سیاست و بازاریابی
اینستاگرام روح خود را از دست داده است
شنبه 27 اسفند 1401 - 07:56:51
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - دیجیاتو / «کوین سیستروم»، یکی از بنیانگذاران اینستاگرام در قسمت جدید پادکستی به نام On with Kara Swisher گفت که این اپلیکیشن «روح خود را از دست داده است».
او در این برنامه گفت که اینستاگرام قبلاً برای خانواده و دوستان طراحی شده بود تا بتوانند عکس‌های خود را به اشتراک بگذارند، اما اکنون برای کسب درآمد و پول‌درآوردن استفاده می‌شود.
همانطور که اینسایدر گزارش می‌دهد، سیستروم در این برنامه گفت که قبلاً به اینستاگرام می‌رفت تا ببیند دوستان و خانواده‌اش چه‌کار می‌کنند، اما از آن زمان تاکنون، این برنامه به یک دستگاه تجاری تبدیل شده که در آن تولیدکنندگان محتوا و برندها به کسب درآمد مشغول هستند. او در این برنامه از تجاری شدن اینستاگرام به‌عنوان بزرگ‌ترین پشیمانی و افسوس خود یاد کرده است.
مشکل اینستاگرام: تجاری‌شدن
به عقیده بنیانگذار اینستاگرام، مشکل این است که انگیزه‌های این شبکه‌اجتماعی به سمت تجاری شدن بیشتر، افزایش تولید‌کنندگان محتوا، معاملات بیشتر و دلارهای تبلیغاتی بیشتر پیش می‌رود که این امر می‌تواند پیامدهای اجتماعی ناخواسته‌ای داشته باشد.
او گفت که این موضوع، «انرژی اصلی اینستاگرام را روی افرادی متمرکز کرده که زندگی‌های به‌ظاهر شگفت‌انگیزی دارند، شیک‌ترین کارها را انجام می‌دهند، بهترین به نظر می‌رسند و شیک‌ترین لباس‌ها را می‌پوشند». به عقیده او، این امر «پویایی وحشتناکی» ایجاد می‌کند که در آن کاربران اینستاگرام تصور می‌کنند نماهایی که در برنامه می‌بینند، زندگی واقعی مردم است.
او حتی در فید شخصی خودش نیز به این تغییرات اینستا‌گرام برخورده است. به گفته سیستروم، او دوستانی دارد که قبلاً تصاویر زندگی روزمره خود را آپلود می‌کردند و اکنون فقط تبلیغات منتشر می‌کنند. سیستروم گفت: «از نظر من، این اینستاگرام همان اینستا‌گرامی نیست که ما شروع کردیم».
در نهایت، او از برنامه BeReal به عنوان یک جایگزین مناسب نام برد که در آن کاربران می‌توانند خودشان باشند و لحظات واقعی خودشان را با دیگران به اشتراک بگذارند.
بازار

سیاست و بازاریابی


گفتنی است که سیستروم نظرات خود درباره اینستاگرام را تقریباً پنج سال پس از ترک این شرکت در سال 2018 بیان کرده است. او به دلیل تنش با مارک زاکربرک، مدیرعامل فیسبوک، این شرکت را ترک کرده بود و در سال 2012 آن را به قیمت یک میلیارد دلار به متا (فیسبوک آن زمان) فروخت. اکنون سیستروم یکی از بنیانگذاران Artifact است، یک اپلیکیشن خبری مبتنی بر هوش مصنوعی که در ابتدای سال میلادی راه‌اندازی شد.

http://www.PoliticalMarketing.ir/Fa/News/406460/اینستاگرام-روح-خود-را-از-دست-داده-است
بستن   چاپ