سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

پنج خودرویی که ما ایرانی‌ها خوابش را هم نخواهیم دید استارت آپ

پنج خودرویی که ما ایرانی‌ها خوابش را هم نخواهیم دید
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - امروز نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از سریع ترین خودروهای لامبورگینی (Lamborghini) تاریخ که هوش از سر شما خواهند پراند. به نظر شما سریع ترین گاو خشمگین ایتالیایی کدام مدل است؟

گجت‌نیوز: امروز نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از سریع ترین خودروهای لامبورگینی (Lamborghini) تاریخ که هوش از سر شما خواهند پراند. به نظر شما سریع ترین گاو خشمگین ایتالیایی کدام مدل است؟ خودروهای لامبورگینی به هیچ وجه سریع ترین اتومبیل‌های جهان نیستند و در نبرد با بوگاتی و یا کونیگزگ حرفی برای گفتن ندارند. با این حال، نمی‌توان منکر صلابت و طراحی پرشکوه این محصولات در عین سرعت فوق‌العاده بالای آن‌ها شد. علیرغم این که در بخش سرعت رقبای زیاد برای خودروهای لامبورگینی وجود دارد، اما هیچ برندی نمی‌تواند در بخش طراحی خیره‌کننده و منحصربفرد حتی به این کمپانی نزدیک شود! در عین حال امروز قصد داریم به بررسی تعدادی از سریع ترین خودروهای تولید شده توسط لامبورگینی بپردازیم و مشخصات آن‌ها را با هم مقایسه کنیم.
شما فکر می‌کنید سریع تری لامبورگینی دنیا کدام مدل است؟ سنتاریو، کونتاش یا سیان؟
لامبورگینی سنتاریو

سیاست و بازاریابی


خودروهای مهم و تاثیرگذار لامبورگینی معمولا در تعداد محدود طراحی و ساخته می‌شوند. مدل سنتاریو نیز از این قضیه مستثنی نیست؛ چرا که این برند ایتالیایی در سال 2017 به مناسبت بزرگداشت صدمین سالگرد تولد بنیانگذار برند لامبورگینی، فروچیو لامبورگینی، بیست مدل کوپه و بیست مدل رودستر این خودرو را تولید کرده و روانه بازار نمود. سنتاریو همانند بسیاری مدل‌های پریمیوم و جدید لامبورگینی از یک موتور 6.5 لیتری تنفیس طبیعی با موتور V12 استفاده کرده و قدرتی 759 اسب بخاری دارد. لامبورگینی ادعا می‌کند که حداکثر سرعت مدل سنتاریو به 217 مایل بر ثانیه می‌رسد. در کنار موتور قدرتمند و خشن این خودرو، طراحی شگفت‌انگیز و بسیار تهاجمی آن و استفاده از فیبر کربن در طراحی بدنه نیز در رسیدن به این سرعت موثر هستند. سنتاریو همچنین به‌خاطر ظاهر بسیار خشن و تهاجمی خود نیز در میان خودروهای لامبورگینی مشهور است.
لامبورگینی روئلتو

سیاست و بازاریابی


لامبورگینی روئلتو نخستین خودروی تمام هیبریدی با لوگوی گاو خشمگین است که ده سال پس از خودروی سنت‌شکن فراری لافراری رونمایی شد. علیرغم اینکه Revuelto کمی دیر به عرصه خودروهای سوپر اسپورت تمام هیبریدی وارد شد، اما محصولی بسیار قدرتمند و گردن‌کلفت است که تمامی رقبایش را به چالش می‌کشد. سه موتور الکتریکی به کار رفته در این خودرو در کنار موتور 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی این هیولا مجمموعا قدرتی 1001 اسب بخاری تولید می‌کنند. مشخصات دقیق فنی این خودرو هنوز رسما اعلام نشده؛ چرا که تولید انبوه آن هنوز به‌طور کامل انجام نشده است. همچنین مصرف بنزین این خودرو نیز دیگر نقطه ابهام آن به شمار می‌رود. البته اگر یک لامبورگینی را برای مصرف انرژی بهینه‌اش خریداری کنید، احتمالا خیلی سریع از خرید خود پشیمان خواهید شد! بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط لامبورگینی، این خودرو قادر است ظرف تنها 2.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 60 مایل بر ساعت برسد. روئلتو همچنین با رسیدن به بیشینه سرعت 217 مایل بر ثانیه دقیقا با رکورد حداکثر سرعت لافراری برابری کرده و در میان سریع ترین لامبورگینی های تاریخ هم قرار می‌گیرد. با این که فراری نخستین ابرخودروی هیبریدی دنیا را رونمایی کرد؛ اما روئلتو نشان داد که نبرد همچنان ادامه خواهد داشت!
لامبورگینی سیان اف کی پی 37

