سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

هدف گوگل استیدیا از کمک به استدیوهای کوچک چیست؟ کسب و کار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - زومجی / گوگل استیدیا قصد کمک به استودیوهای کوچک برای تولید آثار عظیم توسط یادگیری ماشینی را دارد.
گوگل می‌خواهد با استفاده از یادگیری ماشینی به تیم‌های بازی‌سازی کوچک امکان خلق آثاری در ابعاد World of Warcraft را بدهد.
این روزها اخبار زیادی در مورد یادگیری ماشینی (Machine Learning) می‌شنویم؛ زیرمجموعه‌ای از دانش هوش مصنوعی که در آن ماشین‌های کامپیوتری با جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات مختلف، به ارتقای کارایی خود می‌پردازند و به‌تدریج قدرت بیشتری در راستای رسیدن به اهداف موردنظر به‌دست می‌آورند. دراین‌میان شرکت گوگل هم قصد دارد با استفاده از یادگیری ماشینی به کمک استودیوهای کوچک برود و به آن‌ها اجازه‌ی خلق آثاری بسیار بزرگ را بدهد.
این کار در قالب پروژه کایمرا (Project Chimera) در دستور کار گوگل قرار گرفته و تیمی از مهندسان این شرکت از پتانسیل شبکه‌های مولد تخاصمی (GAN) برای دست‌یابی به این هدف استفاده می‌کنند (GAN یکی از مباحث جدید و پیچیده در ارتباط با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است).
اریک هافمن-جان، رئیس بخش خلاقیت مرکز تحقیق و توسعه‌ی گوگل استیدیا (Google Stadia) به‌تازگی در این رابطه مصاحبه‌ای با مجله‌ی MCVUK انجام داده و از قابلیت‌های جالب یادگیری ماشینی برای کمک به بازی‌سازهای کوچک گفته است؛ به‌طوری‌که آن‌ها در آینده قادر خواهند بود از این طریق حتی آثاری در ابعاد دنیای وارکرفت (World of Warcraft) را تولید کنند و با کمک یادگیری ماشینی به خلق محتوای عظیم موردنیاز برای پروژه‌های بزرگ خود بپردازند:
ما در حال کار روی مواردی هستیم که تولیدکننده‌های بازی‌های ویدیویی فعلاً نمی‌خواهند ریسک ورود به آن‌ها را تجربه کنند. ما به‌سراغ بازی‌سازهای مختلف می‌رویم و از آن‌ها سؤالاتی می‌پرسیم مثل: «تا امروز دوست داشته‌اید سراغ چه کارهایی در آثار خود بروید که توانایی انجام آن‌ها را نداشته‌اید؟ چه چیزهایی را از بازی‌های خود حذف کرده‌اید، به این دلیل که فرصت کافی برای رسیدگی به آن‌ها نداشتید یا قدرت پردازش آن‌ها در دسترس شما نبوده است؟»
فکر کنید چه اتفاقات جالبی می‌افتد اگر یک تیم بازی‌سازی 14 نفره بتوانند آثاری در حد و اندازه‌های دنیای وارکرفت خلق کنند. چنین چیزی واقعاً هدف عظیمی برای چنین تیمی محسوب می‌شود، نه؟ نکته‌ی مهمی که در مورد تولید بازی‌های بزرگی مثل دنیای وارکرفت وجود دارد این است که این نوع پروژه‌ها نیازمند تولید محتوای بسیار زیاد و تکراری هستند و هنرمندان و طراحان این بازی‌ها باید خیلی بیشتر از حالت عادی روی آن‌ها کار کنند و همین قضیه هم باعث افزایش بودجه و زمان تولید این بازی‌ها می‌شود.
اگر به بودجه‌ی تولید بازی‌هایی مثل دنیای وارکرفت دقت کنید، حدود 70٪ آن‌را تولید محتوا دربرمی‌گیرد و 30٪ یا حتی کمتر شامل کدنویسی بازی می‌شود. یعنی با اینکه میزان کدهای نوشته‌شده برای بازی هم در نوع خود به‌شدت عظیم است، ولی بخش اعظم کار را محتوای آن تشکیل می‌دهد.
چیزی که گوگل قصد دارد به‌سراغ آن برود، کم و بیش به یادگیری ماشینی StyleGAN از انویدیا (Nvidia) شبیه است؛ پروژه‌ای که انویدیا به کمک آن توانست هوش مصنوعی‌ای را خلق کند که توانایی طراحی شخصیت‌هایی با استیل بصری و حال و هوای شخصیت‌های طراحی‌شده توسط اوسامو تزوکا، معروف به پدر مانگا را دارد. پروژه کایمرای گوگل هم قصد دارد با استفاده از یادگیری ماشینی به خلق آثار بهتر و حفظ تعادل در تولید بازی‌های ویدیویی کمک و کارهای خیلی پیچیده را به پروسه‌ای ساده برای استودیوهای کوچک تبدیل کند. به‌گفته‌ی هافمن-جان:
«ما در حال کار روی نوعی یادگیری تقویتی (یکی از گرایش‌های یادگیری ماشینی) هستیم که پس از آشنایی با قوانین یک بازی ویدیویی، می‌تواند میلیون‌ها بار آن‌را انجام دهد و به مرحله‌ای برسد که نقش یک تِستر را ایفا کند و با رفع ایرادات بازی، آن‌را به تعادل مناسبی برساند. به این ترتیب استودیوهای کوچک که توانایی استخدام صدها تستر برای آزمایش بازی‌های خود را ندارند، می‌توانند با کمک یادگیری ماشینی آثار خود را به وضعیت مطلوبی برسانند و ایرادات آن‌ها را برطرف کنند.
در این حالت هوش مصنوعی می‌تواند با تجربه کردن بازی به سازندگان آن بگوید چه بخش‌هایی از پروژه‌ی آن‌ها ایراد دارد و نیازمند رفع مشکل است تا به تعادل برسد. همین‌طور آن‌ها به‌جای اینکه هر بار چیزی را درون فضای خود بازی تجربه کنند تا درست و غلط بودن آن‌را متوجه شوند، هوش مصنوعی تنها با دریافت ایده‌ها و تئوری‌های طراحی‌شده توسط بازی‌سازها اعلام می‌کند این تئوری‌ها به درد بازی آن‌ها می‌خورند یا خیر.»
هوش مصنوعی به‌سرعت در حال پیشرفت است و در دنیای بازی هم شاهد نمونه‌های جالبی مثل AlphaStar از شرکت DeepMind هستیم که توانایی شکست‌دادن 99.8٪ از بازیکن‌های استارکرفت 2 (StarCraft II) را دارد. ولی قرار نیست هوش مصنوعی همواره در نقش رقیب بازیکن‌ها ظاهر شود و با تلاش گوگل و سایر شرکت‌های حاضر در صنعت بازی می‌توان امیدوار بود که در آینده‌ای نه‌چندان دور، هوش مصنوعی به یاری بازی‌سازها بیاید و به خلق آثاری هرچه بهتر و کم‌ایرادتر کمک کند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/122756/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آمار فروش بازی‌ها در پلتفرم‌‌های پلی استیشن و ایکس باکس در فصل بهار منتشر شد

کشف جدید «جیمز وب» از منظومه‌سازی سیارات فراخورشیدی!

هیدئو کوجیما: روش‌های زیادی برای قتل افراد یاد گرفته‌ام

سیستم ایمنی بدن ما حتی با دیدن چهره‌های بیمار فعال می‌شود

ستاره‌های سری Metal Gear و Resident Evil میزبانان رویداد Future Games Show خواهند بود

استفاده از زمین به‌جای باتری؛ فناوری جدید شرکت آمریکایی

9 نشانه مهم که زمان تعویض گوشی هوشمندتان فرا رسیده است

بدن ما چگونه عرق می‌کند؟ یافته‌های تازه تصوراتمان را زیر سؤال می‌برد

سونی به نگرانی طرفداران درباره عناوین انحصاری پلی استیشن واکنش نشان داد

پیچیده‌ترین رادار ساخته دست بشر به فضا رفت

سامسونگ شرایط مالی جالبی ندارد؛ افت 94 درصدی سوددهی در واحد تراشه

فضانوردان جدید ایستگاه فضایی امشب راهی می‌شوند

ادامه سوددهی مایکروسافت؛ درآمد ویندوز و ایکس‌باکس بار دیگر رشد کرد

نوشابه‌های رژیمی خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهند!

مشکل امنیتی خطرناک کروم؛ آپدیت iOS 18.6 را فورا نصب کنید

ربات آدم آهنی که می‌رقصد و لباس تا می‌کند؛ چین با Adam-U شگفتی‌ساز شد

مشخصات ایکس‌باکس بعدی لو رفت؛ قدرتمندتر از PS5 Pro و عرضه در سال 2026

نیرویی عجیب در جذب راه شیری و 400 کهکشان دیگر به نقطه‌ای خاص در فضا است

کشف اثر انگشت 4000 ساله در مصر: این رد دست متعلق به چه کسی است؟

گیم پس در زمینه درآمد سالانه‌اش به رکورد جدیدی دست یافت

شرکت کرافتون می‌خواهد بازی PUBG را به عنوانی شبیه فورتنایت تبدیل کند

چرا فسیل دایناسور در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران کشف نمی‌شود؟

گزارش مالی مایکروسافت منتشر شد؛ رشد 10 درصدی Xbox

چرا روانشناسان التماس می‌کنند قبل از 14 سالگی برای فرزندتان گوشی نخرید؟

قطارها در 50 سال آینده چه ظاهری پیدا می‌کنند؟

بازی GTA 6 ممکن است تمرکز زیادی روی محتوای تولیدشده توسط کاربران داشته باشد

کشف نسخه‌ای گمشده از «کتاب مردگان» در مصر؛ چرا کارشناسان سکوت کرده‌اند؟

آپدیت HyperOS 3 در ابتدا برای این 7 گوشی شیائومی منتشر می‌شود

ربات کره‌ای ARMstrong Dex برای حضور در فاجعه‌های هسته‌ای از راه رسید

تصاویر و رنگ‌بندی کامل پرچمدارهای جدید گوگل لو رفت

ماموریت 177 میلیون دلاری ناسا برای ارسال کاوشگرها و حسگرها به قطب جنوب ماه

لپ‌تاپ اسمورفی رونمایی شد؛ محصول خاص با تولید بسیار محدود

در گرما از پنکه استفاده نکنید!

هوش مصنوعی در حال مکّار شدن است!

برخلاف انتظار، آیفون 16 برترین گوشی بازار هند از لحاظ حجم عرضه شد

*پرداخت سود نقدی سهامداران حقیقی بیمه دی تنها 8 روز پس از مجمع*

این گوشی جان‌سخت به سیستم دید در شب رنگی مجهز است

ناسا تأیید کرد: جزیره شبح دریای خزر به‌طور کامل ناپدید شده است

کنسول دستی اقتصادی با تراشه گیمینگ پرقدرت در راه است

مازوت چیست و چه آسیب‌هایی برای انسان و محیط زیست دارد؟

آیفون گران می‌شود؟

نجات از تشنگی با نور آفتاب: ابداع هواژل انقلابی که آب شور دریا را آشامیدنی می‌کند

اشتباه عجیب؛ اپل گوشی جدید سامسونگ را تبلیغ کرد!

در محیط خلأ فضا، موشک‌ها چگونه حرکت می‌کنند؟

بازی‌های ایکس‌باکس حالا جزو پرفروش‌ترین‌های پلی‌استیشن هستند!

نخ دندان جایگزین سرنگ‌های دردناک واکسن می‌شود

شایعه‌ای غیرمنتظره، طرفداران بازی GTA 6 را نگران کرد

اگر زمین به دور بزرگترین ستاره جهان می‌چرخید، چه اتفاقی رخ می‌داد؟

شرکت EA قیمت بازی‌های خود از جمله Battlefield 6 را افزایش نمی‌دهد

کشف تاریخی در چین؛ کتیبه‌ای 2246 ساله از جستجوی جاودانگی فاش شد