سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

سلکشن (17)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید! استارت آپ

سلکشن (17)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - به رسم هر آدینه، مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری در هفته گذشته را با هم مرور می‌کنیم.
برترین‌ها: به رسم هر آدینه، مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری در هفته گذشته را با هم مرور می‌کنیم.
اولین خودرو برقی در خیابان‌های تهران!
اولین خودروی برقی ایرانی در خیابان‌های تهران مشاهده شد. لازم به ذکر است که 3 روز پیش اعلام شد که مجوز پلاک‌گذاری 30 دستگاه از این خودروها صادر شده است.
موتور این خودروها یک‌سوم موتور پراید قدرت دارند و با هربار شارژ با برق شهری که 3.5 ساعت طول می‌کشد، می‌توان 100 کیلومتر رانندگی کرد. این خودروها یا دونفره هستند یا تک‌نفره با فضای بار در عقب. هنوز قیمت آن اعلام نشده است.
هرچند این خودرو هنوز عرضه عمومی و گسترده نداشته اما طبق آخرین پیگیری‌ها نرخ تخمینی برای آن حدود 600 میلیون تومان ارزیابی شده است.
قابلیت شگفت‌انگیزی که بالاخره به گوگل اضافه شد
گوگل، پادشاه دنیای جستجو، باز هم برنامه‌ای برای غافلگیر کردن ما دارد! این تکنولوژی جدید چیزی نیست جز: گوگل لنز.
گوگل سرویس لنز را به کروم اضافه کرده. با یک کلیک روی هر عکس می‌توانید اشیاء درون عکس را جدا جدا انتخاب کنید و آن برای شما کاوش کند.