سیاست و بازاریابی


در حالیکه روئلتو عنوان نخستین خودروی هیبریدی کلاسیک لامبورگینی را یدک می‌کشد، اما سیان اف کی پی 37 نخستین خودروی هیبریدی خفیف (Mild Hybrid) این برند به شمار می‌رود. در این خودرو به جای استفاده از باتری برای تامین انرژی موتورهای الکتریکی از خازن‌هایی بسیار بزرگ استفاده می‌شود که قادرند به یکباره حجم زیادی از انرژی را به موتور الکتریکی آن منتقل کنند. طراحی Sián FKP 37 نوک‌تیزتر از تمامی خودروهای لامبورگینی در سال‌های اخیر است و به‌گونه‌ای انجام شده که لبه‌های دو طرف کاپوت خودرو به‌طور خودکار باز شده و هوا را به داخل موتور می‌کشند. همانند دیگر اتومبیل‌های اخیر لامبورگینی، سیاف اف کی پی 37 هم از یک موتور 6500 سی سی تنفس طبیعی V12 استفاده می‌کند. علاوه بر این، به‌نظر می‌رسد طراحی نوک‌تیزتر این خودرو باعث ارتقای عملکرد آیرودینامیکی آن و در نتیجه شتاب‌گیری سریع‌تر و حداکثر سرعت بالاتر شده است. حداکثر سرعت این مدل به بیش از 220 مایل بر ثانیه می‌رسد که آن را علاوه بر پیشرفته‌ترین، به یکی از سریع ترین اتومبیل‌های این کمپانی تبدیل می‌کند. بد نیست بدانید که کلمه Sián در یکی از گویش‌های زبان ایتالیایی به معنای صاعقه است!
لامبورگینی کونتاش ال پی آی 800-4

سیاست و بازاریابی


مدل کونتاش ال پی آی 800-4 ادای احترامی به یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین ابرخودروهای دهه 70 و 80 اروپا، یعنی لامبورگینی کونتاش است و در طراحی آن از همان چراغ‌های ذوزنقه‌ای، درب‌های قیچی مانند و زاویه‌های تیز مدل Countach اصلی استفاده شده است. این خودرو که به ادعای خود لامبورگینی طراحی تهاجمی‌تری نسبت به مدل اوریحینال دارد، در تعداد بسیار محدودی تولید شده؛ به‌طوری که تنها 112 عدد از آن ساخته و روانه بازار شده است. طبیعتا برای بزرگداشت خودرویی افسانه‌ای مثل کونتاش نیاز به دستیابی به یک عملکرد فنی خارق‌العاده خواهد بود. مدل Countach LPI 800-4 دقیقا موفق به دستیابی به این مهم شده و قادر است ظرف تنها 2.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 60 مایل بر ثانیه برسد. این خودرو همچنین از همان موتور V12 با حجم 6.5 لیتری به کار رفته در اونتادور بهره برده و قادر به تولید 800 اسب بخار قدرت است. به لطف این موتور بسیار قدرتمند، حداکثر سرعت مدل جدید کونتاش به 221 مایل بر ساعت می‌رسد که آن را به دومین خودروی لامبورگینی سریع در تاریخ تبدیل می‌کند.
لامبورگینی وننو

