سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

شبکه های اجتماعی - قسمت 14

آیا به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌توان اتکا کرد؟ بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - این روزها شبکه اجتماعی یک بحث بسیار مهم در حوزه دیجیتال مارکتینگ است و تمامی برندها به دنبال برنامه‌ریزی برای حضور موثرتر و موفق‌تر در آن هستند. ترند شبکه‌های اجتماعی از محبوب‌ترین روندهای بازاریابی برای افراد فعال در حوزه تبلیغات و بازاریابی برای برندها و کسب‌و‌کارها است.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از آی مارکتر، این روزها شبکه اجتماعی یک بحث بسیار مهم در حوزه دیجیتال مارکتینگ است و تمامی برندها به دنبال برنامه‌ریزی برای حضور موثرتر و موفق‌تر در آن هستند. ترند شبکه‌های اجتماعی از محبوب‌ترین روندهای بازاریابی برای افراد فعال در حوزه تبلیغات و بازاریابی برای برندها و کسب‌و‌کارها است.
وقتی بحث در مورد تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی پیش می‌آید ترند جهانی با ایران بسیار متفاوت است. با فاصله بسیار زیادی فیسبوک سردمدار شبکه‌های اجتماعی است این در حالی است که این شبکه محبوب در ایران فیلتر است و عملاً برندها هیچگونه فعالیت متناسب و برنامه‌ریزی شده‌ای در آن ندارند. در ایران به نظر می‌رسد که محبوب‌ترین شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از 18 میلیون کاربر فعال ایرانی است.
براساس آخرین نظرسنجی که موسسه سوشال‌فرش Social Fresh از نظر بازاریابان بدست آورده است، فیسبوک بهترین شبکه اجتماعی برای تبلیغات است و پس از آن توئیتر در جایگاه دوم قرار دارد. این در حالی است که اینستاگرام در حال رشد بسیار سریعی است و با توجه به بهینه‌سازی‌هایی که انجام می‌دهد به زودی جایگاه سومی خود را با توئیتر تغییر خواهد داد.
براساس آماری که موسسه استاتیستا Statista منتشر کرده است بیش از 60 درصد بازاریابان به تبلیغات در فیسبوک تکیه می‌کنند و این آمار برای توییتر 32 درصد و اینستاگرام 30 درصد است. نباید فراموش کرد که شبکه اجتماعی لینکدین با 23 درصد در جایگاه چهارم این فهرست قرار دارد.
براساس آخرین گزارشی که فیسبوک اعلام کرده است، بیش از 200 هزار کسب‌و‌کار به شکل ماهیانه در اینستاگرام تبلیغ می‌کنند. این درحالی است که این سرویس برای ایران مسدود و امکان دسترسی به آن از راه‌های آسان وجود ندارد. البته روش‌های تبلیغاتی دیگری همچون تبلیغ از طریق انتشار پست در صفحات محبوب و همکاری با اینفلوئنسرها راه‌کارهایی است که برندها و آژانس‌های تبلیغاتی در ایران به سراغ آن می‌روند.
تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی ترند جدیدی است که برندهای خارجی و داخلی از آن در سال آینده به میزان بسیار بیشتری استفاده خواهند کرد اما باید نشست و دید به نسیت استفاده از این ابزار، دانش مرتبط با آن نیز در ایران افزایش پیدا می‌کند یا خیر.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/13490/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ورود لوازم خانگی کره ای به کلیه مناطق آزاد ممنوع است

ZTE احتمالا با پیشی گرفتن از شیائومی اولین پرچمدار مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 را معرفی می‌کند

با تایمزی پرسنل دورکار خود را مدیریت کنید

بررسی ویدیویی پروژکتور ویوسونیک X10 نسخه 4K پلاس

صفحه نمایش LTPO چیست و چگونه به صرفه‌جویی در باتری کمک می‌کند؟

چگونه دمای سی پی یو کامپیوتر خود را بررسی کنیم؟

ملاقات مردمی مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون با مردم خراسان شمالی

در جلسه هم اندیشی اعضای بسیج اصفهان عنوان شد: تفکر بسیجی، خدمت به مردم را یک فریضه می‌داند

بیش از 14 هزار کارگر ساختمانی در قزوین بیمه تامین اجتماعی هستند

رئیس فراکسیون کارگری مجلس در اراک: از همه ظرفیت‌ها برای حمایت و رونق تولید در صنایع بهره گرفته می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان خبر داد: نقشه زیست بوم اشتغال استان همدان در حال بررسی است

اکوسیستم کارآفرینی باید در سیستان و بلوچستان فراگیر شود

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد: حفظ و صیانت از نیروی کار با رعایت مسائل ایمنی و حفاظت فنی میسر است

کارگردان هنری Saints Row به تیم سازنده State of Decay 3 پیوست

موزیلا دیگر از برنامه Lockwise پشتیبانی نخواهد کرد

سونی پتنت یک کنترلر جدید را به ثبت رساند

تایوان به دنبال همکاری با کشورهای شرق اروپا برای تولید تراشه

گوشی تاشو اوپو چه نام دارد؟

به این زودی‌ها منتظر کارت گرافیک GeForce RTX 3050 نباشید

2G جای خودش را به 4G و 5G می‌دهد

بازی جدیدی از سری Halo در دست ساخت است

رشد ارز دیجیتال سولانا تا کجا ادامه دارد؟

تعمیر و بازسازی ترانسفورماتور در پالایشگاه فجر جم

ارزیابی نواحی خارج از فازهای پارس جنوبی آغاز شد

جدیدترین آزمایش‌ها، کیفیت بنزین مصرفی در تهران را تأیید کرد

پاکسازی سواحل خلیج فارس به همت کارکنان پالایشگاه دوازدهم پارس جنوبی

افزایش پهنای باند ارتباطات مخابراتی منطقه 8 عملیات انتقال گاز

تمدید تخفیف 25 درصدی عوارض شهری تا آخر سال

«سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر تهران» منصوب شد

از جداره تا جداره

بازدید شهردار منطقه 19 از محلات ناحیه 2

لزوم حمایت و توسعه کارآفرینی در محلات منطقه 10

گازرسانی به 4 روستا و 6 واحد صنعتی دیگر کردستان

گام‌های مهندسی و توسعه گاز همسو با انجام مسئولیت اجتماعی در سیستان و بلوچستان

اجرای موفق طرح غربالگری کرونا در منطقه 9

بایدن: قیمت بنزین به‌زودی کاهش می‌یابد

آغاز عملیات گازرسانی به روستاهای کردیان استان فارس

دولت برای رفع مشکلات و موانع موجود در روابط ایران -ترکمنستان اراده جدی دارد

نیازمند راهکارهای موثر برای حل مشکلات شهرسازی هستیم

مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در امور توسعه منابع انسانی و ساختار سازمانی منصوب شد

بازدید میدانی وزیر بهداشت از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران؛

اجرای همایش محرومیت زدایی در منطقه 17

فرهنگ‌سازی و فناوری راهگشای بهینه‌سازی

تدوین نخستین استاندارد شرکتی ساخت محصولات غیراصلی در مناطق نفت‌خیز جنوب

اجرای طرح ویژه طعمه‌گذاری حیوانات موذی در منطقه 8

هرس بیش از 65 هزار اصله درخت در منطقه 4

ماجرای دیون دولت به شهرداری به کجا رسید؟

تصویب یک فوریت «اصلاحیه بودجه مصوب سال 1400 شهرداری تهران»

تصمیم اوپک‌پلاس در زمینه عرضه نفت در هاله‌ای از ابهام

مدیرعامل شهروند منصوب شد