سیاست و بازاریابی
ماشین جمع‌آوری اعانه ترامپ در فیسبوک از کار افتاد
دوشنبه 29 اسفند 1401 - 20:02:04
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - ایسنا / دونالد ترامپ به فیس‌بوک بازگشته است اما تغییرات داده‌های این غول فناوری، توانایی او را برای جمع آوری اعانه مالی از کاربران این شبکه اجتماعی، همان طوری که در زمان ورود خیره‌کننده‌اش به کاخ سفید انجام داده بود را کاهش داده است.
ترامپ که بیش از هر سیاستمدار دیگری به صورت آنلاین پول جمع آوری کرده است، دیگر نمی‌تواند ده ها میلیون دنبال کننده فیس بوک خود را با درخواست‌های جمع آوری کمک‌های مالی به طور ستقیم هدف قرار دهد و همچنین نمی‌تواند کاربرانی را پیدا کند که دیدگاه های سیاسی مشابهی داشته باشند. این امر باعث سخت تر و پر هزینه تر شدن حامیان مالی می شود. در حالی که این تغییرات روی هر کمپین مردمی که برای جمع آوری پول به فیس بوک متکی است، تاثیر می گذارد، رئیس جمهور سابق آمریکا لازم است ارتش حامیان مالی کوچک خود را بیش از قبل افزایش دهد.
روز جمعه، پست "من برگشتم" ترامپ در فیس بوک، اولین پست او از سال 2021 و پس از لغو تعلیق او در ژانویه بود. متا پلتفرمز که شرکت مادر فیس بوک است، او را به دلیل تشویق هوادارانش برای راهپیمایی در برابر ساختمان کنگره آمریکا در ششم ژانویه 2021، به مدت دو سال از ورود به حساب‌های خود محروم کرده بود. ترامپ اکنون شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 را برنامه ریزی می کند.
بازار

سیاست و بازاریابی


اما اوضاع فرق کرده است و در انتخابات 2024، نخستین باری خواهد بود که نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری با از دست دادن اطلاعات سیاسی فیس بوک، دست و پنجه نرم خواهند کرد. ترامپ تقریبا در شش هفته پس از اعلام سومین نامزدی ریاست جمهوری خود، 91 سنت برای جمع آوری هر دلار هزینه کرد که یک بازگشت سرمایه ناپایدار است و او باید میلیون‌ها مشارکت‌کننده دیگر را پیدا کند که هر بار 10 یا 20 دلار بدهند زیرا بسیاری از اهداکنندگان عمومی حزب جمهوریخواه، گفته‌اند که این بار از او حمایت نخواهند کرد. کمک‌کنندگان مالی دیگری که زمانی وفادار بودند، مانند میلیاردر میریام ادلسون، گفته اند که قصد دارند خارج از نبرد نامزدی بمانند که در آن، ترامپ با چندین رقیب احتمالی از جمله ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و همچنین مایک پنس، معاون سابق رئیس‌جمهور که از حمایت ثروتمندان برخوردار است، روبروست.
گزینه‌های تبلیغات هدفمند که حذف آنها در ژانویه 2022 آغاز شد، تا آوریل از بین رفتند. تحلیل بلومبرگ نیوز نشان می‌دهد که در نتیجه این تغییرات، هزینه‌های تبلیغات احزاب در فیس بوک به شدت کاهش پیدا کرده است. هزینه‌های نامزدهای فعلی مجلس نمایندگان در سال 2022 نسبت به سال 2020، به میزان 40 درصد کاهش یافت و در ابتدای سال جاری، نسبت به آمار سالهای قبل، هزینه تبلیغات سیاسی در فیس بوک کمتر شد.
حذف این گزینه‌ها برای قرار دادن تبلیغات سیاسی در محل ایده آل، به‌ خصوص برای ترامپ دشوار است که از سال 2015، بیش از 1.2 میلیارد دلار از کمک‌کنندگان کوچک جمع‌آوری کرده است که عمده آن، از طریق این پلتفرم شبکه اجتماعی بوده است. بررسی آمار کمیسیون انتخابات فدرال توسط بلومبرگ نشان می‌دهد که بسیاری از اهداکنندگان، فقط یک بار کمک می‌کنند و از میان عده ای که چندین بار کمک مالی می‌کنند، بیش از نیمی از آنها پس از 90 روز از اولین مشارکت خود، کمک کردن را متوقف می‌کنند.
جمع آوری کنندگان کمک‌های مالی دیجیتالی می گویند: قبل از تغییرات فیس بوک، کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانستند کاربران را بر اساس تعامل آنها با مسائل سیاسی و اجتماعی هدف قرار دهند و سپس تبلیغاتی را مطابق با تمایل آنها به آنها نشان دهند و آنها می توانستند به افرادی دسترسی پیدا کنند که تعامل سیاسی بیشتری در قیاس با کاربران عادی فیس بوک داشتند. همچنین می‌توانستند درخواست‌هایی را به عنوان مثال برای حامیان انجمن ملی تفنگ یا گروه والدین ارسال کنند. به همین دلیل است که کمپین‌ها، 885 میلیون دلار در سال 2020 در این پلتفرم هزینه کردند. کمپین‌ها با از دست دادن دسترسی به آمار سیاسی، تنها می‌توانند از معیارهای کمتر مرتبطی مانند سن، مکان، جنسیت و علایق عمومی استفاده کنند. اما بعید است که اکثر کاربران آنقدر به سیاست علاقه داشته باشند که به هر نامزدی کمک مالی کنند.
به گفته خریداران تبلیغات دیجیتالی، عوامل دیگری در کاهش امکان یافتن کمک کنندگان در فیس بوک نقش داشته است. این شرکت تقریبا تمام تبلیغات سیاسی را پس از انتخابات 2020 ممنوع کرد. سپس، پس از حمله ششم ژانویه حامیان ترامپ به ساختمان کنگره، این ممنوعیت تا مارس 2021 تمدید شد. همچنین پس از انتخابات 2016، فیس بوک که متهم شده بود گذاشته است اطلاعات نادرست در این پلتفرم انتشار پیدا کند، رویت پذیری پست های سیاسی را برای کاربران کاهش داد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، ترامپ جمعه گذشته تلاش کرد تا فضای کمپینی که در جریان آن، فیس بوک به جمع آوری بخش عمده 250 میلیون دلار کمک مالی از طریق آنلاین کمک کرده بود را زنده کند. او در ویدئوی 12 ثانیه‌ای که از سخنرانی شب پیروزی در انتخابات 2016 در فیس بوک منتشر کرد، گفت: متأسفم که شما را منتظر نگه داشتم، کار پیچیده ای است.

http://www.PoliticalMarketing.ir/Fa/News/421580/ماشین-جمع‌آوری-اعانه-ترامپ-در-فیسبوک-از-کار-افتاد
بستن   چاپ