سیاست و بازاریابی
جزئیات برنامه‌ی حفظ Call of Duty روی پلی استیشن مشخص شد
چهارشنبه 16 آذر 1401 - 03:37:44
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - گیم فا / نایب رئیس مایکروسافت یعنی برد اسمیت (Brad Smith) به تازگی جزئیات برنامه‌ی ده ساله‌ی خود برای نگه داشتن Call of Duty روی پلی استیشن را فاش کرده است. اسمیت گفته که مایکروسافت آمده است تا تعهدی مشابه را به سایر پلتفرم‌ها هم ارائه دهد و آن را از نظر قانونی ممکن کند.
در خرید تقریبا 70 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) توسط مایکروسافت، یکی از نقاط کلیدی که توسط تعدیل‌کنندگان بازار مورد بررسی قرار می‌گیرد آینده‌ی Call of Duty به عنوانی فرنچایز مولتی‌پلتفرم است. ماه گذشته ایکس باکس به New York Times گفت که برنامه‌ای ده ساله را برای حفظ Call of Duty روی پلی استیشن به سونی ارائه داده است. روز دوشنبه هم اسمیت رسما این خبر را تایید کرد. او در Wall Street Journal نوشت:
سونی در حال حاضر بزرگ‌ترین معترض به این خرید است. آن‌ها به همان اندازه که بلاک‌باستر از رشد نتفلیکس هیجان‌زده بود در مورد این معامله هیجان‌زده هستند. اصلی‌ترین ریسک ضد رقابتی به عقیده‌ی سونی حذف Call of Duty از پلی استیشن است. اما این تصمیم از نظر مالی منطقی نیست.
بخش زیادی از درآمد اکتیویژن بلیزارد از طریق فرنچایز Call of Duty روی پلتفرم پلی استیشن به دست می‌آید. با توجه به محبوبیت قابلیت بازی میان پلتفرمی، این تصمیم برای ایکس باکس هم فاجعه‌بار خواهد بود و میلیون‌ها بازیکن را تنها خواهد گذاشت.
به همین سبب قرارداد 10 ساله‌ای را به سونی پیشنهاد دادیم تا Call of Duty را حداقل به مدت 10 سال روی پلی استیشن نگه داریم. ما حاضر به ارائه‌ی چنین تعهدی به سایر پلتفرم‌ها هم هستیم. تعدیل‌کنندگان بازار در ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه‌ی اروپا هم می‌توانند آن را به صورت قانونی اجرا کنند.
کمیسیون اروپایی و تعدیل‌کنندگان بازار در بریتانیا به تازگی تحقیقات گسترده‌ای را در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت آغاز کردند. هم‌چنین ادعا شده که سازمان FTC در آمریکا می‌تواند با طرح شکایتی مانع از نهایی شدن این معامله شود.
اسمیت گفته که شکایت از مایکروسافت برای توقف این معامله اشتباهی بزرگ خواهد بود که به رقابت ضربه خواهد زد و تاثیری منفی روی مشتری‌ها خواهد گذشت. فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس ایکس باکس، نیز گفته که ایکس باکس بدون بازار موبایل قادر به ادامه‌ی رقابت نخواهد بود و خرید اکتیویژن بلیزارد بیشتر در مورد به دست آوردن Candy Crush است تا Call of Duty. اسمیت هم ظاهرا با اسپنسر موفق است:
خرید اکتیویژن بلیزارد به مایکروسافت اجازه خواهد داد تا با اپل و گوگل در بازار موبایل رقابت کنند که به نفع خریداران خواهد بود. در حالی که مشتریان مدرن قادر به استریم ویدیوها یا موسیقی با اشتراک‌های ارزان‌قیمت هستند، تجربه‌ی بازی روی اکثر پلتفرم‌ها تنها با خرید بازی‌ها به صورت تکی میسر است.
مایکروسافت می‌خواهد با ارائه‌ی یک سرویس اشتراکی ابری به بازیکنان این قضیه را تغییر دهد و این امکان را در اختیار بازیکنان قرار دهد که با پرداخت هزینه‌ای معقول بتوانند بازی‌های زیادی را روی دستگاه‌های مختلف استریم کنند. این مهم به نفع توسعه‌دهندگان هم خواهد بود.
طبق گزارشی که از سوی بلومبرگ در هفته‌ی گذشته منتشر شد، مایکروسافت حاضر است تا در صورت شکایت FTC در دادگاه برای نهایی ساختن خرید اکتیویژن بلیزارد مبارزه کند. با این حال در روز یکشنبه New York Post مدعی شد که شاید رئیس FTC برای عدم ایجاد دو دستگی در آرا خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را تایید کند.

http://www.PoliticalMarketing.ir/Fa/News/245225/جزئیات-برنامه‌ی-حفظ-Call-of-Duty-روی-پلی-استیشن-مشخص-شد
بستن   چاپ