امید تازه در درمان کرونا؛ «مولنوپیراویر» بخورید
سازمان ملی تنظیم مقررات دارویی بریتانیا مجوز استفاده مشروط قرص کووید-19 که از سوی شرکت داروسازی مرک ساخته شده را صادر کرد.
استفاده از این قرص که «مولنوپیراویر»(Molnupiravir) نام دارد برای افراد بزرگسال که تست کووید-19 مثبت داشته و خطر ابتلای آنها به نوع حاد این بیماری به دلیل سابقه ثبت شده در آزمایش‌های بالینی پیشین محرز شده، بلامانع اعلام شده است.
برپایه این مجوز، افراد آسیب‌پذیر و پرخطر در برابر ویروس کرونا می‌توانند دو بار در روز و به مدت پنج روز از قرص مولنوپیراویر استفاده کنند.
مصرف خانگی این قرص پس از بروز علائم اولیه که نشان دهنده ابتلا به نوع خفیف یا غیرحاد بیماری کووید-19 باشد، تجویز و تاکید شده که افراد آسیب‌پذیر و پرخطر پس از تشخیص ابتلای آنها به نوع حاد این بیماری باید فورا تحت مراقبت‌ها و درمان‌های ویژه بیمارستانی قرار گیرند.
شرکت مرک(Merck) و شریک آن، ریجبک بایوتراپیوتیکس(‌Ridgeback Biotherapeutics) که داروی مولنوپیراویر را عرضه کرده‌اند، معتقدند که این قرص ضد ویروس، علائم ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد و بهبودی بیماران بزرگسال را سرعت می‌بخشد و بر همین اساس، موجب کاهش بستری بیماران در بیمارستان‌ها می‌شود و به کشورهای فقیر دارای نظام بهداشتی ضعیف در مهار همه‌گیری کرونا بسیار کمک خواهد کرد. چنان که شرکت مرک اعلام کرده که نتایج اولیه آزمایش بالینی این قرص نشان می‌دهد که مصرف آن بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر را در میان بیماران مبتلا به علائم اولیه کووید-19 به نصف کاهش داده است.
همچنین انتظار می‌رود که اثربخشی این قرص کپسولی تکمیل کننده فرآیند مقابله با همه‌گیری کرونا از طریق پیشگیری با تزریق واکسن و درمان با استفاده از دارو باشد. پزشکان امیدوارند که استفاده از مولنوپیراویر برای درمان افرادی که تزریق واکسن به آنها موجب تقویت قابل ملاحظه سیستم ایمنی بدن آنها نمی‌شود نیز موثر باشد.
ساجد جاوید، وزیر بهداشت بریتانیا روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز یک روز تاریخی برای کشور ما است، زیرا بریتانیا اکنون نخستین کشور در جهان است که یک قرص ضد ویروس کرونا را که می‌توان در خانه مصرف کرد، تأیید کرده است.» آقای جاوید همچنین ابراز امیدواری کرد که تصمیم‌گیری در مورد مصرف گسترده‌تر این دارو پس از مشخص شدن نتایج مطالعات در حال انجام در بریتانیا اتخاذ شود.
تایید گسترده‌تر اثربخشی این دارو در انتظار بررسی سازمان غذا و داروی ایالات متحده و آژانس دارویی اروپاست.
چگونه در واتس‌اپ، پیامِ حذف شده را بخوانیم؟
اپلیکیشن پیام‌رسان محبوب واتساپ که متعلق به فیسبوک (متای جدید) است قابلیتی دارد که به کاربران اجازه می‌دهد در عرض یک ساعت پس از ارسال پیام، آن را حذف کنند.
پیام‌ها را می‌توان در چت‌های فردی و همچنین چت گروهی حذف کرد و این ویژگی در سیستم عامل‌های اندروید، iOS و ویندوز در دسترس کاربران قرار گرفته است. وقتی پیامی را در اپلیکیشن واتساپ پاک می‌کنید، این پروسه با ارسال هشدار «This message was deleted» به طرف مقابل، نشان می‌دهد که شما پیامی را پاک کرده‌اید. در این مقاله قصد داریم تا دو روش کاربردی برای بازیابی پیام‌های پاک شده واتساپ به شما معرفی کنیم.
ارسال پیام اشتباه، حالا چه محتوایی و چه با غلط املایی امری است که قطعا برای همه کاربران بار‌ها اتفاق افتاده است. شاید با قطع کردن اینترنت گوشی توقع داشتید جلوی ارسال آن پیام را بگیرید. خوشبختانه در ورژن‌های جدید واتساپ امکان پاک کردن پیام‌های ارسالی در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS وجود دارد. در نسخه‌های قدیمی‌تر واتساپ تنها 7 دقیقه برای حذف پیام مهلت داشتید. اگرچه این ویژگی گاهی اوقات برای کاربران بسیار مفید ظاهر می‌شود، اما اگر شما دوست دارید که پیام‌های پاک شده افراد دیگر را بازیابی کنید، این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.
در این مطلب ما به بررسی دو روش خواهیم پرداخت که با استفاده از آن‌ها به‌راحتی قادر خواهید بود تا پیام‌های پاک شده دوستانتان را در اپلیکیشن واتساپ بازیابی کنید.
1. بازیابی پیام‌های پاک شده واتساپ با استفاده از روش بکاپ‌‌گیری چت‌ها
اگر به طور تصادفی چتی را پاک کرده‌اید و قصد دارید آن را بازیابی کنید، می‌توانید از قابلیت بکاپ‌گیری واتساپ استفاده کنید که به صورت پیش‌فرض هر شب ساعت 2 بامداد انجام می‌شود. البته شما قادر به تغییر این ساعت به روزانه، هفتگی یا ماهانه هم هستید. انتخاب حالت روزانه بهتر است، زیرا می‌توانید قبل از بکاپ‌گیری بعدی چت‌ها را بازیابی کنید. برای بازیابی چت‌های حذف شده واتساپ طبق مراحل زیر عمل کنید؛
1- اگر از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنید واتساپ را حذف کرده و دوباره آن را از Google Play نصب کنید.
2- با Terms and Conditions (شرایط و ضوابط) موافقت کرده و در مرحله بعدی شماره تلفن همراه خود را به همراه کد کشور وارد کنید.
3- گزینه‌ای برای بازیابی چت‌ها از فایل پشتیبان نشان داده می‌شود. روی گزینه‌ی restore کلیک کنید تا چت‌های واتساپ‌تان برگردانده شوند.
2. بازیابی پیام‌های پاک شده واتساپ با استفاده از اپلیکیشن‌های بازیابی پیام‌
برای بازیابی پیام‌های حذف شده در واتساپ، اپلیکیشن‌های زیادی در Google Play وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها در جهت خواندن پیام‌های حذف شده استفاده کنید. این اپلیکیشن‌ها گزارش اعلانات شما را از بخش ثبت اعلان در سیستم اندروید به دست آورده و ذخیره می‌کنند. برنامه معروفی به نام «WhatsRemoved+» در Google Play وجود دارد که پیام‌های حذف‌شده واتس ‌اپ را بازیابی می‌کند و تا به حال بیش از 5 میلیون بار دانلود شده است. البته این اپلیکیشن فقط برای کاربران اندروید در دسترس خواهد بود و نسخه‌ای برای iOS منتشر نشده است. در‌ضمن، این اپلیکیشن حاوی تبلیغات است که شما می‌توانید با خریدن حق اشتراک این اپ، از دستشان خلاص شوید.
برای اینکه پیام‌های پاک شده‌ی واتساپ را با استفاده از این اپلیکیشن بازیابی کنید، به شرح زیر عمل کنید؛
1- اپلیکیشن WhatsRemoved+ را از Google Play دانلود و نصب کنید.
2- با «Terms and Conditions» موافقت کرده و اجازه دسترسی به اعلانات را بدهید.
3- واتساپ را از لیست اپلیکیشن‌ها جهت خواندن پیام‌های حذف‌شده انتخاب کنید.
4- اکنون، هر زمان که شخصی پیامی را که برای شما ارسال شده حذف کند، یک اعلان از برنامه دریافت خواهید کرد.
5- برای خواندن پیام حذف‌شده، اعلان را باز کرده و روی بخش DETECTED (شناسایی‌شده) کلیک کنید.
6- از آنجا می‌توانید پیام‌ها را حتی پس از حذف آن توسط فرستنده بازیابی کنید.
همان‌طور که در قسمت بالا هم به آن اشاره شد، برای بازیابی پیام‌های پاک شده اپلیکیشن‌های متعددی وجود دارد، اما توجه کنید که دسترسی یک اپلیکیشن ثالث به اعلانات تلفن هوشمند شما، می‌تواند خطرات امنیتی بزرگی به دنبال داشته باشد. همچنین در نظر داشته باشید که پس از ری‌استارت مجدد گوشی، گزارش اعلانات از سیستم‌عامل گوشی شما پاک می‌شود و بازیابی پیام‌ها حتی در صورت استفاده از برنامه‌های ثالث هم امکان‌پذیر نخواهد بود.
در این مقاله ما 2 روش کاربردی را برای بازیابی و خواندن پیام‌های پاک شده در اپلیکیشن واتساپ به شما معرفی کردیم. اگر شما از اپلیکیشن خوبی برای این کار استفاده می‌کنید، حتما در بخش کامنت‌ها آن را مطرح کنید.
انسان به زودی با نهنگ صحبت می‌کند!
دیلی میل گزارش داد که با هوش مصنوعی می‌توان آوای حیوانات دریایی را رمزگشایی کرده و به مدل زبانی قابل ارتباط تبدیل کرد.
پروژه CETI از دستگاه مخصوص برای گوش دادن به ارتباطات نهنگ اسپرم و تفسیر اصوات آنها و سپس تلاش برای برقراری ارتباط بهره مند شده است.
تیم تحقیقاتی امیدوار است ظرف 5 سال آینده بتواند با نهنگ‌های اسپرم ارتباط برقرار کند.
آنها 4 میلیارد قطعه صدا را جمع آوری کرده تا به هوش مصنوعی بدهند به این امید که بتوان صداها را به زبانی که انسان می‌تواند آن را درک کند، ترجمه کنند.
سریع‎ترین پیکاپ دنیا با شتاب 3.2 ثانیه‌ای
پیکاپ رم 1500 TRX یکی از قوی‌ترین پیکاپ‌های حال حاضر دنیاست. موتور 6.2 لیتری V8 موجود در زیر کاپوت این پیکاپ تنومند توانایی تولید 702 اسب بخار قدرت و 880 نیوتن متر گشتاور را دارد.
اما شرکت هنسی که مقر آن در تگزاس آمریکا واقع شده، معتقد است این ارقام چندان کافی نیستند و می‌توان آنها را ارتقا داد! به همین خاطر، این تیونر معروف با ارائه پکیجی، قدرت موتور رم 1500 TRX را به 1012 اسب بخار و گشتاور آن را 1313 نیوتن متر رسانده است که شتاب صفر تا صد 3.2 ثانیه‌ای را تحویل راننده می‌دهد! این شرکت از پروژه جدید خود با نام ماموت 1000 یاد می‌کند.
اولین اطلاعات از ماموت 1000 اردیبهشت ماه گذشته منتشر شد. در آن مقطع جزئیات چندانی از تغییرات اعمال شده روی موتور این خودرو در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته بود، ولی حالا می‌دانیم که یک سوپرشارژر 2.65 لیتری به موتور 6.2 لیتری افزوده شده و انژکتورها نیز ارتقا پیدا کرده‌اند. در کنار این‌ها در سیستم مکش نیز تغییراتی به منظور بهبود جریان هوا اعمال شده است.
هنسی می‌گوید با اتکا به این موتور قدرتمند، ماموت 1000 قادر است در عرض تنها 3.2 ثانیه سرعت خود را به 96 کیلومتر در ساعت برساند. همچنین این سوپر پیکاپ آمریکایی قادر است در عرض 11.4 ثانیه و با حداکثر سرعت 193 کیلومتر در ساعت مسیر یک چهارم مایل را طی کند. با این رکوردها باید گفت ماموت 1000 عنوان سریع‌ترین پیکاپ جهان را در اختیار دارد.
هنسی می‌گوید ماموت 1000 فقط برای شتابگیری و گاز دادن در مسیرهای آسفالته نیست، بلکه خریداران می‌توانند روی قابلیت‌های آفرود آن نیز حساب ویژه‌ای باز کنند. البته این امر مستلزم سفارش پکیج Stage 2 است. این پکیج مواردی مثل سپرهای جلو و عقب اختصاصی، چراغ‌های LED، کیت تنظیم ارتفاع در جلو، رکاب‌های برقی و تایرهای حجیم 37 اینچی مخصوص آفرود را در بر می‌گیرد.
آنطور که هنسی اعلام کرده، از ماموت 1000 تنها 200 دستگاه تولید خواهد شد. به گفته این کمپانی تاکنون برای صد دستگاه سفارش دریافت شده است. هر دستگاه ماموت 1000 به مدت دو سال یا 24 هزار مایل (38 هزار کیلومتر) کارکرد وارانتی خواهد داشت. قیمت این پیکاپ آتشین از حوالی 150 هزار دلار آغاز می‌شود، یعنی چیزی در حدود دو برابر TRX استاندارد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/220246/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیشرفت صنعت تراشه چین در سایه تحریم‌ها؛ تولید 40 درصد رشد کرد

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

برخی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان

دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

ربات «اطلس» بازگشت!

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

تراشه Kirin 9010 هواوی با CPU دوازده هسته‌ای معرفی شد

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

علم منتظر معجزه نمی ماند

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

خداحافظ نبوغ!

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

گوشی تاشو وان پلاس فلیپ ظاهراً با یک ویژگی خاص از راه می‌رسد

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟

آیفون 17 پلاس با تغییری غیرمنتظره از راه می‌رسد

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

صدای زمین را بشنوید

آیا ممکن است چهره صورت‌های فلکی تغییر کند؟

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است