سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

سلکشن (15)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید! استارت آپ

سلکشن (15)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - به رسم هر آدینه، مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری در هفته گذشته را با هم مرور می‌کنیم.
برترین‌ها: به رسم هر آدینه، مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری در هفته گذشته را با هم مرور می‌کنیم.
یک نمای ویژه از اجرای طرح صیانت را ببینید!
احسان سلیمانی با انتشار کارتونی در صفحه اینستاگرام خود به ایجاد محدودیت های شدید در دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان ها در طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی واکنش نشان داد.
حرف‌های شما بدون کاغذ و مداد نوشته می‌شوند
دستیار صوتی اسکریپتر، فوراً گفتار شما را به یادداشت‌های سازمان یافته تبدیل می‌کند. این ابزار پوشیدنی در واقع آنچه را که می‌گویید در یک لحظه به یادداشت‌های ساختار یافته تبدیل می‌کند.
به نقل از گجت فلاو، با این دستگاه مفید، دیگر ایده‌های درخشان و یادداشت‌های مهم خود را از دست نمی‌دهید. برای شروع یا توقف ضبط با استفاده از میکروفن بسیار حساس، که می‌تواند گفتار را بدون توجه به جایی که هستید ضبط کند، دکمه اسکریپتور را به راحتی فشار دهید. این محصول، یادداشت‌های شما را با خیال راحت ذخیره می‌کند تا بتوانید هر زمان که بخواهید از طریق دستگاه متصل به آن‌ها دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را ویرایش کنید.
با استفاده از فناوری ثبت اختراع، این دستگاه ضبط صدا پوشیدنی دارای قدرت پردازش باورنکردنی است. این برنامه حتی املا و ویرایش گرامر را نیز ارائه می‌دهد. این محصول بسیار کوچک و بی سیم، ضبط صدا را برای استفاده آسان و بدون صفحه در هر کجا و هر زمان فراهم می‌کند. قیمت پیش خرید این محصول 120 دلار است.
مک‌بوک پرو جدید با طراحی متفاوت از راه رسید
اپل سرانجام از مک‌بوک پرو با طراحی جدید، تراشه M1 پرو و مکس و درگاه‌های بیشتر از جمله تاندربولت و مگ‌سیف معرفی کرد. این دستگاه در دو نسخه 14 و 16 اینچی عرضه می‌شود و در بالای نمایشگر خود ناچ دارد.
مدل‌های جدید مک‌بوک پرو در یک نسخه 14 اینچی با ضخامت 15.5 میلی‌متر و یک نسخه 16 اینچی با ضخامت 16.8 میلی‌متر به بازار می‌آیند. این دو لپ‌تاپ دوباره به درگاه مگ‌سیف مجهز شده‌اند و البته شکاف کارت حافظه SD و درگاه HDMI دارند.
مک‌بوک پرو جدید از نمایشگر 120 هرتزی پروموشن بهره می‌برد. اپل این پنل را تحت عنوان Liquid Retina Pro XDR معرفی کرده است. در ناچ بالای صفحه یک وب‌کم 1080p با سنسور بزرگ‌تر از نسل قبلی قرار گرفته اما به نظر نمی‌رسد که خبری از حسگر تشخیص چهره فیس آیدی باشد. به‌علاوه، عبارت مک‌بوک پرو هم از پایین نمایشگر حذف شده و به قاب زیر دستگاه رفته است. اندازه حاشیه نمایشگر حالا فقط 3.5 میلی‌متر است.
مک‌بوک پرو 16.2 اینچی از نمایشگری با وضوح 3456 در 2234 پیکسل و مدل 14.2 اینچی از نمایشگری با وضوح 3024 در 1964 پیکسل استفاده می‌کند. اپل می‌گوید فناوری مورد استفاده در این نسل Mini LED است. حداکثر روشنایی این صفحه به 1600 نیت می‌رسد و نسبت کنتراست آن میلیون به 1 است.
تراشه M1 پرو در لپ‌تاپ جدید اپل از دو نمایشگر Pro Display XDR پشتیبانی می‌کند. M1 مکس این پشتیبانی را به سه نمایشگر Liquid Retina Pro XDR و یک تلویزیون 4K می‌رساند. هر دو مدل 14 و 16 اینچی مک‌بوک پرو می‌توانند با M1 پرو یا مکس به دست کاربران برسند.
اپل می‌گوید عملکرد CPU در تراشه M1 پرو و مکس 2 برابر بهتر از مک‌بوک Core i9 و 3.7 برابر بهتر از Core i7 است. M1 پرو در بخش گرافیک 2.5 برابر قوی‌تر از رادئون پرو 5600M و M1 پرو 4 برابر قوی‌تر از تراشه AMD عمل می‌کند. این دستگاه می‌تواند حداکثر 64 گیگابایت حافظه رم یکپارچه داشته باشند. سرعت خواندن حافظه SSD هم به 7.4 گیگابایت بر ثانیه رسیده که دو برابر سریع‌تر از نسل قبلی SSDهاست.
