سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

10 خودرویی که هیچوقت از بین نمی‌روند و مرگ ندارند استارت آپ

10 خودرویی که هیچوقت از بین نمی‌روند و مرگ ندارند
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - در اینجا قصد داریم تعدادی از بادوام ترین خودروهای تاریخ را بررسی کنیم؛ اتومبیل‌هایی که بعد از گذشت سالیان دراز از عرضه به بازار هنوز هم بدون هیچ مشکلی کار می‌کنند!

گجت‌نیوز: افرادی که قصد خرید یک خودرو دست دوم و کارکرده را دارند، اساسا کار سختی برای انتخاب پیش رو دارند. دلیل آن است که این افراد معمولا از تاریخچه استفاده صاحبان قبلی خودرو از آن بی‌خبر هستند و به همین جهت ممکن است در نهایت خودروی چندان مرغوبی نصیبشان نشود!
به همین دلیل، منطق حکم می‌کند که با انتخاب یک خودروی بادوام و باکیفیت، شانس در اختیار داشتن یک خودروی دست دوم سالم را افزایش دهیم!
به همین جهت در ادامه این متن تعدادی از بادوام ترین خودروهای تاریخ را معرفی خواهیم کرد که می‌توانند تا سال‌های سال بدون کوچک‌ترین اشکالی برای صاحبان خود کار کنند.
بادوام ترین خودروهای تاریخ با عمر باورنکردنی
Citroën 2CV

سیاست و بازاریابی


قیمت حدودی: 12 هزار دلار
خودروی 2CV سیتروئن به نوعی پدر معنوی خودروی ژیان شناخته می‌شود که در کشور ما شهرت فراوانی دارد!
این خودرو به لطف سیستم تعلیق فوق‌العاده‌ای که حتی قادر است سنگین‌ترین زلزله‌ها را نیز بدون کوچک‌ترین مشکلی تاب بیاورد، یک قهرمان فرانسوی به تمام معناست و خاطره تلخ اتومبیل‌های پیشین فرانسوی را به‌طور کامل از ذهن‌ها پاک می‌کند.
در حال حاضر یک خودروی سیتروئن 2CV ساخت 1986 را می‌توان با قیمت تقریبی یازده هزار دلار در بازار برخی کشورها پیدا کرد! همین مساله به‌تنهای برای اثبات دوام و استحکام این خودرو کافی‌ست!
در کنار دوام فوق‌العاده، موتور دو سیلندر این خودرو نیز طراحی ویژه‌ای داشته و یکی از نمونه‌های بارز طراحی کلاسیک فرانسوی در دنیای خودروها به شمار می‌رود.
Lexus LS400

سیاست و بازاریابی


قیمت حدودی: 10 هزار دلار
لکسوس ال اس 400 مثال یکی از خودروهایی است که هزینه خرید و نگهداری آن بسیار ناچیز بوده و قادر است تا سال‌ها بدون نیاز به حتی یک بار مراجعه به تعمیرگاه برای‌تان کار کند.
در حال حاضر مدل 1993 از این خودرو با قیمتی پایین‌تر از ده هزار دلار قابل خرید است و گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی به شمار می‌رود که با صرف کمترین هزینه به دنبال بادوام ترین خودرو ممکن می‌گردند.
البته زمانی که یک خودرو که سی سال پیش ساخته را خریداری می‌کنید، نباید انتظار محصولی جدید را از آن داشته باشید. بنابراین حتی اگر بادوام ترین خودروهای جهان را نیز سی سال بعد خریداری کنید، همچنان باید به رعایت اصول نگهداری و چک کردن روزمره آن توجه داشته باشید.
در عین حال، Lexus LS400 یکی از آن اتومبیل‌هایی‌ست که تقریبا ضدضربه و فناناپذیر است و می‌تواند همچنان سی سال دیگر هم برای‌تان کار کند!
Volvo P1800

سیاست و بازاریابی


قیمت حدودی: 20 هزار دلار
برای درک دوام باورنکردنی ولوو پی 1800 باید شما را با ایرو گوردون آشنا کنیم!
او فردی است که از سال 1966 که یک Volvo P1800 خریداری کرد، تا زمان فوتش در سن 77 سالگی، حدود 5.15 میلیون کیلومتر مسافت را با این خودروی افسانه‌ای پیمود!
برای مقایسه بد نیست بدانید که این مسافت برابر با هفت بار سفر از زمین به ماه است که رکورد خارق‌العاده و تکرارنشدنی میانگین پیمایش 99 هزار کیلومتر در هر سال را برای او به ارمغان آورد!
این اعداد و ارقام باورنکردنی نه تنها گوردون را به یکی از وفادارترین انسان‌های تاریخ به یک خودرو تبدیل می‌کنند، بلکه نام ولوو پی 1800 را هم به عنوان یکی از بادوام ترین خودروهای تاریخ و شاید بادوام ترین آن‌ها جاودانه می‌سازند!
این رکورد در حالی به نام گوردون و P1800 ثبت می‌شود که او به جز تعمیرات دوره‌ای به منظور نگهداری خودرو، در تمام مدتی که صاحب این اتومبیل بود، تنها دو بار ناچار به تعمیر اساسی موتور شد.
به نظر می‌رسد هیچ خودرویی در تاریخ قادر نخواهد بود حتی به صد فرسخی این رکورد جاودانه P1800 برسد!
Mercedes-Benz E-Class W124

سیاست و بازاریابی


حدود قیمت: 10 هزار دلار
علیرغم این که اتومبیل‌های مدرن مرسدس بنز تجلی تکنولوژی و هنر خودروسازی آلمانی‌ها به شمار می‌روند، اما هیچ‌یک از آن‌ها به اندازه مدل‌های قدیمی‌تر مرسدس بنز بادوام نیستند.
یکی از برترین مدل‌های ساخته شده توسط مرسدس بنز در این زمینه، سری W124 کلاس E است که توانایی آن برای کار کردن بدون مشکل در مدت زمان‌های طولانی شهره خاص و عام است!
این خودرو از سال 1986 تا 1996 به عنوان سمبل طراحی بهینه و کم‌نقص مرسدس بنز ساخته شد و در کلاس‌های مختلف کانورتیبل، کوپه (دو در) و سدان، مجموعا حدود 2.5 میلیون دستگاه فروش داشت.
حضور ده ساله این خودرو در خط تولید، بر خلاف کشور ما، در سایر نقاط جهان یک رکورد فوق‌العاده به شمار می‌رود. جالب این جاست که هنوز هم در بسیاری نقاط دنیا می‌توان این خودرو را مشاهده کرد که با قدرت مشغول سواری دادن به صاحبانش است!
بسیاری از این مدل‌ها، اکنون کارکردی نزدیک به 200 هزار کیلومتری را تجربه می کنند!
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

سیاست و بازاریابی


قیمت حدودی: 50 هزار دلار
شاید برای بسیاری علاقمندان به خودرو عجیب باشد که یک آلفا رومئو در لیست بادوام ترین خودروهای تاریخ قرار گیرد. با این حال باید اعتراف کرد که مدل جیلولیا کوادریفولیو خودروی واقعا بادوامی است!
این مدل در تابستان سال 2015 و به عنوان رقیبی برای محصولات آلمانی چون بی ام و ام 3 و آئودی آر اس 5 روانه بازار شد و علیرغم این که از نظر محبوبیت اصلا در حد و اندازه‌های رقبای آلمانی‌اش نیست، اما به‌خوبی توانسته خود را در ذهن همه به عنوان یک اتومبیل فوق‌العاده قابل اطمینان و جان‌سخت جا بیندازد.
البته این خودرو علاوه بر دوام مثال‌زدنی، در بسیاری بخش‌های دیگر هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و حتی پس از گذشت حدود هشت سال از عرضه، همچنان به دریافت نقدهای بسیار مثبت خود ادامه می‌دهد.
بد نیست بدانید که مدل دیگری از آلفا رومئو جیولیا به نام GTAm نیز یک سدان اسپرت فوق العاده برای علاقمندان به رانندگی به شمار می‌رود.
Honda Civic EK9

