افتد اگر یک تیم بازی‌سازی 14 نفره بتوانند آثاری در حد و اندازه‌های دنیای وارکرفت خلق کنند. چنین چیزی واقعاً هدف عظیمی برای چنین تیمی محسوب می‌شود، نه؟ نکته‌ی مهمی که در مورد تولید بازی‌های بزرگی مثل دنیای وارکرفت وجود دارد این است که این نوع پروژه‌ها نیازمند تولید محتوای بسیار زیاد و تکراری هستند و هنرمندان و طراحان این بازی‌ها باید خیلی بیشتر از حالت عادی روی آن‌ها کار کنند و همین قضیه هم باعث افزایش بودجه و زمان تولید این بازی‌ها می‌شود.
اگر به بودجه‌ی تولید بازی‌هایی مثل دنیای وارکرفت دقت کنید، حدود 70٪ آن‌را تولید محتوا دربرمی‌گیرد و 30٪ یا حتی کمتر شامل کدنویسی بازی می‌شود. یعنی با اینکه میزان کدهای نوشته‌شده برای بازی هم در نوع خود به‌شدت عظیم است، ولی بخش اعظم کار را محتوای آن تشکیل می‌دهد.
چیزی که گوگل قصد دارد به‌سراغ آن برود، کم و بیش به یادگیری ماشینی StyleGAN از انویدیا (Nvidia) شبیه است؛ پروژه‌ای که انویدیا به کمک آن توانست هوش مصنوعی‌ای را خلق کند که توانایی طراحی شخصیت‌هایی با استیل بصری و حال و هوای شخصیت‌های طراحی‌شده توسط اوسامو تزوکا، معروف به پدر مانگا را دارد. پروژه کایمرای گوگل هم قصد دارد با استفاده از یادگیری ماشینی به خلق آثار بهتر و حفظ تعادل در تولید بازی‌های ویدیویی کمک و کارهای خیلی پیچیده را به پروسه‌ای ساده برای استودیوهای کوچک تبدیل کند. به‌گفته‌ی هافمن-جان:
«ما در حال کار روی نوعی یادگیری تقویتی (یکی از گرایش‌های یادگیری ماشینی) هستیم که پس از آشنایی با قوانین یک بازی ویدیویی، می‌تواند میلیون‌ها بار آن‌را انجام دهد و به مرحله‌ای برسد که نقش یک تِستر را ایفا کند و با رفع ایرادات بازی، آن‌را به تعادل مناسبی برساند. به این ترتیب استودیوهای کوچک که توانایی استخدام صدها تستر برای آزمایش بازی‌های خود را ندارند، می‌توانند با کمک یادگیری ماشینی آثار خود را به وضعیت مطلوبی برسانند و ایرادات آن‌ها را برطرف کنند.
در این حالت هوش مصنوعی می‌تواند با تجربه کردن بازی به سازندگان آن بگوید چه بخش‌هایی از پروژه‌ی آن‌ها ایراد دارد و نیازمند رفع مشکل است تا به تعادل برسد. همین‌طور آن‌ها به‌جای اینکه هر بار چیزی را درون فضای خود بازی تجربه کنند تا درست و غلط بودن آن‌را متوجه شوند، هوش مصنوعی تنها با دریافت ایده‌ها و تئوری‌های طراحی‌شده توسط بازی‌سازها اعلام می‌کند این تئوری‌ها به درد بازی آن‌ها می‌خورند یا خیر.»
هوش مصنوعی به‌سرعت در حال پیشرفت است و در دنیای بازی هم شاهد نمونه‌های جالبی مثل AlphaStar از شرکت DeepMind هستیم که توانایی شکست‌دادن 99.8٪ از بازیکن‌های استارکرفت 2 (StarCraft II) را دارد. ولی قرار نیست هوش مصنوعی همواره در نقش رقیب بازیکن‌ها ظاهر شود و با تلاش گوگل و سایر شرکت‌های حاضر در صنعت بازی می‌توان امیدوار بود که در آینده‌ای نه‌چندان دور، هوش مصنوعی به یاری بازی‌سازها بیاید و به خلق آثاری هرچه بهتر و کم‌ایرادتر کمک کند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/122756/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عینک هوشمند با توانایی تشخیص چهره؛ متا پروژه بزرگی در سر دارد

اپلیکیشن هوش مصنوعی جمنای برای آیپد سرانجام منتشر شد

گوگل مپ از این‌ پس اسکرین‌شات‌های شما را اسکن می‌کند

کشف منبع جدیدی از طلا در کیهان

برگزاری نشست بررسی مطالبات خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان مازندران با حضور رئیس بنیاد شهید

این ربات کوچک 25 گرمی می‌تواند دنیا را نجات دهد

قیمت کنسول بازی ممکن است تا 70 درصد به دلیل تعرفه‌های ترامپ افزایش یابد

مسابقه بزرگ فرهنگی «شهدای خدمت»برگزار می‌شود

آپدیت One UI 7 برای گلکسی A35 منتشر شد

دانشمندان: سفر‌های بین کهکشانی تا 100 سال آینده به واقعیت تبدیل می‌شود

آپدیت One UI 7 گلکسی S23 FE رسما به ایران رسید

خورشید در نهایت، تمام حیات روی زمین را نابود خواهد کرد

دیدار مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با مادران شهدای محله جوادیه

تریلر دوم GTA 6 باعث افزایش چشم‌گیر بازدید موسیقی آن شده است

کاهش مصرف سموم در باغ‌های سیب با اینترنت اشیاء

کتاب «اینجا بدون تو» به قلم همسر شهید مدافع حرم محمد بلباسی رونمایی شد

دیدار معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد و مدیرکل بنیاد مازندران با جانبازان نخاعی

نسخه آزمایشی One UI 8 سامسونگ 2 هفته دیگر از راه می‌رسد؛ ادعای سم‌موبایل

راز یادگیری هوش مصنوعی فاش شد؛ فکر نمی‌کند، فقط حدس می‌زند

کشف جدید فضایی؛ زمین در محاصره تکه‌های مخفی ماه

کتاب «اینجا بدون تو» به قلم محبوبه بلباسی، همسر شهید مدافع حرم محمد بلباسی رونمایی شد

رمدی: Control 2 بودجه کمتری نسبت به Alan Wake 2 دارد

آنر 400 و 400 پرو یکم خرداد معرفی می‌شوند

تبدیل گرمای بدن به برق با مهندسی فضای خالی اتمی

برای اولین‌بار در 22 سال اخیر، جست‌و‌جوهای گوگل در مرورگر سافاری افت کرد

بازی/ Tiles Hop EDM Rush Music Game؛ با موسیقی و سرعت بالا رکورد ثبت کنید

گلکسی زد فولد 7 باریک‌ترین گوشی تاشو جهان خواهد بود

حمله هواوی به قلمرو ویندوز و مک؛ سیستم‌عامل HarmonyOS for PC معرفی شد

کشف شباهت‌های جدید بین مریخ و زمین

فروش اپل واچ در سال 2024 افت 19 درصدی تجربه کرد

بازآموزی مغز، امید تازه‌ای برای مبتلایان به درد مزمن رقم می‌زند

هواوی از نسخه دسکتاپ HarmonyOS رونمایی کرد

رکورد جهانی طولانی ترین مکالمه تلفنی تاریخ؛ دو روز بدون خواب

تریلر دوم GTA 6 به 79 میلیون بازدید و 4.8 میلیون لایک رسید

شاید سیارک «وستا» تکه‌ای از یک سیاره منظومه شمسی باشد

شاید تا 10 سال دیگر، آیفونی وجود نداشته باشد!

مشخصات موتورولا Moto G86 لو رفت

راز پنهان اسم تازه ایلان ماسک

تریلر دوم GTA 6 کاملاً in game ضبط شده و شامل گیم‌پلی خود بازی می‌شود

تأثیر شگفت‌انگیز ریاضیات بر رشد ذهنی کودکان

نشست مشترک سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران با قائم مقام کنسرسیوم مرکز فناوری سلامت

ربات جدید آمازون حس لامسه شبیه انسان دارد

پایداری پیوند داده کوانتومی در مسافت 18 کیلومتری

توضیحات بنیاد شهید درباره تخریب سنگ قبر شهدای گمنام اراک

هواوی سنسور دوربین اختصاصی برای گوشی‌های آینده خود توسعه می‌دهد

سامسونگ تاریخ رونمایی از گلکسی S25 اج را اعلام کرد

رونمایی از ربات انسان‌نمای آلمانی برای کار در کارخانه‌ها

مشخصات گلکسی Z Flip 7 FE سامسونگ مشابه زد فلیپ 6 خواهد بود

پلی‌استیشن روی بازی جدید چندنفره و اکشن کار می‌کند

تماشای زنده بزرگترین تلسکوپ جهان