سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

هدف گوگل استیدیا از کمک به استدیوهای کوچک چیست؟ کسب و کار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - زومجی / گوگل استیدیا قصد کمک به استودیوهای کوچک برای تولید آثار عظیم توسط یادگیری ماشینی را دارد.
گوگل می‌خواهد با استفاده از یادگیری ماشینی به تیم‌های بازی‌سازی کوچک امکان خلق آثاری در ابعاد World of Warcraft را بدهد.
این روزها اخبار زیادی در مورد یادگیری ماشینی (Machine Learning) می‌شنویم؛ زیرمجموعه‌ای از دانش هوش مصنوعی که در آن ماشین‌های کامپیوتری با جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات مختلف، به ارتقای کارایی خود می‌پردازند و به‌تدریج قدرت بیشتری در راستای رسیدن به اهداف موردنظر به‌دست می‌آورند. دراین‌میان شرکت گوگل هم قصد دارد با استفاده از یادگیری ماشینی به کمک استودیوهای کوچک برود و به آن‌ها اجازه‌ی خلق آثاری بسیار بزرگ را بدهد.
این کار در قالب پروژه کایمرا (Project Chimera) در دستور کار گوگل قرار گرفته و تیمی از مهندسان این شرکت از پتانسیل شبکه‌های مولد تخاصمی (GAN) برای دست‌یابی به این هدف استفاده می‌کنند (GAN یکی از مباحث جدید و پیچیده در ارتباط با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است).
اریک هافمن-جان، رئیس بخش خلاقیت مرکز تحقیق و توسعه‌ی گوگل استیدیا (Google Stadia) به‌تازگی در این رابطه مصاحبه‌ای با مجله‌ی MCVUK انجام داده و از قابلیت‌های جالب یادگیری ماشینی برای کمک به بازی‌سازهای کوچک گفته است؛ به‌طوری‌که آن‌ها در آینده قادر خواهند بود از این طریق حتی آثاری در ابعاد دنیای وارکرفت (World of Warcraft) را تولید کنند و با کمک یادگیری ماشینی به خلق محتوای عظیم موردنیاز برای پروژه‌های بزرگ خود بپردازند:
ما در حال کار روی مواردی هستیم که تولیدکننده‌های بازی‌های ویدیویی فعلاً نمی‌خواهند ریسک ورود به آن‌ها را تجربه کنند. ما به‌سراغ بازی‌سازهای مختلف می‌رویم و از آن‌ها سؤالاتی می‌پرسیم مثل: «تا امروز دوست داشته‌اید سراغ چه کارهایی در آثار خود بروید که توانایی انجام آن‌ها را نداشته‌اید؟ چه چیزهایی را از بازی‌های خود حذف کرده‌اید، به این دلیل که فرصت کافی برای رسیدگی به آن‌ها نداشتید یا قدرت پردازش آن‌ها در دسترس شما نبوده است؟»
فکر کنید چه اتفاقات جالبی می‌افتد اگر یک تیم بازی‌سازی 14 نفره بتوانند آثاری در حد و اندازه‌های دنیای وارکرفت خلق کنند. چنین چیزی واقعاً هدف عظیمی برای چنین تیمی محسوب می‌شود، نه؟ نکته‌ی مهمی که در مورد تولید بازی‌های بزرگی مثل دنیای وارکرفت وجود دارد این است که این نوع پروژه‌ها نیازمند تولید محتوای بسیار زیاد و تکراری هستند و هنرمندان و طراحان این بازی‌ها باید خیلی بیشتر از حالت عادی روی آن‌ها کار کنند و همین قضیه هم باعث افزایش بودجه و زمان تولید این بازی‌ها می‌شود.