سیاست و بازاریابی


مدل Veneno سریع ترین لامبورگینی تاریخ است که با طراحی عجیب و غریب و خیره‌کننده خود مرزهای طراحی خودروهای سوپر اسپرت را در نوردیده است. وننو را نمی‌توان به‌طور خاص یک خودرو نامید! چرا که ظاهر آن با لبه‌های اغراق‌آمیز و مسحورکننده، ترکیبی از خودروهای بتمن در فیلم‌های ابرقهرمانی و جت جنگی اف 22 رپتور ارتش آمریکاست! این خودرو در سال 2013 به مناسبت پنجاهمین سالگرد آغاز به کار برند لامبورگینی در نمایشگاه اتومبیل ژنو رونمایی شد. از زمان رونمایی این محصول تا به امروز کمتر اتومبیلی توانسته از حیث پیچیدگی طراحی و جلوه بصری با این خودرو رقابت کند. قیمت لامبورگینی وننو در سال 2013 رقم سرسام‌آورد 3.3 میلیون دلار بود که با در نظر گرفتن تورم، معادل 4.2 میلیون دلار امروز است. در ازای پرداخت این رقم باورنکردنی شما سوار بر یک هیولای 750 اسب بخاری خواهید شد که قادر است ظرف تنها 2.8 ثانیه از سرعت صفر به 60 مایل برسد. Veneno همچنین با ثبت رکورد سرعت 220 مایل بر ثانیه، به‌راحتی عنوان سریع ترین و دیوانه‌کننده‌ترین خودروی تولید شده توسط لامبورگینی را از آن خود می‌کند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/692147/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عملکرد برخی از پردازنده‌های اینتل یک‌شبه 9 درصد افت کرد

سرقت اطلاعات بیماران یک شرکت آمریکایی توسط هکرها

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

مایکروسافت با استخدام مدیر متا برای «جابه‌جاکردن مرزهای هوش مصنوعی» آماده می‌شود

انتقاد نماینده گچساران از افزایش تعرفه اینترنت

دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

آیفون زیر سایه هواوی رفت

حلقه هوشمند سامسونگ ظاهراً در 8 اندازه مختلف عرضه می‌شود

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

تلاش محمد دلاوری برای شکافتن هسته در سازمان انرژی اتمی

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!

ویژگی بسیار کاربردی واتساپ؛ اشتراک فایل بدون نیاز به اینترنت

اپل با هدف توسعه هوش مصنوعی در آیفون، استارتاپ فرانسوی Datakaleb را تصاحب کرد

شیشه‌هایی که مانع از رشد بیوفیلم دریایی می‌شوند

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

گوشی Nothing Phone (3) احتمالا اواخر 2024 معرفی خواهد شد

نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید

شیائومی 15 قبل از همه گوشی‌های دیگر به تراشه 2024 کوالکام مجهز می‌شود

جنجال جدید مالک ایکس؛ نخست‌وزیر استرالیا ایلان ماسک را «میلیاردر متکبر» نامید

هواوی رقابت‌ با اندروید و iOS را به بازارهای جهانی می‌کشاند

ببینید دنیای کوانتوم چه قدر غیر قابل باوره!

هشدار مسدودیت برای بخش املاک «دیوار» و «شیپور»

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی Felix Baumgartner از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد؛ تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین با هوش مصنوعی

جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی

«متاورس» بازگشته است

قدرتمندترین گوشی نوبیا در تعداد محدود از راه رسید

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

مدل‌های ریفربیشد سری گلکسی S23 سامسونگ با قیمت ارزان‌تر رسما عرضه شد

ویدیو واقعی پیکسل 8a لو رفت

«وویجر 1» پس از 5 ماه با زمین تماس گرفت

ربات انسان‌نمای Menteebot با قابلیت درک زبان طبیعی معرفی شد

متا سیستم‌عامل هدست‌های کوئست را در دسترس سایر شرکت‌ها قرار می‌دهد

تمام ماموریت بالگرد مریخی «نبوغ» را در یک دقیقه تماشا کنید

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

ساخت دستگاهی برای تولید برق از عرق بدن

تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!

اپل احتمالاً حق پخش جام باشگاه‌های جهان 2025 را خریداری می‌کند

اجرای آزمایشی برای اثبات قانون اول نیوتون

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

اطلاعات بیشتری از ردمی 13 5G فاش شد؛ ظرفیت باتری و سرعت شارژ

شببه‌سازی صحنه جالب از برخورد دو سیاهچاله!!

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد