سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

دلیل لزوم استفاده از رسانه های اجتماعی در بازاریابی بازاريابي

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - اکنون که به تازگی وارد دهه سوم قرن 21 شده‌ایم، می‌بینیم که فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری در امور مختلف زندگی بشر ریشه دوانیده‌اند. قطعا کسب و کارهای مختلف نیز برای پیشبرد امور بازاریابی خود می‌توانند از مزایای متعدد رسانه‌های اجتماعی بهره‌مند گردند. شاید شما به تازگی کسب و کاری راه اندازی کرده و یا در حوزه بازاریابی مشغول باشید اما تاکنون از نقش حیاتی این رسانه‌ها در پیشرفت شغلی خود غافل بوده‌اید. بنابراین توصیه می‌شود این مقاله چند دقیقه‌ای را به نفع کسب و کار خود مطالعه نمایید.
اینکه رسانه‌های اجتماعی به صورت لحظه‌ای در حال پیشرفت هستند ادعای عجیب و غریبی نیست. در واقع اموری که سال ها پیش تنها به دوست یابی یا برقراری روابط اجتماعی ساده محدود می‌شد اکنون صورت پیچیده‌ای به خود گرفته است. به طوری که در حال حاضر، رسانه های اجتماعی را به عنوان یک ابزار بازاریابی مهم می‌شناسند که کارآفرینان بسیاری در سراسر جهان را به خود علاقمند ساخته‌است.
در این مقاله قصد داریم شما را با عواملی در بازاریابی که به ضرورت استفاده از رسانه‌های اجتماعی دلالت دارند معرفی نماییم. کسی چه می‌داند؟ شاید شما نیز پس از مشاهده این لیست به یکی از طرفداران پر و پا قرص رسانه‌های اجتماعی بدل شده و شاهد پیشرفت چشمگیری در کسب و کار خود باشید.
از جمله مهمترین دلایل استفاده از رسانه‌های اجتماعی در امر بازاریابی می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:
1. افزایش فروش
طبق آمارهای هاب اسپات (HubSpot) بیش از 50% بازاریابانی که از رسانه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری برای بازاریابی محصولات و خدمات خود استفاده نموده اند با افزایش فروش روبرو شده‌اند. شما به عنوان یک کارآفرین می‌توانید به راحتی روی هر پستی که در صفحات مجازی خود منتشر می‌کنید حساب کرده و آن را یک تلاش سودآور بازاریابی تلقی نمایید. پست های تبلیغاتی شما، چنانچه به دست مخاطب مورد نظرتان برسند بی شک میل به خرید را در آنها ایجاد خواهند کرد. می‌توانید تنها با یک توئیت ساده به مقدار قابل توجهی از ترافیک دست یابید و طبیعتا هرچه میزان این ترافیک بیشتر باشد، طرفداران بیشتری خواهید داشت که دیر یا زود به مشتریان شما بدل خواهند شد.
2. بهبود ارتباطات
رسانه‌های اجتماعی این امکان را به کارآفرینان و بازاریابان خواهد داد تا به سادگی از نظرات و عقاید مخاطبین، مشتریان و هواداران خود آگاه شوند. به عنوان مثال وقتی در صفحه اینستاگرام برند خود، محصول یا خدماتی جدید را معرفی و تبلیغ می‌نمایید فالوورهای شما قادر خواهند بود نظرات خود را به صورت عمومی در بخش کامنت‌ها و یا به صورت خصوصی در دایرکت به شما منتقل سازند. نظر شما به عنوان یک کارآفرین در خصوص این روش آسان ارتباط با مشتری چیست؟
بدین ترتیب، پس از مواجهه و بررسی پیامها و نظرات مخاطبین خود از کم و کاستی‌های محصولات خود آگاهی یافته و در صدد رفع این نواقص برخواهید آمد. همچنین در صورت استقبال و تعریف مخاطبین از برند، با دریافت انگیزه کافی به ارتقای هرچه بیشتر کیفیت محصولات و خدمات خود مبادرت خواهید ورزید. در واقع، به لطف رسانه‌های اجتماعی شما به راحتی باخواسته‌های متنوع مشتریان خود که امروزه نفس این بازار رقابتی را در دست دارند آشنا خواهید گشت. پس باید از دنیای فناوری تشکر کرد چراکه این حجم از اطلاعات و ارتباطات در غیاب رسانه‌های اجتماعی و تنها با تکیه بر روشهای سنتی و آنالوگ کاری بس زمانبر و طاقت فرسا می‌بود. پس زنده باد فناوری.
3. افزایش آگاهی از برند

سیاست و بازاریابی


سری به صفحات مجازی خود بزنید؛ از فیسبوک گرفته تا توئیتر و اینستاگرام لحظه به لحظه بر تعداد کاربران این رسانه‌های اجتماعی افزوده می‌شود. دلیل این حجم استقبال از این فضای مجازی چیست؟ آیا در دنیایی که مردم در منزل، اتوبوس، باشگاه و غیره و از طریق موبایل یا کامپیوتر خود به انتخاب و خرید کالاهای مورد نیازشان می‌پردازند به جز صفحات مجازی، فضای بهتری برای شناسایی برند خود سراغ دارید؟
شما می‌توانید برندی را که برای طراحی و توسعه آن تلاش، زمان و هزینه زیادی صرف نموده‌اید را در فضای مجازی معرفی کنید. با این کار که باعث ایجاد آگاهی از برند در میان مخاطبین مجازی می گردد کاری را در حق برند خود کرده‌اید که استحقاقش را داراست. اما اگر می‌خواهید آگاهی از برند در میان کاربران رسانه‌های اجتماعی بیشتر شود لازم است طوری برند خود را معرفی و پروموت نمایید که افراد بیشتری در مورد آن صحبت کنند. بدین ترتیب به ازای هر فرد جدید که با برند شما آشنا می‌شود یک پله به موفقیت نزدیک‌تر خواهید گشت. پس اگر مایلید نام برند خود را در گوشه‌ای از ذهن مخاطبین خود ثبت کنید رسانه‌های اجتماعی میدان خوبی برای مانور شما خواهند بود.
4. کاهش هزینه‌ بازاریابی
در طول تاریخ، ارزانی همیشه یک عامل وسوسه‌انگیز بوده است؛ چه برسد که این ارزانی با بازدهی خوبی نیز همراه باشد. جالب است بدانید که بازاریابی رسانه های اجتماعی بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه‌است. وقتی می‌توانید برند خود را با تمام جزئیات و اطلاعات لازم با کمترین هزینه در فضای مجازی در معرض نمایش بگذارید چه نیازی به پرداخت هزینه‌های هنگفت تبلیغات تلویزیونی یا بیلبوردهای غول آسای داخل شهر دارید؟ به طور مثال، ویژگی ثبت لوکیشن در اینستاگرام را در نظر بگیرید. چنانچه محصول یا خدمات شما مخصوص ساکنین شهر یا منطقه‌ای خاص باشد لزومی ندارد حضورا برای تبلیغ محصول خود به آن مکان سفر کنید. می‌توانید با هشتک گذاریهای متناسب با آن منطقه بخصوص و همچنین افزودن لوکیشن آن، مستقیما با مخاطبین خود ارتباط برقرار سازید.
5. دریافت بازخوردهای آنی در خصوص محصولات و خدمات

سیاست و بازاریابی


اگر دوست دارید کسب و کارتان به سرعت مسیر پیشرفت را طی کند سعی کنید در این راستا از مشتریان خود کمک بگیرید. به جای‌اینکه یک چرخه کامل بازخورد و عیب یابی صبر کنید تا از کیفیت و کارآیی خدمات و محصولات برند خود آگاه شوید، بهتر نیست نظر مشتریان را در این مورد جویا شوید؟ وقتی شما از مشتریان خود نظرخواهی می‌کنید نه تنها بر سرعت عیب‌یابی محصولات خود و نتیجتا توسعه کسب و کار خود افزوده‌اید بلکه با وفاداری مشتریان نیز روبرو خواهید شد. چرا که از قدیم گفته‌اند احترام احترام می‌آورد. وقتی مشتریان با برندی آشنا شوند که صاحبان آن به نظر مخاطب خود احترام می‌گذارند به طور قطع به هواداران این برند بدل خواهند شد.
6. داشتن یک برند موثق
فرض کنید برای خرید تلویزیون با دو انتخاب از دو برند متفاوت روبرو هستید. یک برند جدید و ناشناخته که شک دارید آیا می‌توانید باخیال راحت از آن خرید کنید یا خیر و یک برند نام آَشنا و قابل اعتماد که امتحانش را به خوبی پس داده است. قطعا انتخاب شما گزینه دوم یعنی برند قابل اعتماد است. رسانه‌های اجتماعی این فضا و امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهند تا با نمایش و ارائه برند خود به بیشمار مخاطب آنلاین اعتمادسازی کرده و رفته رفته برند خود را به برندی موثق بدل سازید که انتخاب اول میلیون‌ها نفر شود.
یکی دیگر از مزایای این اعتمادسازی در این است که وقتی یکی از مخاطبین از برند شما راضی باشد، در صفحه شخصی خود از آن به نیکی یاد کرده و به تبلیغ و معرفی آن خواهد پرداخت. بالطبع هرچه اسم برند شما بیشتر بر سرزبانها بیافتد، موثق تر و قابل اعتمادتر شناخته خواهدشد.
7. شناساندن برند خود به جهان
بیایید این حقیقت را بپذیریم که هرچقدر برای تهیه و تولید محصولات و خدمات خود تلاش، زمان، انرژی و هزینه صرف کرده باشید، مادامیکه آنها را به دنیا معرفی نکنید موفقیتی نخواهید داشت. پس این لطف را به خود و کسب و کارتان بکنید و برند خود را از پستو بیرون کشیده و در فضای مجازی به دنیا معرفی کنید.
به هیچ وجه رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی را دست کم نگیرید. چرا که امکان بازدید مشتریان از ویترین های مجازی بسیار بیشتر از ویترینهای شیشه‌ای است پس تا می‌توانید محصولات و خدمات جدید خود را در ویترین‌های جذاب مجازی به نمایش بگذارید. خاطرتان جمع باشد که وقتی برند شما حرفی برای گفتن داشته باشد بسیاری از مخاطبین با اولین بازدید به مشتریان وفادار شما تبدیل خواهند شد.
8. برخورداری از گروهی از کارآفرینان هوادار

سیاست و بازاریابی


لازم به ذکر نیست که همه ما نیاز به آموزش و کسب تجربه داریم. چه بسا کارآفرینان موفقی که در اوج شهرت و ثروت همچنان از توصیه‌های دیگر کارآفرینان بهره‌مند شده و شرمی از این کار نداشته‌اند. فضای مجازی این امکان را به شما کارآفرینان خواهد داد تا با جمعی از کارآفرینان همفکر در ارتباط باشید و از نصایح و تجربیات ارزنده آنان بهره‌مند گردید. مضاف بر این، شما می‌توانید این دوستی‌های مجازی را به دنیای واقعی منتقل کنید. بسیار دیده شده است که همکاریهای کارآفرینانه موفقیت آمیزی در پی این دوستی‌ها حاصل شده‌اند. پس این فرصتها را غنیمت بشمارید و بعد از اینکه از مطالعه این مقاله فارغ شدید، در صفحات مجازی به دنبال کارآفرینانی بگردید که در حوالی موقعیت مکانی شما هستند.
9. ارتباطات تجاری
یکی دیگر از مزایای استفاده از رسانه‌های اجتماعی، شانس آشنایی با شرکای احتمالی است. در فضای مجازی با بیشمار افراد همسو و هم سلیقه خود آشنا خواهید شد. گاها در این میان، افرادی را پیدا خواهید کرد که از نظر تجاری افکار و اهدافی مشابه شما داشته و گزینه‌های خوبی برای شراکت می‌باشند. علاوه بر شریک، می‌توانید اسپانسر، سرمایه‌گذار، و یا پرسنل احتمالی خود را نیز در فضای مجازی پیدا کنید.
10. نظارت بر رهبران و مشتریان احتمالی
با چند نفر از اینفلوئنسرهای فضای مجازی آشنا هستید؟ اینفلوئنسرها یا افراد تاثیرگذار در سطح رسانه‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی در پروموت کردن برند شما خواهند داشت. صفحات این افراد همیشه از پربازدیدترین صفحات فضای مجازی است. به عبارتی می‌توان گفت که این افراد حاکمان به حق فضای مجازی هستند. گاها شاهد آن هستیم که افراد تنها با استناد به پیشنهاد یک اینفلوئنسر به خرید یک برند خاص می‌پردازند. بنابراین، شما با قرار دادن تبلیغات برند خود در این صفحات می‌توانید شانس آگاهی از برند خود را افزایش دهید.
11. سئوی مناسب

سیاست و بازاریابی


ترافیک رایگان گوگل چیزی نیست که به راحتی بتوانید از آن چشم پوشی کنید؛ به ویژه اگر یک کارآفرین باانگیزه و طالب موفقیت باشید. باید بدانید که قوانین سئو -بهینه سازی موتور جستجو- دائما در حال تغییر هستند. در سالهای گذشته مواردی چون برچسب ها یا تگ های چندگانه، محتواهای مملو از کلیدواژه، توصیفات چندگانه، و عناوین بهینه‌سازی شده از مهمترین گزینه‌های امتیاز سایتها به شمار می‌رفتند. اما در حال حاضر فاکتورهای رده بندی گوگل تغییر یافته اند به طور مثال، سیگنال های اجتماعی بواسطه تعداد اشتراک گذاری ها، شات کردن ها – در اینستاگرام- و ریتوئیت کردن – در توئیتر- محاسبه می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید رده بالایی در صفحه اول نتیجه جستجوی سرچ انجین‌ها داشته باشید، فعالیت خود را در صفحات مجازی گسترش دهید.
12. افزایش ترافیک وب سایت
وب سایت ها یکی از مهمترین سرمایه‌های کارآفرینان بزرگ هستند. اما این صفحات تنها زمانی ارزشمند هستند که از بازدید مناسبی برخوردار باشند. بر اساس آمارهای هاب اسپات 80 درصد از کارآفرینان ادعا می‌کنند که با فعالیت در رسانه‌های اجتماعی با ترافیک وبسایت بالایی مواجه شده‌اند. برای دستیابی به این هدف کافیست که از پیام ها و پست های هیجان انگیز و جالبی استفاده کنید که مخاطبین شما را به مشارکت ترغیب کند. در واقع شما با ایجاد محتوایی مناسب خود به خود با استقبال و نظرات مخاطبین خود روبرو خواهید شد. در نتیجه ترافیک وبسایت شما افزایش یافته و برند شما شناخته‌تر خواهد گشت.
به طور کلی باید گفت که فناوری های نوین، کارآفرینی و بازاریابی را نیز شدیدا دستخوش تغییر و تحول قرار داده‌اند. به گونه‌ای که اگر می‌خواهید برندتان در این بازار بلبشوی پررقابت جان سالم به در برده و در لیست برترین ها قرار گیرد باید حضور ملموس و متداومی در فضای مجازی داشته باشید. شما می‌توانید با معرفی محصولات و خدمات خود ضمن معرفی و تبلیغ برند خود، با مخاطبین مختلف ارتباط برقرار سازید. در پی این ارتباط سازی‌ها قادر خواهید بود از نظرات مخاطبین آشنا شده و بر اساس این آراء به توسعه کیفیت برند خود همت گمارید.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/120382/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

برخی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان

دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

ربات «اطلس» بازگشت!

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

تراشه Kirin 9010 هواوی با CPU دوازده هسته‌ای معرفی شد

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

علم منتظر معجزه نمی ماند

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

خداحافظ نبوغ!

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

گوشی تاشو وان پلاس فلیپ ظاهراً با یک ویژگی خاص از راه می‌رسد

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟

آیفون 17 پلاس با تغییری غیرمنتظره از راه می‌رسد

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

صدای زمین را بشنوید

آیا ممکن است چهره صورت‌های فلکی تغییر کند؟

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی