سیاست و بازاریابی
Hellblade 2 چه درس‌هایی می‌تواند از God of War Ragnarok بگیرد؟
يکشنبه 28 اسفند 1401 - 09:04:31
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - گیم فا / God of War Ragnarok به پیشگامی برای بازی‌های اساطیر-محور تبدیل شده و Senua’s Saga: Hellblade 2 می‌تواند با الهام از آن تبدیل به اثری فوق‌العاده شود.
مقوله‌ی اساطیر نورس به مبحث محبوبی در جهان بازی‌های ویدیویی تبدیل شده است و در سال‌های اخیر چندین عنوان AAA با الهام از این اساطیر، داستان خود را روایت کرده‌اند. آخرین بازی بزرگ این زیر شاخه یعنی God of War: Ragnarok به عنوانی فوق‌العاده موفق برای سانتا مونیکا (Santa Monica) تبدیل شد.
با این حال، پیش از این فرنچایز فوق ستاره، این Hellblade: Senua’s Sacrifice بود که وام‌دار افسانه‌های نورس شد و راه را برای دنباله‌ی خود یعنی Hellblade 2 هموار کرد. اما به لطف اثری مثل God of War: Ragnarok استاندارد چنین بازی‌های چندین درجه بالا رفته و کار برای نینجا تئوری (Ninja Theory) و Senua’s Saga: Hellblade 2 دشوار شده است. استودیوی نینجا تئوری می‌تواند با درس گرفتن از God of War: Ragnarok، المان‌های Hellblade 2 را بهبود بخشیده و در نهایت آن را به اثری بهتر برای طرفداران تبدیل کند.
بازار

سیاست و بازاریابی


علی‌رغم عرضه در سال گذشته، God of War: Ragnarok مثل یک طوفان خشمگین کل جهان را فرا گرفته و خیلی سریع به یک مبحث داغ در سطح فضای مجازی تبدیل شد. رسانه‌های مختفی به این بازی امتیاز کامل را دادند و هم‌چنین در مراسم The Game Awards 2022 شاهد دریافت 10 نامزدی و 6 جایزه توسط این بازی بودیم. اگرچه پا جای پای God of War: Ragnarok گذاشتن کار آسانی نیست، اما Hellblade 2 می‌تواند با قرض گرفتن چندین ایده تبدیل به یک اثر بهتر شود.
روند کند ساخت Hellblade شاید ضروری باشد

سیاست و بازاریابی


Hellblade: Senua’s Saga داستانی قدرتمند در مورد بیماری روانی و جنون را روایت می‌کرد. استودیوی نینجا تئوری موفق شد تا مشکلات زندگی واقعی را به زیبایی در قالب افسانه به تصویر بکشد و همین مسئله باعث شد تا Hellblade اول به خاطر داستان تاثیرگذار و گیم‌پلی درگیرکننده‌ی خود نظرات مثبتی را به خود جلب کند. همان‌طور که از بازی‌های موفق انتظار می‌رود، دنباله‌ی Hellblade خیلی زود پس از عرضه‌ی بازی اول معرفی شد؛ البته، سال‌ها از تایید ساخت یک دنباله گذشته و طرفداران هم‌چنان منتظر این بازی هستند. جزئیات بسیار کمی از داستان بازی در دست بوده و نینجا تئوری خارج از چند تریلر، اطلاعات زیادی را در مورد روند توسعه‌ی بازی منتشر نکرده است.
تریلرهایی که تا کنون از بازی منتشر شده، بیشتر مکانیک‌های گیم‌پلی آن را به نمایش می‌گذارند و به نظر می‌رسد که Senua’s Saga: Hellbalde 2 فاصله‌ی چندانی از بازی اول نگرفته است. تنها سرنخ‌هایی که از داستان بازی سراغ داریم، این است که Senua همچنان صداهایی را در سر خود می‌شنود و قبیله‌ی او توسط دشمنان ماورایی مورد تهاجم قرار گرفته است. با این حال، به لطف روند توسعه‌ی طولانی Hellblade 2، این بازی در موقعیت منحصر به فردی قرار دارد. البته بسیاری از طرفداران به توانایی‌های نینجا تئوری و مایکروسافت در ارائه‌ی یک بلاک‌باستر درخور اعتماد دارند.
Ragnarok باید بنچ‌مارک Hellblade 2 باشد

سیاست و بازاریابی


Ragnarok دنباله‌ی اثری بود که به عقیده‌ی بسیاری بهترین پروژه‌ی استودیوی سانتا مونیکا تا به امروز است. سافت ریبوت God of War پیش از این به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ تحسین شده بود. اما سانتا مونیکا با دنباله‌ی آن توانست اثری هنری را خلق کند که حتی استانداردهای بالای بازی 2018 را پشت سر می‌گذارد.
شخصیت‌های متعدد دیگری هم از رویکرد سانتا مونیکا در روایت داستان سود می‌برند و روایت کلی برای لذت بردن بازیکنان ریتم خوبی دارد. Hellblade 2 می‌تواند ساختار مشابه‌ای را پیش گرفته و داستان Senua و قبیله‌اش را به آرامی و با حوصله به تصویر بکشد.
بازی‌های جهان باز می‌توانند به خاطر حجم زیاد ماموریت‌های موجود، کمی حواس بازیکن را از داستان اصلی پرت کنند. با این حال، God of War: Ragnarok در این دام نیفتاده و گیم‌پلی خود را متمرکز نگاه می‌دارد. این تصمیم تاثیر زیادی روی موفقیت God of War: Ragnarok داشته است. بازیکنان می‌توانند با به پایان رساندن اهداف اصلی در یک منطقه به ماموریت‌های جانبی دسترسی داشته باشند و مشغول انجام آن‌ها شوند. این مهم باعث شده تا تجربه‌ی بازی خطی و استوار باقی بماند. Hellblade 2 هم می‌تواند از شمشیر دو-لبه‌ی گیم‌پلی جهان باز با چنین روشی اجتناب کند.
علی‌رغم عدم اعلام یک تاریخ عرضه‌ی رسمی، انتظارات برای ماجراجویی بعدی Senua بالا است. Senua شاید دیگر قصد برگرداندن معشوقه‌ی خود به زندگی را نداشته باشد، اما Senua’s Saga می‌تواند داستانی در مورد انتقام باشد. روش منحصر به فرد نینجا تئوری در به تصویر کشیدن بیماری‌های روانی در دورانی قرون وسطایی، بدون شک جذاب است. همکاری این استودیو با مایکروسافت هم باید نتایج خوبی را در بر داشته باشد.
بازی Senua’s Saga: Hellblade 2 در حال حاضر برای ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC در دست توسعه است.

http://www.PoliticalMarketing.ir/Fa/News/413371/Hellblade-2-چه-درس‌هایی-می‌تواند-از-God-of-War-Ragnarok-بگیرد؟
بستن   چاپ