دکمه‌های فانکشن دوباره به لپ‌تاپ حرفه‌ای اپل برگشته و جای تاچ بار را گرفته است. در سمت راست این دکمه‌ها حسگر اثر انگشت دیده می‌شود. مک‌بوک پرو همچنین سه درگاه USB-C و البته جک 3.5 میلی‌متری هدفون دارد. این دستگاه از مگ‌سیف 3 استفاده می‌کند که دوباره طراحی شده تا انرژی بیشتری منتقل و با فناوری شارژ سریع کار کند.
محصول جدید اپل از سیستم صوتی تازه‌ای با کیفیت استودیویی بهره می‌برد و با سه میکروفن نویز را تا 60 درصد کم می‌کند. مک‌بوک پرو همچنین دارای شش بلندگوی جدید شامل دو توییتر و چهار ووفر است. صدای بیس در دستگاه جدید اپل 80 درصد بیشتر شده و نیم اکتاو غنای بالاتری دارد. مک‌بوک پرو همچنین از صدای فضایی (Spatial Audio) پشتیبانی می‌کند.
کوپرتینویی‌ها مدعی‌اند که عمر باتری مک‌بوک جدید در زمان استفاده از لایت‌روم کلاسیک 2 برابر و در زمان استفاده از Xcode چهار برابر شده است. مدل 16 اینچی در مجموع می‌تواند 17 ساعت فیلم پخش کند، در حالی که مدل 14 اینچی قادر است 21 ساعت پخش ویدیو داشته باشد. این اعداد به ترتیب 7 و 10 ساعت نسبت به مدل‌های اینتلی بیشتر شده‌اند.
مک‌بوک پرو 14 اینچی با قیمت پایه 1999 دلار و مک‌بوک پرو 16 اینچی با قیمت پایه 2499 دلار به بازار می‌آیند. این محصولات در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری فضایی از هفته آینده عرضه می‌شوند.
سیگنال‌های اسرارآمیز فضایی کشف شدند
تیم بین المللی اخترشناسان طی 47 روز بیش از 1600انفجارهای سریع انرژی را از یک منبع رادیویی دریافت کردند.
به نقل از مجله « نیچر»، تیم بین المللی اخترشناسان طی 47 روز بیش از 1600انفجار سریع رادیویی(FRB) را از یک منبع رادیویی دریافت کردند.
این انفجارهای انرژی که فقط چند میلی ثانیه عمر دارند، از هر پدیده ای که تاکنون در کهکشان مشاهده شده است، نورانی تر هستند و به نظر می آید از راه دورتری آمده‌اند. از زمان پیدایش آن ها در سال 2007 تا کنون محققان در حال جستجوی منبع آن ها هستند، ولی هنوز موفق به کشف منبع و علت آن ها نشده اند. بتازگی محققان با رد کردن هرگونه منبع زمینی، یک قدم به کشف منبع این تشعشعات نزدیکتر شده‌اند.
فواید باور نکردنی قارج برای بدن
به نقل از ساینس دیلی، محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا از داده های مربوط به رژیم غذایی و سلامت روان جمع آوری شده از بیش از 24000 بزرگسال آمریکایی در فاصله سالهای 2005 تا 2016 استفاده کردند. آنها دریافتند افرادی که قارچ می خورند با احتمال کمتر افسردگی روبرو بودند.
به گفته محققان، قارچ حاوی آنتی اکسیدانی موسوم به ergothioneine است که ممکن است نقش حفاظتی در برابر آسیب سلولی و بافتی بدن داشته باشد. مطالعات نشان داده است که آنتی اکسیدان ها از چندین بیماری روانی مانند اسکیزوفرنی، اختلال دوقطبی و افسردگی جلوگیری می کنند.
«جیبریل با»، سرپرست تیم تحقیق، می گوید: «قارچ ها بالاترین منبع غذایی اسیدآمینه ارگوتیونین هستند؛ ضد التهابی که توسط انسان قابل سنتز نیست. داشتن مقادیر بالای این ماده ممکن است خطر فشار اکسایشی و در نتیجه علائم افسردگی را نیز کاهش دهد.»
قارچ دکمه سفید، متداول ترین نوع قارچ، حاوی پتاسیم است که به کاهش اضطراب کمک می کند. علاوه بر این، برخی از گونه های دیگر قارچ های خوراکی ممکن است بروز فاکتورهای نوروتروفیک مانند سنتز فاکتور رشد عصبی را تحریک کنند که می تواند بر پیشگیری از اختلالات عصبی از جمله افسردگی تأثیر بگذارند.
قبل از این تحقیق، مطالعات کمی برای بررسی ارتباط بین مصرف قارچ و افسردگی انجام شده است و اکثر آنها آزمایشات بالینی با کمتر از 100 شرکت کننده بوده اند. محققان معتقدند این مطالعه اهمیت بالینی و سلامت عمومی مصرف قارچ را به عنوان ابزاری برای کاهش افسردگی و پیشگیری از سایر بیماری ها برجسته می کند.
ویدیویی پربازدید از باهوش‌ترین گوسفند جهان
ویدئویی عجیب و پربازدید از گوسفند باهوشی که به دستور صاحبش گله گوسفندان رو کنارهم جمع میکند.


لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/218659/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

افشای مشخصات پردازنده‌های اسنپدراگون X پلاس کوالکام

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

مادسازان بازی GTA 5 را روی کنسول نینتندو سوییچ اجرا کردند

ریلمی 2 گوشی جدید و هیجان‌انگیز با نمایشگر 120 هرتز رونمایی کرد

گوشی پولستار رونمایی شد؛ وقتی خودروسازان وارد بازار موبایل می‌شوند

درآمد 5 میلیارد تومانی یکی از کاربران تلگرام با فروش نام کاربری!

هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

تلسکوپ فضایی جیمز وب شواهدی از وجود حیات را کشف کرده است

آپدیت بزرگ فتوشاپ؛ حالا می‌توانید با هوش مصنوعی تصاویر خلاقانه بسازید

مدل ویژه وان پلاس واچ 2 با رنگ جذاب رونمایی شد

گوشی های اختصاصی HMD رونمایی شدند؛ جایگزین‌های معنوی نوکیا

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است

تریلر داستانی Destiny 2: The Final Shape منتشر شد

همه‌جا پای یک ژن در میان است؛ حتی در لذت از موسیقی!

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

هواوی با تکیه بر «هارمونی او اس» رویای جهانی شدن را در سر دارد

اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

احیای نظریه مکانیک کوانتومی؛ واضح‌ترین تصویری که تاکنون از اتم‌‌های منفرد ثبت شده است

لایحه فیلترشدن تیک‌تاک در سنای آمریکا تصویب شد

HMD از اولین گوشی‌های برند خود رونمایی کرد؛ ارزان‌قیمت با اندروید 14

بازی/ Soccer Stars؛ حریف را گل باران کنید

گام بلند دانشمندان در درمان سرطان/ لیپیدها زیر ذره‌بین می‌روند!

موشک «فالکون 9» یک رکورد جدید را ثبت کرد

عکس تلسکوپ فضایی هابل از یک دمبل فضایی!

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد