سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

هدف گوگل استیدیا از کمک به استدیوهای کوچک چیست؟ کسب و کار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - زومجی / گوگل استیدیا قصد کمک به استودیوهای کوچک برای تولید آثار عظیم توسط یادگیری ماشینی را دارد.
گوگل می‌خواهد با استفاده از یادگیری ماشینی به تیم‌های بازی‌سازی کوچک امکان خلق آثاری در ابعاد World of Warcraft را بدهد.
این روزها اخبار زیادی در مورد یادگیری ماشینی (Machine Learning) می‌شنویم؛ زیرمجموعه‌ای از دانش هوش مصنوعی که در آن ماشین‌های کامپیوتری با جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات مختلف، به ارتقای کارایی خود می‌پردازند و به‌تدریج قدرت بیشتری در راستای رسیدن به اهداف موردنظر به‌دست می‌آورند. دراین‌میان شرکت گوگل هم قصد دارد با استفاده از یادگیری ماشینی به کمک استودیوهای کوچک برود و به آن‌ها اجازه‌ی خلق آثاری بسیار بزرگ را بدهد.
این کار در قالب پروژه کایمرا (Project Chimera) در دستور کار گوگل قرار گرفته و تیمی از مهندسان این شرکت از پتانسیل شبکه‌های مولد تخاصمی (GAN) برای دست‌یابی به این هدف استفاده می‌کنند (GAN یکی از مباحث جدید و پیچیده در ارتباط با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است).
اریک هافمن-جان، رئیس بخش خلاقیت مرکز تحقیق و توسعه‌ی گوگل استیدیا (Google Stadia) به‌تازگی در این رابطه مصاحبه‌ای با مجله‌ی MCVUK انجام داده و از قابلیت‌های جالب یادگیری ماشینی برای کمک به بازی‌سازهای کوچک گفته است؛ به‌طوری‌که آن‌ها در آینده قادر خواهند بود از این طریق حتی آثاری در ابعاد دنیای وارکرفت (World of Warcraft) را تولید کنند و با کمک یادگیری ماشینی به خلق محتوای عظیم موردنیاز برای پروژه‌های بزرگ خود بپردازند:
ما در حال کار روی مواردی هستیم که تولیدکننده‌های بازی‌های ویدیویی فعلاً نمی‌خواهند ریسک ورود به آن‌ها را تجربه کنند. ما به‌سراغ بازی‌سازهای مختلف می‌رویم و از آن‌ها سؤالاتی می‌پرسیم مثل: «تا امروز دوست داشته‌اید سراغ چه کارهایی در آثار خود بروید که توانایی انجام آن‌ها را نداشته‌اید؟ چه چیزهایی را از بازی‌های خود حذف کرده‌اید، به این دلیل که فرصت کافی برای رسیدگی به آن‌ها نداشتید یا قدرت پردازش آن‌ها در دسترس شما نبوده است؟»
فکر کنید چه اتفاقات جالبی می‌افتد اگر یک تیم بازی‌سازی 14 نفره بتوانند آثاری در حد و اندازه‌های دنیای وارکرفت خلق کنند. چنین چیزی واقعاً هدف عظیمی برای چنین تیمی محسوب می‌شود، نه؟ نکته‌ی مهمی که در مورد تولید بازی‌های بزرگی مثل دنیای وارکرفت وجود دارد این است که این نوع پروژه‌ها نیازمند تولید محتوای بسیار زیاد و تکراری هستند و هنرمندان و طراحان این بازی‌ها باید خیلی بیشتر از حالت عادی روی آن‌ها کار کنند و همین قضیه هم باعث افزایش بودجه و زمان تولید این بازی‌ها می‌شود.
