سیاست و بازاریابی
آيا استراتژي برندينگ شما فقط پول‌هاي‌تان را هدر مي‌دهد؟
جمعه 20 مرداد 1396 - 3:56:31 PM
بازاريابي - بازاريابي اينترنتي
بازاريابي سياسي - 5 اشتباه رايج در برندسازي و طراحي استراتژي برندينگ
بازگشت سرمايه (يا همان ROI) از اهميت بسيار زيادي براي کسب‌وکارها برخوردار است، هيچ کسب‌وکاري مايل نيست انرژي خود را صرف کارهايي بکند که از آن‌ها هيچ نتيجه‌اي عايدش نمي‌شود.
برندسازي يکي از مهم‌ترين استراتژي‌هايي است که کسب‌وکارها هزينه‌ي زيادي را براي آن صرف مي‌کنند. زيرا اگر برندسازي به شکلي صحيح صورت بگيرد، نتايج فوق‌العاده‌اي را براي يک کسب‌وکار ايجاد خواهد کرد.
اما اغلب اشتباهاتي در فرآيند  برندسازي صورت مي‌گيرد که به جز هدر دادن پول، عايدي ديگري براي کسب‌وکار شما ندارد. آيا شما به قدري که در استراتژي برندسازي خود صرف مي‌کنيد، نتيجه مي‌گيريد؟ اگر نه، شايد شما يکي از موارد زير را رعايت نمي‌کنيد.
شما در برندسازي سرمايه‌گذاري کرده‌ايد، اما آن را به يک استراتژي بازاريابي واقعي مرتبط نساخته‌ايد
برندسازي تصويري از شرکت شما به مردم نشان مي‌دهد. آن وراي لوگو، رنگ و فونت شما است.
آن بايد بتواند ماموريت، چشم‌انداز و ارزش‌هاي کسب‌وکار شما را به مردم نشان دهد.
برندسازي فقط به معناي يافتن مشتريان بالقوه‌ي جديد نيست.
برندسازي فقط به معناي آگاهي‌سازي نيست.
برندسازي به معناي آگاهي‌سازي، يافتن مشتريان بالقوه، فروش و تبديل آن‌ها به مشتريان هميشگي است.
شما بهترين توليدکننده‌ هستيد، اما محصولات‌تان براي مشتريان اصلي‌تان مناسب نيست
شناخت مشتريان اولين قدم براي مطمئن شدن از هدر ندادن پول‌‌هاي‌تان در حوزه‌ي برندينگ است.
بسياري از برندها تمام فعاليت‌هاي خود را براساس مصرف‌کنندگان‌شان تنظيم مي‌کنند.
بايد بدانيد که مصرف‌کنندگان جداي از مشتريان اصلي شما هستند.
اين مشتريان هستند که در برندسازي هدف قرار داده مي‌شوند، نه مصرف‌کنندگان.
بنابراين قبل از اين‌که بفروشيد، به طراحي کاراکتر مشتري بپردازيد تا به درستي او را هدف قرار دهيد.
شما يک نام براي برند انتخاب کرده‌ايد، اما شناخت کسب‌وکار شما با آن نام براي‌تان در اولويت نيست
به تمام برندهاي مشهوري که مي‌شناسيد، فکر کنيد.
چه چيزي از آن‌ها بيش از هر چيز ديگري در خاطرتان نقش مي‌بندد؟ مطمئنا نام آن‌ها.
اگر به عنوان يک برند نام مناسبي براي خود انتخاب نکرده‌ايد، احتمالا در حال هدر دادن سرمايه‌هاي‌تان هستيد.
يکي از مهم‌ترين اصل‌ها در برندسازي اينست که نام مناسبي را براي برند خود انتخاب کنيد و آن را در تمامي پيام‌هاي بازاريابي و رسانه‌هاي خود به کار گيريد.
فقط به جنبه‌ي بصري برندسازي توجه مي‌کنيد
بله زيبايي بسيار مهم است و بايد توجه ويژه‌اي به آن صورت گيرد، اما به تنهايي کاري را از پيش نمي‌برد.
زيبايي ممکن است توجه مخاطبان بسياري را به خود جلب کند، اما راه‌حلي که شما به آن‌ها ارائه مي‌دهيد، مهم‌تر از هويت بصري‌تان است.
حتي اگر شما هزينه‌هاي بسيار زيادي را صرف توليد ويديوها، لوگو و هويت بصري برندتان بکنيد، بايد به محتوا و ارزشي که ارائه مي‌کنيد، بيشتر توجه کنيد.
مطمئن باشيد که برند شما علاوه بر زيبايي، ارزش‌ زيادي به مخاطبان ارائه مي‌کند.
در کانال‌هاي اشتباهي به برندسازي بپردازيد
همان‌طور که اشاره کرديم، شناخت مشتريان در ارتباط با برندينگ بسيار مهم و پراهميت است.
شناخت مشتريان نه تنها به شما کمک مي‌کند تا روي محصولات مناسبي تمرکز کنيد، بلکه در بازاريابي نيز تاثير گذار خواهد بود.
شما براي اين‌که آگاهي مردم از برندتان را افزايش دهيد، به ارسال پيام‌هاي بازاريابي و افزايش آگاهي‌سازي نياز داريد.
اگر تمرکز خود را روي کانال‌هاي اشتباهي قرار دهيد، هر بودجه‌اي که براي صرف کنيد هدر خواهد شد.
يک برند خوب نتايج بدست آمده از کانال‌هاي مختلف را اندازه‌گيري کرده و هر کدام را که بازگشت سرمايه‌ي بيشتري به او مي‌دهد، انتخاب مي‌کند.


http://www.PoliticalMarketing.ir/Fa/News/859/آيا-استراتژي-برندينگ-شما-فقط-پول‌هاي‌تان-را-هدر-مي‌دهد؟
بستن   چاپ