اگر به بودجه‌ی تولید بازی‌هایی مثل دنیای وارکرفت دقت کنید، حدود 70٪ آن‌را تولید محتوا دربرمی‌گیرد و 30٪ یا حتی کمتر شامل کدنویسی بازی می‌شود. یعنی با اینکه میزان کدهای نوشته‌شده برای بازی هم در نوع خود به‌شدت عظیم است، ولی بخش اعظم کار را محتوای آن تشکیل می‌دهد.
چیزی که گوگل قصد دارد به‌سراغ آن برود، کم و بیش به یادگیری ماشینی StyleGAN از انویدیا (Nvidia) شبیه است؛ پروژه‌ای که انویدیا به کمک آن توانست هوش مصنوعی‌ای را خلق کند که توانایی طراحی شخصیت‌هایی با استیل بصری و حال و هوای شخصیت‌های طراحی‌شده توسط اوسامو تزوکا، معروف به پدر مانگا را دارد. پروژه کایمرای گوگل هم قصد دارد با استفاده از یادگیری ماشینی به خلق آثار بهتر و حفظ تعادل در تولید بازی‌های ویدیویی کمک و کارهای خیلی پیچیده را به پروسه‌ای ساده برای استودیوهای کوچک تبدیل کند. به‌گفته‌ی هافمن-جان:
«ما در حال کار روی نوعی یادگیری تقویتی (یکی از گرایش‌های یادگیری ماشینی) هستیم که پس از آشنایی با قوانین یک بازی ویدیویی، می‌تواند میلیون‌ها بار آن‌را انجام دهد و به مرحله‌ای برسد که نقش یک تِستر را ایفا کند و با رفع ایرادات بازی، آن‌را به تعادل مناسبی برساند. به این ترتیب استودیوهای کوچک که توانایی استخدام صدها تستر برای آزمایش بازی‌های خود را ندارند، می‌توانند با کمک یادگیری ماشینی آثار خود را به وضعیت مطلوبی برسانند و ایرادات آن‌ها را برطرف کنند.
در این حالت هوش مصنوعی می‌تواند با تجربه کردن بازی به سازندگان آن بگوید چه بخش‌هایی از پروژه‌ی آن‌ها ایراد دارد و نیازمند رفع مشکل است تا به تعادل برسد. همین‌طور آن‌ها به‌جای اینکه هر بار چیزی را درون فضای خود بازی تجربه کنند تا درست و غلط بودن آن‌را متوجه شوند، هوش مصنوعی تنها با دریافت ایده‌ها و تئوری‌های طراحی‌شده توسط بازی‌سازها اعلام می‌کند این تئوری‌ها به درد بازی آن‌ها می‌خورند یا خیر.»
هوش مصنوعی به‌سرعت در حال پیشرفت است و در دنیای بازی هم شاهد نمونه‌های جالبی مثل AlphaStar از شرکت DeepMind هستیم که توانایی شکست‌دادن 99.8٪ از بازیکن‌های استارکرفت 2 (StarCraft II) را دارد. ولی قرار نیست هوش مصنوعی همواره در نقش رقیب بازیکن‌ها ظاهر شود و با تلاش گوگل و سایر شرکت‌های حاضر در صنعت بازی می‌توان امیدوار بود که در آینده‌ای نه‌چندان دور، هوش مصنوعی به یاری بازی‌سازها بیاید و به خلق آثاری هرچه بهتر و کم‌ایرادتر کمک کند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/122756/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازی ARC Raiders تنها در استیم بیش از 1.5 میلیون نسخه فروخته است

شامگاه 14 آبان بزرگ‌ترین و درخشان‌ترین ابرماه سال آسمان را نقره‌ای می‌کند

حتی کارت گرافیک RTX 5090 هم نمی‌تواند بازی The Outer Worlds 2 را روی بالاترین تنظیمات اجرا کند

کشف شبه‌ذره‌ای که الکتریسیته را از بین می‌برد!

خالق GTA: موفقیت ما حاصل تلاش تیمی است

*تاکید مدیرعامل بیمه دی بر ضرورت حفظ جایگاه برتر این شرکت/ معرفی پنج مدیر جدید بیمه دی*

بهبود ماندگاری محصولات با فناوری نوین پرتودهی

گوشی گلکسی A16 5G سامسونگ به وان یو آی 8 آپدیت شد

این برگ مصنوعی آلودگی را به انرژی تبدیل می‌کند

ساعت جدید کاسیو روی یک انگشت جا می‌شود

الگوریتم جدیدی برای حمل بار توسط چند پهپاد خودران

همکاری Fortnite و Star Wars در راه است

فضانوردان ناسا بی‌حقوق کار می‌کنند!

بازی‌های ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی از راه می‌رسند

تلسکوپ فضایی جیمزوب نمای سه‌بعدی خیره‌کننده‌ای از جو سوزان یک سیاره ثبت کرد

تصاویری از Contraband، بازی انحصاری لغو شده ایکس باکس، منتشر شد

قوی‌ترین موشک هند یک ماهواره ارتباطی نظامی را به مدار زمین فرستاد

سازنده The Outer Worlds 2 روی بهبود عملکرد نسخه PS5 Pro کار می‌کند

ربات‌های انسان‌نما را فراموش کنید؛ چین با دایناسورهای رباتیک پارک ژوراسیک را زنده می‌کند

وان‌پلاس با این گوشی ارزشمند به جنگ ردمی توربو 5 می‌رود

ببرهای طلایی از نادرترین گربه‌های بزرگ جهان‌اند؛ اما سرنوشت تلخی در انتظارشان است

حقیقتی از بازی GTA 4 که پس از 17 سال فاش شد

تغییرات اپی‌ژنتیکی در بدن با مصرف ماریجوانا

گوشی ویوو Y19s با قیمت منطقی و سخت‌افزار مناسب معرفی شد

بازدید سرزده رئیس کل بیمه مرکزی از مدیریت بیمه دی مازندران همزمان با معارفه مدیر استان

کشف تازه: مغز کثیف مقصر اصلی حواس‌پرتی شما پس از بی‌خوابی است

تاریخ انتشار آپدیت بعدی آیفون لو رفت

چگونه روابط انسانی از وسوسه مصرف مواد جلوگیری می‌کند

گوشی ارزان با نمایشگر فوق سریع و باتری بزرگ؛ ریلمی C85 معرفی شد

محیط‌های صنعتی و چرخه خطرناک استرس و چاقی

بسته‌ الحاقی داستانی GTA 5 پیش از لغو شدن، نیمی از پروسه ساخت را طی کرده بود

سریع‌ترین دوربین جهان در خدمت فیزیک

بنیان‌گذار راکستار: بازی Red Dead Redemption 3 احتمالاً ساخته خواهد شد

ورزشکاران روزانه 11 هزار ضربان قلب صرفه‌جویی می‌کنند!

5 بازی مهم به‌زودی گیم پس را ترک خواهند کرد

استفاده از واکسن‌های بومی در افزایش مقاومت ماهیان

آغاز فروش رسمی آیفون 17 در بازارگاه ایرانسل با امکان خرید اقساطی

جِرم غیرمعمول نزدیک زمین، فضاپیمای مرده شوروی است

ارزان‌ترین گوشی تاشو هواوی از کدام پردازنده استفاده می‌کند؟

نگاهی به روند فرایند تشکیل یک ستاره

تاریخ رونمایی گلکسی S26 سامسونگ لو رفت

خبر خوب برای افرادی که دچار عارضه سنگ کلیه هستند!

شیائومی گوشی جدیدی با باتری 9 هزار میلی‌آمپرساعتی می‌سازد

روشی دقیق برای اندازه‌گیری فشار خون

فروش سری بازی Persona 5 از مرز 13 میلیون نسخه عبور کرد

پسماندهای غذا به سوخت هواپیما تبدیل می‌شوند

مشخصات گوشی N6 لو رفت؛ رقیب چینی گلکسی زد فولد

پرتاب جدید «اسپیس‌ایکس» برای پایه‌گذاری یک ایستگاه فضایی خصوصی

اسمارت‌واچ جذاب پولار با 7 روز شارژدهی و ویژگی نوار قلب معرفی شد

موشک هایپرسونیک جدید چین در دل آسمان تغییر شکل می‌دهد