اگر به بودجه‌ی تولید بازی‌هایی مثل دنیای وارکرفت دقت کنید، حدود 70٪ آن‌را تولید محتوا دربرمی‌گیرد و 30٪ یا حتی کمتر شامل کدنویسی بازی می‌شود. یعنی با اینکه میزان کدهای نوشته‌شده برای بازی هم در نوع خود به‌شدت عظیم است، ولی بخش اعظم کار را محتوای آن تشکیل می‌دهد.
چیزی که گوگل قصد دارد به‌سراغ آن برود، کم و بیش به یادگیری ماشینی StyleGAN از انویدیا (Nvidia) شبیه است؛ پروژه‌ای که انویدیا به کمک آن توانست هوش مصنوعی‌ای را خلق کند که توانایی طراحی شخصیت‌هایی با استیل بصری و حال و هوای شخصیت‌های طراحی‌شده توسط اوسامو تزوکا، معروف به پدر مانگا را دارد. پروژه کایمرای گوگل هم قصد دارد با استفاده از یادگیری ماشینی به خلق آثار بهتر و حفظ تعادل در تولید بازی‌های ویدیویی کمک و کارهای خیلی پیچیده را به پروسه‌ای ساده برای استودیوهای کوچک تبدیل کند. به‌گفته‌ی هافمن-جان:
«ما در حال کار روی نوعی یادگیری تقویتی (یکی از گرایش‌های یادگیری ماشینی) هستیم که پس از آشنایی با قوانین یک بازی ویدیویی، می‌تواند میلیون‌ها بار آن‌را انجام دهد و به مرحله‌ای برسد که نقش یک تِستر را ایفا کند و با رفع ایرادات بازی، آن‌را به تعادل مناسبی برساند. به این ترتیب استودیوهای کوچک که توانایی استخدام صدها تستر برای آزمایش بازی‌های خود را ندارند، می‌توانند با کمک یادگیری ماشینی آثار خود را به وضعیت مطلوبی برسانند و ایرادات آن‌ها را برطرف کنند.
در این حالت هوش مصنوعی می‌تواند با تجربه کردن بازی به سازندگان آن بگوید چه بخش‌هایی از پروژه‌ی آن‌ها ایراد دارد و نیازمند رفع مشکل است تا به تعادل برسد. همین‌طور آن‌ها به‌جای اینکه هر بار چیزی را درون فضای خود بازی تجربه کنند تا درست و غلط بودن آن‌را متوجه شوند، هوش مصنوعی تنها با دریافت ایده‌ها و تئوری‌های طراحی‌شده توسط بازی‌سازها اعلام می‌کند این تئوری‌ها به درد بازی آن‌ها می‌خورند یا خیر.»
هوش مصنوعی به‌سرعت در حال پیشرفت است و در دنیای بازی هم شاهد نمونه‌های جالبی مثل AlphaStar از شرکت DeepMind هستیم که توانایی شکست‌دادن 99.8٪ از بازیکن‌های استارکرفت 2 (StarCraft II) را دارد. ولی قرار نیست هوش مصنوعی همواره در نقش رقیب بازیکن‌ها ظاهر شود و با تلاش گوگل و سایر شرکت‌های حاضر در صنعت بازی می‌توان امیدوار بود که در آینده‌ای نه‌چندان دور، هوش مصنوعی به یاری بازی‌سازها بیاید و به خلق آثاری هرچه بهتر و کم‌ایرادتر کمک کند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/122756/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حجم آپدیت iOS 26 آیفون چقدر است؟

یک احتمال دلهره‌آور درباره خطر انحراف سیارک‌ها

یک کشف جدید درباره جهش ژن آلزایمر

آیفون شیشه‌ای؛ موبایلی جنجالی که شاید در آینده تولید شود

پردازنده نامحبوب احتمالا بار دیگر به پرچمداران سامسونگ برمی‌گردد

حضور در فضا موجب فعال‌سازی بخش‌های تاریک ژنوم ما می‌شود

اولین تصویر وان‌پلاس 15 با ظاهری بحث‌برانگیز لو رفت

تاثیر دیابت بارداری بر مغز مادر و رشد عصبی کودک

میان‌رده‌های ارزشمند با باتری غول‌پیکر؛ گوشی‌های اوپو F31 معرفی شدند

دانشمندان راز توهمات بصری را فاش کردند

ایکس باکس همکاری‌ خود با استودیو‌های چینی را گسترش خواهد داد

هوش مصنوعی، زیردریایی‌ها را ردیابی می‌کند

با انتشار تریلری از Tomodachi Life: Living the Dream رونمایی شد

بزرگترین فضاپیمای باری «نورثروپ گرومن» راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شد

شیائومی پد مینی؛ تبلت کوچک‌جثه چینی‌ها در راه است

چربی لبنیات؛ بی‌خطرتر از آنچه تصور می‌شد

طراحی چشم‌نواز، نمایشگر اولد و پردازنده پرقدرت؛ لپ‌تاپ گیمینگ جدید لنوو رونمایی شد

چگونه میدان‌های مغناطیسی خورشید بی‌وقفه فعال هستند؟

بهبود شارژدهی و عملکرد دوربین؛ گوشی CMF Phone 2 Pro ناتینگ آپدیت بزرگی دریافت کرد

ماه یک قمر زنده است!

گوشی شیائومی 16 هرگز ساخته نمی‌شود؛ تولید شیائومی 17 برای رقابت با آیفون 17

تغذیه حافظه رایانه با کریستال‌های اتمی

گوشی «اقتصادی» پوکو C85 با قیمت غیرمنتظره وارد بازار ایران شد

ماه همین امسال دوباره به رنگ سرخ درمی‌آید، اما از ایران دیده نخواهد شد

عاشق پرچمدارهای اندرویدی هستید؟ این نام را به خاطر بسپارید: اسنپدراگون 8 الیت نسل 5

توسعه نانوکاتالیست‌های تولید هیدروژن سبز با پایداری 300 ساعته

امشب، شب بزرگی برای کاربران آیفون است

طراحی دستگاه تولید خودکار میکرونیدل تجزیه‌پذیر برای درمان‌های پوستی

ساعت هوشمند جدید شیائومی احتمالا هفته آینده معرفی می‌شود

عکس روز ناسا از زمین در طول یک طوفان خورشیدی قوی

تماشا کنید: تریلر زمان عرضه Garfield Kart 2: All You Can Drift منتشر شد

تماشا کنید: اسکین سوپرمن برای بازی Minecraft منتشر شد

چرخش سیاره‌های منظومه شمسی را ببینید

ژرفای دریا همیشه ترسناک نیست؛ کشف موجودی صورتی با لبخند بامزه در عمق 3 هزار متری

تراشه جدید آیفون 17 یک محدودیت مهم دارد

دوچرخه رباتیکی که می‌تواند پشتک بزند

عنوان Yoshi and the Mysterious Book برای نینتندو سوییچ 2 معرفی شد

تشخیص زودهنگام آلزایمر با اسکن مغزی جدید

این ساعت هوشمند جدید قیمت منطقی دارد و فشار خون را اندازه‌گیری می‌کند

رژیم غذایی مادر بر افسردگی پس از زایمان اثر می‌گذارد

تاریخ انتشار Metroid Prime 4 مشخص شد

کشف سیاره‌ای کربنی در اطراف یک تپ‌اختر

آیکون‌های جدید آیفون به‌نمایش درآمدند

آثار طوفان عظیم آلبرتا از فضا هم قابل مشاهده است

رسمی: تریلر جدیدی از بازی Resident Evil Requiem منتشر شد

چگونه رویدادهای کیهانی ممکن است بر تکامل انسان‌تباران اثر گذاشته باشد؟

فست شارژ جدید آیفون 17 پرو فقط با آداپتور اختصاصی اپل فعال می‌شود

مطالعه جدید: شیرین‌کننده‌های مصنوعی ظرفیت شناختی مغز ما را کاهش می‌دهند

تقاضای فوق‌العاده برای آیفون 17 پرو مکس؛ عرضه برخی از مدل‌ها تأخیر خورد

آیا سیارات زیست‌پذیر می‌توانند در اطراف ستارگان مرده تشکیل شوند؟