سیاست و بازاریابی


قیمت حدودی: 35 هزار دلار
شاید قرار گرفتن یک میتسوبیشی Evo، سوبارو ایمپرزا یا حتی هوندا اس 2000 در این لیست قابل انتظار باشد. اما تصور این که یک هوندا سیویک بخواهد در شمار بادوام ترین خودروهای جهان قرار داشته باشد، کمی دشوار است.
در عین حال Civic EK9 یکی از قابل اعتمادترین اتومبیل‌های ژاپنی به شمار می‌رود که هرگز به آنچه لیافتش را داشت، نرسید!
از هر جنبه‌ای به این اتومبیل نگاه کنید با یکی از بهترین خودروهای ژاپنی تاریخ طرف هستید که علیرغم زرق و برق‌های ظاهری و طراحی جوان‌پسندانه‌تر و اسپرت‌تری که دارد، همچنان یک سیویک به شمار می‌رود و همان توانایی و قابلیت‌های سایر اعضای این خانواده را ارائه می‌کند.
به‌طور کلی عملکرد و دوام اتومبیل‌های خانواده سیویک هوندا کاملا ثابت شده است و EK9 یکی از بارزترین نمونه‌های این امر به شمار می‌رود.
Land Rover Series III

سیاست و بازاریابی


قیمت حدودی: 15 هزار دلار
نام لندروور به طورخودکار دوام و استحکام بسیار بالا را در ذهن تداعی می‌کند.
گل سرسبد محصولات این کمپانی، مدل کلاسیک Defender است که یک هیولای به تمام معنا به شمار رفته و قادر است تمامی کوه‌ها، تپه‌ها، دشت‌ها و حتی انبوه‌ترین جنگل‌ها را نیز به‌سادگی بپیماید.
با این حال اگر قرار باشد یک محصول باداوم از این برند خوشنام را انتخاب کنیم، به سراغ محصولات سری 3 خواهیم رفت!
این خودروها امروزه با در نظر گرفتن قابلیت‌های فراوانی که دارند، قیمتی مناسب داشته و می‌توانند حتی همین الان نیز گزینه‌ای مناسب و مطمئن برای علاقمندان به آفرود و خودروهای باری باشند.
Volkswagen Beetle

سیاست و بازاریابی


قیمت حدودی: 13 هزار دلار
قدمت خودروی Volkswagen Beetle که در کشور ما با نام فولکس قورباغه‌ای شناخته می‌شود به سال 1938 باز می‌گردد.
آنچه باعث شده این اتومبیل به یکی از بادوام‌ترین خودروهای تاریخ تبدیل شود، سادگی طراحی آن است.
فولکس واگن بیتل از حداقل تعداد عناصر الکتریکی بهره می‌برد و به همین جهت میزان خرابی آن بسیار پایین است؛ چرا که یکی از مهم‌ترین دلایل خرابی اتومبیل‌های مدرن، حضور بیش از حد قطعات الکتریکی در آن‌هاست که نیاز به تعمیرات دوره‌ای را افزایش می‌دهد.
این اتومبیل فاقد واشر سرسیلندر و لوله‌ها و شلنگ‌های خنک‌کننده است و حتی در آن خبری از پمپ هم نیست! بنابراین طراحی ساده این اتومبیل کلاسیک چیزی برای خرابی ندارد.
این قابلیت اطمینان فوق‌العاده در کنار برخی قابلیت‌های دیگر باعث شده‌اند که فولکس قورباغه‌ای معروف و دوست‌داشتنی بتواند صنعت خودروسازی جهان را برای همیشه دگرگون کند.
Ford Crown Victoria

سیاست و بازاریابی


قیمت حدودی: 10 هزار دلار
حتما در بسیاری فیلم‌های دهه 90 و 2000 آمریکا مشاهده کرده‌اید که ماشین‌های پلیس عموما خودروی فورد کراون ویکتوریا هستند. علاوه بر این، تقریبا تمامی تاکسی‌های آمریکا در آن زمان نیز همین خودرو بودند و این مساله دوام بسیاری بالای آن در طول عمر طولانی بیست ساله‌اش را ثابت می‌کند.
فورد کراون ویکتوریا از یک موتور 4.6 لیتری V8 استفاده می‌کند که در برخی خودروهای خاطره‌انگیز دیگر فورد هم به کار رفته است.
با اینکه هنوز هیچ تست رسمی از دوام این خودرو منتشر نشده است، اما حضور طولانی‌مدت آن در خدمت مشاغلی چون پلیس و تاکسی می‌تواند به‌خوبی گویای دوام بالای آن باشد.
Toyota Land Cruiser 100-Series

سیاست و بازاریابی


قیمت حدودی: 15 هزار دلار
دوام بسیار بالای خودروهای تویوتا نیازی به تعریف و تمجید ندارند؛ به‌طوری که تقریبا همه افرادی که به نوعی با این اتومبیل‌های سر و کار داشته‌اند، معتقدند که خودروهای تویوتا تقریبا فناناپذیر هستند!
یکی از بارزترین مثال‌ها برای نمایش دوام و استحکام بی‌نظیر اتومبیل‌های تویوتا در ویدیوی “Killing a Toyota” مشاهده شد؛ جایی که مجریان برنامه Top Gear با یک هایلوکس به قطب شمال سفر کردند و حتی یک آتشفشان فعال را نیز با لند کروزر درنوردیدند!
در کنار خودروهای هایلوکس، تویوتا البته برگ برنده‌ای دیگر به نام لندکروزر را نیز در اختیار داشت که در نسل‌های مختلف رفته رفته به سیاست کاری این برند جهت دادند و این خودروساز ژاپنی را به جایگاهی که امروز هست، رساندند.
امروزه سری Land Cruiser تویوتا با اختلاف، مطمئن‌ترین خودروهای شاسی بلند بازار به شمار می‌روند.
در این زمینه خود تویوتا معتقد است که برای هر خودروی لند کروزر عمر مفید 25 ساله را در نظر می‌گیرد. با این حال، با در نظر گرفتن آن چه تا به امروز از این خودروها دیده‌ایم، عمر واقعی این محصولات بسیار بیشتر از 25 سال است.
شما در خصوص لیست بادوام ترین خودروهای تاریخ چه نظر دارید؟ جای کدام اتومبیل را در این لیست خالی می‌بینید؟

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/692141/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

ساعت هوشمندی که اختلال در ریتم قلب را زودتر از وقوع پیش‌بینی می‌کند

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

سفر به دنیای ارباب حلقه ها با تریلر جدید Tales of the Shire: A Lord of the Rings

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

اپل احتمالاً با قراردادی یک میلیارد دلاری، حق پخش مسابقات جدید فیفا را به‌دست می‌آورد

ممنوعیت آیفون؛ اول کارمندان دولت چین، حالا پرسنل ارتش کره

پیورا 70 اولترا یکی از مشکلات بزرگ گوشی‌های هواوی را برطرف کرده است

سخنگوی متا به 6 سال حبس در روسیه محکوم شد

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

بیلی آیلیش به بازی فورتنایت می‌آید

آپدیت بزرگ Tiny11 از راه رسید؛ نسخه سبک ویندوز 11 برای کامپیوترهای قدیمی

احتمالا خانواده آیفون 16 فاقد دکمه‌های فیزیکی خواهد بود

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

میزو با گوشی «21 نوت» به بازار موبایل برمی‌گردد

مایکروسافت با همکاری متا، نسخه ایکس باکس هدست کوئست را می‌سازد

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

گلکسی زد فلیپ 6 احتمالاً در 7 رنگ مختلف عرضه می‌شود

عملکرد برخی از پردازنده‌های اینتل یک‌شبه 9 درصد افت کرد

سرقت اطلاعات بیماران یک شرکت آمریکایی توسط هکرها

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

مایکروسافت با استخدام مدیر متا برای «جابه‌جاکردن مرزهای هوش مصنوعی» آماده می‌شود

انتقاد نماینده گچساران از افزایش تعرفه اینترنت

دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

آیفون زیر سایه هواوی رفت

حلقه هوشمند سامسونگ ظاهراً در 8 اندازه مختلف عرضه می‌شود

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

تلاش محمد دلاوری برای شکافتن هسته در سازمان انرژی اتمی

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!

ویژگی بسیار کاربردی واتساپ؛ اشتراک فایل بدون نیاز به اینترنت

اپل با هدف توسعه هوش مصنوعی در آیفون، استارتاپ فرانسوی Datakaleb را تصاحب کرد

شیشه‌هایی که مانع از رشد بیوفیلم دریایی می‌شوند

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

گوشی Nothing Phone (3) احتمالا اواخر 2024 معرفی خواهد شد

نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید

شیائومی 15 قبل از همه گوشی‌های دیگر به تراشه 2024 کوالکام مجهز می‌شود

جنجال جدید مالک ایکس؛ نخست‌وزیر استرالیا ایلان ماسک را «میلیاردر متکبر» نامید

هواوی رقابت‌ با اندروید و iOS را به بازارهای جهانی می‌کشاند

ببینید دنیای کوانتوم چه قدر غیر قابل باوره!

هشدار مسدودیت برای بخش املاک «دیوار» و «شیپور»

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی Felix Baumgartner از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد