سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

بزرگان تبلیغات : ویلیام برنباخ بازاريابي

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - آقای ویلیام برن باخ از بزرگان تبلیغات جهان محسوب می شود. ایشان متولد سال 1911 در آمریکا بوده و در سال 1982 چشم از جهان فروبستند. برنباخ یکی از سه موسس شرکت advertising agency Doyle Dane Bernbach به طور مخفف DDB بودند. ایشان در دوران حیاتشان کارگردان و مدیر اجرای بسیاری از کمپینهای تبلیغاتی قابل اعتنای دنیا بودند و بسیاری از شیوه های امروز در تبلیغات خلاق از روشهای ابتکاری ایشان بوده است. در کارنامه ی ایشان کمپینهای تبلیغاتی شرکتهای معروف دنیا دیده می شود که در ادامه به آن ها اشاره شده است.
آقای دنیس هیگینز نویسنده ی کتاب مصاحبه با بزرگان تبلیغات در بخش مربوط به آقای برنباخ می نویسد :
« در یک استودیوی ضبط، در ساختمان دفاتر Doyle Dane Bernbach در خیابان چهل و سوم نیویورک، با ویلیام برنباخ دیدار می کنیم. اندامش کوچکتر از آنی است که آدم انتظار دارد.گفتارش متین و لباسش متعارف است.روی یک صندلی تاشو، پشت به یک پیانوی کارکرده نشسته است و مانند فرد بی گناهی به مصاحبه کننده نگاه می کند و گفتگو آغاز می شود ... »
با گذر از سوالاتی در مصاحبه که به چگونگی ورود آقای برنباخ به عرصه ساخت و مدیریت کمپینهای تبلیغاتی می پردازد، به نکته ی مهمی در مصاحبه می رسیم. ویلیام برنباخ در مورد تبلیغات چنین می گوید « اولین و مهمترین اصل در تبلیغات، این است که کارتان بکر و جدید باشد. هیچ می دانید که 85 درصد آگهی ها را اصلاً کسی نگاه نمی کند؟ این آمار را کسانی تهیه کرده اند که درست اندر کار تبلیغات هستند. یعنی دانشکده‌ی تجارت دانشگاه هاروارد. ما سعی کردیم نظر مردم را درباره ی تبلیغاتی بندایم. ما شک داشتیم و نمی دانستیم که آبا مردم آمریکا، جامعه ی تبلیغاتی را دوست دارند یا نه؟ اما فهمیدیم که حتی مورد تنفر هم نبودیم؛ در واقع مردم اساساً ما را نادیده می گرفتند. بنابراین مهمترین چیزی که من به آن می اندیشم، جدید بودن و بکر بودن کار است تا بتواند با این همه اهبار تکان دهنده ی جهان و این همه خشونت، رقابت کند. شما؛ حق دارید در آگهی از همه ی ابزارهای درست استفاده کنید، اما اگر کسی نایستد و به حرفهایتان گوش ندهد، یعنی همه چیز را هدر داده اید. در آمریکا چنان پول هنگفتی برای کارآیی و دقت صرف می شود که به حد بی سابقه ای خسته کننده شده است. ما حرفمان درست است، اما کسی توجهی به آن ندارد. »
تاکید بر عنصر خلاقیت و نوگرایی در طراحی تبلیغات و کمپینهای تبلیغاتی از مواردی است که به وضوح در نظرات آقای برنباخ دیده می شود و توجه به این مورد در تبلیغاتی که توسط ایشان طراحی شده است نیز به چشم می خورد. بدون شک حجم تبلیغات و سهم رسانه ها از زندگی مردم در سالهایی که آقای برنباخ به این سوالات پاسخ داده اند از امروز کمتر بوده است. امروز افراد جامعه گستره ی وسیعی از تبلیغات را مشاهده می کنند، تبلیغاتی که تقریباً همه جا هستند، آیا به نظر شما توجه به تبلیغات کمتر از آن زمان نشده است ؟ آیا اهمیت نوآوری در تبلیغات بیشتر از آن زمان نیست ؟
مهمترین کمپینهای تبلیغاتی برنباخ کمپین We Try Harder برای Avis Car Rental و همچنین کمپین Mikey برای Life Cereal و It"s So Simple برای Polaroid بوده است. در این بین کمپین تبلیغاتی Think Small و The Bug برای Volkswagen بوده است، که بسیار موفق بوده است و شهرت بسیاری دارد. با نگاهی به نمونه های این تبلیغات، عنصر خلاقیت را در آنها مشاهده خواهید کرد. با گذشت چندین سال از زمان انتشار این تبلیغات، هنوز هم ایده‌ی تبلیغ کهنه نشده است.
نمونه ای از تبلیغات Think Small و The Bug برای شرکت آلمانی فولکس واگن


تبلیغات خلاق برای موسسه ی کرایه خودروی Avis که در آن با ایده ی خلاق به سهم بالای این شرکت از بازار کرایه ی خودرو اشاره دارد.

این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.
دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/104571/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آپدیت اندروید 16 یک ویژگی جالب را به پشت گوشی‌های ناتینگ اضافه می‌کند

4 گوشی شیائومی و پوکو به HyperOS 3 آپدیت شدند

چین به خودکفایی در ساخت تراشه نزدیک‌تر شد

عکس روز ناسا از جهان در مقیاس فشرده‌تر

گوشی‌های فراموش‌شده سری گلکسی A7 سامسونگ احیا می‌شوند؟

واکسن آنفلوانزای فایزر 35 درصد مؤثرتر از واکسن‌های فصلی

موج گرانی بار دیگر به کنسول‌های ایکس‌باکس می‌رسد؟

مشخصات P4x لو رفت؛ گوشی ارزان بعدی ریلمی

مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شرکت بیمه دی برگزار شد

هوش انسانی و استقلال کامل ربات‌های انسان‌نما با یک فناوری جدید

کدام عضو مرموز پرندگان نقش قطب‌نما را دارد؟

بازی Battlefield 6 هم کرک شد؛ آیا سیستم ضدسرقت عناوین الکترونیک آرتز دیگر کارساز نیست؟

از سیناپس تا ستاره ظرافتی که تصادفی نیست

موشک «فالکون 9» برای صدوپنجاهمین بار پرتاب شد

بتسدا: مردم دوست دارند بازی ها ناگهانی معرفی و عرضه شوند

Call of Duty: Black Ops 2 پرفروش‌ترین بازی تاریخ Xbox 360 شد

قارچی که انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد و طعم گوشت دارد

تصاویر موتو جی استایلوس 2026 لو رفت؛ گوشی بعدی موتورولا با قلم لمسی

«چت‌جی‌پی‌تی» رقیب انسان‌های خلاق نیست

تریلر جدید بازی My Hero Academia: All’s Justice منتشر شد

با اژدهایان بادبانی آشنا شوید؛ خزندگانی شگفت‌انگیز که انگار از عصر دایناسورها آمده‌اند

گزارش: بازی Intergalactic در سال 2026 عرضه نخواهد شد

چرا موتور هواپیما ذوب نمی‌شود و در دمای جهنمیِ 1600 درجه سالم می‌ماند؟

اطلاعاتی از باتری گلکسی اس 26 اولترا لو رفت؛ پرچمدار 2026 سامسونگ

حل معمای منشأ تیا؛ سیاره‌ای که ماه را به‌وجود آورد، از منظومه شمسی درونی آمده بود

نسخه ویژه بازی پابجی با نام PUBG: Black Budget رونمایی شد

کاهش 58 درصدی کلسترول بد با یک داروی جدید

نگرانی پژوهشگران از ساخت سلاح‌های کنترل ذهن

گلکسی A57 سامسونگ در گیک‌بنچ خودنمایی کرد

تنها چند روز برای دریافت این بازی رایگان کامپیوتر مهلت دارید

اولین نگاه به یک خون‌آشام کیهانی!

خزه‌هایی که 9 ماه در فضا زنده ماندند!

گوگل در یک ویدیو با تم سینمایی، آیفون را دست‌مایه طنز کرد

بازه دقیق‌تر انتشار Prince of Persia: Sands of Time Remake فاش شد

ایمپلنت مغزیِ رقیب نورالینک، وارد فاز آزمایش‌های بالینی شد

نقدها و نمرات بازی Where Winds Meet منتشر شدند

ربات انسان‌نمای چینی رکورد گینس را شکست

پس از گوگل حالا نوبت ناتینگ است تا از ایردراپ اپل پشتیبانی کند

یوبیسافت همزمان با موفقیت سری Assassin’s Creed درباره عملکرد Shadows سکوت کرد

در حاشیه همایش مدیران شعب بیمه دی انجام شد؛ مراسم تکریم و تودیع بهمن برزگر از شرکت بیمه دی

شبکه فروش موتور محرک رشد بیمه دی/ برترین‌های شبکه فروش و شعب بیمه دی انتخاب شدند

تصفیه آب‌های آلوده به مواد نفتی جزایر سیری با غشاهای نانو کامپوزیتی دانشگاهی

تقویت‌کننده موشک «استارشیپ» منفجر شد

مدیرعامل بیمه دی: نقش شبکه فروش در توسعه فرهنگ بیمه بی‌بدیل است / 53 همت فروش؛ بیمه دی در مسیر افتخار

گوشی بعدی وان‌پلاس با پردازنده‌ای جدید قدرت‌نمایی کرد

در نظر گرفتن رفتار رئولوژیکی خون برای ارزیابی آسیب به سلول‌های رگ

تبلت‌های جدید پوکو به‌نمایش درآمدند؛ رونمایی در آینده نزدیک

کاهش اضطراب و ترویج زایمان طبیعی با «حضور همسر در اتاق زایمان»

آیفون 18 پرو با دو تغییر مهم معرفی خواهد شد

کرونا مغز همه را پیر کرد!