سیاست و بازاریابی
اینستاگرام حتی از یوتیوب هم درآمد تبلیغاتی بیشتری دارد
يکشنبه 19 فروردين 1403 - 20:18:08
سیاست و بازاریابی - سخت افزار / پیش از این می‌دانستیم که اینستاگرام یک برنامه غول‌پیکر است که بخش قابل‌توجهی از تجارت کلی متا را تشکیل می دهد. اما حالا با گزارش ارائه‌شده در دادگاه جدید می دانیم که این تجارت واقعاً چقدر بزرگ است. براساس اطلاعات منتشرشده، در سال 2021، اپلیکیشن عکس و ویدیو اینستاگرام 32.4 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی ایجاد کرد که 27٪ از درآمد کلی متا است.
اینستاگرام در سال ذکرشده از یوتیوب با 28.8 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی فراتر رفت. ناگفته نماند که تحلیلگران MoffettNathanson درآمد کلی یوتیوب در آن سال را پس از در نظرگرفتن درآمدی که از خدمات اشتراک موسیقی و تلویزیون به دست می‌آورد، 35.4 میلیارد دلار می‌دانند.
و به یاد داشته باشید که برخلاف یوتیوب که 55 درصد از هر دلار تبلیغاتی را که تولید می‌کند به صاحبان محتوایی که ویدیوها را در سایت آپلود می‌کنند، اختصاص می‌دهد، اینستاگرام (و اکثر برنامه‌های اجتماعی دیگر) بسیار کمتر هزینه می‌کند. این برنامه هنوز هم از اکثر کاربران انتظار دارد که عکس‌ها و فیلم‌ها را به‌صورت رایگان به آن بدهند.

سیاست و بازاریابی


در تلاشی برای وادارکردن قاضی به رد شکایت ضد تراست فدرال، فایل‌های مربوط به درآمد اینستاگرام از بایگانی متا در این هفته به بیرون درز کرده است.
این اسناد به خوبی نشان می‌دهد که اینستاگرام تحت مالکیت متا چقدر سریع رشد کرده است. به یاد بیاورید که متا در سال 2012، زمانی که اینستاگرام یک استارت‌آپ اشتراک عکس بدون درآمد با تعداد انگشت شماری از کارمندان بود، یک میلیارد دلار برای آن پرداخت کرد. اکنون، آدام موسری، مدیر اجرایی سابق محصولات فیسبوک، اینستاگرام را اداره می‌کند.
درآمد تبلیغاتی اینستاگرام در چند سال اخیر
در این پرونده‌ها اشاره شده است که درآمد تبلیغاتی اینستاگرام 11.3 میلیارد دلار در سال 2018، 17.9 میلیارد دلار در سال 2019، 22 میلیارد دلار در سال 2020، 32.4 میلیارد دلار در سال 2021 و 16.5 میلیارد دلار در نیمه اول سال 2022 بوده است.
ماه گذشته ما متوجه شدیم که تحلیلگران اکنون معتقدند که یوتیوب حدود 400 میلیارد دلار ارزش دارد. این اعداد جدید نشان می‌دهد که اینستاگرام ممکن است همین اندازه ارزشمند باشد.
یک راه مستقیم برای رسیدن به چنین هدفی این است که فرض کنیم جهش رشد اینستاگرام ادامه دارد و اکنون چیزی نزدیک به یک سوم درآمد کلی متا را تشکیل می‌دهد. اگر این نسبت را به ارزش فعلی 1.34 تریلیون دلاری شرکت اعمال کنیم، به 440 میلیارد دلار میرسیم.

http://www.PoliticalMarketing.ir/Fa/News/738543/اینستاگرام-حتی-از-یوتیوب-هم-درآمد-تبلیغاتی-بیشتری-دارد
بستن   چاپ