سیاست و بازاریابی
سونی: قرارداد اکتیویژن Xbox را تبدیل به مرکز شوترهای کنسولی می‌کند
جمعه 11 آذر 1401 - 11:27:42
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - گیم فا / سونی به رگولاتورها گفته که اگر به مایکروسافت اجازه‌ی ادغام با اکتیویژن داده شود، در این صورت Xbox به یک فروشگاه اصلی و همه‌جانبه برای بازی‌های شوتر کنسولی تبدیل خواهد شد.
سونی در آخرین واکنش خود به قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) توسط مایکروسافت، ادعا‌های جدیدی را مطرح کرده است. سونی جسورانه ادعا می کند که ادغام این دو کمپانی با یکدیگر، صنعت ویدیوگیم را تهدید و آن را به سمت یک نقطه محوری و یا انحصاری شدن یک ژانر به خصوص هدایت می‌کند و مایکروسافت از این قضیه سود بسیاری خواهد برد.
سونی به سازمان تنظیم بازار بریتانیا گفته که مایکروسافت پس از ادغام با Activision، اساساً تعداد زیادی فرنچایز شوتر اول شخص محبوب را در اختیار خواهد داشت؛ از جمله Call of Duty که با بیش از 31 میلیارد دلار درآمد تا به امروز، تسلط بسیار خوبی بر بازار شوتر‌های اول‌‌شخص کنسولی دارد.
فرنچایزهای دیگر عبارتند از Overwatch، که به طور قطع در سال 2017 به یک سری بازی میلیارد دلاری تبدیل شد و همچنین Halo که از ابتدا در اختیار مایکروسافت بوده‌ است.
همچنین سونی افزود:
پس از به سرانجام رسیدن این قرارداد، ایکس باکس تبدیل به فروشگاه و منبعی برای پرفروش‌ترین فرنچایزهای شوتر (Call of Duty ،Halo ،Gears of War ،Overwatch) می‌شود […] و پس از آن دیگر از فشار رقابت سنگین در مورد این ژانر رها خواهد شد.
در صورت تکمیل این قرارداد، مایکروسافت مالک تمامی سری‌ بازی‌های زیر خواهد بود:
Call of Duty
Halo
Overwatch
Gears of War
Wolfenstein
Doom
Perfect Dark
Quake
Prey
این موضوع، شاید بتواند دلیلی قانع کننده برای رگولاتورها باشد تا با این معامله مخالفت کنند. با این وجود، نباید فراموش کرد که کماکان بازی‌های سودآور بسیاری چون Apex Legends هستند که بازار رقابت را متعادل نگه خواهند داشت.

http://www.PoliticalMarketing.ir/Fa/News/245009/سونی--قرارداد-اکتیویژن-Xbox-را-تبدیل-به-مرکز-شوترهای-کنسولی-می‌کند
بستن   چاپ